Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Το ύψος της αποζημίωσης των μεταφορέων που συνεργάζονται με ψηφιακές πλατφόρμες με συμβάσεις ανεξαρτήτων υπηρεσιών/έργου και χρησιμοποιούν δικά τους μέσα προστασίας (κράνη) ή οχήματα, καθορίζεται με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

Υπενθυμίζεται ότι με το νόμο 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας, ορίστηκε για πρώτη φορά πως οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις υγιεινής και ασφάλειας για τους απασχολούμενους με συμβάσεις ανεξαρτήτων υπηρεσιών/έργου, με εκείνες που ισχύουν για τις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας.

Έτσι, όπως προβλέπεται στην Υπουργική Απόφαση, για τους διανομείς που συνδέονται με συμβάσεις ανεξαρτήτων υπηρεσιών ή έργου:

Α) H ψηφιακή πλατφόρμα υποχρεούται να παρέχει προς τον διανομέα – πάροχο υπηρεσιών το προστατευτικό κράνος που είναι απαραίτητο για την εργασία του.

Εναλλακτικά, αν ο διανομέας  συμφωνεί να κάνει χρήση δικού του προστατευτικού κράνους, η ψηφιακή πλατφόρμα (αφού διαπιστώσει ότι διαθέτει κατάλληλο κράνος), υποχρεούται να του αποδώσει ποσό ύψους 120 ευρώ. Το ποσό αυτό αποδίδεται τμηματικά σε 12 μηνιαίες δόσεις, δεν υπόκειται σε κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών, αποτυπώνεται διακριτά στα παραστατικά αμοιβής και εξόφλησης και καταβάλλεται στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό όπως και η αμοιβή του δικαιούχου.

Παραμένει ως έχει η υποχρέωση της ψηφιακής πλατφόρμας, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, να παρέχει πανωφόρι κατάλληλο για την προστασία του αναβάτη του μοτοποδηλάτου ή της μοτοσυκλέτας, αδιάβροχη προστασία, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο.

Β) Όταν οι πάροχοι υπηρεσιών χρησιμοποιούν δικό τους όχημα (μοτοσικλέτα, μοτοποδήλατο κλπ.), οι ψηφιακές πλατφόρμες τους αποδίδουν ανά μήνα πρόσθετη αποζημίωση για τη χρήση και συντήρηση του οχήματος.  Η αποζημίωση αυτή ανέρχεται σε 15% επί του νομοθετημένου κατώτατου μισθού, εφόσον ο διανομέας πραγματοποιήσει τουλάχιστον 300 διανομές ή μεταφορές εντός του ίδιου μήνα και για την ίδια ψηφιακή πλατφόρμα. Αν οι διανομές είναι λιγότερες, τότε η πρόσθετη αποζημίωση μειώνεται αναλογικά.

Ομοίως η πρόσθετη αποζημίωση χρήσης και συντήρησης του οχήματος δεν υπόκειται σε κρατήσεις ασφαλιστικών εισφορών, αποτυπώνεται διακριτά στα παραστατικά αμοιβής και εξόφλησης,  καταβάλλεται στον ίδιο τραπεζικό λογαριασμό όπως και η αμοιβή του δικαιούχου και δεν περιλαμβάνει τα έξοδα κίνησης του οχήματος.

Επισυνάπτεται το κείμενο της Υπουργικής Απόφασης

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.