Καλό μεσημέρι.

Για το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού στις Η.Π.Α.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται από χθες στις Η.Π.Α. προκειμένου να συμμετάσχει στη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε.. Έχει ένα πολύ πυκνό πρόγραμμα συναντήσεων στη Νέα Υόρκη, με ξένους ηγέτες, αξιωματούχους του Ο.Η.Ε., στελέχη της επιχειρηματικής και της επενδυτικής κοινότητας, καθώς και στελέχη της δυναμικής ελληνικής ομογένειας.

Στο επίκεντρο των επαφών του Πρωθυπουργού θα βρίσκονται οι συμμαχίες της χώρας -περιφερειακές, ευρωπαϊκές, διεθνείς- σημαντικά ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, θέματα επενδυτικού ενδιαφέροντος, καθώς και  οι σχέσεις με το αμερικανικό Κογκρέσο.

Χθες το βράδυ, ο Πρωθυπουργός παρακάθησε σε δείπνο που παρέθεσε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Charles Michel για επιλεγμένους ηγέτες ευρωπαϊκών και αφρικανικών χωρών.  Το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού περιλαμβάνει ακόμα συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα του Ο.Η.Ε. António Guterres και τον Πρόεδρο του Προεδρικού Συμβουλίου της Λιβύης Mohamed al-Menfi, στις οποίες θα κυριαρχήσουν οι περιφερειακές και διεθνείς εξελίξεις με επίκεντρο το ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή, αλλά και την τουρκική προκλητικότητα και παραβατικότητα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας, καθώς και με εκπροσώπους σημαντικών αμερικανοεβραϊκών οργανώσεων.

Μέρος της επίσκεψής του, ο Πρωθυπουργός θα αφιερώσει  σε συναντήσεις με σημαντικούς επενδυτές. Θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Microsoft Brad Smith, καθώς «τρέχει» ήδη η μεγάλη επένδυση της εταιρείας στην Αττική, αλλά και το project της χορηγίας της ψηφιακής ξενάγησης στην αρχαία Ολυμπία.

Αύριο ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε..

Για την πορεία της οικονομίας

 

Η δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας μας δικαιώνει τη μεταρρυθμιστική μας στρατηγική. Αυτό επιβεβαιώνουν στοιχεία, εκθέσεις αξιολόγησης και κυρίως τα αποτελέσματα που βλέπουν στο εισόδημα, αλλά και στη διαφορά των υποχρεώσεων που πληρώνουν σήμερα, σε σχέση με το παρελθόν, οι πολίτες.

-Διαπιστώνεται τώρα από την ΕΛΣΤΑΤ ότι το πρώτο επτάμηνο 2021 η συνολική αξία των εξαγωγών έφτασε τα 22,11 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 24,7% έναντι του αντίστοιχου επταμήνου το 2020.

-Διαπιστώνεται, επίσης, ότι μόνο στο πρώτο εξάμηνο 2021, οι καθαρές εισροές Άμεσων Ξένων Επενδύσεων ανήλθαν σε 2,31 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 34% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Θα αναρωτιέται κανείς, αν αυτές οι επιδόσεις αφορούν λίγους ή κάποιους. Η απάντηση είναι ότι μας αφορούν όλους. Αφορούν τους εργαζόμενους στις εξαγωγικές επιχειρήσεις που αύξησαν το τζίρο και τις θέσεις εργασίας.

Αφορούν γεωργικούς συνεταιρισμούς σε όλη τη χώρα που είδαν τις εμπορικές τους συμφωνίες να πολλαπλασιάζονται.

Αφορούν τους επιχειρηματίες της εστίασης, τους εμπόρους, τους λιανεμπόρους, τους μικρομεσαίους επαγγελματίες σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, που είδαν τη δουλειά τους να αυξάνεται.

Αφορά τα νοικοκυριά -όλα τα νοικοκυριά- που είδαν σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά 5,1% το πρώτο τρίμηνο του έτους. Όπως, όλους μας αφορά το γεγονός ότι η πολιτική μας -η πολιτική των μεταρρυθμίσεων- είχε σαν αποτέλεσμα να έχουμε 46.000 επιχειρήσεις περισσότερες από όσες είχαμε το 2019 και 71.700 εργαζόμενους περισσότερους σε σχέση με το 2019, 71.700 ανθρώπους που μέσα στην πανδημία ενώ ήταν άνεργοι, δεν είχαν μισθό, ενδεχομένως να μην είχαν και εισόδημα αν δεν έπαιρναν κάποιο επίδομα, σήμερα εργάζονται και κερδίζουν τον μισθό τους μέσα από την δουλειά τους.

Την ίδια στιγμή η 11η Έκθεση Αξιολόγησης των θεσμών -που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- προβαίνει σε σειρά θετικών επισημάνσεων για την ελληνική οικονομία.

Ανάμεσα στα άλλα:

-Διαπιστώνει ότι η οικονομία εμφανίζει ανάκαμψη ταχύτερα του αναμενομένου, παρόλο που η επανέναρξη της οικονομικής δραστηριότητας έγινε αργότερα απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί στην προηγούμενη Έκθεση Αξιολόγησης.

-Υπογραμμίζει την αποτελεσματικότητα των μέτρων στήριξης της απασχόλησης και τόνωσης της ρευστότητας των επιχειρήσεων και κάνει αναφορές στα μέτρα ανακούφισης και ενίσχυσης των πληγέντων από τις πρόσφατες μεγάλες πυρκαγιές.

