ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

• Η επίσκεψη του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Γιούνκερ, επιβεβαίωσε με εμφατικό τρόπο ότι η χώρα βαδίζει προς την καθαρή έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγ. 2018 ενώ και ο ΓΓ του ΟΟΣΑ, κ. Γκουρία, επιβεβαίωσε εκ νέου πριν λίγο ότι η Ελλάδα γυρίζει σελίδα.

• Μεγάλη μερίδα του τύπου αποφάσισε ότι δεν είχε λόγο να προβάλει την επίσκεψη του κ. Γιούνκερ καθώς τα όσα επιβεβαίωσε δεν ταιριάζουν με τις ιστορίες κατάρρευσης & καταστροφής που αναπαράγονται τόσο από τα αντιπολιτευόμενα μέσα όσο & από την ΝΔ & τον κο Μητσοτάκη.

• 
Μεγάλη μερίδα του τύπου αποφάσισε επίσης ότι δεν είχε λόγο να προβάλει τη συνεδρίαση του προηγούμενου EG καθώς δεν επιβεβαίωνε τα τρομοκρατικά δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που παρουσιάστηκε εκεί θα μας επιστρεφόταν ως απαράδεκτο.

• Αντ’ αυτού, το στρατηγικό σχέδιο που παρουσιάσε ο ΥΠΟΙΚ χαιρετίστηκε από τα κ-μ της ΕΖ, ενώ καθορίστηκαν και οι ημερομηνίες σταθμοί για την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, την ρύθμιση του ελληνικού χρέους και τη συμφωνία για τη μεταπρογραμματική εποπτεία.

• Στο EG της 21/6 αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για την καθαρή έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα. Προοπτική που δεν μπορεί καν να συγκριθεί με όσα διαφημίζονταν ως success story από την συγκυβέρνηση Σαμαρά–Βενιζέλου που θεωρούσε έξοδο από το πρόγραμμα την πιστοληπτική γραμμή.

• H πιστοληπτική γραμμή της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου υπήρχε μόνο στην φαντασία της: Δεν είχε τεθεί ούτε καν ως σενάριο από τη μεριά των δανειστών. Οι δανειστές ήδη από τον Ιούνιο του 2014 θεωρούσαν ότι το 2ο πρόγραμμα είχε βγει αναντίστρεπτα εκτός πορείας.

• Η ΝΔ ξαναέθεσε θέμα εκλογών για το φθινόπωρο του 2018 επιβεβαίωνοντας τελικά αυτό που αμφισβητεί: Το τέλος του μνημονίου και το ξεκίνημα μιας νέας περιόδου για τη χώρα. Λογικό που ΝΔ και κος Μητσοτάκης ανησυχούν. Τους διαβεβαιώνουμε πως έχουμε σκοπό να ανανεώσουμε την εντολή μας στην ώρα της.

• Ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να αποδεχτεί την παλινόρθωση των πολιτικών κομμάτων τα οποία για δεκαετίες εξέθρεψαν ένα σύστημα διαφθοράς, διαπλοκής και παραεξουσίας διαφόρων ολιγαρχών που θεωρούν ότι  οι πολίτες, η κυβέρνηση, η δικαιοσύνη, οι δημοκρατικοί θεσμοί τους χρωστάνε.

• Ο ελληνικός λαός γνωρίζει ότι αυτή η κυβέρνηση έχει μέτωπο με την συμμορίτικη ασυδοσία, την αυταρέσκεια και την προσβλητική για τη δημοκρατία αλαζονεία αυτού του συστήματος οικονομικής και πολιτικής εξουσίας.

• Η κυβέρνηση αυτή ούτε απειλείται, ούτε έχει συνηθίσει να συνομιλεί με όρους νύχτας. Ο κος Μαρινάκης πρέπει να το βάλει αυτό καλά στο μυαλό του. Του ξεκαθαρίζουμε ότι αυτή η κυβέρνηση ούτε εκβιάζεται, ούτε ντιλάρει με επιχειρηματίες.

• Ανακοινώνουμε ότι τα άθλια δημοσιεύματα τόσο του Βήματος όσο και των Παραπολιτικών δεν θα μείνουν αναπάντητα. Όπως και κανένα άλλο συκοφαντικό δημοσίευμα στο εξής.

