Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Στην Ουάσιγκτον μεταβαίνει σήμερα ο Πρωθυπουργός για τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ.

Η φετινή Σύνοδος έχει ιδιαίτερο συμβολισμό, λόγω της 75ης επετείου ίδρυσης της Συμμαχίας. Θα είναι, επίσης, η πρώτη φορά που η Σύνοδος Κορυφής θα διεξαχθεί με 32 Συμμάχους, μετά την ολοκλήρωση της διεύρυνσης της Συμμαχίας και της προσχώρησης της Φινλανδίας και της Σουηδίας.

Στην ατζέντα της Συνόδου θα βρεθούν η ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Συμμαχίας και η μεγαλύτερη συνεισφορά από Ευρωπαϊκά κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ και τον Καναδά για την υλοποίηση των προβλεπόμενων στην δέσμευση για τις αμυντικές επενδύσεις, η επιβεβαίωση της στήριξης της Ουκρανίας, καθώς και η συνεργασία του ΝΑΤΟ με εταίρους όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση και η IndoPacific 4 – Αυστραλία, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία, Νότια Κορέα.
Σε ό,τι αφορά την δέσμευση για αμυντικές δαπάνες που θα φτάνουν τουλάχιστον το 2% του ΑΕΠ, η χώρα μας βρίσκεται στον πυρήνα των συμμάχων χωρών που υπερβαίνουν αυτό το ποσοστό.
O Πρωθυπουργός, μάλιστα έχει καταθέσει από κοινού με τον Πολωνό ομόλογό του πρόταση για μια ευρωπαϊκή ασπίδα αεράμυνας που θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους και θα ενισχύσει τον ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ.
Την Τρίτη, 9 Ιουλίου, στις 12.15 το μεσημέρι (ώρα Αμερικής), ο Πρωθυπουργός είναι προσκεκλημένος του Council on Foreign Relations, όπου θα έχει δημόσια συζήτηση, με τον Daniel Speckhard, πρώην πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα.

Ο Πρωθυπουργός θα έχει ακόμα επαφές με μέλη του Κογκρέσου, ενώ το απόγευμα της Τρίτης θα συμμετάσχει στις επετειακές εκδηλώσεις για τα 75 χρόνια ίδρυσης της Συμμαχίας.
Την Τετάρτη, στις 11.30 (ώρα Αμερικής), λίγο πριν την έναρξη των εργασιών της Συνόδου Κορυφής, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει δημόσια συζήτηση στο πλαίσιο του NATO Public Forum με την Νάντια Σάντλοου, πρώην Αναπληρώτρια Σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ.
Το βράδυ της Τετάρτης ο Πρωθυπουργός θα παρακαθήσει στο γεύμα που παραθέτει προς τιμήν των ηγετών ο Πρόεδρος και η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ.
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον, ο Πρωθυπουργός μεταβαίνει στη Νέα Υόρκη, όπου την Παρασκευή, 12 Ιουλίου, στις 11.15 θα έχει συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Antonio Guterres.
—-

Σημαντική πρόοδο στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών, αναγνώρισε στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ετήσια έκθεσή της για την Ψηφιακή Δεκαετία. Η χώρα μας κατέγραψε τη μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα αυτό κατά 16% την τελευταία τετραετία. Συνολικά μέσα σε δύο χρόνια η Ελλάδα έχει προσεγγίσει και σε πολλές περιπτώσεις ξεπεράσει τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Άνοδο σημείωσε η Ελλάδα και στην ανάπτυξη υποδομών συνδεσιμότητας οπτικών ινών στις εγκαταστάσεις. Αν και δεν έχουμε ακόμη προσεγγίσει τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, η χώρα μας σημείωσε αύξηση 10,56 ποσοστιαίων μονάδων. Πρόοδο επίσης κατέγραψε η Ελλάδα και στην κάλυψη του 5G που ανέρχεται στο 98% σημειώνοντας άνοδο 14,5%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώθηκε στο 89,3% καταγράφοντας αύξηση 9,8 ποσοστιαίων μονάδων.

Σήμερα το Gov.gr αριθμεί 1.820 υπηρεσίες σε 11 διαφορετικές κατηγορίες, από 503 που είχε στην έναρξή του, τον Μάρτιο του 2020. Συνολικά σήμερα έχουν χρησιμοποιήσει την Ενιαία Εθνική Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, 8.5 εκατομμύρια πολίτες για να εκδώσουν κάποιο έγγραφο ή να ολοκληρώσουν κάποια ψηφιακή υπηρεσία.

Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί σχεδόν 290 εκατομμύρια έγγραφα μέσω του gov.gr. Επιπλέον στο gov.gr Wallet έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα 9 συνολικά έγγραφα. Πάνω από 3.8 εκατομμύρια πολίτες έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους το ψηφιακό τους πορτοφόλι.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι το mAiGov, είναι η πρώτη εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημόσια Διοίκηση και έχει δεχτεί σχεδόν 1 εκατ. ερωτήματα έως σήμερα.
—–

Περισσότερες από 140 πυρκαγιές έχει αντιμετωπίσει το τελευταίο τριήμερο το Πυροσβεστικό Σώμα με δεκάδες από αυτές να απαιτούν μεγάλη προσπάθεια από ισχυρές επίγειες δυνάμεις αλλά και εναέρια μέσα, προκειμένου να τεθούν υπό έλεγχο, πριν πάρουν απειλητικές διαστάσεις.