-Αναγνωρίζει ότι η Κυβέρνηση συνέχισε, με καλό ρυθμό, την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων σε μια σειρά από τομείς.

-Αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», ώστε να βγει η χώρα μας από την υγειονομική κρίση πιο δυνατή και να αυξηθούν οι ιδιωτικές, αλλά και δημόσιες επενδύσεις.

-Επιβεβαιώνει ότι η επίπτωση της πανδημίας στον χρηματοπιστωτικό τομέα είναι περιορισμένη, χάρη στα μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση, με αιχμή την παράταση του προγράμματος «Ηρακλής», το νόμο για τη ρύθμιση οφειλών, την παροχή δεύτερης ευκαιρίας και τα προγράμματα «Γέφυρα».

-Τονίζει ότι τα ταμειακά διαθέσιμα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς συνεχίζονται οι επιτυχημένες εκδόσεις ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου.

 

Πορεία εμβολιαστικού προγράμματος

Θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια με όλα τα  διαθέσιμα μέσα, ώστε να πείσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας να εμβολιαστούν.

Αυτό , όμως, όχι μόνον δεν αναιρεί, αλλά αντίθετα αναδεικνύει τη σημασία όσων έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα στο κομμάτι των εμβολιασμών.

Μέχρι σήμερα 6,4 εκατομμύρια Έλληνες άνω των 12 ετών έχουν επιλέξει να κάνουν το εμβόλιο. Αυτό σημαίνει ότι 2 στους 3 Έλληνες άνω των 12 ετών είναι εμβολιασμένοι. Αν συνυπολογιστούν και εκείνοι που έχουν αποκτήσει ανοσία μέσω της νόσησης, τότε 3 στους 4  συμπολίτες μας έχουν αντισώματα απέναντι στον ιό.

Αν δούμε την κατάσταση αντίστροφα, εξαιρώντας τους ανηλίκους, μόνο ένα ποσοστό 15% του ενήλικου πληθυσμού δεν διαθέτει αντισώματα έναντι του ιού. Οι αριθμοί αυτοί είναι συντριπτικοί. Τα αποτελέσματα αυτά δεν προέκυψαν στην τύχη, δεν ήρθαν  δια μαγείας. Πετύχαμε να έχουμε επάρκεια εμβολίων, κάτι που αποτελεί ζητούμενο για τις περισσότερες χώρες του πλανήτη ακόμα και σήμερα. Οργανώσαμε ένα άρτιο, αποτελεσματικό, λειτουργικό, ασφαλές και δωρεάν πρόγραμμα εμβολιασμού, το οποίο έτυχε διεθνούς αναγνώρισης.

Ανταποκριθήκαμε στις δυσκολίες που προέκυψαν. Πείσαμε τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων και οι εμβολιασμοί συνεχίζονται. Οι αριθμοί βελτιώνονται μέρα με τη μέρα. Παρά την αμφίσημη στάση μέρους της Αντιπολίτευσης, για μεγάλο χρονικό διάστημα και τη συστηματική εκστρατεία παραπληροφόρησης του ελληνικού λαού από ανεύθυνα άτομα και συλλογικότητες.

Δουλέψαμε  για την επιτυχία αυτή  και σήμερα είμαστε ευγνώμονες  τόσο για την ανταπόκριση των πολιτών όσο και για το μόχθο όσων πήραν και εξακολουθούν να παίρνουν μέρος στην προσπάθεια του εμβολιασμού. Η επιτυχία ήλθε ως αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας, οργάνωσης και πίστης στο σκοπό.  Και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε έτσι ώστε και αυτό το 15% των ενηλίκων που δεν διαθέτει σήμερα αντισώματα απέναντι στον ιό, να εμβολιαστεί.

Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΕΙΡ. ΜΠΕΛΛΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, παρατηρούνται αυξημένα κρούσματα κορoνoϊού στη Βόρεια Ελλάδα. Υπάρχει περίπτωση για lockdown στη Βόρεια Ελλάδα; Και δεύτερον, έκλεισαν και τμήματα σχολείων στη Βόρεια Ελλάδα, λόγω συσσώρευσης κρουσμάτων. Υπάρχει το υγειονομικό πρωτόκολλο, που λέει ότι ένα τμήμα κλείνει μόνο, εάν νοσήσει το 50%+1 των μαθητών. Υπάρχουν πάρα πολλές βολές και από ειδικούς γι’ αυτό το πρωτόκολλο. Είναι υπό εξέταση τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κατ’ αρχήν, να σας πω ότι στη Θεσσαλονίκη, όπως ξέρετε, βρισκόταν χθες η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Είχε εκτεταμένες επαφές με αυτοδιοικητικούς, με υγειονομικούς, με φορείς της πόλης, προκειμένου να εξεταστεί η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα, έτσι όπως διαμορφώνεται σε σχέση με τον κορονοϊό. Δεν είμαστε μπροστά σε lockdown. Δεν υπάρχει στην ατζέντα της Κυβέρνησης και στην προοπτική το να πάμε σε lockdown, σαν κι αυτά που είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν. Γνωρίζετε ότι κατά καιρούς, όπου διαπιστώνεται κρίσιμη αύξηση σε μεγέθη της πανδημίας, επιβάλλονται κάποια μέτρα. Δεν βρισκόμαστε εκεί τώρα, στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που κάναμε είναι να επισημάνουμε την ανάγκη να επιταχυνθούν οι εμβολιασμοί. Έγιναν οι απαραίτητες συσκέψεις και συνεργασίες και με τους υγειονομικούς για το Σύστημα Υγείας. Αυτή είναι μια προσπάθεια που η Κυβέρνηση θα συνεχίσει το επόμενο διάστημα. Θα συνεχιστούν οι επισκέψεις σε περιοχές, κυρίως εκεί που τα επίπεδα του εμβολιασμού είναι χαμηλά και χρειάζεται μια περαιτέρω δραστηριοποίηση και εγρήγορση, για να τα αυξήσουμε.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τα σχολεία στόχος μας είναι να μείνουν ανοιχτά και τα παιδιά να κάνουν μαθήματα μέσα στις αίθουσες. Η πεποίθησή μας βασίζεται σ’ ένα μελετημένο σχέδιο, που έχουμε εκπονήσει και με βάση τις οδηγίες των ειδικών. Αυτό το σχέδιο βασίζεται, αφενός μεν, στη δυνατότητα να έχουμε το εμβόλιο, αφετέρου δε, στον συχνό έλεγχο. Είναι ένα σχέδιο που, με τη συνεργασία όλων μας, παρέχει τις εγγυήσεις να παραμείνουν οι αίθουσες ανοιχτές. Πράγματι, έκλεισαν δύο τμήματα στα 80.000 που λειτουργούν. Προφανώς, η μετάλλαξη Δέλτα πλήττει αυτή των ανηλίκων πολύ περισσότερο απ’ ό,τι οι προηγούμενες. Κατ’ αρχήν, διότι στα παιδιά που είναι κάτω από 12 ετών δεν υπάρχει εμβολιασμός, ενώ στους ανηλίκους 12 με 17, τώρα ξεκίνησε η εμβολιαστική προσπάθεια και συνεχίζεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Ήδη, από το καλοκαίρι είχαμε δει αύξηση των κρουσμάτων σ’ αυτές τις ηλικίες. Είναι κάτι που το γνωρίζαμε, είναι κάτι που το περιμένουμε και ακριβώς επειδή αυτό γνωρίζαμε, ότι θα πλήξει κυρίως αυτές τις ηλικίες, για να είναι τα σχολεία ανοιχτά, καταστρώσαμε αυτά τα πρωτόκολλα κι  αυτόν τον τρόπο λειτουργίας, που αφορά, όπως σας είπα και προηγουμένως, και το εμβόλιο, και το τεστ, και τις αποστάσεις στον τρόπο λειτουργίας στις αίθουσες. Παρακολουθούμε την κατάσταση και οι προσπάθειές μας θα είναι προς την κατεύθυνση η εκπαίδευση να μείνει ανοιχτή.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, η Κυβέρνηση λέει ότι θα στηρίξει τη μεσαία τάξη. Πώς γίνεται αυτό, όμως, από τη μία να στηρίζει τη μεσαία τάξη και από την άλλη, ουσιαστικά, να εφαρμόζει πολιτικές που οδηγούν στην εξαφάνιση της μεσαίας τάξης, όπως η συγχώνευση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων; Ουσιαστικά ο κ. Γεωργιάδης είπε προχθές ότι οι μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να συγχωνευθούν για να έχουν πρόσβαση σε δανεισμό, διαφορετικά θα κλείσουν.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και στις πόλεις, στις κωμοπόλεις και στα χωριά μας. Αποτελούν το βασικό κομμάτι του παραγωγικού ιστού. Η Κυβέρνησή μας, λοιπόν, με τις πολιτικές της από την πρώτη στιγμή κατ’ εξοχήν στηρίζει αυτή την επιχειρηματικότητα. Τι θα πει «στηρίζει αυτή την επιχειρηματικότητα»; Να θυμίσω μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών. Να θυμίσω ότι για μεγάλο κομμάτι αυτής της επιχειρηματικότητας υπήρχε μια τεράστια έκπτωση ενοικίου για όλη την περίοδο της πανδημίας. Να θυμίσω τις επιστρεπτέες προκαταβολές, που οι μισές από αυτές δεν θα επιστραφούν. Να θυμίσω μια σειρά από μέτρα υποστήριξης, όχι μόνο την περίοδο της πανδημίας, αλλά και πριν.

Κατεξοχήν, λοιπόν, η πολιτική μας στηρίζει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, για να την ενισχύσει και να την κάνει πιο ανθεκτική. Δίνει κίνητρα, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις μέσα από συγχωνεύσεις να μπορέσουν να διευρύνουν την εμβέλειά τους, την πελατεία τους, την αγοραστική τους στόχευση. Επίσης, να μπορούν να έχουν ευκολότερα πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία και να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό, που πλέον δεν είναι τοπικός, δεν είναι καν εθνικός. Πολλές φορές ξεπερνά και τα όρια αυτά. Επειδή,λοιπόν, θέλουμε αυτή την επιχειρηματικότητα, επειδή δεν θέλουμε λουκέτα, επειδή δεν θέλουμε ανθρώπους που θα δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, κινούμαστε σ’ αυτούς τους άξονες. Στηρίζουμε, με πολύ συγκεκριμένα μέτρα την επιβίωση των επιχειρήσεων αυτών. Βγάλαμε από τις πλάτες τους βάρη που είχε φορτώσει η προηγούμενη Κυβέρνηση σε ό,τι αφορά στο φορολογικό, στο ασφαλιστικό και σε μια σειρά άλλα.