• Έχουμε ήδη κινήσει τις νομικές διαδικασίες και σκοπεύουμε να καταθέσουμε μήνυση και αγωγή τόσο κατά του Κυρίου Μαρινάκη όσο και κατά του κυρίου Κουρτάκη ο οποίος με εκβιαστικά δημοσιεύματα προαναγγέλει με τρόπο που θυμίζει εκβιαστή του χειρίστου είδους δήθεν αποκαλύψεις.

• Η Ελλάδα δεν θα επιτρέψουμε να γίνει Κολομβία. Και καλούμε τον κο Μητσοτάκη ο οποίος επισήμως έχει ταυτίσει τον εαυτό του με τον κο Μαρινάκη:
1. Να μας εξηγήσει το λόγο αυτής της ταύτισης
2. Να σταματήσει να καλύπτει και να προστατεύει ενα διωκόμενο επιχειρηματία

• Ενημερώνουμε τον κο Μαρινάκη και τους συνεργάτες του ότι αν θεωρούν ότι μια άλλη κυβέρνηση θα εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντά του ή θα του εξασφαλίσει μια καλύτερη μεταχείριση, ο ελληνικός λαός θα τους  απογοητεύσει ξανά.

• Να θυμίσω ότι είναι η 8η μέρα που ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει απαντήσει στο καίριο ερώτημα: Ποιος και γιατί χρηματοδότησε μέσω οφσόρ την εταιρία της συζύγου του το 2017;

 

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ

Κυρίες και Κύριοι,

Η επίσκεψη του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κυρίου Ζαν Κλωντ Γιούνκερ πριν λίγες ημέρες επιβεβαίωσε με εμφατικό τρόπο ότι η χώρα βαδίζει προς την καθαρή έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018.

Επίσης η  παρέμβαση του κ. Γκουρία πριν από λίγη ώρα επιβεβαίωσε εκ νέου ότι η Ελλάδα γυρίζει σελίδα:

  • έχει υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της
  • έχει  ολοκληρώσει την δημοσιονομική προσαρμογή
  • και πλέον μπορεί να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον.

Είναι προφανές  πως όσα είπε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΣΑ πριν από λίγο δεν ταιριάζουν καθόλου με τις ιστορίες κατάρρευσης και καταστροφής που αναπαράγονται σχεδόν καθημερινά τόσο από τα αντιπολιτευόμενα μέσα όσο και από την Νέα Δημοκρατία και τον κο Μητσοτάκη.

Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλη μερίδα του τύπου αποφάσισε ότι δεν είχε λόγο να προβάλει την επίσκεψη, τις δηλώσεις αλλά και την ομιλία του Κ. Γιούνκερ – η οποία σημειωτέον ήταν η πρώτη ομιλία ευρωπαίου αξιωματούχου στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Το ίδιο φυσικά συνέβη και με την συνεδρίαση του Eurogroup της προηγούμενης Παρασκευής όπου επίσης δεν απασχόλησε ιδιαίτερα καθώς δεν επιβεβαίωσε τα τρομοκρατικά σενάρια σύμφωνα με τα οποία το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που παρουσιάστηκε εκεί θα μας επιστρεφόταν ως απαράδεκτο.

Αντ’ αυτού το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που παρουσίασε ο Υπουργός Οικονομικών χαιρετίστηκε από τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης, ενώ καθορίστηκαν και οι ημερομηνίες σταθμοί για την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, την ρύθμιση του ελληνικού χρέους και την συμφωνία για τη μεταπρογραμματική εποπτεία, το καθεστώς της οποίας θα προσομοιάζει με το αντίστοιχο όλων των χωρών που εξήλθαν από τη διαδικασία των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής.

Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα και στο Eurogroup της 21ης Ιουνίου αναμένεται να ληφθούν όλες οι σχετικές αποφάσεις για την καθαρή έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα.

Όπως καταλαβαίνετε η προοπτική της καθαρής εξόδου δεν μπορεί καν να συγκριθεί με όσα διαφημίζονταν ως success story από την συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου που θεωρούσε έξοδο από το πρόγραμμα την πιστοληπτική γραμμή.

Πιστοληπτική γραμμή η οποία βεβαίως υπήρχε μόνο στην φαντασία της τότε κυβέρνησης,  καθώς ποτέ δεν είχε τεθεί ούτε καν ως σενάριο από τη μεριά των δανειστών, οι οποίοι ήδη από τον Ιούνιο του 2014 θεωρούσαν ότι το 2ο πρόγραμμα είχε βγει αναντίστρεπτα εκτός πορείας.