Ιδιαίτερα δύσκολη ημέρα ήταν η Παρασκευή εξαιτίας της πολύ έντονης κεραυνικής δραστηριότητας και των ξηρών καταιγίδων, που είχαν ως αποτέλεσμα να ξεσπάσουν μέσα σε ελάχιστες ώρες πολλές επικίνδυνες φωτιές, όπως αυτές του Διονύσου, του Μαραθώνα, των Βιλίων και του Σουνίου. Όλες αντιμετωπίστηκαν άμεσα.

Οι δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας έδωσαν σκληρή μάχη με τις φλόγες και το Σάββατο, στις μεγάλες πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε Λέσβο και Φιλιππιάδα, ωστόσο κατάφεραν να τις οριοθετήσουν μέσα σε μόλις 3 ώρες.

Πολύτιμος σύμμαχος των πυροσβεστών είναι οι συμπολίτες μας που φέτος έχουν καθαρίσει τις περιουσίες τους. Τις 8 ημέρες παράτασης της λειτουργίας της πλατφόρμας, 88.000 ιδιοκτήτες έχουν δηλώσει ότι έχουν καθαρίσει τα οικόπεδά τους, ενώ συνολικά οι δηλώσεις καθαρισμού έχουν ξεπεράσει τις 587.000.

Όλοι έχουμε καταλάβει ότι πλέον η χώρα μας, όπως και όλος ο πλανήτης δοκιμάζεται από ραγδαίες κλιματικές αλλαγές που προκαλούν πρωτόγνωρες φυσικές καταστροφές.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τον Ιούνιο εκδηλώθηκαν 1281 πυρκαγιές, υπερδιπλάσιες από τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι που είχαν ανέλθει σε 533. Ο φετινός Ιούνιος είναι ο θερμότερος που έχει καταγραφεί, ενώ ανάλογες είναι οι επιστημονικές προγνώσεις και για τον Ιούλιο σε παγκόσμιο επίπεδο.
—–

