Καλό μεσημέρι και καλή χρονιά με υγεία,
Το 2024 βρίσκει τη χώρα μας σε ισχυρή θέση σε οικονομικό, πολιτικό και διεθνές επίπεδο. Το αξιόχρεο της Ελλάδας έχει πλέον αποκατασταθεί με την ανάκτηση της επενδυτικής της βαθμίδας από μια σειρά διεθνών οίκων αξιολόγησης, η χώρα μας είναι «πρωταθλήτρια» στην ανάπτυξη, τις εξαγωγές, στο ρυθμό μείωσης ανεργίας και ιδιαίτερα στις γυναίκες και τους νέους – δύο δείκτες που για χρόνια μας πλήγωναν πολύ- και στις άμεσες ξένες επενδύσεις.
Όλα αυτά όμως, χάρη στις πολιτικές της Κυβέρνησης δεν μένουν απλοί οικονομικοί δείκτες αλλά μεταφράζονται σε ουσιαστική ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών, στήριξη των πιο ευάλωτων και των κρίσιμων κρατικών υποδομών.
Έτσι λοιπόν, 660.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν μέσα στο 2024 μια ενίσχυση του εισοδήματός τους που μεσοσταθμικά φτάνει τα 1.476 ευρώ για φέτος, αυξάνονται κατά 3% οι συντάξεις σε σχεδόν 2 εκατομμύρια συνταξιούχους και καταργείται η παρακράτηση του 30% σε όσους συνταξιούχους επιλέγουν να εργάζονται, αυξάνεται κατά 1000 ευρώ το αφορολόγητο για οικογένειες με παιδιά, οι νέες μητέρες ελεύθερες επαγγελματίες και αγρότισσες θα έχουν πλέον επίδομα μητρότητας ίσο με τον κατώτατο μισθό για 9 μήνες.
Επιπλέον, μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ για τις κατοικίες που ασφαλίζονται από φυσικές καταστροφές, μονιμοποιείται η απαλλαγή των πρώην δικαιούχων του ΕΚΑΣ από τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη, αίρεται το πάγωμα των τριετιών στον ιδιωτικό τομέα, ενώ υλοποιούνται επενδύσεις ύψους 12 δισ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης και αυξάνονται οι δαπάνες στην Παιδεία και στην Υγεία κατά 736 εκ. ευρώ από τον Προϋπολογισμό.
Η αυξημένη αυτή δυναμική μας υπαγορεύει όχι μόνο να στοχεύσουμε στην περαιτέρω αύξηση του εισοδήματος όλων των πολιτών αλλά και να προχωρήσουμε με ακόμα εντατικότερο ρυθμό την προώθηση των μεγάλων μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η χώρα.
Με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας που θα τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, ξεκινά μια ιστορική μεταρρύθμιση η οποία απελευθερώνει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την γραφειοκρατία, ενισχύει το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων, αυξάνει τα ερευνητικά προγράμματα, προάγει την διεθνοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων, δίνει δυνατότητες χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων φοιτητών ή ερευνητών δημόσιων ΑΕΙ και φυσικά προβλέπει την διαμόρφωση του πλαισίου για την λειτουργία στη χώρα μας, μη κρατικών παραρτημάτων ΑΕΙ τα οποία είναι εγκατεστημένα σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε τρίτες χώρες και τα οποία θα έχουν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα.
Είναι μια αναγκαία μεταρρύθμιση η οποία ικανοποιεί πάγια αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας και θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη στην χώρα μας, όπως η ενίσχυση της οικονομίας με την προσέλκυση φοιτητών από το εξωτερικό, την ανάσχεση του brain drain με φοιτητές που θα σπουδάζουν και επιστήμονες που θα επιστρέψουν για να διδάξουν στη χώρα τους, αλλά και με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας. Οι προϋποθέσεις για την λειτουργία τους, όπως έχουμε τονίσει θα είναι ιδιαίτερα αυστηρές.
—-
Παράλληλα, καίριες, σημειακές παρεμβάσεις πραγματοποιούνται στον Τομέα της Δικαιοσύνης που επικεντρώνονται σε δύο άξονες:
Α. στον περιορισμό της κυρίαρχης μικρομεσαίας εγκληματικότητας και την καταπολέμηση της ατιμωρησίας και
Β. στην επιτάχυνση της ποινικής διαδικασίας, που αποτελεί βασικό κομμάτι στον αγώνα για ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης.
Το σχέδιο νόμου προκρίνει ως σημείο κλειδί την έκτιση των ποινών. Έχει κανόνα την έκτιση των ποινών και εξαίρεση την αναστολή τους.
—
Επιπλέον, ήδη, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την καθιέρωση της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές, η οποία αποτελεί μια ιστορική τομή για την Δημοκρατία μας. Μια βαθιά κοινωνική μεταρρύθμιση που θα άρει όλα τα πραγματικά και πρακτικά εμπόδια συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία, για όλους όσοι έχουν δικαίωμα ψήφου, όπου και αν ζουν και όπου και αν βρίσκονται στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα, δηλαδή αν για λόγους εργασίας ή σπουδών βρίσκονται μακριά από τον τόπο άσκησης των εκλογικών τους δικαιωμάτων ή αν αδυνατούν λόγω αναπηρίας ή προβλημάτων υγείας να προσέλθουν στις κάλπες.
—
Δημοσιεύθηκε η πρώτη προκήρυξη για την «Επιλογή Διοικήσεων των Φορέων του Δημοσίου και Ενίσχυση της Αποτελεσματικότητάς τους», η οποία αφορά στη στελέχωση των Διοικήσεων των επτά Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας.
