Καλό μεσημέρι.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης μας τετραετίας οι πολίτες κατάλαβαν, από προσωπική εμπειρία, ότι τα αποτελέσματα της διαρκούς μας προσπάθειας μετατράπηκαν τάχιστα και άμεσα σε κοινωνικό μέρισμα, που τους προστάτευσε αφενός με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τις κρίσεις -τις εισαγόμενες κρίσεις- και αφετέρου βελτίωσε το βιοτικό τους επίπεδο. Για να καταφέρουμε όσα πετύχαμε, παρά το δυσμενέστατο διεθνές περιβάλλον εξαιτίας της πανδημίας και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάστηκε πρώτα από όλα να αναστρέψουμε την πορεία που είχε πάρει η χώρα την περίοδο 2015-2019. Αξίζει να θυμηθούμε ορισμένους βασικούς σταθμούς εκείνης της πορείας, η οποία έφερε την Ελλάδα ένα βήμα πριν την οριστική βύθιση, υστέρηση και καθυστέρηση.

Η τετραετία 2015-2018, μια περίοδος αποκλειστικής διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, υπήρξε, για το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας, σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση, μια περίοδος ισχυρής οικονομικής ανάκαμψης. Σε ένα τόσο ευνοϊκό περιβάλλον θα περίμενε κανείς σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, της χώρας στους τομείς της ανάπτυξης, της απασχόλησης, των εισοδημάτων, της μείωσης των ανισοτήτων, όπως αντίστοιχα συνέβη σε όλη την Ευρώπη την περίοδο εκείνη. Η χώρα μας, όμως, δεν επωφελήθηκε και δεν αξιοποίησε στο ελάχιστο αυτή την εξαιρετική οικονομική συγκυρία για την Ευρώπη. Συγκεκριμένα:

Την περίοδο 2015-2018 η Ελλάδα είχε το χαμηλότερο μέσο ρυθμό ανάπτυξης ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα έχει από τους υψηλότερους. Ο μέσος όρος ανάπτυξης στην Ε.Ε. ήταν τότε 2,3%, ενώ στη χώρα μας 0,7%.

Την περίοδο 2015-2018 η Ελλάδα παρουσίασε τη μικρότερη αύξηση του κατά κεφαλήν πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος νοικοκυριών ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.. Το 2018 το διαθέσιμο εισόδημα του ελληνικού νοικοκυριού είχε αυξηθεί μόλις κατά 1,1% σε σχέση με το 2014. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ευρώπη ήταν 7%.

Την ίδια περίοδο άνοιξε εις βάρος μας και η οικονομική ψαλίδα μεταξύ Ελλάδας και ευρωπαϊκού μέσου όρου όσον αφορά στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα (σε όρους αγοραστικής δύναμης). Το 2014 ήταν στο 72% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το 2018  είχε πέσει στο 69%.

Την περίοδο 2015-2018 η Ελλάδα ήταν, μακράν της δεύτερης, η πρωταθλήτρια στην Ευρώπη στην ανεργία. Το ίδιο ισχύει και για μια σειρά από άλλους δείκτες κοινωνικών ανισοτήτων.

Την ίδια περίοδο το δημόσιο χρέος της χώρας, ως ποσοστό του Α.Ε.Π., αυξήθηκε στο 181,2% το 2018, έναντι 178,9% το 2014. Παράλληλα, το ιδιωτικό χρέος αυξήθηκε, επίσης, σημαντικά. Στο τέλος του 2018, υπολογιζόταν στη περιοχή των 230 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μας παρέδωσε το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων στο 45%.

Στα προαναφερθέντα θα μπορούσε κανείς να προσθέσει τη μείωση της παραγωγικότητας, την υποχώρηση της Ελλάδας στους δείκτες ανταγωνιστικότητας, της ικανότητας προσέλκυσης επενδύσεων -σήμερα είμαστε πρωταθλητές στην προσέλκυση επενδύσεων- την οπισθοδρόμηση στους δείκτες θεσμικών επιδόσεων, του ελέγχου της διαφθοράς, στο παρατεταμένα ευάλωτο τραπεζικό σύστημα, και μια σειρά από άλλα.

Κάποιος αρχαίος ρήτορας είχε πει ότι όποιος λέει πολλά ψέματα πρέπει να έχει πολύ καλή μνήμη. Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ, εθισμένοι στα ψέματα και την παραπληροφόρηση, θεωρούν ότι οι Έλληνες έχουν ξεχάσει την κατάσταση της οικονομίας κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής τους και μπορούν να ισχυρίζονται ό,τι θέλουν. Αλλά η ιστορία τους και κυρίως τα πεπραγμένα τους στη διάρκεια της κυβερνητικής τους θητείας είναι η νέμεση από την οποία δεν μπορούν να ξεφύγουν. Πολύ περισσότερο όταν από εκείνη την περίοδο τίποτα δεν έχει αλλάξει τίποτα. Άλλαξαν ελάχιστα ή και καθόλου τα πρόσωπα και δεν άλλαξε τίποτα στην πολιτική. Και αυτό ακριβώς θα αναδείξουμε με την επόμενη ενότητα σήμερα.

