Η στρατηγική της κυβέρνησης για την ενίσχυση των Συνδυασμένων Μεταφορών και τη δημιουργίας συνθηκών εξυπηρέτησης των μεγάλων παραγωγικών μονάδων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, παρουσιάστηκε σήμερα με τον πιο απτό τρόπο, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο κ. Σπίρτζης, παρούσης της διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) διά του Προέδρου κ. Γιώργου Κακουλάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Παναγιώτη Θεοχάρη, αλλά και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Αθανάσιου Βούρδα και της διοίκησης της Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε, διά του Αντιπροέδρου κ. Ιωάννη Βαρδινογιάννη και του Αν. Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Ιωάννη Κοσμαδάκη παρουσίασε σήμερα το πλαίσιο συνεργασίας των δύο Φορέων, που δημιουργεί νέα δεδομένα στη δυναμική του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου.
Αμφότερες οι πλευρές επιβεβαίωσαν με κοινές δηλώσεις τους που πραγματοποίησαν σήμερα το μεσημέρι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την άριστη συνεργασία τους, καρπός της οποίας, αποτελεί η υπογραφή της συμφωνίας που προβλέπει τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το διυλιστήριο της εταιρείαςΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) –στους Αγίους Θεοδώρους με το σταθμό στον Ισθμό Κορίνθου, μήκους 10 χιλιομέτρων περίπου. Το κόστος της εκσυγχρονισμού της σε σιδηροδρομική γραμμή συνδυασμένου πλάτους, σύμφωνα με τα διεθνή σιδηροδρομικά πρότυπα, θα επωμιστεί εξολοκλήρου η εταιρεία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε και θα πραγματοποιηθεί υπό την τεχνική επίβλεψη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η σιδηροδρομική γραμμή θα περιέλθει στον ΟΣΕ και θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της Εθνικής σιδηροδρομικής Υποδομής.
Κατά την παρουσίαση του πλαισίου συνεργασίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε, ότι «Η βασική αρχή της πολιτικής της κυβέρνησης για τις υποδομές, είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών. Θεωρώ, ότι η συμφωνία που έγινε, είναι μια πρότυπη συμφωνία που υπηρετεί αυτή την αρχή. Μιλάμε για τη σύνδεση από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό με σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα έχει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές» Και πρόσθεσε: «Είναι κατά τη γνώμη μου πραγματικά ελπιδοφόρο, μέσα στην κρίση, συγκεκριμένες εταιρείες να χρηματοδοτούν υποδομές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το βλέπετε τον τελευταίο καιρό και στις σιδηροδρομικές Υποδομές και στις Υποδομές των αεροδρομίων. Είναι αν θέλετε ένα παράδειγμα προς μίμηση και για πολλούς άλλους. Εγώ θα ήθελα να ξαναευχαριστήσω γι’ αυτή τη συνεργασία και να βάλουμε ένα χρονικό όριο για να έχουμε την ίδια συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη που έχετε αντίστοιχες υποδομές».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε, ότι «Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική υποδομή δε θα υπηρετεί μόνο τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ αλλά όλες τις βιομηχανίες της περιοχής. Και βέβαια καταλαβαίνετε τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν για τη μεταφορά τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των εργαζομένων στην ευρύτερη βιομηχανική ζώνη. Όπως καταλαβαίνετε επίσης και τα θετικά αποτελέσματα που θα υπάρχουν για όλες τις βιομηχανίες της περιοχής, να συνδεθούν με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όταν το Φθινόπωρο ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνηση και η Θεσσαλονίκη – Ειδομένη για την έξοδο της χώρας προς τα Βαλκάνια και προς την Κεντρική Ευρώπη».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοχάρης ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και αυτό είναι μια απόδειξη της προσπάθειας που κάνουμε». Και πρόσθεσε, ότι για το συγκεκριμένο έργο, «Ο ΟΣΕ με τις δικές του δυνάμεις θα εισφέρει με τα μηχανήματα και την τεχνογνωσία που διαθέτει, έτσι ώστε να έχουμε μια σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα εντάσσεται στο σύνολο της εθνικής υποδομής».
