Καλό μεσημέρι.

Συνάντηση πρωθυπουργού με τον πρόεδρο των Η.Α.Ε.

Σε λίγη ώρα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, υποδέχεται στο Μέγαρο Μαξίμου τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Α.Υ., Σεΐχη Mohamed bin Zayed Al Nahyan, ο οποίος επισκέπτεται την Ελλάδα. Στη συνέχεια, ο Πρωθυπουργός θα παραθέσει γεύμα προς τιμήν του Προέδρου των Η.Α.Ε..

Η επίσκεψη, λίγες μέρες μετά την επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κατάρ και μερικές εβδομάδες μετά την επίσκεψη του πρίγκιπα διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας στην Αθήνα, είναι η έμπρακτη απόδειξη ότι η Ελλάδα, πόλος σταθερότητας, ειρήνης και ασφάλειας στην περιοχή, είναι ένας αξιόπιστος συνομιλητής που οικοδομεί και εδραιώνει τις συμμαχίες με τις χώρες της περιοχής και εμπεδώνει το στρατηγικό άνοιγμα στις χώρες του Κόλπου. Η χώρα μας μπορεί να είναι η γέφυρα των χωρών αυτών με την Ευρώπη.

Η επίσκεψη του Σεΐχη Mohamed bin Zayed Al Nahyan, η οποία έρχεται σε συνέχεια της αντίστοιχης επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Άμπου Ντάμπι τον περασμένο Μάιο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά την αμοιβαία βούληση για ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων Ελλάδας-Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Οι σχέσεις αυτές έχουν στρατηγικό χαρακτήρα, όπως έχει, άλλωστε, επιβεβαιώσει η «Κοινή Διακήρυξη για τη δημιουργία Ευρείας Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης Ελλάδας – Η.Α.Ε.» και η «Συμφωνία Συνεργασίας σε Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας» που είχαν υπογραφεί κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Άμπου Ντάμπι στις 17 και 18 Νοεμβρίου του 2021.

Για τις μεταναστευτικές πιέσεις στα σύνορά μας

Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται, τόσο στον Έβρο, όσο και στα θαλάσσια σύνορά μας, μία αυξανόμενη πίεση από παράνομες μεταναστευτικές ροές. Μόνο μέσα στον Αύγουστο, που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, αποπειράθηκαν να μπουν παρανόμως από τα ελληνοτουρκικά σύνορα 25.000 παράτυποι μετανάστες. Τους άφησαν εκεί οργανωμένα συμφέροντα και στη συνέχεια καλούσαν την Ελληνική Αστυνομία να τους παραλάβει. Βέβαιο είναι, επίσης, ότι η τουρκική πλευρά -παραβιάζοντας τις διεθνείς Συνθήκες και τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την κοινή δήλωσή της με την Ε.Ε.- επιχειρεί την εργαλειοποίηση των δυστυχισμένων αυτών ανθρώπων προκειμένου να εκβιάσει και να πλήξει τη χώρα μας. Είναι αποκαλυπτικό το γεγονός ότι -όπως προκύπτει από δικές τους μαρτυρίες- οι 38 μετανάστες-πρόσφυγες που πέρασαν τον Έβρο τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου οδηγήθηκαν εκεί από τις τουρκικές αρχές.

Οι αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες, η Αστυνομία, το Λιμενικό Σώμα, ο Στρατός φυλάσσουν τα σύνορά μας, που είναι και σύνορα της Ευρώπης, με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, το Διεθνές Δίκαιο και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, διαφυλάσσοντας παράλληλα τα εθνικά μας σύνορα και την εθνική μας κυριαρχία. Η χώρα ανταποκρίνεται στο ανθρωπιστικό της καθήκον, αλλά δεν είναι πολιτικά αφελής. Ακολουθεί αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική και δεν πρόκειται να επιτρέψει την εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου από την τουρκική πλευρά. Και προς την κατεύθυνση αυτή λαμβάνουμε, ήδη, πρόσθετα μέτρα.

Όπως είναι γνωστό, στην τελευταία συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ αποφασίστηκε να υπάρξει σταδιακή επέκταση του φράχτη σε όλο το μήκος του Έβρου ποταμού, με προτεραιότητα στα σημεία εκείνα που θα υποδείξουν τα αρμόδια Υπουργεία και το ΓΕΕΘΑ.

Στο ΚΥΣΕΑ αποφασίστηκε επίσης η ενίσχυση όλων των εποπτικών μέσων, τόσο για τα χερσαία όσο και για τα θαλάσσια σύνορά μας. Υπάρχει  ήδη στον Έβρο ένα αυτοματοποιημένο σύστημα με θερμικές κάμερες και θα χρησιμοποιηθεί  ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει. Επιπλέον, μετά την ήδη σημαντική  αύξηση των συνοριοφυλάκων θα προστεθούν  μέσα στο χειμώνα άλλοι 250.

Έχουμε αποδείξει ότι η χώρα μας ξέρει και μπορεί να διαχειριστεί και αυτό το ζήτημα με απόλυτη επάρκεια. Όσοι απεργάζονται ύποπτα σενάρια και σχέδια, θα αποτύχουν για μία ακόμη φορά παταγωδώς.