Νομοσχέδια που καταψηφίστηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ

Στη διάρκεια της θητείας μας μέχρι σήμερα, σε αυτή την πρώτη μας τετραετία, η Κυβέρνηση εισηγήθηκε και η Βουλή ψήφισε 337 νόμους. Κάποιοι από αυτούς είχαν πολύ ισχυρό κοινωνικό πρόσημο. Έδωσαν τη δυνατότητα στην ελληνική πολιτεία να σταθεί στο πλευρό της κοινωνίας μέσα σε τεράστιες δυσκολίες. Ενώ κάποιοι άλλοι επέτρεψαν στην Πατρίδα να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της εποχής μας. Η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να υπερψηφίσει μια σειρά από αυτές τις νομοθετικές ρυθμίσεις αποδεικνύει έμπρακτα ότι παραμένει απών από τις αγωνίες και τις ανάγκες της κοινωνίας. Η πάγια τακτική του να αποτελεί τη θλιβερή εξαίρεση από όλα τα σημαντικά και τα χρήσιμα για την Πατρίδα δεν μπορεί να εξηγηθεί με όρους πολιτικής λογικής.

Η όποια εξήγηση θα πρέπει να αναζητηθεί στο μένος απέναντι στην Κυβέρνηση και προσωπικά στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, στον εγκλωβισμό του σε ερμηνευτικά σχήματα του περασμένου αιώνα και κυρίως στο γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύς στα λόγια και ελάχιστος στις πράξεις. Παρουσιάζω ενδεικτικά, υπάρχουν και άλλα, σήμερα 21 περιπτώσεις, σε 5 τομείς πολιτικής,  που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν στήριξε ψηφίζοντας είτε όχι είτε παρών. Ελπίζω ότι σήμερα, που οι νόμοι αυτοί έχουν παραγάγει μετρήσιμο και απτό αποτέλεσμα και για τους πολίτες και για την Πατρίδα, να μπορέσουν να αναλογιστούν καλύτερα την στάση τους και ενδεχομένως να την εξηγήσουν στην ελληνική κοινωνία.

Πιο συγκεκριμένα:

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ  ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να αναλογιστεί και να μας εξηγήσει, πιο πειστικά αυτή τη φορά, γιατί δεν ψήφισε

–1.Τη κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Γαλλικής Δημοκρατίας για την εγκαθίδρυση στρατηγικής εταιρικής σχέσης για τη συνεργασία στην άμυνα και την ασφάλεια

–2. Την  ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας (Ν. 4891/2022): ΠΑΡΩΝ επί της αρχής, ΟΧΙ στο άρθρο 9 (προμήθεια 6 καινούργιων και 12 μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών τύπου RAFALE).

–3.Την κύρωση  του Δεύτερου Πρωτοκόλλου Τροποποίησης της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Ας εξηγήσουν γιατί δεν ψήφισαν:

–1.Το σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης και άλλες διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα

–2.Την  τροπολογία για έκτακτη οικονομική ενίσχυση 600 ευρώ στο ένστολο προσωπικό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (ακόμη να ξεκαθαρίσουν αν είμαι υπέρ ή κατά της ψήφισης της τροπολογίας αυτής)].

–3.Τις τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και τις συναφείς διατάξεις (Ν. 4637/2019): ΟΧΙ επί της αρχής [και επί του άρθρου 3 που, μεταξύ άλλων, καθιστά εκ νέου κακούργημα την ενεργητική δωροδοκία].

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

–1.Την αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις (Ν. 4692/2020): ΟΧΙ επί της αρχής [και επί του άρθρου 82 περί Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών].

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Ας μας εξηγήσει ποια προοδευτική λογική τους υπαγόρευσε να μην ψηφίσουν:

–1. Την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων, Πρόγραμμα «Κυψέλη» για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, διατάξεις για την προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, «Προσωπικός Βοηθός για τα Άτομα με Αναπηρία».

–2. Τον εξορθολογισμό ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, την  ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

–3. Το πρόγραμμα Σπίτι μου – στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία, στεγαστική αποκατάσταση πυρόπληκτων στο «Μάτι».

–4. Τη μείωση ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών/εργαζομένων

–5. Το πρόγραμμα «Γιατρός για όλους», ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση στις υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναρωτιόμαστε ποια φιλολαϊκή αιτία ήταν εκείνη που τους ανάγκασε να μην ψηφίσουν:

–1.Τις επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός».

–2.Την καταβολή ποσών μειώσεων συντάξεων Δημοσίου σε συμμόρφωση προς νομολογία Ελεγκτικού Συνεδρίου.

–3. Τη μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος και τη μείωση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος για τα νομικά πρόσωπα.

–4. Τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους διαβίωσης (market pass) εξαιτίας της εισαγόμενης ακρίβειας, αλλά και τη συνεισφορά αλληλεγγύης σε δραστηριότητες από τη φορολόγηση των διυλιστηρίων.

  1. ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ας μας πουν, έστω σήμερα, ποια προοδευτική οικολογική ευαισθησία ήταν αυτή που τους οδήγησε στο να μην ψηφίσουν:

–1. Τη σύσταση Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και της χορήγηση επιδότησης λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στους καταναλωτές.