Ο Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε Κ. Ιωάννης Βαρδινογιάννης υπογράμμισε από την πλευρά του: «Εγώ πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκομένους φορείς για τη γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση ενός προβλήματος, μιας πρότασης, που ήταν τουλάχιστον 5-6 χρόνια πίσω κατατεθειμένη κι αυτή τη φορά υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ». Και πρόσθεσε: «Άρα πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους του ΟΣΕ ξεχωριστά με τα ονόματά τους, δε θα τα πω, και τον κ. Υπουργό ο οποίος είχε την πολιτική βούληση και την αμεσότητα να ολοκληρώσει αυτή την προσπάθεια. Θέλω να τονίσω, ότι είναι το αυτονόητο, να θέλει οποιαδήποτε βιομηχανία να συνδεθεί μ’ ένα δίκτυο για να μπορεί να έχει πιο δυνατή θέση στο κομμάτι των μεταφορών των προϊόντων της. Αυτό το αυτονόητο, δυστυχώς μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο. Κι ενώ είχαμε όλη τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε σαν εταιρεία, υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Τώρα πια δεν υπάρχουν και είμαι αισιόδοξος ότι σ’ ένα χρόνο από τώρα, ενάμιση, θα μπορούμε να κάνουμε τα εγκαίνια και να προχωρήσουμε σε νέες δραστηριότητες»
Ο Αν. Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε κ. Ιωάννης Κοσμαδάκης, τόνισε από την πλευρά του: «Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να συμφωνήσουμε και να επιβεβαιώσουμε με υπογραφές τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής που είναι γύρω από τα διυλιστήρια με το κεντρικό εθνικό δίκτυο» Σημείωσε ακόμη: «Μέχρι τώρα είχαμε μια άριστη διασύνδεση με τη θάλασσα και με τη στεριά. Αυτή τη φορά, τώρα ξεκινάμε να έχουμε και με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα μας ενώσει με τη Θεσσαλονίκη, μας ενώνει γενικώς, με τα πολλά υποσχόμενα σχέδια του ΟΣΕ, να κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο ευρωπαϊκού επιπέδου όπως πρέπει στη χώρα μας».
.
Ακολουθούν οι πλήρεις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοχάρη, του Αντιπροέδρου της Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε κ. Ιωάννη Βαρδινογιάννη, του Αν. Διευθύνοντα Συμβούλου της Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε κ. Ιωάννη Κοσμαδάκη, όπως επίσης και οι απαντήσεις που δόθηκαν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που ακολούθησαν.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε πει πολλές φορές ότι η βασική αρχή της υλοποίησης υποδομών είναι η βασική αρχή της πολιτικής της κυβέρνησης για τις υποδομές. Είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και αναγκών και των κοινωνικών αναγκών. Θεωρώ ότι η συμφωνία που έγινε, είναι μια πρότυπη συμφωνία που υπηρετεί αυτή την Αρχή, μιλάμε για τη σύνδεση από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό με σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα έχει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Αυτό σημαίνει ότι θα υπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής, θα βαρύνει η δαπάνη και των μελετών και της κατασκευής τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και γι’ αυτό ήθελα να ευχαριστήσω και τον κ. Βαρδινογιάννη γι’ αυτό και τον κ. Κοσμαδάκη και τον κ. Σαμαρά, όπως και τον ΟΣΕ για την πολύ καλή συνεργασία που είχαν.
Δε θα υπηρετεί μόνο τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ αλλά όλες τις βιομηχανίες της περιοχής. Και βέβαια καταλαβαίνετε τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν για τη μεταφορά τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των εργαζομένων στην ευρύτερη βιομηχανική ζώνη. Όπως καταλαβαίνετε και τα θετικά αποτελέσματα που θα υπάρχουν για όλες τις βιομηχανίες της περιοχής, να συνδεθούν με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όταν το φθινόπωρο ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνηση και η Θεσσαλονίκη – Ειδομένη για την έξοδο της χώρας προς τα Βαλκάνια και προς την Κεντρική Ευρώπη.
