Κύρια σημεία

Η διαχείριση της οικονομικής κρίσης από την Ευρώπη αλλά και από τους θεσμούς που εμπλέκονταν σε όλα τα προγράμματα και για όλες τις χώρες που πλήγησαν από την κρίση ήταν προβληματική και σε λάθος κατεύθυνση. Είναι θετικό ότι ο κ. Ντάισελμπλουμ το αναγνωρίζει αν και βέβαια κατόπιν εορτής. Όμως ενώ πρέπει φυσικά να μην ξεχάσουμε τα λάθη που έγιναν, πρέπει κυρίως να δούμε τί κάνουμε τώρα.

Στην ελληνική κυβέρνηση ακούμε με ικανοποίηση τις προβλέψεις των θεσμών και ειδικά της Κομισιόν που δείχνουν ότι το κλίμα έχει βελτιωθεί πολύ. Μιλούν για ανάκαμψη το 2017 (κοντά στο +2%) και ακόμα πιο υψηλή το 2018 και 2019. Πρόκειται δηλαδή για μια βιώσιμη και μακρόπνοη ανάκαμψη και ανάπτυξη. Ωστόσο δεν πανηγυρίζουμε ούτε και επαναπαυόμαστε καθώς υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα με πρώτο από όλα την ανεργία:

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ
Υφίστανται δυσκολίες εξαιτίας του γεγονότος ότι βρισκόμαστε σε ένα δύσκολο πρόβλημα δημοσιονομικής προσαρμογής και όλοι αναγνωρίζουμε ότι η φορολογία δημιουργεί δυσβάσταχτα βάρη. Όμως μέσα στο πλαίσιο των γνωστών περιορισμών κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να εξορθολογήσουμε τη νομοθεσία, να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, να ελαφρύνουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και να οικοδομήσουμε ένα δυναμικό νέο παραγωγικό μοντέλο για την ελληνική οικονομία. Με τον:

  • Εξωδικαστικό μηχανισμό που θα βοηθήσει χιλιάδες εταιρείες να λύσουν μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της υπερχρέωσής τους με όρους σοβαρών σχεδίων ανασυγκρότησης
  • Περιορισμό του προβλήματος της γραφειοκρατίας όπου ήδη 50% των εταιρειών μπορούν να αδειοδοτηθούν ηλεκτρονικά σε ελάχιστο πια χρόνο
  • Αναπτυξιακό νόμο που δημιουργεί σταθερό φορολογικό περιβάλλον 12 ετών για επενδύσεις το κεφάλαιο των οποίων ξεπερνά ένα ποσό
  • Ξεπάγωμα μιας σειράς από έργα του παλιού αναπτυξιακού νόμου ύψους 600-700 εκατομ. ευρώ.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Βρισκόμαστε σε φάση που η οικονομία αλλάζει σελίδα με ανάκαμψη και βελτίωση όλων των θεμελιωδών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας και είναι για αυτόν ακριβώς το λόγο που διεξάγονται και τα περιφερειακά συνέδρια για την παραγωγική ανασυγκρότηση. Συζητάμε με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους επιστημονικούς, οικονομικούς και όλους τους φορείς για τον τρόπο με τον οποίο θα οργανώσουμε το παραγωγικό μοντέλο ώστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Πρόκειται για μια εις βάθος συζήτηση και διαβούλευση για το παραγωγικό μοντέλο, την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, της μεταποίησης, της βιομηχανίας, την υψηλή προστιθέμενη αξία έναντι των χαμηλών μισθών. Δεν πρόκειται για επικοινωνιακό τέχνασμα ούτε για κάτι που χρησιμοποιείται για υποσχέσεις αλλά για το πώς τα αιτήματα, οι προτάσεις, οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών μπορούν να εξυπηρετηθούν το ταχύτερο δυνατόν μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Πρόκειται λοιπόν για ένα μακρόπνοο σχέδιο που δεν αφορά μικροδιευθετήσεις για κάθε περιφέρεια. Δεν είναι φιέστα αλλά αντιθέτως έχει «follow-up» ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, να ολοκληρωθούν οι σκέψεις και να παραχθούν αποτελέσματα.

ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Οι ελληνικές τράπεζες είναι σε πολύ καλή κατάσταση, η κεφαλαιακή τους επάρκεια είναι από τις καλύτερες στην Ευρώπη, η ρευστότητά τους έχει βελτιωθεί, πράγμα που σιγά σιγά θα βλέπουμε και στην πραγματική οικονομία με δανεισμό προς επιχειρήσεις χωρίς βέβαια αυτός να μπορεί να πάρει το χαρακτήρα φούσκας της δεκαετίας του 2000. Επίσης οι τράπεζες διαχειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο το θέμα των κόκκινων δανείων και δεν υπάρχει ανησυχία ότι θα έχουν το οποιοδήποτε πρόβλημα στη φάση της εξόδου από την επιτροπεία τον Αύγουστο του 2018.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Η κυβέρνηση θέλει τόσο τις εγχώριες όσο και τις άμεσες ξένες επενδύσεις όχι όμως χωρίς σχέδιο, χωρίς τήρηση κανόνων, χωρίς σεβασμό στο περιβάλλον ή στα εργασιακά δικαιώματα. Δε θέλουμε ένα παραγωγικό μοντέλο που θα στηριχτεί στη συντριβή της εργασίας και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Αυτή είναι και η διαφορά ανάμεσα στα σχέδια της παρούσας κυβέρνησης και της ΝΔ που έχει ως κατευθυντήρια αρχή την αύξηση των κερδών χωρίς την τήρηση κανόνων, αρχών και χωρίς σεβασμό στους εργαζόμενους ή το περιβάλλον. Αυτό είναι και που σκιαγραφεί την πολιτική σύγκρουση μεταξύ αριστεράς – δεξιάς.

Απομαγνητοφώνηση

ΦΙΛΙΔΗΣ: Έχουμε μαζί μας τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, κ. Δημήτρη Τζανακόπουλο. Θα κλέψουμε λίγη ώρα από τη δουλειά του, εάν δεν έχει φτάσει, πάει στην Καλαμάτα. Κύριε Τζανακόπουλε, την καλημέρα μας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα σας, κύριε Φιλίδη. Τι κάνετε;

ΦΙΛΙΔΗΣ: Εμείς καλά, ελπίζω εσείς καλύτερα. Και καλύτερα, εννοώ, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οποία υπάρχουν και τα χειροκροτήματα που ακούγονται από αυτούς, οι οποίοι ήταν επικριτές κάποτε, τουλάχιστον από τους φορείς που μας δάνεισαν, έτσι δεν είναι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εμείς, ως ελληνική κυβέρνηση, ακούμε με ικανοποίηση και τις προβλέψεις των ευρωπαϊκών θεσμών, ειδικά της Κομισιόν, οι οποίες δείχνουν ότι το κλίμα στην ελληνική οικονομία έχει βελτιωθεί κατά πολύ. Βλέπουμε τις προβλέψεις, οι οποίες μιλούν για μια αρκετά δυναμική ανάκαμψη, η οποία ξεκινά το 2017 και γίνεται ακόμα πιο υψηλή το 2018 και το 2019. Ήδη, ξέρουμε ότι το 2017, για πρώτη φορά θα κλείσει με ρυθμούς ανάπτυξης που θα είναι κοντά στο 2%, αλλά αυτό δεν είναι το σημαντικότερο. Το σημαντικότερο είναι ,ότι φαίνεται από τα θεμελιώδη μεγέθη της ελληνικής οικονομίας ,πως αυτό δεν είναι ένα παροδικό φαινόμενο, αλλά αντιθέτως ότι σιγά-σιγά μπαίνουν ισχυρά θεμέλια για μια βιώσιμη μακρόπνοη ανάκαμψη και ανάπτυξη.

