Καλό μεσημέρι.

Θεσμικότητα, σιγουριά, σταθερότητα, συνέπεια

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε όλη τη διάρκεια της πολιτικής του διαδρομής, διακρίνεται για την προσήλωσή του στη θεσμικότητα και τη συνέπεια λόγων και πράξεων, οι οποίες είναι βασικές προϋποθέσεις μιας σύγχρονης Δημοκρατίας. Στη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας απέδειξε, εν μέσω τεράστιων κρίσεων, ότι πυξίδα της πολιτικής του είναι η σταθερότητα, ώστε οι Έλληνες πολίτες, αλλά και οι ξένοι επενδυτές, να είναι σίγουροι και να μπορούν να σχεδιάζουν τη ζωή τους και τις δράσεις τους χωρίς απρόοπτα.

Με αυτές τις πολιτικές αρχές, ο Πρωθυπουργός, από την πρώτη στιγμή που άρχισε να γίνεται λόγος για πρόωρες εκλογές, κατέστησε σαφές ότι η Κυβέρνηση θα εξαντλήσει τη συνταγματικά προβλεπόμενη θητεία της. Ταυτόχρονα επειδή και ο Πρωθυπουργός, αλλά και όλοι οι Έλληνες και Ελληνίδες γνωρίζουν άριστα τον παλαιοκομματισμό και τον καιροσκοπισμό του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε, παράλληλα, ότι το αρνητικό στοιχείο του επόμενου διαστήματος είναι ότι θα έχουμε έντονη τοξικότητα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ με ύβρεις, με διαστρεβλώσεις και με ψέματα. Κατέστησε, ταυτόχρονα, σαφές ο Πρωθυπουργός ότι η Κυβέρνηση δεν πρόκειται να παίξει στο ταμπλό της έντασης, της πόλωσης και του διχασμού.

Απαντώντας στη συνεχιζόμενη εικοτολογία του ΣΥΡΙΖΑ, στη συζήτηση που διεξήχθη την Τετάρτη στη Βουλή, επανέλαβε την πάγια θέση του ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Εξήγησε παράλληλα -και το τόνισε σε συνέντευξη που έδωσε την επόμενη μέρα- ότι η απόφασή του  εδράζεται τόσο σε λόγους θεσμικής τάξης, όσο και πολιτικής σταθερότητας, σε μια Ευρώπη που γνωρίζει και θα γνωρίσει και το επόμενο διάστημα πρωτοφανείς κλυδωνισμούς, όσο διαρκούν οι επάλληλες διεθνείς κρίσεις.

Πολύ περισσότερο όταν υπάρχει μπροστά μας η βόμβα της απλής αναλογικής, που φύτεψε ο ΣΥΡΙΖΑ στα θεμέλια της σταθερότητας και της ομαλότητας, ενώ ο ίδιος στο παρελθόν έκανε εκλογές και βρέθηκε στην εξουσία με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής. Μια βόμβα που -κατά πάσα πιθανότητα- θα αφήσει τη χώρα για ικανό χρονικό διάστημα με υπηρεσιακή Κυβέρνηση. Ο πολιτικός και ιστορικός χρόνος στην εποχή που ζούμε είναι απόλυτα συμπιεσμένος: Μετριέται σε λεπτά και όχι σε ημέρες ή εβδομάδες. Κάθε αδράνεια μπορεί να αποβεί μοιραία. Ενδεχόμενο εξαιρετικά αρνητικό  σε μια δύσκολη περίοδο, σε μια δύσκολη συγκυρία, εξωγενών προκλήσεων, όπως αυτή που διανύουμε στις μέρες μας. Η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να βυθιστεί σε πολιτική κρίση την πιο κρίσιμη ώρα, όπως δυστυχώς συμβαίνει εσχάτως σε αρκετές παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις.

«Ακόμα και αν έχω κάποιο πολιτικό κόστος -γιατί θα έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο χειμώνα- είμαι απολύτως διατεθειμένος» τόνισε στην τελευταία συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός, «να το αναλάβω διότι δεν πρόκειται ποτέ να παίξω με τους Θεσμούς. Δεν πρόκειται να θέσω σε κίνδυνο την σταθερότητα της χώρας για να υπηρετήσω το “συμφέρον” της επανεκλογής μου».

