Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Υπογράφηκε σήμερα μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση από τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη και τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνη Παπαδημητρίου η σύμβαση για την δημιουργία του Δικτύου Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων που θα περιλαμβάνει 22 σχολεία, 11 Γυμνάσια και 11 Γενικά Λύκεια που θα λειτουργήσουν σε περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και θα δώσουν σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες τα εφόδια, τη γνώση και το περιβάλλον που χρειάζονται για να εξελίξουν τις δεξιότητές τους.

Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία θα λειτουργούν υπό την επίβλεψη του υπουργείου Παιδείας, σε στενή συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο αναλαμβάνει την κτηριακή αναβάθμισή τους και την κάλυψη μέρους των λειτουργικών τους εξόδων. Το ωρολόγιο πρόγραμμα θα μοιάζει με αυτό των Πρότυπων σχολείων και θα περιλαμβάνει πρόσθετες καινοτομίες ως προς τον τρόπο σύνδεσής τους με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, ενώ στη λειτουργία των εκπαιδευτικών Ομίλων και Συνόλων θα έχουν πρόσβαση και μαθητές όμορων δημοσίων σχολείων. Τονίζουμε πως η φοίτηση στα Ωνάσεια Σχολεία είναι δωρεάν.

Τον Σεπτέμβριο του 2025 θα λειτουργήσουν τουλάχιστον οι πρώτες 6 σχολικές μονάδες, οι οποίες θα ανακοινωθούν μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025.

Η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται με παρόμοιο τρόπο με αυτόν στα Πρότυπα σχολεία ενώ οι μαθήτριες και οι μαθητές που κατά την έναρξη λειτουργίας των Δημόσιων Ωνασείων Σχολείων θα φοιτούν στη Β’ και Γ’ τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου παραμένουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε αυτά. Ο συνολικός αριθμός μαθητών και μαθητριών στα ΔΗΜ.Ω.Σ θα φτάσει τις 6.000 ανά έτος και συνολικά πάνω από 22.000 σε ορίζοντα δωδεκαετίας.

Στην Αττική τα ΔΗΜ.Ω.Σ θα ιδρυθούν στον Κολωνό, την Κυψέλη, το Μενίδι, το Πέραμα και το Περιστέρι. Στην Θεσσαλονίκη, οι περιοχές που επελέγησαν είναι η Ξηροκρήνη και ο Εύοσμος. Στην περιφέρεια, ΔΗΜ.Ω.Σ. θα υποδεχθούν η Κοζάνη, η Ξάνθη, η Ρόδος και το Ηράκλειο.

Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία έρχονται να πολλαπλασιάσουν τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες, να αυξήσουν την ώσμωση μεταξύ δημοσίων σχολείων, πανεπιστημίων και ιδρυμάτων και να δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση, που είναι ο στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Όπως τόνισε και ο Πρωθυπουργός: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε μαζί έναν καινούριο τύπο δημοσίου σχολείου ο οποίος θα πατάει πάνω στη μεγάλη τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει για να μπορέσουμε να προσθέσουμε ακόμα περισσότερες εκπαιδευτικές και γνωσιακές εμπειρίες στους μαθητές μας. Η σύμπραξη αυτή βεβαιώνει ότι είναι κεντρική επιλογή οι ίσες ευκαιρίες για όλους».

Ένας ακόμα επιχειρηματικός κολοσσός δείχνει την εμπιστοσύνη του στην προοπτική της χώρας μας εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την έρευνα στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου και έως τα δυτικά της Κρήτης, που συνορεύει με τα θαλάσσια οικόπεδα αντίστοιχου διαγωνισμού του 2014. Πρόκειται για την αμερικανική εταιρεία Chevron, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των υδρογονανθράκων.