Τρεις νέες καινοτομίες στα σχολεία: Εκπαιδευτικοί όμιλοι, μέντορες και συντονιστές

Τo νέο σχολικό έτος πρόκειται να ξεκινήσει με επέκταση του ολοήμερου σχολείου από τις 4 στις 5:30 μ.μ., με νέα ψηφιακά εργαλεία, καθώς και επιπλέον 8.500 μόνιμους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος. Προφανώς θα εφαρμοστούν και στη νέα σχολική χρονιά, οι  καινοτομίες που εισήχθησαν καθολικά από πέρυσι, όπως τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καθώς και διπλάσια πρότυπα, αλλά και πειραματικά σχολεία, όπως και τα πρότυπα ΕΠΑΛ. Πέρα από αυτά, εισάγονται φέτος -με αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,  Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού, Ζέτας Μακρή- τρεις επιπλέον καινοτομίες. Πρόκειται για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους μέντορες και τους συντονιστές. Συγκεκριμένα:

Πρώτον: Εκπαιδευτικοί όμιλοι. Οι Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι αυτοί μπορούν να προσφέρουν δράσεις, όπως δημιουργική απασχόληση και ψυχαγωγία, αλλά  και να διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις και περιβαλλοντικές δράσεις.

Δεύτερον: Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Τρίτον: Ενδοσχολικός  Συντονιστής.  Ένα όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Κυβέρνησή μας μένει αταλάντευτα προσηλωμένη στη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο για να προσφέρει στη νεολαία μας τις ευκαιρίες που της αξίζουν και να ανακουφίσει τους γονείς από πρόσθετα έξοδα που απαιτεί η εκπαίδευση των παιδιών τους.

Για τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή που περιήλθε σε γνώση της το ζήτημα της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει στη διερεύνηση και διαλεύκανση της υπόθεσης, στο πλαίσιο που ορίζουν οι σχετικοί νόμοι, με απόλυτο σεβασμό στη θεσμικότητα των διαδικασιών, μιας και πρόκειται για ένα θέμα ευαίσθητο, τόσο εθνικά όσο και πολιτικά.

Η Αντιπολίτευση όλο το διάστημα που μεσολάβησε, δεν έπαψε να κόπτεται για τη Δημοκρατία και τους θεσμούς. Χθες, όμως, στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αναδείχθηκε περίτρανα η υποκρισία, αλλά και η βαθιά περιφρόνηση κάποιων προς τους θεσμούς της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Ειδικότερα, η Βουλή, μέσω προβλεπόμενων θεσμικών διαδικασιών ανέλαβε, πέραν της Δικαιοσύνης, ένα πολύ σοβαρό κομμάτι του ελέγχου της υπόθεσης. Βάσει του Κανονισμού της Βουλής οι συζητήσεις για την ΕΥΠ είναι απόρρητες και όσοι λαμβάνουν μέρος σε αυτές, δεσμεύονται να τηρούν το απόρρητο και μετά τη λήξη της θητείας τους.

Παρά ταύτα, όπως γνωστοποίησε επισήμως ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Τασούλας, διαπιστώθηκε ότι η χθεσινή συνεδρίαση, παρά τον αυστηρά απόρρητο χαρακτήρα της, μεταδιδόταν, κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της επιλεκτικά σε συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης με αποτέλεσμα να παραβιασθεί το απόρρητό της, δίνοντας την εντύπωση πως η επίκληση των θεσμικών διαδικασιών είναι εντελώς προσχηματική και το μόνο που ενδιαφέρει τελικά είναι η αναπάντητη, άρα και ανεξέλεγκτη, δημοσιότητα, λόγω ακριβώς και του γεγονότος ότι οι υπεύθυνοι και επώνυμοι θεσμικοί φορείς αδυνατούν να απαντούν, χωρίς να διαπράξουν αδίκημα.

Επιπλέον, οι επιλεκτικές διαρροές σε φιλικά προς την Αξιωματική Αντιπολίτευση, Μέσα Ενημέρωσης, δημιουργούν ένα δόλιο αφήγημα, το οποίο δεν μπορεί να απαντηθεί επί της ουσίας από όποιον σέβεται τους θεσμούς της Δημοκρατίας, καθώς κάτι τέτοιο αντιβαίνει στις νόμιμες διαδικασίες.

Φαίνεται ότι κάποιοι, που παριστάνουν τους θεματοφύλακες της Δημοκρατίας και της νομιμότητας, δεν χάνουν την ευκαιρία να πλήττουν βάναυσα τους κορυφαίους θεσμούς του Πολιτεύματός μας, προκειμένου να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη, να ζημιώσουν το εθνικό συμφέρον, και να αποκομίσουν πρόσκαιρα κομματικά οφέλη.

Η Κυβέρνησή μας θα πράξει ό,τι είναι θεσμικά επιτρεπτό, ώστε να προφυλάξει τις διαδικασίες και να προστατεύσει το Πολίτευμα, αλλά και την αξιοπιστία του Κράτους μας. Όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για να μάθει τι πραγματικά συνέβη, για να δει την σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης του κ. Ανδρουλάκη οφείλει πρώτα και πάνω από όλα να θωρακίσει και να περιφρουρήσει τις διαδικασίες και τους θεσμούς. Όσοι δεν το πράξουν, προφανώς δεν ενδιαφέρονται για την αλήθεια και τους θεσμούς.  Η Κυβέρνηση, με αίσθημα ευθύνης, είναι  αποφασισμένη να αντισταθεί και να ματαιώσει τα σχέδια ανωμαλίας που απεργάζονται διάφοροι.

