Καλό μεσημέρι,

Στην Οδησσό μετέβη χθες ο Πρωθυπουργός όπου συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε μια συνάντηση υψηλού συμβολισμού και ουσίας.

Αρχικά, επισκέφθηκε το λιμάνι της πόλης, όπου τον υποδέχτηκε ο Ουκρανός Πρόεδρος και ενημερώθηκε για την λειτουργία του διαδρόμου εξαγωγής σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας και του Δούναβη.

Ο Πρωθυπουργός εξέφρασε αποτροπιασμό για τις ενέργειες της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Χαρακτηριστικά τόνισε: «Η παρουσία μου εδώ αντανακλά, τον σεβασμό όλου του ελεύθερου κόσμου προς τον ηρωικό λαό σας. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τη δέσμευση της πατρίδας μου, της Ελλάδας, να παραμείνει στο πλευρό σας. Συμπαραστάτης στη δίκαιη προσπάθεια να υπερασπιστείτε το έδαφός σας, την εθνική σας κυριαρχία, αλλά και την αξιοπρέπεια των δεκάδων εκατομμυρίων πολιτών της Ουκρανίας».

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και ενώ γινόταν ξενάγηση το λιμάνι της Οδησσού από τον πρόεδρο Ζελένσκι, ήχησαν σειρήνες. Λίγα λεπτά μετά, την ώρα που η ελληνική αποστολή έμπαινε στην αυτοκινητοπομπή ακούστηκε σε κοντινό σημείο μια μεγάλη έκρηξη ως αποτέλεσμα πυραυλικής επίθεσης.

Στο Βουκουρέστι βρίσκεται από χθες ο Πρωθυπουργός συμμετέχοντας στις εργασίες του Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού κόμματος. Στο συνέδριο του ΕΛΚ θα επικυρωθεί η υποψηφιότητα της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν για την προεδρία της Κομισιόν και θα συμφωνηθεί το εκλογικό μανιφέστο της Ευρωπαϊκής Κεντροδεξιάς.

Αυτή την ώρα πραγματοποιεί την ομιλία του στο Συνέδριο.

Σήμερα είχε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό της Ρουμανίας Μαρσέλ Τσολάκου, στην έδρα της ρουμανικής κυβέρνησης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας, με έμφαση στον τομέα της ενέργειας και της διασυνδεσιμότητας.

Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τον ρόλο της Ελλάδας ως παρόχου ενεργειακής ασφάλειας, τόσο μέσω του κάθετου διαδρόμου ενέργειας όσο και μέσω του FSRU ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, έργο μεγάλης σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού.

Συζητήθηκαν ακόμα τα επόμενα βήματα στα έργα κοινού ενδιαφέροντος του σχήματος τριμερούς συνεργασίας με τη συμμετοχή και της Βουλγαρίας, καθώς και ζητήματα περιφερειακού και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.

Στη συνέχεια, στο περιθώριο του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο Βουκουρέστι, ο Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Γερουσίας της Ρουμανίας, Νικολάε Τσιούκα.

Το βράδυ της Τετάρτης, είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Ρουμανίας Κλάους Γιοχάνις.

—-

Ψηφίζεται αύριο από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με το οποίο αναβαθμίζεται ουσιαστικά το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δίνεται η δυνατότητα να ιδρύονται στην χώρα μας μη κρατικά μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ξένων ΑΕΙ.

Με το νομοσχέδιο η χρηματοδότηση για τα δημόσια πανεπιστήμια ανέρχεται σε 1 δις ευρώ με πόρους από τον Κρατικό προϋπολογισμό, το Ταμείο Ανάκαμψης και ΣΔΙΤ, ενισχύεται η αυτονομία των ιδρυμάτων, διευκολύνεται η επιστημονική έρευνα, προωθείται η συνεργασία με Πανεπιστήμια του εξωτερικού και ενσωματώνονται προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων, πρυτανικών αρχών περιφερειακών πανεπιστημίου και της διοίκησης του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.

Με την ίδρυση των μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών τμημάτων ξένων ΑΕΙ, η Ελλάδα πλέον σταματά να είναι μια παγκόσμια εξαίρεση. Μέσω των μη κρατικών παραρτημάτων Πανεπιστημίων, η χώρα μας αποκτά νέες ευκαιρίες, οι υποψήφιοι σπουδαστές θα έχουν την δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να σπουδάσουν σε τμήματα πανεπιστημίων του εξωτερικού από την πατρίδα τους, θα δημιουργηθούν ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας, θα ευνοηθεί η συνέργεια με μεγάλα ιδρύματα του εξωτερικού και θα καλλιεργηθεί πρόσφορο έδαφος για την επιστροφή Ελλήνων επιστημόνων που εργάζονται στο εξωτερικό.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου είναι πράξη ευθύνης. Το μέλλον μας καλεί να μην μένουμε πλέον αγκιστρωμένοι σε λογικές περασμένων εποχών. Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της πραγματικότητας, δημιουργεί ευκαιρίες για τους φοιτητές, διευκολύνει την ελεύθερη πρόσβασή τους στη γνώση, όπως οφείλει ως κυβέρνηση μια σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας.

Την ίδια ώρα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης αποτελούν μειοψηφία και είτε για ιδεολογικούς λόγους είτε αναζητώντας επίπλαστα προσκόμματα παραμένουν δέσμια στο παρελθόν και απορρίπτουν συλλήβδην την πρόοδο και την εξέλιξη.

Οι πολίτες επέλεξαν αυτήν την Κυβέρνηση, οι πολίτες ζητούν την αλλαγή και η Αντιπολίτευση αρνείται να αλλάξει. Σε αυτήν την ιστορική συγκυρία πρέπει ενωμένοι να προχωρήσουμε μπροστά, όχι με μικροκομματικές παρωπίδες, αλλά με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας και των πολιτών.

—–

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η διάθεση του 27% των μετοχών της Τράπεζας Πειραιώς σε Έλληνες και ξένους επενδυτές.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκφράστηκε ήταν 8 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με την προσφορά. Άξιες αναφοράς είναι και οι τιμές που προσφέρθηκαν. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διάθεσης των μετοχών διαμορφώθηκε σε επίπεδα υψηλότερα έναντι της τιμής του κλεισίματος του Χρηματιστηρίου την περασμένη Παρασκευή, πριν από την έναρξη της διαδικασίας, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για τα παγκόσμια δεδομένα, καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις μαζικής διάθεσης μετοχών οι τιμές διαμορφώνονται σχεδόν πάντοτε με έκπτωση υπέρ των αγοραστών.