Το ενδιαφέρον της Chevron, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ήδη δραστηριοποιείται στη χώρα μας η ExxonMobil, σηματοδοτεί την ταυτόχρονη παρουσία δύο ενεργειακών κολοσσών και ενισχύει την πεποίθηση πως η Ελλάδα μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ενέργειας. Επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας αποτελεί έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και αποτελεί μία ακόμη έμπρακτη αναγνώριση της στρατηγικής της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποδέχεται την εκδήλωση ενδιαφέροντος της εταιρείας και θα προχωρήσει μέσα στην εβδομάδα στην έκδοση της σχετικής απόφασης, η οποία θα προβλέπει την ακριβή έκταση και την άμεση προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, ενώ στο αμέσως προσεχές διάστημα θα αξιολογηθεί και η χωρική επέκταση των ερευνών. Παράλληλα, η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων καταθέτει σήμερα τη σχετική Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Η επένδυση αυτή αποτελεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη που εντάσσεται στην εθνική στρατηγική για την ενεργειακή ανεξαρτησία και μείωση του ενεργειακού κόστους, με παράλληλες πρωτοβουλίες για την αυξημένη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι η ανωτέρω εξέλιξη γίνεται με παράλληλη φροντίδα από πλευράς περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ώστε να παράγεται όχι μόνο ενεργειακό αλλά και μείζον περιβαλλοντικό όφελος για τη χώρα.

Αναμένουμε σημαντικές θετικές συνέπειες για την επιτυχία της προσπάθειας εντοπισμού οικονομικών κοιτασμάτων φυσικού αερίου, καθώς στις υπάρχουσες περιοχές έρευνας προστίθενται επιπλέον περίπου 11 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα για εξερεύνηση (αύξηση κατά 25% των ενεργών περιοχών προς εξερεύνηση), γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να εντοπιστούν ακόμα περισσότεροι στόχοι ενδιαφέροντος. Επιπλέον, προστίθεται ένας ακόμα επενδυτής σε ρόλο διαχειριστή, γεγονός που σημαίνει ότι αυξάνονται οι πιθανότητες να εκτελεστούν περισσότερες εξερευνητικές γεωτρήσεις, που απαιτούνται για την επιτυχία των ερευνών.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την ωρίμανση της αγοράς στο τομέα εξερεύνησης και παραγωγής υδρογονανθράκων της Ελλάδος, καθώς αυξάνεται ποιοτικά το επίπεδο των ερευνών, ενισχύονται οι εμπορικές προοπτικές και επιλογές των επενδυτών στη χώρα μας και ενδυναμώνεται η ανταγωνιστικότητα της εγχώριας αγοράς.


– Μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπούς φορείς γενικής κυβέρνησης, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τις εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και τις ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω web-banking και mobile-banking. Η διάταξη αφορά στις συναλλαγές που πραγματοποιούν φυσικά πρόσωπα και ελεύθεροι επαγγελματίες.
– Καθιέρωση μέγιστου ύψους χρέωσης 0,5 ευρώ για αποστολή και λήψη χρημάτων, για ποσά έως 5.000€ ανά έμβασμα, για φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες, μεταξύ τραπεζών εντός Ελλάδας.
– Mηδενικές χρεώσεις για ανάληψη μετρητών σε δημοτικές ενότητες όπου υπάρχει ΑΤΜ μόνο ενός τραπεζικού ιδρύματος. Σημειώνεται ότι σήμερα οι αντίστοιχες χρεώσεις ανέρχονται από 0-3 ευρώ ανά συναλλαγή.
– Μηδενικές χρεώσεις για ερώτηση υπολοίπου σε κάθε ΑΤΜ άλλης τράπεζας σε όλη τη χώρα (σήμερα το κόστος ανέρχεται σε 0,2 ευρώ).
– Μηδενική χρέωση για φόρτιση έως 100 ευρώ προπληρωμένων καρτών (από περίπου 1 ευρώ σήμερα).
– Επέκταση της μείωσης κατά 50% των προμηθειών για αγορές από 10 ευρώ μέσω POS στην λεγόμενη «Μικρή Λιανική» στα 20 ευρώ.

Ολοκληρώνεται αύριο, Τρίτη 21 Ιανουαρίου η διαδικασία υποβολής αιτήσεων του προγράμματος ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας για ανέργους ηλικίας 30-59 ετών με έμφαση στις γυναίκες που υπεγράφη από την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως.