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, καλησπέρα, σας προβληματίζει καθόλου το αποτέλεσμα του δεύτερου γύρου των βουλευτικών εκλογών στην Γαλλία, υπό την έννοια ότι είχαμε συνασπισμό των κεντροαριστερών δυνάμεων που νίκησαν τις υπόλοιπες δυνάμεις και αν βλέπετε κάποια επιρροή στο ελληνικό πολιτικό σύστημα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να πούμε καταρχάς ότι η ετυμηγορία των πολιτών κάθε χώρας, κάθε κράτους είναι απολύτως σεβαστή, έχει τα δικά της ξεχωριστά χαρακτηριστικά και γενικά έτσι θα πω ότι οι συγκρίσεις ή τα ενδεχόμενα κοινά ή διαφορετικά σημεία μεταξύ των χωρών, θεωρώ ότι είναι λίγο επισφαλείς έως πολύ επισφαλείς θα έλεγα. Μιλάμε για ένα διαφορετικό εκλογικό σύστημα, μιλάμε για μια άλλη χώρα, μιλάμε για την Γαλλία, δεν μπορούμε πολύ εύκολα να συγκρίνουμε μια χώρα με μία άλλη. Σίγουρα διαβάζουμε τις εξελίξεις και τις λαμβάνουμε πολύ σοβαρά, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν μπορεί να βγει ένα σίγουρο συμπέρασμα, ένα ασφαλές συμπέρασμα, από αυτά τα οποία βλέπουμε να συμβαίνουν εκτός Ελλάδος και συγκεκριμένα στη Γαλλία, είναι την πολύ μεγάλη, την ξεχωριστή αξία που έχει η πολιτική σταθερότητα στη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει μια κυβέρνηση, μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, με μια άνετη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, επειδή έτσι το αποφάσισαν στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές οι Έλληνες πολίτες. Έχουμε μπροστά μας έναν πολιτικό χρόνο τριετίας χωρίς εκλογές, όπου η κυβέρνηση καλείται να υλοποιήσει το υπόλοιπο του προγράμματός της, για το οποίο εξελέγη το 2023. Για αυτό θα κριθούμε, για τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος, για το πόσο γρήγορα θα δώσουμε λύσεις – τις καλύτερες δυνατές λύσεις – για τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών και έτσι να σας πω και κάτι, επειδή νομίζω ότι βλέπουμε πολλές αναλύσεις, περισσότερες από αυτές που μπορεί ο κόσμος να «καταναλώσει», από όσες αντέχουμε συνολικά. Νομίζω ότι οι πολίτες από τις πολλές αναλύσεις προτιμούν τις περισσότερες λύσεις και εμείς σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε να κινούμαστε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Καλή εβδομάδα. Κύριε Εκπρόσωπε διεθνή δίκτυα χλευάζουν με ρεπορτάζ και σχόλια την κυβέρνηση για το γεγονός πως θεσμοθετεί την εξαήμερη εργασία, την ώρα που η τάση διεθνώς είναι η τετραήμερη εργασία. Για πιο λόγο δεν ακολουθούμε και εμείς το παράδειγμα των άλλων χωρών, που πάνε προς την τετραήμερη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν ισχύει ότι θεσμοθετήθηκε στην Ελλάδα η εξαήμερη εργασία. Είχαμε την δυνατότητα πάρα πολλές φορές ως κυβέρνηση να αποδείξουμε ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή η οποία διακινήθηκε και υιοθετήθηκε και από κάποια ξένα Μέσα, κάποια δηλαδή fake news στην Ελλάδα, εξήχθησαν στο εξωτερικό και εμείς έχουμε υποχρέωση να αποκαθιστούμε την αλήθεια. Καταρχάς δεν μιλάμε για εξαήμερη εργασία, συνολικά δεν μιλάμε για εξαήμερη εργασία. Δεύτερον, η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που νομοθέτησε τη δυνατότητα τετραήμερης εργασίας, πρωταγωνιστώντας μαζί με κάποιες άλλες χώρες στην Ευρώπη. Τρίτον, η συγκεκριμένη ρύθμιση η οποία ισχύει από 1η Ιουλίου αφορά πολύ λίγες επιχειρήσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων 24ωρης συνεχούς λειτουργίας, που δουλεύουν δηλαδή 7 μέρες, 24 ώρες το 24ωρο ή κάποιες πενταήμερης ή εξαήμερης λειτουργίας που δουλεύουν 24 ώρες την ημέρα και είναι μια έκτακτη μέρα εργασίας, υπό προϋποθέσεις, που πρέπει να δηλώνεται στην ΕΡΓΑΝΗ και όχι μια παγιωμένη εξαήμερη εργασία, ακόμα και σε αυτή την μικρή κατηγορία, υποκατηγορία επιχειρήσεων. Και μάλιστα, το μέτρο αυτό, που αφορά πολύ λίγες κατηγορίες επιχειρήσεων δεδομένου και του γεγονότος ότι υπάρχουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και εξαιρείται η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στη χώρα μας, το μέτρο αυτό ουσιαστικά προστατεύει τους εργαζόμενους αυτών των επιχειρήσεων, γιατί οδηγεί και σε μια προσαύξηση του ημερομίσθιου κατά 40% αν είναι Σάββατο ή κατά 115% αν είναι Κυριακή. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον την πραγματικότητα. Σήμερα είναι Δευτέρα, προχθές ήταν Σάββατο, πέρασε ένα Σαββατοκύριακο, δεν νομίζω ότι αυτό το οποίο συνέβη στην Ελλάδα, το πρώτο Σαββατοκύριακο αυτού του Ιουλίου, δεν νομίζω να είδαμε να καθιερώνεται η εξαήμερη εργασία. Άρα ξέρετε, σίγουρα πρέπει και εμείς να απαντάμε, θα συνεχίσουμε να απαντάμε με στοιχεία, με αυτά τα οποία λένε και τα κείμενα, τα νομοθετικά που ψηφίζονται, αλλά και η ίδια η πραγματικότητα, θα καταρρίψει άλλον ένα μύθο, θυμίζω δεν είναι λίγοι οι μύθοι, είναι η ιδιωτικοποίηση του νερού, ότι καταργήσαμε το 8ωρο και πολλά άλλα τα οποία έχουν διακινηθεί.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Να ρωτήσω, οπότε διαμαρτυρηθήκατε σε αυτά τα δίκτυα, απαντήσατε στον Guardian ή στο CBS;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς απαντάμε με την πραγματικότητα, δεν έχουμε κάποια αντιπαράθεση ούτε με δίκτυα, οι δημοσιογράφοι κάνουν τη δουλειά τους, παίρνουν πληροφορίες από κάθε χώρα, προφανώς στην Ελλάδα, είναι μια από τις χώρες που μεταξύ άλλων πολλών «καλών», εξάγονται και πολλά fake news, δεν φταίνε οι δημοσιογράφοι, η αλήθεια είναι η αλήθεια και εμείς έχουμε καθήκον να την αποκαταστήσουμε, αλλά όλα αυτά που σας λέω είναι τα δεδομένα και έτσι θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Σ. ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, καλή εβδομάδα και από εμένα. Είναι προγραμματισμένη κάποια συνάντηση του πρωθυπουργού με τον ομόλογο του από την Β. Μακεδονία, στο περιθώριο του ΝΑΤΟ;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι δεν είναι προγραμματισμένη, δεν αποκλείεται όμως στο πλαίσιο των εργασιών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, να κάνει και κάποιες διμερείς συναντήσεις, στο περιθώριο της παρουσίας του εκεί ο Πρωθυπουργός, αλλά κάτι προγραμματισμένο δεν υπάρχει.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Με τον κ. Ερντογάν θα συναντηθεί;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι ίδια η απάντηση που έδωσα στην συνάδελφό σας, δεν υπάρχει κάποια προγραμματισμένη συνάντηση, αλλά δεν αποκλείεται να γίνει κάποια διμερής συνάντηση μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού, του Κ. Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν, στο πλαίσιο της παρουσίας τους στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ. Εφόσον υπάρξει κάτι τέτοιο προφανώς θα ενημερωθείτε άμεσα.

