Καλό μεσημέρι,

Ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Με το νομοσχέδιο αυτό για πρώτη φορά το Δημόσιο θα αποκτήσει ένα πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Θα συντμηθούν οι προθεσμίες για όλα τα στάδια της διαδικασίας προσλήψεων, αφού κάποια από τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα αντλούνται αυτόματα από το ΑΣΕΠ, μέσω διαλειτουργικότητας όλων των σχετικών μητρώων.

Ορεινές, νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές ενισχύονται, μέσω αυξημένης μοριοδότησης με το κριτήριο της εντοπιότητας και με απαραίτητη προϋπόθεση ότι ο διορισθείς θα παραμείνει για 10 χρόνια στη θέση διορισμού, ενώ καθίσταται υποχρεωτική η παραμονή στην ίδια περιφερειακή ενότητα, για επιπλέον 5 έτη.

Λαμβάνεται ειδική μέριμνα στην προτεραιοποίηση των ατόμων με πιστοποιημένη επ’ αόριστον αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στο σύστημα κινήτρων:

  • Δημιουργείται ένα ενιαίο πλαίσιο συναφές με το υφιστάμενο σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης.

  • Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής ώστε οι περισσότεροι υπάλληλοι να μπορούν να λάβουν την ανταμοιβή επίτευξης στόχων.

  • Η ανταμοιβή των υπαλλήλων μπορεί να φτάσει και το 15% του ετήσιου βασικού μισθού τους.

Οι νέες ρυθμίσεις αυτές διευκολύνουν τις προσλήψεις του Δημοσίου Τομέα, μειώνουν την αναμονή των επιτυχόντων, στοχεύουν στη στελέχωση υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές, λύνουν το ζήτημα της εντοπιότητας και δίνουν κίνητρα στους δημοσίους υπαλλήλους για την βελτίωση της δουλειάς τους και την ανταποδοτικότητα σε όσους επιτυγχάνουν τους στόχους που έχουν τεθεί.

—-

Η έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου επιβεβαιώνει την δυναμική της ελληνικής οικονομίας για τα επόμενα χρόνια δείχνοντας σταθερά πρωτογενή πλεονάσματα της τάξεως του 2,1% για τα επόμενα χρόνια και συνεχή μείωση του δημοσίου χρέους.

Ειδικά για το δημόσιο χρέος, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει περαιτέρω μείωσή του από το 168,9% του ΑΕΠ το 2023 στο 159% φέτος και σταδιακά στο 139,4% το 2029, δηλαδή περαιτέρω μείωση κατά σχεδόν 30 ποσοστιαίες μονάδες. Υπενθυμίζεται, παράλληλα, πως η Ελλάδα είναι δευτεραθλήτρια στην απομείωση του δημοσίου χρέους σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

Και από αυτό το βήμα η Ελληνική Κυβέρνηση καταδικάζει απερίφραστα την χθεσινή τρομοκρατική επίθεση που έγινε στις εγκαταστάσεις της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας στην Άγκυρα. Όπως τόνισε στην ανακοίνωσή του το Υπουργείο Εξωτερικών η αδιάκριτη βία δεν έχει θέση σε μια δημοκρατία.

Εκφράζουμε την βαθύτατη θλίψη μας στην οικογένειες των θυμάτων και την ελπίδα μας για ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

Αιτήσεις για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα «ΚΑΛΥΨΗ» μπορούν να υποβάλλουν οι ιδιοκτήτες κατοικιών που βρίσκονται στα διοικητικά όρια των Δήμων Λεβαδέων, καθώς και Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Δέλτα, Θέρμης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Κορδελιού – Ευόσμου, Λαγκαδά, Παύλου Μελά, Πυλαίας – Χορτιάτη και Ωραιοκάστρου, μετά τη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Το Πρόγραμμα «ΚΑΛΥΨΗ», συνολικού προϋπολογισμού 21,5 εκ. ευρώ, αφορά ακίνητα τα οποία διατίθενται σε δικαιούχους ηλικίας 25 έως 39 ετών που λαμβάνουν το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα από τον ΟΠΕΚΑ και δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία. Υλοποιείται σε 44 Δήμους της χώρας.

Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας αναλαμβάνει την κάλυψη του μισθώματος για τρία χρόνια και, επιπλέον, το κόστος μετακόμισης και μεταφοράς των λογαριασμών ΔΕΚΟ.

Η εξασφάλιση στέγης για τις ευάλωτες ομάδες και τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε σχετική επισφάλεια είναι απόλυτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση.

Με απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από συνεννόηση με όλους τους συναρμόδιους φορείς, αναβαθμίζονται τα μέτρα ασφαλείας κατά τις ευλογιάς των προβάτων. Απαγορεύεται λοιπόν, η μετακίνηση αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βοσκή και σφαγή, σε ολόκληρη την επικράτεια για ένα δεκαήμερο.