Στόχος του προγράμματος της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης είναι η προώθηση της επιχειρηματικότητας, με τη δημιουργία νέων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων από 5.880 ανέργους.
Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» 2021-2027 με τη συνολική συγχρηματοδοτούμενη Δημόσια Δαπάνη να ανέρχεται σε 100.000.000 ευρώ.
Το ποσό ενίσχυσης των νέων επιχειρήσεων/δικαιούχων της δράσης ανέρχεται σε 17.000€ ανά επιχείρηση.
—–
Τίθεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης που περιλαμβάνει πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας , ενίσχυση της λειτουργίας της Eurojust, μέτρα για την προστασία των ανηλίκων και την καταπολέμηση της εγκληματικότητας.
Βασικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι:
⦁ Η πρόβλεψη δίαυλου καταγγελιών για εγκλήματα ενδοοικογενειακής βίας ή βίας κατά γυναικών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
⦁ Η Ενίσχυση του πλαισίου παροχής ειδικής υποστήριξης στα θύματα, από αστυνομικές αρχές, κοινωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες υγείας, καθώς και της υποχρέωσης των επαγγελματιών που κατά την επαφή τους με τα θύματα, εντοπίζουν ευρήματα που παραπέμπουν σε κακοποίηση, να ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές.
⦁ Οι ποινές άνω 2 ετών για έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας δεν αναστέλλονται ούτε μετατρέπονται με κανέναν τρόπο και εκτίονται στην φυλακή.
⦁ Η ενίσχυση των περιοριστικών όρων με την πρόβλεψη παράδοσης όπλου που νόμιμα κατέχει ο δράστης ή παρακολούθησης κίνησης με βραχιολάκι και πρόβλεψη παρεπόμενης ποινής απαγόρευσης προσέγγισης και επικοινωνίας με το θύμα.
⦁ Η δυνατότητα διενέργειας ανάκρισης και προσωρινής κράτησης του δράστη και σε περιπτώσεις σοβαρών πλημμελημάτων σωματικών βλαβών.
⦁ Η θέσπιση νέων ειδικών μέτρων προστασίας του θύματος -υπαλλήλου του ευρύτερου δημοσίου τομέα- όπως η κατά προτεραιότητα και κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε ειδικής ή γενικής διάταξης, απόσπαση ή μετάθεσή του, με εισαγγελική παραγγελία.
⦁ Η άμεση περάτωση προανάκρισης και ανάκρισης και κατά προτεραιότητα εκδίκαση χωρίς την ενδιάμεση διαδικασία των συμβουλίων.
⦁ Η χορήγηση στον εισαγγελέα της εξουσίας να μην κάνει αποδεκτή τη διαμεσολάβηση, σε εξαιρετικές περιπτώσεις όταν η αποδοχή είναι αποτέλεσμα άσκησης ψυχολογικής πίεσης και εκφοβισμού του θύματος.
⦁ Η απαλλαγή του θύματος από την υποχρέωση εμφάνισής του στην ακροαματική διαδικασία και ανάγνωσης της κατάθεσής του, για λόγους προστασίας της ψυχικής ή σωματικής του υγείας.

Επιπλέον,

⦁ Η θέσπιση ειδικού ποινικού αδικήματος παρεμπόδισης δικαιοσύνης που τιμωρεί τον εξαναγκασμό άλλου να προβεί σε ενέργειες παρεμπόδισης αστυνομικής ή δικαστικής έρευνας ή εκκρεμούσας δίκης ή στην απόκρυψη, καταστροφή, αλλοίωση, αφαίρεση ή αντικατάσταση αποδεικτικών στοιχείων. Η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης είναι από 1 έως 5 έτη.
