Καλό μεσημέρι σε όλες και όλους,
A. Σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό
Η Κυβέρνηση, όπως γνωρίζετε, προχώρησε χθες σε συγκεκριμένες αποφάσεις για την εφαρμογή της νέας πολιτικής στο μεταναστευτικό. H πολιτική άλλαξε. Και η Κυβέρνηση αναπτύσσει όλους τους άξονες του Σχεδίου της: Την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων, την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου, την αύξηση των επιστροφών, τη δημιουργία κλειστών δομών.
Εδώ και δύο μήνες περίπου έγινε εξαντλητικός διάλογος με τους αρμόδιους περιφερειακούς και τοπικούς φορείς για τη χωροθέτηση των κλειστών δομών στα νησιά του Βορειονατολικού Αιγαίου, που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών. Ο διάλογος αυτός δεν μπορεί να διαιωνίζεται γιατί το πρόβλημα πιέζει για λύσεις και όχι για διαπιστώσεις. Σημειώνεται ότι ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου είχε ζητήσει μέτρα εκτάκτου ανάγκης για τα νησιά, ιδίως μετά τα επεισόδια στη Μόρια.
Η Κυβέρνηση έκανε χθες ένα σημαντικό βήμα στο σχέδιό της να κλείσουν οι σημερινές άναρχες δομές και να δημιουργηθούν ελεγχόμενες κλειστές δομές. Συγκεκριμένα, το Υπουργικό Συμβούλιο προχώρησε στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία εξουσιοδότησε το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου να επιτάξει, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, απαραίτητα ακίνητα και εκτάσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη αποφυγής της διακινδύνευσης της δημόσιας τάξης και υγείας. Με αυτή την εξουσιοδότηση, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Ν. Μηταράκης προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία επιτάσσονται, όπως ανακοινώθηκε χθες, τρεις περιοχές στη Λέσβο, τη Χίο και Σάμο.
Ανάλογες δομές, δίπλα σε υφιστάμενες δομές θα δημιουργηθούν και στην Λέρο και στην Κω, σε εκτάσεις που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Στις πέντε αυτές περιοχές θα δημιουργηθούν:
-Πρώτον, οι νέες αφίξεις για διευκόλυνση της ταυτοποίησης και της διαδικασίας ασύλου
-δεύτερον, όσοι έχουν παραβατική συμπεριφορά και,
-τρίτον, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο και μπαίνουν στη διαδικασία επιστροφής.
Στις δομές αυτές θα εφαρμόζονται αυστηροί κανόνες εσωτερικής τάξης, τόσο ως προς τη λειτουργία τους όσο και ως προς την κίνηση των φιλοξενούμενων. Έξοδος θα γίνεται με κάρτα για ορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ θα είναι κλειστές τα βράδια. Κάθε παραβίαση κανόνα εσωτερικής τάξης, θα επηρεάζει αρνητικά το αίτημα για άσυλο και θα επιταχύνει τη διαδικασία επιστροφής του παραβάτη. Επιπλέον, προχωρούμε στη συγκρότηση ειδικού μητρώου καταγραφής Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.), ώστε να υπάρξει έλεγχος στη δράση εκατοντάδων Μ.Κ.Ο. που λειτουργούν στη χώρα μας.
Στο μεταξύ, μετά την εφαρμογή του νέου νόμου για το άσυλο, ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε με εντεινόμενους ρυθμούς τις επιστροφές, προσώπων που δεν δικαιούνται άσυλο. Παράλληλα, συνεχίζουμε τις στοχευμένες δράσεις, που είχε αναπτύξει από την πρώτη στιγμή, ο Πρωθυπουργός, για τη διεθνοποίηση του προβλήματος και τη διαμόρφωση νέας πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο δρόμο για την αναθεώρηση της διαδικασίας του Δουβλίνου.
Β. Σε ό,τι αφορα την απολιγνιτοποίηση
Ξέρουμε όλοι ότι η Δυτική Μακεδονία και η Μεγαλόπολη εξαρτώνται από τον λιγνίτη εδώ και δεκαετίες. Επομένως, η απολιγνιτοποίηση δεν συνιστά απλά και μόνο μια αλλαγή των μέσων παραγωγής ενέργειας, αλλά και ένα άλλο μοντέλο ζωής. Κατανοούμε τις ανησυχίες που εκφράζουν κάτοικοι, εργαζόμενοι και φορείς στην περιοχή, αλλά διαβεβαιώνουμε ότι εργαζόμαστε ήδη για ένα νέο πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή, για ένα Εθνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή.
Είμαστε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες για να τις στηρίξουμε με σχέδιο και αλληλεγγύη. Για να προχωρήσουμε, όλοι μαζί, μπροστά. Και όχι πίσω. Όπου οδηγεί η αντιφατική, υποκριτική και αλλοπρόσαλλη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Ένας ΣΥΡΙΖΑ που δήθεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, αλλά που διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για ένα «βρώμικο» και πανάκριβο για τη Δ.Ε.Η.καύσιμο όπως ο λιγνίτης.
Θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ:
Πρώτον, μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, καταψήφισε τις δικές του συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες, υποστηρίζοντας ότι οι εξορύξεις μπορεί να είναι επιβαρυντικές για το περιβάλλον.