Η αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, ύστερα από τον εντοπισμό κρουσμάτων ευλογιάς σε Μαγνησία και Κορινθία, κρίνεται απαραίτητη για όλη τη χώρα για προληπτικούς λόγους και με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης και την εκρίζωση της νόσου, ύστερα από την επέκταση της ζωονόσου στη Μαγνησία και στην Κορινθία.

Παράλληλα οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες συνεχίζουν την επιδημιολογική έρευνα σχετικά με την προέλευση των κρουσμάτων.

Επισημαίνεται ότι η ευλογιά είναι ζωονόσος και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τη δημόσια υγεία.

—-

Σήμερα στις 19:00 ο Πρωθυπουργός θα παρευρεθεί και θα πραγματοποιήσει ομιλία στην Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρευρεθεί στους εορτασμούς για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στα Χανιά.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Καλημέρα κ. Εκπρόσωπε, θα ήθελα να σας πάω στη χθεσινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής και στις τρεις παρεμβάσεις που πραγματοποίησε ο Πρωθυπουργός και θα ήθελα να σας ρωτήσω, εάν μπορεί ο Πρωθυπουργός να επιλέγει ποιος θα είναι αρχηγός άλλου κόμματος ή ποιος θα είναι αρχηγός του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός δεν επιλέγει, ούτε μπορεί να επιλέξει τον αρχηγό ενός άλλου κόμματος ή έστω και υπηρεσιακό αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά επιλέγει με ποιους θα συνομιλεί και ξέρετε, για να το πούμε απλά στη ζωή δεν είναι όλα ίδια. Πενήντα χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, δεν θυμάμαι ξανά, έστω και υπηρεσιακό αρχηγό αντιπολίτευσης να έχει καταδικαστεί, για ένα από τα πιο ειδεχθή αδικήματα, αμετάκλητα και ομόφωνα, κατά των θεσμών. Ένα από τα πιο ειδεχθή αδικήματα κατά των θεσμών. Και αυτό που έκανε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι να επαναλάβει τις κόκκινες γραμμές και τις δικές του και της παράταξης μας. Κοιτάμε μπροστά, προχωράμε μπροστά, εννοείται. Αυτός είναι ο στόχος και με ένα λόγο που νομίζω ότι όσο περνάει ο καιρός πρέπει να είναι όλο και πιο ενωτικός. Με παραδοχή λαθών και με μόνο μας στόχο την υλοποίηση του προγράμματος μας. Αλλά δεν θα ξεχάσουμε και τι ζήσαμε. Δεν θα ξεχάσουμε, ούτε όσα ζήσαμε από τα άκρα και για αυτό και με παρεμβάσεις μας, με τροπολογίες μας, δώσαμε τα όπλα στη Δικαιοσύνη να πάρει τις δικές της αποφάσεις, αλλά δεν θα ξεχάσουμε και τι ζήσαμε αυτές τις μαύρες μέρες, που για πρώτη φορά είχαμε μια Κυβέρνηση, που πήγε να κάνει ξεκάθαρες παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη, στα Μέσα και στο τέλος της ημέρας η Δικαιοσύνη επιβεβαίωσε τις φοβίες μας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά τη χθεσινή συζήτηση, συνεργάτες του κ. Σαμαρά, έκαναν λόγω για επίθεση του Πρωθυπουργού στον κ. Σαμαρά και την απέδιδαν μάλιστα, στο ότι η τακτική των ήρεμων νερών με την Τουρκία δεν αποδίδει. Τι απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς σε συνέχεια της προηγούμενης απάντησης, να πω, ότι ο Πρωθυπουργός, αυτό που έκανε είναι – με την ανάλυση που σας έκανα, για να μην επαναλαμβάνομαι – να επαναλάβει τις δικές του, αλλά και τις κόκκινες γραμμές της παράταξης, απέναντι σε όσα ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Δεύτερον να πω, να επαναλάβω, ότι πάγια αρχή μας και πάγια αρχή μου, είναι να μην σχολιάζουμε δηλώσεις πρώην Πρωθυπουργών και πρώην αρχηγών της Νέας Δημοκρατίας, πολλώ δε μάλλον, να μην σχολιάζουμε κύκλους, πρώην Πρωθυπουργών και πρώην προέδρων της Νέας Δημοκρατίας.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Απειλείται η συνοχή της Κυβέρνησης, παρόλα αυτά, από τη στάση του Αντώνη Σαμαρά; Μπορεί η ιστορία να επαναληφθεί;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Έχω πει πολλές φορές και ιστορικά πλέον, μπορεί να γίνουν και πολύ πετυχημένες συγκρίσεις γιατί υπάρχουν δείγματα γραφής, ότι δεν μπορώ να θυμηθώ Κυβέρνηση και μάλιστα Κυβέρνηση δεύτερης τετραετίας, να έχει μεγαλύτερη συνοχή, από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έχουμε ένα πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιήσουμε, αυτός είναι ο στόχος. Οι βουλευτές μας, με τις παρεμβάσεις τους, τις ερωτήσεις τους, στηρίζουν την Κυβέρνηση. Στηρίζουν δυναμικά τις μεγάλες επιλογές. Θυμάμαι πόσο μεγάλη κινδυνολογία, είχε αναπτυχθεί τις προηγούμενες μέρες για την ενημέρωση των βουλευτών της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, από τον Υπουργό Εξωτερικών, τον κ. Γ. Γεραπετρίτη. Η ενημέρωση αυτή, όλη η εξέλιξη της διαδικασίας, απέδειξε βασικά ότι οι «φοβίες» ήταν εκτός τόπου και χρόνου. Ήταν μια πολύ ουσιαστική συζήτηση και βέβαια, από αυτή τη συζήτηση αναδείχθηκε το εξής ένα συμπέρασμα: Η Ελλάδα, επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι πιο ισχυρή από ποτέ, εθνικά, αμυντικά, διπλωματικά, με πράξεις και όχι με λόγια.