Η προκήρυξη αφορά συνολικά στην κάλυψη 21 θέσεων Διοικητών και Υποδιοικητών των επτά Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας. Είναι προάγγελος της δεύτερης ενιαίας προκήρυξης για τη στελέχωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων της χώρας, η δημοσίευση της οποίας θα ακολουθήσει σύντομα.
Ο νόμος θέτει επιπρόσθετα φίλτρα αξιοκρατίας, διαφάνειας και αντικειμενικότητας στην επιλογή των διοικήσεων του δημοσίου και σηματοδοτεί την αλλαγή νοοτροπίας στη δημόσια διοίκηση, τη σχέση σεβασμού που θέλουμε να ενισχύσουμε με τους πολίτες, προκειμένου να απολαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες, αρχής γενομένης από τον κλάδο της Υγείας ο οποίος αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση.
—–
Οι έλεγχοι στην αγορά συνεχίζονται, όπως είχε δεσμευθεί ο Πρωθυπουργός, με στόχο την πάταξη της κερδοσκοπίας και την ομαλή λειτουργία της αγοράς. Χθες επιβλήθηκε πρόστιμο 610.000 ευρώ με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, στην εταιρεία «ΑΓΗΝΩΡ ΑΕ» για παράβαση των διατάξεων του νόμου σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας, μετά από ελέγχους που διενήργησε η ΔΙΜΕΑ.
Μετά από καταγγελία καταναλωτών που αφορούσε στην αγορά κλιματιστικών συσκευών στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», η ΔΙΜΕΑ διενήργησε έλεγχο σε 117 κωδικούς προϊόντων και διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία είχε παραβιάσει τις διατάξεις περί αθέμιτης κερδοφορίας σε 54 κωδικούς. Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εταιρεία είναι το διπλάσιο από το όφελος που εκείνη αποκόμισε.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει πολλαπλασιάσει και αυστηροποιήσει τους ελέγχους μέσω της ΔΙΜΕΑ για την αντιμετώπιση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και της αισχροκέρδειας με σκοπό την προστασία των καταναλωτών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 έγιναν συνολικά 25.267 έλεγχοι και επιβλήθηκαν συνολικά 1.865 πρόστιμα. Συνολικά μαζί με το πρόστιμο που ανακοινώθηκε χθες Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2024, το ύψος των προστίμων φτάνει τα 13.416.790 ευρώ. Να σημειωθεί ότι από αυτά τα πρόστιμα έχουν εισπραχθεί ήδη από το ελληνικό δημόσιο, περισσότερα από το 50%.
Σχετικά με την κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να τονίσουμε ότι σε αυτήν έχουν ενταχθεί 1.300 προϊόντα εκ των οποίων περισσότερα από το 90% είναι επώνυμα. Παράλληλα, λειτουργεί με θετικά αποτελέσματα η πρωτοβουλία «Καλάθι του Νοικοκυριού». Το ίδιο λειτούργησε και το «Καλάθι των Χριστουγέννων» που ίσχυε μέχρι χθες 3 Ιανουαρίου όπως και το «Καλάθι του Άη Βασίλη» που θα λειτουργεί μέχρι τις 10 Ιανουαρίου.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης θα συνεχίσει τους εντατικούς ελέγχους και το 2024. Θα είναι αυστηροί και ορισμένοι εξ αυτών θα είναι στοχευμένοι όπως, για παράδειγμα, αυτοί που θα γίνουν σχετικά με τις τιμές του βρεφικού γάλακτος. Θα ελέγξουμε αν υπάρχουν δομικές στρεβλώσεις σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα του συγκεκριμένου προϊόντος και σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβιάσεις του νόμου θα επιβάλλονται βαριά πρόστιμα, όπως ήδη συμβαίνει.
—–
Ξεκίνησε η εφαρμογή της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα νέα τιμολόγια ρεύματος με στόχο το συμφέρον των καταναλωτών, την ανταγωνιστικότητα και τη διαφάνεια μεταξύ των παρόχων.
Ήδη, φαίνεται ότι οι τιμές διαμορφώνονται σε χαμηλότερα επίπεδα τον Ιανουάριο του 2024, συγκριτικά με το 2023, όταν δηλαδή ήταν ακόμη σε ισχύ οι οριζόντιες, κρατικές επιδοτήσεις.
Σύμφωνα με τις τιμές που ανακοίνωσε ο μεγαλύτερος πάροχος της χώρας, στο ειδικό πράσινο τιμολόγιο η τελική τιμή χρέωσης για κατανάλωση κάτω από 500 κιλοβατώρες διαμορφώνεται σε 0,13635 ευρώ ανά κιλοβατώρα, όταν στο αντίστοιχο τιμολόγιο τον Δεκέμβριο του 2023 οι τιμές διαμορφώνονταν σε 0,145 ευρώ ανά κιλοβατώρα με επιδότηση και σε 0,17 ευρώ ανά κιλοβατώρα χωρίς την επιδότηση. Το πράσινο τιμολόγιο είναι δηλαδή πιο οικονομικό κατά 0,0336 ευρώ αν συγκριθεί με την τιμή προ επιδότησης και κατά 0,00865 ευρώ σε σχέση με την τιμή μετά επιδότησης.
Αντίστοιχα μειωμένες είναι οι τιμές του ρεύματος και στα σταθερά (μπλε δηλαδή) και στα κυμαινόμενα (κίτρινα) τιμολόγια.
Ο ανταγωνισμός λειτούργησε στο ειδικό, πράσινο τιμολόγιο, με την πλειονότητα των παρόχων να προσφέρει τιμές κάτω των 0,15 ευρώ ανά κιλοβατώρα και ελάχιστους να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα.
