Καλό μεσημέρι.

Εκλογές

Όπως είχε εξαρχής ξεκαθαρίσει ο Πρωθυπουργός, οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν κοντά στο τέλος της τετραετίας και όπως ανακοίνωσε νωρίτερα στις 21 Μαΐου, σχεδόν ένα μήνα πριν από την ολοκλήρωση του συνταγματικά προβλεπόμενου κύκλου της Κυβέρνησης, έτσι ώστε εφόσον χρειαστούν δεύτερες εκλογές, κάτι πολύ πιθανό εξαιτίας του εκλογικού νόμου που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, του νόμου της απλής αναλογικής, αυτές να πραγματοποιηθούν το αργότερο τις πρώτες μέρες του Ιουλίου. Νομοθετικό έργο στη Βουλή θα υπάρχει μέχρι τις πρώτες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και στη συνέχεια η Βουλή θα διαλυθεί εντός των προβλεπόμενων από το Σύνταγμα χρονικών ορίων. Ο Πρωθυπουργός πιστεύει ειλικρινά στη θεσμικότητα, βασικό στοιχείο της οποίας είναι η ολοκλήρωση της κυβερνητικής θητείας, ώστε η πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή να μην υποτάσσεται σε μικροπολιτικά παιχνίδια. Η σταθερότητα, η συνέπεια, ο σεβασμός στους θεσμούς είναι βασικά αιτήματα της ελληνικής κοινωνίας και ταυτόχρονα είναι οι οδοί για να επιτύχουμε την ανανέωση, τον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο της χώρας μας. Μετά από μια υπερδεκαετή περίοδο αναταραχής και μεγάλων προβλημάτων, η Ελλάδα χρειάζεται μια αναβαθμισμένη κανονικότητα. Οι πολίτες, στις επικείμενες εκλογές, καλούνται να αποφασίσουν ποια Ελλάδα θέλουν για την επόμενη μέρα και ποια Κυβέρνηση είναι η κατάλληλη για να πραγματώσει τις προσδοκίες τους.

Η Κυβέρνησή μας, στα τέσσερα σχεδόν χρόνια που πέρασαν, κατάφερε πολλά, με την κοινωνία των πολιτών στο πλευρό της. Δεν θα είχαμε αντέξει τόσες μεγάλες κρίσεις, δεν θα είχαμε καταφέρει όσες μεταρρυθμίσεις ολοκληρώσαμε, χωρίς την κατανόηση, τη στήριξη, τη συμπαράσταση του πλέον δυναμικού και υπεύθυνου μέρους της ελληνικής κοινωνίας. Οι ειλικρινείς και απροκατάληπτοι πολίτες αναγνωρίζουν όσα κάναμε για να βελτιώσουμε τη ζωή τους και να ισχυροποιήσουμε την Πατρίδα: Τη μείωση των φόρων, τη μείωση της ανεργίας, την ψηφιοποίηση του Κράτους, την ομαλοποίηση της κατάστασης με τις συντάξεις, την τακτοποίηση του μεταναστευτικού, τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας στη διάρκεια της πανδημίας και όλων των κρίσεων που ακολούθησαν, κυρίως της εισαγόμενης ακρίβειας που πυροδότησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, την ενίσχυση της εθνικής άμυνας, την ενίσχυση των δημοκρατικών θεσμών και των δικαιωμάτων των πολιτών. Αυτά δεν μπορούν να μηδενιστούν, δεν μπορούν να σβήσουν μονοκονδυλιά από όσα δεν προλάβαμε να κάνουμε ή από όσα δεν κάναμε όσο καλά και οι ίδιοι θα θέλαμε. Οι ψύχραιμοι, οι συνετοί πολίτες ξέρουν ότι έχουμε σχέδιο, ισχυρή πολιτική βούληση, τεχνογνωσία και επαγγελματισμό έτσι ώστε να μπορέσουμε την επόμενη τετραετία να προχωρήσουμε γρηγορότερα και αποφασιστικότερα στην ανανέωση των γερασμένων υποδομών, την αύξηση των μισθών για όλους τους Έλληνες, τη συνέχιση βελτίωσης του Ε.Σ.Υ., την αντιμετώπιση των εναπομείναντων πυρήνων του βαθέος κράτους. Έχουμε επίγνωση της κατάστασης και ξέρουμε πολύ καλά τι ακόμα πρέπει να γίνει, τι ακόμα πρέπει να κάνουμε και πώς θα το κάνουμε.

Ο στόχος είναι να κάνουμε τα καλά καλύτερα και να ελαχιστοποιήσουμε τα προβλήματα, αλλά και τις αδυναμίες. Δεν λέμε ότι όλα έγιναν άψογα. Ούτε ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, ούτε ότι δεν έγιναν λάθη. Αλλά, με ισχυρή εντολή αυτοδυναμίας, θα μπορέσουμε να ενεργήσουμε πιο δραστικά, πιο γρήγορα, πιο αποτελεσματικά για να αφήσουμε πίσω μας και αυτά που μας πληγώνουν και αυτά που μας κρατούν δεμένους με ένα παρελθόν που πασχίζουμε να ξεπεράσουμε, για να τα αφήσουμε πίσω μας. Γιατί αυτό επιβάλλουν οι καιροί και γιατί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διακοπεί η ανοδική πορεία της χώρας και να γυρίσουμε πίσω, στην κατάσταση που παραλάβαμε το 2019.

Από την άλλη, η Αντιπολίτευση υπολείπεται τραγικά των διεθνών περιστάσεων, αλλά και των απαιτήσεων της ελληνικής κοινωνίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται σε ρυθμούς ξεπερασμένων εποχών, εκφράζοντας τον παλαιοκομματισμό, τον κρατισμό, την αμφισβήτηση της Δικαιοσύνης και των θεσμών. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας πορεύεται σφιχταγκαλιασμένος με τους αμετάκλητα καταδικασμένους κ. Παππά και Παπαγγελόπουλο και είναι ο πολιτικός εκφραστής του πολακισμού, ο πολιτικός εκφραστής εκείνης της ιδεολογίας που θέλει να διχάσει, της τοξικότητας, του πολιτικού λόγου που είναι κενός από προτάσεις για το αύριο της Πατρίδας και για την προκοπή των πολιτών. Δεν έχει πρόταση για το αύριο: Δεν ξέρει ούτε το τι, ούτε το πώς. Δεν ξέρει πώς να δημιουργήσει όφελος, πώς να οικοδομήσει μια καλύτερη χώρα, μια καλύτερη κοινωνία, μια Ελλάδα καλύτερη από αυτήν που παρέδωσε το 2019.

