Καλό μεσημέρι.

Κατά τη διάρκεια της διήμερης περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε περιοχές του Νομού Καβάλας, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε επιχειρήσεις και συζήτησε διεξοδικά με επιχειρηματίες και εργαζόμενους. Στην Κομοτηνή παρουσίασε το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναδεικνύοντας τη σημασία του για τους κατοίκους της περιοχής. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει περισσότερα από 360 έργα, προϋπολογισμού 6,8 δισ. ευρώ, με πόρους που είναι ήδη εξασφαλισμένοι. Αργότερα μίλησε στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής.  Περπάτησε  και συνομίλησε με πολίτες στην Ξάνθη και την Αλεξανδρούπολη, με τους οποίους αντάλλαξε απόψεις για τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν και την Πατρίδα, αλλά και την περιοχή τους. Επίσης, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Περιφέρειας, απαντώντας σε μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν την τοπική κοινωνία, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.

Τέλος, μίλησε στην εκδήλωση για την έναρξη υλοποίησης της επένδυσης για την κατασκευή της Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης η οποία θα τροφοδοτείται από τον πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και θα έχει τη δυνατότητα συνδυασμένης καύσης φυσικού αερίου και υδρογόνου.

Ο  Πρωθυπουργός βρίσκεται σε συνεχή κίνηση και περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα τόσο για να πει στους πολίτες πως ό,τι είπαμε το κάναμε, για κάθε περιοχή και κάθε κοινωνική ομάδα, και παράλληλα για να ακούσει τους πολίτες, ώστε να σχεδιάσει τα επόμενα βήματα, γνωρίζοντας τι τους απασχολεί και τι ζητούν.

Ο Πρωθυπουργός βλέπει πολίτες εκεί που ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει μόνο ψηφοφόρους. Ο Πρωθυπουργός ξέρει τα προβλήματα των πολιτών γιατί δεν αποκόπηκε πότε από αυτούς, ποτέ από τη ζώσα και δρώσα κοινωνία. Απέναντι στην τοξικότητα και την σκανδαλολογία αντιπαρατάσει τα όσα πετύχαμε αλλά και το σχέδιο μας για τα περισσότερα και καλύτερα που μπορούμε να πετύχουμε μπροστά μας, στο μέλλον, χωρίς την πίεση των διεθνών κρίσεων που βιώσαμε σε αυτή την πρώτη μας τετραετία. Ο Πρωθυπουργός κυκλοφορεί ανάμεσα στους ανθρώπους γιατί η διακυβέρνησή μας έχει περιεχόμενο.

Μιλάμε στην ελληνική κοινωνία μέσα από το έργο μας και τα αποτελέσματα της πολιτικής μας. Και η κοινωνία γνωρίζει, γιατί το βιώνει καθημερινά, το γνωρίζει από εμπειρία, βλέπει τις θετικές συνέπειες της προσπάθειάς μας στη μείωση της ανεργίας και των φόρων, την αύξηση μισθών και συντάξεων, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την κοινωνική προστασία, την ασφάλεια, την αμυντική και διπλωματική θωράκιση της Πατρίδας.

Παράλληλα, η  Κυβέρνησή μας δίνει έμφαση στο στόχο για δίκαιη, βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη σε ολόκληρη τη χώρα. Η ελληνική Περιφέρεια έχει μια τεράστια δυναμική -γεωγραφική, φυσικών και ανθρώπινων πόρων- που έχει μείνει αναξιοποίητη τα τελευταία χρόνια,  για μια σειρά από λόγους μιας και το βάρος έπεσε στα μεγάλα πληθυσμιακά κέντρα. Η Κυβέρνησή μας έχει στόχο της μια δυναμική, ακμάζουσα και κυρίως θελκτική στη νεολαία ελληνική Περιφέρεια. Η κατασκευή σύγχρονων δικτύων και υποδομών, ο εκσυγχρονισμός της αγροτικής παραγωγής, η προώθηση και ενίσχυση καινοτόμων επενδύσεων, η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών αποτυπώνουν μία ολόκληρη φιλοσοφία διακυβέρνησης στηριγμένη στον πραγματισμό και τον πολιτικό ανθρωπισμό.