—
Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που προβλέπει τη σύσταση ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία “Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας”. Βασικός σκοπός είναι η οργάνωση, η εφαρμογή και ο έλεγχος ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για την επίτευξη υψηλού επιπέδου ασφάλειας συστημάτων δικτύου και πληροφοριών, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ο τομέας της Κυβερνοασφάλειας είναι πολύ σημαντικός για την απρόσκοπτη λειτουργία ενός μεγάλου εύρους λειτουργιών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς αγγίζει πτυχές τόσο της εθνικής ασφάλειας και της διασφάλισης παροχής κρίσιμων υπηρεσιών για την κοινωνική και οικονομική ζωή.
—-
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία του ιού SARS COV-2 καθώς και άλλων ιών του αναπνευστικού.
Παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των νοσηλειών σε απλές κλίνες κατά την περίοδο των εορτών, οι περισσότεροι ασθενείς λαμβάνουν εξιτήριο μετά από ολιγοήμερη νοσηλεία, ενώ ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας λαμβάνει έγκαιρα αντιική αγωγή και αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα τη λοίμωξη από τον ιό SARS COV-2 χωρίς να χρειαστεί νοσηλεία.
Καλούμε τους πολίτες να τηρήσουν τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και τονίζουμε ξανά πως είναι αναγκαίο να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν πιο άμεσα με το επικαιροποιημένο εμβόλιο για τον Covid, καθώς και με το εμβόλιο της γρίπης, τα άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών και τα άτομα με υποκείμενα νοσήματα.
—-
Ο Πρωθυπουργός θα παραθέσει σε λίγη ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου γεύμα στον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας Nikolai Denkov, παρουσία των υπουργών Οικονομίας, Εξωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην ατζέντα της συζήτησης αναμένεται να συζητηθεί η στρατηγική σχέση με τη Βουλγαρία και η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας ιδιαίτερα στους τομείς της διασυνδεσιμότητας στην ενέργεια και στις μεταφορές. Εγχειρήματα κοινού ενδιαφέροντος είχαν συζητηθεί άλλωστε στο ανώτατο επίπεδο και κατά την Τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας και την υπογραφή κοινής Διακήρυξης από τους ηγέτες των τριών χωρών τον περασμένο Οκτώβριο στη Βάρνα.
Η Ελλάδα, πυλώνας σταθερότητας και ενεργειακής ασφάλειας, ενισχύει τον ρόλο της και τη συνεργασία της με τις χώρες της περιοχής προς όφελος της σταθερότητας και της ασφάλειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Στις 18:00, ο Πρωθυπουργός, θα παρευρεθεί στην ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου ο Πρωθυπουργός θα παρευρεθεί στα εγκαίνια του αναστηλωμένου ανακτόρου του Φιλίππου του Β’ της Μακεδονίας.
Το Σάββατο 6 Ιανουαρίου, ανήμερα των Θεοφανίων, ο Πρωθυπουργός, θα παραστεί στη Λειτουργεία για τον Καθαγιασμό των Υδάτων στα Χανιά.
Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Καλημέρα, κύριε Εκπρόσωπε, καλή χρονιά. Το γεγονός ότι ο κύριος Χρυσοχοΐδης είναι ο τρίτος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, μέσα σε έξι μήνες, μήπως σημαίνει ότι τελικά το πρόβλημα δεν είναι τα πρόσωπα, αλλά οι πολιτικές δημόσιας τάξης;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, ο Πρωθυπουργός έχει πει και το έχει κάνει πράξη και την πρώτη τετραετία, το κάνει και τώρα, ότι όλοι αξιολογούνται, όλοι αξιολογούμαστε καθημερινά. Έχει το προνόμιο των διορθωτικών κινήσεων, των αλλαγών στη σύνθεση του κυβερνητικού σχήματος, των ανασχηματισμών, αναλόγως και με την περίπτωση κρίνει την πορεία της πολιτικής και κάνει αυτές τις αλλαγές, όπως γίνονταν πάντα. Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν έχει υπάρξει μία αλλαγή σε μία συγκεκριμένη κυβερνητική θέση ή σε οποιαδήποτε κυβερνητική θέση, δεν έχει υλοποιηθεί ένα σημαντικό έργο, αλλά δεν χρειάζεται να γίνουν κι άλλα πράγματα, είναι κάτι το οποίο συμβαίνει και θα συμβαίνει, με βασικό στόχο η συνολική λειτουργία της κυβέρνησης να είναι η καλύτερη δυνατή και να υπάρχει πλήρης συνέπεια σε σχέση με αυτά τα οποία λέγαμε προεκλογικά, με βασικό στόχο τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, να γίνει καλύτερη η ζωή των πολιτών. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό να τονιστεί. Σίγουρα μπαίνει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ένας άνθρωπος ο οποίος έχει εμπειρία από το συγκεκριμένο Υπουργείο, με πάρα πολύ σημαντικά αποτελέσματα αλλά, και μιλώντας και ως κυβερνητικός Εκπρόσωπος, αποχωρεί και ένας άνθρωπος ο οποίος έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του, ο Γιάννης Οικονόμου, και επειδή έχω την τιμή να διατελώ κυβερνητικός Εκπρόσωπος, ένας εξαιρετικός κυβερνητικός Εκπρόσωπος, νομίζω με πολύ καλή παρουσία συνολικά, σε όλα τα χρόνια που ασχολείται με τα κοινά και από τις θέσεις ευθύνης που έχει αναλάβει. Ήταν, λοιπόν, κάποιες συγκεκριμένες αλλαγές, με στόχο, το ξανά λέω, συνολικά το κυβερνητικό έργο να τρέξει ακόμα πιο γρήγορα και συνολικά όλες οι μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος.