Αντίθετα, ειδικεύεται στο πώς θα καταστρέψει ό,τι καλό έγινε με κόπο, με τη συνεργασία Κυβέρνησης και κοινωνίας όλη αυτή την περίοδο. Κοιτάζει πίσω και ονειρεύεται να αλλάξει ταχύτητα στη χώρα, βάζοντας όμως όπισθεν. Δεν εισφέρει τίποτα δημιουργικό και τίποτα επωφελές. Ετοιμάζεται να συγκυβερνήσει με εκείνους που ασχολούνται αποκλειστικά με μικροπολιτικά και μικροκομματικά παιχνίδια. Με εκείνους που δεν τολμούν να πουν στον λαό ποιον θέλουν για Πρωθυπουργό της χώρας. Με εκείνους που περηφανεύονται για την πολιτική κληρονομιά του κρατισμού και της αναξιοκρατίας. Και τη συγκυβέρνηση που οραματίζονται και απεργάζονται την ολοκληρώνει με αυτούς που μόλις προχθές πρότειναν την ανατίναξη ολόκληρου του τραπεζικού συστήματος. Αμετανόητοι, ανήμποροι και αντιδραστικοί.

Με αυτές τις επιλογές, με αυτή την αντίληψη για την πολιτική και το μέλλον του τόπου θα αναμετρηθούμε στις εκλογές της 21ης Μαΐου. Η Ελλάδα που θέλουμε, η Ελλάδα που μας αξίζει θα αναμετρηθεί με τη στροφή στο παρελθόν, θα αναμετρηθεί με αυτούς που θέλουν να αλλάξουν ταχύτητα για να βάλουν όπισθεν.

Σύγκρουση με τον κρατισμό

Ένα από τα βασικά ζητούμενα που αναδείχθηκε με τρόπο οδυνηρό από την τραγωδία των Τεμπών και που επιτακτικά θα είναι συνεχώς στην επικαιρότητα μέχρι τις εκλογές είναι η επιτακτική ανάγκη για σύγκρουση με τις εστίες του βαθέος κράτους στο στενό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Όπως δυστυχώς απέδειξε η τραγωδία των Τεμπών υπάρχουν ακόμη εστίες στις οποίες φωλιάζουν παθογένειες του χθες. Και είναι απολύτως δικαιολογημένη η απαίτηση της κοινωνίας να προχωρήσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην αντιμετώπισή τους. Δεν μπορεί, ωστόσο, να λησμονείται ότι είναι αυτή η Κυβέρνηση, είναι η αυτή η Παράταξη, είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που είχε τη δύναμη να συγκρουστεί με τον κρατισμό, αλλά και τις συντεχνίες που είχαν κάνει μαγαζάκι τους τις ΔΕΚΟ. Είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που μετέτρεψε έναν παράλυτο ΟΤΕ σε διεθνή κολοσσό. Είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που έσωσε τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, όταν το ΠΑΣΟΚ με τον τότε Αρχηγό του και πρώην Πρωθυπουργό διαδήλωνε εναντίον της αποκρατικοποίησης. Είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που εξυγίανε την ΔΕΗ των εργατοπατέρων, που κάθε τόσο απειλούσαν να κατεβάζουν τους διακόπτες. Είναι η Κυβέρνησή μας που αντιμετώπισε εκκρεμότητες, στην ΕΑΒ, στα ΕΑΣ, στη ΛΑΡΚΟ, στα ναυπηγεία. Είναι η Κυβέρνησή μας που έκανε τολμηρές παρεμβάσεις, χάρη στις οποίες στον ΕΦΚΑ καταφέραμε να εκδίδονται οι συντάξεις σε δύο μήνες και όχι σε δύο χρόνια, βάζοντας τέλος σε μια κατάσταση, η οποία ήταν συνώνυμη της ντροπής.

Οι πολίτες γνωρίζουν τι κάναμε εμείς και ξέρουν τι δεν έκαναν ή τι προσπάθησαν να κάνουν για να μας σταματήσουν οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις. Τι θέλουμε να κάνουμε εμείς και τι δεν θέλουν να κάνουν οι άλλοι. Ποιοι είναι αυτοί που διδάσκονται από τα λάθη τους και προχωρούν μπροστά και ποιοι είναι εκείνοι που θέλουν να ξανακάνουν τα ίδια, μη μετανιώνοντας για τίποτα από όσα διέπραξαν στο παρελθόν.

Αναπτυξιακό Σχέδιο Στερεάς Ελλάδας: 540 έργα και παρεμβάσεις 4,2 δισ. ευρώ για τη Στερεά Ελλάδα του 2030:

Παρουσιάστηκε χθες στη Λαμία -παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη- το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται από την Κυβέρνηση περισσότερα από 540 έργα συνολικού προϋπολογισμού εξασφαλισμένης χρηματοδότησης 4,2 δισ. ευρώ. Το σχέδιο αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες:

–Πρώτος άξονας. Σύγχρονα δίκτυα και υποδομές: Οδικοί άξονες, σιδηροδρομικές γραμμές και λιμάνια.

–Δεύτερος άξονας: Αγροτική παραγωγή και πράσινη μετάβαση: Αρδευτικά έργα, διαχείριση απορριμμάτων, αποκατάσταση ελαιώνα Άμφισσας και έργα για την επέκταση του δικτύου του φυσικού αερίου σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Στερεάς, στη Λαμία, τη Χαλκίδα, τη Λιβαδειά, τη Θήβα, τους Δελφούς και το Καρπενήσι.

–Τρίτος άξονας. Επένδυση και αξία στην περιοχή: Ενίσχυση απασχόλησης, στρατηγικές, δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, τουρισμός.

–Τέταρτος άξονας. Δίπλα σε κάθε πολίτη – Ποιότητα ζωής: Παρεμβάσεις για αποκατάσταση και ανάδειξη μνημείων του Πολιτισμού, κατασκευή φοιτητικών εστιών και εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων, αναβάθμιση και επέκταση Κέντρων Υγείας και νοσοκομείων, αναπλάσεις και υποδομές για τον αθλητισμό, υποδομές για τη Δικαιοσύνη.

