Καλό μεσημέρι σε όλες και όλους,
Α. Πορεία για την επανεκκίνηση της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας
Είμαστε μόλις μια εβδομάδα πριν από το δεύτερο -και πιο σημαντικό- βήμα για το άνοιγμα της χώρας μας στον τουρισμό. Συνεχίζουμε την προετοιμασία, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της υγείας των εργαζόμενων στον κλάδο, των κατοίκων στους τουριστικούς προορισμούς και βεβαίως των επισκεπτών μας.
Το μήνυμα που στέλνουμε είναι ξεκάθαρο. Πρώτο μέλημά μας είναι η ασφάλεια και η υγεία όλων. Φαινόμενα χαλάρωσης δεν επιτρέπεται να παρατηρούνται ιδίως στις μεταφορές και στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δεν μπορεί να εστιάζουμε την προσοχή μας μόνο σε ενδεχόμενα «εισαγόμενα κρούσματα» και να αδιαφορούμε για τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ιδίως για τη σωστή χρήση μάσκας, σε χώρους που υπάρχει συγχρωτισμός, όπως για παράδειγμα στο καράβι που μας πάει στο αγαπημένο μας νησί. Ας πούμε ναι στην τήρηση των μέτρων που μας συστήνουν οι ειδικοί. Ας πούμε όχι στον εφησυχασμό που μπορεί να τινάξει γρήγορα στον αέρα όσα με τόσο κόπο κερδίσαμε. Αν χαλαρώσουμε, θα το πληρώσουμε!
Στο μεταξύ, μελετάμε τα αποτελέσματα των ελέγχων που γίνονται, στο μεταβατικό αυτό διάστημα, στις πύλες εισόδου και παρακολουθούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα που καταγράφονται στις χώρες προέλευσης των επισκεπτών μας. Την ίδια στιγμή, η Κυβέρνηση παρακολουθεί στενά τα βήματα επανεκκίνησης των επιχειρήσεων στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού και της εστίασης. Αυτή την ώρα ο Πρωθυπουργός μιλά στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Σε μια τουριστική χρονιά που δεν είναι ίδια με την περσινή. Είναι αλλιώς. Και στην οποία, η Ελλάδα διεκδικεί ένα μεγαλύτερο μερίδιο από μια σαφώς μικρότερη πίτα. Και είναι στο χέρι μας να το καταφέρουμε αυτό, προτάσσοντας όχι μόνο τις ομορφιές, την Ιστορία και τον Πολιτισμό της Πατρίδας μας, αλλά και την επιτυχημένη αντιμετώπιση της πρώτης φάσης της πανδημίας του κορονοϊού.
Η Κυβέρνηση, μαζί με τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους του τουρισμού, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να περιοριστούν οι απώλειες αφίξεων και εισπράξεων από το εξωτερικό. Και ταυτόχρονα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού πακέτου, σε κατάλυμα και εστίαση, με μειώσεις φόρων, όπως του Φ.Π.Α. και με παροχή ρευστότητας, με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει θέσει σε κίνηση. Έτσι ώστε να διατηρηθεί στη θέση του ο παραγωγικός ιστός του τουρισμού μας για να επωφεληθεί από μια δυναμική ανάκαμψη την επόμενη σεζόν. Και όπως βοήθησε στην επανεκκίνηση της δραστηριότητάς τους μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, παραμένει έτοιμη να παράσχει περαιτέρω στήριξη. Είτε με διεύρυνση, είτε με επέκταση των μέτρων που ήδη εφαρμόζονται. Κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε, όλα όσα μπορούμε, για να στηρίξουμε την οικονομία μας, χωρίς να ξεπεράσουμε τις αντοχές της.