Σ. ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ: Στη συνέχεια της ερώτησης της συναδέλφου για την ενδεχόμενη συνάντηση του κυρίου Μητσοτάκη με τον κύριο Μιτσκόσκι, να ρωτήσω, ο Πρωθυπουργός, προ ημερών, προ εβδομάδων, στη συνέντευξή του, είχε πει ότι θα θέσει θέμα Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ, μετά την συνεχή πρόκληση από την πλευρά της Βόρειας Μακεδονίας, να μη χρησιμοποιεί τη συνταγματική της ονομασία, όπως προβλέπεται από τη Συμφωνία των Πρεσπών. Θα θέσει ο Πρωθυπουργός τέτοιο θέμα στη Σύνοδο Κορυφής;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, είναι δεδομένο ότι θα το κάνει αυτό, όπως έχει πει και σε προηγούμενες συνεντεύξεις του. Πρέπει κατ’ αρχάς, να θυμηθούμε πως φθάσαμε στο σημείο να συμμετέχει η Βόρεια Μακεδονία στο ΝΑΤΟ, να θυμηθούμε τη στάση που είχε η τότε αξιωματική αντιπολίτευση, το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, αλλά, βέβαια, και τη συνέπεια με την οποία και την υπευθυνότητα την οποία αντιμετωπίζει τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής και οι συμβάσεις οι οποίες ψηφίζονται και κυρώνονται πρέπει να εφαρμόζονται, αλλά δεν βλέπουμε αυτό να συμβαίνει από την άλλη πλευρά. Έχουν, λοιπόν, υπάρξει μια σειρά από πολύ σοβαρές δηλώσεις, οι οποίες αντίκεινται στα διεθνώς συμφωνηθέντα και ψηφισθέντα από τα δύο κράτη. Όλα αυτά ο Έλληνας Πρωθυπουργός, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα τα θέσει με την ευκαιρία και της παρουσίας του στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, όπως έχει πει επανειλημμένως.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Θα θέσει το ζήτημα; Τι θα ζητήσει συγκεκριμένα; Μπορείτε να μας το κάνετε πιο συγκεκριμένο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα θέσει το ζήτημα σε ανώτατο επίπεδο, θα αναφερθεί στη συμφωνία η οποία δεν τηρείται και κυρίως το ζήτημα της σύνθετης ονομασίας erga omnes. Θα αναφέρει μια σειρά από δηλώσεις, οι οποίες αντίκεινται στη Συμφωνία των Πρεσπών, σε όσα δηλαδή έχουν ψηφίσει τα δύο κράτη, γιατί, όπως αντιλαμβάνεστε, η παρουσία της Βόρειας Μακεδονίας, που είναι πλέον δεδομένη, στο ΝΑΤΟ, είναι αποτέλεσμα της Συμφωνίας αυτής, αλλά η γειτονική μας χώρα δεν σέβεται ούτε την πρώτη σελίδα αυτής της Συμφωνίας και είναι κάτι που είναι δεδομένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα το θέσει.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει σκέψη στην Κυβέρνηση για αλλαγή του εκλογικού νόμου, για να πέσει στο επίπεδο που χρειάζεται η αυτοδυναμία; Και ν’ ανέβει ο πήχης στο 5% για να μπει κάποιος στη Βουλή, ένα κόμμα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι. Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Συνεχίζουμε όπως έχουμε πορευθεί μέχρι σήμερα, με το εκλογικό σύστημα το οποίο έχουμε, ούτως ή άλλως έχουμε δρόμο μέχρι τις εκλογές, αλλά δεν υπάρχει τέτοια σκέψη, το ξεκαθαρίζω.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, μου έκανε εντύπωση ότι, όταν ρωτηθήκατε για τη Γαλλία, δεν αναφερθήκατε στην ήττα ουσιαστικά της κυρίας Λεπέν. Δεν θεωρείτε, πέραν της πολιτικής σταθερότητας, των όποιων συμπερασμάτων βγάζετε, ότι είναι σημαντικό ότι τελικά δεν κέρδισε η ακροδεξιά στη Γαλλία;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε να δείτε, γενικά εμείς δεν θέλουμε να ετεροκαθορίζουμε την πολιτική μας, ούτε να πανηγυρίζουμε με αποτελέσματα άλλων χωρών. Ούτως ή άλλως, αυτό το εκλογικό αποτέλεσμα το οποίο είχαμε στη Γαλλία, ακόμα δεν έχει οδηγήσει σε κάποια συμφωνία για το σχηματισμό κυβέρνησης. Τις δυνάμεις των άκρων και εν προκειμένω της άκρας δεξιάς, της αντιμετωπίζεις με τις πολιτικές σου. Και η Νέα Δημοκρατία, επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν μεγάλο συνασπισμό δυνάμεων, επί τη βάσει μιας προγραμματικής συμφωνίας. Έχουμε καταφέρει να δώσουμε απαντήσεις στη ρητορική και την πολιτική των άκρων, μέσα από την πολιτική μας. Μια πολιτική, που δεν θεωρούμε ότι είναι ούτε δεξιά, ούτε αριστερή, ούτε κεντρώα, είναι μια πολιτική που οδηγεί σε επίλυση προβλημάτων των πολιτών και αντιμετώπισης παθογενειών που χρόνιζαν στην Ελλάδα για ολόκληρες δεκαετίες. Η Ελλάδα αποτελεί παράδειγμα αντιμετώπισης του μεταναστευτικού ζητήματος. Θα έχω αύριο την ευκαιρία να βρεθώ στην Κύπρο και θα μιλήσω, μεταξύ άλλων, και γι’ αυτό. Η Ελλάδα αποτελεί παράδειγμα το πως μία χώρα, η οποία ήταν συνυφασμένη με έννοιες, όπως το χρέος και το έλλειμα, έχει καταφέρει να είναι πρωταθλήτρια σε ρυθμούς μείωσης του χρέους ως προς το ΑΕΠ και ταυτόχρονα, να μειώνει, όσο μπορεί, την απόσταση που έχει, που είναι ακόμα μεγάλη, με δείκτες που είναι πολύ σημαντικοί για την κοινωνία. Οι απαντήσεις, λοιπόν, είναι αυτό που είπα πριν, οι απαντήσεις κρύβονται στις λύσεις και όχι στις πολλές αναλύσεις. Και ξέρετε, όλοι αυτοί οι οποίοι ετεροπροσδιορίζονται και περιμένουν να δημιουργήσουν ένα πολιτικό αφήγημα από ένα εκλογικό αποτέλεσμα σε μια άλλη χώρα, μάλλον δεν έχουν συγκεκριμένο δικό τους αφήγημα, δεν έχουν συγκεκριμένο δικό τους πρόγραμμα και προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Ούτως ή άλλως έχει πάρα πολύ πλάκα να βλέπεις κάποιους να πανηγυρίζουν για το αποτέλεσμα του κυρίου Μελανσόν, όταν ξεχνάνε τι έχει δηλώσει για τους ίδιους ή για το κόμμα τους, πριν από κάποια χρόνια ο ίδιος. Αυτά, όλα πλέον, είναι καταγεγραμμένα, υπάρχουν, δεν χρειάζεται να σας τα θυμίσω εγώ. Μπορείτε μ’ ένα απλό γκουγκλάρισμα να τα βρείτε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Συνεπώς, θεωρείτε λάθος τις τοποθετήσεις των κυρίων Σαμαρά και Καραμανλή την περασμένη εβδομάδα, που ξεκινώντας από τα της Γαλλίας, ήρθαν στα ελληνικά, όσον αφορά την άνοδο της ακροδεξιάς;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχει νόημα να σχολιάσουμε δηλώσεις δύο πρώην Πρωθυπουργών της χώρας και δύο πρώην Προέδρων της Νέας Δημοκρατίας. Έκαναν από μια ομιλία, έκαναν τη δική τους ανάλυση. Εμένα με ενδιαφέρει περισσότερο να σας απαντώ για το τι κάνει η Κυβέρνηση και πως πρέπει να πορευτούμε, πως θέλουμε να πορευτούμε τα επόμενα τρία χρόνια, μέχρι να μας αξιολογήσουν ξανά οι πολίτες.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Αν μου επιτρέπετε, να αλλάξω θέμα κ. Εκπρόσωπε. Μετά τη σύλληψη ενός 44χρονου για τη δολοφονία του τοπογράφου στο Ψυχικό, διαβάζουμε πολλά δημοσιεύματα, όπου αναφέρεται ότι για ακόμη μια φορά, ένας επικίνδυνος κακοποιός είχε εκμεταλλευθεί πρόνοιες του νόμου και μπαινόβγαινε στις φυλακές. Ήθελα το σχόλιο σας.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Πριν απ’ όλα να πούμε ότι είναι μια εν εξελίξει, υπό διερεύνηση πολύ σοβαρή υπόθεση. Μια υπόθεση δολοφονίας. Δεν μπορούμε να κάνουμε σχόλιο πάνω σε μια τέτοια υπόθεση. Απλά ήθελα να επισημάνω δύο επιμέρους σημεία, που έχουν αξία επ’ ευκαιρία της ερώτησής σας.