–2. Τη κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυπριακής Δημοκρατίας για την υλοποίηση έργων υποδομής για την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση των πυρόπληκτων περιοχών της Ανατολικής Αττικής (κοινωνικές κατοικίες στο Μάτι)

–3. Τον εθνικό Κλιματικό Νόμο (ν. 4936/2022): ΟΧΙ επί της αρχής (ΠΑΡΩΝ στην τροπολογία για έκτακτη οικονομική ενίσχυση λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος οικιακών καταναλωτών, αλλά και τη φορολόγηση, την έκτακτη εισφορά στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας).

–4. Τη μη εφαρμογή ρήτρας αναπροσαρμογής σε τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σύνοψη που θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολλά περισσότερα κεφάλαια, της πολιτικής αδιαφορίας του ΣΥΡΙΖΑ για τις ανάγκες του ελληνικού λαού και τις καθημερινές του αγωνίες. Μια σύνοψη της ανεπάρκειάς του να παράγει το παραμικρό χρήσιμο για τους πολίτες και την Πατρίδα σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο. Τα όχι και τα παρών του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι απέναντι στην Κυβέρνηση. Τα όχι και τα παρών του ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό το διάστημα είναι απέναντι στην κοινωνία και τις ανάγκες της. Τα δικά μας ναι, οι δικές μας πολιτικές, είναι διαρκώς στο πλευρό του λαού και της Πατρίδας.

Τιμές για ρεύμα, φυσικό αέριο και αγαθά στην Ελλάδα

Στα όσα ανυπόστατα ακούγονται, απαντάμε πάντοτε με αδιαμφισβήτητα στοιχεία και φυσικά με έμπρακτες λύσεις. Άλλωστε, ο πραγματισμός πάντοτε υπερτερεί, κερδίζει την αερολογία.

Μέσα σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενων δυσκολιών, σε ένα πρόβλημα που είναι πανευρωπαϊκό, η χώρα μας βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η  τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα το Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την μηνιαία έρευνα HEPI για τις λιανικές τιμές του ηλεκτρικού σε χώρες της Ευρώπης ήταν χαμηλότερη ξανά από το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε..

Συγκεκριμένα η τελική τιμή στην Ελλάδα είναι 30,33 σεντς ανά κιλοβατώρα έναντι 31,74 σεντς που είναι ο μέσος όρος της Ε.Ε..

Η Κυβέρνηση, συνεπής στις δεσμεύσεις, συνεχίζει να στηρίζει νοικοκυριά, επαγγελματίες και αγρότες και θα συνεχίσει για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή ακρίβεια στην Ευρώπη. Αξιοποιεί για το σκοπό αυτό από τον περασμένο Ιούλιο το μηχανισμό άμεσης ανάκτησης υπερεσόδων από τις εταιρείες ενέργειας. Μέχρι στιγμής ο μηχανισμός αυτός έχει αποδώσει ένα ποσό της τάξης των 3,2 δισ. ευρώ. Έτσι και κατά τον τρέχοντα μήνα απορροφάται το 100% των αυξήσεων στα κοινωνικά τιμολόγια, το 87% για το 90% των νοικοκυριών και το 92% των αυξήσεων για τους αγρότες.

Επίσης, για τρίτο συνεχόμενο μήνα, ο πληθωρισμός στη χώρα μας καταγράφει -σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat- σημαντική αποκλιμάκωση καθώς υποχώρησε στο 7,6% το Δεκέμβριο, από 8,8% το Νοέμβριο, 9,5% τον Οκτώβριο και 12,1% τον περασμένο Σεπτέμβριο. Είμαστε έτσι κάτω από το μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης, κάτω από πολλές και ισχυρότερες από της χώρας μας οικονομίες, που περιορίστηκε στο 9,2% το Δεκέμβριο από 10,1% το Νοέμβριο.

Γλυπτά Παρθενώνα

Η Κυβέρνησή μας, από την αρχή της θητείας της κινήθηκε με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και κυρίως με αποτελεσματικότητα, προκειμένου να πραγματωθεί ο εθνικός στόχος της οριστικής επιστροφής της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Μουσείο της Ακρόπολης, με βάση την πάγια θέση της χώρας μας, ότι δηλαδή δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο νομή, κατοχή και φυσικά κυριότητα των Γλυπτών.

Αυτά τα 3,5 χρόνια σημειώθηκε πολύ σημαντική πρόοδος στο ζήτημα αυτό. Όχι γενικά, όχι αφηρημένα, αλλά με πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα, με πολύ συγκεκριμένα βήματα. Θα αναφερθώ σε τρία από αυτά:

  1. Το Σεπτέμβριο του 2021 η Διακυβερνητική επιτροπή της UNESCO για πρώτη φορά εκδίδει απόφαση με βάση την οποία καλεί την βρετανική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη στάση της σε σχέση με την επανένωση των γλυπτών.
  2. Μια μερική επιστροφή ορισμένων από τα Γλυπτά του Παρθενώνα έχει ήδη ξεκινήσει. Τονίζω την πολύ μεγάλη σημασία της επιστροφής του θραύσματος Fagan που είναι ένα θραύσμα από την Ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα, καθώς επίσης και τα τρία θραύσματα τα οποία επιστρέφουν από το Βατικανό που επιστρέφουν στη χώρα μας.
  3. Την πολύ ριζική μεταστροφή της κοινής γνώμης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ειδικά αυτό δεν ήρθε από μόνο του, αλλά μέσα από πολύ συντονισμένες ενέργειες της ελληνικής Κυβέρνησης.