⦁ Αυστηροποιείται το έγκλημα της συμπλοκής προκειμένου να αντιμετωπιστούν δραστικά τα φαινόμενα βίας (συχνά με οπαδικά κίνητρα) ατόμων ιδίως νεαρής ηλικίας, που δρουν κατά ομάδες με χρήση μαχαιριών ή άλλων όπλων ικανών να επιφέρουν βαριά σωματική βλάβη ή θάνατο που πλέον τιμωρείται ως βαρύ πλημμέλημα (φυλάκιση 1-5 έτη) και υπό προϋποθέσεις ως κακούργημα(κάθειρξη έως 8 έτη).
⦁ Ποινικοποιείται για πρώτη φορά η εξώθηση ή παράσυρση ανηλίκου κάτω των δεκαπέντε ετών σε παρακολούθηση μέσω χρήσης τεχνολογίας των πληροφοριών και επικοινωνιών διενέργειας γενετήσιας πράξης. Τιμωρείται με φυλάκιση έως 5 έτη.
⦁ Αυστηροποίηση του εγκλήματος της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου. Τιμωρείται με ποινή φυλάκισης 1-5 έτη και χρηματική ποινή 10.000-40.000 ευρώ.
⦁ Αυστηροποίηση του πλαισίου έμπρακτης μετάνοιας σε περίπτωση επιστροφής του πράγματος ή αποζημίωσης του θύματος κλοπής ή απάτης.
⦁ Προβλέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις η δυνατότητα του δικαστηρίου να αποφασίσει την παράταση μέχρι τρεις μήνες της προσωρινής κράτησης ανηλίκου για σοβαρό κακούργημα που απειλείται με ποινή.
⦁ Προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης πέραν του δωδεκαμήνου της διάρκειας προσωρινής κράτησης και για τα εγκλήματα που επισύρουν ποινή κάθειρξης έως δέκα έτη όταν αυτά τελέστηκαν στο πλαίσιο εγκληματικής ή τρομοκρατικής οργάνωσης ή συμμορίας ή υπάρχει μεγάλος αριθμός παθόντων από αυτά
⦁ Προβλέπεται η υποχρεωτική αντικατάσταση των περιοριστικών όρων με προσωρινή κράτηση για συγκεκριμένη κατηγορία κακουργημάτων ιδιάζουσας ποινικής απαξίας και κοινωνικής επικινδυνότητας αν κατά το χρόνο ισχύος τους, τέλεσε εκ νέου έγκλημα.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Καλησπέρα, κ. Εκπρόσωπε. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο είχαμε ακούσει τον Πρωθυπουργό σε ερώτηση για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και αναφορικά με το τι υλικά μετέφερε η αμαξοστοιχία, να δηλώνει βέβαιος πως δεν είχε καμία σχέση η φωτιά με τα όσα μετέφερε, πως δεν υπήρχε τίποτε εύφλεκτο και πως απλά κάποια εύφλεκτα υλικά του τρένου πήραν φωτιά. Τώρα, το τελικό πόρισμα του πραγματογνώμονα των οικογενειών λέει ότι τριάντα επιβάτες πέθαναν από φωτιά που προήλθε από εύφλεκτα υγρά, αποκλείοντας το έλαιο σιλικόνης. Έχει διασπείρει ο Πρωθυπουργός παραπλανητικές αναφορές σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος; Και σε περίπτωση που αποδειχθεί κάτι τέτοιο θα αναλάβει την ευθύνη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς, να πούμε ότι είναι μια διαδικασία η οποία είναι υπό διερεύνηση, σε εξέλιξη στην Δικαιοσύνη και είναι το πρώτο πράγμα και αυτό που λέει πάντοτε ο Πρωθυπουργός και σε καμία περίπτωση, σε μια εν εξελίξει διαδικασία, εμείς δεν υποκαθιστούμε την Δικαιοσύνη. Αντιθέτως, με την τακτική που γίνεται από την Αντιπολίτευση, η οποία προσπαθεί να εργαλειοποιήσει ένα τόσο τραγικό δυστύχημα, η Δικαιοσύνη κάνει τη δουλειά της. Προφανώς, η κάθε πλευρά έχει δικαίωμα να έχει τον πραγματογνώμονά της. Αξιολογούνται οι πραγματογνωμοσύνες. Δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο για καμία πραγματογνωμοσύνη, υπάρχουν, όμως, και οι επίσημες πραγματογνωμοσύνες της Δικαιοσύνης. Μάλιστα, σας θυμίζω σε μια σειρά από περιπτώσεις έχουν διαταχθεί, για να είμαστε σίγουροι, και δεύτερες. Όλα αυτά τα συνεκτιμά ο εκάστοτε δικαστικός λειτουργός, ανακριτής, εισαγγελέας