Για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, αλλά και στήριξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -αφού ολοκληρώθηκαν με επιτυχία 28 προβλεπόμενα ορόσημα- το αίτημα που υπέβαλε η Ελλάδα για τη δεύτερη πληρωμή από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 3,6 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 1,72 δισ. ευρώ αφορούν επιδοτήσεις και τα 1,84 δισ. ευρώ, δάνεια.

Με τη δεύτερη αυτή πληρωμή, οι πόροι που εισρέουν στη χώρα μας από αυτό το πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο -για τη δημιουργία του οποίου θυμίζω πρωτοστάτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης- φθάνουν τα 11 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα στο σκέλος των επιδοτήσεων έχουν ενταχθεί 440 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 13,7 δισ. ευρώ, ενώ στο σκέλος των δανείων έχουν υποβληθεί 291 επενδυτικά σχέδια, συνολικού ύψους 10,53 δισ. ευρώ. Ήδη, για τα 68 από τα 291 έχουν υπογραφεί δανειακές συμβάσεις με συνολικό προϋπολογισμό 3,22 δισ. ευρώ.

Σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι από τα 291 επενδυτικά σχέδια, τα 167 συνολικού ύψους 2,25 δισ. ευρώ, προέρχονται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Εκτιμάται μάλιστα, όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο οι συνολικές συμβασιοποιήσεις δανείων του Ταμείου θα φτάσουν τα 10 δισ. ευρώ.

Τα χρήματα αυτά, το οικονομικό πλεονέκτημα που δημιουργούμε, μεταφέρονται άμεσα για την ενίσχυση νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για τη βελτίωση της υγείας και της εκπαίδευσης. Μετατρέπονται σε κοινωνικό κεκτημένο, μέσω του οποίου η Κυβέρνησή μας μπορεί να αντιμετωπίσει τις κρίσεις που μας βρήκαν το τελευταίο διάστημα, μέσω του οποίου πολεμάμε τη διεθνή ακρίβεια, αλλά και τις κοινωνικές της επιπτώσεις. Είμαστε δίπλα στον πολίτη, με έμπρακτες λύσεις και ουσιαστική στήριξη, πράγμα που οι πολίτες το κατανοούν στην καθημερινότητά τους.

Την ίδια στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ αναζητά απεγνωσμένα θέματα αδιαφάνειας στην διαχείριση του ταμείου, η Ευρώπη εκταμιεύει την μια πληρωμή μετά την άλλη και η ελληνική οικονομία έχει ενισχυθεί με 11 δισ. ευρώ.

Την ώρα που ορισμένοι φαντασιώνονται ότι στην Ελλάδα υπάρχει δήθεν πρόβλημα Κράτους Δικαίου που θα κοστίσει στην χώρα μας τη χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στις απρόσκοπτες εκταμιεύσεις και απορροφήσεις.

Και τέλος, όταν η Αντιπολίτευση ισχυρίζεται ότι το ταμείο είναι για λίγους και έχει ταξικό πρόσημο, έχουν εγκριθεί 167 επενδυτικά σχέδια από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Έχουν ενταχθεί 440 έργα, ανάμεσα στα οποία προγράμματα για την κατάρτιση ανέργων και εργαζομένων, αλλά και για την υποστήριξη κρίσιμων για την κοινωνική συνοχή δραστηριοτήτων.

Η πραγματικότητα είναι εδώ και εκθέτει όσους, είτε από άγνοια, είτε από αντιπολιτευτικό μένος, επιμένουν να βρίσκονται άλλού.

Για την απονομή των συντάξεων

Από τις βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες ήταν η αντιμετώπιση του προβλήματος των εκκρεμών συντάξεων, που είχε καταντήσει ντροπή για το ελληνικό Κράτος, καθώς συμπολίτες μας περίμεναν για χρόνια να πάρουν τη σύνταξη που δικαιούνταν. Η ντροπή αυτή έχει πάρει σχεδόν οριστικό τέλος.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι περισσότερες από 500.000 κύριες συντάξεις εκδόθηκαν από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ τους τελευταίους 24 μήνες, ενώ μόνο την περασμένη χρονιά έχουν εκδοθεί 300.000 συντάξεις. Παράλληλα, οι χρόνοι απονομής μιας σύνταξης έχουν μειωθεί κατά μέσο όρο στους 2 μήνες, με την ημερήσια παραγωγή συντάξεων να ξεπερνά τις 1.250, συγκρινόμενες με τις 500 που ήταν το 2019.