Αυτές οι εξελίξεις επιτρέπουν εξάλλου να καταλάβουμε και τον λόγο για τον οποίο η Νέα Δημοκρατία ξαναθέτει σήμερα θέμα εκλογών για το φθινόπωρο του 2018. Τόσο ο κος Μητσοτάκης όσο και η κα Σπυράκη σας θυμίζω ότι έχουν κάνει λόγο τις τελευταίες μέρες για την ανάγκη νέας εντολής μετά το τέλος του προγράμματος.

Δεν μπορώ παρά να επισημάνω ότι το αίτημα αυτό είναι κάπως οξύμωρο, καθώς επιβεβαιώνει τελικά αυτό που η ΝΔ θέλει να αμφισβητήσει. Το τέλος του μνημονίου και το ξεκίνημα μιας νέας περιόδου για τη χώρα. Είναι λογικό λοιπόν που η Νέα Δημοκρατία και ο κος Μητσοτάκης ανησυχούν. Τους διαβεβαιώνουμε πάντως πως έχουμε σκοπό να ανανεώσουμε την εντολή μας στην ώρα της.

Και αυτό θα γίνει διότι ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να αποδεχτεί την παλινόρθωση των πολιτικών κομμάτων, τα οποία για δεκαετίες εξέθρεψαν ένα σύστημα διαφθοράς, διαπλοκής και παραεξουσίας διαφόρων ολιγαρχών που θεωρούν ότι  οι πολίτες, η κυβέρνηση, η δικαιοσύνη, οι δημοκρατικοί θεσμοί τους χρωστάνε.

Ο ελληνικός λαός γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι αυτή η κυβέρνηση έχει μέτωπο με την συμμορίτικη ασυδοσία, την αυταρέσκεια και την προσβλητική για τη δημοκρατία αλαζονεία αυτού του συστήματος οικονομικής και πολιτικής εξουσίας.

Η κυβέρνηση αυτή λοιπόν ούτε απειλείται, ούτε έχει συνηθίσει να συνομιλεί με όρους νύχτας.

Και ο κύριος Μαρινάκης που διώκεται ποινικά από την ελληνική δικαιοσύνη για βαρύτατες ποινικές υποθέσεις – και για εμπορία ναρκωτικών –

Ο κύριος Μαρινάκης που ενορχηστρώνει με επαναλαμβανόμενα χυδαία και συκοφαντικά δημοσιεύματα την επίθεση κατά της σημερινής κυβέρνησης σε αγαστή συνεργασία με την Νέα Δημοκρατία του κου Μητσοτάκη

Ο κος Μαρινάκης που έχει μετατρέψει ένα ιστορικό συγκρότημα του ελληνικού τύπου σε σκουπιδότοπο πρέπει να το βάλει αυτό καλά στο μυαλό του.

Ο στόχος του βεβαίως είναι προφανής αλλά του ξεκαθαρίζουμε ότι αυτή η κυβέρνηση ούτε απειλείται, ούτε εκβιάζεται, ούτε ντιλάρει με επιχειρηματίες.

Ανακοινώνουμε λοιπόν ότι τα άθλια δημοσιεύματα τόσο του Βήματος όσο και των Παραπολιτικών δεν πρόκειται να μείνουν αναπάντητα. Όπως και κανένα άλλο συκοφαντικό δημοσίευμα στο εξής.

Έχουμε ήδη κινήσει τις νομικές διαδικασίες και σκοπεύουμε να καταθέσουμε μήνυση και αγωγή τόσο κατά του Κυρίου Μαρινάκη όσο και κατά του κυρίου Κουρτάκη, ο οποίος με εκβιαστικά δημοσιεύματα προαναγγέλλει με τρόπο που θυμίζει εκβιαστή του χειρίστου είδους δήθεν αποκαλύψεις.

Η Ελλάδα δεν πρόκειται να  επιτρέψουμε να γίνει Κολομβία.

Και καλούμε τον κο Μητσοτάκη, ο οποίος επισήμως έχει ταυτίσει τον εαυτό του με τον κο Μαρινάκη

– σας θυμίζω στην πρόταση για συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής κατά του Υπουργού Άμυνας κ. Π. Καμμένου εξηγούσε ότι αν πληγεί ο επιχειρηματίας πλήττεται και ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης.