και βγάζει τα συμπεράσματά του. Πολλές φορές παραπλανάται η κοινή γνώμη, γιατί πραγματογνωμοσύνες του ενός ή του άλλου διαδίκου βαφτίζονται ως πραγματογνωμοσύνες της Δικαιοσύνης. Αυτό συμβαίνει πολλές φορές σε δικαστικές υποθέσεις. Για αυτό και, σας μιλώ και ως νομικός, ως δικηγόρος, καλό είναι να μην κάνουμε «δικαστήρια» ούτε σε ενημερώσεις πολιτικών συντακτών, ούτε σε τηλεοράσεις. Καλό είναι να περιμένουμε τα πορίσματα της Δικαιοσύνης γιατί θεωρώ ότι πάνω σε ένα τόσο τραγικό δυστύχημα, που, ειδικά, τόσοι νέοι άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, κάποιοι προσπαθούν -σε πολιτικούς αναφέρομαι και δεν αναφέρομαι σε καμία περίπτωση σε συγγενείς, γιατί γίνονται και κάποιες «κοπτοραπτικές» από την Αντιπολίτευση- κάποιοι προσπαθούν, δυστυχώς είναι θλιβερό αυτό που λέμε, αλλά είναι αλήθεια, να χτίσουν καριέρες. Περιμένουμε την Δικαιοσύνη.
Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, έχουμε απανωτά επεισόδια στην πολιτική σύγκρουση όσον αφορά στο μέτωπο των μετεκλογικών συνεργασιών. Για παράδειγμα το ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο Πρόεδρός του, ο κ. Ανδρουλάκης συνεχίζει να σας εγκαλεί ότι επιχειρείτε να δημιουργήσετε ένα νέο «μπαμπούλα». Θα ήθελα ένα σχόλιο σας επ’ αυτού.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, τον άκουσα χθες τον κ. Ανδρουλάκη και απόρησα. Δηλαδή τι θέλει ο κ. Ανδρουλάκης; Να μην βλέπουμε τις συνεντεύξεις του; Να μην ακούμε τις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του, εν προκειμένω; Αφού ο ίδιος τα είπε την προηγούμενη εβδομάδα. Εμείς κάναμε το «λάθος» να ακούσουμε τη συνέντευξή του και σε ερώτηση, που έθεσε συνάδελφός σας, να απαντήσουμε. Προσπάθησε χθες να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, νομίζω τα έκανε χειρότερα και δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεται σε «μπαμπούλα», σε «προπαγάνδα» της Κυβέρνησης. Τα ίδια του τα στελέχη έχουν αναφερθεί σε μια σειρά από κόμματα των «προοδευτικών δυνάμεων» ως συνομιλητές του ΠΑΣΟΚ. Το μόνο κόμμα, το οποίο δεν έχουμε ακούσει ακόμα – από στελέχη του ΠΑΣΟΚ- ως πιθανό συνομιλητή είναι την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Μόνο αυτό δεν έχουμε ακούσει ακόμα. Και η φταίει η Κυβέρνηση; Δικό τους ζήτημα είναι. Η Κυβέρνηση κάνει τη δουλειά της. Προσπαθεί να κάνει το καλύτερο δυνατό, να εφαρμόσει το πρόγραμμά της. Έχει μπροστά της δύο χρόνια – αυτό το έχει πει πολλές φορές και ο Πρωθυπουργός – για να δείξει στους πολίτες αποτέλεσμα και να βάλουμε δίπλα το πρόγραμμά μας και τον απολογισμό μας. Αυτή είναι η δουλειά μας. Ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης επέλεξε να απευθύνει ένα κάλεσμα – ξεκάθαρο – σε μια σειρά από κόμματα, τα οποία κάποιοι τα θεωρούν προοδευτικά. Εμείς και νομίζω και η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών τα θεωρεί οπισθοδρομικά. Δεν θα μας ζητήσει και το λόγο, επειδή απαντήσαμε σε μια ερώτηση στην οποία, μάλιστα, αναφερόταν λέξη προς λέξη η απάντησή του.