Δεύτερον, ξεχνά ότι την τελευταία δεκαετία η παραγωγή ενέργειας από λιγνιτικές μονάδες μειώθηκε από τις 30.000 γιγαβατώρες στις 10.000 γιγαβατώρες και η μισή μείωση έγινε επί των δικών τους ημερών.
Τρίτον, ισχυρίζονται ότι βιαζόμαστε σε σχέση με άλλες χώρες, αλλά ξεχνούν ότι σε 14 ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη σταματήσει τελείως τέτοιου είδους λειτουργίες.
Τέταρτον, προσποιούνται πως δεν καταλαβαίνουν ότι η Δ.Ε.Η. -όπως την κατάντησαν- δεν αντέχει να επιβαρύνεται με 200 και 300 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλεί ο λιγνίτης.
Και πέμπτον, ο ΣΥΡΙΖΑ που τώρα ζητά να παραμείνουν στη Δ.Ε.Η. οι λιγνιτικές μονάδες, «ξέχασε» ότι προσπάθησε δύο φορές να πουλήσει κάποιες από αυτές ακόμη και για 1 ευρώ (!) αλλά δεν βρήκε ούτε ένα αγοραστή.
Έξις δευτέρα φύσις για τον ΣΥΡΙΖΑ: από κωλοτούμπα σε κωλοτούμπα.
Η ώρα της αλήθειας όμως έφτασε. Ας αποφασίσουν: Με το λιγνίτη, ή τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας; Με ό,τι καταστρέφει τον πλανήτη, ή με ό,τι εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά του; Μπροστά, ή πίσω; Εμείς πάμε μπροστά. Καταρτίζουμε ήδη Εθνικό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης που θα αξιοποιήσει πόρους ύψους 3,7 έως 4,4 δις. ευρώ. Θα καλύψει επιλέξιμες δαπάνες για να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς (αγροτικό, μεταποιητικό και υπηρεσίες), θα ενισχύσει δράσεις έρευνας και τεχνολογίας, επανεκπαίδευσης εργαζομένων και φυσικά projects ενεργειακής αναβάθμισης και ΑΠΕ.
Στο Πρόγραμμα, ανάμεσα στα άλλα, περιλαμβάνονται:
-Η κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων.
-Η δημιουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύση απορριμμάτων.
-Η εφαρμογή προγράμματος εθελουσίας εξόδου για τους εργαζόμενους της Δ.Ε.Η..
-Η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης των λιγνιτωρυχείων, ως δραστηριότητα-«γέφυρα», ιδίως για τους «εργολαβικούς» εργαζόμενους.
-Η ανάπτυξη των δικτύων φυσικού αερίου-τηλεθέρμανση.
-Η διατήρηση του εκπτωτικού τιμολογίου της Δ.Ε.Η. για τις λιγνιτικές περιοχές.
-Η θέσπιση φορολογικών κινήτρων και φοροαπαλλαγών σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
-Η προσαρμογή του χωροταξικού σχεδιασμού.
-Η αναβάθμιση του ρόλου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Η απόφασή μας για την απολιγνιτοποίηση εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής μας για την προστασία του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή και ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό, τον περασμένο Σεπτέμβριο, από το βήμα του Ο.Η.Ε.
Αμέσως μετά προχωρήσαμε στη συγκρότηση Διυπουργικής Επιτροπής που ασχολείται με το θέμα. Στην πρώτη μάλιστα συνεδρίαση της Επιτροπής παρέστη και η Κοινοτική Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Elisa Ferreira, προς την οποία ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι η Ευρώπη οφείλει να σταθεί δίπλα στις χώρες που προχωρούν με τόλμη στην απεξάρτηση από τον λιγνίτη και τόνισε: «Η Ελλάδα βγαίνει στην πρώτη γραμμή, με έργα και όχι με λόγια και απαιτούμε την ανάλογη ευρωπαϊκή στήριξη για να υποστηρίξουμε αυτή τη μετάβαση».
Το ζήτημα της δίκαιης μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή έθεσε ο Πρωθυπουργός και στη Σύνοδο Κορυφής του περασμένου Δεκεμβρίου. Ενημέρωσε τους ομολόγους του για τις τολμηρές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Ελληνική Κυβέρνηση και επανέλαβε το αίτημα για άμεση πρόσβαση της χώρας μας στο Ταμείο της Δίκαιης Μετάβασης, το Just Transition Fund.
Γ. Νομοθετική ρύθμιση για την εξυγίανση της ΛΑΡΚΟ
Χθες, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης κατέθεσε τροπολογία για τη διάσωση της ΛΑΡΚΟ. Επιδιώκουμε την διατήρηση του υγιούς ιστού της δραστηριότητας και την ανάληψή της από ιδιώτη επενδυτή, μέσα από μια διαδικασία που θα είναι γρήγορη, νομικά στιβαρή και συμβατή με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στόχος είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε ο νέος επενδυτής να προχωρήσει στις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό της εξόρυξης και της παραγωγής, προκειμένου να εισέλθει η εταιρεία σε αναπτυξιακή τροχιά, προς όφελος των εργαζομένων, της τοπικής κοινωνίας και τελικά της εθνικής μας οικονομίας. Έτσι, θα μπορέσει να συνεχιστεί η εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος και η παραγωγή νικελίου. Και αυτή η πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, μετά από χρόνια αδράνειας, είναι αναγκαία γιατί:
– Η ΛΑΡΚΟ έκλεισε τη χρήση του 2018 με αρνητική καθαρή θέση 308 εκατομμύρια ευρώ.