Σε ό,τι αφορά στις ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις του 2021, αυτές έχουν περιοριστεί σε περίπου 7.500. Πρόκειται κυρίως για σύνθετες συνταξιοδοτικές υποθέσεις με μη διευθετημένες οφειλές, σε δικαστική εκκρεμότητα, με απουσία ιατρικής γνωμάτευσης και άλλα πολύπλοκα προβλήματα.

Επιπλέον, το ποσοστό εκκαθάρισης των συνταξιοδοτικών αιτήσεων που υποβλήθηκαν εντός του 2022 έχει φτάσει στο 86%, με τη συντριπτική πλειονότητα των αιτήσεων που εκκρεμούν να αφορά στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Η προσπάθεια συνεχίζεται και για την εκκαθάριση των υπολοίπων συντάξεων, όπως και με την ταχεία αντιμετώπιση του στοκ των ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων.

Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση του Κράτους

Μείζονος σημασία είναι το γεγονός ότι η χώρα μας, μέσα σε τρία μόλις χρόνια, έχει πραγματοποιήσει εκπληκτικό άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Το 2019 οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου ήταν 500, ενώ σήμερα είναι πάνω από 1.500, πάνω από το τριπλάσιο δηλαδή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο το 2022 ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι την περσινή χρονιά κάθε πολίτης κατά μέσο όρο απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές. Αυτό συνιστά εξοικονόμηση χρόνου, χρήματος και αποτελεί έμπρακτο σεβασμό στον πολίτη.

Στην κατεύθυνση αυτή η Κυβέρνηση προχωρά σε ένα ακόμη βήμα με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία ίδρυσης ατομικής επιχείρησης μέσω του gov.gr. Με τη νέα υπηρεσία μπαίνει τέλος  στην σχετική γραφειοκρατία στο συγκεκριμένο κομμάτι. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνταν μέχρι σήμερα η φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου για πέντε διαδικασίες σε διαφορετικές υπηρεσίες.

Πλέον, η διαδικασία ενοποιείται σε μία μόνο πράξη και ψηφιοποιείται πλήρως. Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας, στο atomiki.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr. Πρόκειται για ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, για την είσοδο στον επαγγελματικό στίβο των νέων ανθρώπων, οι οποίοι αποθαρρύνονταν πολλές φορές από τη γραφειοκρατία και τις μακρόχρονες διατυπώσεις.

Παράλληλα, προχωρά και η Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών που έχει ως στόχο την καταγραφή του  συνόλου των διοικητικών υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα, με στόχο να αξιολογηθούν, αλλά και να απλουστευτούν, να ψηφιοποιηθούν και να γίνουν πιο φιλικές και εύχρηστες για πολίτες και επιχειρήσεις. Σημειώνεται ότι η Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών θα κωδικοποιηθεί με το νέο Κώδικα Διοικητικών Διαδικασιών, ο οποίος θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση το αμέσως προσεχές διάστημα.

Πληρωμές ρεκόρ του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης για το 2022

Είναι προτεραιότητα για την Κυβέρνησή μας η στήριξη του πρωτογενούς τομέα, το έχουμε αναδείξει και το έχουμε αποδείξει πολλές φορές έμπρακτα με τις πολιτικές μας για τους αγρότες. Η στήριξη αυτή εντάσσεται και στο σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης που υλοποιούμε, στο σχέδιο ενίσχυσης της νεολαίας και αναστροφής της δημογραφικής κρίσης.

Στο πλαίσιο αυτό  -παρά τις δυσμενείς συνθήκες που αντιμετώπισε ο αγροτικός τομέας λόγω της πανδημίας και των συνεπειών της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία- η εντατική και συλλογική προσπάθεια έφερε ρεκόρ πληρωμών από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς το 2022 κατεβλήθησαν πάνω από 1,2 δισ. ευρώ για την πρωτογενή παραγωγή.