Βεβαίως, σε καμία περίπτωση εμείς, ούτε πανηγυρίζουμε, ούτε επαναπαυόμαστε. Διότι ξέρουμε πάρα πολύ καλά, ότι υπάρχουν πολλά κοινωνικά προβλήματα, υπάρχουν πολλές δυσκολίες, τις οποίες οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε με τη μέγιστη δυνατή σοβαρότητα. Πρώτα και κύρια, το ζήτημα της ανεργίας, που γνωρίζετε ότι είναι ύψιστη προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Αυτό το οποίο διαπιστώσαμε, όμως, και από την προσυνεδριακή διαδικασία που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση, φαντάζομαι σε όλες τις ιστορίες που έχουν να κάνουν με τα συνέδρια αυτά, αλλά και εδώ στην περιοχή μας, είναι πολλοί οι φορείς που ανταποκρίθηκαν και είναι σημαντικότατες οι προτάσεις που έχουν καταθέσει. Τις έχουν καταθέσει και δημοσίως και μέσω του ραδιοφώνου μας. Το θέμα είναι το εξής, ότι πολλές από αυτές τις προτάσεις και τα αιτήματα έχουν χιλιοειπωθεί μέχρι τώρα, πλην όμως, έμειναν στα συρτάρια. Τι είναι αυτό το οποίο πιστεύετε ότι θα μπορέσει η κυβέρνηση να τους δώσει, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αισιοδοξία τους, ότι θα προχωρήσουν κάποια πράγματα, τουλάχιστον όσα ρεαλιστικά μπορούν να προχωρήσουν.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πρέπει να συνεννοηθούμε για το τι είναι τα Περιφερειακά Συνέδρια και ποιο ρόλο καλούνται να παίξουν, ειδικά στη δεδομένη συγκυρία. Αυτή τη στιγμή, όπως σας είπα, βρισκόμαστε σε μια φάση όπου η ελληνική οικονομία αλλάζει σελίδα. Περνάει σε μια φάση δυναμικής ανάκαμψης με βελτίωση όλων των θεμελιωδών μεγεθών της. Γι΄ αυτόν ακριβώς το λόγο, η ελληνική κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός πήρανε την πρωτοβουλία να διοργανώσουνε 13 Περιφερειακά Συνέδρια, εκ των οποίων, αυτή τη στιγμή, έχουν λάβει χώρα ήδη τα πέντε. Με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τους επιστημονικούς φορείς, με τα Επιμελητήρια, αλλά και όλους τους φορείς της πραγματικής οικονομίας, συζητάμε για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οργανώσουμε την ανάπτυξη, για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οργανώσουμε τους κρατικούς θεσμούς, για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δομήσουμε το νέο παραγωγικό μοντέλο, έτσι ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος. Επομένως, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε, ούτε με μια επικοινωνιακή προσπάθεια ή μια επικοινωνιακή επιχείρηση, αν θέλετε, ούτε, πολύ περισσότερο, έχουμε να κάνουμε με Συνέδρια, τα οποία χρησιμεύουν για να δοθούν υποσχέσεις ή να γίνουν επιμέρους διευθετήσεις, που θα ικανοποιήσουν πρόσκαιρα τις τοπικές κοινωνίες. Αντιθέτως, εμείς σκοπεύουμε και αυτό κάνουμε στα μέχρι στιγμής Συνέδρια:

  • Πρώτον, να περιγράψουμε, να συζητήσουμε και να διαβουλευτούμε για τις βασικές αρχές του νέου παραγωγικού μοντέλου. Δηλαδή, τι παραγωγικό μοντέλο θέλουμε, τι οικονομία θέλουμε για να μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος, τα οποία οδήγησαν στη χρεωκοπία. Και γι’ αυτόν τον λόγο συζητάμε για ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, για ενίσχυση της μεταποίησης, για ενίσχυση της βιομηχανίας. Για ένα παραγωγικό μοντέλο, το οποίο θα βασίζεται στην παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας και όχι στους χαμηλούς μισθούς. Στην παραγωγή που θα στηρίζεται, επίσης, σε προϊόντα ποιότητας. Αυτό είναι για μας το σημαντικό. Δηλαδή, να συζητήσουμε και να διαβουλευτούμε σε βάθος με τις κοινωνίες και με τους φορείς της πραγματικής οικονομίας πάνω σε αυτά τα μεγάλα ζητήματα. Και το,
  • δεύτερο, φυσικά, είναι να συζητήσουμε πώς τα αιτήματα, οι προτάσεις, οι σκέψεις, οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών μπορούν να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν ταχύτερα μέσα ακριβώς στο πλαίσιο αυτού του νέου παραγωγικού μοντέλου και αυτού του νέου οικονομικού σχεδιασμού.