Α. ΚΟΤΖΑΙ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Κακλαμάνης, πρότεινε μετά την σύγκρουση με Σαμαρά-Μητσοτάκη, χθες, τέλος πάντων και με τις διαρροές και τα λοιπά, να υπάρξει μια πρωτοβουλία από τον Πρωθυπουργό, ώστε να πάρει τηλέφωνο τον κ. Σαμαρά, διότι όπως είναι δεν είναι ουσιαστικά πολιτικές οι διαφορές, αλλά υπάρχει διαπροσωπικό πρόβλημα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει κανένα διαπροσωπικό πρόβλημα, δεν θέλω να σχολιάσω μια πρόταση του κ. Κακλαμάνη, απολύτως σεβαστή.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Όσον αφορά τον αρχηγό της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έχει καταδικαστεί σε στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων; Έχει κάποια τέτοια ερμηνεία ο Πρωθυπουργός και ποιόν αναγνωρίζει δηλαδή ως αρχηγό εκεί, με ποιόν συνομιλεί;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς δεν έθεσε θέμα ο Πρωθυπουργός ή έστω υπονόησε κάποια πρόταση μομφής κατά του κ. Παππά. Το είπα στην αρχή. Δεν έθεσε κάποιο ζήτημα τυπικό για την παρουσία του. Είπε κάτι το οποίο, εκφράζει νομίζω, εκατομμύρια πολιτών, είτε στήριξαν, είτε όχι την Νέα Δημοκρατία, είτε κάποιο άλλο κόμμα, είτε, τέλος πάντων, βρέθηκαν στη σωστή πλευρά της ιστορίας και υπέστησαν όλοι αυτοί, όλα όσα ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ο Πρωθυπουργός το είπε ξεκάθαρα. Περιμένει τις διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ για να συνομιλήσει, όπως έκανε και στο παρελθόν, παρά τις πολύ σφοδρές επιθέσεις που έχει δεχθεί, δεν κρύφθηκε ποτέ από καμία συζήτηση, συμμετείχε σε διαλόγους, παρά τη λάσπη, τους τόνους λάσπης, που είχαν εκτοξεύσει, κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, τα προηγούμενα χρόνια εναντίον του, εναντίον της οικογένειάς του. Νομίζω ότι αυτά τα έχουμε ζήσει και όταν ήταν αρχηγός της αντιπολίτευσης και όσο είναι Πρωθυπουργός. Περιμένουμε τις αποφάσεις των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, για να δούμε ποιος θα είναι ο επόμενος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν συγκεκριμένοι υποψήφιοι, μετά τις αποφάσεις που έχει λάβει ο ΣΥΡΙΖΑ, ένας εξ αυτών θα είναι και ο συνομιλητής μας με τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως αντίστοιχα συνομιλητές μας είναι οι πρόεδροι των υπόλοιπων κομμάτων.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Πάω σε ένα άλλο ζήτημα. Προκύπτει από πρόσφατες εγγραφές δημοσιογράφων στη δημοσιογραφική Ένωση της ΕΣΗΕΜ-Θ, ότι τρία πρόσωπα που έχουν εγγραφεί στην Ένωση εμφανίζονται ότι δουλεύουν στο site «Ελληνικά Hoaxes». Φαίνεται ότι το site «Ελληνικά Hoaxes» έχει γίνει δεκτό στη Γενική Γραμματεία ως Μέσο Ενημέρωσης, μετά από δική μας έρευνα. Είναι προφανές ότι αυτό το site δεν είναι Μέσο Ενημέρωσης και μάλιστα έχει καταγγελθεί πολλάκις από δημοσιογράφους για τον ρόλο που παίζει. Μάλιστα, σε αυτό το site δουλεύουν κάποιοι άνθρωποι ακόμα και από την Πολεμική Αεροπορία, που έχουν τον ρόλο των fact checkers, του ελέγχου, δηλαδή, των γεγονότων και ελέγχουν και δημοσιογράφους με δεκαετίες στην πλάτη. Εδώ προκύπτουν δύο ερωτήματα. Πώς άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοσιογραφία ελέγχουν δημοσιογράφους; Και δεύτερον, ισχύει ότι τους έχετε αναγνωρίσει στη Γενική Γραμματεία ως Μέσο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Υπάρχει το Μητρώο Έντυπου Τύπου και το Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου. Αναφέρεστε στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου. Είναι δύο τεράστιες κατακτήσεις για τη χώρα μας και ίσως δύο από τα πιο ισχυρά όπλα που έχει ένας δημοσιογράφος στα χέρια του, γιατί με την εφαρμογή των δύο αυτών Μητρώων θωρακίζεται η κάθε δημοσιογράφος και ο κάθε δημοσιογράφος, η κάθε εργαζόμενη και ο κάθε εργαζόμενος στα Μέσα σε αυτή τη χώρα. Προστατεύονται τα δικαιώματά τους, όχι στα λόγια, στην πράξη. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια που, αν κάποιος τα πληροί, μπορεί να εγγραφεί είτε στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου, είτε στο Μητρώο Έντυπου Τύπου. Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μπορώ να γνωρίζω για την κάθε αίτηση ξεχωριστά, γιατί δεν αποφασίζω εγώ, ως αρμόδιος Υφυπουργός. Αποφασίζει συγκεκριμένη Υπηρεσία που βρίσκεται, πράγματι όπως είπατε, στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Σε περίπτωση, λοιπόν, που κάποιος κάνει συγκεκριμένη αίτηση για να εγγραφεί στο Μητρώο και πληροί μια σειρά από πολύ συγκεκριμένα κριτήρια, μια σειρά από σαφέστατες προϋποθέσεις, προφανώς εγγράφεται στο Μητρώο. Αν κάτι από αυτά που λέτε αντίκειται στη νομοθεσία, τότε υπάρχει η δυνατότητα ένστασης από όποιον έχει έννομο συμφέρον, για να μην είναι κάποιος στο Μητρώο. Αν θέλετε, μπορώ να επανέλθω με τη συγκεκριμένη περίπτωση για να σας ενημερώσω.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Έχετε κάποιο σχόλιο για την έρευνα που γίνεται στην Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος και αν έχετε κάποιο σχόλιο και ενημέρωση κατά πόσο είναι ενημερωμένο το Βατικανό για την έρευνα που γίνεται εκεί.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν έχω κάποιο σχόλιο. Θα επανέλθω, αλλά δεν είναι κάτι που το γνωρίζω αυτό που με ρωτάτε, ειδικά ως προς το Βατικανό.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Για το πρόστιμο στη Ν.Δ. και σε στελέχη της, ιδιώτες, θα μας πείτε εσείς για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων των απόδημων εκλογέων; Κατ’ αρχάς, θα προσφύγει η Ν.Δ. κατά της απόφασης; Θα προσφύγει και κατά της απόφασης για τα δύο κομματικά στελέχη; Και όσον αφορά τον κ. Κορομηλά, ήταν ο οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων της Ν.Δ., αν δεν κάνω λάθος και στενός σας συνεργάτης. Εσείς είχατε διαπιστώσει τέτοιες δραστηριότητες που αντίκεινται στον νόμο από τον στενό σας συνεργάτη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, να τα πάρουμε με τη σειρά, γιατί έχω δεχτεί πάρα πολλές ερωτήσεις γι’ αυτήν την υπόθεση, αν και αρμόδια να απαντήσει, όπως και έχει κάνει, είναι η Ν.Δ.. Αλλά επειδή είχαν γραφτεί κατά καιρούς και κάποια συκοφαντικά δημοσιεύματα που ενέπλεκαν και εμένα και άλλα πρόσωπα, που είτε είναι ακόμα στο Οργανόγραμμα της Ν.Δ., είτε έχουν αποχωρήσει, όπως εγώ, να πούμε ότι όλα αυτά που έχουν γραφτεί, όλα αυτά, είναι και με τη βούλα συκοφαντικά, ασχέτως αν κάποιος θέλει να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά του. Δεν συνηθίζω εγώ προσωπικά να ακολουθώ αυτό τον δρόμο, ευτυχώς ακόμα δεν έχει χρειαστεί, πολύ ακραίων δημοσιευμάτων. Η απόφαση της ΑΠΔΠΧ, -και θα έρθω στο αν θεωρώ ότι πρέπει να προσβληθεί από τη Ν.Δ., τουλάχιστον-, επιβεβαίωσε αυτά που λέμε από την αρχή, ότι η Ν.Δ., το πρόστιμο βασικά που επέβαλε η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων στη Ν.Δ., δεν αφορά στην υπόθεση διαρροής των emails. Αποφασίζει η Αρχή ότι δεν έχει σχέση η Ν.Δ. με τη διαρροή των emails. Αυτό το λύνει, λοιπόν, η Αρχή. Είναι κάτι που το είχαμε πει από την πρώτη στιγμή. Όποιος ευθύνεται για τη διαρροή των emails, -αυτό είναι μια άλλη συζήτηση και ατομικά ο καθένας έχει δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό του- έδρασε, σύμφωνα και με την Αρχή, ατομικά και όχι στο όνομα της Ν.Δ. ή υπό τον συντονισμό κάποιου στελέχους της Ν.Δ.. Βάζει ένα χαμηλό μεν, πρόστιμο δε, στη Ν.Δ. για συναφή θέματα, στο πλαίσιο ενός ελέγχου που έγινε επί τη ευκαιρία αυτής της υπόθεσης, για την προστασία των δεδομένων και σε σχέση με ζητήματα συστήματος. Αν θέλετε τη δική μου προσωπική άποψη -και νομίζω ότι γι’ αυτό και θα προσφύγει η Ν.