Το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την εθνική μας αυτοσυνειδησία και δεν χωρούν ούτε μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ούτε επαρχιωτισμός, ούτε αντιδραστικότητα.

Παρότι το ελάχιστο που απαιτεί ο ελληνικός λαός, αλλά και η Ιστορία και οι περιστάσεις, σε ένα τόσο μεγάλο και εθνικό ζήτημα, είναι η συστράτευση όλων, ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει για πολλοστή φορά και σε αυτό το θέμα το ρόλο της θλιβερής εθνικής εξαίρεσης. Μπροστά στην αμηχανία του για το ενδεχόμενο μιας ακόμη εθνικής επιτυχίας, μιας ακόμη επιτυχίας της Πατρίδας, δεν κρατά ούτε τα προσχήματα. Ανεξαρτήτως της μικροψυχίας και της εθελοτυφλίας του ΣΥΡΙΖΑ, η Κυβέρνησή μας, όπως έχει πολλές φορές αποδείξει, διαπραγματεύεται με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες απανταχού της Γης, καθώς και η συντριπτική πλειοψηφία της διεθνούς κοινής γνώμης είναι μαζί μας, είναι στο πλευρό μας.

Για να είναι μαζί μας, ο Πρωθυπουργός εργάζεται όλο αυτό το διάστημα ακατάπαυστα και συνομιλεί με διεθνείς προσωπικότητες για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Την ίδια ώρα ο κ. Τσίπρας επιλέγει ως συνομιλητές του πρόσωπα που επιδίδονται σε χυδαίες αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Η διαφορά αυτή από μόνη της είναι αποκαλυπτική και δεν θα χρειαζόταν κανένα επιπλέον σχόλιο.

Ο κ. Τσίπρας, που επί τεσσεράμισι χρόνια ως Πρωθυπουργός, δεν έκανε απολύτως τίποτα για την προώθηση του εθνικού μας αιτήματος, ας αναλογιστεί, έστω τώρα, αυτή την κρίσιμη στιγμή, τι ακριβώς κάνει.

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό για τα ζητήματα που προέκυψαν με αφορμή το Π.Δ. για διορισμό καλλιτεχνών στο Δημόσιο.

Βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου μια σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό για τα ζητήματα που προέκυψαν με αφορμή το Π.Δ. για το διορισμό καλλιτεχνών στο Δημόσιο. Η σύσκεψη πραγματοποιείται με τη συμμετοχή όλων των συναρμοδίων από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Εγείρονται μια σειρά από ζητήματα με το Π.Δ. ως προς το μισθολογικό κόστος πρόσληψης καλλιτεχνών κυρίως σε Ο.Τ.Α.. Είναι γνωστό ότι το Π.Δ. απλά επικύρωσε μια στρεβλή κατάσταση πολλών ταχυτήτων στον τρόπο πρόσληψης και αμοιβής καλλιτεχνών μεταξύ διαφορετικών φορέων του Δημοσίου. Η Κυβέρνησή μας οδηγείται, κινείται προς την κατεύθυνση επίλυσης της στρέβλωσης αυτής.

Όπως, επίσης, και αντιμετώπισης ενός ευρύτερου ζητήματος οργάνωσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης τόσο σε ό,τι αφορά στο παρελθόν με τις πολλές και διαφορετικές ταχύτητες που υπάρχουν, όσο και σε ό,τι αφορά στο μέλλον.  Ειδικά αυτό είναι ένα ζήτημα αυτό, της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, ένα ζήτημα που δεν έχει αγγίξει καμία Κυβέρνηση στο παρελθόν, η Κυβέρνησή μας σχεδιάζει άμεσα τη σύστασης μιας επιτροπής προσωπικοτήτων που μαζί με υπηρεσιακούς παράγοντες από τα συναρμόδια Υπουργεία θα μελετήσουν σε βάθος ουσιαστικά και θα καταλήξουν σε προτάσεις στα ζητήματα αναβάθμισης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Σας ευχαριστώ και παρακαλώ πολύ για τις ερωτήσεις σας.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αναφερθήκατε στο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα και πέραν της επίθεσης που κάνατε στο ΣΥΡΙΖΑ θα ήθελα να μας διευκρινίσετε κατά πόσο βρισκόμαστε εγγύτερα σε μία θετική για τη χώρα εξέλιξη σε σχέση με το πρόσφατο ταξίδι του Πρωθυπουργού τον προηγούμενο Νοέμβριο στο Λονδίνο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε διανύσει πολύ δρόμο από την ώρα που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Σας περιέγραψα απλά και συγκεκριμένα βήματα και παραδείγματα που έχουν γίνει. Συνεχίζουμε την προσπάθεια επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, έτσι όπως επιβάλλεται σε μια διαπραγμάτευση η οποία δεν είναι εύκολη και την οποία η Κυβέρνηση κάνει με υπεύθυνο τρόπο πάντοτε, έχοντας κατά νου τον τελικό στόχο. Ο τελικός στόχος είναι να επιστρέψουν, να επανενωθούν τα Γλυπτά του Παρθενώνος στο Μουσείο της Ακρόπολης.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Δηλαδή, υπάρχει περίπτωση να υπάρξει συμφωνία και τους επόμενους μήνες, λίγο πριν τις εκλογές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η διαπραγμάτευση βρίσκεται σε εξέλιξη. Δεν υπάρχει κάτι νεότερο που πρέπει ή που έχω να σας ανακοινώσω. Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι σε αυτού του είδους τα ζητήματα κανείς πρέπει να τα προσεγγίζει σε ό,τι αφορά τη διαδικασία, έχοντας κατά νου ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε και, κυρίως, στο ότι είναι ευρύτερα ζητήματα που ξεπερνούν εκλογικούς και πολιτικούς κύκλους. Δεν είναι θέματα που πρέπει να εντάσσονται ούτε στην προεκλογική αντιπαράθεση, ούτε πολύ περισσότερο στη μικροπολιτική αντιπαράθεση. Απαιτείται ευθύνη, απαιτείται σεβασμός στην ιδιαιτερότητα της όλης κατάστασης, συνέπεια και δουλειά, σαν κι αυτή που κάνουμε και που ήδη έχει αποδώσει καρπούς.

