Με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς συνεχίζεται η έκδοση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, γεγονός που πιστοποιεί την ευρεία αποδοχή του νέου συστήματος από το επιβατικό κοινό.
Με την ευκαιρία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέλει να ευχαριστήσει τους πολίτες για την κατανόηση που έχουν επιδείξει, τονίζοντας ότι η ταλαιπωρία που έχουν υποστεί γίνεται άπαξ, με την πρώτη έκδοση της κάρτας.
Για την περαιτέρω μείωση του χρόνου αναμονής στα εκδοτήρια, το Υπουργείο και ο ΟΑΣΑ ενημερώνουν τους πολίτες ότι από αύριο τίθενται σε λειτουργία πρόσθετα εκδοτήρια προσωποποιημένων καρτών σε κεντρικούς σταθμούς με μεγάλη προσέλευση.
Μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί πάνω από 100.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ από χτες το απόγευμα άρχισαν να αποστέλλονται οι πρώτοι φάκελοι με προσωποποιημένες κάρτες σε όσους επιβάτες προτίμησαν τη διαδικασία έκδοσής τους με κατάθεση φακέλου και αποστολής τους με συστημένη επιστολή μέσω του ταχυδρομείου. Σήμερα, καθώς και τις επόμενες μέρες η αποστολή θα συνεχιστεί με αμείωτους ρυθμούς. Μέχρι στιγμής τη διαδικασία αυτή έχουν επιλέξει πάνω από 10.000 επιβάτες.
Σημειώνουμε ότι η διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών με κατάθεση φακέλου από τους επιβάτες και αποστολής τους στη διεύθυνση επιλογής τους, αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017.
Υπενθυμίζουμε ότι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί στην περίπτωση αυτή είναι:
Η διαδικασία αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017.
ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
- Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017)
- Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ
- Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας
- Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου.
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία:
- Όνομα, Επώνυμο
- Διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ)
ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός, σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 του ΜΕΤΡΟ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.
Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση)
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία
ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών.
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλονται ταχυδρομικά στην διεύθυνση που αναγράφηκε στο φάκελο.
ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου.
Η προσωποποιημένη κάρτα δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.
Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 & στις στάσεις του ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ ή και στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα με όποιο προϊόν επιθυμούν.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 16.10.2017
Για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ δίνει τη δυνατότητα έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας, με μία ακόμη, εναλλακτική διαδικασία, εκτός από την ήδη υπάρχουσα, που απαιτεί την προσέλευση αλλά και την αναμονή των πολιτών στους σταθμούς, για να εκδώσουν τις προσωποποιημένες κάρτες.
Η νέα διαδικασία είναι η εξής:
Οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής θα έχουν τη δυνατότητα να προσέρχονται σε όλα τα εκδοτήρια των γραμμών 1,2 & 3 της ΣΤΑΣΥ προσκομίζοντας έναν ανοικτό φάκελο, στον οποίο θα εμπεριέχονται τα ακόλουθα στοιχεία:
Περιεχόμενο φακέλου:
- Μια πρόσφατη φωτογραφία τύπου ταυτότητας ή διαβατηρίου
- Φωτοτυπία εγγράφου από το οποίο θα πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ
- Φωτοτυπία του στελέχους μαζί με το μηνιαίο κουπόνι μηνός Οκτωβρίου 2017 ή προηγούμενου μήνα εντός του έτους 2017.
- Εκτύπωση της Αίτησης – QR CODE που εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ (www.athenacard.gr)
Εξωτερικά του φακέλου θα αναγράφεται από τον πολίτη το ονοματεπώνυμο και η επιθυμητή διεύθυνση ταχυδρόμησης της προσωποποιημένης κάρτας (οδός, αριθμός, πόλη, ταχυδρομικός κώδικας.
Αποστολή καρτών στου δικαιούχους:
Οι έτοιμες κάρτες θα αποστέλλονται στην αναγραφόμενη διεύθυνση μέσω ταχυδρομείου και στη συνέχεια, οι κάτοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν φόρτιση των επιθυμητών προϊόντων κομίστρου σε όλα τα Αυτόματα Μηχάνημα Επαναφόρτιση Καρτών που υπάρχουν σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1,2,3 καθώς και σε επιλεγμένα σημεία της Αθήνας (για περισσότερες πληροφορίες των θέσεων τους επισκεφτείτε την ιστοσελίδα ww.athenacard.gr) .
Έναρξη διαδικασίας: Η διαδικασία κατάθεσης φακέλων ξεκινά από τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου, 2017.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του ΟΑΣΑ, είναι η άμεση και πλήρης εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προς όφελος της κοινωνίας και των Αστικών Συγκοινωνιών.
06/10/17:
Από τις 05/10/17 καταργήθηκε η έκδοση χάρτινων καρτών και εκδίδεται μόνο η ηλεκτρονική κάρτα ενώ από το τέλος του μήνα εκδίδονται και επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια. Παρακάτω, ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για το τι πρέπει να ξέρει ο επιβάτης από το athenacard.gr:
Γενικές πληροφορίες
Τα νέα «έξυπνα» εισιτήρια του ΟΑΣΑ αποτελούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και την απρόσωπη και προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card).
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card) τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον Φεβρουάριο.
Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, αφότου ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού, όπως, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική (οι σταθμοί εμπλουτίζονται συνεχώς), σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα) και στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλ. Συντάγματος).
Το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card) απευθύνονται, κυρίως, στους μεμονωμένους και όχι στους συστηματικούς επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.
Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.
Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ, θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις κάρτες των ειδικών κατηγοριών επιβατών.
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.
Ο δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης θα πρέπει να προσκομίζει και το σχετικό αποδεικτικό του δικαιώματος.
Μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επιδίωξη του ΟΑΣΑ είναι η παροχή συνδυασμένων προσφορών κομίστρων σε επιβάτες, η δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική (μελλοντικά εξετάζεται η εφαρμογή «ζωνικού» συστήματος), η διευκόλυνση των επιβιβάσεων και μετεπιβιβάσεων και η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.
Ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENACard)
Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:
Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν), το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.
Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.
Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το ενιαίο εισιτήριο των 1,4 ευρώ. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.
Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.
Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card)
Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Με άλλα λόγια, απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ.
Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική (οι σταθμοί εμπλουτίζονται) και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα) στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλ. Συντάγματος).
Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:
-επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,
-την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο,
-εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού.
Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.
Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας.
Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.
Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.
Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας
Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και προσωπικό του κωδικό μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριο.
Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.
Στη περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.
Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