Δ. κατά αυτού του προστίμου-, αυτά τα οποία ζητάει η Αρχή από τη Ν.Δ., ως ένα κόμμα που οφείλει να τηρεί τη νομοθεσία και τα προσωπικά δεδομένα, τα περισσότερα εκ των οποίων, αν όχι όλα, είναι ουτοπικά. Δηλαδή, για να σας πω ένα παράδειγμα, αν ένα στέλεχος ενός κόμματος ή μιας εταιρείας ατομικά, όχι κατόπιν εντολής κάποιου, που από ό,τι φάνηκε δεν υπήρχε και απεδείχθη, στείλει κάπου ένα μήνυμα ή ένα mail, αυτό δεν μπορεί να το ξέρει το πληροφοριακό σύστημα της Ν.Δ., δεν μπορεί να ελέγχει τα κινητά των στελεχών του ένα κόμμα. Αυτό, με λίγα λόγια, εν ευρεία έννοια ζητάει η Αρχή από τη Ν.Δ., που το θεωρώ παράλογο και γι’ αυτό και η Ν.Δ. θα προσφύγει θεωρώ κατά αυτού του σκέλους της απόφασης. Το τι θα κάνουν τα πρόσωπα, τα οποία έχουν λάβει και αυτά ένα χαμηλό, θα μου επιτρέψετε να πω, πρόστιμο, είναι δική τους απόφαση. Δεν τους εκπροσωπώ. Εκπροσωπώ την Κυβέρνηση αυτήν τη στιγμή. Και επίσης, δεν έχω κρύψει ποτέ τα λόγια μου και όλο αυτό τον καιρό, όπως σε όλα τα ζητήματα, τα αντιμετωπίζω θεσμικά και περιμένω τις αποφάσεις. Και με τα δύο πρόσωπα αυτά έχω συνεργαστεί σε πάρα πολύ μεγάλες εκλογικές μάχες και δεν το κρύβω και μάλιστα, είχε και πολύ καλή έκβαση αυτή η συνεργασία. Αντιμετωπίστηκαν κάποιοι άνθρωποι σαν να διέπραξαν κάποιο μεγάλο ποινικό αδίκημα, η αλήθεια είναι. Έχει απαντήσει ο καθένας αναλυτικά για τη θέση του. Ο ένας άνθρωπος έχει πει ότι έστειλε αυθημερόν κάτι που δεν ήξερε τι είναι. Ο άλλος άνθρωπος έχει εκφράσει τις δικές του απόψεις, θεωρώντας ότι ενεργεί, όχι πάντως κατά παράβαση του νόμου. Θα κριθούν αυτές οι θέσεις τους. Ήδη κρίθηκαν και δεν ξέρω, φαντάζομαι μπορεί να προσφύγουν και εκείνοι κατά της Αρχής. Αλλά σε όλη αυτή την υπόθεση, υπήρχε και μια ανθρωποφαγία, η οποία θεωρώ ότι δεν ήταν ανάλογη της συγκεκριμένης περίπτωσης. Πάντως, κρατάμε κάτι, το οποίο το τονίζω ξανά, η Αρχή διέψευσε, παρά το γεγονός ότι έβαλε ένα πρόστιμο, το οποίο ήταν για παραπλήσιο έλεγχο, διέψευσε τις θεωρίες που καλλιεργούνταν από συγκεκριμένα Μέσα και από την Αντιπολίτευση, ότι πίσω από αυτό βρίσκεται η Ν.Δ.. Στο τέλος της ημέρας, αυτό που έχει σημασία είναι, σε κάθε τέτοια περίπτωση που λαμβάνουμε ένα μήνυμα, λαμβάνουμε ένα mail από κάποια Υπηρεσία, κόμμα, εταιρεία, που δεν έχουμε δώσει τα στοιχεία μας, να ξέρουμε ποιος είναι ο νόμος, πώς μας προστατεύει ο νόμος, ούτως ώστε να έχουμε όλο και λιγότερες ενοχλήσεις -και ειδικά όταν μιλάμε για κόμματα-, προεκλογικά από πρόσωπα και κόμματα στα οποία δεν ανήκουμε. Και το λέω, το είχα πει και στην πρώτη απάντηση που είχα δώσει, πόσες φορές έχετε λάβει μηνύματα από πολιτικούς που δεν τους έχετε γνωρίσει ποτέ στη ζωή σας και ειδικά και από κόμματα που δεν είχατε ποτέ γραφτεί. Εγώ έχω δεχτεί και από υποψήφιους δημάρχους που δεν έχω πάει ποτέ στη συγκεκριμένη περιοχή, παρά το γεγονός ότι ως Γραμματέας γύρισα σχεδόν όλη την Ελλάδα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ζητάτε, η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, από το ΠΑΣΟΚ συναίνεση σε κάποια θέματα. Κατ’ αρχάς, είναι ο ρόλος της αντιπολίτευσης να στηρίζει νομοσχέδια της Κυβέρνησης ή να ασκεί κριτική και να φέρνει τις δικές της προτάσεις; Δεύτερον, σε ποια συγκεκριμένα νομοσχέδια, για παράδειγμα, θα μπορούσατε να ζητήσετε, θα περιμένατε από το ΠΑΣΟΚ συναίνεση; Και από την πλευρά σας, θα κάνατε κάποια κίνηση συναίνεσης προς το ΠΑΣΟΚ, για παράδειγμα, με την Προεδρία της Δημοκρατίας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Για την προεδρία της Δημοκρατίας είναι πολύ νωρίς να σας απαντήσω. Ούτε γνωρίζω, ούτε είναι σωστό θεσμικά να ανοίξουμε τόσο πρόωρα μια τέτοια συζήτηση. Θα ανοίξει στην ώρα της.