ΒΑΓ. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Πάνω στο ίδιο θέμα κύριε Εκπρόσωπε. Ήθελα να σας ρωτήσω εάν αυτή η προσπάθεια ευοδωθεί θετικά υπό ποιο καθεστώς θα επιστρέψουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στη χώρα μας; Γιατί το Βρετανικό Μουσείο λέει ότι είναι δανεικά στην ουσία. Σαν να αναγνωρίζουμε, δηλαδή, εμείς ότι η κυριαρχία ανήκει σ’ αυτούς και θα ήθελα να μας διευκρινίσετε με ποιο καθεστώς, αν επιστραφούν, μακάρι να επιστραφούν, θα γίνει αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα από όλα να πω ότι εάν η προσπάθεια αυτή ευοδωθεί θα πρόκειται για τεράστια εθνική επιτυχία. Και για αυτό καλό θα είναι ορισμένοι να μη στέκονται αμήχανοι. Τέτοιες επιτυχίες είναι πρώτιστα επιτυχίες της Πατρίδας, ανεξάρτητα του ποια Κυβέρνηση τις καταφέρνει. Η δική μας η Κυβέρνηση εργάζεται για να έχουμε αυτή τη μεγάλη εθνική επιτυχία, που συνδέεται με την εθνική μας αυτοσυνειδησία. Καλό είναι, λοιπόν, στον ΣΥΡΙΖΑ να περιορίσουν την αμηχανία τους και τις ανεξήγητες και αλλοπρόσαλλες αντιδράσεις τους γύρω από το ζήτημα αυτό. Από εκεί και πέρα, είναι γνωστό ότι η διαπραγμάτευση βρίσκεται σε εξέλιξη και ότι η Ελληνική Κυβέρνηση, η Ελληνική Πολιτεία δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο κανένα δικαίωμα ιδιοκτησίας, νομής και κατοχής.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, είναι προς όφελος της Ελλάδας η προμήθεια από την Τουρκία των αμερικανικών F-16, όπως ανέφερε ο Υφυπουργός ο κ. Άγγελος Συρίγος; Δεν είναι αυτό ένα άγγελμα προς τους Αμερικανούς γερουσιαστές, αλλά και προς τους παράγοντες της ελληνικής Ομογένειας, που εδώ και καιρό προσπαθούν ακριβώς να αποτρέψουν αυτή την πώληση προς την Τουρκία; Και, τέλος πάντων, είναι θέση αυτή και της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εξωτερικών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι θέσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εξωτερικών είναι γνωστές και πάγιες και ο κ. Συρίγος με δηλώσεις του έχει αποσαφηνίσει πλήρως την τοποθέτησή του.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Για τα Γλυπτά, κύριε Εκπρόσωπε. Επειδή σας κατηγορούν για εργαλειοποίηση του θέματος και είπατε, άλλωστε, κι εσείς ότι είναι εθνικός στόχος που δεν πρέπει να μπαίνει σε τέτοια διαδικασία, σκέφτεστε άραγε μια διαδικασία επίσημης ενημέρωσης, ούτως ώστε να μην υπάρχει και η κατηγορία των κομμάτων ότι υπάρχει κρυφή διαπραγμάτευση, ώστε ο εθνικός στόχος να υποστηρίζεται από όσο το δυνατόν περισσότερους; Να συμφωνήσετε σε μια σειρά από θέματα για το πώς προχωράμε. Και ακόμη, εάν η βρετανική πλευρά πει «σας τα δανείζουμε με 50ετές επαναλαμβανόμενο  διάστημα», δηλαδή σας τα δίνουμε, θα αρνηθούμε να επιστρέψουν λόγω του ότι δεν αναγνωρίζουμε νομή, κατοχή και άρα όχι δανεισμό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα απ’ όλα, η οποιαδήποτε κατηγορία ή υπόνοια εργαλειοποίησης ακυρώνεται από το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνησή μας ασχολήθηκε με σοβαρότητα και με υπευθυνότητα με το ζήτημα αυτό και έχουμε να επιδείξουμε στην πορεία αυτών των τρεισήμισι χρόνων πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Ποια εργαλειοποίηση, λοιπόν, όταν καταφέραμε αυτά που σας περιέγραψα πριν και όταν συνεχώς, με συνέπεια, με αποτελεσματικότητα, με υπευθυνότητα, χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού, επιδιώκουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την Πατρίδα, για τον πολιτισμό μας; Επιδιώκουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την επιστροφή των Γλυπτών και την επανένωση στο Μουσείο της Ακρόπολης. Από εκεί και πέρα, η διαδικασία και η διαπραγμάτευση βρίσκονται σε εξέλιξη. Ποτέ η ελληνική Κυβέρνηση δεν έχει αρνηθεί την οποιαδήποτε ενημέρωση σε όποιον θέλει να πληροφορηθεί στοιχεία της εξέλιξης της υπόθεσης αυτής. Πρέπει να μείνουμε απολύτως προσηλωμένοι στο αποτέλεσμα, ακολουθώντας  τη βέλτιστη δυνατή τακτική, μέχρι  να πετύχουμε το αποτέλεσμα αυτό.