Η Κυβέρνηση, συνεπώς, συνεχίζει το έργο της με εντεινόμενους ρυθμούς αποφασισμένη να εξαντλήσει κάθε δημοσιονομικό περιθώριο που υπάρχει προκειμένου να σταθεί στο πλευρό των πολιτών. Προκειμένου να πετύχει την  ανακούφιση των πολιτών σε ό,τι αφορά στα βάρη της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, αλλά και των πρωτόγνωρων ανατιμήσεων σε ενέργεια και καύσιμα.

Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη το Κράτος, η οικονομία, η κοινωνία, ώστε να δημιουργήσει πρόσθετες δυνατότητες και εργαλεία στήριξης, αλλά και προκοπής της κοινωνίας.

Το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα»

Ολοκληρώνεται σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  και ακολουθεί, τις επόμενες μέρες,  η συζήτηση στην Ολομέλεια του νομοσχεδίου «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα». Προωθείται, έτσι, μια μείζονος σημασίας μεταρρύθμιση.

Με το νομοσχέδιο εξασφαλίζονται: Η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο προς τα ίδια τα αυτοδιοίκητα Πανεπιστήμια. Η διεπιστημονικότητα. Η κινητικότητα φοιτητών και ερευνητών. Η ανάπτυξη συνεργασιών. Η εξωστρέφεια και η παραγωγή γνώσης, έρευνας και καινοτομίας, διαδικασίες που διαχέονται προς όφελος της κοινωνίας. Η παροχή νέων δυνατοτήτων στα Πανεπιστήμια, στους φοιτητές, στους πανεπιστημιακούς και στους πολίτες. Η προσαρμογή στις διεθνείς εξελίξεις. Η επίλυση χρόνιων ζητημάτων  και η κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει:

-Αναβάθμιση της ποιότητας των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, με εσωτερικό Erasmus, με ενίσχυση της πρακτικής άσκησης, κοινά και διπλά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, με προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, με ένα νέο, γρήγορο, πιο αξιοκρατικό, πιο διαφανές σύστημα εκλογής και εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π, με επαγγελματικά μεταπτυχιακά και βιομηχανικά διδακτορικά.

-Ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας στα Πανεπιστήμια με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, με θέσπιση αναπτυξιακών εργαλείων για την αναβάθμιση των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας.

-Προώθηση της σύνδεσης με την κοινωνία, με ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων και αναβάθμιση του ρόλου των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, με αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, διασύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας και υποστήριξη για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων από φοιτητές.

-Εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ, με νέο πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του, που στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα της αλλοδαπής με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, τη μείωση της καθυστέρησης και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των Πανεπιστημίων και του πολίτη σε θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα του εξωτερικού.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι απόλυτα συνεπές με το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και αποτελεί μια τομή στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία θα ωφελήσει τη νεολαία, θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο Πανεπιστήμιο και θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες στην κοινωνία, το Κράτος και συνολικά την Πατρίδα μας.

Μεταρρυθμίσεις στην Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή

Όπως πολλές φορές έχουμε πει, οι μεταρρυθμίσεις που κάνουμε έχουν στόχο όχι μόνο την οικονομική, αλλά και την κοινωνική πρόοδο. Μια ιδιαίτερα σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση αυτή είναι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή.

Εισάγονται οι αναγκαίες ρυθμίσεις προκειμένου η χώρα να μπορέσει να παρακολουθήσει και θεσμικά και νομοθετικά, πλέον, τα τεράστια άλματα που έχει επιτύχει τελευταία χρόνια στο κομμάτι αυτό η ιατρική επιστήμη. Πρόκειται -όπως  τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- για ένα νομοσχέδιο με έντονο κοινωνικό πρόσημο, που  εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο πλαίσιο και δίνει λύσεις σε προβλήματα που ταλάνιζαν πολλές γυναίκες. Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων:

-Την  αύξηση του ηλικιακού ορίου των γυναικών που δύνανται να προσφύγουν σε ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή στα 54 από τα 50 έτη.