Αυτή είναι η λογική των Περιφερειακών Συνεδρίων και όχι να δώσουμε ξανά υποσχέσεις ή να προχωρήσουμε σε μικροδιευθετήσεις για την κάθε Περιφέρεια. Άρα, λοιπόν, ένα μεγάλο, ένα μακρόπνοο σχέδιο μέσα στο οποίο εντάσσεται και η υλοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων και προτάσεων των τοπικών κοινωνιών. Και νομίζω ότι, μέχρι στιγμής, η πορεία των Περιφερειακών Συνεδρίων δείχνει ακριβώς αυτό. Ότι δηλαδή, δεν είναι μια επικοινωνιακή φιέστα το εκάστοτε Περιφερειακό Συνέδριο, αλλά έχει follow up. Δηλαδή εμείς, μετά από κάθε Περιφερειακό Συνέδριο, προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διοικητικές διαδικασίες για να ολοκληρωθούν όλα όσα έχουμε συμφωνήσει με τις τοπικές κοινωνίες.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Κύριε Τζανακόπουλε, σχεδιάζει η κυβέρνηση ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, όπως μας είπατε. Όμως, όπως υπογραμμίζουν πάρα πολλοί φορείς υπάρχει μια νομοθεσία, η οποία δεν βοηθάει ούτε στον σχεδιασμό ούτε στην προώθηση τέτοιου είδους πραγμάτων. Με αυτό τι θα κάνετε, γιατί έχουν πακτωθεί μερικά πράγματα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, κοιτάξτε να δείτε, πρέπει να μιλάμε συγκεκριμένα κάθε φορά. Η σημερινή κυβέρνηση έχει πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες, οι οποίες έχουν βελτιώσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό το επενδυτικό και το οικονομικό κλίμα. Και θα σας μιλήσω συγκεκριμένα. Πρώτα και κύρια, έχουμε ψηφίσει τον νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, ο οποίος θα βοηθήσει εκατοντάδες, χιλιάδες εταιρείες να λύσουν μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της υπερχρέωσής τους, με όρους όχι πελατειακών σχέσεων, αλλά με όρους σοβαρών σχεδίων ανασυγκρότησης. Ένα είναι αυτό. Το δεύτερο, το οποίο έχουμε κάνει, είναι ότι με διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά και υπουργικές αποφάσεις, έχουμε περιορίσει σε μεγάλο βαθμό -και θα συνεχίσουμε να περιορίζουμε- το πρόβλημα της γραφειοκρατίας. Αυτή τη στιγμή, το 50% των νέων επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα να αδειοδοτηθεί ηλεκτρονικά. Έχουμε καταφέρει να συμπτύξουμε, να περιορίσουμε πάρα πολύ τον χρόνο για την αδειοδότηση νέων επιχειρήσεων. Επομένως, και σε αυτό το κομμάτι, έχουν γίνει βήματα. Βεβαίως, πρέπει να συνεχίσουμε και να επιταχύνουμε τη δουλειά και σ’ αυτόν τον τομέα. Το τρίτο. Έχουμε ψηφίσει έναν αναπτυξιακό νόμο, ξέρετε, ο οποίος δημιουργεί τη δυνατότητα, για όσους ενταχθούν σε αυτόν, να έχουν ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον για τα επόμενα δώδεκα χρόνια, εφόσον η επένδυσή τους υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσό.