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Γνωρίζετε, κύριε Εκπρόσωπε, για ποιον λόγο η κυρία Τουλουπάκη μαζί με τους δύο πρώην εισαγγελείς διαφθοράς, βρίσκονται προ των πυλών να διωχθούν και πάλι για πραγματικά νόμιμα περιστατικά, από τα οποία και οι τρεις έχουν αθωωθεί αμετάκλητα με το βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου του Ειδικού Δικαστηρίου;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ούτε γνωρίζω, ούτε σχολιάζω τις προθέσεις και τις κινήσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Ως προς το χρόνο των εκλογών, σας ανησυχεί εσάς  ή το λαμβάνετε υπόψη το τι συμβαίνει στη Τουρκία και αν αυτή θα οδηγηθεί σε εκλογές; Και το ρωτάω γιατί, μεταξύ άλλων, ο κ. Βορίδης σήμερα είπε ότι καλό θα είναι, όσο θα έχουμε τη μεταβατική Κυβέρνηση μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, να παραμείνουν στις θέσεις τους οι Υπουργοί Άμυνας και Εξωτερικών, προκειμένου να υπάρχει μια  καλύτερη διαχείριση των όποιων ζητημάτων προκύψουν. Θα είναι αυτή και θέση της Κυβέρνησης;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Ελλάδα είναι μια ισχυρή χώρα. Όλη η πολιτική που έχουμε ασκήσει το προηγούμενο διάστημα, μας έχει φέρει σε ένα επίπεδο έτσι ώστε να μην ετεροπροσδιοριζόμαστε  σε ό,τι αφορά κρίσιμες αποφάσεις, οι οποίες συνδέονται με τους θεσμούς και με το Πολίτευμά μας. Από εκεί  και πέρα, ό,τι καλύτερο πρέπει να γίνει για το μεσοδιάστημα εκείνο, είναι βέβαιο ότι θα γίνει.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, τι απαντάτε στην αποκάλυψη ότι δύο «γαλάζια» στελέχη έχουν πάρει απευθείας αναθέσεις 5,5 εκατομμυρίων ευρώ; Μάλιστα, πριν από λίγο ο ΣΥΡΙΖΑ, με ανακοίνωσή του, ρωτά τον κ. Μητσοτάκη αν  θα διαγράψει τον  κ. Κουτούπη.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι πορεύεται σε όλα τα ζητήματα με σύμμαχο τη διαφάνεια και τη νομιμότητα. Αυτές είναι βασικές αξίες, συνυφασμένες πλήρως με την Παράταξή μας. Όσο απόλυτοι είμαστε σε αυτό, άλλο τόσο είμαστε στο ό,τι δεν υιοθετούμε ούτε τη σκανδαλολογία, ούτε τις ατεκμηρίωτες καταγγελίες, ούτε τις εύκολες ενοχοποιητικές υποθέσεις, ούτε την προσπάθεια δημιουργίας ενός «αχταρμά» με πραγματικά   και ανύπαρκτα γεγονότα, με περιγραφές, με φωτογραφίες, με ιδιότητες που υπήρχαν, δεν υπήρχαν, προκειμένου να βγουν τα συμπεράσματα που κάποιοι έχουν στο μυαλό τους. Η Κυβέρνηση αυτή  πορεύεται σε όλα της τα ζητήματα με βάση τη νομιμότητα, τους κανόνες, τους θεσμούς και τη διαφάνεια.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Από τη στιγμή που έχουμε μπει στο τέλος της τετραετούς κυβερνητικής θητείας, γιατί ο Πρωθυπουργός δεν ανακοινώνει τις εκλογές και καλλιεργούνται σενάρια μία για τον Απρίλιο, μία για τον Μάρτιο; Υπάρχει κάποιος σπουδαίος λόγος που γίνεται αυτό; Γιατί σε όλα τα άλλα κράτη, όταν είναι να γίνουν εκλογές, ανακοινώνονται. Ακόμα και στη γειτονική Τουρκία έχει ανακοινωθεί από νωρίτερα ότι θα πάνε στις 16 Ιουνίου, άσχετα αν ήρθαν τώρα και είπαν ότι θα πάνε λίγο νωρίτερα. Εδώ, εμείς, γιατί δεν το ανακοινώνουμε και καλλιεργείται αυτό το σενάριο γύρω-γύρω;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το σημαντικό είναι ότι είμαστε συνεπείς σε αυτό που είχαμε πει από την πρώτη στιγμή, πως οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, το 2023. Είμαστε στο 2023, πλησιάζουμε στο τέλος της τετραετίας. Είναι σαφές ότι από την Άνοιξη και μετά θα ξεκινήσουν οι εκλογικές διαδικασίες. Οτιδήποτε άλλο, δεν νομίζω ότι κάνει κανέναν σοφότερο ή τον κρατά σε καμία μεγαλύτερη αγωνία.