Την περίοδο της πανδημίας σταθήκαμε στο πλευρό τους με τρόπους που νομίζω ότι και οι ίδιοι αναγνωρίζουν, αλλά αποτυπώνεται και στην επαναλειτουργία τους και στο γεγονός ότι έχουμε παραπάνω επιχειρήσεις. Δίνουμε κίνητρα, έτσι ώστε να βρουν πεδίο, μοντέλο και πλατφόρμα συνεργασίας, για να δυναμώσουν και προς όφελος δικό τους και προς όφελος των τοπικών οικονομιών. Έχουμε πλήρη συνείδηση και συναίσθηση τι σημαίνει μικρομεσαία επιχειρηματικότητα για την κουλτούρα του ελληνικού επιχειρείν, κυρίως στην περιφέρεια. Οι πολιτικές μας και τα κίνητρα που δίνουμε φορολογικά κ.ά., ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύουν: Της στήριξης ώστε να αποκτήσουν ικανό και κρίσιμο μέγεθος, το οποίο είναι απαραίτητο παντού. Είναι απαραίτητο στο λιανεμπόριο, είναι απαραίτητο στους επαγγελματίες, είναι απαραίτητο στην αγροτική παραγωγή, για να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες ανταγωνισμού του σήμερα. Αυτή είναι η πολιτική της Κυβέρνησης και απαντάει ακριβώς σ’ αυτή την ανάγκη. Στην ανάγκη να τους δυναμώσουμε, να γίνουν πιο ανθεκτικοί, να μπορούν να διεκδικούν περισσότερα πράγματα, μεγαλύτερες αγορές και να επιβιώνουν μέσα σ’ αυτό το ανταγωνιστικό οικονομικό περιβάλλον. Έχουμε αποδείξει ότι στηρίζουμε με συγκεκριμένα μέτρα. Και αυτοί που το ξέρουν, πρώτα και πάνω από όλα, είναι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς απαντά η Κυβέρνηση στις επικρίσεις που διατυπώνονται ότι έχει καθυστερήσει στο ζήτημα της θεραπείας των μονοκλωνικών αντισωμάτων, ότι δεν έχει δώσει την απαραίτητη ώθηση και στήριξη προκειμένου να προχωρήσει;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μόλις πρόσφατα, νομίζω χθες ή προχθές, δόθηκε η έγκριση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τη χρήση των μονοκλωνικών και ετοιμάζεται τροπολογία από το Υπουργείο Υγείας, άμεσα, την επόμενη εβδομάδα, που θα επιτρέψει στη χώρα μας την προμήθειά τους. Η χώρα μας συμμετείχε σε όλα τα ερευνητικά στάδια δοκιμής και παρακολούθησης ανάπτυξης των μονοκλωνικών. Άρα νομίζω ως προς αυτό, δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να προσθέσει κανείς, εκτός κι αν κάποιος πιστεύει ότι θα έπρεπε να πάμε σε μια μαζική προμήθεια και εφαρμογή των μονοκλωνικών, χωρίς προηγουμένως αυτά να έχουν πάρει έγκριση.

Εκείνο, όμως, που πρέπει να επισημάνω είναι ότι οφείλουμε να μην ξεχνάμε ότι πίσω από αυτή την ιστορία των μονοκλωνικών -που έσπευσε χθες με κάποιο τρόπο να αξιοποιήσει το σύνολο της Αντιπολίτευσης- κρύβονταν η προσπάθεια διαφόρων να δημιουργήσουν θέματα και αμφιβολίες σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Τα μονοκλωνικά αφορούν μία θεραπεία σε κάποιο στάδιο της νόσησης για το οποίο -εγώ δεν τοποθετούμαι- οι αρμόδιοι ερευνητές και επιστήμονες έχουν τοποθετηθεί και μετά από μια διαδικασία, ερευνητική και δοκιμών, κατέληξαν στην τελευταία απόφαση, την οποία η χώρα μας θα αξιοποιήσει με τον τρόπο που σας είπα. Άλλο πράγμα είναι αυτό και άλλο το γεγονός ότι κάποιοι χρησιμοποιούσαν αυτή την ιστορία ως άλλοθι ή ως δικαιολογία, για να δημιουργήσουν ενστάσεις και αμφιβολίες ή να καταστήσουν περίπου ισοδύναμο του εμβολιασμού. Το εμβόλιο είναι το βασικό εργαλείο, το βασικό μέσο που έχουμε στα χέρια μας, για να θωρακιστούμε απέναντι στον ιό.

ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει μια τροπολογία σχετικά με το θέμα της e-food. Φαντάζομαι ότι θα προτείνει οι συμβάσεις των εργαζομένων να είναι εξαρτημένης και μισθωτής εργασίας. Η Νέα Δημοκρατία τι θα κάνει γι’ αυτό; Και αύριο θα έχει μία απεργία η Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό και τον Τουρισμό. Το σχόλιό σας.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ένα πράγμα είναι η χρονική καθυστέρηση με την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει, αντιλαμβάνεται διάφορα πράγματα. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει ένα καθεστώς και σήμερα ισχυρίζεται ότι θα φέρει μια τροπολογία που θα έρχεται να παρέμβει σε ένα καθεστώς, το οποίο ίσχυε επί των ημερών του, και τότε που είχε τη δυνατότητα και τη δύναμη δεν το έθιξε καθόλου. Τότε οι εργαζόμενοι στην εστίαση -οι  ντελιβεράδες- ήταν για τον ΣΥΡΙΖΑ αόρατοι. Όπως προκύπτει με βάση τον συλλογισμό του, σήμερα ξαφνικά έγιναν ορατοί. Όμως, το ουσιαστικό και το σημαντικό δεν είναι τι έκανε, τι κάνει ή πώς βλέπει τα πράγματα ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τι κάνει ο νόμος που ψήφισε η Κυβέρνηση στη συγκεκριμένη αγορά. Δείτε: Ο νόμος αυτός αποκρυσταλλώνει ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να είναι καθαρές οι μορφές εργασίας, οι σχέσεις εργασιακής απασχόλησης των εργαζομένων με τις εταιρείες, με τις πλατφόρμες αυτές. Είναι ένας νόμος που δίνει διάφορες δυνατότητες, αλλά με πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να μην γίνεται ο εργαζόμενος αντικείμενο εκμετάλλευσης από την εταιρεία. Αυτό είναι το βασικό. Αυτό είναι το ζητούμενο. Και ο νόμος αυτός ισχύει σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.