Ως προς την αντιπολίτευση και συγκεκριμένα το ΠΑΣΟΚ, επειδή μου αρέσει να μιλάω με παραδείγματα, ένα παράδειγμα που θεωρώ κι εγώ και το είπε και ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του, ότι είναι χαρακτηριστική περίπτωση που θα έπρεπε η αντιπολίτευση να είναι στην ίδια σελίδα με την Κυβέρνηση, είναι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, που καταψήφισε το ΠΑΣΟΚ. Τι έλεγε αυτό το νομοσχέδιο; Έλεγε πράγματα αυτονόητα και προέβλεπε και προβλέπει πλέον ως νόμος του Κράτους στοιχειώδεις παρεμβάσεις, ούτως ώστε οι διορισμοί να ολοκληρώνονται πολύ πιο γρήγορα, να μην υπάρχουν καθυστερήσεις για τη συλλογή των δικαιολογητικών, αλλά μέσω της διαλειτουργικότητας των συστημάτων να συγκεντρώνονται πιο γρήγορα, να μοριοδοτούνται κάτοικοι περιοχών με συγκεκριμένο χαρακτήρα, νησιωτικό, ορεινό, περιοχές της παραμεθορίου, ούτως ώστε να ενισχυθούν αυτές οι περιοχές με συγκεκριμένες ρήτρες μη αποχώρησης από τη θέση για συγκεκριμένα χρόνια. Με λίγα λόγια, πράγματα τα οποία είδε η Κυβέρνηση ότι, μετά από χρόνια λειτουργίας του ΑΣΕΠ, είχαν αρχίσει και δημιουργούσαν προβλήματα αν δεν άλλαζαν. Θα έρθει μετά από έναν, δύο, τρεις μήνες η αντιπολίτευση να πει, ή το ΠΑΣΟΚ ή κάποιο άλλο κόμμα, θέλουμε περισσότερους διορισμούς στην υγεία, θέλουμε περισσότερους διορισμούς στην παιδεία ή γιατί αργεί ο Α, ο Β ή ο Γ διορισμός, τη στιγμή που δεν θα έχουν ψηφίσει έναν νόμο που επιταχύνει τη διαδικασία των διορισμών. Πόσες φορές έχουμε ακούσει τέτοια κριτική από την αντιπολίτευση και τα τελευταία πεντέμισι χρόνια που είναι Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης και Κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία.