Β. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Σε ένα άλλο θέμα. Επειδή σήμερα άνοιξαν και τα σχολεία μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, οι ιώσεις στη χώρα είναι σε έξαρση, είτε είναι Covid, είτε είναι ιώσεις της εποχής και παράλληλα, συνεχίζεται το πρόβλημα με την έλλειψη των φαρμάκων. Θα ήθελα να μας πείτε, πώς θα το αντιμετωπίσετε με βάση και τους ειδικούς και τους γιατρούς που λένε ότι το επόμενο διάστημα οι ιώσεις αυτές θα ενταθούν ακόμη περισσότερο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε, ήδη, αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες, προκειμένου να περιορίσουμε τις συνέπειες αυτού του παγκόσμιου προβλήματος στη χώρα. Ήδη, οι πρωτοβουλίες αυτές αρχίζουν και αποδίδουν. Είναι γνωστές. Ανακοινώθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα. Αφορούν στην αντικατάσταση φαρμάκων που βρίσκονται σε έλλειψη, από τα γενόσημα, τον περιορισμό -έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αυτό, από τον Νοέμβριο- των παράλληλων εξαγωγών φαρμάκων που βρίσκονται σε έλλειψη, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τη συνεννόηση όλων των αρμοδίων στον χώρο της Υγείας γιατρών, φαρμακοποιών, προκειμένου να ενημερώνονται οι πολίτες για το ποια φάρμακα μπορούν να βρουν για να αντιμετωπιστούν οι ασθένειες. Οι κινήσεις αυτές, αλλά και ο συντονισμός ευρύτερα και σε επίπεδο Ε.Ε., θα βοηθήσουν στο να είναι το πρόβλημα παροδικό και τις αμέσως επόμενες εβδομάδες να πάμε σε μια εξομάλυνση της κατάστασης.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Θα ήθελα ένα σχόλιό σας για τα τεκταινόμενα στη Βραζιλία και την εισβολή υποστηρικτών του Bolsonaro στο Κογκρέσο και το Προεδρικό Μέγαρο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θέλω να καταδικάσω απερίφραστα αυτές τις απαράδεκτες κινήσεις. Η λαϊκή ετυμηγορία στο πλαίσιο της Δημοκρατίας οφείλει να γίνεται σεβαστή από όλους. Βλέπουμε ότι ο «τραμπισμός» εμπνέει ακραίες πολιτικές συμπεριφορές, γενικώς σε όλο τον κόσμο, πολιτικές τοξικότητας, όξυνσης, εκτροπής. Και καλό θα είναι αυτό να το έχουν κατά νου όλοι όσοι κατά καιρούς φλερτάρουν ή ρέπουν προς τέτοιου είδους πολιτικές τακτικές, τοξικές, ακραίας όξυνσης, ακόμη-ακόμη και αφήνοντας υπόνοιες αμφισβήτησης του αποτελέσματος και της λαϊκής ετυμηγορίας.