Καλούμε λοιπόν τον κύριο Μητσοτάκη

πρώτον: να μας εξηγήσει το λόγο αυτής της ταύτισης

δεύτερον: να σταματήσει να καλύπτει και να προστατεύει τον διωκόμενο επιχειρηματία.

Και τέλος ενημερώνουμε τον κο Μαρινάκη και τους συνεργάτες του ότι αν θεωρούν ότι μια άλλη κυβέρνηση θα εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα τους ή θα εξασφαλίσει μια καλύτερη μεταχείριση, ο ελληνικός λαός θα τους  απογοητεύσει ξανά.

Και παρεμπιπτόντως, πριν κλείσω να σας θυμίσω ότι σήμερα είναι η όγδοη μέρα που ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει απαντήσει σε ένα καίριο ερώτημα: Ποιος και γιατί χρηματοδότησε μέσω offshore την εταιρία της συζύγου του το 2017, καθώς ταυτόχρονα και την εφημερίδα Πρώτο Θέμα με τη γνωστή «αντικειμενική» στάση της απέναντι στην κυβέρνηση.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΖΟΡΜΠΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, τόσο στις κοινές του δηλώσεις με τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ όσο και σήμερα με τον κύριο Γκουρία, ο Πρωθυπουργός επανέλαβε την ίδια φράση, ότι η Ελλάδα όχι απλώς δεν χρειάζεται περισσότερα μέτρα λιτότητας, αλλά χρειάζεται να ελαφρυνθούν τα ήδη υπάρχοντα μέτρα λιτότητας. Πρακτικά αυτό τι σημαίνει; Και αυτό το αίτημα σε ποιον απευθύνεται; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει αίτημα. Υπάρχει μία πολιτική βούληση, μια πολιτική στρατηγική, ένας πολιτικός σχεδιασμός. Αυτό το οποίο επαναλαμβάνουμε διαρκώς είναι ότι η υπερβολική λιτότητα, δεν μπορεί παρά να λειτουργεί υφεσιακά για την ελληνική οικονομία. Και, όπως καταλαβαίνετε, το γεγονός ότι για το 2017 είχαμε ένα πρωτογενές πλεόνασμα, όπως καταγράφηκε από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, στο ύψος του 4%, στο οποίο εάν προσθέσουμε και το 1,5 δις, το οποίο δόθηκε ως κοινωνικό μέρισμα τον Νοέμβρη του 2017, θα μπορούσε να φτάσει και στο 5%, τούτο σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, όχι απλώς για νέα μέτρα, αλλά για την εξακολούθηση μέτρων τα οποία ήδη αυτή τη στιγμή ισχύουν. Με την έννοια ότι η ελληνική οικονομία έχει αποδείξει ότι μπορεί να παράγει πλεόνασμα, το οποίο βρίσκεται πάνω ακόμα και από τον στόχο για το 2018. Επομένως, ο στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι στον βαθμό που κάτι τέτοιο το επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, να ελαφρύνει τους πολίτες  και οι συγκεκριμένοι τρόποι που αυτό θα γίνει, προφανώς, θα συζητηθούν μετά και τη λήξη του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. 