– Μόνο κατά την 4ετία 2015-2018 έχει καταγράψει σωρευτικές ζημιές 148 εκατομμύρια ευρώ.
-Χρωστά, αυτή τη στιγμή, πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ σε προμηθευτές, εργολάβους, τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία.
-Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους της (350 εκατομμύρια ευρώ) είναι προς τη Δ.Ε.Η. και αυξάνεται κάθε μήνα κατά 5 με 5,5 εκατομμύρια.
-Επιπλέον, η Ελλάδα έχει καταδικαστεί τελεσίδικα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη συμμόρφωση με τις αποφάσεις περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων προς τη ΛΑΡΚΟ ύψους 135 εκατομμύρια ευρώ και σύντομα θα κληθεί να καταβάλει πρόστιμα αν παραμείνουμε αδρανείς.
Πέρα από όλα αυτά, η δραστηριότητα της σημερινής ΛΑΡΚΟ προκαλεί σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή και επιβαρύνει τον Ευβοϊκό Κόλπο.
Με βασική επιδίωξη την προστασία των εργαζομένων -άρα την αποτροπή του σεναρίου της άτακτης χρεοκοπίας- η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει:
-Την εγκατάσταση Ειδικού Διαχειριστή και την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας μέσω μιας τελευταίας κρατικής επιχορήγησης.
-Την περιστολή των δαπανών από τον Ειδικό Διαχειριστή, με μείωση σειράς στοιχείων κόστους, συμπεριλαμβανομένου του μισθολογικού κατά 25% μεσοσταθμικά.
– Fast track διαδικασία διαιτησίας για την επίλυση των ιδιοκτησιακών διαφορών της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο
-Ταχεία διαδικασία διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το σύνολο, ή και για μέρος του ενεργητικού, με βάση το αποτέλεσμα της διαιτησίας και το πνεύμα των αποφάσεων της Ε.Ε. του 2014.
-Ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 12 μηνών από την εγκατάσταση του Διαχειριστή με δυνατότητα μιας εξάμηνης παράτασης.
-Υποχρεωτική κατάθεση αίτησης πτώχευσης εφόσον δεν έχει μεταβιβαστεί στο διάστημα αυτό το 75% του ενεργητικού της εταιρείας.
Δ. Μέτρα για ασθενείς με δυσίατα νοσήματα
Η Κυβέρνηση προχωρά στη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. σε φάρμακα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον καρκίνο. Κατατέθηκε ήδη τροπολογία στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας. Προβλέπεται μεταξύ άλλων η υπαγωγή των διαγνωστικών ραδιοφαρμάκων και των υπηρεσιών ακτινοθεραπειών που διενεργούνται σε ασθενείς με δυσίατα νοσήματα, μεταξύ των οποίων οι καρκινοπαθείς, στον υπερ-μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 6%. Σημειώνεται ότι, μέχρι σήμερα τα ανωτέρω αγαθά και υπηρεσίες υπάγονταν στους συντελεστές Φ.Π.Α. 24% και 13%.
Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία, που μειώνει το κόστος που επιβαρύνονται οι ασθενείς, αλλά και τη συνολική φαρμακευτική δαπάνη, αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση νοιάζεται έμπρακτα για τους πολίτες.
Ε. Πρόγραμμα Πρωθυπουργού
Σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις 7 το απόγευμα θα παραστεί στα εγκαίνια της Έκθεσης με τίτλο: «Δι’ αυτά πολεμήσαμεν… Αρχαιότητες και Ελληνική Επανάσταση» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Αύριο Τετάρτη, ο Πρωθυπουργός θα παρευρεθεί στην τελετή παραλαβής των νέων αεροσκαφών Airbus της Aegean Airlines, που αποτελεί μέρος της μεγαλύτερης ιδιωτικής επένδυσης στην Ελλάδα. Το απόγευμα θα συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Συνεχίζοντας τις συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων, ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί την Πέμπτη, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Την Παρασκευή, ύστερα από πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού θα γίνει στη Βουλή συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών Αρχηγών για τα εργασιακά.
Τη Δευτέρα ο Πρωθυπουργός θα έχει σύσκεψη με τους Περιφερειάρχες και στη συνέχεια θα έχει συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Κλείνοντας, σημειώνω ότι σήμερα είναι η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Στόχος της Ημέρας είναι να προωθήσει την υπεύθυνη, κριτική και δημιουργική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών, κυρίως για τα παιδιά και τους νέους. Γονείς και κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί αλλά και ολόκληρη η βιομηχανία του διαδικτύου, όλοι μαζί, μπορούμε να προωθήσουμε την ωφέλιμη διασύνδεση, κόντρα σε κάθε παράνομο περιεχόμενο και στον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying).
Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
ΧΡ. ΚΟΥΣΕΛΟΓΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, μπορείτε να μας δώσετε ένα χρονοδιάγραμμα για τα κλειστά κέντρα; Ακούμε ότι θα είναι έτοιμα το Καλοκαίρι, αλλά Καλοκαίρι είναι και ο Ιούνιος και ο Αύγουστος. Τα παλιά κέντρα θα κλείσουν τη στιγμή που θα ανοίξουν τα νέα; Και τι ακριβώς θα γίνει με τον πληθυσμό, ο οποίος δεν θα χωρά σε αυτές τις δομές. Πού θα τους πάτε; Υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί, σε κάποιους μήνες, να κάνετε επίταξη και σε νέες εκτάσεις για να δημιουργήσετε νέα κέντρα διότι θα είναι και Καλοκαίρι και η χώρα πιθανότατα θα αντιμετωπίσει και νέες αυξημένες ροές;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όλο το σκηνικό που περιγράψατε αποδεικνύει την ανάγκη επειγουσών και έκτακτων ενεργειών από την πλευρά της Κυβέρνησης. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει είναι να προχωρήσουν γρήγορα οι κλειστές δομές και για αυτό προχωρήσαμε στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Το χρονοδιάγραμμα το έχει περιγράψει ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Μηταράκης και είναι θέμα έναρξης των εργασιών τις επόμενες εβδομάδες, το πολύ μέχρι αρχές Μαρτίου. Δεν προβλέπουμε ότι θα χρειαστούν άλλες εκτάσεις για τον εξής απλό λόγο: Η πρόβλεψη για επίταξη αφορά- είναι όπως έχετε δει στην ΠΝΠ- το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο. Κι αυτό γιατί, όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, στα νησιά υπάρχει περιορισμένος χώρος που θα μπορούσε να γίνει η χωροθέτηση τέτοιων κλειστών δομών. Δεν αφορά άλλες περιοχές της χώρας.
Για τις ροές μέχρι το Καλοκαίρι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τις αποθαρρύνουμε. Και ένα μέτρο αποθάρρυνσής τους είναι, από μόνη της, και η κατασκευή των κλειστών δομών. Επιπλέον, προχωρούμε στη φύλαξη των συνόρων μας με τις ενέργειες που έχουμε πει, συμπεριλαμβανόμενων των λειτουργιών του Ολοκληρωμένου Θαλασσίου Συστήματος Επιτήρησης και της προμήθειας των πλωτών μέσων, το λεγόμενο πλωτό φράγμα και τα δέκα νέα σκάφη που χορηγεί η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Προχωρούμε, επίσης, στην επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου. Άρα για να έχουμε μειωμένο πληθυσμό στα νησιά μας προχωρούμε στο συνδυασμό όλων αυτών των ενεργειών. Αναφορικά με την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου αναφέρθηκα και την περασμένη εβδομάδα, έδωσε και κάποια στοιχεία ο κ. Μηταράκης, που δείχνουν ότι προχωρούμε πιο γρήγορα στην εξέταση των αιτήσεων, αλλά και των προσφυγών. Επίσης έχουμε εγκαθιδρύσει ένα δίκτυο αυξημένων επιστροφών προς την Τουρκία. Όσο προχωρούμε στις αυξημένες επιστροφές και στην επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής ασύλου τότε τα νησιά θα αποσυμφορίζονται, όχι μόνο με μεταφορά προς την ενδοχώρα των ανθρώπων που θα έχουν δικαίωμα στο άσυλο και θα φεύγουν προς τα Δυτικά, αλλά και με αυτών που δεν θα έχουν δικαίωμα στο άσυλο και θα φεύγουν Ανατολικά και εννοώ προς την Τουρκία. Με τον συνδυασμό όλων αυτών των ενεργειών ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξει κάποιο θέμα.
ΕΙΡ. ΜΠΕΛΛΑ: Θα βάλετε κάποιο ανώτατο όριο στο οποίο κάποιος θα μένει στις δομές; Δηλαδή πόσο καιρό υπολογίζετε ότι κάποιος θα μπορεί να μένει στις κλειστές δομές, ώστε να παραμένει σταθερός ο αριθμός αυτών που θα είναι εκεί;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Θα παραπέμψω ξανά στην αναφορά του κ. Μηταράκη, χθες στις συνεντεύξεις του, για ένα χρονικό διάστημα δύο έως τριών μηνών. Σκοπός μας είναι πραγματικά να μην μένουν πάρα πολύ χρονικό διάστημα εκεί οι άνθρωποι αυτοί, αλλά να ολοκληρώνεται γρήγορα αυτή η διαδικασία. Δύο με τρεις μήνες. Και είναι ξεκάθαρο ότι μόλις βρει τον βηματισμό του το νέο σύστημα, δηλαδή μόλις γίνουν οι κλειστές δομές και βρούμε τον βηματισμό μεταξύ εξέτασης ασύλου, επιστροφών και φύλαξης των συνόρων είναι ξεκάθαρο ότι θα έχουμε και το κλείσιμο των σημερινών άναρχων ανοιχτών δομών.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Είχατε ανακοινώσει στο αρχικό σχέδιο της Κυβέρνησης ότι θα γίνουν και κάποια κλειστά κέντρα στην ενδοχώρα. Αυτά πότε θα ανακοινωθούν και αν έχετε αποφασίσει ποιες περιοχές είναι και αν αυτές θα γίνουν γνωστές εγκαίρως;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Έχουμε πει ότι θα υπάρξει πρόνοια για κατανομή σε όλες τις Περιφέρειες με κάποια εξαίρεση μίας ή δύο Περιφερειών, για ευνόητους λόγους. Υπάρχουν Περιφέρειες, οι οποίες είναι αρκετά κάτω από το όριο, το οποίο είχαμε θεσπίσει- δηλαδή το 1% του πληθυσμού- στις οποίες θα έχουμε σαν προτεραιότητα να μεταφέρουμε κόσμο από τα νησιά. Αυτό όμως μένει να φανεί, καθώς εξαρτάται από τον βαθμό που δεν θα αποδώσουν τα άλλα εργαλεία. Πιστεύουμε, όμως, ότι θα αποδώσουν τα άλλα εργαλεία που έχουν να κάνουν με την αποσυμφόρηση των νησιών μας πρώτα. Και ανάλογα θα δούμε πως θα κινηθούμε στο ζήτημα της ενδοχώρας.
ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, να επιμείνω στο μεταναστευτικό. Παρά τις δικές σας τοποθετήσεις τις προηγούμενες ημέρες ότι έγινε εξαντλητικός διάλογος από χθες βλέπουμε σε όλα τα δελτία ειδήσεων αντιδράσεις από τους κατοίκους των νησιών. Λένε πως αιφνιδιάστηκαν από τις κυβερνητικές ανακοινώσεις. Θέλω ένα σχόλιο επ’ αυτού, καθώς και ένα πιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα όσον αφορά τη λειτουργία των υφιστάμενων άναρχων, όπως τις χαρακτηρίζετε, δομών. Δηλαδή, η Μόρια και η Βιάλ στη Χίο πότε θα κλείσουν;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Να απαντήσω καταρχάς στο δεύτερο. Μόλις ανοίξουν οι κλειστές δομές σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα κλείσουν οι ανοιχτές δομές. Όσον αφορά το πρώτο ζήτημα. Ο διάλογος είναι κάτι που χαρακτηρίζει όλο το σχέδιό μας. Θυμάστε ότι έχουν περάσει περίπου δύο μήνες από τότε που εξαγγείλαμε, από αυτό εδώ το βήμα, το σχέδιο στην ολοκληρωμένη του μορφή, που περιελάμβανε και τις κλειστές δομές. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, των δύο και πλέον μηνών, συζητήσαμε με όλους τους φορείς, τοπικούς, δημοτικούς. Όμως, ο διάλογος δεν μπορεί να είναι άλλοθι για την αδράνεια. Είναι κάτι το οποίο είναι πιεστικό, είναι κάτι το οποίο η ελληνική κοινωνία περιμένει να το δει να υλοποιείται. Και η κοινωνία είναι μαζί μας όσον αφορά την κατεύθυνση των βασικών αξόνων του σχεδίου μας. Ένας από αυτούς τους άξονες είναι και οι κλειστές δομές και προχωρούμε στην κατασκευή τους. Δεν μπορούσαμε να χάσουμε άλλο χρόνο. Κι αυτό, προκειμένου να έχουμε τις κλειστές δομές σε λειτουργία το Καλοκαίρι για να αντιμετωπίσουμε τυχόν αυξημένες ροές.
ΑΙΜ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Να περάσω σε ένα άλλο θέμα, εξίσου σημαντικό. Καλείτε όσους έχουν πρόβλημα στην καταβολή των δανείων τους, τα κόκκινα δάνεια, να μπουν στο πλαίσιο προστασίας μέχρι τις 30 Απριλίου, διότι από την 1η Μαΐου απελευθερώνεται ουσιαστικά το καθεστώς για την πρώτη κατοικία. Βλέπουμε, όμως, ότι υπάρχει μια δυσλειτουργία, μία αυξημένη γραφειοκρατία. Στην πλατφόρμα αυτή έχουν καταφέρει και έχουν ενταχθεί μόνο 200 άτομα, 200 δανειολήπτες έως τώρα. Τι είναι αυτό που συμβαίνει; Το έχετε εντοπίσει; Και πώς θα κινηθείτε από εκεί και πέρα, για να λύσετε αυτό το ζήτημα;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ένα ζήτημα, όντως γραφειοκρατικό, που υπήρχε και ήταν πολύ μεγάλο, το αντιμετωπίσαμε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Βλέπουμε τις τελευταίες εβδομάδες, μετά από τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις που έχουμε κάνει, ότι αρκετά περισσότεροι δανειολήπτες που νιώθουν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν έγκαιρα τις δόσεις τους, να σπεύδουν να αντλήσουν στοιχεία από την πλατφόρμα, προκειμένου να υπαχθούν στο πλαίσιο της προστασίας. Αυτό είναι θετικό. Και τους ξανακάνουμε και σήμερα έκκληση να μπουν μέχρι 30/04 στην πλατφόρμα, για να προστατεύσουν την πρώτη τους κατοικία. Όμως με την έκκληση αυτή, διαπιστώσαμε επίσης κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ενώ αρχικά, όταν δόθηκε η παράταση στο πλαίσιο προστασίας από αυτή την