Β. Σε ό,τι αφορά την Ελληνική οικονομία
Σε ό,τι αφορά την οικονομία, σημειώνουμε ως ιδιαίτερα θετικό γεγονός ότι η απόδοση του 10ετούς ομολόγου υποχώρησε χθες στο 1,25%, έναντι 1,57% που ήταν στην πρόσφατη έκδοση στις αρχές Ιουνίου, φθάνοντας το επίπεδο των 10ετών ιταλικών ομολόγων. Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει ότι η διεθνής επενδυτική κοινότητα επιβραβεύει την υπευθυνότητα και την αξιοπιστία της πολιτικής μας. Δίνει σαφή ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, στην οικονομία, στην Πατρίδα μας. Και όλα αυτά σε μια χρονιά βαθιάς ύφεσης, καθώς θυσιάσαμε ένα μέρος της ευημερίας μας, για να προστατεύσουμε το αγαθό της δημόσιας υγείας και της ανθρώπινης ζωής.
Γ. Σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό
Όπως γνωρίζετε η Γενική Διευθύντρια Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κυρία Pariat, με επιστολή της προς τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη, αποδίδει εύσημα για την κυβερνητική πολιτική. Επισημαίνει ανάμεσα στα άλλα:
– Την υπογραφή των συμβάσεων διερμηνείας, καθώς και τη μεταφορά αιτούντων ασύλου από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα, που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στη βελτίωση του εθνικού συστήματος υποδοχής.
– Την προληπτική δράση και αποτελεσματική αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού σε δομές φιλοξενίας και σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης.
– Την ενίσχυση της ασφάλειας στις δομές φιλοξενίας, με την παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων στο εσωτερικό, αλλά και σε κοντινή απόσταση από αυτά.
– Τη βελτίωση των συνθηκών φιλοξενίας για πολλούς αιτούντες ασύλου, λόγω της εξόδου αναγνωρισμένων προσφύγων από το σύστημα υποδοχής της χώρας μας.
– Τη σημαντική αύξηση, τους τελευταίους μήνες, στην έκδοση αποφάσεων ασύλου.
– Τα βήματα για τη συνέχιση του προγράμματος «ESTIA II».
Επιπλέον, η κυρία Pariat υπογραμμίζει ότι η Διεύθυνσή της εργάζεται πάνω στην αξιολόγηση των προτάσεων για τη χρηματοδότηση των κατασκευαστικών εργασιών στις δομές Σιντικής και Μαλακάσας, καθώς και στα ΚΥΤ Σάμου, Κω και Λέρου. Σημειώνει μάλιστα ότι τα κέντρα αυτά αποτελούν ένα μεγάλο βήμα προς τη βελτίωση της ασφάλειας και των συνθηκών υποδοχής.
Η Κυβέρνηση κινείται σταθερά στους άξονες που -από την αρχή- είχε χαράξει. Επιταχύνει τις διαδικασίες ασύλου. Προχωρά στην κατασκευή κλειστών, ελεγχόμενων, δομών και παίρνει στα χέρια της τη διοίκησή τους. Και βέβαια δίνει έμφαση στον περιορισμό των ροών, εντείνοντας διαρκώς τη φύλαξη των συνόρων μας στη ξηρά και τη θάλασσα. Ιδίως για τη θάλασσα, που την θερινή περίοδο δέχεται αυξημένη πίεση, οι γυναίκες και οι άνδρες του Λιμενικού Σώματος επαγρυπνούν και δίνουν, νύχτα και μέρα, τον καλύτερο τους εαυτό. Εκ μέρους της Κυβέρνησης και -πιστεύω- εκ μέρους όλων των Ελλήνων, ευχαριστούμε την καθεμιά και τον καθένα χωριστά.
Δ. Για τις παρακρατικές μεθοδεύσεις επί ΣΥΡΙΖΑ
Τρεις μέρες μετά τις αποκαλύψεις που παραπέμπουν σε παραδικαστικό κύκλωμα και παρακράτος επί των ημερών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ οι οποίες:
-Δείχνουν ότι το Μέγαρο Μαξίμου λειτουργούσε σαν «μαγαζί» με παραμάγαζα,
-εμφανίζουν τον κ. Παππά αποφασισμένο να παρέμβει στην Εισαγγελέα κυρία Τουλουπάκη,
-επιβεβαιώνουν στοχοποίηση της κυρίας Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.
Ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να προσποιείται πως δεν άκουσε και δεν είδε τίποτα. Η Κυβέρνηση δεν εμπλέκεται στο έργο της Προανακριτικής. Οι συνομιλίες, ωστόσο, του τότε Υπουργού Επικρατείας του «νούμερο δύο» της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κ. Παππά, με επιχειρηματία και οι ισχυρισμοί που εκτοξεύει εγείρουν σοβαρότατο ζήτημα Δημοκρατίας. Τα όσα ακούγεται να λέει είναι αδιανόητα στο πλαίσιο δημοκρατικού Πολιτεύματος και σοκαριστικά σε κάθε πολιτισμένο δημόσιο βίο. Ανάμεσα στα άλλα:
Πρώτον: Ο κ. Παππάς ακούγεται να λέει ότι ξέρει, καταλαβαίνει, οσμίζεται, μαθαίνει, ότι κάποιοι «βγάζουν λεφτά… πολλά λεφτά». Και όταν κατηγορούσε «κάποιους» στον κ. Μιωνή είναι προφανές πως δεν εννοούσε τον κ. Μιωνή, όπως ισχυρίζεται σήμερα. Δεν θα μιλούσε σε τρίτο πρόσωπο στον άνθρωπο που είχε μπροστά του. Και δεν θα του απαντούσε ο κ. Μιωνής «το έχω ακούσει και εγώ αυτό». Εξίσου προφανές είναι ότι είχε υποχρέωση, όχι μόνο πολιτική, αλλά και νομική, να καταγγείλει αυτούς τους «κάποιους», πράγμα που ουδέποτε έπραξε.
Δεύτερον: Ο κ. Παππάς, μιλώντας για αυτούς τους «κάποιους», υποστήριζε ότι «η ατζέντα τους κάμπτει την ατζέντα του μαγαζιού» και συνέχιζε να μιλά για το «μαγαζί μας». Δεν αναφέρεται -όπως ισχυρίζεται σήμερα- σε άλλα μαγαζιά, αλλά στο δικό τους. Και αυτό αποκαλύπτει την αντίληψη τους για τη διακυβέρνηση του τόπου. Θεωρούν το Μέγαρο Μαξίμου «μαγαζί» που κάνει δουλειές.
Τρίτον: Αναφερόμενος στην εισαγγελέα κυρία Τουλουπάκη ο τότε κορυφαίος Υπουργός κ. Παππάς ακούγεται να λέει: «Θα ζητήσω από τον Παπαγγελόπουλο να μου φέρει την ίδια την τύπισσα και θα της πω ανοιχτά περί τίνος πρόκειται. Θα της πω “κορίτσι μου, έχεις καταλάβει τι πας να κάνεις;”», Θεωρεί ο κ. Παππάς την κυρία Τουλουπάκη άνθρωπο του χεριού τους και τη Δικαιοσύνη υποχείριο της Κυβέρνησης. Αυτό και μόνο συνιστά απόδειξη παραδικαστικού κυκλώματος, παραπέμπει σε πρακτικές κατάργησης της διάκρισης των εξουσιών και εγείρει μείζον ζήτημα Δημοκρατίας.
Τέταρτον: Ακούγεται ο κ. Παππάς να ζητά από τον κ. Μιωνή να προτρέψει τον δικηγόρο κ. Παπασταύρου «να βγει να μιλήσει» εναντίον της κυρίας Μαρέβα Γκραμπόφσκι, συζύγου του κ. Μητσοτάκη, τότε Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και σημερινού Πρωθυπουργού. Ζητά από τον συνομιλητή του να διαπράξει αθλιότητα σε βάρος της οικογένειας του κ. Μητσοτάκη. Κι αυτό είναι άλλη μια απόδειξη των μεθοδεύσεων που απεργάζονταν για τη σπίλωση των πολιτικών τους αντιπάλων.
Πέμπτον: Προκύπτει ξεκάθαρα από όλα αυτά ότι ο κ. Παππάς Υπουργός Επικρατείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, γνώριζε τουλάχιστον από τότε -από το Μάιο δηλαδή του 2016- την ύπαρξη παραδικαστικού κυκλώματος με τη συμμετοχή του κ. Παπαγγελόπουλου.