Τι άλλο κάνει αυτός ο νόμος που είναι «αντεργατικός»;  Αυτός ο νόμος, που είναι «αντεργατικός», υποχρεώνει τις εταιρείες να δίνουν εξοπλισμό στους εργαζόμενους. Αυτός ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να συνδικαλίζονται και να έχουν δικαιώματα και στην απεργία. Αυτός ο νόμος δημιουργεί ένα εργασιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο μία αντίστοιχη εταιρεία, μόλις προχθές, ήρθε και ανακοίνωσε ότι θα κάνει 500 προσλήψεις μέχρι το τέλος του 2021 και μάλιστα όλες με καθεστώς μισθωτής απασχόλησης. Άρα, πού συνδέεται ακριβώς αυτή η αδικαιολόγητη και απαράδεκτη πρακτική της εν λόγω εταιρείας, που ξεκίνησε όλο το θέμα, με το νομικό και το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει; Αν το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που υπήρχε ήταν ένα νομικό και θεσμικό πλαίσιο που άνοιγε τον δρόμο σε όλους τους εργοδότες να εκμεταλλεύονται τους εργαζομένους ή τους στερούσε τη δυνατότητα να έχουν μισθωτή εργασία, σε αυτούς που θέλουν να έχουν μισθωτή εργασία στη συγκεκριμένη δραστηριότητα,  δεν θα είχαμε το αποτέλεσμα που σας είπα μόλις προηγουμένως. Γιατί ένα πράγμα είναι τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς τι λέει η Νέα Δημοκρατία, ο Χατζηδάκης, η Κυβέρνηση, ο Οικονόμου, τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και ένα άλλο πράγμα είναι η αληθινή ζωή. Η αληθινή ζωή τι μάς δείχνει; Ότι μέσα σε αυτό το περιβάλλον που ισχύει, με αυτό το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει έρχεται μία εταιρεία και λέει ότι εγώ μέχρι το τέλος του 2021 θα προσλάβω 500 ανθρώπους με σχέση μισθωτής εργασίας.

Παρά το ό,τι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια προσπάθεια ψηφοθηρίας, σαν και αυτές που μας έχει συνηθίσει, να ξαναυποστηρίξει ότι η Κυβέρνηση νομοθετεί για τους λίγους και τους ισχυρούς, η πραγματικότητα τον διαψεύδει για μια ακόμη φορά. Υπάρχει ένας νόμος που δίνει τη δυνατότητα για διάφορες μορφές συνεργασίας με τις πλατφόρμες, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη, χωρίς, όμως, γκρίζες και θολές ζώνες, που να σου επιτρέπει για άλλο να δουλεύεις και να έχεις σύμβαση και για άλλο να αμείβεσαι και άλλες υποχρεώσεις  να έχεις στη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Είναι ένας νόμος που εργασιακά ενισχύει τα δικαιώματα των ανθρώπων που δουλεύουν στον συγκεκριμένο κλάδο. Και αυτό αποδεικνύεται και από την πράξη, με βάση αυτά που σας είπα προηγουμένως. Είναι άλλο πράγμα μια απαράδεκτη εργοδοτική πρακτική -την οποία από την πρώτη στιγμή και εμείς αναδείξαμε- και άλλο πράγμα η ψηφοθηρία και η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ στο συγκεκριμένο θέμα, η οποία στο τέλος-τέλος βγάζει «λάδι» αυτή την αθέμιτη και την άδικη πρακτική του συγκεκριμένου εργοδότη. Αυτές οι νοοτροπίες είναι νοοτροπίες που πρέπει να αφήσουμε πίσω μας ως Ελλάδα, κυρίως σε μια οικονομία που ανθεί και σε έναν χώρο που η δουλειά των συγκεκριμένων εργαζόμενων και μέσα στην πανδημία, με όλα τα ρίσκα της και όλες τις δυσκολίες της έβαλαν πλάτη στην εταιρεία και βοήθησαν και αυτοί από την πλευρά τους για να έχει κέρδη και να πάει καλά, πράγμα που είναι υγιές και όλοι το επιδιώκουμε σε μια οικονομία.