Το τραπεζικό μας σύστημα έχει αλλάξει σελίδα. Από την εποχή της κρίσης και των ανακεφαλαιοποιήσεων, στην εποχή που υψηλής ποιότητας επενδυτές εκφράζουν, όπως φάνηκε τους τελευταίους μήνες, το ενδιαφέρον τους για όλες τις συστημικές ελληνικές τράπεζες.

Όπως τόνισε και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης: «Οι τελευταίες εξελίξεις επιβραβεύουν τη στρατηγική της διοίκησης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που προετοίμασε και οργάνωσε τη διαδικασία με αποτελεσματικότητα. Υπογραμμίζουν την ορθότητα των επιλογών της κυβέρνησης, όχι μόνο για τον τρόπο και το χρόνο που προχώρησε η αποεπένδυση του Δημοσίου, αλλά και γενικότερα για το ίδιο το τραπεζικό σύστημα. Και αποτελούν τελικά μια πολύ σοβαρή εθνική επιτυχία».

——

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε σήμερα το ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας.

Σκοπός του σχεδίου νόμου είναι η ρύθμιση επειγόντων ζητημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου που αποβλέπουν, ενδεικτικά:

Στη διεύρυνση της δυνατότητας των ιατρών του Ε.Σ.Υ. να ασκούν ιδιωτικό έργο αξιοποιώντας την κλινική εμπειρία τους και στη θέσπιση των αναγκαίων προς τούτο όρων και προϋποθέσεων,

Στον προσδιορισμό της φύσης του εισοδήματος των ιατρών Ε.Σ.Υ. από τη διενέργεια απογευματινών χειρουργείων ως εισόδημα από άσκηση ιδιωτικού έργου,

Στην αντιμετώπιση άμεσων ζητημάτων των υγειονομικών δομών και Υγειονομικών Περιφερειών, καθώς και ζητημάτων που άπτονται της χορήγησης ιατρικών και νοσηλευτικών ειδικοτήτων,

Στη συγκέντρωση της προμήθειας των νοσοκομειακών φαρμάκων σε ένα φορέα, την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας, με σκοπό την ταχύτερη εκκαθάριση και εξόφληση των προμηθευτών των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ»,

Στον εξορθολογισμό και την συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης,

Στην επίλυση ζητημάτων εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας, ιδίως του Ε.Ο.Δ.Υ, του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας,

Στην επίτευξη εμβολιαστικής κάλυψης και καλύτερης επιτήρησης της εξέλιξης μετάδοσης της νόσου Covid-19,

Στην προώθηση ταχείας υλοποίησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας.

—-

Τη δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης του προγράμματος του Προσωπικού Ιατρού και των Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας παρουσίασε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.

Μεταρρύθμιση πρώτη: σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο προστίθενται οι ιδιώτες γιατροί και παθολόγοι μέσα στο σύστημα του προσωπικού γιατρού για όποιον ασθενή επιθυμεί να έχει ως προσωπικό του γιατρό τον ιδιωτικό του γιατρό.

Δεύτερον, παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων γενικών ιατρών και παθολόγων στην ειδικότητα.

Τρίτον, θεσπίζονται δείκτες παρακολούθησης του έργου των προσωπικών γιατρών.

Με την μεταρρύθμιση:

Ενισχύουμε τον θεσμό του Προσωπικού Ιατρού μέσω της αύξησης των Προσωπικών Γιατρών στο σύστημα σε επίπεδο δήμου ώστε να μπορεί κάθε πολίτης να βρει προσωπικό γιατρό κοντά στο μέρος που ζει και εργάζεται.

Δημιουργούνται για πρώτη φορά στη χώρα 7 Πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας όπου εγκαθίστανται εκπαιδευτικοί σταθμοί τηλεϊατρικής για την υποστήριξη των Προσωπικών Γιατρών και όχι μόνο.

Προκηρύσσονται 1.375 θέσεις για την στελέχωση των δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και των Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας.

Επιπλέον, ανακαινίζονται 156 Κέντρα Υγείας, αναβαθμίζεται ο ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, δημιουργούνται 312 ιατρεία χρονίων νοσημάτων στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και επεκτείνεται η Τηλεϊατρική.

—–

Από την Τετάρτη 13 Μαρτίου έως και το Μ. Σάββατο 4 Μαΐου τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι της Σαρακοστής», που αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».

Αναλυτικά από το Υπουργείο Ανάπτυξης έχουν ανακοινωθεί οι κατηγορίες των προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι.

Ο Υπουργός Κώστας Σκρέκας δήλωσε: «Θέλουμε κάθε σπίτι να έχει πρόσβαση σε ποιοτικά προϊόντα στις χαμηλότερες δυνατές τιμές και αυτές τις ημέρες. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να βοηθά εμπράκτως όλους τους καταναλωτές». Συνεχίζουμε με κάθε πρόσφορο μέσο έκτακτο και μόνιμο αλλά και με την εντατικοποίηση των ελέγχων να θωρακίζουμε τους πολίτες απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια.

—-

Νέα μεγάλη αύξηση κατά 18,5% σε σχέση με το 2022 κατέγραψαν οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο για το 2023.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» 1,453,680,496 φορές, καταγράφοντας αύξηση κατά 226 εκατομμύρια. Το 2022 οι ψηφιακές συναλλαγές είχαν ανέλθει σε 1,227 δισεκατομμύρια.

Για πρώτη φορά οι ψηφιακές συναλλαγές το 2023 προσεγγίζουν το 1,5 δισεκατομμύριο.

—-

Συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο η αποσυμφόρηση του εθνικού συστήματος υποδοχής πολιτών τρίτων χωρών-αιτούντων άσυλο.

Ο συνολικός αριθμός διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στις 33 δομές φιλοξενίας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου σε όλη τη χώρα, μειώθηκε κατά 12,2%, από 31.367 τον Ιανουάριο, στις 27.536 τον Φεβρουάριο.

Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο, οι διαμένοντες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου μειώθηκαν κατά 28,5% σε σχέση με τον περασμένο Ιανουάριο. Πιο συγκεκριμένα, ενώ τον Ιανουάριο οι διαμένοντες στα νησιά ήταν 15.767, τον Φεβρουάριο μειώθηκαν στους 11.267.

Τέλος, η Υπηρεσία Ασύλου συνέχισε να επεξεργάζεται με ταχύτητα και αξιοπιστία τα αιτήματα ασύλου και διεκπεραίωσε 6.279 αιτήσεις τον Φεβρουάριο.

——

Αύριο, Παρασκευή 8 Μαρτίου στις 11:00 ο Πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, στην εισαγωγική σας τοποθέτηση αναφερθήκατε κριτικά στη στάση των κομμάτων της Αντιπολίτευσης σε ό,τι αφορά στο νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που διενήργησε η Opinion Poll για το ACTION24, εκεί η πλατιά πλειοψηφία των πολιτών τάσσεται υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και, ταυτοχρόνως, και η μεγάλη πλειοψηφία των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ τάσσεται υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων. Θα ήθελα ένα σχόλιο για αυτό. Και αν μου επιτρέπετε, ένα συναφές ερώτημα: Σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, αν δεν κάνω λάθος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μπάρκας, είπε ότι δεν θα πρέπει να συζητάμε για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, αλλά θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για την εισαγωγή διδακτόρων στα δημόσια πανεπιστήμια. Ένα σχόλιο και για αυτό.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να πούμε ότι επίκειται αύριο μια ιστορική νομοθέτηση, που αφορά τη δυνατότητα στη χώρα μας να μπορούν να ιδρύονται παραρτήματα ξένων ΑΕΙ ως μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Ναι, είναι μια σημαντική στιγμή για το ελληνικό Κοινοβούλιο και για τη χώρα, γιατί θα σταματήσει επιτέλους, στα 50 χρόνια από την Μεταπολίτευση, η Ελλάδα να είναι μια θλιβερή εξαίρεση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μπορεί ένα παιδί, αν θέλει, να πάει σε ένα ιδιωτικό σχολείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, αλλά δεν μπορεί, αν θέλει, να σπουδάσει σε ένα μη κρατικό πανεπιστήμιο στη χώρα του. Δεν μπορούσε, δεν θα μπορεί μέχρι αύριο. Και, σίγουρα, ξεκινάει μια νέα εποχή. Ανοίγεται μία νέα σελίδα και είναι πάρα πολύ σημαντική αυτή η μεταρρύθμιση, αυτή η νομοθέτηση. Και, ξέρετε, όλοι κρίνονται στην πράξη. Εν προκειμένω, οι βουλευτές με την ψήφο τους στο Κοινοβούλιο, τα κόμματα με τη στάση τους γύρω από ένα τέτοιο θέμα. Και επειδή επικαλείται, αν και «έχουμε χάσει τη μπάλα», θα μου επιτρέψετε την έκφραση, με τις κυβιστήσεις του κ. Ανδρουλάκη -πραγματικά νομίζω έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε αυτό το θέμα και είναι μια σειρά και από συνεντεύξεις που έχει δώσει και, δυστυχώς για εκείνον, αυτά όλα μένουν και ως εικόνα και ως απαντήσεις- ακόμη και το επιχείρημα που λένε ότι εμείς όταν έρθει η ώρα της αναθεώρησης του άρθρου 16 θα είμαστε εκεί να το στηρίξουμε, η ίδια ιστορία με τη στάση τους στην τελευταία τότε μεγάλη ευκαιρία. Πριν από περίπου 20 χρόνια, κατέστησαν τη χώρα -και πάλι εξαίρεση- για περίπου 20 χρόνια. Ε, δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα τόσα χρόνια για να συζητάμε και να λύνουμε τα υπαρξιακά ζητήματα της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς. Ένα νομοσχέδιο πλήρως κατοχυρωμένο, όπως επικύρωσε και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, όπως λένε όλοι οι μεγάλοι συνταγματολόγοι, νομικά, ένα νομοσχέδιο το οποίο αφορά κυρίως το δημόσιο πανεπιστήμιο. Πάνω από το 70% των άρθρων του ενισχύουν το δημόσιο πανεπιστήμιο και εδώ είναι το δεύτερο, υποτίθεται, αντεπιχείρημα της Αντιπολίτευσης. Εμείς, λέει, είμαστε κατά αυτού του νομοσχεδίου γιατί δεν θέλουμε να γίνει κάτι τέτοιο, αφού δεν στηρίζονται τα δημόσια πανεπιστήμια. Ποιοι το λένε αυτό; Αυτοί που είχαν πολύ μικρότερη χρηματοδότηση, και αναφέρομαι στον ΣΥΡΙΖΑ, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία αυξήσαμε εμείς κατά 50%. Καταψηφίζουν και εκείνοι και το ΠΑΣΟΚ και όσα άλλα κόμματα το καταψηφίζουν συνολικά, δηλαδή, η Αντιπολίτευση, ένα νομοσχέδιο που αναφέρεται στην στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου. Και, μάλιστα, υιοθετεί προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων, στηρίζει το Δ.Π.Θ. – ο κ. Ανδρουλάκης είναι απόφοιτος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και δεν στηρίζει ένα νομοσχέδιο που υιοθετεί προτάσεις του πανεπιστημίου. Τώρα, σχετικά με αυτό που μου είπατε για τον κ. Μπάρκα, πραγματικά δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε πάρα πολλά. Νομίζω ότι ο κ. Μπάρκας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έβγαλε ένα βίντεο που απαντάει πολύ εύκολα στο ποιο είναι το κόμμα που έχει τη μεγαλύτερη υποκρισία μέσα στον δημόσιο λόγο του. Τι λένε; Πάτε να ιδιωτικοποιήσετε τη δημόσια Παιδεία, ενώ δεν κάνουμε αυτό. Δίνουμε μια δυνατότητα, στηρίζοντας το δημόσιο πανεπιστήμιο, να υπάρχουν και μη κρατικά ως παραρτήματα. Εκείνοι που το λένε αυτό, διαδίδοντας fake news, δεν έχουν πρόβλημα να ανοίξει η συζήτηση για δίδακτρα, όπως είπε ο κ. Μπάρκας, στα δημόσια πανεπιστήμια. Όλα καλά. Αρκεί να μην στηρίξουμε μία μεγάλη μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης. Αυτό λέει η Αντιπολίτευση. Αντιπολίτευση για την Αντιπολίτευση. Ακόμη και αν κάνουμε δέκα φορές την ημέρα, μπορεί να λέω και λίγες, το μαύρο άσπρο. Ο νόμος αυτός θα αλλάξει την εικόνα, η χώρα μας θα πάει μπροστά, όσο κι αν θέλουν κάποιοι να την κρατήσουν πίσω.

Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ο κ. Ανδρουλάκης επανέλαβε ότι η Κυβέρνηση εξυπηρετεί συμφέροντα με το νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τι απαντάτε σ’ αυτό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές, ότι η Κυβέρνηση απλά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Ελλήνων φοιτητών, των Ελλήνων μαθητών, της ελληνικής κοινωνίας και τίποτα άλλο. Και έχει αρχίσει, πλέον, και είναι παρεξηγήσιμο τόσο πολύ αυτό το οποίο διατυπώνει ο κ. Ανδρουλάκης. Εγώ δεν θα αντιστρέψω αυτή τη ρητορική γιατί δεν μ’ αρέσει να πετάω «λάσπη στον ανεμιστήρα». Να σας πω, όμως, ότι ο κ. Ανδρουλάκης πριν από λίγους μήνες είχε πει ότι «δεν θα μπούμε εμπόδιο στην ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων, αρκεί το νομοσχέδιο να μην είναι σε βάρος των δημοσίων». Όταν ρωτήθηκε -και αυτή τη θέση την έχει επαναλάβει και άλλες φορές σε συνεντεύξεις του, αυτό που σας λέω ήταν 20/12/2023 στον κ. Χατζηνικολάου στον Real fm- όταν ρωτήθηκε, λοιπόν, χθες σε συνέντευξή του είπε ότι αναφερόταν στην αναθεώρηση του άρθρου 16, ενώ έχει μιλήσει για νομοσχέδιο και έχει ερωτηθεί για νομοσχέδιο. Είναι προφανές ότι προσπαθεί να κάνει αντιπολίτευση μόνο και μόνο για να βρεθεί απέναντι στην Κυβέρνηση και προτιμά αυτό το μικροπολιτικό παιχνίδι, παρά την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πολλών, των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, που έχασαν τόσα χρόνια, τόσες δεκαετίες και δεν είχαν τη δυνατότητα να σπουδάσουν σ’ ένα μη κρατικό Πανεπιστήμιο στη χώρα τους. Άρα, οι τελευταίοι που θα μπορεί να κατηγορηθούν ότι εξυπηρετούν συμφέροντα είμαστε εμείς, είναι η Κυβέρνηση. Άλλωστε η ίδια η πραγματικότητα το διαψεύδει όταν τα κριτήρια τα οποία θέτουμε για την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων είναι τα πιο αυστηρά από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, ποια ήταν η αιτία της επίσκεψης του Πρωθυπουργού χθες στην Ουκρανία, στην Οδησσό; Έχει να κάνει, όπως γράφεται, με οπλισμό ή με τις προτάσεις του Μακρόν για παρουσία στρατού; Θα ενημερώσετε πολίτες και Αντιπολίτευση; Και, επίσης, θεωρείτε ότι βρέθηκε ο Πρωθυπουργός στο στόχαστρο επίθεσης; Είναι αυτή βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς, για την όποια εμπλοκή της χώρας με στρατό, έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές κατηγορηματικά, έχουμε διαψεύσει κάτι τέτοιο. Και το γεγονός ότι κάποιοι επανέρχονται, νομίζω ότι αρχίζει πλέον και είναι άξιο αναφοράς γιατί επανέρχονται για κάτι το οποίο έχει απαντήσει ο Πρωθυπουργός τόσες πολλές φορές.

Και η παρουσία του Πρωθυπουργού στην Ουκρανία ήταν μία κίνηση με πολύ μεγάλη ουσία και υψηλότατο συμβολισμό. Γιατί η Ελλάδα ευτυχώς, έχει μία Κυβέρνηση και έναν Πρωθυπουργό που σέβεται τη Δημοκρατία, είναι δίπλα στον αμυνόμενο, είναι δίπλα σε έναν λαό, ο οποίος δοκιμάζεται από μία επίθεση που πλέον ξεπερνά τα δύο χρόνια. Είμαστε με τον αμυνόμενο και ο Πρωθυπουργός πήγε εκεί για να αναδείξει αυτή τη θέση. Και είμαστε πολύ περήφανοι που και εμείς ανήκουμε σε μία Κυβέρνηση και ζούμε σε μία χώρα που έχει μία Κυβέρνηση που δεν παίρνει ίσες αποστάσεις. Γιατί εκεί, όπως ειπώθηκε και από τον Πρωθυπουργό, γίνεται πραγματικός πόλεμος. Εκεί σκοτώνονται άνθρωποι τόσο άδικα από τόσες πολλές επιθέσεις. Και δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας σε μία τέτοια κατάσταση και να προσπαθούμε να κάνουμε επικίνδυνους συμψηφισμούς μεταξύ του επιτιθέμενου και του αμυνόμενου.