Α. ΚΑΤΖΟΥ: Καλή χρονιά, κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να ρωτήσω αν γίνει τελικά η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Άντονι Μπλίνκεν στα Χανιά και ποια θα είναι τα θέματα της συζήτησης μεταξύ των δύο ανδρών;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν αποκλείεται να γίνει αυτή η συνάντηση η οποία με ρωτήσατε, αλλά όταν έχουμε κάτι περισσότερο επίσημο θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, προ ημερών, νομίζω παρακολουθήσατε κι εσείς τις εικόνες με τη μεταγωγή του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας Φρέντυ Μπελέρη στην κηδεία της γιαγιάς του. Θέλω να μου σχολιάσετε αυτές τις εικόνες και ταυτοχρόνως να μας ενημερώσετε, εάν υπάρχουν και κάποιες εξελίξεις στην υπόθεση, αλλά και στις διεκδικήσεις που παγίως η ελληνική κυβέρνηση αναφέρει ότι κάνει.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η εικόνα αυτή της μεταγωγής του Φρέντυ Μπελέρη δεν νομίζω ότι συνιστά αξιοπρεπή συμπεριφορά. Μια εικόνα, δηλαδή, να μεταφέρεται ο νόμιμα εκλεγμένος δήμαρχος, με βάση και τις κατηγορίες που του έχουν αποδοθεί και θα δούμε στη συνέχεια την κρίση της Δικαιοσύνης, με τέτοια συνοδεία. Μια εικόνα νομίζω η οποία δεν κάνει καλό συνολικά. Από κει και πέρα είναι σημαντική η εξέλιξη, είναι ένα σημαντικό βήμα η αναγνώριση από τον κύριο Ράμα, τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας, ότι ο Φρέντυ Μπελέρη είναι ο νόμιμα εκλεγμένος δήμαρχος, από κει και πέρα πρέπει να γίνουν κι άλλα βήματα και νομίζω ότι το κυριότερο συνολικά που πρέπει να δούμε στην πράξη, είναι να έχει μια δίκαιη δίκη, με σεβασμό στο τεκμήριο αθωότητας και βέβαια, σε καμία περίπτωση, να μην ασκεί τα καθήκοντα ο ηττηθείς υποψήφιος δήμαρχος Χειμάρρας. Εδώ θα είμαστε να δούμε συνολικά τα επόμενα βήματα και τις εξελίξεις και όλα αυτά που πρέπει να ικανοποιηθούν, για τη συνολική στάση της χώρας μας στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ο σεβασμός στις αρχές αυτές, του Κράτους Δικαίου, το τεκμήριο αθωότητας, η δίκαιη δίκη είναι νομίζω κάτι το οποίο είναι υπεράνω όλων των υπολοίπων.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Καλή χρονιά και από μένα, τις τελευταίες ημέρες, κύριε Εκπρόσωπε, ο κύριος Κασσελάκης, αλλά και σύσσωμο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με αφορμή τα όσα είπε ο βουλευτής, ο κύριος Άγγελος Συρίγος, για τη Συνθήκη της Λωζάνης, προειδοποιούν την Κυβέρνηση να μην προβεί σε εθνικές υποχωρήσεις, έναντι της Τουρκίας. Πώς απαντάτε;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι η Συνθήκη της Λωζάνης είναι ένα στέρεο διεθνές νομικό θεμέλιο, που ρυθμίζει συνολικά τις σχέσεις της ευρύτερης περιοχής. Και ήταν και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Διακήρυξης των Αθηνών στις 7 Δεκεμβρίου, δεδομένου ότι στη Διακήρυξη των Αθηνών γινόταν σαφής αναφορά στο Διεθνές Δίκαιο, ξεχωριστής σημασίας μέρος του οποίου είναι και η Συνθήκη της Λωζάνης. Άλλωστε, ο Πρωθυπουργός της χώρας μας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε αναφορά στη Συνθήκη της Λωζάνης, στη δεύτερη τοποθέτησή του στις κοινές δηλώσεις που έκανε με τον Τούρκο Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Διαχρονικά η χώρα μας ήταν, είναι και παραμένει κατά του οποιουδήποτε αναθεωρητισμού. Αυτό, ως προς τη Συνθήκη της Λωζάνης, για να μην υπάρχει καμία παρερμηνεία. Από κει και πέρα, σίγουρα χρειάζεται περισσότερη προσοχή στις δημόσιες τοποθετήσεις, ούτως ώστε, ειδικά από ανθρώπους που έχουν γράψει «χιλιόμετρα» στον δημόσιο λόγο, μια διατύπωση να μην επιδέχεται της οποιασδήποτε παρερμηνείας. Από κει και πέρα, βέβαια, δημιουργεί πολλές απορίες η στάση, οι ανακοινώσεις και όλα όσα λέει ο κύριος Κασσελάκης, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Το πόσο ισχυρή είναι, πλέον, η Ελλάδα εξοπλιστικά, αμυντικά, διπλωματικά, σε όλα τα επίπεδα και στο οικονομικό, αλλά και σε αμυντικό επίπεδο και νομίζω είναι κάτι το οποίο ελάχιστοι δεν το βλέπουν ή κάνουν ότι δεν το βλέπουν. Η όλη διαχείριση του ζητήματος από τον ΣΥΡΙΖΑ και από τον πρόεδρό του, όταν κάτι συνέβη το πρωί και βγήκε μια, σχεδόν μεταμεσονύχτια, ανακοίνωση με ώρες Αμερικής, ποιος, δηλαδή, είναι στην τελική ο επισπεύδων ενός προβλήματος που ουδέποτε προέκυψε και θα σας πω ότι έτσι όπως διαβάζω όλα αυτά περί Πατριωτικής Αριστεράς, όλες αυτές τις ανακοινώσεις, ίσως ο κύριος Κασσελάκης έχει λησμονήσει τις μέρες της συγκυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με ένα άλλο κόμμα, το οποίο δεν ανήκε στην Αριστερά και ίσως προσβλέπει σε μία μελλοντική συνεργασία, ενδεχομένως, και με τον κύριο Βελόπουλο. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να ισχύει απ’ όλα αυτά, σημασία έχει πάντως να καταλάβουμε ότι με τα εθνικά θέματα δεν παίζουμε, ειδικά όταν δια στόματος Πρωθυπουργού και όλων των αρμόδιων της κυβέρνησης διατυπώνονται με ξεκάθαρο τρόπο και σαφήνεια οι ελληνικές θέσεις, χωρίς καμία περίπτωση κάποιος να τις παρερμηνεύσει.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγνώμη κ. Εκπρόσωπε, η Νέα Δημοκρατία δεν έχει άλλα στελέχη εκτός από τον κ. Χρυσοχοΐδη, για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη; Το ρωτώ γιατί από το 2019, που ήρθε ο κ. Χρυσοχοΐδης στη Νέα Δημοκρατία από το ΠΑΣΟΚ, όπως και το 2012 βέβαια, τον έκανε Υπουργό Δημόσιας Τάξης. Και τον έβγαλε το 2021 χωρίς να τον αξιοποιήσει τότε υπουργικά και τον επανάφερε στο Υπουργείο Υγείας, όπου και εκεί στο διάστημα των έξι μηνών δημιούργησε πολλά προβλήματα με τις παραιτήσεις και τις αποπομπές Διοικητών νοσοκομείων, όπως στο Μεταξά, στο Βενιζέλειο κτλ. Ευθέως σας ρωτώ: Δεν έχει άλλα στελέχη η Νέα Δημοκρατία για το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι η ερώτησή σας δεν έχει να κάνει με το πως γίνεται η επιλογή προσώπων. Ο Πρωθυπουργός επιλέγει τα πρόσωπα για την κάθε κυβερνητική θέση είτε Υπουργού, είτε Υφυπουργού, είτε οποιαδήποτε άλλη σημαντική θέση με βάση το έργο που έχει δείξει το κάθε πρόσωπο, τα χαρακτηριστικά του, το πως μπορεί να εφαρμόσει το πρόγραμμα. Αναφερθήκατε στον κ. Χρυσοχοΐδη, ως Υπουργό Υγείας αυτούς τους μήνες και επικαλεστήκατε κιόλας και κάποιες επιλογές του – άμεσες επιλογές του – απομάκρυνσης Διοικητών ή κάποιες παρεμβάσεις που έκανε και πολύ καλά έκανε, γιατί πέραν του νομοθετικού έργου η Κυβέρνηση έχει καθήκον να παρεμβαίνει με βάση τα νομικά όπλα που έχει και τα θεσμικά όπλα που έχει όταν παρατηρεί ότι υπάρχουν προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών. Και ειδικά σε έναν ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος της υγείας. Και μέσα σ’ αυτούς τους μήνες και ανακοινώθηκαν και ψηφίστηκαν πολύ σημαντικά νομοσχέδια. Έγιναν και έκτακτες, αλλά ξεκίνησαν και πιο μεγάλες παρεμβάσεις στο ΕΚΑΒ, προχωρούν ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις νοσοκομείων. Είχαμε πάρα πολύ σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες προφανώς θα συνεχιστούν με ορμή και συνολικά αυτό που θέλουμε είναι με ακόμα μεγαλύτερη ορμή σ’ ένα πολύ δύσκολο χώρο, που σίγουρα υπάρχουν πολλά προβλήματα, που οι ίδιοι τα παραδεχτήκαμε με πρώτο τον Πρωθυπουργό στο προεκλογικό μας πρόγραμμα. Και έχουμε δέσμευση και καθήκον αυτό το πρόγραμμα, ανεξαρτήτως προσώπων – αλλά και τα πρόσωπα βέβαια παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο – να συνεχίσουμε να το υλοποιούμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Άρα, το δια ταύτα ποιο είναι; Το δια ταύτα είναι να κρίνονται όλοι από το έργο, το αποτέλεσμά τους. Υπάρχουν πολύ άξια στελέχη στο κυβερνητικό σχήμα, που προέρχονται και από διαφορετικές ηλικίες. Υπάρχουν και στελέχη, πράγματι, τα οποία έχουν έρθει, έχουν προσχωρήσει στη Νέα Δημοκρατία, γιατί πιστεύουν στο όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη για ακόμα πιο ισχυρή Ελλάδα, μια πιο σύγχρονη χώρα, πιο παραγωγική χώρα και αυτός είναι και ο μεγάλος στόχος και η μεγάλη εικόνα, να υλοποιήσουμε αυτό το όραμα προς όφελος των πολιτών.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Όπως αποκαλύπτει σήμερα το DOCUMENTO, η ΑΑΔΕ δια του κ Πιτσιλή, έχει νοικιάσει διάφορα κτίρια υψηλού κόστους προκειμένου να μετεγκατασταθούν διάφορες υπηρεσίες της. Αποδεικνύεται από το δημοσίευμα ότι αυτές οι προκηρύξεις είναι «φωτογραφικές». Συγκεκριμένα για την Υπηρεσία Κέντρου Βεβαίωσης Εισπράξεων Αττικής, που αφορά όλη την Αττική προκηρύχθηκε διαγωνισμός για ενοικίαση κτιρίου μέσα στο κέντρο της Αθήνας και με συγκεκριμένη έκταση 2.442 τ.μ. και τελικά νοικιάστηκε το συγκεκριμένο ακίνητο μ’ αυτά τα τετραγωνικά, χωρίς να υπάρχει άλλος συμμετέχων στο διαγωνισμό, διότι οι προδιαγραφές ήταν για να ενοικιαστεί στο συγκεκριμένο κτίριο από συγκεκριμένο ανάδοχο. Πως κρίνετε τέτοιες πρακτικές από μια Ανεξάρτητη Αρχή; Και έχει αναρτηθεί επίσημα το έγγραφο, απλά ενημερώνω.