Κυβέρνηση -θυμάστε ότι με την προηγούμενη Κυβέρνηση το πλαίσιο προστασίας έληγε 31/12/19- είδαμε ότι η περίμετρος των ανθρώπων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στην προστασία της πρώτης κατοικίας, ήταν περίπου 120.000. Από αυτές τις 120.000, έχουν μπει για αναζήτηση στην πλατφόρμα περίπου 65.000. Από αυτούς, τους 65.000, περίπου το 1/3 δεν προχωρούν καν στην άρση του απορρήτου των στοιχείων τους, προκειμένου να διασταυρωθούν αυτά, όπως επιβάλλει το πλαίσιο προστασίας. Αυτό μας λέει ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων, που είχαν επιλέξει να καλυφθούν πίσω από τα «οχήματα» προστασίας πρώτης κατοικίας και να μην πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ενώ θα μπορούσαν. Ένα άλλο στοιχείο που βλέπουμε από τα στατιστικά στοιχεία -το οποίο είναι πολύ σημαντικό- δείχνει ότι πάρα πολλοί από αυτούς που μπαίνουν, δηλαδή από τις 65.000 αν αφαιρέσεις το 1/3 είναι περίπου 40.000, από αυτούς που έχουν μπει και ενδεχομένως θα μπορούσαν να τύχουν προστασίας, περίπου το 1/3, επίσης, δεν μπορεί να ταυτοποιήσει την πρώτη του κατοικία. Αυτό σημαίνει ότι έχουν δηλώσει άλλη πρώτη κατοικία στην εφορία και άλλη στην τράπεζα για να πάρουν το δάνειό τους. Βλέπετε, λοιπόν, ότι υπάρχει ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα που έχει να κάνει με μια καλλιέργεια προσδοκιών, ότι τα σχήματα προστασίας πρώτης κατοικίας δεν είναι για τους αδύναμους, αλλά για τους πονηρούς. Εμείς, επαναλαμβάνω, ξανακάνουμε έκκληση σε όσους νιώθουν ότι είναι αδύναμοι, να υπαχθούν στο πλαίσιο πρώτης κατοικίας μέχρι 30/04. Και είμαστε εδώ να άρουμε οποιοδήποτε γραφειοκρατικό εμπόδιο υπάρχει, προκειμένου να τύχουν της προστασίας. Σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε και μία καμπάνια ενημέρωσης, γιατί δεν θέλουμε να αφήσουμε κανένα άλλοθι σε κανέναν πονηρό να προστατευθεί, αντιθέτως θέλουμε να δώσουμε κάθε ευκαιρία στον αδύναμο να τύχει της προστασίας.
Α. ΚΑΤΖΟΥ: Θα επιστρέψω στο Μεταναστευτικό, κ. Εκπρόσωπε. Θέλω να σας ρωτήσω πώς επιλέχθηκε τελικά η λύση των ελεγχόμενων δομών και όχι των κλειστών κέντρων; Αν, δηλαδή, η Κυβέρνηση έκανε «κωλοτούμπα» σε αυτό το θέμα. Και η δεύτερη ερώτησή μου είναι πολιτική. Επειδή φουντώνουν τα σενάρια για επικείμενο ανασχηματισμό, θεωρείτε ότι υπάρχουν αρρυθμίες στην Κυβέρνηση και ότι θα είναι άμεσος ο ανασχηματισμός;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Στο δεύτερο, δεν έχω να σας απαντήσω κάτι, όπως είναι ευνόητο, αλλά δεν υπάρχει και κάτι τέτοιο στον ορίζοντα. Όσον αφορά το πρώτο, έχουμε δώσει έμφαση, από την αρχή, στους άξονες αυτούς, τους οποίους επανέλαβα και σήμερα, και μέσα σ’ αυτές τις κλειστές δομές, υπάρχει πρόβλεψη να υπάρχουν και κλειστά, τα λεγόμενα προαναχωρησιακά κέντρα. Γιατί, επαναλαμβάνουμε, ότι ανάμεσα στους ανθρώπους που θα είναι εκεί, θα συμπεριλαμβάνονται και αυτοί οι οποίοι έχουν παραβατική συμπεριφορά και αυτοί οι οποίοι έχουν πάρει τον δρόμο της επιστροφής. Αυτοί θα είναι μέσα στις κλειστές δομές. Άρα, είναι ένα ολόκληρο πλέγμα αυτές οι νέες κλειστές δομές, ώστε να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις που θέλουμε, ανθρώπινες συνθήκες, αλλά και έλεγχο, από την άλλη.