Θεωρούμε ότι αυτές είναι οι υποδομές που υπηρετούν το σχέδιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, δίνουν δηλαδή το άλλοθι και στις υπόλοιπες βιομηχανίες της περιοχής και τις εγκαταστάσεις να ενεργοποιηθούν ακόμη περισσότερο και βέβαια να καλυφθούν και οι κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν.
Εγώ θα ήθελα να ξαναευχαριστήσω γι’ αυτή τη συνεργασία και να βάλουμε ένα χρονικό όριο για να έχουμε την ίδια συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη που έχετε αντίστοιχες υποδομές.
«Είναι κατά τη γνώμη μου πραγματικά ελπιδοφόρο, μέσα στην κρίση, συγκεκριμένες εταιρείες να χρηματοδοτούν υποδομές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το βλέπετε τον τελευταίο καιρό και στις σιδηροδρομικές Υποδομές και στις Υποδομές των αεροδρομίων.
Είναι αν θέλετε ένα παράδειγμα προς μίμηση και για πολλούς άλλους. Σας ευχαριστώ πολύ.
Π. ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω σήμερα κι από την πλευρά του ΟΣΕ την πραγματοποίηση της συμφωνίας με τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.
Η συμφωνία αυτή έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών του ΟΣΕ για τη σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων και την ένταση από τη μεριά της σημερινής Διοίκησης γι’ αυτή τη δραστηριότητα, η οποία ολοκληρώθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και ευχαριστούμε για την καλή συνεργασία τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ.
Ουσιαστικά ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και αυτό είναι μια απόδειξη της προσπάθειας που κάνουμε.
Ο ΟΣΕ σε αυτή τη διαδικασία, θα κάνει τα εξής πράγματα: Ουσιαστικά το πρώτο είναι ότι θα προσπαθήσει να έρθει και να υλοποιήσει συμφωνίες αυτής της μορφής για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, το δεύτερο σημείο είναι ότι ουσιαστικά θα ενισχύσει με τη δημιουργία one stop shop τις προσπάθειες επενδυτών προκειμένου να υλοποιήσουν έργα διασύνδεσης με τα σιδηροδρομικά δίκτυα και βεβαίως θα είναι αρωγός στην προσπάθεια των επιχειρήσεων προκειμένου να αξιοποιήσουν τις εμπορευματικές μεταφορές.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι η συγκεκριμένη επένδυση ενισχύει μια ουσιαστική δραστηριότητα της ένταξης ουσιαστικά επιχειρήσεων που βρίσκονται στην Αττική σε αυτή την προσπάθεια, είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον εντάσσεται η περιοχή της Κορινθίας σε αυτή την έκταση, καθώς επιπλέον και ο σχεδιασμός που αυτή τη στιγμή κάνουμε, είναι να μπορέσουμε ν’ αξιοποιήσουμε και το μετρικό και το κανονικό δίκτυο της περιοχής.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον εντάσσεται η περιοχή της Κορινθίας σε αυτή την έκταση καθώς επιπλέον και ο σχεδιασμός που αυτή τη στιγμή κάνουμε, προκειμένου να μπορέσουμε ν’ αξιοποιήσουμε κα το μετρικό και το κανονικό δίκτυο της περιοχής.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι σε αυτό το πλαίσιο η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ θα χρηματοδοτήσει ένα σημαντικό τμήμα του έργου και από τη δεύτερη μεριά ο ΟΣΕ με τις δικές του δυνάμεις θα εισφέρει με τα μηχανήματα και την τεχνογνωσία που διαθέτει, έτσι ώστε να έχουμε μια σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα εντάσσεται στο σύνολο της εθνικής υποδομής.
