ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή τον …
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Θα συζητήσουμε με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, τον οποίο και καλημερίζουμε και τον ευχαριστούμε κιόλας.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Καλή σας ημέρα, κύριε Πέτσα.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Καλή σας ημέρα. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Τι έχει γίνει στη Σαμοθράκη;
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Και τι ετοιμάζεται να κάνει η κυβέρνηση;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Το βασικό ζήτημα είναι ζήτημα υποδομών του λιμανιού της Καμαριώτισσας. Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να φύγουν τα φερτά υλικά, οι επιχωματώσεις από τον πυθμένα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος προσάραξης για μεγαλύτερα σκάφη. Τα δύο σκάφη, που είχαν δρομολογηθεί για να εξυπηρετούν αυτή την άγονη γραμμή, το ΣΑΟΣ και το ΣΑΟΝΗΣΟΣ, υπέστησαν ταυτόχρονα βλάβη, με αποτέλεσμα το νησί να μην μπορεί να έχει τη σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα μισθώθηκαν δύο σκάφη. Αρχικά το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ, για να μπορεί να μεταφέρει βασικά είδη πρώτης ανάγκης στο νησί και εν συνεχεία το ANDROS JET ένα επιβατικό σκάφος, για να μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες. Επειδή υπήρξε το απαγορευτικό στην περιοχή, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών από την Κυριακή μέχρι Τετάρτη, δεν μπόρεσαν να γίνουν τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί η κατάσταση. Ευτυχώς από την Πέμπτη έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία και έχουν απεγκλωβιστεί όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Όπως και να έχει, πάντως, μια ζημιά έγινε. Διότι άκουγα για ακυρώσεις επί ακυρώσεων, κακή εικόνα στο εξωτερικό, ότι κάποιοι αποφάσισαν να μην πάνε την τελευταία στιγμή. Δεν ήταν θετική η εικόνα, όπως και να ‘χει κι ας ήταν θέμα συγκυριακό.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Οπωσδήποτε δεν ήταν θετική. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα. Το ζήτημα, όμως, για να αντιμετωπιστεί οριστικά χρειάζεται να γίνουν κάποιες ενέργειες, τις οποίες δρομολογούμε αυτές τις ημέρες, σε κυβερνητικό επίπεδο, με τους συναρμόδιους Υπουργούς και γι’ αυτό έχει προγραμματιστεί μία συνάντηση την Τετάρτη το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να βρούμε τις λύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας και να δρομολογήσουμε αυτές που θα δίνουν οριστική λύση στο πρόβλημα.
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Τελικά θα λάβετε αποφάσεις …
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όπως είπα και στην αρχή, το βασικό ζήτημα είναι ζήτημα υποδομών και ναι μεν το θέμα των επιχωματώσεων και των φερτών υλικών, είναι θέμα μερικών χιλιάδων ευρώ και απορώ, πραγματικά, γιατί δεν είχε δρομολογηθεί όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια, αλλά υπάρχουν και άλλα ζητήματα ασφάλειας του λιμανιού της Καμαριώτισσας θα δρομολογηθούν και αυτά. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη και η συμμετοχή, εκτός των Υπουργών Ναυτιλίας, Τουρισμού και Εσωτερικών, αυτή του Περιφερειάρχη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Χρειάζεται δηλαδή …
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Πιθανό ναι να καταλήξετε σε αποφάσεις, να λάβετε αποφάσεις για την …
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Θα τα εξετάσουμε όλα. Και φυσικά έχουμε υπόψη μας ότι χρειάζονται πραγματικά έργα στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Πάντως, η άλλη πλευρά σας κατηγορεί ότι αργήσατε, ότι συνεχίσατε τις διακοπές σας ως κυβέρνηση, γι’ αυτό και η σύσκεψη θα γίνει τη Δευτέρα. Σ’ αυτό τι απαντάτε;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Απαντούμε ότι οι μόνιμες λύσεις δρομολογούνται όταν έχουμε όλα τα στοιχεία στο τραπέζι, πρώτον. Και δεύτερον, όταν έχουμε αντιμετωπίσει την έκτακτη κατάσταση. Η έκτακτη κατάσταση, όπως σας είπα, αντιμετωπίστηκε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Απλώς, αυτό που δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι ότι υπήρξε απαγορευτικό στην περιοχή. Έχει μεγαλύτερα σκάφη που θα μπορούσαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο, δεν μπορούσαν να επιχειρήσουν, καθώς δεν μπορούσαν να δέσουν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Το αβαθές λιμάνι.
