
Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Αναστάσιος Πετρόπουλος, υπέγραψε τις πρώτες τρεις αποφάσεις, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 του ν.4554/2018 (130 Α’), με τις οποίες ενεργοποιείται η διαδικασία διαγραφής οφειλών και η απαλλαγή ασφαλισμένων από επιβληθέντα πρόσθετα τέλη, τόκους κ.λπ. λόγω εύλογης αμφιβολίας για την υπαγωγή τους στην παράλληλη ασφάλιση δύο ή περισσότερων πρώην φορέων εξαιτίας της πολυνοµίας, της πολυπλοκότητας και των συνεχών τροποποιήσεων του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, κατά το παρελθόν.
Οι αποφάσεις αφορούν:
1. Οφειλές νέων ασφαλισμένων (για πρώτη φορά από 1/1/1993 και μετά) σε δύο ή περισσότερους πρώην φορείς, οι οποίοι δεν προέβησαν σε επιλογή ασφαλιστικού φορέα σε χρονικό διάστημα 6 μηνών από την έναρξη της δεύτερης απασχόλησης. Ως μοναδικό κριτήριο εξέτασης των αιτημάτων των ασφαλισμένων τίθεται η πλήρης ασφάλιση σε έναν φορέα.
2. Οφειλές που δημιουργήθηκαν σε σχέση με την υπαγωγή στην ασφάλιση του πρώην ΟΑΕΕ ή του ΟΓΑ λόγω πληθυσμιακών και εισοδηματικών κριτηρίων. Κριτήριο για την εξέταση των αιτημάτων των ασφαλισμένων ορίζεται η πλήρης ασφάλιση σε έναν φορέα για την ίδια δραστηριότητα.
3. Οφειλές που δημιουργήθηκαν στον πρώην ΟΑΕΕ για την παράλληλη απασχόληση δημοσιογράφων- ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΣΠΕΑΘ). Κριτήριο για την εξέταση των αιτημάτων ορίζεται η πλήρης ασφάλιση στο π. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ για την ίδια δραστηριότητα.
Σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις:
- Η αίτηση των ασφαλισμένων θα γίνεται ηλεκτρονικά στον ΕΦΚΑ, όπου ετοιμάστηκε η σχετική πλατφόρμα διαγραφής οφειλών. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα ξεκινήσει με τη δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
- Οι διαγραφές, πέραν της κύριας θα αφορούν, αναλογικά, και τους κλάδους επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ, όπου προβλέπονται.
- Για το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η διαγραφή, η προϋπόθεση της πλήρους ασφάλισης συντρέχει ακόμη και όταν δεν έχουν καταβληθεί ασφαλιστικές εισφορές.
- Οι ρυθμίσεις εφαρμόζονται και σε περιπτώσεις για τις οποίες οι υποθέσεις βρίσκονται σε οποιοδήποτε στάδιο της διοικητικής διαδικασίας.
- Μέχρι την έκδοση απόφασης διαγραφής, αναστέλλονται τα μέτρα διοικητικής εκτέλεσης σε βάρος του οφειλέτη, με εξαίρεση τις περιπτώσεις αβάσιμων ή προσχηματικών αιτήσεων.
Η έκδοση υπουργικών αποφάσεων θα συνεχιστεί για επιπλέον κατηγορίες ασφαλισμένων.
Υποβολή Θέματος
Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.
Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.
Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.
Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.
Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.