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ δεν μπορώ ούτε να υιοθετήσω, ούτε να απαντήσω για κατηγορίες οι οποίες διατυπώνονται μέσα από ένα δημοσίευμα. Προφανώς, θα ζητήσουμε επισήμως ενημέρωση από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά σε καμία περίπτωση ούτε μπορούμε να υιοθετήσουμε – επαναλαμβάνω – ούτε να αποδεχθούμε αυτό το οποίο λέει το συγκεκριμένο δημοσίευμα και δημιουργεί ως κατηγορία. Είναι κάτι το οποίο θα ερωτηθεί η Ανεξάρτητη Αρχή επισήμως και όταν έχουμε και εμείς μια απάντηση – και εκείνη φαντάζομαι θα απαντήσει – και εγώ θα σας ενημερώσω για όποια απάντηση έχω.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω, τελικά η απόφαση για τις αλλαγές αυτές στο κυβερνητικό σχήμα είχαν επίκεντρο μόνο την ασφάλεια; Και αν είχαν μόνο την ασφάλεια, ποιες είναι οι προτεραιότητες που τίθενται από πλευράς του κ. Χρυσοχοΐδη, πλέον, για το αμέσως προσεχές διάστημα;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Οι συγκεκριμένες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα δεν αφορούσαν μόνο την ασφάλεια. Αφορούσαν και την ασφάλεια. Και πραγματικά νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο το έχει επανειλημμένως διατυπώσει και ο Πρωθυπουργός και είναι και κοινός τόπος. Είναι απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια των πολιτών, πρωταγωνιστικό ρόλο στην οποία διαδραματίζει συνολικά το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η Ελληνική Αστυνομία, οι γυναίκες και οι άνδρες που δίνουν τη μάχη με πολύ σημαντικές επιτυχίες, αλλά και πολλά ακόμα τα οποία πρέπει να γίνουν. Αυτός είναι ο στόχος. Αλλά συνολικά νομίζω ότι έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν στο πλαίσιο της διαρκούς αξιολόγησης και νομίζω ότι είναι ένα αποκλειστικό προνόμιο του Πρωθυπουργού και του εκάστοτε Πρωθυπουργού, όπως εκείνος κρίνει να προβαίνει στις επιλογές και να ανακοινώνονται με βάση τις δικές του αποφάσεις. Στο τέλος της ημέρας σημασία έχει να προχωρήσει το έργο – το ξαναλέω – προς όφελος των πολιτών.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί τώρα το είδα – μου το στείλανε – μπορείτε να μας σχολιάσετε, σας παρακαλώ, την πρόσκληση, που έχει απευθύνει ο κ. Κασσελάκης στα μέλη της Κ.Ο. να κάνουν συνάντηση εργασίας στις Σπέτσες, το τριήμερο; Επειδή δεν το έχω ξανακούσει και γι’ αυτό ζητάω, υπάρχει κάποιο σχόλιο από την πλευρά της Κυβέρνησης, αν το ξέρετε;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τι να σας πω. Και εγώ τώρα το ακούω από εσάς. Δικαίωμα του κάθε Προέδρου, του κάθε κόμματος είναι να προσκαλεί τα μέλη της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας, όπου εκείνος πιστεύει να κάνουν τριήμερο. Εντάξει, από εκεί και πέρα, νομίζω είναι καλύτερο να σχολιάζουμε πολιτικές, πολιτικές αποφάσεις, όλα όσα συζητάμε, αντιπροτάσεις, που ακόμα περιμένουμε. Μακάρι στο πλαίσιο των ημερών, να έρθει η επιφοίτηση και επιτέλους να αποκτήσουμε μια αξιόπιστη αντιπολίτευση γιατί πλέον σε κάτι τέτοιο μπορούμε μόνο να περιμένουμε μετά από τόσους μήνες που δεν έχουμε αξιόπιστη αντιπολίτευση.
ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, μήπως ο Πρωθυπουργός έκανε έτσι αιφνιδιαστικά, γιατί το λέει και η Αξιωματική Αντιπολίτευση, αυτό τον μίνι ανασχηματισμό ή τις διορθωτικές κινήσεις για να φύγει η προσοχή από τις δηλώσεις του κ. Συρίγου; Και σας κατηγορεί ότι είναι «λαγός» ο κ. Συρίγος και ότι ουσιαστικά σας δείχνει ότι έχετε διάθεση να κάτσετε στο τραπέζι να συζητήσετε για τη Συνθήκη της Λωζάνης. Δηλαδή, είναι συγκεκριμένες οι επικρίσεις.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Οι επικρίσεις αυτές δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Είναι αυτό που λέμε από «άλλον πλανήτη». Ειδικά αν δει κανείς τί συνέβη και στις 7 Δεκεμβρίου, αλλά και συνολικά κάθε φορά που έχει τη δυνατότητα, την ευκαιρία, ο Έλληνας Πρωθυπουργός να προασπίσει, να παρουσιάσει, να εκθέσει τις θέσεις της χώρας, τις διαχρονικές θέσεις της χώρας και νομίζω ότι αυτές οι επικρίσεις δεν έχουν και καμία σχέση με την πραγματική εικόνα της Ελλάδας και εντός συνόρων και εκτός συνόρων. Είναι αυτό που λέμε «Αντιπολίτευση για την Αντιπολίτευση».