Σημαντική ήταν επίσης η πρόοδος στην ενεργοποίηση του Προγράμματος  Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς οι εντάξεις αγγίζουν το 120% και οι νομικές δεσμεύσεις το 114% των πόρων του, ενώ οι υψηλές επιδόσεις πληρωμών οδήγησαν σε ποσοστό απορρόφησης που φτάνει στο 89% των πόρων.

ΚΥΣΕΑ

Υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ,  με αντικείμενο την παράταση θητείας του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και την επιλογή νέων Αρχηγών των ΓΕΣ και ΓΕΝ.

Ομόφωνα αποφασίστηκε :

  1. Η παράταση για ένα επιπλέον έτος του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου.
  2. Η επιλογή ως Αρχηγού ΓΕΣ του Αντιστράτηγου (ΠΖ) Αγγελου Χουδελούδη.
  3. Η επιλογή ως Αρχηγού ΓΕΝ του Αντιναυάρχου (ΠΝ) Ιωάννη Δρυμούση.

Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Καλό μεσημέρι, κύριε Εκπρόσωπε. Τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου μέσα στο Σαββατοκύριακο, από την Παρασκευή και μετά, ανέφεραν ότι υπάρχει μια πίεση του Joe Biden στο Κογκρέσο να δώσει F-16 στην Τουρκία και σε εμάς F-35. Ποια είναι η θέση της ελληνικής Κυβέρνησης και, επειδή ο κ. Συρίγος είχε κάνει μια δήλωση που είχε προκαλέσει διάφορες αντιδράσεις, θέλω να μου πείτε μήπως τελικά ο κ. Συρίγος είχε δίκιο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν γνωρίζω τι ακριβώς λέει η εισήγηση του Προέδρου Biden στο Αμερικανικό Κογκρέσο. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι υπάρχουν δημόσια ισχυρές αντιδράσεις αξιωματούχων του Κογκρέσου, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατόν να δοθούν όπλα σε μια χώρα του ΝΑΤΟ όσο η χώρα αυτή απειλεί με πόλεμο μια άλλη χώρα-σύμμαχο του ΝΑΤΟ. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι η ελληνική εξωτερική πολιτική έχει φροντίσει να καταστήσει απολύτως σαφή την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε στο Αιγαίου παντού: Στους εταίρους, στους συμμάχους μας, σε όλες τις μεγάλες δυνάμεις. Η χώρα μας είναι μια χώρα με αυτοπεποίθηση. Η σχέση της με τις Η.Π.Α., με τη Γαλλία και με άλλες μεγάλες δυνάμεις του κόσμου, αλλά και της περιοχής μας βρίσκονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, συνάδει με την προοδευτική Κεντροδεξιά, που ευαγγελίζεται ο Πρωθυπουργός, η εικόνα στελεχών της Νέας Δημοκρατίας να βρίσκονται σήμερα στην κηδεία του έκπτωτου μονάρχη; Επίσης, τελικά πόσο κόστισε αυτή η κηδεία ιδιώτη στο Δημόσιο, με δεδομένα τα έργα στο Τατόι και τα μέτρα στη Μητρόπολη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αφού εκφράσω και από εδώ τα συλλυπητήριά μου στους οικείους του τέως Βασιλιά, να πω ότι η κηδεία του γίνεται κατά τον δέοντα τρόπο, όπως συμφωνήθηκε ανάμεσα στην ελληνική Κυβέρνηση και την οικογένειά του. Νομίζω ότι οποιοδήποτε άλλο θέμα εκφεύγει του πνεύματος της ημέρας.

Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Καλησπέρα, κύριε Εκπρόσωπε. Κι εγώ στο θέμα της κηδείας θα ήθελα να μείνω. Η Κυβέρνηση αναβάθμισε την παρουσία της στην κηδεία μέσω του Αντιπροέδρου της, του κ. Πικραμμένου. Επίσης, είδαμε ότι το θέμα του λαϊκού προσκυνήματος, ενώ είχε δηλώσει ότι δεν θα υπάρξει λαϊκό προσκύνημα, τελικά υπήρξε λαϊκό προσκύνημα. Η αναβάθμιση αυτή της παρουσίας της ελληνικής Κυβέρνησης έδωσε και το πράσινο φως σε στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να πάνε στην κηδεία. Είδαμε τον κ. Σαμαρά, είδαμε τον κ. Βορίδη, είδαμε κι άλλους βουλευτές. Γιατί η Κυβέρνηση υποχώρησε σε σχέση με την αρχική της ανακοίνωση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει καμία απολύτως υποχώρηση. Νομίζω ότι και η δήλωση του Πρωθυπουργού και όσα έχω απαντήσει κι εγώ σε προηγούμενες ερωτήσεις καλύπτουν πλήρως το θέμα αυτό. Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, οι εκλογές θα γίνουν Απρίλιο ή Μάιο, όπως είπε χθες ο Πρωθυπουργός; Και, επίσης, θέλω να σας ρωτήσω για αυτή την ρύθμιση που προανήγγειλε για το κόμμα του κ. Κασιδιάρη, πότε να την περιμένουμε και τι θα προβλέπει;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως έχει πει ο Πρωθυπουργός, οι εκλογές θα γίνουν κοντά στο τέλος της τετραετίας. Ο Πρωθυπουργός δεν το λέει αυτό τώρα, το λέει εδώ και πάρα πολύ καιρό και επιβεβαιώνεται η συνέπειά του και σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα. Από εκεί και πέρα, οφείλουμε ως Κυβέρνηση, μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας δίνει το Σύνταγμα να αποτρέψουμε την ανακήρυξη από τον Άρειο Πάγο ως κομμάτων υποψηφίων στις εκλογές εγκληματικών οργανώσεων. Αυτό θα κάνουμε μέσα στο πλαίσιο του Συντάγματος και αναμένουμε και τη στάση του υπόλοιπου πολιτικού κόσμου στο ζήτημα αυτό.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Χθες, ο Πρωθυπουργός, στη συνέντευξή του, άφησε να εννοηθεί -το λέω με δικά μου λόγια- ότι εάν και μετά τη δεύτερη εκλογή δεν προκύψει αυτοδυναμία, θα δεχτούμε, θα υποχρεωθούμε, θα σεβαστούμε την κατεύθυνση του ελληνικού λαού. Άρα, περιγράφει ένα μόνο κόμμα, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, με το οποίο θα μπορούσε να συζητήσει συνεργασία. Γιατί αυτό να γίνει στις δεύτερες εκλογές και όχι στις πρώτες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει τίποτα -το έχω πει πολλές φορές- που να δείχνει ότι σε ένα περιβάλλον ενισχυμένης αναλογικής, η Νέα Δημοκρατία δεν θα εξασφαλίσει αυτοδύναμη Κυβέρνηση.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Μα, ο Πρωθυπουργός το είπε.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει τίποτα που να δείχνει ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα εξασφαλίσει αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Αυτή είναι η επιδίωξή μας. Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο ελληνικός λαός θα επιβραβεύσει τη διακυβέρνησή μας με αυτή την ψήφο ισχυρής εντολής, για μια νέα Κυβέρνηση, συμπαγή, που αποτελεσματικά, γρήγορα, έγκαιρα θα μπορεί να παίρνει τις κρίσιμες και αναγκαίες αποφάσεις για το μέλλον της χώρας. Από εκεί και πέρα, η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα ευθύνης. Η χώρα δεν πρόκειται να μείνει ακυβέρνητη.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Λίγο πριν ανεβείτε στο πόντιουμ, η Κυβέρνηση ανακοίνωσε την ανανέωση της θητείας του Στρατηγού Φλώρου για ένα έτος. Κάνετε Αρχηγό έναν Στρατηγό που τον παρακολουθούσατε ως επικίνδυνο για την εθνική ασφάλεια, ο οποίος φέρεται να αποκαλεί «σαχλαμάρα» τον Υπουργό Άμυνας και να παραδέχεται ότι του έχει στήσει παγίδες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κατ΄ αρχήν, θέλω να πω ότι η Κυβέρνηση περιβάλλει με απόλυτη εμπιστοσύνη την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Και η εμπιστοσύνη αυτή δεν κλονίζεται με κανέναν τρόπο και πάντως όχι από «υλικό» ρυπαρών δικτύων, που διοχετεύουν ορισμένοι συστηματικά και προνομιακά σε συγκεκριμένους κύκλους. Αυτό είναι για μας σαφές. Υπάρχουν, όμως, στην υπόθεση αυτή μια σειρά από ερωτήματα. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ, εμπιστεύεται την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων; Ο κ. Τσίπρας εμπιστεύεται τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ; Ναι, όχι και γιατί; Στο ΣΥΡΙΖΑ, έχουν την απαραίτητη ευαισθησία, την απαραίτητη ευφυΐα να αντιληφθούν ποιος ωφελείται από την επίθεση και την υπονόμευση στο πρόσωπο του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και των Ενόπλων Δυνάμεων; Εκτός από τους δημοσιογραφικούς του βραχίονες ο κ. Τσίπρας ενημερώνεται καθόλου για το τι γράφεται, τι λέγεται στην Τουρκία και πώς αξιοποιείται ως επιχειρηματολογία το περιεχόμενο των κομματικών του ανακοινώσεων; Υπάρχει και μια σειρά από άλλα ερωτήματα. Με δεδομένο ότι ούτε στο Μέγαρο Μαξίμου, ούτε στον Πρωθυπουργό, έχουν φτάσει ποτέ αυτές οι περιβόητες, όπως χαρακτηρίζονται, εντός ή εκτός εισαγωγικών, εκθέσεις, εγείρονται μια σειρά από ερωτήματα. Πρώτον, εάν αυτά είναι πραγματικά ή μυθεύματα. Εάν είναι προϊόντα κοπτοραπτικής, γιατί ξαναζούμε μια εποχή κασέτας, που θέλει να γυρίσει τη χώρα πολύ πίσω. Αλλά, αν έχουν κάποια βάση αλήθειας, με δεδομένο -επαναλαμβάνω- ότι στην Κυβέρνηση, στον Πρωθυπουργό, στο Μέγαρο Μαξίμου δεν έχουν φτάσει ποτέ αυτές οι υποτιθέμενες εκθέσεις, εάν υποθέσουμε ότι έχουν κάποια βάση αλήθειας και κάποιοι, λειτουργώντας εκτός πλαισίου, εντός της Ε.Υ.Π., έκαναν τέτοια πράγματα, ποια είναι η σχέση εκείνων που έχουν στην κατοχή τους σήμερα αυτό το υλικό με εκείνους που διενεργούσαν αυτές τις εκτός πλαισίου δραστηριότητες εντός της Ε.Υ.Π.; Ποια είναι, δηλαδή, αυτά τα ρυπαρά, όπως τα έχουν χαρακτηρίσει, δίκτυα; Τι είναι αυτό που τους συνδέει και τους ενώνει;