Το πρώτο έχει να κάνει μ’ όλο αυτό το οποίο λέμε «νομιμότητα παντού» και η αλήθεια είναι ότι για πολλά χρόνια κούρασε τους πολίτες. Θεωρώ ότι χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες. Μία έχει να κάνει με ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτά τα οποία βλέπουμε να γίνονται επιτέλους στα γήπεδα. Αυτά που βλέπουμε να γίνονται επιτέλους στα Πανεπιστήμια. Και σήμερα είχαμε μια εκκένωση κατάληψης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Βλέπουμε, επιτέλους, πολλή περισσότερη Τροχαία στους δρόμους. Όταν υπάρχουν παραβάσεις, αυτές να εντοπίζονται και να καταλογίζονται. Μπαίνει μια τάξη στο χάος που είχε επικρατήσει στις παραλίες. Είναι μια σειρά από ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα των πολιτών και η αλήθεια είναι ότι για πάρα πολλά χρόνια είχε χαθεί η ελπίδα. Δικαίως θα πω εγώ. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε. Υπάρχει, όμως και μια άλλη κατηγορία αυτού του ευρύτερου συνθήματος «νομιμότητα παντού», που για μας είναι ένα ιερό καθήκον, που έχει να κάνει με το βαρύ έγκλημα. Σίγουρα ένα μέρος του εγκλήματος είναι όλη αυτή η κατηγορία της ενδοοικογενειακής βίας, όπου έχουμε δεκάδες συλλήψεις την ημέρα, χρήση του panic button. Είναι μια επιχείρηση, που κάθε μέρα παίρνει και πολύ πιο έντονα χαρακτηριστικά μηδενικής ανοχής. Αλλά, βαρύ έγκλημα είναι αυτό το οποίο είδαμε να αντιμετωπίζεται στη ΔΟΥ Χαλκίδας, αυτό που αντιμετωπίστηκε στις φυλακές των Ιωαννίνων, μια νέα υπόθεση με δημοτικούς υπαλλήλους και βέβαια τα αντανακλαστικά της Ελληνικής Αστυνομία στην στυγερή δολοφονία στο Νέο Ψυχικό. Αυτές οι επιτυχίες, δεν είναι επιτυχίες, που προέκυψαν ως δια μαγείας. Δείχνουν ότι υπάρχει ένα σχέδιο στην Ελληνική Αστυνομία. Οι γυναίκες και οι άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας δουλεύουν με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα και σ’ αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουν. Υπάρχει σίγουρα και η πολιτική βούληση να μην έχουμε την παραμικρή εξαίρεση σ’ αυτή την λογική.
Η δεύτερη επισήμανση έχει να κάνει με το νομικό πλαίσιο, που εφαρμόζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Συνελήφθη και απ’ ότι φαίνεται ταυτοποιείται – εν πάση περιπτώσει αυτό θα προκύψει από τη διαδικασία – ένας ύποπτος πλέον, ακόμα όχι δράστης, γιατί προσέχω τα λόγια μου και ως νομικός, για μια στυγερή δολοφονία. Αυτό έχει συμβεί και στο παρελθόν, ενδεχομένως και για το ίδιο πρόσωπο, αλλά εφαρμόστηκαν μια σειρά από διατάξεις, που είχαν ψηφιστεί την τετραετία 2015-19 – που θα σωζόταν και η Ελλάδα και θα έσωζε μαζί και την Ευρώπη- που ήταν η «χαρά των εγκληματιών». Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές, εγώ δεν κρύβω τα λόγια μου. Αυτό το οποίο συνέβη στις ελληνικές φυλακές με μια σειρά από νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει προηγούμενο. Και βλέπουμε ότι τα αποτελέσματα αυτών των παρεμβάσεων, είναι ορατά μέχρι και σήμερα, γιατί είναι η επιεικέστερη διάταξη που εφαρμόζεται. Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι εφόσον αποφασίσει, για τον συγκεκριμένο φερόμενο ως δράστη, η Δικαιοσύνη ότι είναι ένοχος, πλέον δεν θα έχει τη δυνατότητα της χρήσης όλων αυτών των διατάξεων. Θα έχει έναν πολύ πιο αυστηρό Ποινικό Κώδικα, με πολύ πιο αυστηρές ποινές και βέβαια, μια εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση της έκτισης της ποινής, γιατί αυτό το οποίο κληθήκαμε να διορθώσουμε είναι διπλό. Αφενός μεν μια σειρά από ποινές οι οποίες είχαν μειωθεί. Στην ανθρωποκτονία ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε και είπε ισόβια, που ήταν μέχρι πρότινος, ή μέχρι 15 χρόνια. Εμείς αυτό το «ή μέχρι 15 χρόνια», το βγάλαμε. Επαναφέραμε μόνο τα ισόβια. Και το δεύτερο που κάναμε είναι μια σειρά από «παραθυράκια», «διεξόδους», που δίνονταν ως δυνατότητες στους δικαστές να μην υπάρχουν πλέον, να έχουν μειωθεί πάρα πολύ. Άρα, αυτό το οποίο ακούγεται ως ποινή στο δικαστήριο, να συμβαδίζει μ’ αυτό το οποίο θα έχουμε στη συνέχεια ως έκτιση. Αυτό μπορεί να κάνει το Κράτος. Αυτό μπορεί να κάνει η εκτελεστική και η νομοθετική εξουσία και όχι να παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη. Στο τέλος της ημέρας η Δικαιοσύνη θα αποφασίσει για κάθε τέτοια υπόθεση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Πάνω σε αυτό το ζήτημα, επειδή μιλήσατε για επιτυχίες και για πολιτική βούληση. Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε, πριν κάποιο διάστημα, την πάταξη της διαφθοράς στη Μύκονο, μετά τον άγριο ξυλοδαρμό αρχαιολόγου. Όμως, η δολοφονία του 54χρονου τοπογράφου μηχανικού, Παναγιώτη Στάθη, στο Ψυχικό, έφερε ξανά στην επιφάνεια το πολύ σοβαρό ζήτημα της μαφίας στις οικοδομές στη Μύκονο, που εξακολουθεί να δρα ανεξέλεγκτη. Μάλιστα, στο στόχαστρο των Αρχών έχει μπει ακόμα μια δολοφονία κρατουμένου στις φυλακές Κορυδαλλού, που σχετίζεται με τη μαφία της οικοδομής. Γιατί δεν έχει επέλθει πάταξη διαφθοράς που έλεγε ο Πρωθυπουργός;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Πάταξη της διαφθοράς, εγκληματικότητας δεν επέρχεται με το πάτημα ενός κουμπιού…