ΣΤ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Υπήρχε μία συνάντηση να γίνει την Πέμπτη, η οποία ακυρώνεται. Σας ακούμε να λέτε ότι έγινε ένας εξαντλητικός διάλογος και δεν θα συνεχίσει ο διάλογος αυτός να κρατάει το σχέδιό σας. Πίσω, όμως υπάρχουν αντιδράσεις. Τι θα κάνετε; Δεν θα ξανασυζητήσετε με τις τοπικές κοινωνίες; Και σε επίπεδο βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, αισθάνεστε ότι στηρίζουν όλοι ολόθερμα το σχέδιο της Κυβέρνησης;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ολόκαρδα. Όσον αφορά τη συνεργασία με τις τοπικές Αρχές, είναι πολύ ευρύτερο το θέμα, ξέρετε, από τις κλειστές δομές. Στον εξαντλητικό διάλογο, έχουμε βάλει θέματα που δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις κλειστές δομές. Και ο διάλογος, ο οποίος έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη, είναι θέμα των τοπικών κοινωνιών -δηλαδή του Περιφερειάρχη και των Δημάρχων των Δήμων των νησιών του Β.Α. Αιγαίου- αν θέλουν να έρθουν. Εμείς είμαστε εδώ και τους περιμένουμε. Γιατί σε αυτή τη συνάντηση ή σε όποιες συναντήσεις ακολουθήσουν στο μέλλον, επαναλαμβάνω, η συζήτηση δεν θα αφορά μόνο τις κλειστές δομές. Αφορά το πρόγραμμα «Αλληλεγγύη», δηλαδή τα αντισταθμιστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, ζητήματα υποδομών, ζητήματα υγείας, ζητήματα εκπαίδευσης, ζητήματα προσλήψεων εντόπιου προσωπικού, ζητήματα των συνοριοφυλάκων. Οι προκηρύξεις έχουν εκδοθεί. Είναι τόσα πολλά τα θέματα που αφορούν τις τοπικές κοινωνίες, που δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα σταματήσει ο διάλογος μόνο και μόνο επειδή έχουμε τη διαφωνία για τις κλειστές δομές. Θυμίζω ότι στην προηγούμενη συνάντησή μας, πριν από δύο βδομάδες περίπου, είχαμε πει ότι συμφωνούμε σε περίπου επτά σημεία και έχουμε κάποιες διαφωνίες σε δύο. Ένα από αυτά ήταν ότι οι τοπικές Αρχές θεωρούσαν πως πρέπει να κλείσουν οι σημερινές ανοιχτές άναρχες δομές, αλλά να μην κατασκευαστούν κλειστές δομές, όπως εμείς προχωρούμε. Αυτό δεν είναι ρεαλιστικό και το αφήνουμε στην κρίση όλων των Ελλήνων.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Υπάρχει μια δήλωση του Υπουργού Ενέργειας της Τουρκίας, του κ. Ντονμέζ, ο οποίος αναφέρει ότι η Τουρκία δεν θα υποχωρήσει από τον αγώνα της στην Ανατολική Μεσόγειο: «Δεν διεκδικούμε τις πηγές κανενός, αλλά όποιος προσπαθήσει να ακουμπήσει οτιδήποτε δικό μας, θα λάβει απάντηση με τον πιο βαρύ τρόπο. Η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι ιδιοκτησία κανενός». Υπάρχει κάποιο σχόλιο από την πλευρά της Κυβέρνησης;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Κανένα σχόλιο. Μας έχουν συνηθίσει σε προκλητικές ενέργειες και προκλητικές δηλώσεις. Αναμένουμε την αποκλιμάκωση αυτών των προκλητικών ενεργειών. Δεν μας λέει κάτι καινούριο.
Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Με την ευκαιρία που αναφερθήκατε εισαγωγικά στον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, ο οποίος έχει ζητήσει μέτρα εκτάκτου ανάγκης, ο ίδιος, χθες και σήμερα, με αλλεπάλληλες συνεντεύξεις του, έκανε λόγο ακόμα και για πολεμική ατμόσφαιρα. Σας ανησυχεί το γεγονός ότι και ο κ. Μουτζούρης, αλλά και άλλοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, που μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις -θα σας έλεγα- προέρχονται από τη δική σας πολιτική οικογένεια, διαφωνούν με την πολιτική των μέτρων που λαμβάνετε;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Είναι υγιές, κατ΄ αρχάς, οι τοπικοί άρχοντες, στο επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού, να διεκδικούν το καλύτερο, όπως εκείνοι νομίζουν για τους δημότες τους. Από εκεί και πέρα, η Κυβέρνηση παίρνει τις αποφάσεις της και προχωρά. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και με τον Περιφερειάρχη και με τους Δημάρχους. Επαναλαμβάνω, η πρόσκληση για συζήτηση, αφορά πολύ περισσότερα πράγματα και είμαστε εδώ για να δουλέψουμε όλοι μαζί, προκειμένου να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Γ. ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ: Κύριε Πέτσα, βοηθήστε με λίγο με τους αριθμούς. Αυτή τη στιγμή, έχουμε περίπου 40.000 ανθρώπους στα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και των Δωδεκανήσων. Με τους ρυθμούς που πηγαίνει το Δημόσιο, επεξεργάζεται λίγες εκατοντάδες αιτήσεις ασύλου και ίσως βελτιωθεί αυτός ο αριθμός με τη συνδρομή των ανθρώπων της ΕΑSΟ. Η Κυβέρνηση έχει θέσει έναν στόχο για 800 επιστροφές τον μήνα, εντός του επόμενου τριμήνου. Εσείς λέτε ότι τα κλειστά κέντρα θα ανοίξουν έως το Καλοκαίρι -αντιλαμβάνομαι έως τον Ιούνιο, Ιούλιο- και τότε οι σημερινές ανοιχτές δομές θα κλείσουν. Αλλά τα νούμερα κάπως δεν βγαίνουν. Άρα, κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι ενδεχομένως θα μείνουν και δεν θα έχουν τύχει επεξεργασίας οι αιτήσεις ασύλου τους, θα μεταφερθούν στην ενδοχώρα, γιατί δεν θα μπορούν να μπουν στα κλειστά.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Επαναλαμβάνω ότι, όσον αφορά τα θέματα επιτάχυνσης ασύλου και επιστροφών, είμαστε ακόμα στην αρχή. Το καινούργιο πλαίσιο ξεκίνησε να λειτουργεί από 1ης Ιανουαρίου. Τα πρώτα στοιχεία του Ιανουαρίου είναι ενθαρρυντικά, σε σχέση με ό,τι υπήρχε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα μέχρι τέλους Δεκεμβρίου του 2019. Είμαστε αισιόδοξοι ότι με τις ενέργειες, τις οποίες αναπτύσσουμε, θα μπορέσουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία απονομής ασύλου, ώστε να υπάρχει μια σοβαρή πηγή αποσυμφόρησης, που θα είναι οι άνθρωποι που θα δικαιούνται του ασύλου και θα φεύγουν δυτικά, αλλά -επαναλαμβάνω- και οι επιστροφές προς τα ανατολικά. Από το συνδυασμό όλων αυτών και από τη μείωση των ροών, θα κριθεί το αποτέλεσμα.
ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, γιατί η Κυβέρνηση επιλέγει αυτή την αμφιλεγόμενη διαδικασία της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και όχι την κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, έστω και ως διαδικασία του κατεπείγοντος; Μήπως είναι λόγω του ότι φοβάστε αντιδράσεις από τους βουλευτές των τοπικών κοινωνιών;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Δεν φοβόμαστε καμία αντίδραση. Ούτως ή άλλως, θα πρόκειται για μια κανονική διαδικασία, καθώς θα έρθει στη Βουλή προς κύρωση η Πράξη του Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως προβλέπεται, εντός κάποιων ημερών. Αυτό που κάνουμε είναι ότι παίρνουμε αποφάσεις και προχωρούμε με αποφασιστικότητα στην υλοποίηση του σχεδίου μας.
ΜΑΡ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Στις συναντήσεις του κ. Γεραπετρίτη, το τελευταίο διάστημα, στη Γενεύη, έχουμε κάποιο αποτέλεσμα, ειδικά από τις τελευταίες και τι να περιμένουμε στη συνέχεια. Τι να περιμένει, δηλαδή, η ελληνική πλευρά.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ήταν η δεύτερη επίσκεψη του Υπουργού Επικρατείας στην Ελβετία. Συναντήθηκε με τα τεχνικά κλιμάκια. Αυτό που θέλουμε να κρατήσουμε είναι ότι, στις 25 Φεβρουαρίου, θα υπάρχει η επίσκεψη του Προέδρου της ΟΥΕΦΑ στην Αθήνα που θα συνοδεύεται από τον Αντιπρόεδρο της ΦΙΦΑ, τον κ. Γκρεκ Κλαρκ. Και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο το επιδιώξαμε από την αρχή. Ο κ. Κλαρκ έχει αναμφισβήτητα ένα πολύ μεγάλο κύρος. Είναι Πρόεδρος, εδώ και αρκετά χρόνια, της αγγλικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. Έχει συμβάλει καθοριστικά, τόσο στην αντιμετώπιση της βίας, όσο και στην αύξηση των εσόδων, σε όλο αυτό το ποδοσφαιρικό θαύμα που βλέπουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Και επομένως, με το κύρος και τις γνώσεις του, θα συμβάλει αποφασιστικά στη διαμόρφωση του πλαισίου, το οποίο αναμένεται να υπογραφεί στις 25 Φεβρουαρίου για να έχουμε στο τέλος την ανάταξη και την εξυγίανση του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Υπάρχουν πληροφορίες ότι η ΟΥΕΦΑ μπορεί να συμφωνεί στην αλλαγή του πλαισίου από το Καλοκαίρι και όχι κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Δηλαδή, ουσιαστικά αναιρεί τη νομοθετική σας πρωτοβουλία για μη υποβιβασμό των ομάδων. Σας ανησυχεί αυτό;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όχι.
ΧΡ. ΚΟΣΕΛΟΓΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα ήθελα να σας ρωτήσω, εάν η Ελλάδα θα συμμετάσχει τελικά στην επόμενη φάση της διαδικασίας του Βερολίνου. Υπήρχε μια αισιοδοξία. Είχε εκφράσει και η Κυβέρνηση τη δυσφορία της στη Γερμανίδα Καγκελάριο. Από ό,τι μαθαίνουμε, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι το follow up, είναι η συνέχεια της διαδικασίας και αν δεν συμμετέχουμε στη συγκεκριμένη φάση. Σχετίζεται με αυτό και η μη παρουσία του Πρωθυπουργού στη Διάσκεψη του Μονάχου.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όπως είπατε και εσείς, πρόκειται για ένα follow up της προηγούμενης συνάντησης, γι’ αυτό και δεν έχει διευρυνθεί η περίμετρος των χωρών που συμμετέχουν. Επομένως, δεν θα συμμετάσχουμε σε αυτή, εφόσον είναι μια follow up συνάντηση. Όσον αφορά το ζήτημα της συμμετοχής του Πρωθυπουργού στη Διάσκεψη του Μονάχου, δεν σχετίζεται με αυτό. Όπως θα έχετε δει από τον κατάλογο των συμμετεχόντων, η ελληνική πλευρά θα συμμετέχει ενεργά με δυο Υπουργούς, τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Δένδια και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλο. Ο Πρωθυπουργός επέλεξε, επειδή υπάρχουν σημαντικά θέματα που τρέχουν στη χώρα μας, να προγραμματίσει για την Παρασκευή αυτή την ειδική συνεδρίαση της Βουλής, όπου θα συζητήσει, για θέματα που απασχολούν όλους τους Έλληνες, όπως είναι τα εργασιακά, με τους άλλους πολιτικούς Αρχηγούς.
Σας ευχαριστώ πολύ.