Γ. ΚΟΛΟΒΑΤΣΙΟΣ: Υπήρξε συμφωνία να πέσουν οι τόνοι, όπως είπε ο Kalin; Και αν ναι, γιατί υπάρχει αυτή η ένταση πάλι το τελευταίο διάστημα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η χώρα μας έχει μια σταθερή και πάγια στάση σε ό,τι αφορά την εξωτερική πολιτική και τις σχέσεις με την Τουρκία. O καλύτερος δρόμος για καλές σχέσεις και σταθερές σχέσεις, είναι ο σεβασμός της διεθνούς νομιμότητας. Σε αυτό το μήκος κύματος βρίσκεται σταθερά η Ελλάδα και ταυτόχρονα ανυποχώρητη σε ό,τι αφορά στα κυριαρχικά της ζητήματα και την εθνική της κυριαρχία.

Σ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Συζητείται η επιστροφή της μάσκας σε σχολεία ή σε κλειστούς χώρους ενόψει της έξαρσης της πανδημίας; Και κατά πόσο είναι έτοιμα τα δημόσια νοσοκομεία; Γιατί ακούμε διάφορα από τους εκπροσώπους τους, ότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα, δεν έχουν ληφθεί, υπάρχουν ράντζα και τα λοιπά. Δεν υπάρχει η υποδομή η κατάλληλη, λένε οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία. Υπάρχει, επομένως, η κατάλληλη υποδομή;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει λόγος κάποιου πανικού, ούτε υπάρχει, αυτή τη στιγμή, κάποια σκέψη για επαναφορά μέτρων. Παρακολουθούμε την κατάσταση, όπως είναι. Είμαστε πάντοτε σε διαρκή επικοινωνία με τους ειδικούς και τους συμβούλους της Κυβέρνησης και αναλόγως θα πράξουμε.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Επειδή είπατε για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ότι το ζήτημα τελικά είναι να επιτευχθεί ο στόχος. Είπατε, μεν, ότι δεν αναγνωρίζουμε νομή, κατοχή, ιδιοκτησία, αλλά δεν άκουσα να διαψεύσετε κατηγορηματικά ότι δεν θα συζητήσουμε κανενός είδους δανεισμό. Συζητά, λοιπόν, η Κυβέρνηση, υπάρχει ενδεχόμενο δανεισμού των Μαρμάρων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η διαπραγμάτευση γίνεται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αρχών που ασπάζονται οι δύο χώρες και οι δύο Κυβερνήσεις και βέβαια, λαμβάνοντας υπόψη ρεαλιστικά το ιστορικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί. Στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιστρέψουν και να επανενωθούν τα Γλυπτά στο Μουσείο της Ακρόπολης. Θα πετύχουμε το στόχο αυτό, συνεχίζοντας σε μια γραμμή υπεύθυνης και αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης. Αυτό είναι το ζητούμενο και αυτός είναι ο στόχος.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Θα προχωρήσει η Κυβέρνηση σε ανακήρυξη της Α.Ο.Ζ. στην Κρήτη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνησή μας στα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, πορεύεται πάντοτε με άξονα το Διεθνές Δίκαιο και τα εθνικά μας συμφέροντα. Πάντοτε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είπατε προηγουμένως ότι η Κυβέρνηση δεν παίρνει θέση σε ατεκμηρίωτες καταγγελίες κ.ο.κ.. Έχουμε, την προηγούμενη εβδομάδα, την παραίτηση του κ. Χειμάρα, ο οποίος παραδέχθηκε ότι έχει λάβει δημόσιο χρήμα, παραβιάζοντας το ασυμβίβαστο. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει πάρει κάποια πρωτοβουλία ούτε η Κυβέρνηση για τα νόμιμα, γιατί το Σύνταγμα προβλέπει και ακύρωση των Πράξεων, ούτε και η Δικαιοσύνη. Σας ανησυχεί αυτό, μήπως είναι ένα σήμα σε επιχειρηματίες, γιατί εκλογές έρχονται, μια πρόσκληση ανοιχτή να παρουσιάσουν το ασυμβίβαστο και άλλοι; Και επίσης, θα ήθελα, αν μπορείτε, να μας δώσετε μια απόλυτη απάντηση, αν έχει προλάβει η Νέα Δημοκρατία από την περίπτωση Πάτση μέχρι σήμερα, να ελέγξει εάν υπάρχουν άλλα στελέχη, άλλοι βουλευτές, αντίστοιχες περιπτώσεις, όπως ο κ. Πάτσης και ο κ. Χειμάρας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω να προσθέσω κάτι παραπάνω στα ζητήματα αυτά από τις απαντήσεις που έχω δώσει την προηγούμενη εβδομάδα. Είναι γνωστοί οι νόμοι, τα ασυμβίβαστα, οι περιορισμοί, όπως, επίσης, και τα όργανα της Πολιτείας, που είναι επιφορτισμένα με το να ελέγχουν περαιτέρω πράγματα, πέραν του ασυμβίβαστου, όπως αυτά που περιγράψατε. Παρεμπιπτόντως, ακόμα περιμένω μια απάντηση από το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για το ζήτημα των δύο Υπουργών του, που είχαν υποπέσει σε αυτά τα ασυμβίβαστα, της κυρίας Γεροβασίλη και του κ. Φλαμπουράρη. Θα πει κανείς ότι πολιτικά κρίθηκε στις εκλογές, ενδεχομένως. Παρ’ όλα αυτά, εδώ υπάρχει ένα ηθικό ζήτημα. Δύο Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν θα έπρεπε να παίρνουν δουλειές από το Δημόσιο, έπαιρναν και μάλιστα σε ικανοποιητικό βαθμό, τολμώ να πω. Δεν είδα να υπάρχει κάποια κίνηση και δεν είδα να υπάρχει και κάποιο σχόλιο ή έστω κάποια αυτοκριτική σήμερα γι’ αυτό το ζήτημα. Περιμένουμε από την προηγούμενη εβδομάδα, θα περιμένουμε.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Μέχρι πότε θα κάνετε briefing εσείς προσωπικά, για να ξέρουμε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μέχρι του σημείου που δεν θα έχω συνταγματικούς περιορισμούς. Έχει αναδειχθεί περιτράνως ότι πρέπει να προσέχουμε και να σεβόμαστε απολύτως το Σύνταγμα και τους περιορισμούς.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Στη Φθιώτιδα, έτσι;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Με ρωτάτε εάν θα είμαι υποψήφιος στην περιοχή που εξελέγην; Βεβαίως, θα είμαι υποψήφιος στον Νομό Φθιώτιδας.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Πάντως, εδώ δεν ξέρουμε μέχρι πότε θα σας βλέπουμε, ακόμα δεν μας λέτε.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε καιρό.

Να είστε καλά. Σας ευχαριστώ πολύ.