–Το αναπτυξιακό σχέδιο Στερεάς Ελλάδας περιλαμβάνει, επίσης, ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας με έργα άνω των 300 εκατ. ευρώ. Προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για τους ρητινοκαλλιεργητές, αναδασώσεις, οδικές παρεμβάσεις, αναβάθμιση των τοπικών Κέντρων Υγείας.

Πρόκειται -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- για ένα σχέδιο που αποτυπώνει και για αυτήν την Περιφέρεια το όραμά μας για την Ελλάδα της επόμενης μέρας. Ένα σχέδιο που δεν περιορίζεται μόνο στην Αθήνα ή τα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά επεκτείνεται σε ολόκληρη την Επικράτεια της χώρας. Για μια Ελλάδα προόδου, για μια Ελλάδα ευημερίας. Μια Ελλάδα η οποία έκανε σημαντικά βήματα προόδου μέσα σε αυτή την τετραετία, που όμως θα πρέπει να πάει πιο γρήγορα, πιο βαθιά, πιο ουσιαστικά στην πραγματική σύγκλιση με την Ευρώπη.

Συνεχίζεται η στήριξη στην κοινωνία

Στο μεταξύ, η Κυβέρνηση συνεχίζει τη στήριξη της κοινωνίας απέναντι στις συνέπειες του εισαγόμενου πληθωρισμού. Από την πρώτη στιγμή της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος προχωρήσαμε στην επιδότηση των λογαριασμών καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων σε ό,τι αφορά τα οικιακά τιμολόγια. Αυτό το βλέπει κάθε καταναλωτής στο λογαριασμό του οικιακού ρεύματος. Η Κυβέρνηση φορολόγησε στην αρχή τα υπερέσοδα των παρόχων με έκτακτο τέλος 90% και στη συνέχεια συγκρότησε μηχανισμό άμεσης ανάκτησης των υπερεσόδων και διάθεσής τους στην κοινωνία, μια πρακτική που στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες χώρες της Ε.Ε.. Τους τελευταίους 20 μήνες, έχουν διατεθεί περισσότερα από 9 δισ. ευρώ για τη στήριξη της κοινωνίας, από τα οποία το 70% προέρχεται από τα υπερκέρδη των εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας και από τα έσοδα από τις δημοπρασίες αερίων των θερμοκηπίου, επιβαρύνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο τον κρατικό Προϋπολογισμό.

Παράλληλα, η Κυβέρνησή μας δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και προπάντων -όπως πολλές φορές έχει τονίσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός- στην πράσινη μετάβαση. Στο πλαίσιο αυτό τέθηκαν σε εφαρμογή τις προηγούμενες μέρες δύο προγράμματα εξοικονόμησης ρεύματος και αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ προετοιμάζονται άλλα δύο για το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρόκειται για:

-1ον. Το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα», ύψους 100 εκατ. ευρώ, από το οποίο θα επωφεληθούν άμεσα τουλάχιστον 120.000 νοικοκυριά.

-2ον. Το πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη», ύψους 200 εκατ. ευρώ, με σημαντικές επιδοτήσεις, έως 75% για νοικοκυριά και 60% αγρότες.

-3ον: Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους» που ξεκινά τον επόμενο μήνα. Και

-4ον: Το νέο «Εξοικονομώ 2023», που επίσης ξεκινά τον επόμενο μήνα.

–Πέρα από τη στήριξη σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή η «Κάρτα αγορών» με τη οποία η μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών επιδοτείται με επιστροφή έως και 10% των αγορών τους από καταστήματα τροφίμων. Ένα σημαντικό ποσό που για μια τετραμελή οικογένεια μπορεί να φτάνει και τα 52 ευρώ τον μήνα.

–Υπενθυμίζεται ότι τις επόμενες ημέρες θα δοθεί εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 200-300 ευρώ σε συνταξιούχους που λόγω προσωπικής διαφοράς του νόμου Κατρούγκαλου δεν είδαν τις αυξήσεις που είδαν οι υπόλοιποι συνταξιούχοι ύψους 7,75%, αύξηση που ξεκίνησε να ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2023. Με την ενίσχυση αυτή καλύπτεται το σύνολο των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά και αποδοχές κύριας σύνταξης έως 1.600 ευρώ.

Η Κυβέρνησή μας ξέρει καλά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία, ξέρει καλά τα προβλήματα της καθημερινότητας και προσφέρει μια σειρά πολιτικών για το μετριασμό των συνεπειών αυτών, για την ανακούφιση της ελληνικής κοινωνίας, αρχικά, και την υπέρβαση των προβλημάτων σε ύστερη φάση. Δεν αφήνουμε τίποτα και δεν κάνουμε τίποτα στην τύχη.

Νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου: «Κώδικας Μετανάστευσης»

Κατατέθηκε στη Βουλή και συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με τον τίτλο «Κώδικας Μετανάστευσης». Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρείται η κωδικοποίηση υφιστάμενων διατάξεων αλλά και η αναμόρφωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για θέματα νόμιμης εισόδου, διαμονής πολιτών τρίτων χωρών στην Ελλάδα και τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου Κώδικα Μετανάστευσης. Με το νομοσχέδιο εισάγονται σημαντικές καινοτομίες όπως:

-Καθιερώνεται ενιαία διαδικασία για την έκδοση αδειών διαμονής με τις οποίες παρέχεται δικαίωμα εργασίας, ενώ αυξάνεται η διάρκεια ισχύος της αρχικής χορήγησης άδειας διαμονής από 2 σε 3 έτη.

-Εισάγεται πρόβλεψη για την έκδοση Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου ετησίως αντί έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης ανά διετία, σύμφωνα με την οποία θα καθορίζονται σε επίπεδο Επικράτειας πλέον οι ανάγκες της χώρας σε εργατικό δυναμικό από τρίτες χώρες και θα δίνεται έμφαση στον καθορισμό αριθμού θέσεων εργασίας και όχι ειδικοτήτων.

-Καθιερώνεται για όλες τις εργασιακού τύπου άδειες διαμονής, ενιαία και ευέλικτη διαδικασία για την εισδοχή (έκδοση θεώρησης εισόδου) πολιτών τρίτων χωρών.