Η άποψη κανενός, σε μια ανοιχτή και φιλελεύθερη κοινωνία, δεν μπορεί να μένει στο απυρόβλητο και κανείς μας δεν έχει το παπικό αλάθητο.

Με αφορμή τη συζήτηση που αναπτύχθηκε χθες, εξαιτίας δημοσιεύματος στη στήλη «Brussels Playbook» του Politico, αλλά και αντίστοιχες περιπτώσεις, θέλω να προβώ σε ορισμένες διαπιστώσεις και διευκρινήσεις.

Στα δημοκρατικά και φιλελεύθερα κράτη, όπως είναι η Ελλάδα, η ελευθερία του Τύπου είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά και είναι απόλυτα σεβαστή. Στο Σύνταγμά μας δίνονται τα μέγιστα δυνατά περιθώρια στην ελευθερία του Τύπου, ώστε οι λειτουργοί του να ελέγχουν την εξουσία και να ενημερώνουν την κοινή γνώμη. Είναι σαφές ότι χωρίς τον Τύπο, η σύγχρονη κοινοβουλευτική δημοκρατία δεν μπορεί να λειτουργήσει. Και αυτό εκτός από συνταγματική επιταγή είναι και θεμελιώδης και διαχρονική αρχή και για την παρατάξη μας, την ελληνική φιλελεύθερη κεντροδεξιά.  Η λειτουργία του Τύπου είναι σχεδόν απροϋπόθετη εκ μέρους της Πολιτείας, για να μην αφήνεται κανένα παράθυρο στη λογοκρισία, αλλά ταυτόχρονα γίνεται με προϋποθέσεις που θέτει ο ίδιος ο κώδικας δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τον οποίο οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι οφείλουν να σέβονται, ώστε να προστατεύουν το λειτούργημά τους, αλλά και τη Δημοκρατία μας.

Μια από τις βασικότερες εισφορές του Τύπου στο πολίτευμα είναι η προαγωγή του δημοσίου διαλόγου. Η ειδησεογραφία θέτει το πλαίσιο και η ερμηνευτική δημοσιογραφία, με την έκφραση γνώμης, προωθεί την πεμπτουσία της Δημοκρατίας: το λόγο και τον αντίλογο. Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει για τον κομβικό ρόλο του δημοσίου διαλόγου στη φιλελεύθερη δημοκρατία. Στο διάλογο αυτό εμπλέκονται όλοι: πολιτικοί, δημοσιογράφοι και πολίτες. Ανοιχτά, ελεύθερα, ανυπόκριτα, αλλά παράλληλα με σεβασμό στις αρχές του διαλόγου. Ο δημόσιος διάλογος προϋποθέτει τη διαφωνία, την ποικιλία, αλλά και την ετερότητα. Πάντοτε, όμως, με σεβασμό σε ένα πλαίσιο αρχών. Όσο πιο έντονος και πλούσιος είναι ο διάλογος μέσω επιχειρημάτων, μέσω θέσεων και αντιθέσεων, τόσο πλουσιότερη και ανθηρή είναι μια Δημοκρατία. Με τη θέση, την αντίθεση και τη σύνθεση προχωράμε προς νέες αλήθειες, αλλάζουμε, εξελισσόμαστε, ωριμάζουμε, γινόμαστε πολύ καλύτεροι.

Στο δημόσιο διάλογο ορισμένοι, λόγω θέσης, έχουν προνόμια. Αυτοί είναι πρωτίστως οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι. Αυτή η πραγματικότητα όμως δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως προνόμιο, αλλά πρωτίστως ως ευθύνη. Οι πολιτικοί οφείλουν να σέβονται τον Τύπο και να υπερασπίζονται την ελευθερία του, ακόμα κι όταν η κριτική που τους γίνεται είναι πάρα πολύ σκληρή, πάρα πολύ αυστηρή. Αυστηρή μεν,  τεκμηριωμένη δε. Το ίδιο όμως υποχρεούνται να δεχθούν και οι δημοσιογράφοι: ότι και οι δικές τους θέσεις θα γίνουν αντικείμενο αυστηρής κριτικής, όταν υπάρχουν ανακρίβειες στην έκθεση των γεγονότων. Επιπλέον, ο πολιτικός, ως θεσμικό πρόσωπο, έχει κάθε δικαίωμα να αντιπαρατίθεται με τους δημοσιογράφους στις εκτιμήσεις, στο σχολιασμό, στην ερμηνεία των γεγονότων. Η άποψη κανενός, σε μια ανοιχτή και φιλελεύθερη κοινωνία, δεν μπορεί να μένει στο απυρόβλητο και κανείς μας δεν έχει το παπικό αλάθητο. Μάλιστα, όσο πιο σκληρός και εντατικός είναι ο διάλογος δημοσιογράφων και πολιτικών, τόσο ισχυρότερη γίνεται η Δημοκρατία και οι πολίτες βγαίνουν πλέον ωφελημένοι. Ορθοδοξίες και μονολιθικότητα δεν ταιριάζουν σε μια σύγχρονη φιλελεύθερη Δημοκρατία και εξάλλου δεν είναι συμβατές και με τη δική μας παράδοση. Όποιος μελετά την αρχαιοελληνική γραμματεία μπορεί να δει πόσο οξύς ήταν ο διάλογος μεταξύ πολιτικών και ποιητών, οι οποίοι ήταν οι οιονεί δημοσιογράφοι της εποχής.

