Τη δυνατότητα να δηλώνουν το όνομα του παιδιού τους, την βάπτιση του, καθώς και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά την επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη έχουν από σήμερα οι πολίτες. Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Μαυρουδή Βορίδη και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία παρέχεται με πολύ απλό τρόπο στο gov.gr, μέσα από την ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Γέννηση».

Ειδικότερα, ο πολίτης συνδέεται μέσω των κωδικών Taxisnet ή με τους κωδικούς web banking και υποβάλλει τις δηλώσεις ηλεκτρονικά. Η δήλωση ονοματοδοσίας πραγματοποιείται συνδυαστικά και από τους δύο γονείς. Με την έγκριση και του δεύτερου γονέα, την δήλωση την παραλαμβάνει ηλεκτρονικά ο Ληξίαρχος του Δήμου όπου δηλώθηκε η γέννηση του παιδιού και προχωρά στην ονοματοδοσία.

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, η επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να εντοπίσει και να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.

Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης βάπτισης έχει οποιοσδήποτε γονέας ή ο ανάδοχος, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Ο Ληξίαρχος, με τον ίδιο τρόπο την καταχωρίζει και ο πολίτης ενημερώνεται αντίστοιχα.

Όλα τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή των δηλώσεων αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από το Υπουργείο Εσωτερικών, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι δηλώσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης έρχονται να προστεθούν στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα δύο τελευταία χρόνια τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των Δήμων. Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί και ήδη παρέχονται ψηφιακά μέσω του gov.gr οι ακόλουθες υπηρεσίες:

·       Ψηφιακή δήλωση γέννησης στο μαιευτήριο

·       Έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης

·       Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης

·       Έκδοση πιστοποιητικού ιθαγένειας

·       Έκδοση πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών

·       Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γέννησης

·       Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου

·       Έκδοση ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης

·       Έκδοση ληξιαρχικής Θανάτου

·       Καταχώρηση ληξιαρχικών πράξεων των αποδήμων από τα Προξενεία

Περαιτέρω, σημαντική μείωση του γραφειοκρατικού βάρους θα επιτευχθεί και με την παροχή θυρίδων του gov.gr στους Δήμους τον επόμενο μήνα. Οι Δήμοι μέσω των θυρίδων θα υποδέχονται ηλεκτρονικά αιτήματα των πολιτών για δημοτικές υπηρεσίες και θα εκδίδουν πιστοποιητικά, απαντώντας άμεσα μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας με την ασφάλεια και την αξιοπιστία του gov.gr Έτσι, οι πολίτες θα ολοκληρώνουν της υποθέσεις τους χωρίς να προσέρχονται με φυσική παρουσία στον οικείο Δήμο.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.