-Τη δυνατότητα κρυοσυντήρησης γεννητικού υλικού, ζυγωτών και γονιμοποιημένων ωαρίων και για κοινωνικούς λόγους, και την κατάργηση του ανώτατου ορίου των 20 ετών όσον αφορά τη διάρκειά της.

-Το δικαίωμα του ατόμου να καταθέτει μη γονιμοποιημένο γεννητικό υλικό για κρυοσυντήρηση χωρίς τη συναίνεση του ή της συζύγου ή του μέρους με το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή του συντρόφου του, καθώς και για ελεύθερη χρήση του σε περίπτωση διαζυγίου, ακύρωσης του γάμου, διάστασης, λήξης ή καταγγελίας του συμφώνου συμβίωσης.

-Τη ρητή πρόβλεψη ότι η διάθεση γεννητικού υλικού για τη δημιουργία Τραπεζών Κρυοσυντήρησης, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ληπτών κατά το χρόνο της διάθεσης, δεν αποτελεί απαγορευμένη διάθεση.

-Τη δυνατότητα λήψης και κρυοσυντήρησης γεννητικού υλικού δότη ή δότριας από Τράπεζα Κρυοσυντήρησης, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ληπτών τη δεδομένη χρονική περίοδο.

-Τη δυνατότητα του δότη ή της δότριας να αποφασίζει ο ίδιος ή η ίδια για την ανωνυμία του.

-Την ίδρυση Μονάδας Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής και Τράπεζας Κρυοσυντήρησης αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση προσώπων οροθετικών στον ιό της ανθρώπινης ανοσοποιητικής ανεπαρκείας.

Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, «Μίτος»

Κλείνοντας το κεφάλαιο αυτό των μεταρρυθμίσεων, είναι εκείνη που αφορά στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, «Μίτος». Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση στη Δημόσια Διοίκηση. Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, «Μίτος», είναι μια νέα ψηφιακή υπηρεσία που τίθεται στη διάθεση των πολιτών, σε πρώτη φάση πιλοτικά με στόχο την πλήρη εφαρμογή της μέχρι το τέλος του χρόνου. Αποτελεί ένα εμβληματικό έργο, που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο Δημόσιο.

Στο «Μίτος» θα καταγραφούν σταδιακά όλες οι διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε να παρέχει στους πολίτες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις ισχύουσες διοικητικές διαδικασίες, τις αρμόδιες υπηρεσίες, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τον χρόνο διεκπεραίωσης.

Για τις πυρκαγιές και την πορεία αντιμετώπισης τους

Στο πλαίσιο της αντιπυρικής προστασίας, που έχει αναχθεί σε εθνική προτεραιότητα, αλλά και της προστασίας του μοναδικού δασικού μας πλούτου, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προωθεί εδώ και καιρό εκτεταμένες δράσεις μέσα από το πρόγραμμα Προληπτικών Καθαρισμών Antinero.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το Μάιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο, αφορά σε εργασίες καθαρισμών, αφαίρεσης καύσιμης ύλης και συσσωρευμένης επί δεκαετίες βιομάζας σε μια συνολική έκταση 80.000 στρεμμάτων που αφορά σε πάνω από 100 δασικά οικοσυστήματα. Επίσης συντηρούνται και διανοίγονται δασικοί δρόμοι συνολικού μήκους 12.000 χιλιομέτρων, καθώς και αντιπυρικές ζώνες συνολικού μήκους 1.600 χιλιομέτρων.

Το πρόγραμμα αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 50 εκατ. ευρώ και από τον Τακτικό Προϋπολογισμό με 22 εκατ. ευρώ, ενώ τις διαγωνιστικές διαδικασίες έφερε εις πέρας το ΤΑΙΠΕΔ. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα δεκάδες συνεργεία καθαρισμού στα δάση ανά την Ελλάδα, αποτελούνται και από υλοτόμους και από δασεργάτες των τοπικών Δασικών Συνεταιρισμών και επιπλέον η παρουσία τους στα δάση λειτουργεί ως πρόσθετη φύλαξη από επίδοξους εμπρηστές.