Επειδή αναφερθήκατε στην Αντιπολίτευση, πραγματικά, για το χθεσινό συμβάν, την επίθεση αυτή, για την οποία εγώ δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο, ούτε μπορώ να σχολιάσω κάτι παραπάνω, όμως συνέβη αρκετά κοντά στο σημείο που βρισκόταν ο κ. Ζελένσκι και με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, έναν Πρωθυπουργό κράτους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Πρωθυπουργό κράτους-μέλους του ΝΑΤΟ, αυτό έχει την αξία του, χωρίς να μπορούμε να πούμε κάτι παραπάνω ή να κάνουμε εμείς περαιτέρω ερμηνείες. Για την επίθεση αυτή μίλησε ο Εκπρόσωπος του Αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών, Μάθιου Μίλερ, ο οποίος σχολίασε την επίθεση στην Οδησσό και είπε ότι είμαστε σε συνεχή επαφή με τις δύο χώρες. Αντίστοιχα, την επίθεση καταδίκασε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ. Ξέρετε ποιοι δεν έβγαλαν λέξη για την επίθεση; Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης. Δηλαδή, συνέβη μια τόσο σοβαρή επίθεση τόσο κοντά στον Πρωθυπουργό της χώρας μας και δεν βρήκαν μία λέξη να πούνε. Πέρασαν τόσες ώρες, σκέφτηκαν να γράψουν οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς για οποιοδήποτε άλλο θέμα, αλλά δεν βρήκαν μία λέξη να πούνε για αυτή την επίθεση. Πραγματικά, εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό έγινε από αμέλεια και δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος. Και αναφέρομαι κυρίως στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στο ΠΑΣΟΚ, γιατί για κάποια άλλα κόμματα δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό. Είδαμε κάποιες θλιβερές ανακοινώσεις που, στο τέλος της ημέρας, επιτίθενται και στον Έλληνα Πρωθυπουργό.

Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε με τη Δημοκρατία, με το Κράτος Δικαίου, με τον αμυνόμενο και με το δίκιο, χωρίς να κάνουμε ούτε μισό βήμα πίσω σε αυτό.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, η απόφαση της Ιεράς Συνόδου να εορταστεί η Κυριακή της Ορθοδοξίας στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη και όχι στη Μητρόπολη της Αθήνας έχει ανοίξει μια δημόσια συζήτηση. Πρώτον, ποιος είναι ο σχολιασμός της Κυβέρνησης πάνω σε αυτό το ζήτημα, το οποίο ουσιαστικά αποκλείει, για πρώτη φορά μετά την Κατοχή, την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία από αυτή την πολύ σημαντική θρησκευτική γιορτή; Και δεύτερον, ο κ. Πλεύρης πάνω σε αυτό το ζήτημα – γι’ αυτό τα βάζω μαζί – είπε ότι η Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν βοήθησε στην αποκλιμάκωση της έντασης πάνω στο ζήτημα για τα ομόφυλα ζευγάρια, για την ισότητα στον πολιτικό γάμο, διότι βγήκε με μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, το βράδυ εκείνης της ημέρας που ψηφίστηκε. Πώς το σχολιάζετε και αυτό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η Κυβέρνηση έχει καθήκον να εφαρμόζει το Πρόγραμμα, με το οποίο εξελέγη, με απόλυτο σεβασμό σε όλους τους πολίτες και να εξυπηρετεί το συμφέρον του συνόλου των πολιτών, όχι μόνο εκείνων που την ψήφισαν. Αλλά σίγουρα υπάρχει ένα Πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζει και έτσι πρέπει να κάνουν όλες οι Κυβερνήσεις, όταν εκλέγονται να είναι συνεπείς με όσα έλεγαν προεκλογικά. Και προφανώς υπάρχει διάκριση των εξουσιών. Και στη χώρα μας υπάρχει Εκτελεστική Εξουσία που εισηγείται και η Νομοθετική Εξουσία που ψηφίζει νομοσχέδια και κανένας άλλος.

Από εκεί και πέρα, είναι δεδομένος ο διαχρονικός σεβασμός μας στην Εκκλησία, η οποία έχει κάνει κάθε δικαίωμα, προφανώς, να λαμβάνει τις δικές της αποφάσεις χωρίς εμείς να έχει κάποια αξία, κάποιο νόημα να σχολιάζουμε αυτές τις αποφάσεις.

Εγώ δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια κλιμάκωση έντασης, δεν πρέπει να υπάρξει κλιμάκωση έντασης. Είναι δεδομένο, το ξαναλέω, ότι σεβόμαστε πλήρως τη διαχρονική στήριξη της Εκκλησίας σε δύσκολες στιγμές γι’ αυτή τη χώρα. Δεν χρειάζεται να το αντιλαμβανόμαστε ως μια στιγμή έντασης. Και από εκεί και πέρα, κάθε απόφαση είναι σεβαστή, προφανώς εκτός από κάποιες μειοψηφικές και πιο ακραίες συμπεριφορές αποκλεισμών, στις οποίες δεν νομίζω ότι εντάσσεται η συνολική συμπεριφορά της Εκκλησίας και οι οποίες προφανώς είναι απολύτως καταδικαστέες.