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, το απόγευμα στο Πολεμικό Μουσείο θα μιλήσει ο Κώστας Καραμανλής για τα ελληνοτουρκικά και τις εθνικές κόκκινες γραμμές, παρών θα είναι και ο Αντώνης Σαμαράς. Ανησυχεί το Μαξίμου για την κινητικότητα των δυο πρώην πρωθυπουργών; Και δεύτερον, σε ό,τι αφορά τα ελληνοτουρκικά, πότε θα γίνει συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Ερντογάν; Ειδικά σε μια συγκυρία που οξύνεται η τουρκική προκλητικότητα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το Μαξίμου και η Κυβέρνηση, όλοι μαζί, όλοι προσπαθούμε συνεχώς να ισχυροποιήσουμε τη χώρα. Αυτή είναι η μοναδική μας έγνοια. Ευτυχώς, σε μία περίοδο πολλαπλών κρίσεων και σ’ ένα περιβάλλον το οποίο εκπέμπει αβεβαιότητα από τις εξελίξεις σε όλον τον κόσμο, η Ελλάδα εκπέμπει σταθερότητα, αξιοπιστία και ισχυροποιείται μέρα με τη μέρα. Αυτή είναι η δική μας δουλειά και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, οπότε δεν υπάρχει κάποια ανησυχία για μια πολιτική εκδήλωση. Αλίμονο αν υπήρχε. Ως προς τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο, όταν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, θα έχουμε και τις σχετικές ανακοινώσεις.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα παρέμβει η κυβέρνηση στις αυξήσεις που σχεδιάζουν οι εταιρείες στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έγινε μια συνάντηση εργασίας για όλα τα ζητήματα του υπουργείου Ναυτιλίας την προηγούμενη εβδομάδα στο Μέγαρο Μαξίμου, έχει διαμορφωθεί μία πραγματικότητα που αφορά όχι το σύνολο των πλοίων, αλλά ό,τι έχει να κάνει με τη νέα οδηγία που θα ισχύσει από πρώτη Μαΐου του 2025, αφού η Μεσόγειος ορίζεται ως η περιοχή ελέγχου εκπομπών θείου, ο βασικός στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ν’ αξιοποιηθούν ευρωπαϊκοί πόροι και χρηματοδοτικά εργαλεία που θ’ απορροφήσουν ενδεχόμενες αυξήσεις για να μην περάσουν στο επιβατικό κοινό. Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο, αυτή είναι και η ενημέρωση που έχουμε και από το αρμόδιο υπουργείο, όταν έχουμε κάτι περισσότερο θα σας το ανακοινώσουμε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, στη Χίο το Υπουργείο Περιβάλλοντος προχωράει σε fast track διαγωνισμό εκμετάλλευσης για ένα ορυχείο αντιμονίου, που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην πολεμική βιομηχανία. Οι πολίτες, την ίδια ώρα, η τοπική κοινωνία έχει ξεσηκωθεί, αγωνιώντας για την υγεία και την ανάπτυξη του νησιού. Τι απαντάτε στις αγωνίες τους, τόσο για την υγεία τους όσο και για τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του νησιού με τέτοιου είδους επενδύσεις;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει ζήτημα fast track διαγωνισμού. Υπάρχει ένας συγκεκριμένος νόμος που διέπει κάθε διαγωνιστική διαδικασία και δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακουστεί η άποψη της τοπικής κοινωνίας σε οποιαδήποτε κίνηση που κάνει η Κυβέρνηση ή εξειδικευμένα κάποιος φορέας, η Κυβέρνηση ή κάποιο υπουργείο.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι ήταν λάθος της κυρίας Σακελλαροπούλου που πήγε στο τραπέζι μετά την ψήφιση του νόμου για την ισότητα στον πολιτικό γάμο. Συμφωνείτε με τη δήλωσή του, μιας και τυπικά, πέραν από Υπουργός, είναι και Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ακόμα, τυπικά.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η κυρία Σακελλαροπούλου είναι, γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η θητεία της, μία Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η οποία τίμησε και τιμά καθημερινά τον θεσμό με την παρουσία της, εκπέμπει κύρος και είμαστε, νομίζω, ευγνώμονες για την παρουσία της. Έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους η πρόταση του Πρωθυπουργού για τον επόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας είναι ο Κωνσταντίνος Τασούλας.