Επίσης, οφείλουν να μας ξεκαθαρίσουν τι σκοπό εξυπηρετεί, σε μια εποχή αστάθειας, σε μια εποχή αναθεωρητισμού, σε μια εποχή διεθνούς έντασης, αυτή η  -με εντελώς ανυπόστατους και ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς, πολύ πιθανόν ως προϊόντα κοπτοραπτικής- επίθεση στον Αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων, σε αυτή -επαναλαμβάνω- την κρίσιμη συγκυρία και στιγμή για τη χώρα, μέσα σε ένα ασταθές  διεθνές περιβάλλον. Είναι συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία οφείλει ο ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα ο κ. Τσίπρας να απαντήσει με σαφήνεια στον ελληνικό λαό.

ΔΗΜ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Στον απόηχο της κατάθεσης της γραμματέως του κ. Καλογρίτσα στο Ειδικό Δικαστήριο, είχατε απευθύνει κάποια ερωτήματα με δήλωσή σας προς το ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα. Θα ήθελα να ζητήσω ένα σχόλιό σας επ’ αυτού.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε απευθύνει ερωτήματα και έχουμε εισπράξει αμηχανία και σιωπή. Η υπόθεση είναι πάρα πολύ σοβαρή. Να εξηγήσω γιατί είναι πάρα πολύ σοβαρή. Έχουμε μια μάρτυρα στο Ειδικό Δικαστήριο να δηλώνει ότι γνωρίζει πώς σακούλες και βαλίτσες με χρήματα πήγαν στα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ. Προσέξτε. Δεν έχουμε κάποια μάρτυρα με κουκούλα. Δεν έχουμε εδώ κουκουλοφόρους. Δεν έχουμε κάποιους με ψευδώνυμα και τα άλλα συναφή. Έχουμε μια επώνυμη μαρτυρία ένορκη στο Ειδικό Δικαστήριο, στο φως της ημέρας, που καταγγέλλει συγκεκριμένα πράγματα για χρήματα σε σακούλες, που πήγαν στα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ, επταψήφιο νούμερο. Οφείλει, λοιπόν, ο κ. Τσίπρας να σταματήσει τη σιωπή, την αμηχανία και να απαντήσει στον ελληνικό λαό τι είναι αυτά που καταγγέλλονται. Αν δεν κάνω λάθος, αντίστοιχα φαινόμενα έχουμε να ζήσουμε από την εποχή των «πάμπερς». Ένορκες, επώνυμες καταγγελίες, χωρίς κουκούλες. Εδώ δεν έχουμε κουκούλες, δεν έχουμε κουκουλοφόρους μάρτυρες, δεν έχουμε ψευδώνυμα. Έχουμε ένορκη μαρτυρία σε Ειδικό Δικαστήριο για σακούλες με χρήματα σε ταμεία κομμάτων. Αντίστοιχη τέτοια καταγγελία έχουμε να ζήσουμε από την εποχή των «πάμπερς». Παρεμπιπτόντως, υπάρχει και ένα κοινό πρόσωπο που συνδέει εκείνη την εποχή με τη σημερινή, είναι σύμβουλος του κ. Τσίπρα. Οφείλει, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις στις πολύ σοβαρές αυτές καταγγελίες. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Σε προχθεσινή εκδήλωση του ΚΚΕ, ο Σταύρος Ξαρχάκος άφησε μια καθαρή πολιτική αιχμή κατά της Κυβέρνησης. Είπε «γεια σας, είμαι ένας απόφοιτος Λυκείου και στην πορεία της βραδιάς θα σας παρουσιάσω και άλλους αποφοίτους Λυκείου». Προκαλεί προβληματισμό στην Κυβέρνηση αυτή η αναφορά ενός συνθέτη που δεν προέρχεται από τον χώρο της Αριστεράς; Έχει διατελέσει και Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας. Προκαλεί προβληματισμό; Και αν εξετάζει το ενδεχόμενο να αναθεωρήσει το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την εξίσωση των απολυτηρίων των Καλλιτεχνικών Σχολών με των απολυτηρίων του Λυκείου;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε απαντήσει συνολικά για τον χειρισμό στο συγκεκριμένο ζήτημα και δρομολογούνται λύσεις που εδώ και πολλές δεκαετίες δεν έχουν δοθεί στο θέμα των καλλιτεχνών. Να πω, επίσης, ότι ο Σταύρος Ξαρχάκος είναι ένας κορυφαίος, ένας μοναδικός Έλληνας συνθέτης, καλλιτέχνης, πνευματικός άνθρωπος.