Τα ανέφερα όλα αυτά γιατί χθες, στη στήλη «Brussels Playbook» του Politico δημοσιεύτηκε ένα ρεπορτάζ, στο οποίο εμπεριέχονταν ανακρίβειες ως προς τα γεγονότα και ταυτόχρονα κρίσεις που εμφανίζονταν ως γεγονότα πέραν αμφισβήτησης. Η Κυβέρνηση, ως όφειλε και δικαιούται, αντέδρασε τόσο με δημόσια ανακοίνωση, όσο και με επιστολή που απέστειλε στο Politico, στην οποία εξέθετε αναλυτικά και τεκμηριωμένα τις ενστάσεις και τις θέσεις της.

Το Politico, σήμερα, αφού υποθέτω μελέτησε τις θέσεις μας, προβαίνει σε μερική ανασκευή του χθεσινού δημοσιεύματος, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι ενστάσεις μας ήταν βάσιμες. Αν δεν ήταν, θα είχαν απορριφθεί εν συνόλω.

Συγκεκριμένα:

1.Στο χθεσινό δημοσίευμα αναφερόταν  στην παραίτηση του διοικητή της ΕΥΠ για «παράνομες παρακολουθήσεις του Ν. Ανδρουλάκη, (βουλευτών και δημοσιογράφων)».

Σήμερα ανακαλεί διευκρινίζοντας ότι η παραίτηση του πρώην διοικητή της ΕΥΠ και του γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού συνδέονται με «νόμιμη παρακολούθηση» (του Ν. Ανδρουλάκη) που η Αθήνα χαρακτήρισε λανθασμένη.

Η παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη, γράφει το Politico, «διενεργήθηκε νομίμως από την ΕΥΠ».

2.Μετά την επιλεκτική διαρροή σημείων της απάντησης της 2ας Αυγούστου του Έλληνα Μόνιμου Αντιπροσώπου στην Κομισιόν μέσω της οποίας χθες το Playbook παρουσίαζε μια εντελώς στρεβλή αντίληψη του γράμματος και του πνεύματος της επιστολής, αποσιωπώντας το περιεχόμενό της που αφορούσε την ουσία και όχι τις εντυπώσεις, σήμερα αναφέρεται στη δημοσιοποίηση από την κυβέρνηση του συνόλου της επιστολής. Σημειώνει χαρακτηριστικά: «Η κυβέρνηση αρνείται κατηγορηματικά οποιαδήποτε σχέση με το λογισμικό Predator και λέει ότι παραμένει στη διάθεση της Επιτροπής για τον έλεγχο και την εξακρίβωση των στοιχείων».

Αυτό, αφού χθες, η ίδια στήλη του Politico, προχωρούσε με βάση την επιλεκτική διαρροή σημείων σε ένα αυθαίρετο συμπέρασμα που δεν προκύπτει από την επιστολή ότι η Αθήνα περίπου ένιψε τας χείρας της και χρεώνει τα πάντα σε όσα γράφουν διάφορα Μέσα Ενημέρωσης.

  1. Χθες – και όλο το προηγούμενο διάστημα – το Politico θόλωσε τη γραμμή ανάμεσα σε δύο διαφορετικές υποθέσεις: τα κακόβουλα λογισμικά και τις νόμιμες παρακολουθήσεις για λόγους εθνικής ασφάλειας. Σήμερα παρουσιάζει καθαρά τη θέση μας ότι η Κυβέρνηση αρνείται κάθε εμπλοκή με τα Predator και όλα τα υπόλοιπα τα κακόβουλα λογισμικά.

Αυτό, θεωρούμε, ότι είναι απολύτως εντός του πλαισίου της Δημοκρατίας και αποπνέει υγεία, η οποία είναι χρήσιμη για πολίτες, πολιτικούς και δημοσιογράφους. Στην αντιπαράθεση απόψεων, όταν αυτή γίνεται εντός των ορίων του Συντάγματος και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δεν υπάρχουν κερδισμένοι και ηττημένοι. Μόνος κερδισμένος είναι το Πολίτευμα. Κανείς δεν κατέχει, ούτε πρόκειται να κατέχει, την απόλυτη αλήθεια, σε καμία έκφανση της ζωής, ούτε καν στην επιστήμη. Με το δημόσιο διάλογο προσπαθούμε απλά να μειώσουμε την άγνοια και το ψέμα και να πλησιάσουμε λίγο περισσότερο, βήμα το βήμα, σε μια ακριβέστερη θέαση των πραγμάτων, σε όλο και περισσότερη αλήθεια.

Όσοι καθ’ υπερβολή αναπέμπουν μύδρους ενάντια στην Κυβέρνηση επειδή τόλμησε να αμφισβητήσει ένα δημοσίευμα, αλήθεια τι έχουν να πουν σήμερα, που το ίδιο το Politico έσπευσε να ανασκευάσει όσα χθες δημοσίευε. Από πού και ως που αυτό αποτελεί σκοταδισμό και απειλεί την ελευθερία του Τύπου. Η ελευθερία του Τύπου δεν απειλείται από το διάλογο και τη δημόσια αντιπαράθεση, από την πολυφωνία. Απειλείται αντίθετα, ανάμεσα σε άλλα, από τη μονολιθικότητα και τη σιωπή.