Η αντιπολίτευση προφανώς και έχει ως βασικό θεσμικό ρόλο να ασκεί κριτική, να αντιπροτείνει με κοστολογημένες, όμως, προτάσεις, όχι με λόγια του αέρα. Αλλά, όταν κάτι είναι σωστό για τον τόπο, είναι καλό για τους πολίτες, θεωρώ ότι πρέπει να το στηρίζει. Και εν πάση περιπτώσει, αν διαφωνεί σε κάτι, να μας πει ποιο είναι το καλύτερο και πώς αυτό μπορεί να εφαρμοστεί. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε δει τέτοια αντιπολίτευση από κανένα κόμμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Το πρώτο δείγμα γραφής μετά την επανεκλογή του κ. Ανδρουλάκη, ήταν αντίστοιχο με τα δείγματα προ της επανεκλογής του. Μένει να δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, έχετε κάποιο νεότερο για την πιθανή συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον κ. Ανδρουλάκη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι. Μένω σε όσα έχω πει μέχρι τώρα. Αναμένουμε επικοινωνία για να προσδιοριστεί χρονικά η συνάντηση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, επειδή είπατε προηγουμένως για την πρόταση του κ. Κακλαμάνη ότι δεν υπάρχουν διαπροσωπικές διαφωνίες και επειδή το ίδιο είχε πει και η κυρία Μπακογιάννη ότι υπάρχουν προσωπικές πικρίες από τη μεριά του κ. Σαμαρά, άρα αφού δεν υπάρχουν διαπροσωπικές διαφωνίες, θεωρείτε ότι υπάρχουν πολιτικές διαφορές, όντως, στα εθνικά ζητήματα; Γιατί αυτό είναι κρίσιμο.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω νομίζω απαντήσει σε προηγούμενη ερώτηση και δεν είναι και δική μου δουλειά να εκπροσωπώ έναν πρώην Πρωθυπουργό, ασχέτως αν ανήκουμε στην ίδια παράταξη και σέβομαι απολύτως τη διαδρομή όλων των διατελεσάντων Προέδρων της Νέας Δημοκρατίας και Πρωθυπουργών της χώρας. Εγώ μπορώ να σας πω τη δική μας θέση στα εθνικά θέματα, τη θέση της Κυβέρνησης. Και επαναλαμβάνω για ακόμα μια φορά ότι η Ελλάδα δεν έχει υπάρξει ποτέ ξανά τόσο ισχυρή διπλωματικά, αμυντικά, απ’ όσο αυτήν την περίοδο επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεύτερον, η Ελλάδα, η ελληνική Κυβέρνηση δεν πρόκειται ποτέ να βάλει στη συζήτηση ζητήματα κυριαρχίας, σε συνέχεια με ό,τι έκαναν και όλες οι προηγούμενες Κυβερνήσεις – για να μην παρεξηγηθώ – και θα συνεχίσει να μεγαλώνει ουσιαστικά τη χώρα, χωρίς ποτέ καν να συζητά «κόκκινες γραμμές» και ζητήματα κυριαρχίας.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Και ένα τελευταίο αθλητικό. Κύριε Εκπρόσωπε, σύμφωνα με πληροφορίες η στέγη Καλατράβα στο γήπεδο του Παναθηναϊκού θα κοστίσει 65 εκ. για να μην βρέχει και γενικά για την επισκευή. Κατ’ αρχάς ισχύει ότι είναι τόσο ακριβό το κόστος της επισκευής και αν ισχύει γιατί είναι τόσο ακριβό το κόστος; Διότι σε δυο χρόνια ο Παναθηναϊκός θα παίζει αλλού.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αναφέρεστε στο γήπεδο του ΟΑΚΑ, το οποίο αν δεν κάνω λάθος είναι ένα από τα σημαντικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Και ναι μεν παίζει ο Παναθηναϊκός και νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό τα γήπεδα να αξιοποιούνται και από τις μεγάλες ομάδες της χώρας μας, αλλά το ΟΑΚΑ δεν είναι μόνο ένα γήπεδο το οποίο προσφέρεται για τα παιχνίδια της ποδοσφαιρικής ομάδας του Παναθηναϊκού. Είναι ένα από τα στολίδια της χώρας πολλών ετών, πολλών δεκαετιών, που μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 αναβαθμίστηκε περισσότερο και αλίμονο αν το κράτος δεν μεριμνήσει στο πλαίσιο μάλιστα και ευρωπαϊκών πόρων και να συντηρήσει και να αναβαθμίσει ένα γήπεδο όπως το ΟΑΚΑ. Αυτό νομίζω είναι άσχετο με το αν ο Παναθηναϊκός στη συνέχεια θα κάνει το δικό του γήπεδο, όπου εκεί έχει τη δική της πορεία αυτή η υπόθεση.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μια ερώτηση για τα ευρωπαϊκά, στο ευρωκοινοβούλιο. Ψήφισε η Νέα Δημοκρατία, μαζί με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, μαζί με την Λεπέν, με τους εθνικιστές, τους νεοναζί υπέρ του φράκτη; Έχετε μια εικόνα εκεί για τη στάση της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ, γιατί κατηγορείστε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω ενημέρωση για την ευρωομάδα. Πάντως, αυτό το οποίο έχουμε πει και το κάνουμε πράξη είναι ότι ο φράκτης του Έβρου προχωράει, συνεχίζεται και η πολιτική μας στο μεταναστευτικό είναι αυστηρή και δίκαιη ταυτόχρονα. Και μια από τις βασικές πτυχές αυτής της πολιτικής είναι και η προστασία των συνόρων. Έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές υπέρ του φράκτη. Θα ενημερωθώ και για τη συγκεκριμένη ψηφοφορία για την οποία μου λέτε από την ευρωομάδα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: *** Οι Έλληνες ευρωβουλευτές της Ευρωομάδας της ΝΔ δεν συμμετείχαν στην ψήφιση των συγκεκριμένων τροπολογιών και η ένδειξη που είχε το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ήταν αποχή.***