Είναι Επίσης είναι σημαντικό να πούμε ότι αυτό το έργο θα έχει πολύ γρήγορα αποτελέσματα, περιμένουμε σ’ ένα, ενάμιση χρόνο να ολοκληρωθεί .
Γ. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ: Εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτα για το έργο, μου φαίνεται καταλάβαμε όλοι πόσο σημαντικό είναι και για τους δυο Οργανισμούς.
Εγώ πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκομένους φορείς για τη γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση ενός προβλήματος, μιας πρότασης, που ήταν τουλάχιστον 5-6 χρόνια πίσω κατατεθειμένη κι αυτή τη φορά υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Άρα πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους του ΟΣΕ ξεχωριστά με τα ονόματά τους, δε θα τα πω, και τον κ. Υπουργό ο οποίος είχε την πολιτική βούληση και την αμεσότητα να ολοκληρώσει αυτή την προσπάθεια.
Θέλω να τονίσω ότι είναι το αυτονόητο, να θέλει οποιαδήποτε βιομηχανία να συνδεθεί μ’ ένα δίκτυο για να μπορεί να έχει πιο δυνατή θέση στο κομμάτι των μεταφορών των προϊόντων της. Αυτό το αυτονόητο, δυστυχώς μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο και ενώ είχαμε όλη τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε σαν εταιρεία, υπήρχαν διάφορα προβλήματα.
Τώρα πια δεν υπάρχουν και είμαι αισιόδοξος ότι σ’ ένα χρόνο από τώρα, ενάμιση, θα μπορούμε να κάνουμε τα εγκαίνια και να προχωρήσουμε σε νέες δραστηριότητες.
Ι. ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ: Γεια σας. Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να συμφωνήσουμε και να επιβεβαιώσουμε με υπογραφές τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής που είναι γύρω από τα διυλιστήρια με το κεντρικό εθνικό δίκτυο.
Συμφωνήσαμε ότι θα προχωρήσουμε με μια γραμμή κανονική, περίπου 10 χιλιόμετρα., που θα συνδέει το διυλιστήριο της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ με τον Ισθμό και από εκεί με το κεντρικό δίκτυο. Το θέμα είναι συνδέσεις με δίκτυο, το θέμα είναι δυνατότητα μεταφοράς πραγμάτων μ’ έναν τρόπο που είναι περιβαντολλογικά φιλικός, μ’ έναν τρόπο που είναι οικονομικός, ο τρόπος ο σύγχρονος.
Μέχρι τώρα είχαμε μια άριστη διασύνδεση με τη θάλασσα και με τη στεριά, αυτή τη φορά, τώρα ξεκινάμε να έχουμε και με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα μας ενώσει με τη Θεσσαλονίκη, μας ενώνει γενικώς, με τα πολλά υποσχόμενα σχέδια του ΟΣΕ, να κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο ευρωπαϊκού επιπέδου όπως πρέπει στη χώρα μας.
Απαντήσεις σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση: Επειδή αυτό σημαίνει εξοικονόμηση κόστους και για τη βιομηχανική μονάδα φαντάζομαι, αυτό σημαίνει ότι αργότερα θα μετακυλισθεί και στους καταναλωτές;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δε θα μετακυλισθεί γιατί η συμφωνία περιλαμβάνει ότι θα περάσουν 4 αγωγοί, μέχρι κοντινές λιμενικές εγκαταστάσεις, άρα θα έχουμε και περιβαλλοντικό όφελος αλλά θα έχει και η εταιρεία όφελος από το κόστος των βυτιοφόρων που αυτή τη στιγμή εφοδιάζουν το διυλιστήριο ή εφοδιάζουν το λιμάνι.