Έκτον: Επιβεβαιώνεται η δήλωση που έκανε στις 26 Φεβρουαρίου 2020 κ. Παπαγγελόπουλος σύμφωνα με την οποία ο ίδιος συναντήθηκε το 2016, στο Μέγαρο Μαξίμου με τον τότε Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά και τον επιχειρηματία κ. Σ. Μιωνή για … «εκκρεμείς δικαστικές του υποθέσεις». Ο τότε Υπουργός Επικρατείας ο «νούμερο δύο» και ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης «συζητούσαν» με τον κ. Μιωνή, μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου για «εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις του».
Μετά από όλα αυτά επιβεβαιώνεται ότι ο κ. Παππάς, Υπουργός Επικρατείας τότε, με γραφείο στο Μέγαρο Μαξίμου -στο «μαγαζί» όπως λέει ο ίδιος- γνώριζε την ύπαρξη παραδικαστικού- παρακρατικού κυκλώματος που έβγαζε λεφτά, όπως είπε ο ίδιος. Αποδεικνύεται, τελικά, ότι δεν ενδιαφέρονταν πως να κυβερνήσουν τη χώρα, αλλά πως να σπιλώσουν πολιτικούς τους αντιπάλους, πως να συγκροτήσουν παρακράτος, πως να γίνουν καθεστώς και να ελέγξουν όλους τους «αρμούς της εξουσίας», όπως θα έλεγε ο κ. Τσίπρας.
Και για όλα αυτά τα συγκλονιστικά που αποκαλύπτονται ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να σιωπά. Δεν γνώριζε τίποτα; Δεν άκουσε ποτέ κάτι; Δεν του είπε τίποτα ο κ. Παππάς; Δεν τον ενοχλούν ούτε τώρα όσα αποκαλύπτονται; Οφείλει ο κ. Τσίπρας να καταλάβει ότι τώρα δεν έχει παρά μόνο δύο επιλογές: Είτε να διαγράψει τον κ. Παππά, είτε να αναλάβει την ευθύνη του παρακράτους. Περιμένουμε, όπως όλοι οι πολίτες, επιτέλους, να απαντήσει.
Κλείνω την εισαγωγική μου τοποθέτηση με την ενημέρωση ότι σήμερα το πρωί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κ. Σάρλ Μισέλ, για την προετοιμασία της επόμενης Συνόδου Κορυφής στις 17 και 18 Ιουλίου, με κύρια θεματολογία το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο. Συζήτησαν επίσης το ζήτημα των Ευρωτουρκικών σχέσεων υπό το φως της ευρύτερης παραβατικής συμπεριφοράς της Τουρκίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Σας ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας, με τη συνήθη πλέον ηλεκτρονική διαδικασία υποβολής. Τις ερωτήσεις θα συντονίζει ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού κ. Γιώργος Ευθυμίου, τηρώντας αυστηρή σειρά προτεραιότητας.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Συμμερίζεται η Κυβέρνηση την άποψη του Άδωνι Γεωργιάδη ότι πρέπει να μπει η εισαγγελέας Ελένη Τουλουπάκη φυλακή; Δεν συνιστά αυτό παρέμβαση στη Δικαιοσύνη;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ο κ. Γεωργιάδης δεν μίλησε ως Υπουργός της Κυβέρνησης, αλλά ως ένας πολίτης που εξέφρασε μία προσωπική αγανάκτηση, για το γεγονός ότι η υπόθεσή του δεν έχει διαλευκανθεί, εδώ και χρόνια. Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει έμπρακτα ότι δεν παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη και σέβεται απολύτως τη διάκριση των εξουσιών.
Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή η θέση εκφράζει συνολικά την Κυβέρνηση;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Νομίζω ότι απάντησα στην προηγούμενη ερώτηση.
ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Πώς σχολιάζετε τη φερόμενη ως δήλωση Παπαγγελόπουλου, ότι η ηχογράφηση Μιωνή είναι περίπτωση κατασκοπείας;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Αυτά είναι ζητήματα που ερευνά η Προανακριτική, όπως και τις καταθέσεις όλων των μαρτύρων. Εμείς μένουμε στο πολιτικό γεγονός. Δεν εμπλεκόμαστε στο έργο της Προανακριτικής. Το πολιτικό γεγονός είναι ένα: Είναι το αναπάντητο ερώτημα αν θα βγει ο κ. Τσίπρας να μιλήσει, αν θα διαγράψει τον κ. Παππά ή αν θα αναλάβει την ευθύνη του παρακράτους.
ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Πώς σχολιάζει η ελληνική Κυβέρνηση τη δήλωση του Εκπροσώπου του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ξυπνήσει από το όνειρο, αναφορικά με το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Η Ελλάδα πατά γερά στα πόδια της. Βασίζεται πάντα σε ένα τρίπτυχο, το οποίο έχει ως εξής: Έχουμε το Διεθνές Δίκαιο με το μέρος μας, έχουμε τους συμμάχους μας στο πλευρό μας, έχουμε και τη δύναμη να κάνουμε ό,τι χρειαστεί, για να προασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν και οι γείτονές μας, εάν θέλουν κανόνες καλής γειτονίας στην περιοχή.
Γ. ΧΑΔΟΥΛΗΣ: Ποιο είναι το σχόλιο της Κυβέρνησης για το επικείμενο κλείσιμο του Τεμένους Al Andalou στον Πειραιά, τη στιγμή που είναι γνωστή η έλλειψη χώρων λατρείας και με τη Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδος να δηλώνει ότι η συγκεκριμένη Κοινότητα απέχει μακράν από το να απολαμβάνει ισονομία στην ελληνική κοινωνία. Επίσης, πού οφείλεται η καθυστέρηση στη λειτουργία του Τεμένους στον Βοτανικό και ποια είναι πλέον η εκτίμηση για την έναρξη λειτουργίας.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο ζήτημα στο οποίο αναφέρεστε. Θα το ερευνήσω και θα επανέλθω. Το ευρύτερο ζήτημα, όμως, είναι ότι η ελληνική Πολιτεία διαχρονικά εξασφαλίζει τον σεβασμό όλων των δογμάτων.
ΑΙΜ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Σας προβληματίζει το γεγονός ότι ευρωπαϊκές χώρες δηλώνουν ότι πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμες για το άνοιγμα των συνόρων την 1η Ιουλίου; Πώς θα αντιμετωπίσετε αυτό το ενδεχόμενο;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Είναι ένα ζήτημα που προκαλεί προβληματισμό σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες, όχι μόνο σε κυβερνήσεις σε οποιαδήποτε χώρα-μέλος της Ε.Ε.. Πολλές φορές καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, γιατί μεταξύ τόσο πολλών χωρών χρειάζεται να γίνουν οι αναγκαίοι συμβιβασμοί. Όμως, εδώ έχουμε φτάσει σε ένα χρονικό σημείο που πρέπει να παρθούν αποφάσεις. Είναι ζήτημα, φυσικά, της Ευρώπης με τις τρίτες χώρες, αλλά είναι και ζήτημα μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.. Παρακολουθούμε από κοντά όλες αυτές τις συζητήσεις και θα έχουμε τις ανακοινώσεις μας πριν από την 1η Ιουλίου.