Τέλος σε σχέση με τη χθεσινή αναφορά μου, στη δήλωσή μου, στην κυρία Σταμούλη, οφείλω να πω ότι ελέχθη καθ’ υπερβολή και θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί παρά το γεγονός ότι εδώ και αρκετό καιρό δεν διαχωρίζει στα κείμενά της τις προσωπικές της εκτιμήσεις, τις οποίες και προφανώς δικαιούται να έχει, από γεγονότα που αρκετές φορές, όπως αναδεικνύεται, είναι ανακριβή, όπως συνέβη και πρόσφατα.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΒΑΓ. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Νωρίτερα είπατε ότι υπάρχουν σχέδια ανωμαλίας που απεργάζονται ορισμένοι. Αν υπάρχουν αυτά τα σχέδια που απεργάζονται ορισμένοι, μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι αυτοί που τα απεργάζονται;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όσες δυνάμεις θεωρούν ότι μπορεί να βγουν κερδισμένες από την αστάθεια σε μία ακόμη ευρωπαϊκή χώρα, ενδεχομένως ανήκουν στην κατεύθυνση αυτή. Εκείνο που η Κυβέρνηση με βεβαιότητα μπορεί να εγγυηθεί, είναι ότι μέσα από τη θεσμική λειτουργία θα διερευνηθούν και θα διαλευκανθούν όσα περιστατικά απασχολούν την κοινή γνώμη τώρα. H Κυβέρνηση εγγυάται, όπως το έκανε και όλο το προηγούμενο διάστημα, τη σταθερότητα, πράγμα που είναι απολύτως απαραίτητο στους ταραγμένους καιρούς που ζούμε, για να αντιμετωπίσουμε τα βασικά, τα κύρια, τα ουσιαστικά ζητούμενα των πολιτών στον δύσκολο χειμώνα που έχουμε μπροστά μας.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Σύμφωνα με δημοσίευμα της Financial Times, φέρεται ότι κάποιος που βρίσκεται κοντά στον Πρωθυπουργό εκτιμά πως πίσω από τις παρακολουθήσεις βρίσκεται η Ρωσία. Τι έχετε να πείτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ:  Δεν έχω να κάνω κανένα σχόλιο προς την κατεύθυνση αυτή. Βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία όλης αυτής της υπόθεσης που έχει αρκετά πράγματα που πρέπει να διερευνηθούν και στο τέλος αυτής της διαδικασίας, νομίζω, με βάση τις πληροφορίες και τα διδάγματα που θα έχουμε όλοι μας, θα μπορούμε να κάνουμε μια πολύ πιο ουσιαστική συζήτηση. Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τόσο στη Δικαιοσύνη, όσο και στα θεσμικά όργανα του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, από την ημέρα της αποκάλυψης της παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ, μιλάτε για νόμιμη παρακολούθηση με υπογραφή εισαγγελέα, που, όμως, θα απέτρεπε ο Πρωθυπουργός, γιατί δεν έπρεπε να γίνει. Έχει κινηθεί κάποια έρευνα σε βάρος της εισαγγελέως, της  κυρίας Βλάχου, για την απόφαση αυτή; Και μετά τη χθεσινή δήλωση του κ. Δεμίρη, που είναι παντού στον Τύπο πλέον, πως κανείς δεν εξαιρείται, σκέφτεστε να αποδεχθείτε το αίτημα της Αντιπολίτευσης για να παρασχεθούν τα στοιχεία για τις χιλιάδες παρακολουθήσεις στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα απ’ όλα, η επισύνδεση του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη ήταν νόμιμη και αυτό δεν αμφισβητείται. Να διερευνήσει κανείς γιατί μια εισαγγελέας πήρε μια νόμιμη απόφαση, δεν βλέπω πως μπορεί να στηριχθεί ή πού μπορεί να εδράζεται αυτό.  Επαναλαμβάνω, όμως, κάτι που είπα και χθες: Όσοι ισχυρίζονται ότι δεν ήταν νόμιμη η επισύνδεση, ανεξαρτήτως όλης της άλλης συζήτησης, μπορούν να προσφύγουν στην Ελληνική Δικαιοσύνη – ενδεχομένως να το έχουν κάνει και να μην το γνωρίζω – για να δούμε όλοι με πολύ ενδιαφέρον τα αποτελέσματα της προσφυγής αυτής.

Από εκεί και πέρα, η χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ήταν απόρρητη. Είναι, εκτός από εξόφθαλμα παράνομο, ανήθικο και αντι-ιδεολογικό να επικαλούνται διάφοροι πράγματα, που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν, μέσα από μια απόρρητη συνεδρίαση.

ΙΑΣ. ΣΧΙΝΑΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Δεμίρης αναφέρεται απευθείας και χωρίς ενδιάμεσους στον πολιτικό προϊστάμενό του, δηλαδή, στον Πρωθυπουργό ή δίνει αναφορά και στον κ. Μπρατάκο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο κ. Δεμίρης πήρε χθες τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής, όπως η Κυβέρνηση με Π.Ν.Π. νομοθέτησε το προηγούμενο διάστημα. Αναλαμβάνει τα καθήκοντά στην ΕΥΠ. Μέσα από τη θεσμική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενδεχομένως, να αναζητηθούν διάφοροι τρόποι, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της ΕΥΠ το αμέσως επόμενο διάστημα. Προς το παρόν δεν έχει αλλάξει κάτι.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη. Σας άκουσα να λέτε ότι χθες ο κ. Δεμίρης ανέλαβε τα καθήκοντά του. Ο άνθρωπος αυτός είπε χθες ότι επί δεκαπέντε ημέρες γνωρίζει τη λειτουργία της ΕΥΠ. Πώς είναι δυνατόν, από τη στιγμή που δεν ήταν διαβαθμισμένος μέχρι εχθές, να έρχεται σε επαφή με τμήματα, διευθύνσεις της ΕΥΠ και να έχει πρόσβαση σε απόρρητες πληροφορίες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είπα ότι ανέλαβε τα καθήκοντά του χθες, είπα ότι πήρε τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής. Τα καθήκοντά του τα έχει αναλάβει από τότε που διορίστηκε.

Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αναφερθήκατε στην επιστολή, που δώσατε χθες στη δημοσιότητα, του Μόνιμου Αντιπροσώπου της Ελλάδας στις Βρυξέλλες της 2ας Αυγούστου, η οποία, όμως, καταφανώς παραπληροφορεί την Κομισιόν για μια σειρά πτυχών που άπτονται του σκανδάλου των υποκλοπών, με κορυφαίο σημείο παραπληροφόρησης τον ισχυρισμό ότι οι παρακολουθήσεις για τη διερεύνηση σοβαρών εγκλημάτων αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων. Φυσικά από την Έκθεση της ΑΔΑΕ ξέρουμε ότι οι παρακολουθήσεις για ποινικά αδικήματα το 2021 ήταν μόλις τρεις χιλιάδες, ενώ για λόγους εθνικής ασφάλειας ήταν δεκαπέντε χιλιάδες. Επιμένει η Κυβέρνηση στους ισχυρισμούς αυτούς;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Απολύτως.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Βλέπουμε από την Αντιπολίτευση να χρεώνουν τις ευθύνες προσωπικά στον Πρωθυπουργό για όλη αυτή την ιστορία και αύριο έχουμε προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή. Μπορείτε να μας δώσετε ένα περίγραμμα της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός θα προσέλθει στη συζήτηση αυτή με δύο βασικούς άξονες. Πρώτα απ’ όλα, τον προσδιορισμό του ζητήματος της νόμιμης επισύνδεσης του κ. Ανδρουλάκη στις σωστές του διαστάσεις. Και δεύτερον, στο τι πρέπει ουσιαστικά να γίνει, από εδώ και πέρα, έτσι ώστε να μην βρεθούμε αντιμέτωποι στο μέλλον με αντίστοιχες περιπτώσεις, πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάμε για έναν εξαιρετικά κρίσιμο βραχίονα και κομμάτι της λειτουργίας και της ασφάλειας της χώρας μας.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, με δεδομένο ότι αύριο έχουμε την προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή και επειδή πηγές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης μιλούν και για νέες αποκαλύψεις και ότι παρακολουθούνταν πρόσωπα πολιτικά και άλλα και πρέπει να δώσετε τα ονόματα ως Κυβέρνηση, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Αναρωτιέμαι αν αυτό το κλίμα τοξικότητας που δημιουργείται πλέον και είναι ξεκάθαρο από όλους, μπορεί να μας οδηγήσει οι εκλογές που είναι να γίνουν το Μάρτιο του 2023, μήπως αυτό φέρει νωρίτερα τις πολιτικές εξελίξεις;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σε ό,τι αφορά την αντίληψή μας για τον πολιτικό και εκλογικό χρόνο έχουμε τοποθετηθεί πάρα πολλές φορές και έχουμε αποδείξει πώς τον αντιλαμβανόμαστε. Η Κυβέρνηση το χρόνο τον αξιοποιεί για να υλοποιεί το Πρόγραμμά της, να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις – ιδιαίτερα δύσκολες – με τις οποίες θα βρεθούν αντιμέτωποι το επόμενο διάστημα οι Έλληνες πολίτες και να δημιουργήσει συνθήκες για να ζουν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες καλύτερα. Με αυτό τον τρόπο εμείς προσεγγίζουμε τον εκλογικό και πολιτικό χρόνο και όχι μέσα από σκοπιμότητες και μικροκομματικά παιχνίδια.

ΙΑΣ. ΣΧΙΝΑΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Θα συνεχίσω από εκεί που το άφησε η συνάδελφος. Κύριε Εκπρόσωπε, οι πολίτες, τα πολιτικά κόμματα, οι δημοσιογράφοι, όλοι, ανησυχούν σφόδρα για τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση των υποκλοπών. Η Κυβέρνηση μπορεί να εγγυηθεί τη δημοκρατική ομαλότητα, την ομαλή λειτουργία του Πολιτεύματος ή οι εκλογές είναι μονόδρομος; Υπάρχει ξανά στον ορίζοντα το σενάριο των πρόωρων εκλογών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση μπορεί να εγγυηθεί απολύτως τη δημοκρατική ομαλότητα και τη θεσμική λειτουργία. Και ελπίζουμε το ίδιο να πράξουν και τα άλλα πολιτικά κόμματα, αποδοκιμάζοντας λόγω και έργω πρακτικές όπως, για παράδειγμα, αυτές που είχαμε στην χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά τη χθεσινή ακρόαση του κ. Δεμίρη, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επανέφερε το αίτημα να συγκληθεί ξανά η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και μάλιστα να γινόταν η σύγκληση αυτή πριν από την Ολομέλεια, ούτως ώστε ο κ. Δεμίρης να δώσει κάποιες απαντήσεις. Γιατί δεν το δέχεται αυτό η Κυβέρνηση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπάρχει μια σειρά αιτημάτων και ένας προγραμματισμός κοινοβουλευτικών διαδικασιών που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Δεν πρόκειται να υπάρξει κάτι που έχει ζητηθεί και που θα συνεισφέρει στην απόλυτη διαλεύκανση και διασαφήνιση αυτής της υπόθεσης που να μην υλοποιηθεί. Επαναλαμβάνω – για πολλοστή φορά – πρώτοι εμείς δεν θέλουμε να μείνει καμία σκιά σε αυτή την υπόθεση της νόμιμης επισύνδεσης του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Θα σας πάω λίγο στο θέμα των ελληνοτουρκικών, γιατί έχει προκύψει ένας γύρος δηλώσεων από την πλευρά Τούρκων αξιωματούχων, προκλητικών δηλώσεων. Να σας αναφέρω, για παράδειγμα, τι ανέφερε ο κ. Akar. «Δυστυχώς η Ελλάδα δεν έρχεται για συνομιλίες, δεν κάθεται στο τραπέζι, δεν ακούει, λέει συνέχεια ψέματα. Κάθε λεπτό και ένα ψέμα. Έχουμε βαρεθεί να το αποδεικνύουμε ότι είναι ψέμα». Αυτή είναι μία από τις δηλώσεις που έκανε ο κ. Akar και θα ήθελα σχόλιό σας πώς βλέπει η Κυβέρνηση όλο αυτό το μοτίβο των συνεχόμενων προκλητικών δηλώσεων και λόγω και έργω δηλώσεων από την πλευρά της Άγκυρας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Βρίσκεται σε εξέλιξη, εδώ και πάρα πολύ καιρό, αυτή η τακτική. Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές θέσεις εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο, στις διεθνείς Συνθήκες. Είναι θέσεις που τυγχάνουν καθολικής αποδοχής στους συμμάχους μας και με βάση αυτές τις θέσεις πάντοτε είμαστε ανοιχτοί σε εποικοδομητικό διάλογο και στη δημιουργία συνθηκών ειρήνης και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή μας.