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Να επιστρέψω στην προηγούμενή μου ερώτηση.  Είπατε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα ευθύνης, σωστά και η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη, εάν το επιβάλλουν οι συνθήκες. Πλην, όμως, η νόμιμη, αλλά πολιτικά απαράδεκτη, όπως έχετε χαρακτηρίσει, παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη έχει διαρρήξει, ας το πούμε έτσι, τις σχέσεις σας με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το μόνο κόμμα που φέρεται ότι θα μπορούσατε να συνεργαστείτε. Θα προβεί η Κυβέρνηση σε πολιτικές κινήσεις, ούτως ώστε να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα, ώστε εάν τελικά και στις δεύτερες εκλογές δεν υπάρξει πλειοψηφία να μπορέσετε να συνεννοηθείτε, να μην πηγαίνουμε συνέχεια σε εκλογές κάθε μήνα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση δεν επιδιώκει χάσματα. Η Κυβέρνηση επιδιώκει συγκλίσεις. Αυτό το έχει αποδείξει έμπρακτα ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την παρουσία του ως Πρωθυπουργός και με τη σύνθεση της Κυβέρνησής του. Άλλοι είναι αυτοί που επιδιώκουν διχασμούς, χρησιμοποιώντας φρασεολογία του περασμένου αιώνα. Αλλά, από εκεί και πέρα, η Νέα Δημοκρατία θα πάρει αυτοδυναμία. Μην ανησυχείτε.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα επιστρέψω στο θέμα του Ειδικού Δικαστηρίου και της καταθέσεως της γραμματέως του κ. Καλογρίτσα, γιατί ο κ. Νίκος Παππάς με ανακοίνωσή του λέει ότι θα υποβάλει μηνύσεις και στην ίδια και σε όσους αναπαράγουν τις συγκεκριμένες αιτιάσεις της μάρτυρος. Τι απαντάτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Για να δούμε τις μηνύσεις και πώς θα χειριστεί και η μάρτυρας την απάντηση στις μηνύσεις. Θα έχει ένα ενδιαφέρον όλο αυτό.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, επειδή από την απάντησή σας πριν, για τα δημοσιεύματα για τον κ. Φλώρο, θέσατε κάποια ερωτήματα -φαντάζομαι θ’ απαντήσει η Αντιπολίτευση- ωστόσο δημοσιογραφικά, διαψεύδετε τις αποκαλύψεις του «Documento» για την παρακολούθηση από την Ε.Υ.Π. του κ. Φλώρου; Και επίσης, και το περιεχόμενο, τις καταγραφές για «μαύρο» χρήμα, όπως είναι τα δημοσιεύματα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει πολλές φορές σε ό,τι αφορά τις ενδεχόμενες παρακολουθήσεις. Είναι αντικείμενο έρευνας συγκεκριμένων Αρχών και Δομών. Εάν υπήρχαν μέσα στην Ε.Υ.Π., όπως πολλές φορές έχω πει, κάποιοι που λειτουργούσαν εκτός πλαισίου, αυτό μένει να φανεί και από κει και πέρα καμία σκιά δεν θα μείνει στο συγκεκριμένο ζήτημα, χωρίς αμφιβολία. Να θυμίσω άλλωστε ότι υπήρξαν αλλαγές προσώπων στην Ε.Υ.Π. και ένα θεσμικό πλαίσιο που θωρακίζει πολύ περισσότερο, τόσο τη λειτουργία της Υπηρεσίας σε ό,τι αφορά το σεβασμό κρίσιμων θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών, όσο και τη λειτουργία της ως ένας κρίσιμος βραχίονας της εθνικής ασφάλειας.