Αντί, λοιπόν, να επικεντρώσουμε όλοι σε αυτή την άδικη πρακτική -επειδή καλά και σώνει πρέπει να φταίει η Κυβέρνηση, η οποία υπαρξιακά για το ΣΥΡΙΖΑ είναι με τους λίγους, λες και λίγοι την άκουσαν και την εξέλεξαν με 40%, λες και κάποιος Πρωθυπουργός και μια Κυβέρνηση έχει κάποιο λόγο να απευθύνεται μόνο στους λίγους και όχι στους πολλούς- αντί λοιπόν να αναδεικνύουμε αυτή την αθέμιτη πρακτική, η εμμονή στην ψηφοθηρία και υποκρισία βγάζει «λάδι» αυτή την πρακτική, προκειμένου ο ΣΥΡΙΖΑ να αναζητήσει άλλα πράγματα.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Δένδιας παρουσίασε ένα χάρτη στους Ευρωπαίους ομολόγους του με την παρουσία τουρκικών πλοίων 10 μίλια από τις ακτές της Κρήτης. Με δεδομένη, λοιπόν, την εκ νέου τουρκική προκλητικότητα, αλλά και τις εμπρηστικές δηλώσεις εσχάτως του Recep Tayyip Erdogan, θα θέσει το θέμα της τουρκικής προκλητικότητας ο Πρωθυπουργός στις συναντήσεις που θα έχει στη Νέα Υόρκη; Και ποιος είναι ο δρόμος που θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής η Αθήνα; Και ένα συμπληρωματικό ερώτημα. Ισχύουν οι πληροφορίες ότι υπάρχει η πιθανότητα για νέο γύρο διερευνητικών επαφών τον Οκτώβριο, των δύο πλευρών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Περιμένουμε να ακούσουμε την ομιλία του Πρωθυπουργού αύριο. Όπως σας είπα και στην τοποθέτησή μου, η προκλητικότητα της Τουρκίας βρίσκεται, έτσι κι αλλιώς, στην ατζέντα των συνομιλιών του Πρωθυπουργού στις επαφές του στη Νέα Υόρκη. Και η εξωτερική μας πολιτική, όπως έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν, τίποτα δεν αφήνει αναπάντητο και με αποφασιστικότητα και ψυχραιμία αντιμετωπίζει όλα τα συμβάντα και κάθε πρόκληση.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Για τις διερευνητικές επαφές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το Υπουργείο Εξωτερικών θα επανέλθει το επόμενο διάστημα με συγκεκριμένη πληροφόρηση.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ο Πρωθυπουργός, αν δεν απατώμαι, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της FIFA. Ξέρουμε τι συζητήθηκε; Αν συζητήθηκε κάποιο ολιστικό σχέδιο για το ελληνικό ποδόσφαιρο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα υπάρξει συγκεκριμένη ενημέρωση για τις επαφές του Πρωθυπουργού μέσα στο απόγευμα.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είχαμε χθες τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, έχουμε και μια σχετική ανακοίνωση και θα ήθελα να ρωτήσω: Σε τι μοτίβο τελικά πάμε, όσον αφορά στη λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στη χώρα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θέλω να σας πω, με πολύ ξεκάθαρο τρόπο, ότι για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει άλλο μοτίβο από τη διά ζώσης λειτουργία των Πανεπιστημίων. Υπάρχουν φοιτητές που δύο χρόνια δεν έχουν γνωρίσει το αμφιθέατρο,  δεν έχουν δει τι σημαίνει παράδοση πανεπιστημιακή, δεν έχουν δει τι σημαίνει εργαστήριο, δεν έχουν γνωρίσει τη φοιτητική ζωή, δεν ξέρουν τους συμφοιτητές και τις συμφοιτήτριές τους. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν σπεύσει να εμβολιαστούν, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, όπως και οι ακαδημαϊκοί, όπως και οι διοικητικοί. Υπάρχουν γονείς, οι οποίοι όλο το προηγούμενο διάστημα, ήταν αντιμέτωποι με τη λογική τι θα κάνουν με τη στέγη των παιδιών τους που σπουδάζουν σε άλλη πόλη, που έχουν νοικιάσει σπίτια για να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους τις σπουδές τους.  Και υπάρχει το πλαίσιο των μέτρων και η δυνατότητα εμβολιασμού και έξω στα Πανεπιστήμια. Συνεπώς, για την Κυβέρνηση δεν υπάρχει και δεν συζητιέται άλλο μοτίβο, πάρα της λειτουργίας των Πανεπιστημίων με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες εκεί. Νομίζω ότι υπάρχουν τρόποι -πέρα από το πλαίσιο που σας είπα- και διαχείρισης των χώρων στα Πανεπιστήμια και ευελιξίας των προγραμμάτων με τους εκπαιδευτικούς. Σε οτιδήποτε άλλο χρειάζεται, θα συνδράμει η Πολιτεία, έτσι ώστε τα μαθήματα και η ακαδημαϊκή χρονιά στα Πανεπιστήμια φέτος να γίνει διά ζώσης. Και νομίζω ότι και οι Πρυτάνεις αυτό και το συναισθάνονται και θα ασκήσουν την επιρροή τους προς την κατεύθυνση αυτή. Πιστεύω ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα ασπάζεται την ανάγκη και την απαίτηση αυτή και των φοιτητών, αλλά και των οικογενειών τους.

Ν. ΧΑΡΔΑΛΙΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε σχέση και με την ερώτηση που έκανε συνάδελφος νωρίτερα για την τουρκική παραβατικότητα, υπήρξε και η έκδοση μίας antinavtex από την πλευρά της Τουρκίας, με τη γνωστή προπαγανδιστική ρητορική. Τι απαντάει η Αθήνα σε αυτό; Και μια προσθήκη, ερώτηση διαφορετική, αν μπορείτε να απαντήσετε: Αν τελικώς υπάρχει κάποιο ζήτημα με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, τον κ. Ελπιδοφόρο, για την Αθήνα. Γιατί πολλά έχουν γραφτεί, πολλά έχουν ακουστεί, να έχουμε μία επίσημη ενημέρωση.    