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Για το συγκεκριμένο μιλάω.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν επέρχεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Η ερώτησή σας και αυτά τα οποία περιγράφονται στην ερώτησή σας, συνηγορούν την κατεύθυνση που περιέγραψα πριν από λίγα λεπτά και σε αυτά που είχε πει ο Πρωθυπουργός. Η μηδενική ανοχή αποδεικνύεται από τον τρόπο που κινείται η Κυβέρνηση, από τον τρόπο που κινούνται οι Αρχές και βέβαια, με βάση τα εργαλεία που έχουμε δώσει, από τις αποφάσεις που θα λάβει η Δικαιοσύνη με τον ανεξάρτητο ρόλο της. Είναι μια διαδρομή, η οποία έχει πολλές επιμέρους στάσεις. Και όπου υπάρχουν εστίες οργανωμένου εγκλήματος, οι οποίες δεν ξεκίνησαν να υφίστανται επί των ημερών αυτής της Κυβέρνησης, προϋπήρχαν όπως αντιλαμβάνεστε, χρειάζεται μια επίμονη και οργανωμένη προσπάθεια που θα έχει πάρα πολλά επιμέρους επεισόδια. Όλα αυτά τα επεισόδια και στα της Μυκόνου και σε άλλες περιπτώσεις, τα βλέπουμε πλέον μπροστά μας. Όσο περνά ο καιρός, λοιπόν, είτε μιλάμε για τη Μύκονο, είτε μιλάμε για μια Δ.Ο.Υ., που δεν σημαίνει ότι είναι όλες οι Δ.Ο.Υ. έτσι, το αντίθετο θα έλεγα, είτε μιλάμε για ένα κατάστημα κράτησης που δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε να λειτουργεί, πλέον οι ειδήσεις θα είναι ειδήσεις εξιχνίασης. Γιατί το κράτος δουλεύει, οι Αρχές κάνουν υποδειγματικά τη δουλειά τους και προχωρούν στη διαλεύκανση τέτοιων υποθέσεων.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή ρωτήσαμε για τη Μύκονο συγκεκριμένα, είχε φτιάξει μια υποδιεύθυνση εκεί ο κ. Χρυσοχοΐδης, πριν από τρία-τέσσερα χρόνια, απέτυχε, έφτιαξαν μια αρχαιολογική Υπηρεσία, έκαναν κάποιες διατάξεις, απέτυχε, επίσης οι πολεοδομίες εκεί, όλες οι υπηρεσίες απέτυχαν και τώρα καταλήξαμε στο έγκλημα και πέρυσι στον ξυλοδαρμό του αρχαιολόγου. Σκέφτεστε να κάνετε κάποιον ανασχεδιασμό, ειδικά για τη Μύκονο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ΄ αρχάς, είναι νομίζω μηδενιστική η τοποθέτησή σας. Εγώ αυτό που είπα πριν και φαίνεται ότι προκύπτει, είναι ότι πλέον δεν έχουμε ένα κράτος το οποίο κοιτάει με απάθεια και ενδεχομένως και με φοβικότητα. Έχουμε ένα κράτος το οποίο, όπως προβλέπει ο νόμος, παρεμβαίνει, είτε μέσω των Αρχών, είτε μέσω των παρεμβάσεών του που εισηγείται η Κυβέρνηση και ψηφίζει η Βουλή. Ό,τι χρειάζεται βελτίωση ή διόρθωση, προφανώς πρέπει να βελτιώνεται ή να διορθώνεται. Αλλά η μεθοδικότητα με την οποία κινούνται οι Αρχές, είναι και αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπηρεσιών. Πλέον έχουμε αποτελέσματα και ό,τι χρειάζεται να αλλάξει, θα αλλάξει. Αλλά αυτό το ξέρει καλύτερα ο καθ΄ ύλην αρμόδιος Υπουργός σε κάθε υποπερίπτωση, όπως αντιλαμβάνεστε.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Υπάρχει ένα δημοσίευμα των Data Journalists που αναφέρει ότι εταιρείες που ερευνώνται για σκάνδαλα, επιλέχθηκαν από την Ελλάδα για αεροπυρόσβεση. Μάλιστα, αναφέρεται σε «καρτέλ της φωτιάς», το οποίο έδρασε στην Ισπανία επί 15 χρόνια, με κόστος πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ. Έχετε διερευνήσει και έχετε ζητήσει εξηγήσεις; Έχετε να μας πείτε κάτι;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν γνωρίζω κάτι για αυτό το οποίο με ρωτάτε. Θα φροντίσω να μάθω. Θα ρωτήσω το καθ΄ ύλην αρμόδιο Υπουργείο και θα επανέλθω.