-Αυξάνεται η διάρκεια ισχύος άδειας διαμονής δεύτερης γενιάς (φοίτηση ή γέννηση στην Ελλάδα), από 5 σε 10 έτη και θεσμοθετείται πλέγμα προστασίας των πολιτών τρίτων χωρών που εισήλθαν στη χώρα ως ασυνόδευτοι ανήλικοι που ενηλικιώνονται.

-Στους κατόχους αδειών διαμονής δεκαετούς διάρκειας, παρέχεται η δυνατότητα μετάπτωσης στην άδεια διαμονής επί μακρόν διαμένοντος, που προβλέπεται από το ενωσιακό δίκαιο.

Επιλύουμε με αυτό το Νομοσχέδιο προβλήματα δεκαετιών και παράλληλα δίνουμε λύσεις ουσιαστικές, λύσεις παραγωγικές, οι οποίες ταυτόχρονα ανταποκρίνονται στις ανάγκες κρίσιμων τομέων της οικονομίας.

Ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΧΡ. ΚΟΣΕΛΟΓΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, αναφερθήκατε στην αρχή της τοποθέτησής σας για το πότε περίπου θα διαλυθεί η Βουλή. Αν μπορείτε λίγο να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για τον οδικό χάρτη. Πότε αναμένεται να πάει ο Πρωθυπουργός στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας; Πότε ακριβώς θα διαλυθεί η Βουλή; Και θα ήθελα να σας ρωτήσω, επίσης, αν στην Υπηρεσιακή Κυβέρνηση, θεωρείτε ότι κάποιοι Υπουργοί θα πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους; Για παράδειγμα, η Υπουργός Παιδείας, η κυρία Κεραμέως καθώς θα έχουμε και τις πανελλαδικές.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός έχει επικοινωνήσει ήδη τηλεφωνικά με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Όπως σας είπα, νομοθετικό έργο στη Βουλή θα υπάρχει μέχρι τις πρώτες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδος και στη συνέχεια η Βουλή θα διαλυθεί εντός των χρονικών ορίων που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Όλα τα υπόλοιπα θα συζητηθούν και θα εξεταστούν τότε, για ένα κορυφαίο ζήτημα, όπως είναι αυτό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το οποίο και προφανώς συνυπολόγισε ο Πρωθυπουργός στον προσδιορισμό και στην ανακοίνωση της ημερομηνίας, νομίζω ότι αυτό που είναι λογικό και σωστό είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις να διεξαχθούν με το ίδιο πρόσωπο στο Υπουργείο Παιδείας. Όλα αυτά θα είναι αντικείμενο συζήτησης στην ώρα τους.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, για την υπόθεση του κ. Παπαθανάση, πέρα από τα «κουρέματα», τα οποία εσείς δεν αναγνωρίζετε ως «κουρέματα», όπως προκύπτει έχουν γίνει αγωγές καταδολίευσης από τράπεζα και κατασχέσεις 422.000 ευρώ από άλλη τράπεζα και χρέη 50.000 ευρώ στον ΕΦΚΑ. Μπορεί ένας τέτοιος Υπουργός να ασχολείται, να έχει την ευθύνη των ιδιωτικών επενδύσεων; Και, επίσης, ο κ. Κακλαμάνης ζήτησε από τον κ. Παπαθανάση να δημοσιοποιήσει τη δανειακή συμφωνία. Συντάσσεται κι ο Πρωθυπουργός με αυτό το αίτημα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σε ό,τι αφορά την υπόθεση του κ. Παπαθανάση και τα ψέματα τα οποία επικαλείται το ρεπορτάζ της εφημερίδας σας προκειμένου να τον στοχοποιήσει και, ταυτόχρονα, να παίξει με τον πόνο των ανθρώπων που έχουν δάνεια και βρίσκονται αντιμέτωποι με δυσκολίες, δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω από αυτά που ο κ. Παπαθανάσης έχει πει και τις ανακοινώσεις της τράπεζας που λίγοπολύ επιβεβαιώνουν τους δικούς του ισχυρισμούς. Σε ό,τι αφορά όλα τα υπόλοιπα, δεν ξέρω αν θα υπάρχει μια αντιδικία και προσφυγή του κ. Παπαθανάση στη Δικαιοσύνη, όπως έχει πει, με την εφημερίδα σας, θα είναι αντικείμενο και αυτής της διαδικασίας. Κατά τα άλλα, ισχύουν αυτά που ο ίδιος ο Υπουργός έχει πει.

Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός μιλάει για «βαθύ κράτος του δημοσίου» και τον ίδιο όρο τον επαναλάβατε εσείς σήμερα. Παρ’ όλα αυτά, ο Υπουργός Εξωτερικών, ο κ. Δένδιας, χρησιμοποίησε ένα εκ διαμέτρου αντιθετικό όρο, μίλησε για «βαθύ αντικρατισμό» και τάχθηκε κατά του βαθέος αντικρατισμού αυτού, ενώ τάχθηκε κατά της αποθέωσης των αποκρατικοποιήσεων. Πώς σχολιάζετε αυτή την αντίθεση στις δηλώσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εξωτερικών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν διακρίνω καμία αντίθεση. Αυτό που θα έλεγα είναι ότι αν παρατηρήσει κανείς πολύ προσεκτικά την πολιτική μας κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας, θα δει πώς ακριβώς αντιλαμβανόμαστε τη σωστή λειτουργία του Κράτους. Κράτος είναι το ΕΚΑΒ, η ΕΜΑΚ, οι άνθρωποι που μετά την τραγωδία των Τεμπών υπερέβησαν εαυτόν για να κάνουν το καλύτερο που μπορούσαν, προκειμένου να διαχειριστούμε την τραγωδία αυτή. Κράτος είναι οι άνθρωποι του Συστήματος Υγείας, που σε συνεργασία με την Πολιτεία παρείχαν στην ελληνική κοινωνία ένα πρόγραμμα εμβολιασμού, που νομίζω ότι όμοιό του θα δυσκολευτεί να βρει ο καθένας στον κόσμο. Κράτος είναι, με τις παρεμβάσεις που κάναμε και με την ενίσχυση που δέχτηκε, ο ΕΦΚΑ, που απονέμει σήμερα τις συντάξεις μέσα σε δύο μήνες, όταν παλιότερα χρειαζόταν δύο χρόνια. Ο τρόπος με τον οποίο η Κυβέρνησή μας αντιλαμβάνεται την αποστολή του Κράτους αποτυπώνεται στους διορισμούς χιλιάδων ανθρώπων στην κρατική μηχανή, στην εκπαίδευση, στην υγεία, σε κρίσιμους τομείς για να παρέχουν τις υπηρεσίες που πρέπει στην ελληνική κοινωνία. Προφανώς και ένα Κράτος πρέπει να είναι σύγχρονο, αποτελεσματικό, να υπηρετεί τον ρόλο του αποτελεσματικά, με ποιότητα, όπως αξίζει στην ελληνική κοινωνία. Από την άλλη, υπάρχουν νησίδες αντίδρασης που έχουν να κάνουν με συμπτώματα κρατισμού, με νοοτροπίες και κουλτούρες και παθογένειες του χτες, που προφανώς κατά τη διάρκεια της πρώτης μας αυτής τετραετίας δεν προλάβαμε να αντιμετωπίσουμε παντού, με τις οποίες έχουμε ανοιχτό μέτωπο και η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός. Διαχρονικά η Παράταξή μας έχει συγκρουστεί και έχει διορθώσει πολλές από αυτές τις παθογένειες. Σας περιέγραψα προηγουμένως μια σειρά από ΔΕΚΟ. Πώς ήταν ο παράλυτος Ο.Τ.Ε. και πώς είναι σήμερα, που είναι μια κορυφαία εταιρεία στον κόσμο. Τα προβλήματα που υπήρχαν στην Ολυμπιακή και πώς είναι σήμερα η αεροπορική εταιρεία που λειτουργεί στην Πατρίδα μας, πώς ήταν η Δ.Ε.Η., πώς ήταν ο λιμένας μας στον Πειραιά και πώς λειτουργεί σήμερα. Είναι  μια σειρά από πράγματα που δείχνουν πώς αντιλαμβανόμαστε και πώς πρέπει να είναι το Κράτος και πώς πρέπει να διορθώνουμε δυσλειτουργίες. Στην δημόσια Υγεία για παράδειγμα σήμερα υπηρετούν πολύ περισσότεροι εργαζόμενοι από ό,τι υπηρετούσαν το 2019. Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει με τις παρεμβάσεις της πώς αντιλαμβάνεται τον ρόλο του Κράτους αποτελεσματικά, έμπρακτα να στηρίζει για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών τον πολίτη. Άλλο αυτό και άλλο η αντιμετώπιση παθογενειών  και νοοτροπιών, οι οποίες δείχνουν μια Ελλάδα που πασχίζουμε και που όλοι οφείλουμε να θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Και νομίζω ότι αυτά θα έχουμε τη δυνατότητα μέχρι τις 21 Μαΐου να τα συζητήσουμε και να τα αναδείξουμε αναλυτικά στην ελληνική κοινωνία. 

Π. ΣΩΚΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης για το γεγονός ότι ο εν ενεργεία βουλευτής κ. Καππάτος, εκπροσωπεί δανειστές, τράπεζες, funds σε πλειστηριασμούς στα δικαστήρια εις βάρος μικρών δανειοληπτών. Θα είναι υποψήφιος μετά απ’ αυτά τα γεγονότα; Ποια είναι ή θέση της Κυβέρνησης;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο κ. Καππάτος έχει απαντήσει πλήρως -όχι μόνο τώρα και στο παρελθόν- στο συγκεκριμένο ζήτημα.  Δεν υπάρχει κάποιο θέμα.

Π. ΣΩΚΟΣ: Τα έγγραφα που δημοσιεύει η «Δημοκρατία», όμως, αναφέρουν το όνομά του συγκεκριμένα, υπογράφει τέτοιες υποθέσεις.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχει απαντήσει ο κ. Καππάτος και η απάντησή του νομίζω ότι είναι επαρκής.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, είχαμε μια τοποθέτηση, χθεσινή, του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, όταν κλήθηκε να σχολιάσει μια αναφορά του Πρωθυπουργού, ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις από ένα κόμμα, αλλά όχι από ένα χρώμα, είναι οι πιο κατάλληλες. Ο κ. Τσίπρας είπε, λοιπόν, έκανε λόγο για κυβερνήσεις «κουρελού» και εγκάλεσε τον κ. Μητσοτάκη για αποστασία. Θα ήθελα ένα σχόλιο σας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Από την πολλή δαιμονοποίηση των πάντων ο κ. Τσίπρας βλέπει παντού «φαντάσματα». Εμείς είμαστε ξεκάθαροι. Μιλάμε για αυτοδύναμη κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας. Καθαρά και ξάστερα. Ζητάμε από τον ελληνικό λαό αυτοδύναμη εντολή κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας της Νέας Δημοκρατίας. Από εκεί και πέρα η Νέα Δημοκρατία έχει αποδείξει ότι είναι ένα κόμμα πολιτικά ευρύχωρο. Είναι ένα κόμμα, που με τις πολιτικές της, διευρύνει την απήχηση της, μπορεί να ενσωματώνει δημιουργικές φωνές, δημιουργικούς ανθρώπους, ανθρώπους που συμμερίζονται τις αξίες, το σχεδιασμό μας για τον προσανατολισμό της χώρας, χωρίς συμπλέγματα και χωρίς ταμπού να αξιοποιεί και να ενσωματώνει τέτοιες δυνάμεις. Γι’ αυτό, άλλωστε, η Νέα Δημοκρατία από το 28% έφτασε στο 40%. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία ακόμα και σήμερα, μετά από μια δύσκολη τετραετία -από στιγμές οι οποίες πλήγωσαν την ελληνική κοινωνία- εξακολουθεί να απολαμβάνει την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας. Και με σκληρή δουλειά, με συνεχή προσπάθεια, με αναγνώριση των λαθών, με σεμνότητα, αλλά και με αυτοπεποίθηση γι’ αυτά που πετύχαμε μαζί με την κοινωνία, θα ζητήσουμε ανανέωση της εντολής, νέα αυτοδύναμη εντολή για την επόμενη τετραετία.