ΓΚΑΝΤΩΝΑ: Θα ήθελα, κύριε Εκπρόσωπε, να μας διαφωτίσετε λιγάκι, σχετικά με την τηλεφωνική συνομιλία που είχατε το Σάββατο το βράδυ με τον κύριο Βαγγέλη Μαρινάκη. Και δεύτερον, θα ήθελα να ρωτήσω, δεν πιστεύετε ότι καταστρατηγείται, κατά κάποιον τρόπο, το τεκμήριο της αθωότητας για έναν πολίτη; Γιατί είδαμε ότι το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού το Σάββατο χρησιμοποίησε τον χαρακτηρισμό «ναρκέμπορος», την ώρα που μέχρι στιγμής, τουλάχιστον, δεν υπάρχει κάποια δικαστική απόφαση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ως προς τον χαρακτηρισμό, αργά ή γρήγορα, η δικαιοσύνη θα αποφασίσει εάν αυτός ήταν ορθός ή λανθασμένος. Τώρα, σε ό,τι αφορά τη συνομιλία, νομίζω ότι δεν έχω πάρα πολλά πράγματα να πω. Ο κύριος Μαρινάκης, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε μέσω κύκλων του, τηλεφώνησε το Σάββατο σε μία κίνηση η οποία πραγματικά προξενεί αλγεινή εντύπωση. Διότι τηλεφώνησε στο προσωπικό μου κινητό ένας άνθρωπος τον οποίο δεν γνωρίζω, ένας άνθρωπος στον οποίο δεν έχω μιλήσει ποτέ. Και ο ίδιος, απ’ ό,τι μαθαίνω, χαρακτηρίζει τη συνομιλία -ή εν πάσει περιπτώσει την κίνηση αυτή- τυπική. Δεν ξέρω ποιες είναι οι απόψεις του κυρίου Μαρινάκη περί τυπικότητας, αλλά, τουλάχιστον, νομίζω ότι δεν έχουν καμία σχέση με τις δικές μου απόψεις περί τυπικότητας. Μπορεί βεβαίως ο κύριος Μαρινάκης να έχει συνηθίσει να λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο, να τηλεφωνεί νύχτα σε ανθρώπους που δεν γνωρίζει, με απειλητικό τόνο να ζητά να μάθει συντάκτες ανακοινώσεων, να προσπαθεί με τον δικό του τρόπο, εν πάση περιπτώσει, να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του. Αυτά δεν πιάνουν σε αυτή την κυβέρνηση. Αυτό πρέπει να το καταλάβει ο κύριος Μαρινάκης. Και θέλω να πω κάτι πάρα πολύ συγκεκριμένο: ότι πρώτον, για όλες τις ανακοινώσεις οι οποίες εκδίδονται από το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού, την τελική ευθύνη την έχει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Και δεύτερον, ότι τόσο εγώ όσο και όλα τα μέλη της ελληνικής κυβέρνησης θα συνεχίσουμε να κυκλοφορούμε ελεύθεροι στον δρόμο.

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο λόγος που δημοσιοποιήσατε, λίγα λεπτά μετά το τηλεφώνημα, ήταν το περιεχόμενο; Για ποιον λόγο δηλαδή σπεύσατε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν καταλαβαίνω τι με ρωτάτε. Δηλαδή, τι έπρεπε να κάνω; Δέχομαι ένα τηλεφώνημα από έναν κύριο, τον οποίο δεν γνωρίζω. 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δηλαδή, εσείς είχατε αμφιβολία εκείνη τη στιγμή, εάν ήταν ο κύριος Μαρινάκης;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Απολύτως καμία. 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο λόγος, όμως, που δημοσιοποιήσατε; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι είναι προφανής. Ότι δεν είναι λογικό σε μια δημοκρατική κοινωνία, σε μια Πολιτεία με θεσμούς, με κυβέρνηση, με Κοινοβούλιο, επιχειρηματίες να λειτουργούν κατ’ αυτό τον τρόπο, ο οποίος δεν θεωρώ ότι συνάδει σε καμία περίπτωση με τον σεβασμό οποιουδήποτε θεσμού και οποιασδήποτε δημοκρατικής αξίας και αρχής. 