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα σας παραπέμψω στις ανακοινώσεις του Υπουργείου Εξωτερικών για τη antinavtex της Τουρκίας. Μας ενόχλησαν οι κινήσεις του Αρχιεπισκόπου. Η Ελληνική Κυβέρνηση εκφράζει τη δυσαρέσκειά της.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Μια συμπληρωματική ερώτηση. Θα συναντηθεί με τον κ. Ελπιδοφόρο ο Πρωθυπουργός;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού είναι υπό διαμόρφωση. Προκύπτουν συνεχώς πράγματα. Θα ενημερωθείτε έγκαιρα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Διαψεύδετε τις πληροφορίες ότι η παρενόχληση του Nautical Geo πραγματοποιήθηκε στα 2,5 ναυτικά μίλια από την Κρήτη και όχι στα 10; Και μια δεύτερη ερώτηση. Επειδή έχουν βγει από τη Δ.Ε.Θ. δύο δημοσκοπήσεις οι οποίες, παρά το πακέτο μέτρων που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός, δείχνουν ότι η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, βρίσκεται σε μια πιο δύσκολη θέση. Πώς τη σχολιάζετε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η απάντηση στην πρώτη ερώτησή σας, είναι ναι, το διαψεύδω. Η απάντηση στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής: Αυτό που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις -μετά από έναν κύκλο που περιελάμβανε ένα χρονικό διάστημα το οποίο δεν ήταν καλό για την Κυβέρνηση για λόγους που έχουμε συζητήσει και αναλύσει, την παρουσία του Πρωθυπουργού και του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη Δ.Ε.Θ. και την αξιολόγηση της παρουσίας αυτής από την κοινή γνώμη- είναι μια διαφορά η οποία είναι πάνω από τη διαφορά που είχαν τα δύο κόμματα στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις. Μια διαφορά της τάξεως των 11,5 μονάδων σε ό,τι αφορά τις δύο αυτές δημοσκοπήσεις και αφορά το ποιος ήταν πιο πειστικός και μπορεί  με μεγαλύτερη επάρκεια να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των πολιτών, καθώς και την καταλληλότητα για τη θέση του Πρωθυπουργού. Και όλα αυτά, μετά από δύο χρόνια θητείας, που η Κυβέρνησή μας διαχειρίζεται κρίσεις. Έχουμε μπροστά μας όλες τις προϋποθέσεις -και αυτό όχι επειδή το λέω εγώ, αλλά επειδή αναδεικνύεται από μια σειρά πραγμάτων για τα οποία μίλησα και στην τοποθέτησή μου- να αλλάξουμε τον τόπο προς όφελος όλων, με όχημα τις πολιτικές μας, τη στρατηγική μας, τις μεταρρυθμίσεις μας, για μια Ελλάδα που μπορεί να πηγαίνει μπροστά, χωρίς να αφήνει κανέναν πίσω.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η Κυβέρνηση έχει πει ότι θα προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς από αυτό το ιδιότυπο κύμα επίθεσης σε βάρος τους, από όσους αντιδρούν στη λειτουργία των σχολείων με αυτά τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Θέλω να μου πείτε, εάν η Κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο, όπως μεταδόθηκε χθες, να χρησιμοποιηθούν οι απουσίες των μαθητών που οι γονείς τους αντιτίθενται σε αυτή τη λειτουργία, προκειμένου να θέσει προ των νομικών ευθυνών τους, τους γονείς.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Για το ζήτημα των απουσιών, η Υπουργός Παιδείας έχει τοποθετηθεί και θα τοποθετηθεί εκ νέου. Το βέβαιο είναι ότι τα παιδιά δεν πρέπει να «πληρώνουν το μάρμαρο» για τις τελείως ανορθολογικές επιλογές ορισμένων. Από εκεί και πέρα, αυτό το οποίο θέλω να πω, είναι ότι εδώ μιλάμε για μια μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, η οποία κινείται πέραν του παραλογισμού. Δηλαδή, το να υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν ότι πρέπει να εγκαλούν ή να υποβάλλουν μηνύσεις σε ανθρώπους που εφαρμόζουν τον νόμο ή το πλαίσιο που έχει θεσπίσει νόμιμα η εκλεγμένη Κυβέρνηση, δεν είναι απλώς ανορθολογισμός. Κινείται πέραν αυτών. Και γι’ αυτό, άλλωστε, και τα αντανακλαστικά και της ελληνικής Δικαιοσύνης, όπως είναι αυτονόητο, και της Ελληνικής Αστυνομίας, λειτούργησαν. Είναι σαφές -ήταν έτσι κι αλλιώς- ότι είναι προστατευμένη η εκπαιδευτική κοινότητα στο να κάνει τη δουλειά της και να συνεχίσει τον αγώνα και την προσπάθειά της για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά.