Είναι δεδομένο ότι ο κ. Γεωργιάδης, όπως και κάθε πολιτικό στέλεχος, μπορεί να εκφράζει τις απόψεις του ελεύθερα, Δημοκρατία έχουμε. Και δεν νομίζω ότι και ο κ. Γεωργιάδης διαφώνησε επί της ουσίας με αυτή τη γενική τοποθέτηση, έκανε μία δική του αξιολογική κρίση και πολύ καλά έκανε, για κάτι το οποίο ρωτήθηκε σε μία συνέντευξη.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Είναι οι εργαζόμενοι στο Ε.Σ.Υ. η «συμμορία της μιζέριας και κομμουνιστές», όπως τους κατηγόρησε ο κ. Γεωργιάδης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν αναφέρονταν στους εργαζόμενους στο Ε.Σ.Υ. ο κ. Γεωργιάδης, σε καμία περίπτωση. Αυτή είναι η προπαγάνδα της Αντιπολίτευσης, η οποία κάνει ότι δεν βλέπει αυτά τα οποία είναι φως φανάρι. Το αντίθετο. Ο Υπουργός Υγείας και συνολικά η Κυβέρνηση προσπαθεί να ενισχύσει τους εργαζόμενους στο Ε.Σ.Υ. και με μια σειρά από πρωτοβουλίες που αυξάνουν τις αποδοχές τους, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα χαμηλές και ακόμα χρειάζονται περισσότερη ενίσχυση, με την αυτοτελή φορολόγηση των εφημεριών, με την αύξηση των αποδοχών κατά 10%, με την αύξηση των αποδοχών σε συγκεκριμένες ειδικότητες, με τα κίνητρα σε υγειονομικούς σε απομακρυσμένες περιοχές. Προσπαθεί να τους αναβαθμίσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν. Έχουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα κτιριακής αναβάθμισης νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας που είναι από το Ταμείο Ανάκαμψης και φέτος θα αρχίσουμε να βλέπουμε το ένα νοσοκομείο μετά το άλλο να αλλάζει εικόνα. Για ένα τέτοιο έργο πήγε στην Πάτρα ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και κάποιοι θεώρησαν σωστό να αναφερθούν στον Υπουργό Υγείας της ελληνικής Κυβέρνησης, ο οποίος εκλέγεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια από τους πολίτες και να τον αποκαλέσουν «ανεπιθύμητο». Αν εσείς αυτό το θεωρείτε δημοκρατική στάση, να αναφέρουν κάποιοι, μια πολύ-πολύ μικρή μειοψηφία τον Υπουργό ενός κράτους, μιας Δημοκρατίας -μπορεί να του κάνεις οποιουδήποτε πολιτικού, οποιουδήποτε Υπουργού όσο σκληρή κριτική θέλεις, αλλά το να αναφέρεσαι σε κάποιον και να τον αποκαλείς «ανεπιθύμητο»- νομίζω ότι δεν έχει να κάνει με μια υγιή διαμαρτυρία. Άρα, αυτό στο οποίο αναφέρεται ο Άδωνις Γεωργιάδης, δεν είναι οι εργαζόμενοι του Ε.Σ.Υ.. Είναι αυτές οι πολύ μικρές μειοψηφίες που εμφανίζονται ως ιεροκήρυκες της προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αλλά με τη συμπεριφορά τους όλα αυτά τα χρόνια το αντίθετο έχουν καταφέρει. Δεν έχουν πετύχει κάτι. Γιατί, στο τέλος της ημέρας, δεν έχουν και συγκεκριμένα αιτήματα. Η διαμαρτυρία είναι αυτονόητο δικαίωμα. Είναι δεδομένη η ανάγκη των συνδικαλιστών να διεκδικούν. Αλίμονο αν δεν διεκδικούσαν. Αλλά «διεκδίκηση» από διεκδίκηση, πολλές φορές διαφέρει. Άρα, έχει να κάνει με τον τρόπο που διεκδικεί κάποιος, με το τι διεκδικεί και το τι πετυχαίνει στο τέλος της ημέρας. Όλοι έχουμε έναν κοινό στόχο, εργαζόμενοι στον τομέα