Τώρα, δεν μπορώ να μην μπω στον πειρασμό, να μιλάει, έστω και μέσα σ’ αυτό το θολό τοπίο για συνθήκες αποστασίας, ο Πρωθυπουργός που κυβέρνησε όταν διαλύθηκαν οι ΑΝΕΛ, με τέσσερις βουλευτές από τους «Ανεξάρτητους Έλληνες», έναν βουλευτή από το «Ποτάμι», μια βουλευτή από τον κ. Λεβέντη και μπορεί να ξεχνάω και κανένα. Εντάξει, είπαμε, υποτιμούν τη νοημοσύνη των Ελλήνων πολιτών, αλλά μη ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει καμία περίπτωση να κάτσετε στο τραπέζι, σε περίπτωση που δεν πετύχει αυτοδυναμία η Νέα Δημοκρατία -και βγει πρώτο κόμμα, βέβαια- με τον κ. Ανδρουλάκη; Γιατί φαίνεται ότι το χάσμα όλο και μεγαλώνει.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Νέα Δημοκρατία έχει μια πολύ καθαρή στρατηγική. Ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι στις 21 Μαΐου, σ’ αυτές τις πολύ κρίσιμες και καθοριστικές εκλογές για το μέλλον της Ελλάδας, οι Έλληνες πολίτες με την ψήφο τους θα δείξουν ποιος θα κυβερνήσει. Και στις δεύτερες εκλογές με ποιο τρόπο θα κυβερνήσει. Η δική μας στρατηγική είναι καθαρή και συγκεκριμένη. Πιστεύουμε ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις ανταποκρίνονται στην εθνική αναγκαιότητα, έτσι ώστε η χώρα να μπορεί να βαδίσει με ασφάλεια, με καθαρό προσανατολισμό σ’ έναν κόσμο ταραγμένο, σ’ έναν κόσμο με αστάθειες, με προβλήματα, για να εξασφαλίσουμε στους Έλληνες πολίτες την προκοπή που τους αρμόζει και που τους αξίζει. Αυτή είναι η δική μας στρατηγική. Ποια είναι η στρατηγική των υπόλοιπων κομμάτων; Ποια είναι η «προοδευτική διακυβέρνηση», όσων υποστηρίζουν το αντίθετο; Δεν έχει πει καθαρά κάποιος, ποια θα είναι τα κομμάτια και το παζλ της «προοδευτικής διακυβέρνησης».  Θα κυβερνήσει ο κ. Τσίπρας με τον κ. Βαρουφάκη, που θέλει να «ανατινάξει» τις τράπεζες;  Θα κυβερνήσει ο κ. Ανδρουλάκης με τον κ. Τσίπρα και τον κ. Βαρουφάκη, που θέλει να «ανατινάξει» τις τράπεζες; Δεν έχουμε ακούσει κάποια στρατηγική. Και, κυρίως -εκτός απ’ αυτό – γιατί πλέον μιλάμε συγκεκριμένα, στις 21 Μαΐου έχουμε εθνικές εκλογές. Ποιες πολιτικές είναι αυτές που προτείνουν στους Έλληνες πολίτες; Οι Έλληνες πολίτες ξέρουν ποιος είναι ο Πρωθυπουργός που μείωσε τους φόρους. Και εμείς τους λέμε ότι αυτός ο Πρωθυπουργός που μείωσε τους φόρους, μπορεί να είναι ο Πρωθυπουργός που θα αυξήσει τους μισθούς. Οι Έλληνες πολίτες ξέρουν ποιος είναι ο Πρωθυπουργός που αναβάθμισε τη διεθνή θέση της χώρας, που φύλαξε τα σύνορα, που σταμάτησε η Ελλάδα να είναι ξέφραγο αμπέλι στο μεταναστευτικό. Και τους λέμε ότι αυτός ο Πρωθυπουργός μπορεί να πάει την Ελλάδα ακόμη ψηλότερα. Να συγκλίνει τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, ακόμη περισσότερο με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ποια είναι η αντιπρόταση από την άλλη πλευρά; Με ποιες πολιτικές; Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτά θα συγκριθούν, οι πολίτες θα κρίνουν, θα ζυγίσουν και θα αποφασίσουν.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε προηγουμένως, πώς θα κυβερνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ με τον κ. Βαρουφάκη, ο οποίος θέλει να «ανατινάξει» τις τράπεζες ή με τον κ. Ανδρουλάκη και τα λοιπά. Ο κ. Μητσοτάκης πώς θα κυβερνήσει με τον κ. Τσίπρα ή με τον κ. Ανδρουλάκη αν στις πρώτες εκλογές, που είναι 21 Μαΐου, δεν έχει αυτοδυναμία;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα πάμε σε δεύτερες.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Και μετά, τι θα γίνει, αφού δεν πρόκειται να συγκροτηθεί Κυβέρνηση; Εξετάζετε το ενδεχόμενο των συνεχών προσφυγών σε κάλπες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι, σε καμία περίπτωση. Στις πρώτες εκλογές οι Έλληνες πολίτες, με την ψήφο τους, θα δηλώσουν ποιον θέλουν να κυβερνήσει τη χώρα και στις δεύτερες εκλογές πώς η χώρα θα κυβερνηθεί. Εμείς έχουμε την αντίληψη, την πεποίθηση, την άποψη ότι η χώρα πρέπει να κυβερνηθεί από ισχυρές αυτοδύναμες κυβερνήσεις. Έχουμε πει πάρα πολλές φορές και αναδεικνύεται και στην πράξη ότι  στην Ελλάδα δεν υπάρχει πολιτική πρώτη ύλη για αποτελεσματικές κυβερνήσεις συνεργασίας. Αυτή είναι η άποψή μας. Και αυτό δεν είναι κάποιο κομματικό καπρίτσιο. Είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από την ιστορική εμπειρία στην Ελλάδα και επιβεβαιώνεται και από την επικαιρότητα και την πραγματικότητα τώρα. Πιστεύουμε στην αναγκαιότητα των αυτοδύναμων Κυβερνήσεων. Και επαναλαμβάνω, με σεμνότητα, αυτή μας την άποψη θα την καταθέσουμε στον ελληνικό λαό και θα επιχειρήσουμε να πείσουμε γι’ αυτό και με βάση τα βήματα που κάναμε το προηγούμενο διάστημα, με όλα μας τα λάθη και με όλες τις αδυναμίες, δείχνοντας τι πέτυχε η Ελλάδα με μια αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Πώς αντέξαμε σε κρίσεις, σε πίεση, πού βρισκόμασταν το 2019 και πού βρισκόμαστε τώρα, ζητώντας με σεμνότητα, αλλά και με αυτοπεποίθηση την ανανέωση της αυτοδύναμης εντολής. Και έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι θα πείσουμε την ελληνική κοινωνία προς την κατεύθυνση αυτή. Από εκεί και πέρα, κυρίαρχος πάντοτε είναι ο ελληνικός λαός.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Να υποθέσω ότι από τα λεγόμενά σας μέχρι τώρα, όταν ο κ. Ανδρουλάκης θα πάρει την τρίτη διερευνητική εντολή στον πρώτο γύρο των εκλογών και θα έρθει να σας επισκεφθεί, θα του την επιστρέψετε.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είμαστε πάρα πολύ σαφείς στις τοποθετήσεις μας. Τώρα, σε ό,τι αφορά τον κ. Ανδρουλάκη, αυτό που νομίζω ότι αξίζει τον κόπο κανείς να αναδείξει, πέραν όλων των άλλων που είπαμε και νομίζω ότι δεν χρειάζεται καμία συνέχεια των εξωφρενικών πολιτικών ότι ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ και δεν ξέρεις ποιος θα είναι Πρωθυπουργός. Αυτό που μπορεί κανείς να διαπιστώσει σε ό,τι αφορά στον κ. Ανδρουλάκη είναι ότι κάθε φορά που αναφέρεται στον Πρωθυπουργό, στην κριτική ή σε οτιδήποτε άλλο, είναι -θα έλεγα- απολύτως ευδιάκριτο το πάθος και το μένος. Ενώ αντίθετα, κάθε φορά που κάνει μια κριτική στον κ. Τσίπρα, είναι σαν να την κάνει από αγγαρεία. Από εκεί και πέρα, εκλογές έχουμε, όλα θα τα δούμε.