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η ερώτησή μου είναι για την ταύτιση με τις πιο ακραίες φωνές της Ευρώπης, σε περίπτωση δηλαδή που επανέλθετε με κάποια επισύναψη της στάσης της.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προσέξτε, εφόσον κάποιος συμφωνεί με κάτι το οποίο εσύ υπερασπίζεσαι ολόκληρα χρόνια, κόντρα, μάλιστα, και σε απόψεις της αντιπολίτευσης στη χώρα, αλλά και στην Ευρώπη που πήγαν να μπλοκάρουν τη χρηματοδότηση για τον φράκτη, δεν σημαίνει ότι εσύ είσαι ένας από αυτούς, σε καμία περίπτωση. Αν μία θέση η οποία είναι θέση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και όχι απλά θέση, είναι κάτι το οποίο το έχουμε υπερασπιστεί και το έχουμε συνεχίσει και ουσιαστικά το έχουμε κάνει πράξη εμείς το φράκτη στον Έβρο. Αν έρθει κάποιος και πει ότι ο φράκτης στον Έβρο είναι κάτι σωστό και πρέπει να συνεχιστεί να χρηματοδοτείται, δεν σημαίνει ότι εσύ, επειδή αυτός μπορεί να έχει μια συγκεκριμένη ιδεολογία, όσο απεχθής και να είναι αυτή, είσαι σαν κι αυτόν. Έξω είναι μέρα. Αν έρθει κάποιος και συμφωνήσει ότι έξω είναι μέρα και αυτός μπορεί να είναι φασίστας, δεν σημαίνει ότι επειδή το λέμε κι εμείς εδώ, είμαστε κι εμείς φασίστες.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Άρα, οι ψήφοι δεν μυρίζουν, καλοδεχούμενες απ’ όπου και να έρθουν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε να δείτε. Τώρα, επειδή κάνουμε μια συζήτηση η οποία ενέχει επικίνδυνους συμψηφισμούς, είναι άλλο πράγμα η υπερψήφιση νομοσχεδίων, η υπερψήφιση ψηφισμάτων, ένα πράγμα αυτό, και στο ελληνικό κοινοβούλιο υπάρχουν νομοσχέδια τα οποία έχουν ψηφιστεί και από κόμματα τα οποία δεν είναι μόνο από το κέντρο ή την κεντροαριστερά, είναι και από την άκρα δεξιά, έχουν ψηφιστεί νομοσχέδια με μεγαλύτερες πλειοψηφίες. Δεν μπορεί να κατηγορηθεί ένας υπουργός που έφερε ένα νομοσχέδιο ή που ψήφισε με κάποιο άλλο κόμμα ένα ψήφισμα. Πάντως, αν ψάχνετε για ανθρώπους οι οποίοι ρίχνουν μαζί κυβερνήσεις με τα άκρα ή συγκυβερνάνε με τα άκρα, ή κρατάνε κυβερνήσεις με ψήφους ακροδεξιών κομμάτων, δεν θα τα βρείτε αυτά στη Νέα Δημοκρατία, επειδή με προκαλείτε. Η Νέα Δημοκρατία ούτε έχει συγκυβερνήσει με την άκρα δεξιά, ούτε έχει ρίξει κυβερνήσεις με την άκρα δεξιά, ούτε έχει σταθεί σε πλατείες και σε συγκεντρώσεις μαζί με την άκρα δεξιά. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε σε άλλα κόμματα και σε άλλες πολιτικές δυνάμεις και όχι στη Νέα Δημοκρατία.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Πάνω σε αυτό, άκρα δεξιά, τώρα, εσείς, φαντάζομαι, εννοείται τους Ανεξάρτητους Έλληνες, προφανώς. Όμως, άκρα δεξιά θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει και το κόμμα ΛΑΟΣ, το οποίο πράγματι είχε συγκυβερνήσει η Νέα Δημοκρατία μαζί με το ΠΑΣΟΚ, στο μακρινό παρελθόν. Οπότε, θα ήθελα ένα σχόλιο πάνω σε αυτό.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι. Πάλι συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Έχουμε μια διάθεση για ιστορική συζήτηση, αλλά εγώ δεν αποφεύγω ν’ απαντάω στις ερωτήσεις, γιατί η ιστορία έχει γραφτεί και δεν ξαναγράφεται. Στη μία περίπτωση, κατ’ αρχάς, μιλάμε για μία κυβέρνηση μ’ έναν πρωθυπουργό τεχνοκράτη, για ένα συγκεκριμένο σκοπό και ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στην άλλη περίπτωση μιλάμε για μια κυβέρνηση η οποία προέκυψε μετά από δύο εκλογικές διαδικασίες. Και νομίζω ότι είναι και άδικη η σύγκριση μεταξύ των κομμάτων. Δεν σημαίνει ότι κάποιος που ανήκει στον χώρο της Δεξιάς είναι ακροδεξιός, υπάρχουν, όμως, και κάποιοι οι οποίοι είναι ακροδεξιοί. Η ιστορία τους έχει κρίνει με τις τοποθετήσεις τους, με τη ρητορική τους, με τις απειλές που έχουν εκστομίσει, δεν θέλω να κάτσουμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένες περιπτώσεις, όμως, θεωρώ ότι η σύγκριση που κάνετε είναι ατυχής.

Σας ευχαριστώ.