της Υγείας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, να δώσουμε δύναμη στους ανθρώπους αυτούς, όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά τα οποία ζητούν, καλύτερες συνθήκες. Αυτός είναι ο στόχος όλων μας. Έχουμε καταφέρει αρκετά, χρειαζόμαστε περισσότερα και θα συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών που δεν νομίζω να είναι κομμουνιστές, κατήγγειλαν πως δεν λειτουργεί η νέα ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Πάλι καταγγελίες σε βάρος του Υπουργού Υγείας. Τι συμβαίνει εκεί;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω ενημέρωση αν έχει ζήτημα η ηλεκτρονική συνταγογράφηση σε κάποιες περιπτώσεις. Το ακούω από εσάς. Θα απευθύνουμε ερώτημα.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο Ιατρικός Σύλλογος το καταγγέλλει.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν το διαψεύδω, σε καμία περίπτωση. Δεν έχω εικόνα ότι υπάρχει ζήτημα με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Αν υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα, θα ρωτήσουμε το αρμόδιο Υπουργείο, τα συναρμόδια Υπουργεία για την ακρίβεια και θα επανέλθουμε με την απάντηση του Υπουργείου.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Και αναφορικά με έτερη καταγγελία της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε., των νοσοκομειακών γιατρών για το «ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ», λένε πως 60 ασθενείς παρέμειναν στα φορεία στα επείγοντα για σχεδόν 24 ώρες.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο μέσος χρόνος αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει μια μικρή μείωση. Όμως, χρειάζεται πολύ καλύτερος χρόνος. Υπάρχουν και κάποιες ακραίες περιπτώσεις σε κάποιες εφημερίες, στην οποία αναφέρεστε με βάση την καταγγελία. Δεν έχω κάποιο λόγο να διαψεύσω το συνδικαλιστικό όργανο των νοσοκομειακών γιατρών. Αλλά, ο μέσος χρόνος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, που έχει μειωθεί, πρέπει να μειωθεί και άλλο. Πώς θα το κάνουμε αυτό; Με μια σειρά από παρεμβάσεις που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα από το Υπουργείο Υγείας, στο πλαίσιο των οποίων εντάσσεται και η κτιριακή αναβάθμιση, οι άμεσες προσλήψεις που θα έχουμε σε συγκεκριμένους κλάδους που έχουν ανάγκη τα νοσοκομεία και ειδικά τα μεγάλα νοσοκομεία και της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Κλασική ειδικότητα που χρειάζεται αυτή τη στιγμή, χρειάζονται προσλήψεις και θα γίνουν με πολύ γρήγορες διαδικασίες, είναι οι τραυματιοφορείς. Όλο το υλικό το οποίο χρειάζονται στα εξωτερικά Ιατρεία θα είναι ακόμα περισσότερο διαθέσιμο. Το σύστημα παρακολούθησης των ασθενών, της πορείας δηλαδή της νοσηλείας τους, θα δείχνει και τους χρόνους και πώς ανταποκρίνονται γρήγορα, είναι μια πραγματικότητα. Έχουν γίνει αρκετά -εγώ δεν θα πω πάρα πολλά- στον χώρο της Υγείας, αλλά ειδικά στα Επείγοντα, στα ΤΕΠ, χρειάζονται πολλά περισσότερα, γι’ αυτό και έγιναν εξειδικευμένες ανακοινώσεις.