Τώρα, η σύνδεση του χρόνου των αλλαγών στο κυβερνητικό σχήμα, με όσα είπε ο κ. Συρίγος, είναι και αυτή νομίζω εκτός οποιασδήποτε λογικής. Δεν θα μπορούσε, αλίμονο, αν λαμβανόταν μια απόφαση για κάποιες αλλαγές στην Κυβέρνηση με βάση μια δήλωση. Και νομίζω ότι επειδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είναι Πρωθυπουργός λίγων μηνών, έχει ήδη μια πρώτη κυβερνητική θητεία, έχει αποδείξει πόσο σέβεται συνολικά όλα τα θεσμικά όπλα που έχει ως Πρωθυπουργός, συνολικά τις λειτουργίες σε πάρα πολλές ευκαιρίες και νομίζω ότι αυτή η κριτική είναι εκτός από αστήρικτη -με οποιαδήποτε επιχειρήματα θα μπορούσε να στηριχτεί- είναι και άδικη.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Θα ήθελα να σας πάω σε άλλο θέμα. Πολλά ήταν τα σχόλια για τις παλαιστινιακές σημαίες που υψώθηκαν στο Σύνταγμα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Μάλιστα, υπήρχαν και αντιδράσεις μέχρι που άσκησαν ορισμένοι κριτική προς τον νέο Δήμαρχο. Πώς το σχολιάζετε; Θεωρείτε ότι ο κ. Δούκας έχει κάποια ευθύνη;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Στο παρελθόν έχουμε δει σε άλλα δημαρχεία δήμαρχοι να τα χρησιμοποιούν ως «κάστρα» τους και να υψώνουν σημαίες άλλες πέραν της ελληνικής. Και αυτές είναι εικόνες τις οποίες ελπίζουμε και δεν θέλουμε να ξαναδούμε. Η μόνη σημαία που μπορεί να υψωθεί σε ένα Δημαρχείο είναι η ελληνική σημαία.
Τώρα το να κατηγορούμε τον κ. Δούκα, τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Αθηναίων για σημαίες που υψώθηκαν στο κοινό μιας εκδήλωσης που αυτός ήταν στο βήμα, νομίζω είναι άδικο. Ο κ. Δούκας θα κριθεί για το έργο του, για τη στάση του σε όλα τα ζητήματα συνολικά και σε σχέση με τις αρμοδιότητές του και το πόσο θα στηρίξει συνολικά την προσπάθεια της Κυβέρνησης για την επιβολή του νόμου, το να υπάρχει αυτό εδραιωμένο. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι μία κριτική η οποία ήταν άδικη και δεν έχει κάποιο νόημα να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε μια ερώτηση με πιο χαλαρό χαρακτήρα, να το θέσω έτσι. Δημιουργείτε μια παράδοση από στελέχη που ήταν Κυβερνητικοί Εκπρόσωποι επί Νέας Δημοκρατίας στην πορεία να μην είναι στο προσκήνιο. Όπως είναι ο κύριος Ταραντίλης, η κυρία Πελώνη, ο κύριος Οικονόμου χθες. Ανησυχείτε γι’ αυτή την παράδοση;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η κυρία Πελώνη είναι μία από τις πιο στενές συνεργάτιδες του Πρωθυπουργού για τα διεθνή θέματα. Ο Γιάννης Οικονόμου μετά τη θητεία του στη θέση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ανέλαβε πολύ σημαντικά καθήκοντα. Είναι βουλευτής Φθιώτιδας και από τα στελέχη της Παράταξης που έχουν την εμπιστοσύνη των πολιτών του Νομού τους. Ο καθένας έχει τη δική του πορεία, αξιολογείται από τους πολίτες -όσοι εξ αυτών είναι αιρετοί- και από τον Πρωθυπουργό συνολικά για το έργο του και δίνει τις δικές του μάχες. Νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο είναι ισοπεδωτικό και για τα πρόσωπα και συνολικά για τον ρόλο. Στόχος ποιος είναι; Όταν έχεις τη δυνατότητα να έχεις ένα τέτοιο πολύ σημαντικό αξίωμα, μια πολύ τιμητική θέση –κι εγώ προσωπικά είμαι ευγνώμων στον Πρωθυπουργό για την εμπιστοσύνη αυτή– να ασκείς τα καθήκοντά σου με συνέπεια, με σοβαρότητα και με αποτελεσματικότητα. Και να έχεις στο μυαλό σου ότι όλες αυτές οι θέσεις δεν είναι για πάντα, προφανώς, και αυτό διδάσκει η ίδια η Δημοκρατία μας. Οπότε στο τέλος της ημέρας πρέπει το ισοζύγιο να είναι θετικό προς όφελος των πολιτών.