Μέχρι εχθές είχαμε 6.350 αγροτοδασικές πυρκαγιές, έναντι μέσου όρου 15ετιας 3.724, είχαμε δηλαδή αύξηση 70% των πυρκαγιών. Αντίστοιχα, το σύνολο των καμένων στρεμμάτων είναι 50.072 (εκ των οποίων 940 στρέμματα δάσους και 24.802 στρέμματα δασικών εκτάσεων), έναντι μέσου όρου 15ετιας 59.084, δηλαδή μείωση 15%. Είχαμε δηλαδή 70% παραπάνω πυρκαγιές, 15% λιγότερη έκταση καμένη.

Στην πυρκαγιά της Φωκίδας κάηκαν σύμφωνα με το copernicus περίπου 3.000 στρέμματα του παραδοσιακού Ελαιώνα Άμφισσας, σε ένα  σύνολο 55.000 στρεμμάτων, δηλαδή κάτω από το 1/10.  Η προσπάθεια του Πυροσβεστικού Σώματος εκεί εστιάστηκε στην προστασία του Ελαιώνα και να κρατηθεί η φωτιά μακριά απ’ τους Δελφούς. Το επιχειρησιακό σχέδιο του Πυροσβεστικού Σώματος λειτούργησε πολύ καλά, αφού διασώθηκαν 52.000 στρέμματα του Ελαιώνα και δεν απειλήθηκε σε καμία περίπτωση η περιοχή των Δελφών.

Στην πυρκαγιά Κρανιδίου η επέμβαση του Πυροσβεστικού Σώματος έγινε άμεσα με επίγεια, αλλά και εναέρια μέσα. Η φωτιά ελέγχθηκε γρήγορα και εμποδίστηκε η εξάπλωση της, ενώ διασώθηκε και το ξενοδοχείο Amanzoe, όπως φαίνεται και από την ευχαριστήρια επιστολή που έστειλε η διοίκησή του. Παράλληλα, έγινε γρήγορα ο εντοπισμός και η σύλληψη ατόμων που φέρονται υπεύθυνα για τον εμπρησμό.

Έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο καλοκαίρι και σίγουρα πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμη. Με επαγγελματισμό, χωρίς φανφάρες, χωρίς μεγάλα λόγια, χωρίς πανηγυρισμούς, αξιοποιώντας την προετοιμασία που έχει γίνει, τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας, την εμπειρία από τα λάθη και τις αστοχίες προηγούμενων περιόδων, όλοι οι αρμόδιοι -και κυρίως οι γυναίκες και οι άντρες του Πυροσβεστικού Σώματος- κάθε μέρα προσπαθούν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, για την προστασία του φυσικού μας πλούτου, των υποδομών, αλλά και της ιδιωτικής περιουσίας.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Γ. ΧΡΗΣΤΑΚΟΣ: Τις προηγούμενες ώρες είδαμε μια ακόμα ακραία κίνηση επιθετικότητας από την πλευρά της Τουρκίας και αυτή τη φορά από τον κυβερνητικό εταίρο του κ. Erdoğan, κ. Bahçeli, ο οποίος φωτογραφήθηκε, όπως έχει κάνει τον γύρο του κόσμου η συγκεκριμένη φωτογραφία, με ένα δώρο που του έδωσαν οι «Γκρίζοι Λύκοι», δείχνοντας την υποτιθέμενη και επικαλούμενη «γαλάζια πατρίδα» που έχει τα νησιά του Αιγαίου μέσα σε αυτήν. Πριν από λίγο, έκανε και ο Πρωθυπουργός ένα tweet που είδαμε, ο οποίος καλεί τον Τούρκο Πρόεδρο να πάρει θέση απέναντι σε αυτές τις αστειότητες, διεθνοποιώντας έτσι το θέμα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω το σχόλιό σας γι’ αυτή την περισσότερο ακραία επιθετική πολιτική από πλευράς Τουρκίας και αν περιμένετε κάτι περισσότερο επί του πεδίου, με την ένταση αυτή να αυξάνεται σε τέτοιο επίπεδο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα απ’ όλα, δεδομένου ότι πρόκειται για τον κυβερνητικό εταίρο του κ. Erdoğan, οφείλει να πάρει θέση ο Τούρκος Πρόεδρος, αν πρόκειται απλώς για ένα παραλήρημα ή αν αυτό συνιστά μια επίσημη θέση της τουρκικής Κυβέρνησης. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ότι είναι αυτοί οι ίδιοι χάρτες της Τουρκίας που επιβεβαιώνουν και αναδεικνύουν το βάσιμο της ελληνικής επιχειρηματολογίας. Τι δηλαδή; Την τεράστια διάσταση της τουρκικής πολιτικής σε σχέση με το Διεθνές Δίκαιο και τις Συμβάσεις που έχει υπογράψει η Τουρκία, την ακραία της προκλητικότητα, το γεγονός ότι η Τουρκία δεν αποτελεί έναν παράγοντα σταθερότητας, το γεγονός ότι επιμένει να προκαλεί με ανιστόρητους και αβάσιμους ισχυρισμούς, σε μια περίοδο, μάλιστα, που ο αναθεωρητισμός αποδοκιμάζεται από το σύνολο των δυνάμεων του πλανήτη, τόσο στην Ε.Ε., όσο και στο ΝΑΤΟ. Από εκεί και πέρα, η αδιέξοδη αυτή πολιτική της Τουρκίας δεν έχει, ούτε μπορεί να έχει, κανένα άλλο αποτέλεσμα, εκτός από αυτά που σας είπα προηγουμένως. Η χώρα μας δεν εκφοβίζεται, δεν τρομοκρατείται, δεν πανικοβάλλεται. Τα εθνικά μας Δίκαια είναι καλά κατοχυρωμένα και απολύτως προστατευμένα, τόσο από το Διεθνές Δίκαιο, όσο και από τις Διεθνείς Συνθήκες. Η εθνική ομοψυχία, η αμυντική δυνατότητα της χώρας, οι Σύμμαχοί μας και το Διεθνές Δίκαιο συγκροτούν μια αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας για τα εθνικά μας συμφέροντα και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

ΙΑΣ. ΣΧΙΝΑΣ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Έχει πάρει τιμητική υπηκοότητα πρόσωπο φερόμενο ως επιχειρηματίας από τα Κατεχόμενα της Κύπρου, μετά από συστατική επιστολή του Υπουργού Ανάπτυξης; Αν προχωρήσει αυτή η υπόθεση, τίθεται ζήτημα εμπιστοσύνης απέναντι στο πρόσωπο του κ. Γεωργιάδη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Στην περίπτωση που αναφέρετε, έχουν τηρηθεί όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω για το Power Pass, πότε θα καταβληθούν τα χρήματα στους δικαιούχους, γιατί έχει μπερδευτεί ο κόσμος. Θα είναι αυτή την εβδομάδα, την επόμενη; Και πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είμαστε πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της επεξεργασίας των διαδικασιών. Νομίζω ότι άμεσα, σύντομα θα υπάρξει καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους και το επόμενο διάστημα θα ανοίξει και η πλατφόρμα του Fuel Pass 2.

ΕΥΑΓ. ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Δεδομένου ότι η Gazprom κλείνει σιγά-σιγά τον Νord Stream για να κάνει εργασίες, υπάρχει γενικότερα στην Ευρώπη μια ανησυχία μήπως τελικά ο Putin προκαλέσει ένα ενεργειακό έμφραγμα σε όλη την Ευρώπη. Ήθελα να ρωτήσω, εάν μπορείτε να διαβεβαιώσετε τους πολίτες ότι υπάρχει επάρκεια, μέχρι ποιο σημείο υπάρχει επάρκεια για την Ελλάδα και δεδομένου ότι είμαστε μέσω καλοκαιριού με τον τουρισμό, αν υπάρχει κίνδυνος.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν διαφαίνεται κάποιος κίνδυνος άμεσα την περίοδο αυτή που διανύουμε. Όπως, επίσης, γνωρίζετε, με την επεξεργασία όλων των σεναρίων που κατά καιρούς γίνονται από τις αρμόδιες Αρχές, εκφράζεται η αισιοδοξία ότι η χώρα μας δεν θα αντιμετωπίσει κινδύνους σε ό,τι αφορά στην εφοδιαστική της αλυσίδα στο φυσικό αέριο.