Άρα μαζί με τη σιδηροδρομική υποδομή, θα περάσουν 4 αγωγοί, για καύσιμα και δύο αγωγοί οπτικών ινών, όπως είπε ο κ. Κοσμαδάκης. Η μία θα εξυπηρετεί τις βιομηχανίες της περιοχής όλες και η δεύτερη τις ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου. Όπως γίνεται και στους αυτοκινητόδρομους, στο υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή εμμέσως πλην σαφώς ο Υπουργός μίλησε και για τη Θεσσαλονίκη, σκέφτεστε να επεκτείνετε αυτή τη συνεργασία με τον ΟΣΕ;
Γ. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ Το μελετάμε, για τις εγκαταστάσεις τις δικές μας στη Θεσσαλονίκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε ότι τα τελευταία πέντε έξι χρόνια θέλατε να γίνει αυτή η κίνηση. Που σημαίνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση πριν από το ΣΥΡΙΖΑ δεν το προχώρησε;
Γ. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ: Μη τον πολιτικοποιήσουμε. Δεν πολιτικοποιώ τα θέματα. Θέλω να πω ότι σήμερα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κρατική μηχανή.
Γ. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗΣ: Η κρατική μηχανή διαχρονικά δε βοηθάει. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ολοκληρώνεται μια πρόταση που κάναμε, σε εύλογο διάστημα και να ξεκινάμε κάτι το οποίο θα θέλαμε να είχαμε κάνει πολλά χρόνια πίσω. Και υπάρχει αυτό το γεγονός και πρέπει να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που εμπλέκονται. Διότι ξεκινά από τους ανθρώπους η διάθεση.
Τα δεδομένα ήταν εκεί, ήταν το αυτονόητο να χρηματοδοτήσεις κάτι το οποίο θα έπρεπε να το χρηματοδοτηθεί το κράτος κανονικά σε άλλες χώρες και ενώ στο συγκεκριμένο παράδειγμα η εταιρεία είχε όλη τη διάθεση να το χρηματοδοτήσει εδώ και χρόνια, υπήρχε μια… Δε θα πω ότι υπήρχε αντίδραση, αλλά δεν υπήρχε θετική ανταπόκριση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας πείτε το χρονοδιάγραμμα, ή δεν είστε ο αρμόδιος;
Ι. ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ: Το χρονοδιάγραμμα θα είναι περίπου σ’ ένα, ενάμισι χρόνο. Δεν είναι από τα δύσκολα έργα, έχουμε δει την εμπιστοσύνη και την commitment θα το έλεγα στο χωριό μου, του Υπουργείου και του ΟΣΕ, να κάνουμε κάτι γρήγορο και αποτελεσματικό.
Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο θα είναι γύρω στα 12.000.000 και μετά έρχεται και κάποιο έργο για τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ που θα είναι πλέον δικό μας. Αυτό το έργο θα μελετηθεί, θα κατασκευαστεί από τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και θα γίνει μέρος του Εθνικού Δικτύου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από άποψη προετοιμασίας, μελέτες έχετε κάνει;
Ι. ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ: Η αλήθεια είναι ότι αυτή η προσπάθεια έχει ξεκινήσει πάρα πολλά χρόνια, τώρα μπήκε στις ράγες και επομένως πολλή από την προετοιμασία υπάρχει. Θα έλεγα ότι το είχαμε ξεκινήσει πριν από περίπου 5-6 χρόνια, επομένως αρχαιολογικά και τέτοια πρέπει να είναι έτοιμα.
Το καινούργιο είναι οι συνδέσεις με βιομηχανίες της περιοχής και η δυνατότητα να συνδέσουμε και με ίνες, τη βιομηχανική περιοχή που είναι σ’ εμάς, με τον Ισθμό και από εκεί με το κεντρικό δίκτυο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το κόστος ποιος θα το αναλάβει;
Ι. ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ: Το κόστος, μελέτη και κατασκευή, το αναλαμβάνει η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και μετά γίνεται μέρος του Δικτύου. Εδώ όμως έχουμε μετρήσει σοβαρά τις ενισχύσεις που περιμένουμε και από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, μια και είναι από τα κατεξοχήν υποστηριζόμενα προγράμματα, και σε υλικό που αυτή τη στιγμή δε χρειάζεται στον ΟΣΕ..