Β. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Για το θέμα το ίδιο, ήθελα να σας ρωτήσω, επίσης, υπάρχουν δημοσιεύματα τουρκικά, που αναφέρονται σε πηγές του τουρκικού Υπουργείου Άμυνας, ότι ξανά χθες παρενοχλήθηκαν τουρκικά αεροσκάφη από ελληνικά F-16. Τι απαντάτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τα ελληνικά F-16 ούτε κάνουν παράνομες ενέργειες, ούτε παρενοχλούν αεροσκάφη άλλων κρατών. Είναι εδώ για να υπερασπίζονται τον ελληνικό εναέριο χώρο και να αναχαιτίζουν την τουρκική προκλητικότητα στο πεδίο με μεγάλη αποτελεσματικότητα, όπως γνωρίζουν όλοι.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη, αρκούν οι επισημάνσεις, αυτές οι διαπιστώσεις που έκανε χθες ο κ. Τασούλας, ο Πρόεδρος της Βουλής, για τη συνέχιση των εργασιών μιας τόσο κρίσιμης Επιτροπής; Εσείς, προηγουμένως, είπατε ότι παραβιάστηκε το απόρρητο. Πώς θα διασφαλιστούν οι επόμενοι που θα πάνε εκεί την άλλη εβδομάδα ή την παράλλη σε αυτά που θα πουν; Ο κ. Κοντολέων ο ίδιος, ο κ. Ρουμπάτης, οι πρώην διοικητές της ΕΥΠ, οι αξιωματούχοι. Σκοπεύετε να εισηγηθείτε να λάβει κι άλλα μέτρα η Βουλή για να διασφαλιστεί η συνεδρίαση της Επιτροπής;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα και πάνω από όλα, πιστεύω ότι όλοι πρέπει να αναγνωρίζουν ότι εχθές υπήρξε ένα κορυφαίο ατόπημα θεσμικής ασέβειας με όλα τα παρελκόμενα που ανέφερα και σε προηγούμενη απάντησή μου. Και είμαι σίγουρος ότι τόσο η Διάσκεψη των Προέδρων, όσο κι όλα τα πολιτικά κόμματα, θα σταθούν με πολύ μεγαλύτερη ευθύνη στις συνεδριάσεις που πρόκειται να γίνουν από εδώ και στο εξής, εφόσον θέλουν πραγματικά και ενδιαφέρονται για την αλήθεια και όχι για την δημιουργία εντυπώσεων ή την κατασκευή και την υποστήριξη ενός φανταστικού δικού τους αφηγήματος.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, την Τρίτη μιλήσατε για πολλαπλούς κοινούς παρανομαστές αναφορικά με τα επικριτικά δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου. Επί των ημερών σας, ως αρμόδιος για τον Τύπο, έχουν στοχοποιηθεί και από εσάς δημοσιογράφοι, όπως η κυρία Σταμούλη, ο κ. Κλαπ, η κ. Μπέλχελ, ο κ. Μιχαλόπουλος, ο κ. Χρηστίδης, αλλά και οι Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα. Επίσης, ξέρουμε ότι η ΕΥΠ παρακολουθούσε δημοσιογράφους, όπως ο Θανάσης Κουκάκης και ο Σταύρος Μαλιχούδης. Η Αστυνομία, επίσης, έχει χτυπήσει φωτορεπόρτερ επανειλημμένα στον δρόμο και ο Πρωθυπουργός μέχρι πρόσφατα μιλούσε για συμμορία και «ελευθεροδολοφονία» των Κώστα Βαξεβάνη, Γιάννας Παπαδάκου και άλλων δημοσιογράφων. Αυτό είναι μέσα στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου των πολιτικών με τους δημοσιογράφους, θεωρείτε, αυτό το μοτίβο; Υπάρχει κάποιο ευρωπαϊκό προηγούμενο αντίστοιχης κατάστασης;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προσπαθείτε να παρουσιάσετε μία εκτίμηση ως γεγονός, μπλέκοντας πολλά και διαφορετικά πράγματα μεταξύ τους. Πολλές φορές έχω κάνει δημόσια κριτική, όπως και στην τοποθέτησή μου είπα προηγουμένως, σε απόψεις, αλλά και σε εκτιμήσεις που παρουσιάζονται ως γεγονότα, τα οποία είναι προδήλως ανακριβή, όπως και πρόσφατα προέκυψε με την συγκεκριμένη ανασκευή του Politico. Από εκεί και πέρα, μια σειρά από πράγματα που αναφέρετε είναι υπό διερεύνηση από την ελληνική Δικαιοσύνη. Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των δυνάμεων τάξης,  σε διαδηλώσεις απέναντι σε φωτορεπόρτερ, υπάρχει πολλές φορές ανάληψη ευθύνης από τις Αρχές αυτές. Δεν είμαι πρόχειρος να σας πω αν γίνονται και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Εκείνο που μπορώ να σας πω, όμως, είναι ότι η Κυβέρνηση αυτή έχει προχωρήσει σε πάρα πολλές κινήσεις εμβάθυνσης της Δημοκρατίας στον τόπο μας. Η Κυβέρνηση αυτή έχει, επίσης, προχωρήσει σε μια σειρά από σημαντικές κινήσεις ευρύτερης προστασίας των δημοσιογράφων. Μην κάνουμε, όμως, την παρεξήγηση να θεωρούμε ότι η δημόσια κριτική και η πολιτική αντιπαράθεση, αυτή η ζύμωση δημοσιογράφων και πολιτικής, είναι κάτι που απειλεί την ελευθερία του Τύπου. Αντίθετα, όπως υποστήριξα και στην τοποθέτησή μου, αυτό είναι πλούτος, είναι δύναμη και για τη Δημοκρατία και στο τέλος της ημέρας οι πολίτες και οι αναγνώστες είναι αυτοί που κρίνουν.

ΙΑΣ. ΣΧΙΝΑΣ – ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά τα όσα βγήκαν χθες στο φως της δημοσιότητας από τη συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, υπάρχει εκ νέου ανησυχία στον πολιτικό και δημοσιογραφικό κόσμο. Θα ήθελα, λοιπόν, να ρωτήσω ξανά αν η Κυβέρνηση μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν υπάρχουν άλλοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι που παρακολουθούνται.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει στην ερώτηση αυτή. Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω. Κι έχω να πω ότι η χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας ήταν και έπρεπε να είναι απόρρητη κι όσοι συμμετείχαν εκεί, δεσμεύονται από το απόρρητο ακόμη και μετά τη λήξη της θητείας τους. Οπότε, οτιδήποτε βγαίνει και κυκλοφορεί εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ούτε να επιβεβαιωθεί ότι ήταν αλήθεια, ούτε να υπάρξει καμία αντίθετη άποψη από όσους σέβονται στοιχειωδώς τη λειτουργία του Πολιτεύματος.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Όσον αφορά τις προχθεσινές δηλώσεις για τις επιδοτήσεις μια ερώτηση που προκύπτει από αρκετά κόμματα της Βουλής: Τα μέτρα είναι στο 1,9 δισ. ευρώ. Η χρηματιστηριακή αξία της ΔΕΗ είναι λίγο πάνω από τα 2 δισ. σήμερα. Η Κυβέρνηση για ποιο λόγο προτιμά να συνεχίζει να επιδοτεί τους ιδιώτες; Και υπάρχουν σκέψεις εθνικοποίησης της δημόσιας υπηρεσίας ηλεκτρισμού;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση επιδοτεί τους καταναλωτές εδώ και πάρα πολύ καιρό με αποτελεσματικό τρόπο, έτσι ώστε να μπορέσει να έχει η ακρίβεια στην ενέργεια το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα στη ζωή τους.

Ευχαριστώ πολύ.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.