Σ. ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ: Στην κυριακάτικη ανασκόπησή του ο Πρωθυπουργός επέμενε πολύ στο θέμα της ανάταξης του Ε.Σ.Υ.. Είναι άλλωστε και ένας από τους πρώτους στόχους, μια πρώτη προτεραιότητα, όπως είπε πολλές φορές ο κ. Μητσοτάκης, της Κυβέρνησης αυτής της τετραετίας. Ήθελα να ρωτήσω, όμως, πώς πηγαίνουν οι διαδικασίες για τις προσλήψεις των 6.500, αν δεν απατώμαι, όπως είχατε πει προεκλογικά, κυρίως νοσηλευτών και γιατρών στο Ε.Σ.Υ., γιατί φαίνεται ότι υπάρχει εκεί πολύ μεγάλο πρόβλημα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι δεδομένο ότι ο αριθμός αυτός εκ των προσλήψεων, ο στόχος αυτός θα πιαστεί μέσα στο 2024. Εδώ υπάρχει απλά ο αστερίσκος της ταχύτητας ολοκλήρωσης του συνόλου της διαδικασίας από τον Α.Σ.Ε.Π.. Δηλαδή, οι 6.500 προσλήψεις για την Υγεία, που ήδη το μεγαλύτερο μέρος αυτών έχει ξεκινήσει να υλοποιείται από το αρμόδιο Υπουργείο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, είναι μια δέσμευση που θα γίνει πραγματικότητα. Έτσι βλέπουμε διάφορους διαγωνισμούς να βγαίνουν για νοσηλευτές, για γιατρούς, για λοιπό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα. Υπάρχει ένα ζήτημα κάποιων προσλήψεων, όπως έχει πει και ο Υπουργός Υγείας, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, που κάποιοι διαγωνισμοί βγαίνουν άγονοι κυρίως σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές. Άρα, δεν υπάρχει θέμα αν οι 6.500 θα είναι λιγότερες, είναι δεδομένο, 6.500. Είπαμε 6.500 θα έχουμε. Εδώ, όμως, εξετάζουμε άμεσα κάποιες παρεμβάσεις στη λειτουργία του Α.Σ.Ε.Π., χωρίς, σε καμία περίπτωση, να παρεμβαίνουμε στο αδιάβλητο αυτών των διαδικασιών, για να μην έχουμε κάποια παρεξήγηση, ούτως ώστε να ολοκληρώνεται η διαδικασία πιο γρήγορα. Άρα, να κάθεται στη θέση του ο νέος ή η νέα υπάλληλος πολύ πιο γρήγορα. Αυτό είναι τώρα το στοίχημα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Ο κ. Κασσελάκης και σήμερα εξαπέλυσε επίθεση στη Ν.Δ. για τα οικονομικά της. Μάλιστα, συγκεκριμένα είπε ότι είναι ανεπίτρεπτο το κυβερνών κόμμα να μην παρουσιάζει τη δική του ρύθμιση χρέους και το χρέος να αυξάνεται κάθε χρόνο, ενώ έχουμε τόσα σπίτια να χάνονται από κόκκινα δάνεια. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τα βάζει όλα σε ένα μίξερ ο κ. Κασσελάκης και συμπέρασμα δεν βγαίνει. Τα οικονομικά της η Ν.Δ. τα παρουσιάζει, ως οφείλει εκ του νόμου, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, που συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των κομμάτων, με τη συμμετοχή σε αυτή τη διαδικασία και ορκωτών λογιστών, τις ρυθμίσεις, τα πάντα, τους ισολογισμούς της. Το έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές, δεν υπάρχει «δράκος» στο παραμύθι αυτό του κ. Κασσελάκη. Αντιθέτως, φαίνεται ότι υπάρχουν πάρα πολλοί «σκελετοί», από ό,τι φαίνεται, από όσα λένε ευρωβουλευτές, βουλευτές, πρώην στελέχη, στο ΣΥΡΙΖΑ, για τα περιβόητα «μαύρα ταμεία», αν υπάρχουν, αν δεν υπάρχουν. Ούτε, όμως, αυτό είναι δικό μας ζήτημα, ούτε είναι ζήτημα της Κυβέρνησης, ούτε της Ν.Δ.. Ας απαντήσουν οι ίδιοι που δημιουργούν τα θέματα, για το δικό τους κόμμα. Τώρα, ως προς τα κόκκινα δάνεια, αφού ενδιαφέρεται τόσο πολύ ο κ. Κασσελάκης, ας μάθει ποιος κατήργησε την προστασία της πρώτης κατοικίας, ποιος έδωσε τη δυνατότητα στα funds να αγοράζουν τα δάνεια και ας ενημερωθεί και για τα στοιχεία των κόκκινων δανείων, πόσο έχουν μειωθεί τα κόκκινα δάνεια επί των ημερών της Ν.Δ. και πόσο έχουν αποδώσει όλες αυτές οι ρυθμίσεις. Έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά και προεκλογικά και μετεκλογικά τα στοιχεία και μάλιστα και μετά τις εκλογές του 2023, μια σειρά από ρυθμίσεις του Υπουργείου Οικονομικών που αφορούν και τους servicers, έχουν διευκολύνει πολύ τους δανειολήπτες. Νομίζω ότι όλα τα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα και κυρίως των βουλευτικών εκλογών, όλο αυτό το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ που δήθεν θα προστάτευε ή έχει πρόγραμμα να προστατεύσει τους ευάλωτους, όλα αυτά κατέρρευσαν μέσα σε μια νύχτα.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Για τον κ. Κασσελάκη θέλω να ρωτήσω. Έχει πει ότι έχει υποβάλει το «Πόθεν έσχες», 30 Ιουνίου. Επειδή προεκλογικώς έχουμε ακούσει για εταιρείες offshore και τα λοιπά, έχουν δοθεί επαρκείς φορολογικά εξηγήσεις για την ταυτότητα αυτού του ανθρώπου;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: To ότι του το επέβαλε, δεν σημαίνει ότι έχει ελεγχθεί κιόλας. Υπάρχει μια διαδικασία, ό,τι κάνει η αρμόδια Επιτροπή. Δεν θα αποφανθούμε εμείς περί τούτου. Οι προθεσμίες είναι για την υποβολή. Ακολουθείται μια διαδικασία ελέγχου, προφανώς για όλους, όχι μόνο για τον κ. Κασσελάκη. Όταν έχουμε τα σχετικά αποτελέσματα, φαντάζομαι θα τα σχολιάσουμε. Δεν γνωρίζουμε κάτι περισσότερο.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή αυτός είχε πει ότι, ορίστε, εγώ τα υπέβαλα αυτά…