ΔΗΜ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα ήθελα να κάνω δύο ερωτήσεις. Το Ινστιτούτο Bruegel, σε μια πρόσφατη έρευνά του, ενέταξε την Ελλάδα στις χώρες που έχει διακοπεί η παροχή φυσικού αερίου από την Gazprom. Γνωρίζετε εσείς κάτι τέτοιο; Και δεύτερον, μιλώντας περί τοξικότητας, υπάρχει κάποιο όριο που θέτει η Κυβέρνηση, μετά από το οποίο θα επιδιώξει κάποια πολιτική εξέλιξη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σε ό,τι αφορά στην έρευνα που λέτε, δεν την έχω υπόψη μου. Υπήρξε μια διακοπή για συντήρηση του αγωγού και είναι ομαλός ο εφοδιασμός της χώρας με ρωσικό φυσικό αέριο. Σε ό,τι αφορά στη δεύτερη ερώτησή σας, απάντησα. Εμείς δεν πρόκειται να παίξουμε στο ταμπλό της πόλωσης και της έντασης και της τοξικότητας. Έχουμε δουλειά να κάνουμε. Αναφέρθηκα, ήδη, σε τρεις βασικές μεταρρυθμίσεις. Έπονται και άλλες. Και βέβαια, η βασική προτεραιότητα είναι να εξαντλούμε κάθε δημοσιονομική δυνατότητα που υπάρχει, προκειμένου να είμαστε στο πλευρό των πολιτών και να τους ανακουφίζουμε από τα βάρη των εισαγόμενων κρίσεων ακρίβειας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Εφόσον η απλή αναλογική είναι «μία βόμβα», όπως είπατε και εφόσον η Κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η σταθερότητα εξυπηρετείται καλύτερα από αυτοδύναμες και μονοκομματικές Κυβερνήσεις, θα σκεφτείτε τελικά να αλλάξετε ξανά τον εκλογικό νόμο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί απέναντι σε αυτό πολλές φορές.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ανεξάρτητα από τη δικαστική διάσταση, το βούλευμα του δικαστικού Συμβουλίου του Ειδικού Δικαστηρίου αποφάσισε ότι το σκάνδαλο Novartis καλώς διερευνήθηκε από τη Δικαιοσύνη και πως οι προστατευόμενοι μάρτυρες ήταν ουσιώδεις. Ο κ. Μητσοτάκης, την προηγούμενη εβδομάδα, δήλωσε πως έχει και εκείνος ερωτήματα με το βούλευμα, χωρίς να διευκρινίζει ποια και πως για εκείνον η υπόθεση έκλεισε. Είναι αυτό ένα μήνυμα του Πρωθυπουργού προς τη Δικαιοσύνη να μην ξανανοίξει την υπόθεση; Και μπορεί να απαντήσει στα ερωτήματα του Πρωθυπουργού κάποιος άλλος, εκτός από τη Δικαιοσύνη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ό,τι έχουμε να πούμε για την υπόθεση αυτή, το έχουμε πει εξαντλητικά και από αυτό το βήμα και στην τελευταία συζήτηση της Βουλής. Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω σε αυτό.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Προκαλεί προβληματισμό στην Κυβέρνηση η ανακοίνωση της ΔΑΠ Νομικής κατά του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από την Οργάνωση Νέων Νέας Δημοκρατίας, που απαντά και στην ανακοίνωση φοιτητών της Νομικής για το θέμα που με ρωτάτε.

Σας ευχαριστώ πολύ.