Τώρα, σε ό,τι αφορά το δεύτερο, δεν υπάρχει κάτι που να οδηγεί στην κατεύθυνση αυτή. Πέρα από την κοπτοραπτική ή τα ατεκμηρίωτα και θολά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ξαναγυρίσει η χώρα και η κοινωνία στην εποχή της κασέτας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, την Παρασκευή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για θέματα μέριμνας προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων. Με το άρθρο 53 υποτίθεται ότι το νομοσχέδιο αυτό θα διόρθωνε αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου, για τους αποφοίτους των Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών. Όμως, μένουν εκτός της ρύθμισης οι εισαχθέντες το ’94 και το ΄95, πράγμα που σημαίνει ότι θα προαχθούν πέντε χρόνια αργότερα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα συνταξιοδοτιικά τους δικαιώματα, αφού θα αποστρατευθούν με τον βαθμό του Αντισυγματάρχη, αντί για του Συνταγματάρχη. Υπήρξαν πάρα πολλές αντιδράσεις στη δημόσια διαβούλευση -12.000 σχόλια- και πολλές διαμαρτυρίες και από τα θεσμικά τους όργανα. Γιατί τους αφήνει εκτός η Κυβέρνηση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα σας παραπέμψω στο αρμόδιο Υπουργείο και θα ενημερωθώ και θα επανέλθω.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Θα ήθελα και μια απάντηση, όσον αφορά την κηδεία. Όπως είπατε κι εσείς στα συλλυπητήριά σας και ο Πρωθυπουργός, «αποχαιρετήσαμε σήμερα “τον τέως Βασιλέα”», όπως τον αποκαλείτε, τον έκπτωτο μονάρχη. Άρα, για ποιον λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν παρέστη στην κηδεία σήμερα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει, δεν έχω τίποτε άλλο να προσθέσω στο θέμα αυτό.

Σας ευχαριστώ πολύ.