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τα υπέβαλε, δεν το αμφισβητούμε. Και μάλιστα, είχε και μια επιθετική ανακοίνωση για τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της Κυβέρνησης. Του απαντήσαμε με στοιχεία και προχωράμε παρακάτω.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Ο ολυμπιονίκης ιστιοπλοΐας, ο Κακλαμανάκης, είπε ότι ο Πρωθυπουργός άργησε να βγάλει την κόκκινη κάρτα στον κ. Αυγενάκη και ότι γνώριζε πολύ καλά προηγούμενες πράξεις και παραλείψεις. Μάλιστα, ανέφερε ότι έγινε αποπομπή του κ. Αυγενάκη από την Κ.Ο. λόγω του βίντεο. Πώς σχολιάζετε τη συγκεκριμένη ανάρτηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχουμε απαντήσει νομίζω εξαντλητικά για τον κ. Αυγενάκη. Νομίζω ότι τα αντανακλαστικά της Κυβέρνησης, τα οποία εγώ τα θεωρώ αυτονόητα, δεν είναι ένα θέμα για το οποίο πρέπει να πανηγυρίζουμε, ήταν πρωτοφανή και έτσι θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Και μάλιστα, σε όλες τις περιπτώσεις όπου τίθενται ζητήματα συμπεριφοράς και όχι αποτελεσματικότητας, που χρειάζεται και ένα χρόνο για να κριθεί η αποτελεσματικότητα ενός κυβερνητικού στελέχους, σε όλα τα ζητήματα συμπεριφοράς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δείξει ότι λαμβάνει ακαριαίες αποφάσεις. Γιατί αυτό είναι το χρέος μας απέναντι στην κοινωνία, απέναντι στους πολίτες. Όταν διαπιστώνεις ότι όσο περνούν τα χρόνια, η αμφισβήτηση απέναντι στο πολιτικό σύστημα, στα κόμματα, όλο και μεγαλώνει και κυρίως από τις νεότερες γενιές, για να δείξεις ότι δεν είσαι ίδιος με ό,τι πιστεύει ο κόσμος και ότι δεν είμαστε, εν πάση περιπτώσει, όλοι ίδιοι, όπως είναι και η φράση που ακούγεται, έπρεπε να το κάνεις με πράξεις. Και μάλιστα, νομίζω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η ταχύτητα ήταν η επιβεβλημένη για την περίσταση. Δεν έχουμε κάτι περισσότερο να πούμε. Απάντησα και σε προηγούμενη ενημέρωση πολιτικών συντακτών και για όλα τα παρεπόμενα της συγκεκριμένης υπόθεσης. Οπότε δεν νομίζω ότι έχω κάτι να προσθέσω.

Σας ευχαριστώ πολύ.