Την ίδια στιγμή, έχουμε ξεμπλοκάρει έργα του παλιού αναπτυξιακού νόμου, τα οποία λόγω κακών χειρισμών, κακής διαχείρισης των προηγούμενων κυβερνήσεων, είχαν παγώσει και αυτά τα έργα είναι ύψους περίπου 600-700 εκατομμυρίων ευρώ. Άρα, λοιπόν, βλέπετε ότι, προφανώς, υφίστανται δυσκολίες, εξαιτίας του γεγονότος ότι βρισκόμαστε σε ένα πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και όλοι αναγνωρίζουμε ότι η φορολογία είναι υψηλή, πολλές φορές δημιουργεί βάρη δυσβάσταχτα και μεγάλες δυσκολίες. Ωστόσο, μέσα στο πλαίσιο των γνωστών περιορισμών, κάνουμε, θεωρώ, ό,τι περνάει από το χέρι μας για να εξορθολογίσουμε τη νομοθεσία, για να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, για να ελαφρύνουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όσο το δυνατόν περισσότερο, και να οικοδομήσουμε, ακριβώς, αυτό που σας έλεγα προηγουμένως, ένα δυναμικό νέο παραγωγικό μοντέλο για την ελληνική οικονομία.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Οι τράπεζες θα πιεστούν, έτσι ώστε να δώσουν χρήματα σε επενδύσεις; Και μετά το σχόλιο του κυρίου Ντάισελμπλουμ, «σώσαμε τις τράπεζες σε βάρος των φορολογουμένων», δεν είναι και αυτό ένα πάτημα;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η διαχείριση της οικονομικής κρίσης από την Ευρώπη και τους θεσμούς που εμπλέκονταν σε όλα τα προγράμματα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία, αλλά και η διαχείριση της κρίσης στις χώρες που δεν μπήκαν τελικά σε πρόγραμμα, αλλά παρόλα αυτά επλήγησαν από την οικονομική κρίση σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, το σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών χωρών, είναι δεδομένο ότι ήταν εξαιρετικά προβληματική και κινούνταν σε λανθασμένη πολιτική κατεύθυνση. Το γεγονός ότι ο κύριος Ντάισελμπλουμ το αναγνωρίζει, είναι θετικό, αν και βέβαια το αναγνωρίζει, μάλλον, θα έλεγε κανείς, κατόπιν εορτής. Το ζήτημα τώρα είναι το εξής. Να μην ξεχάσουμε φυσικά τα λάθη στη διαχείριση της κρίσης που έγιναν, τα λάθη ή οι εσκεμμένες πολιτικές επιλογές  -αυτό εντάξει, είναι προς συζήτηση, αλλά δεν νομίζω ότι είναι της παρούσης. Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να δούμε, είναι τι κάνουμε τώρα. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε μια πολύ καλή κατάσταση, η κεφαλαιακή τους επάρκεια είναι από τις καλύτερες στην Ευρώπη. Και επομένως, νομίζω ότι εφόσον, θα πρέπει να ξέρετε, τους προηγούμενους μήνες οι ελληνικές τράπεζες κατάφεραν να αντλήσουν, κιόλας, κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές χρήματος και μάλιστα με ένα αρκετά ικανοποιητικό επιτόκιο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι και η ρευστότητά τους έχει βελτιωθεί, σιγά – σιγά θα αρχίσουμε να το βλέπουμε αυτό και στην πραγματική οικονομία, με βελτιωμένη τη δυνατότητά τους να δανειοδοτούν πραγματικές επενδύσεις. Νομίζω ότι όσο η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται και όσο βελτιώνεται η ρευστότητα των τραπεζών, θα γίνεται όλο και καλύτερο το κλίμα και στο κομμάτι των δανειοδοτήσεων, οι οποίες, όμως, θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί και να λέμε ότι δεν μπορούν να πάρουν τον χαρακτήρα που πήραν κατά τη δεκαετία του 2000 και οδήγησαν σε αυτή την τεράστια χρηματοπιστωτική «φούσκα», που έπληξε ολόκληρο τον κόσμο.