ΠΑΝ. ΣΩΚΟΣ: Πώς απαντά η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, γιατί το θέμα -τον αφορά προσωπικά- για τις μαρτυρίες του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Αναστασιάδη, όπως δημοσιεύονται στο βιβλίο του κ. Κωστή Χατζηκωστή και αποκάλυψε η «ΕΣΤΙΑ» ότι ο Πρωθυπουργός προωθούσε τη διακοπή των γεωτρήσεων εντός της Κυπριακής Α.Ο.Ζ., προκειμένου να προχωρήσει ο ελληνο-τουρκικός διάλογος, θέση την οποία υποστήριζαν οι Η.Π.Α. και δεν υποστήριζε η Κύπρος;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτά τα πράγματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, για να μην πω τίποτα πιο απρεπές. Οι θέσεις της Ελληνικής και της Κυπριακής Κυβέρνησης ήταν πάντοτε ταυτόσημες, ευθυγραμμισμένες. Οι δημόσιες δηλώσεις του πρώην Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Αναστασιάδη, σε ό,τι αφορά τη συνεργασία του με τον Πρωθυπουργό και τη συμπόρευσή του σε όλα τα μεγάλα ζητήματα, είναι χαρακτηριστικές και απαντούν. Δεν υφίσταται κανένα τέτοιο ζήτημα.

ΠΑΝ. ΣΩΚΟΣ: Ο κ. Αναστασιάδης δεν τα διέψευσε ακόμα.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας είπα ποια είναι η πραγματικότητα. Δεν έχω διαβάσει το κείμενο του βιβλίου του. Όμως, αυτά τα πράγματα είναι παντελώς ανυπόστατα, έξω από κάθε λογική και έξω από την πραγματικότητα που διαμορφώθηκε με τη συνεργασία και τις σχέσεις των δύο χωρών, αλλά και τη συνεργασία των δύο ηγετών, καθόλη τη διάρκεια της θητείας του κ. Αναστασιάδη, αλλά και του Πρωθυπουργού.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Στην έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας καταγράφονται τα κακώς κείμενα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη για το σκάνδαλο των υποκλοπών, τις παρακολουθήσεις σε βάρος πολιτικών, δημοσιογράφων, αστυνομική βία κατά διαδηλωτών, παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και επαναπροωθήσεις. Πριν λίγες μέρες, σας ρώτησα για την έκθεση του State Department. Δεν ξέρω εάν είχατε τον χρόνο να ρίξετε μια ματιά, να μας δώσετε μια απάντηση για τη φετινή έκθεση του State Department και αν έχετε κάποιο σχόλιο για την έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Για την έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας θα τη μελετήσω και θα σας πω την επόμενη φορά, γιατί πολλές εκθέσεις, δεν προλαβαίνω όλες να τις παρακολουθήσω στην ώρα τους. Του State Department τη διάβασα πολύ αναλυτικά. Έχει διάφορες αναφορές για τη χώρα μας. Αναφορές όπως αυτές που περιγράψατε στο προηγούμενο ερώτημά σας και αναφορές για βήματα σημαντικά που γίνονται. Νομίζω ότι το αξιοσημείωτο είναι ότι επαναλαμβάνει ακριβώς τα ίδια πράγματα που παραδοσιακά η έκθεση του State Department επαναλαμβάνει για τη χώρα. Παρόμοια ακριβώς θέματα, ίσως και με πιο σκληρές αναφορές, υπήρχαν στις εκθέσεις του 2016, του 2017, του 2018, σε όλα αυτά τα πεδία και σε πολλά ακόμα, ακριβώς στα ίδια πεδία με ακριβώς την ίδια αυστηρή κριτική και σε ακόμα περισσότερα πεδία. Παραδοσιακά οι εκθέσεις αυτές για τα συγκεκριμένα ζητήματα διατυπώνουν αυτές τις θέσεις.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχετε υπόψη σας κάποιες εκθέσεις που μιλούσαν για υποκλοπές και παρακολουθήσεις;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας παραπέμπω αναλυτικά στην ανακοίνωσή μου για το κράτος Δικαίου, για τη διαχείριση σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό, για την αντιμετώπιση σε πορείες και σε διαδηλώσεις, μια σειρά από πράγματα για το 2016, για το 2017 και το 2018. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των υποκλοπών, των παρακολουθήσεων, η θέση μας απέναντι στις ενστάσεις ή στην κριτική που διατυπώνονται για τη χώρα, είναι απολύτως γνωστή και διαυγής. Όλα τα ζητήματα έχουν παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη και η ελληνική Κυβέρνηση συνδράμει, με όλες τις δυνατότητές της, στη διαλεύκανση των υποθέσεων αυτών. Θα επανέλθω για τη Διεθνή Αμνηστία.

Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Τώρα που ανακοινώθηκε η ημερομηνία των εκλογών, μήπως υπάρχει και κάποια απόφαση σε σχέση με το τι «μέλλει γενέσθαι», με την υποψηφιότητα του τέως Υπουργού Υποδομών, του κ. Καραμανλή;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όσο πλησιάζει η ημερομηνία των εκλογών και η οριστικοποίηση των ψηφοδελτίων, νομίζω ότι θα κλείσει και το ζήτημα αυτό. Δεν υπάρχει κάτι καινούργιο που μπορώ να προσθέσω αυτήν την ώρα.

ΧΡ. ΚΟΣΕΛΟΓΛΟΥ: Επειδή ο κ. Ανδρουλάκης επιμένει στο να είναι ένα άλλο πολιτικό πρόσωπο στη θέση του Πρωθυπουργού σε περίπτωση σχηματισμού Κυβέρνησης συνεργασίας και επειδή υπάρχουν και στελέχη του ΠΑΣΟΚ που λένε ότι στην Κυβέρνηση δεν έχουν διαβάσει το Σύνταγμα. Και ότι αυτό το οποίο λέει η Κυβέρνηση ότι θα πρέπει ο αρχηγός του πρώτου κόμματος να είναι Πρωθυπουργός, δεν προκύπτει από το Σύνταγμα. Θα ήθελα μία απάντησή σας και στο σενάριο που τα «κουκιά» βγαίνουν την επομένη της πρώτης κάλπης και έστω με το ΠΑΣΟΚ έχετε μια προγραμματική σύγκλιση, αυτή η διαφορά για το ποιος θα είναι ο Πρωθυπουργός, θα είναι αρκετή, ώστε να αποφασίσετε να οδηγήσετε τη χώρα σε δεύτερες εκλογές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρόεδρος του πρώτου κόμματος πρέπει να είναι Πρωθυπουργός της χώρας. Γιατί αυτό επιτάσσει ο σεβασμός στη λαϊκή κυριαρχία.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε πριν ότι ο κ. Τσίπρας από την πολλή δαιμονοποίηση βλέπει κάποια φαντάσματα. Τα ίδια φαντάσματα φαίνεται ότι βλέπουν και στο ΠΑΣΟΚ; Γιατί και αυτοί έβγαλαν χθες μία ανακοίνωση περί αποστασίας. Και θέλω να σας ρωτήσω, επίσης, υπάρχουν κάποιες επαφές με βουλευτές ή στελέχη άλλων κομμάτων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο κ. Ανδρουλάκης έχει πολλούς κοινούς τρόπους θέασης με τον κ. Τσίπρα, για μια σειρά από πεδία, αυτό δεν είναι τωρινό. Καθόλη τη διάρκεια της θητείας του στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, νομίζω το έχουμε διαπιστώσει όλοι αυτό. Από κει και πέρα σας είπα, δεν νομίζω ότι υπάρχει το οποιοδήποτε περιθώριο παρερμηνείας σε αυτό που είπα. Η Νέα Δημοκρατία ζητά, με σεμνότητα και αυτοπεποίθηση, από τον ελληνικό λαό καθαρή εντολή αυτοδυναμίας, κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας της. Τόσο απλά, τόσο συγκεκριμένα, δεν υπάρχει κανένα θέμα στη συζήτηση αυτή. Όσοι ανατρέχουν σε τέτοιου είδους σενάρια της μετεμφυλιακής Ελλάδας, είτε το κάνουν γιατί είναι εθισμένοι με το ν’ ασχολούνται με εκείνες τις εποχές και δεν μπορούν ν’ αντιληφθούν πόσο πολύ έχει αλλάξει ο κόσμος και πόσο γρήγορα αλλάζει κάθε στιγμή και δεν μπορούν να προσαρμοστούν στο σήμερα και στις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας, είτε σας είπα και προηγουμένως, βλέπουν φαντάσματα.

ΧΡ. ΚΟΣΕΛΟΓΛΟΥ: Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας, αναφέρθηκε σε ένα άρθρο που διάβασε στο γαλλικό περιοδικό «Le Point» και τόνισε ότι στην Ευρώπη τον βλέπουν ως μεταρρυθμιστή. Εσείς βγάλατε μια ανακοίνωση και λέτε ότι «έχει χαθεί στη μετάφραση». Μπορείτε να μας εξηγήσετε ακριβώς τι εννοείτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ναι, γιατί νομίζω αν κανείς μελετούσε το άρθρο, θα καταλάβαινε ότι άλλα εννοούσε. Εννοούσε, προφανώς, αναδείκνυε την ασυνέπεια του κ. Τσίπρα σε όλα όσα είχε πει ή όλα όσα, εν πάση περιπτώσει, είχε διαμορφώσει, προκειμένου να κερδίσει την εξουσία στην Ελλάδα, τότε που θα βαρούσε τα νταούλια και θα χόρευαν οι αγορές ή με ένα νόμο και με ένα άρθρο θα καταργούσε τα μνημόνια -νομίζω ότι θα άλλαζε την Ευρώπη όλη, και αυτό το είχε πει- και ήταν ο Πρωθυπουργός που μείωσε τις συντάξεις, αύξησε τα όρια συνταξιοδοτήσεων, φόρτωσε τη χώρα με αχρείαστο μνημόνιο και ούτω καθ’ εξής. Πιστεύω ότι δεν αναδεικνύονται απ’ όλα αυτά οι ιδιότητες του μεταρρυθμιστή, όπως αιφνιδιασμένος δήλωσε ο κ. Τσίπρας, ο οποίος αντιλήφθηκε πως του απέδιδε το συγκεκριμένο περιοδικό. Άλλωστε, το συγκεκριμένο περιοδικό έχει ξανά ασχοληθεί μαζί του, όχι με τιμητικό τρόπο, όπως προκύπτει από τα εξώφυλλά του το 2015.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Προτίθεστε να βάλετε ηλικιακό όριο στους βουλευτές, στους υποψήφιους βουλευτές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι. 

 Ευχαριστώ.