ΣΑΝΙΑ ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, παραμένει ο αρχικός σχεδιασμός για άνοιγμα των χερσαίων συνόρων από την 1η Ιουλίου; Σας ανησυχεί η αύξηση κρουσμάτων στις χώρες της περιοχής, ενόψει της τουριστικής σεζόν;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Παρακολουθούμε -όπως είπα και στην εισαγωγική μου τοποθέτηση- από πολύ κοντά τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά σε όλες τις χώρες που μας αφορούν. Βλέπουμε, ευτυχώς, μια σύγκλιση των επιδημιολογικών δεδομένων σε πολλές από τις χώρες της Ε.Ε. και σε γειτονικές μας χώρες. Υπάρχουν, όμως, κάποιες που εμφανίζουν έξαρση, όπως υπάρχουν και τρίτες χώρες, εκτός Ε.Ε., εκτός Σένγκεν. Παρακολουθούμε όλη αυτή την εξέλιξη. Είμαστε σε συνεννόηση με τις Αρχές της Ε.Ε. και θα έχουμε όλες τις ανακοινώσεις, που θα χρειαστεί να γίνουν, τις επόμενες ημέρες. Προς το παρόν, μένουμε στον βασικό μας σχεδιασμό.
ΕΥΑ. ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρώπη σχεδιάζει να μην ανοίξει τα σύνορά της την 1η Ιουλίου, αλλά μετά τις 15 Ιουλίου, αλλά και να μην ανοίξει καθόλου τα σύνορα για χώρες με αυξημένο αριθμό κρουσμάτων, όπως για παράδειγμα η Αμερική. Κάτι τέτοιο θα επηρέαζε και τον δικό μας σχεδιασμό; Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι και η Ελλάδα θα ανοίξει αργότερα τις πύλες της;
Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, ποιες είναι οι εκτιμήσεις της Κυβέρνησης για τις πρώτες συνολικές απώλειες φέτος στον κλάδο του τουρισμού.
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ξεκινώντας από την τελευταία ερώτηση, είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει κανείς ποιες θα είναι αυτές οι απώλειες. Έχουμε πει ότι σίγουρα θα υπάρχουν απώλειες στο κομμάτι του τουρισμού, που θα επηρεάσουν σημαντικά και την ύφεση στην ελληνική οικονομία, η οποία είπαμε ότι θα είναι βαθιά. Σκοπός είναι να κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να είναι προσωρινή, ώστε να προχωρήσουμε γρήγορα σε μια δυναμική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, όταν ξεπεραστεί εντελώς ο φόβος της πανδημίας και αντιμετωπιστεί το υγειονομικό σκέλος της πανδημίας του κορονοϊού. Από εκεί και πέρα, για όλες αυτές τις ημερομηνίες που αναφέρθηκαν οι καλοί συνάδελφοι: Υπάρχει ο σχεδιασμός, τον οποίο γνωρίζετε, από 1ης Ιουλίου, τον οποίο έχουμε ανακοινώσει. Έχουμε πει, από την πρώτη στιγμή, ότι αυτό είναι ένα σχέδιο που επικαιροποιείται συνεχώς, σε συνεργασία και με τις ευρωπαϊκές Αρχές. Ιδίως το θέμα, για παράδειγμα, των Η.Π.Α. είναι ένα θέμα Ε.Ε.-Η.Π.Α.. Τα υπόλοιπα θέματα που έχουν να κάνουν με τις χερσαίες μεταφορές ή με τις αερομεταφορές, εξετάζονται καθημερινά και αν χρειάζεται κάποια επικαιροποίηση του σχεδίου μας, θα την έχετε έγκαιρα.
Γ. ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ: Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για σκηνικό βρώμικου 1989, σαν να προεξοφλεί κάποιου είδους ποινική μεταχείριση του κ. Τσίπρα για την υπόθεση Παππά. Έχετε τέτοια πρόθεση τις επόμενες εβδομάδες, εφόσον ανακύψουν νέα στοιχεία;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Η πρόθεσή μας είναι ξεκάθαρη: Να ρωτάμε συνεχώς τον κ. Τσίπρα να τοποθετηθεί και να απαντήσει εάν γνώριζε για όλα αυτά. Και φυσικά έχει δύο -όπως έχουμε πει πολλές φορές- επιλογές: Είτε να διαγράψει τον κ. Παππά, είτε να αναλάβει την ευθύνη του παρακράτους.