ΕΙΡ. ΜΠΕΛΛΑ: Μια διευκρινιστική ερώτηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είπατε ότι η Κυβέρνηση θέλει τα Πανεπιστήμια ανοιχτά. Αυτό, όμως, δεσμεύει τους Πρυτάνεις Πανεπιστημίου ή κάποιας Σχολής; Δηλαδή, μια Σχολή, άσχετα με το τι θέλει η Κυβέρνηση, θα μπορεί να αποφασίσει να γίνει τηλεκπαίδευση ή θα υπάρχει κάποια νομική δέσμευση  μόνο για δια ζώσης;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τα Πανεπιστήμια έχουν αυτοδιοίκητο. Από εκεί και πέρα, όλοι μας ζούμε μέσα σε μια κοινωνία και οφείλουμε να συνυπολογίζουμε μια σειρά από πράγματα. Όταν σχεδόν το σύνολο της οικονομίας λειτουργεί σε κάθε δραστηριότητα, όταν τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά δύο χρόνια, όταν ο κόσμος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, η συντριπτική πλειοψηφία των Πανεπιστημιακών και των διοικητικών,  έσπευσαν να εμβολιαστούν ακριβώς για να μπουν στο αμφιθέατρο, για να σπουδάσουν, για να γίνει η δια ζώσης διαδικασία και εκπαίδευση, όταν υπάρχει το πλαίσιο και μια σειρά από εργαλεία για να γίνει ακόμα πιο λειτουργικό το πλαίσιο αυτό, νομίζω ότι δεν υπάρχει δικαιολογία ή σκέψη που μπορεί κάποιος να επικαλεστεί για να πει ότι θα κρατήσω κλειστά τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Με δεδομένη την πολύ καλή πορεία της ελληνικής οικονομίας και τον πλεονάζοντα δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται και φαίνεται να δημιουργείται και άλλος χώρος, φέτος η ανάπτυξη θα είναι δυναμική και το επόμενο διάστημα. Μπορεί να έχουμε εκπλήξεις στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού; Και το λέω αυτό, γιατί υπάρχουν πληροφορίες ότι στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού ίσως θα έχουμε και την κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης για τους αγρότες και τους συνταξιούχους, αλλά και κάποιες παρεμβάσεις στο Τέλος Επιτηδεύματος. Ισχύουν αυτές οι πληροφορίες;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η βασική μας επιδίωξη και στόχος είναι η οικονομία μας να μπορεί να παράγει αυτό τον πλούτο και να μπορεί, η πολιτική μας μετά, να τον μοιράζει δίκαια.

ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 

Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Μια διευκρίνιση για το θέμα του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου. Προφανώς, εννοείτε ότι η στάση του δεν είναι συμβατή με την στρατηγική της ελληνικής διπλωματίας. Σκοπεύετε να κάνετε κάτι; Δηλαδή να απευθυνθείτε και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για τη στάση του κ. Ελπιδοφόρου;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν θέλω να προσθέσω κάτι παραπάνω. Αυτό που ήταν να πω, το είπα.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Σας άκουσα στην εισαγωγική σας τοποθέτηση να εκφράζετε την ικανοποίηση, όσον αφορά στα ποσοστά των εμβολιασμών στην κοινότητα, στα ποσοστά των εμβολιασμών σε φοιτητές Α.Ε.Ι.. Θέλω να ρωτήσω: Όλη αυτή η ικανοποίηση και η προσδοκία για μεγαλύτερη αύξηση των ρυθμών της ελευθερίας, αφήνει εκτός πλάνου το ενδεχόμενο να ανοίξει η βεντάλια της υποχρεωτικότητας, αφού είστε ικανοποιημένοι απ’ αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Έχω πει πάρα πολλές φορές ότι η επέκταση της υποχρεωτικότητας είναι μια επιλογή, που υπάρχει ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας. Μας έχει δείξει η ιστορία, σε ο,τι αφορά την πανδημία, ότι πρέπει να παρακολουθούμε συνεχώς κάθε στάδιό της και να είμαστε έτοιμοι με διάφορα εναλλακτικά σενάρια και εργαλεία να παρέμβουμε. Εκείνο όμως που δεν πρέπει να ξεχνάμε -και το λέω γιατί έχει τη σημασία του- είναι ότι προφανώς και θέλουμε να εμβολιαστεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακυρώνουμε ό,τι έχουμε πετύχει μέσα από το εμβολιαστικό πρόγραμμα μέχρι σήμερα, το οποίο δεν ήταν καθόλου αυτονόητο όταν ξεκινούσαμε. Και αυτό έγινε με τη συμβολή της κοινωνίας, πρώτα και πάνω απ’ όλα, με τον κόπο των ανθρώπων που συμμετείχαν στο εμβολιαστικό πρόγραμμα «Ελευθερία», με τη δυνατότητα να έχουμε εμβόλια, ώστε να μπορούμε να εμβολιάζουμε δωρεάν όποιον θέλει, όποτε θέλει, με όποιο εμβόλιο θέλει και -εν πολλοίς- και όπου θέλει.

Έχουμε πετύχει σπουδαία πράγματα, που αντιστοιχούν στους αριθμούς που σας είπα προηγουμένως και που δεν αμφισβητούνται. Δεν το λέω αυτό για να λέμε τι πετύχαμε. Αλλά, ακριβώς, αυτή η επιτυχία μας, επιβεβαιώνει την επιδίωξή μας να εμβολιάσουμε και ακόμη περισσότερους. Αναδεικνύει τη σημασία του στόχου που επιδιώκουμε να πετύχουμε και δείχνει τι σημαντική δουλειά έχουμε κάνει, που μας επιτρέπει σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, να έχουμε πάρει πίσω τη ζωή μας, να μπορούμε να κυκλοφορούμε, να μπορούμε εδώ να κάνουμε ερωτοαπαντήσεις δια ζώσης και όχι από απόσταση, να μπορούν τα παιδιά να είναι στα σχολεία, να είναι η αγορά, τα καταστήματα ανοιχτά, να μπορούμε να έχουμε πάρει πίσω την ελευθερία μας. Και αυτό είναι κάτι, που δεν πρέπει να το υποτιμούμε. Καλό είναι να βάζεις στόχους και να συνεχίζεις την προσπάθεια μέχρι να τους πετύχεις όλους. Αλλά έχει και μια σημασία να αναδεικνύουμε και αυτά που πετύχαμε σε κρίσιμα πεδία, όπως είναι αυτό του εμβολιασμού.

Ευχαριστώ πολύ.

 

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.