Επίσης, πρέπει να σας πω για τις τράπεζες, ότι διαχειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο ένα μεγάλο πρόβλημα, το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων και δεν υπάρχει καμία ανησυχία ούτε από το οικονομικό επιτελείο, αλλά ούτε και από την κυβέρνηση συνολικά, ότι θα έχουμε οποιοδήποτε πρόβλημα στην φάση της εξόδου της χώρας από την μνημονιακή επιτροπεία μέχρι τον Αύγουστο του 2018.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Κύριε Τζανακόπουλε, το τελευταίο που θέλω να σας ρωτήσω δεν έχει να κάνει ούτε με τις offshore ούτε με την άδεια του Κουφοντίνα. Έτσι και αλλιώς, νομίζω ότι δεν θα αλλάξουμε ατζέντα «Στο Κόκκινο» επειδή το θέλουν άλλοι. Έχουμε μπροστά μας ένα Αναπτυξιακό Συνέδριο και ήθελα να σας ρωτήσω το εξής. Η αντίληψη για την ανάπτυξη δεν είναι μία. Έτσι ή αλλιώς, κάποιοι έχουν μια αντίληψη, κάποιοι άλλοι κάτι άλλο στο νου τους. Εκεί που άλλοι βλέπουν οικο-ανάπτυξη και αξιοποίηση μέσων για τη βελτίωση του πρωτογενούς τομέα -όπως εδώ στην περιοχή μας, δηλαδή- άλλοι βλέπουν νταμάρια και εξορύξεις χρυσού. Η κυβέρνηση τι θα κάνει και ποια αντίληψη έχει πάνω σε τέτοια ζητήματα, τα οποία πολλές φορές δεν μπορούν να «παντρευτούν»;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η κυβέρνηση έχει τοποθετηθεί με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο για την αντίληψή της για τις επενδύσεις. Βεβαίως θέλουμε τις επενδύσεις, βεβαίως θέλουμε και τις εγχώριες, αλλά και τις άμεσες ξένες επενδύσεις, αυτό, όμως, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θέλουμε επενδύσεις χωρίς σχέδιο, χωρίς τήρηση των κανόνων, χωρίς προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς σεβασμό στις εργασιακές σχέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα. Εμείς, το ξαναλέω, θέλουμε ένα παραγωγικό μοντέλο, το οποίο είναι φιλικό στο περιβάλλον, έχει υψηλούς μισθούς, σέβεται τα εργασιακά δικαιώματα, σέβεται το περιβάλλον. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα παραγωγικό μοντέλο που θα θεωρεί ότι η ανάπτυξη πρέπει να στηριχθεί στη συντριβή της εργασίας και την καταστροφή του περιβάλλοντος. Αυτά είναι τα δύο αντιπαραθετικά σχέδια μεταξύ της σημερινής κυβέρνησης και της ΝΔ. Από τη μία μεριά, το δικό μας παραγωγικό μοντέλο, το οποίο προσπάθησα να σας περιγράψω σε πάρα πολύ αδρές γραμμές, προηγουμένως και από την άλλη μεριά, το σχέδιο της ΝΔ, που είναι η ανάπτυξη με βασική κατευθυντήρια αρχή, αν θέλετε, την αύξηση των κερδών χωρίς την τήρηση κανόνων, αρχών και χωρίς κανέναν σεβασμό ούτε στους εργαζόμενους ούτε, πολύ περισσότερο, στο περιβάλλον. Αυτά τα δύο αντιπαραθετικά σχέδια νομίζω ότι σήμερα σκιαγραφούν, σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, και την πολιτική σύγκρουση, την πολιτική σύγκρουση μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Θα μας έρθετε στο Συνέδριο;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, ναι, θα έρθω, θα είμαι εκεί.

ΦΙΛΙΔΗΣ: Πολύ ωραία. Θα τα πούμε από κοντά, λοιπόν. Να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.