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Και τα δύο σκάφη τα οποία εξυπηρετούσαν το νησί, κύριε Πέτσα, πότε πρόκειται να επανέλθουν κανονικά στη λειτουργία τους;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Κανονικά ήταν σήμερα να ξεκινήσει το δρομολόγιο το ένα από τα δύο, το ΣΑΟΣ, αλλά, όμως, η εταιρεία ανακοίνωσε, μας ανακοινώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας, ότι δεν είναι σε θέση να το κάνει. Γι’ αυτό παρατείναμε τη μίσθωση του ANDROS JET, που θα παραταθεί όσο χρειαστεί, σε συνεννόηση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ θα συνεχίσει, με ενέργειες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τις μετακινήσεις για βασικά είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ. Και γι’ αυτό έχουν διατεθεί περίπου 129.000 ευρώ από την Περιφέρεια. Δηλαδή, για τη συνέχιση της ναύλωσης και για την παροχή βασικών ειδών πρώτης ανάγκης σε όσους είχαν τις πρώτες ημέρες εγκλωβιστεί στο λιμάνι.
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω -αφού έχουμε τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο στη γραμμή- πότε εκτιμάτε εσείς ότι θα έχουμε νεότερα, σε ό,τι αφορά έναν από τους μεγάλους στόχους που έχει βάλει η Κυβέρνηση, ο οποίος είναι η διαπραγμάτευση ξανά για τον στόχο των πρωτογενών πλεονασμάτων;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Αυτό είναι ένα ζήτημα στο οποίο αρμόδιο είναι το Υπουργείο Οικονομικών. Όπως έχει δηλώσει και πρόσφατα σε συνέντευξή του και ο Υπουργός Οικονομικών, ο κ. Σταϊκούρας, ήδη έχει τεθεί το ζήτημα. Νομίζω δε και με επιστολή του, με αφορμή το θέμα της ενισχυμένης εποπτείας και συζητείται συνεχώς. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα συζητηθεί και στις διμερείς και διεθνείς επαφές που θα έχει ο Πρωθυπουργός όλο το επόμενο διάστημα. Ξέρετε, όμως, ότι ο βασικός μας στόχος, είναι να κερδίσουμε την αξιοπιστία των εταίρων μας . Και αυτό γίνεται μόνο προωθώντας το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο. Κάτι το οποίο το έχουμε κάνει από την πρώτη στιγμή -απόδειξη τα τρία νομοσχέδια που ήδη έχουν ψηφιστεί- και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε σε όλη τη διάρκεια του 2019. Φαίνεται ότι η οικονομία ανταποκρίνεται θετικά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αναταράξεις στη διεθνή οικονομία. Και εμείς θα κεφαλαιοποιήσουμε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Ένα τελευταίο. Επειδή έτυχε από βδομάδα σε βδομάδα να διαβάζω άλλα πράγματα. Πριν από λίγο καιρό διάβασα πληροφορίες για τα τεκμήρια, τα οποία η Κυβέρνηση θέλει να τα αφαιρέσει. Τώρα βλέπω και διαβάζω ότι μάλλον αυτό πάει πίσω. Πού είναι η αλήθεια σε αυτά τα δύο;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όπως έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, το θέμα της ενίσχυσης των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι στον πυρήνα του προγράμματός μας. Μέσα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις, που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Αυτό το είχα πει κι εγώ από την πρώτη στιγμή ότι μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε κανείς ποτέ για το 2020, γιατί το 2020 και το 2019 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασε ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Ρούμπος και ο κ. Πιτσιλής πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου και τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων.
ΚΩΝ. ΔΑΥΛΟΣ: Πάρα πολύ ωραία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κύριο Πέτσα. Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας, έστω και τηλεφωνικά εδώ.
ΑΧ. ΤΟΠΑΣ: Σας ευχαριστούμε πολύ.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.