ΜΑΡ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Θα ζητήσει η Κυβέρνηση να διευρυνθεί το κατηγορητήριο της Προανακριτικής και να συμπεριληφθεί σε αυτό και ο κ. Παππάς, όπως σας προτρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ; Τι απαντάτε στην Αξιωματική Αντιπολίτευση που κάνει λόγο για «νέο Μαυρίκη» σχετικά με το ηχητικό Μιωνή;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο για το τι θα πράξει η Προανακριτική Επιτροπή. Άλλωστε, όπως ξέρετε, το ζήτημα της κατάθεσης του κ. Παππά και του ηχογραφημένου μηνύματος που έχει καταθέσει ο κ. Μιωνής στην Προανακριτική, έχουν πάει στον φυσικό δικαστή, στον εισαγγελέα, ο οποίος το εξετάζει. Είναι πολύ πρώιμο να εικάσουμε τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Περιμένουμε τις εξελίξεις και φυσικά θα τοποθετηθεί η Προανακριτική και όχι η Κυβέρνηση. Από εκεί και πέρα, σε όλα τα υπόλοιπα, δεν μπορούν να αποπροσανατολίσουν από το βασικό ερώτημα. Έχουμε μπροστά μας ένα πρωτοφανές γεγονός και καλούμε τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευση να τοποθετηθεί γι’ αυτό.
ΕΛ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ: Τι απαντάτε σχετικά με τις διαρροές στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για το νέο ’89 και για τις αναφορές Γεωργιάδη για την εισαγγελία Τουλουπάκη, όπως επίσης και για το σχέδιο απόδρασης της Κυβέρνησης, όπως λένε οι διαρροές των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, με πρόωρες κάλπες;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Έχουμε πει, πολλές φορές, ότι δεν θέλουμε να ασχολούμαστε με τις φοβίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Κοιτάζουμε τη δουλειά μας. Και η δουλειά μας είναι να κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη. Μόνο αυτό μας ενδιαφέρει και δεν υπάρχει καμία σκέψη για πρόωρες εκλογές.
ΣΤ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ: Αν ο κ. Τσίπρας δεν αποπέμψει τον κ. Παππά, σκέπτεστε κάποιο άλλο κοινοβουλευτικό ίσως τρόπο, ώστε να τον κάνετε να πάρει θέση;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Ας τοποθετηθεί πρώτα ο κ. Τσίπρας, όπως ζητά όλη η ελληνική κοινωνία, και θα δούμε τις περαιτέρω ενέργειές μας.
ΕΥΑ. ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Η Τουρκία με τη συνδρομή και της Δικαιοσύνης, η οποία αναμένεται να πάρει αποφάσεις την επόμενη εβδομάδα, προχωρά τον σχεδιασμό της για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί. Πώς αναμένεται να αντιδράσει η ελληνική Κυβέρνηση;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Έχουμε πει και άλλες φορές ότι αυτό το ζήτημα δεν είναι ζήτημα Ελλάδας-Τουρκίας. Η Αγιά Σοφιά είναι ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ως τέτοιο αντιμετωπίζεται. Και έχουμε πει, επιπλέον, ότι θα είναι μεγάλο λάθος, θα δημιουργήσει ένα τεράστιο ψυχικό χάσμα ανάμεσα, όχι μόνο στην Ελλάδα και την Τουρκία, αλλά ανάμεσα στους Χριστιανούς και την Τουρκία, αν η τουρκική κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει αυτό το λάθος.
Δ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Στην επιστολή της η κυρία Pariat, αναφέρεται στην ανάγκη μέτρων για ενσωμάτωση και πρόσβαση των μεταναστών σε κοινωνικές υπηρεσίες, επιδόματα με ερωτηματικό. Υπάρχει σύνδεση της χρηματοδότησης των Κέντρων με τέτοιου είδους πολιτικές από πλευράς Ε.Ε.;
ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Νομίζω ότι αναφέρεται στην ίδια την επιστολή, ότι συζητούν με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου όλα τα ζητήματα που σχετίζονται και με τη χρηματοδότηση συγκεκριμένων δράσεων. Αλλά το σχέδιο της Κυβέρνησης για το μεταναστευτικό-προσφυγικό είναι ήδη πολύ γνωστό.
Σας ευχαριστώ.