ΑΓΓ. ΑΡΤΕΛΑΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Πρωθυπουργός έκρινε επιβεβλημένο τον μίνι ανασχηματισμό στην αυγή του νέου έτους. Ποιες ήταν οι τυχόν αρρυθμίες που διαπίστωσε, που παρατήρησε και ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου Υγείας, δηλαδή του Υπουργού, του κ. Γεωργιάδη;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το είπα και πριν ότι η υγεία είναι μία από τις πρώτες μας προτεραιότητες και το δείχνουν και οι πρώτοι μήνες της δεύτερης τετραετίας. Την πρώτη τετραετία έγιναν πολύ μεγάλες προσπάθειες απ’ όλους όσοι πέρασαν από το Υπουργείο Υγείας, θέσεις υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών, για να κρατηθεί το Ε.Σ.Υ. όρθιο σε μια πρωτόγνωρη δοκιμασία – όπως είναι και για όλες τις χώρες- η δοκιμασία της αντιμετώπισης της πανδημίας. Και αύξησαν τη χρηματοδότηση για την υγεία και αύξησαν το προσωπικό και αύξησαν τις Μ.Ε.Θ. και κατάφεραν να κρατηθεί όρθιο το Ε.Σ.Υ.. Κυρίως με τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των ανθρώπων του Ε.Σ.Υ., για να μην ξεχνάμε τους πραγματικούς πρωταγωνιστές. Και βέβαια, την υπομονή των πολιτών.
Η δεύτερη τετραετία είναι μια τετραετία που, μεταξύ άλλων μεγάλων προτεραιοτήτων, ύψιστη προτεραιότητα είναι η βελτίωση της εικόνας συνολικά, κυρίως στα νοσοκομεία, η επιτάχυνση όλων των διορισμών που θα γίνουν και το 2024, όπως ακριβώς έχουμε υποσχεθεί στο προεκλογικό μας πρόγραμμα, η σταδιακή βελτίωση της οικονομικής θέσης των απολαβών των ανθρώπων του Ε.Σ.Υ.. Έχουν γίνει μια σειρά από παρεμβάσεις, οι οποίες δείχνουν μια καλύτερη εικόνα. Προφανώς, δεν είμαστε στο σημείο που θέλουμε να φτάσουμε, αλλά όλα έχουν να κάνουν και με τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας. Η ποιοτική αναβάθμιση των νοσοκομείων, των τμημάτων επειγόντων περιστατικών, των χειρουργείων. Όλα όσα έχουν εγκριθεί πλέον και προχωρούν με βάση το Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και, βέβαια, η επένδυση στην πρωτοβάθμια υγεία. Και η συνέχιση σημαντικών πρωτοβουλιών, όπως είναι το Πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά» που «τρέχει» και σώζει ζωές πραγματικά, το Πρόγραμμα του «Προσωπικού Ιατρού». Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες, η αναβάθμιση των Κέντρων Υγείας, ούτως ώστε να δοθεί πραγματική αξία και έμφαση και να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό ως Κυβέρνηση στην πρωτοβάθμια υγεία, γιατί είναι μια απόλυτη αναγκαιότητα και θα βοηθήσει πολύ και τα νοσοκομεία να «αναπνεύσουν» περισσότερο και να κάνουν απρόσκοπτα πάρα πολλές άλλες πολύ σημαντικές ενέργειες που πρέπει να γίνονται στα νοσοκομεία για τους ασθενείς.
Στο δεύτερο σκέλος, που είπατε για το αν παρατηρήθηκαν αρρυθμίες, το ξαναλέω: Γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται αλλαγές στα κυβερνητικά σχήματα. Αυτό δεν ακυρώνει το έργο που μπορεί να έχει γίνει και σίγουρα έχει γίνει σε κάθε υπουργείο. Είναι ανάγκη να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα συνολικά την υλοποίηση του προγράμματος μας και με βάση αυτό θα αξιολογηθούμε όλοι.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης στην υγεία για το νέο έτος συμπεριλαμβάνεται και η αναδιάρθρωση του υγειονομικού χάρτη της χώρας και αυτό μπορεί να επιφέρει συγχωνεύσεις ή καταργήσεις νοσοκομείων, ιδιαίτερα στην Περιφέρεια; Ο κ. Μητσοτάκης στο παρελθόν είχε πει ότι έχουμε πάρα πολλά διάσπαρτα νοσοκομεία στη χώρα και είχε υποστηρίξει ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα δυσλειτουργίες. Και, επίσης, είναι μια προτεραιότητα η μεγαλύτερη διείσδυση των ιδιωτών στο Ε.Σ.Υ.;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προτεραιότητα είναι να έχει καλύτερες υπηρεσίες υγείας ο πολίτης, με περισσότερους γιατρούς, νοσηλευτές, καλύτερη πρόσβαση στα νοσοκομεία, πιο άμεση, πιο γρήγορη, πιο μικρή αναμονή, όσο το δυνατόν μικρότερη και σε επέμβαση σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών. Ποιότητα και καλύτερος χρόνος. Αυτή είναι η προτεραιότητα. Με οποιονδήποτε πραγματικά τρόπο, αυτό πρέπει να γίνει και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για την υγεία, το οποίο θα εφαρμοστεί σε βάθος τετραετίας. Ήδη έχει αρχίσει και εφαρμόζεται. Θα έχουμε και πολύ σύντομα, μετά τη σημερινή ορκωμοσία, και τις δηλώσεις του νέου Υπουργού Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, που και εκείνος, νομίζω, έχει δείξει στην πράξη ότι μπορεί να κάνει πολύ μεγάλες αλλαγές στην υγεία και το απέδειξε σε δύσκολα χρόνια που ήταν και σε πολύ πιο δύσκολη θέση η χώρα μας οικονομικά και είμαι βέβαιος ότι θα μιλήσει αναλυτικά, διεξοδικά για όλα τα ζητήματα και όλες τις προτεραιότητες. Καλό είναι να περιμένουμε, λοιπόν, και τον νέο Υπουργό. Αλλά το σίγουρο είναι ότι αυτά τα οποία είπαμε προεκλογικά, αυτά θα κάνουμε μετεκλογικά, προς όφελος των πολιτών.
Ευχαριστώ πολύ.