ΜΙΛΤ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχουν δημοσιεύματα στον Τύπου, τα οποία αναφέρονται σε έκθεση του Συμβουλίου της Ευρώπης, με θέμα την ελευθερία του Τύπου, που φέρεται να είναι καταδικαστική για την Ελλάδα. Θα ήθελα το σχόλιό σας γι’ αυτό. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είχα βρεθεί στις Βρυξέλλες τις προηγούμενες ημέρες, για να συναντήσω την αρμόδια Επίτροπο Διαφάνειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την κυρία Βέρα Γιούροβα και να εκθέσω τις ελληνικές θέσεις σε μια προκαθορισμένη συνάντηση και όλη μας την πολιτική. Ξέρετε, εμείς πηγαίνουμε με στοιχεία, με νομοσχέδια, με συγκεκριμένες αποδείξεις γι’ αυτά που λέμε και όχι με ρητορική συκοφαντική ―αυτή είναι και η διαφορά μας. Και μάλιστα ήταν πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μετά τη συνάντηση υπήρξε και μία δήλωση από την αρμόδια Επίτροπο, την αντιπρόεδρο της Κομισιόν, που αναγνωρίζει πρόοδο και σημαντικά βήματα και προφανώς θα συνεχίσουμε εμείς σ’ αυτήν την κατεύθυνση. Λίγο πριν την συνάντηση, είδα κι εγώ αυτό το δημοσίευμα, η αλήθεια είναι από ένα μέρος του Τύπου, δεν θα χαρακτηρίσω εγώ κανέναν, δεν θα πω αντιπολιτευόμενο Τύπο, ένα μέρος του Τύπου, όπου μιλούσε πάλι για χαστούκι του Συμβουλίου της Ευρώπης, μια καταδικαστική Έκθεση για την Ελλάδα, με τη γνωστή, τέλος πάντων, ρητορική. Και όπως έχουμε μάθει να κάνουμε, ζήτησα να λάβω την Έκθεση. Να δω, τί έγινε βρε παιδί μου; Μήπως, τελικά, όλα αυτά τα δημοσιεύματα είναι αληθή, μήπως, τελικά, είχαμε μία καταδίκη της Ελλάδας, όπως λέγανε για το συκοφαντικό Ψήφισμα στο Ευρωκοινοβούλιο; Και πάλι, τελικά, θα διαψευστούν; Και απευθύνομαι και σε δημοσιογράφους που γράφανε αυτά τα κείμενα. Η Έκθεση αυτή στη σελίδα 2, έρχεται με το απαραίτητο disclaimer. Οι γνώμες που εκφράζονται σε αυτήν την Έκθεση, έχουν την ευθύνη αυτών που τις καταθέτουν στην πλατφόρμα, δηλαδή των τρίτων που μπαίνουν στην πλατφόρμα και δεν απηχούν τις απόψεις του Συμβουλίου της Ευρώπης. Ξεκινάει, δηλαδή, η Έκθεση μ’ αυτήν την αναφορά (σελίδα 2). Με λίγα λόγια είναι μια πλατφόρμα που αναφέρεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, δεν είναι μία Έκθεση που αφορά την Ελλάδα και μπαίνει όποιος τρίτος θέλει, δηλαδή ιδιώτες, τρίτοι, ενώσεις δημοσιογράφων, μη κυβερνητικές οργανώσεις και γράφουν τις απόψεις τους για όλες τις χώρες. Και προφανώς, όλες αυτές οι σελίδες, τρίτοι, όχι το Συμβούλιο της Ευρώπης, έγραψαν και κάποιες παρατηρήσεις, κάποια σημεία, για την Ελλάδα. Πήραν αυτό, λοιπόν, κάποιοι «αντικειμενικοί» Έλληνες και έφτιαξαν ένα ψεύτικο αφήγημα για να συκοφαντήσουν τη χώρα μας. Η απάντηση βρίσκεται σε αυτά τα οποία σας είπα. Σε καμία περίπτωση δεν είχαμε κάτι καταδικαστικό από το Συμβούλιο της Ευρώπης για την Ελλάδα, μάλιστα είχαμε και αναφορές σε ορισμένα σημεία για καλές πρακτικές, όπως είναι η task force για την ασφάλεια των δημοσιογράφων και κάποιες παρατηρήσεις συνολικές στο τέλος της Έκθεσης που αφορούσαν το σύνολο των κρατών μελών. Εμείς, λοιπόν, θα συνεχίσουμε ν’ απαντάμε στη λάσπη με αλήθεια, με στοιχεία και με την ενδυνάμωση της Ελλάδας, η οποία, πλέον, είναι ένα ισχυρό Κράτος Δικαίου.

