Κατά το σχολικό έτος 2017-2018, κύριος στόχος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι η ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στο σχολείο, με ιδιαίτερη έμφαση στην αρμονική μετάβαση των περισσότερων παιδιών στην πρωινή ζώνη. Συγχρόνως, ο περυσινός επιτυχημένος θεσμός των απογευματινών Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης (ΔΥΕΠ)  θα εξακολουθήσει να λειτουργεί για έναν μικρό αριθμό παιδιών που δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν το προενταξιακό έτος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ή εκείνα που η Δομή Φιλοξενίας στην οποία διαμένουν δεν βρίσκεται κοντά σε Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).

Στη Συνέντευξη Τύπου με θέμα «2017-2018: Όλα τα προσφυγόπουλα στο σχολείο», ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιώργος Αγγελόπουλος, παρουσίασε τις δράσεις για την ένταξη των παιδιών προσφύγων στην Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα:

  • Σε 2.493 υπολογίζονται τα παιδιά ηλικίας 6-16 ετών που διαμένουν εντός του αστικού ιστού (σε διαμερίσματα ή ξενώνες) και έχουν ήδη εγγραφεί σε σχολεία όλης της Ελλάδας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτός συνεχώς αυξάνεται.
  • Σε περισσότερα από 2.360 υπολογίζονται τα παιδιά σχολικής ηλικίας (6-16 ετών) που διαβιούν εντός Δομών Φιλοξενίας Προσφύγων της ενδοχώρας.
  • Σε περίπου 1.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα φοιτούν ή πρόκειται να φοιτήσουν προσφυγόπουλα.

Τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017 το πρόγραμμα ξεκίνησε για τα προσφυγόπουλα που διαμένουν στη Δομή Φιλοξενίας του Ελαιώνα και φοιτούν σε σχολεία της περιοχής σε Τάξεις Υποδοχής. Ενώ εντός δύο εβδομάδων θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ώστε τα προσφυγόπουλα όλων των Δομών Φιλοξενίας να  φοιτήσουν στο σχολείο.

Επιπρόσθετα, την τρέχουσα σχολική χρονιά θα έχουμε την ίδρυση Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ στην Β’θμια Εκπαίδευση. Ήδη είναι προς δημοσίευση η Υπουργική Απόφαση που ορίζει τις ΖΕΠ και θα ακολουθήσουν οι σχετικές εγκύκλιοι και αποφάσεις που ειδικά από φέτος θα δίνουν πρόσβαση και στα Λύκεια.

Εξήντα επτά μόνιμοι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν φέτος ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να αποτελέσουν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των προσφυγικών πληθυσμών και των σχολικών δομών.

Σε αυτό τον σημαντικό σκοπό, η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία ανταποκρίθηκε με το πιο θερμό τρόπο, συντελώντας ουσιαστικά στην αρμονική ένταξη των προσφυγόπουλων στο σχολείο.

Καθοριστικής σημασίας για την ενίσχυση του έργου του ΥΠΠΕΘ στην εκπαίδευση των προσφύγων είναι και η συμβολή των Διεθνών Οργανισμών που συνεργάστηκαν με το Υπουργείο ήδη από το περυσινό σχολικό έτος. Ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες  και η UNICEF έχουν συνεισφέρει ποικιλοτρόπως και αυτήν τη χρονιά, ώστε όσο το δυνατόν περισσότερα προσφυγόπουλα να έχουν πρόσβαση στο σχολείο.

Η ένταξη των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση είναι καθήκον και διεθνής δέσμευση της ελληνικής πολιτείας αλλά και το καθοριστικό σημείο για την ενσωμάτωση των παιδιών στην ελληνική κοινωνία.

Στη Συνέντευξη Τύπου, συμμετείχαν οι: Αγγελική Αρώνη, Συντονίστρια Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων ΥΠΠΕΘ, Νίκος Μπελαβίλας, Συντονιστής της Επιτροπής για τη Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων ΥΠΠΕΘ, Ξένια Πασσά από την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Γιάννης Μπαβέας από τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, Eric Durpaire από την UNICEF.