Μ. ΚΩΝΣΝΤΑΝΤΙΝΟΥ: Για τη συνάντησή σας με την κυρία Γιούροβα. Τα σχόλια που λέτε, οι παρατηρήσεις των παραγόντων αυτών, δεν είναι άσχετοι οι παράγοντες με το Συμβούλιο της Ευρώπης. Δηλαδή, θέλω να πω, είναι παράγοντες που ετήσια κάνουν συστάσεις προς την Ευρώπη. Θα ήθελα μια απάντηση σε αυτό. Και δεύτερον, μετά τη συνάντησή σας με την κυρία Γιούροβα, ποια είναι η εκτίμησή σας για την Αντιπρόεδρο της Κομισιόν; Το Ευρωκοινοβούλιο εξέδωσε πριν από λίγες εβδομάδες ένα ψήφισμα σε βάρος της χώρας μας, επειδή ελέγχεται από την Αντιπολίτευση ή θεωρεί η Κομισιόν αξιόπιστη την έκθεση, το ευρωψήφισμα και θα τη λάβει υπόψη της το καλοκαίρι για τη νέα έκθεση για το κράτος Δικαίου;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Επαναλαμβάνω, γιατί τα γραπτά μένουν και δεν αμφισβητούνται. Το ότι κάποιος τρίτος μπαίνει σε μια πλατφόρμα και εκφράζει, για την Ελλάδα ή οποιαδήποτε άλλη χώρα, μια γνώμη, δεν σημαίνει ότι αυτή η γνώμη είναι γνώμη, η οποία υιοθετείται από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Το να παίρνεις μια γνώμη τρίτου, που δημοσιεύεται σε μια έκθεση και να την βαφτίζεις ως άποψη και συμπέρασμα του Συμβουλίου της Ευρώπης, δεν νομίζω ότι είναι αντικειμενική παράθεση των γεγονότων. Αυτό αναφέρεται σε όσους το έκαναν αυτό. Ήμουν ξεκάθαρος. Δεν είναι συμπεράσματα του Συμβουλίου της Ευρώπης αυτά που κάποιοι θέλουν να βαφτίσουν «συμπεράσματα» για να πλήξουν τη χώρα μας. Αυτή είναι η «Αρβανίτειος» λογική, προκειμένου να κάνουν Αντιπολίτευση με όποιον τρόπο μπορούν, δεν υπάρχει πρόβλημα, συκοφαντούμε και τη χώρα μας. Εμείς έχουμε μια άλλη λογική, να ενδυναμώνουμε τη χώρα μας, να την υπερασπιζόμαστε τη χώρα μας και να μην τη συκοφαντούμε. Ο καθένας διαλέγει τον δρόμο που θέλει να διαβεί. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δηλαδή, δεν είναι έκθεση του Συμβουλίου της Ευρώπης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι έκθεση του Συμβουλίου της Ευρώπης, η οποία, στη σελίδα 2, λέει ότι οι απόψεις αυτές δεν είναι απόψεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, αλλά είναι απόψεις τρίτων. Θα σας τη διαβάσω, εν πάση περιπτώσει και στα αγγλικά. «The opinions expressed in this work are the responsibility of the authors and do not necessarily reflect the official policy of the Council of Europe». Και αναφέρει μια σειρά από απόψεις, οι οποίες δεν υιοθετούνται, έχουν μπει σε μια πλατφόρμα και έχουν καταγραφεί. Και δεν είναι μόνο για την Ελλάδα. Δηλαδή, αυτοί οι οποίοι το μεταφέρουν, τι κάνουν; Παραποιούν δύο ουσιώδη στοιχεία, τα οποία θα έπρεπε να τα μεταφέρουν όπως είναι, όχι παραποιημένα. Το ένα είναι ότι αφορά την Ελλάδα. Δεν αφορά την Ελλάδα. Αφορά όλα τα κράτη-μέλη. Κάποιος που το διαβάζει, λέει, πω, πω, ήρθε πάλι το Συμβούλιο της Ευρώπης να καταδικάσει την Ελλάδα. Και το δεύτερον, δεν λένε ότι αυτά δεν είναι απόψεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, αλλά τρίτων -να σας πω και ποιοι είναι οι τρίτοι- Ενώσεις δημοσιογράφων, μη κυβερνητικές οργανώσεις, ιδιώτες, οι οποίοι μπαίνουν χωρίς να υπάρχει περιορισμός και λένε την άποψή τους για μια χώρα.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δηλαδή, το Συμβούλιο της Ευρώπης αποφάσισε να εκδώσει τις απόψεις … χωρίς να δεσμεύεται το Συμβούλιο της Ευρώπης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, το λέει, το γράφει. Διαβάστε την έκθεση. Δεν θα σας το πω τρεις φορές, γιατί πρέπει να γίνουν και άλλες ερωτήσεις. Διαβάστε την έκθεση, στη σελίδα 2 το λέει, ακριβώς αυτό που λέτε. Είναι σαν να λέτε ότι οι απόψεις στη δημόσια διαβούλευση για ένα νομοσχέδιο, είναι απόψεις του ενός ή του άλλου υπουργείου. Διότι εκεί είναι συνολικά απόψεις για το νομοσχέδιο. Είναι μια διαβούλευση και η έκθεση δημοσιεύει τις απόψεις. Συμμετείχε η ελληνική Κυβέρνηση και απαντά σε αυτές τις απόψεις και δεν είναι απόψεις του Συμβουλίου της Ευρώπης. Ως προς αυτό που με ρωτήσατε για την Αντιπρόεδρο της Κομισιόν, η δήλωσή της νομίζω ότι είναι η καλύτερη απάντηση, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως και σε όλα τα υπόλοιπα βήματα που πρέπει να κάνουμε. Αλλά, επειδή αναφέρεστε πάλι στο ψήφισμα αυτό, κάποιοι άνθρωποι συνέταξαν ένα ψήφισμα και κάποιοι άλλοι το ψήφισαν από συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους. Μάλιστα, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αρβανίτης, περήφανα δήλωσε ότι, όχι απλά ήταν από τους βασικούς συντάκτες, πρωταγωνίστησε και στο άρθρο που ζητούσε να κοπούν χρήματα από την Ελλάδα. Και μάλιστα, έβγαλε και δεύτερη ανακοίνωση, το απόγευμα, επιθετική δήθεν, για να το εμπεδώσουμε, να μην έχουμε καμία αμφιβολία. Πόσο αντικειμενικός είναι κάποιος που για όλα αυτά συντάσσει και ψηφίζει ένα ψήφισμα και δεν λέει λέξη για το ότι λειτουργούσε παρα-υπουργείο Δικαιοσύνης στη χώρα μας, όπως είπε ο κ. Κοντονής -δικός τους Υπουργός, όχι δικός μας Υπουργός- δεν συντάσσει ένα ψήφισμα όταν συνάδελφοί του «κρέμονται στα μανταλάκια» από έναν πρώην Υπουργό, τον κ. Πολάκη, εν είδει προγραφών. Δεν λέει λέξη όταν κατά παραδοχή του πρώην Πρωθυπουργού είχαν «αστοχίες» για δύο πολύ μεγάλα ζητήματα κράτους Δικαίου, όπως είναι η προσπάθεια χειραγώγησης των Μέσων και προσπάθεια να κλείσουν κάποιοι πολιτικούς τους αντιπάλους στη φυλακή. Όλοι αυτοί, λοιπόν, για όλα αυτά, όχι ψήφισμα δεν έβγαλαν, λέξη δεν είπαν. Και έρχονται τώρα που η Ελλάδα δεν έχει τέτοιες εικόνες να δείξει στο εξωτερικό και προσπαθούν να καταδικάσουν την Ελλάδα. Αυτό είναι μια υποκειμενική απάντηση, προφανώς. Ρητορική είναι η ερώτηση. Ο καθένας πιστεύει ό,τι θέλει. Αλλά, πιστέψτε με, είναι τόσο αμείλικτη η πραγματικότητα που δείχνει ποιοι θέλουν να συκοφαντήσουν την Ελλάδα, ποιοι θέλουν να πάνε την Ελλάδα μπροστά.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επειδή έμεινα με την απορία, όμως, η Κομισιόν θεωρεί αξιόπιστο το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου ή όχι; Και κάτι πρόσθετο με βάση αυτά που είπατε. Επειδή αναφέρεστε σε πράγματα που έγιναν πριν από πέντε-έξι χρόνια και λειτουργούσε και τότε η Ευρωβουλή, αυτό είναι μια μομφή στο Ευρωκοινοβούλιο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, αυτό είναι μια ξεκάθαρη μομφή σε αυτούς, οι οποίοι ψήφισαν αυτό το ψήφισμα. Το τι συμβαίνει στο κράτος Δικαίου κάθε χώρας -και αυτή είναι η απάντηση και στο πρώτο σας ερώτημα της τρίτης ερώτησης που κάνατε για το θέμα- η Κομισιόν τοποθετείται για το κράτος Δικαίου στην ετήσια έκθεση για το κράτος Δικαίου. Αυτή είναι η επίσημη έκθεση για κάθε κράτος-μέλος για το ζήτημα αυτό. Υπάρχει έκθεση για το κράτος Δικαίου που συντάσσει η Κομισιόν. Εκεί τοποθετείται η Κομισιόν. Δεν τοποθετείται δια ψηφισμάτων. Αυτό που είπα δεν είναι μια έμμεση, είναι μια άμεση μομφή σε αυτούς οι οποίοι συνέταξαν αυτό το ψήφισμα, που δεν είπαν λέξη για όλα αυτά τα οποία συνέβαιναν στην Ελλάδα, με παρα-υπουργεία Δικαιοσύνης και όλα τα σχετικά -και τα λένε οι ίδιοι, είναι αυτό που λένε ομολογούν μόνοι τους, δεν χρειάζεται να τα πούμε εμείς- και τώρα θυμήθηκαν το ψήφισμα. Νομίζω ότι ήμουν σαφής.

Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Πώς σχολιάζετε τις δηλώσεις του κ. Κασσελάκη, ο οποίος σε βίντεό του ανάφερε πως σχετικά με την έρευνα που γίνεται, «φέρτε μου όσους εισαγγελείς θέλετε». Θα ήθελα το σχόλιό σας.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μπερδεύεται ο κ. Κασσελάκης. Στην Ελλάδα, πλέον, δεν λειτουργεί «παρα-υπουργείο Δικαιοσύνης», όπως είχε καταγγείλει ο δικός τους Υπουργός Δικαιοσύνης, κ. Κοντονής. Από το 2019 και μετά, η χώρα μας έχει μια Κυβέρνηση, την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που σέβεται πλήρως τη διάκριση των εξουσιών. Άρα, εμείς δεν στέλνουμε εισαγγελείς. Οι εισαγγελείς κάνουν τη δουλειά τους, όπως πιστεύουν, όπως πιστεύει συνολικά η Δικαιοσύνη. Και προφανώς, ο κ. Κασσελάκης -επειδή δεν συμβαίνει κάθε μέρα να ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη ο αρχηγός ενός κόμματος για ένα σοβαρό ποινικό αδίκημα, η Δικαιοσύνη θα κρίνει τι υπάρχει και τι δεν υπάρχει εκεί- αντί να προσπαθεί να μειώσει, τέλος πάντων, την επίπτωση όλου αυτού, πετώντας λάσπη για επικίνδυνους συμψηφισμούς με έντονα στοιχεία τοξικότητας, ας απαντήσει όταν έρθει η ώρα σε αυτούς που πρέπει να απαντήσει, που είναι η Δικαιοσύνη. Εμείς δεν βγάζουμε αποφάσεις. Εμείς δεν είμαστε σαν το ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς περιμένουμε τη Δικαιοσύνη. Όταν κληθεί, όπου κληθεί, θα απαντήσει. Και από εκεί και πέρα, ό,τι αποφασίσει η Δικαιοσύνη.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Για την κυρία Ασημακοπούλου θα ήθελα να ρωτήσω. Μαζί με την έρευνα για τον κ. Κασσελάκη, ανακοινώθηκε ότι η Εισαγγελία ερευνά και την υπόθεση της διαρροής των ηλεκτρονικών διευθύνσεων και πώς βρέθηκαν αυτά στα χέρια της. Η κυρία Ασημακοπούλου θα είναι υποψήφια στις Ευρωεκλογές, γιατί έχουμε μάθει κάποιους ευρωβουλευτές υποψήφιους της Ν.Δ..

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτή τη στιγμή δεν έχει ανακοινωθεί κανένας υποψήφιος για τις ευρωεκλογές από τη Ν.Δ.. Η ανακοίνωση αυτή για τα ονόματα των υποψηφίων θα γίνει μετά τις αποφάσεις του Πρωθυπουργού, ως Προέδρου της Ν.Δ.. Φαντάζομαι, κάποιους μήνες, κάποιες εβδομάδες πριν τις ευρωεκλογές, δεν θα αργήσει και πάρα πολύ, αλλά αυτό έχει να κάνει με τις τελικές αποφάσεις του Πρωθυπουργού. Αυτό που μπορώ να σας πω, είναι ότι η κυρία Ασημακοπούλου είναι ένα από τα πιο ενεργά μέλη της Ν.Δ. στο Ευρωκοινοβούλιο. Ακολουθεί την εντελώς αντίθετη πρακτική από τους ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή, προσπαθεί να υπερασπιστεί τη χώρα της, πριν και πάνω από όλα τη χώρα της και μετά το κόμμα μας, όπως και όλοι οι υπόλοιποι ευρωβουλευτές της ευρωομάδας της Ν.Δ.. Εγώ θεωρώ ότι κάθε έρευνα είναι καλοδεχούμενη, όπως και η έρευνα για την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Δεν σας κρύβω πως είναι θλιβερή η προσπάθεια της Αντιπολίτευσης να συνδέσει δύο άσχετα μεταξύ τους πράγματα, το ζήτημα αυτό με την επιστολική ψήφο. Δεν έχει καμία σχέση αυτό με την επιστολική ψήφο. Το καταλαβαίνει οποιοσδήποτε ασχοληθεί, έστω και κάποια δευτερόλεπτα, με το θέμα. Και ευτυχώς, οι πολίτες γυρίζουν την πλάτη σε αυτή τη ρητορική και γράφεται, ο ένας μετά τον άλλον, Έλληνες του εξωτερικού και εκλογείς εντός της ελληνικής Επικράτειας, στην πλατφόρμα της επιστολικής ψήφου. Κάθε έρευνα είναι καλοδεχούμενη. Και ένα τέτοιο θέμα, μάλιστα, δυστυχώς, το οποίο βλέπουμε να συμβαίνει σε πάρα πολλές περιπτώσεις -πάνω κάτω, όλοι μας, δηλαδή, δεχόμαστε mail ή τηλέφωνα, χωρίς να θέλω να συμψηφίζω, κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, από ανθρώπους, από πολιτικούς, από εταιρείες που μπορεί να μην γνωρίζουμε. Γι΄ αυτό και έχει δικαίωμα ο κάθε πολίτης να κάνει καταγγελία, όταν νιώθει ότι παραβιάζονται τα προσωπικά του δεδομένα. Και από εκεί και πέρα, όπως λέμε, σε κάθε περίπτωση, είτε αφορά ένα μέλος του κόμματός μας ή βουλευτή ή ευρωβουλευτή, είτε αφορά κάποιον άλλον, όπως είπαμε πριν για τον κ. Κασσελάκη, εμείς δεν θα βγάλουμε αποφάσεις. Εδώ μιλάμε για ένα ζήτημα της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων. Αποφάσεις βγάζει η Δικαιοσύνη ή η εκάστοτε Αρχή.

Σας ευχαριστώ πολύ.