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε ένα άλλο θέμα, σε μια αποκάλυψη που έκανε η εφημερίδα μου την Κυριακή. Ότι ο κύριος Γεωργιάδης μέχρι το 2016 διατηρούσε μια offshore, την οποία άνοιξε το 2006 και μάλιστα τη συγκεκριμένη offshore τη χρησιμοποιούσε για τις εκδοτικές του δραστηριότητες. Επειδή από έναν από τους μάρτυρες στην υπόθεση Novartis υπήρχε η σχετική καταγγελία ότι ο κύριος Γεωργιάδης «ξέπλενε» χρήμα της εταιρείας, μέσω των εκδοτικών του δραστηριοτήτων και επειδή και ο ίδιος ο κύριος Γεωργιάδης σήμερα δήλωσε ότι η offshore αυτή έκλεισε το 2006. Εμείς, όμως, δημοσιεύσαμε έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο έκλεισε τη συγκεκριμένη offshore το 2016, έξι χρόνια δηλαδή μετά τον συγκεκριμένο νόμο της κυβέρνησης Παπανδρέου ότι τα πολιτικά πρόσωπα δεν μπορούν να έχουν offshore.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Χατζηνικόλα, δεν μου προξενεί καμιά εντύπωση το γεγονός ότι υπάρχουν τέτοια δημοσιεύματα, τέτοιες καταγγελίες, τέτοιες ειδήσεις που αφορούν τον κύριο Γεωργιάδη. Ο κύριος Γεωργιάδης μας έχει συνηθίσει, σε όλη του την πολιτική πορεία, σε οριακές συμπεριφορές, τόσο σε σχέση με τις πολιτικές του τοποθετήσεις όσο και σε σχέση με τις οικονομικές του δραστηριότητες. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι τα αρμόδια Όργανα, τόσο της δικαιοσύνης όσο και του ελληνικού κοινοβουλίου, πρέπει να ελέγξουν τις συγκεκριμένες καταγγελίες και εφόσον υπάρξουν στοιχεία ή εφόσον υπάρξουν αποδείξεις ότι η συμπεριφορά του κυρίου Γεωργιάδη ήταν παράνομη και η οικονομική πρακτική του κυρίου Γεωργιάδη ήταν παράνομη, τότε θα πρέπει να κινηθούν και οι ανάλογες δικαστικές διαδικασίες. 

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, είχαμε μια νέα πρόκληση από την πλευρά του κυρίου Ερντογάν, ο οποίος έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι οι Έλληνες έκαψαν τη Σμύρνη. Έχουμε μπροστά μας μια σχετικά σύντομη προεκλογική περίοδο στην Τουρκία, όμως η κυβέρνηση φοβάται ότι αυτές οι προκλήσεις θα συνεχιστούν και πώς απαντάμε σε αυτό το μπαράζ προκλήσεων; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κυρία Τσικρίκα, από τη δική μας πλευρά, έχουμε πει ότι η όξυνση, η κλιμάκωση της επιθετικής ρητορικής, από τη μεριά της Τουρκίας, δεν βοηθά ούτε την ίδια την Τουρκία ούτε φυσικά τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, αλλά, αντιθέτως, την απομονώνει όλο και περισσότερο από τους διεθνείς οργανισμούς, την απομονώνει όλο και περισσότερο στο επίπεδο των διεθνών σχέσεων. Αυτό φαίνεται τόσο από τις πρόσφατες τοποθετήσεις όλων των ευρωπαϊκών θεσμών, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε σχέση με την ανάγκη η Τουρκία να τηρεί το Διεθνές Δίκαιο. Και είναι προφανές ότι, από τη δική μας μεριά, συνεχίζουμε να επιδιώκουμε την άσκηση πολιτικής και διπλωματικής πίεσης προς την Τουρκία, έτσι ώστε ακριβώς να λειτουργεί με τρόπο που να μην κινείται εκτός των ορίων του Διεθνούς Δικαίου. Τώρα, από εκεί και πέρα, σε σχέση με τη συγκεκριμένη δήλωση, είναι προφανές ότι εξυπηρετεί τις πολιτικές επιδιώξεις του κυρίου Ερντογάν σε ένα εξαιρετικά τεταμένο κλίμα. Πρόκειται για μία αυτονόητα καταδικαστέα δήλωση και νομίζω ότι το μόνο που μένει να πούμε, είναι ότι όσο κι αν προσπαθεί ο κύριος Ερντογάν να αναθεωρήσει την Ιστορία για να παράξει πολιτικά αποτελέσματα στη χώρα του, τα ιστορικά γεγονότα είναι καταγεγραμμένα και οι ευθύνες είναι δεδομένες και αναμφισβήτητες για τη Μικρασιατική Καταστροφή. 

ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, διαβεβαιώσατε τη ΝΔ ότι η εντολή που έχετε θα ανανεωθεί στην ώρα της. Θέλετε να μας πείτε ποια είναι αυτή; Και αν συμφωνείτε με όσα ακούσαμε από τον κύριο Σκουρλέτη, ότι θα γίνουν μαζί με τις αυτοδιοικητικές εκλογές. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ώρα της, όπως ξέρετε κυρία Σαββοπούλου, είναι όταν λήξει συνταγματικά η προβλεπόμενη θητεία της κυβέρνησης αυτής, πράγμα το οποίο θα συμβεί το φθινόπωρο του 2019.

ΦΑΣΟΥΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, όσον αφορά την οικονομία, τον Ιούνιο θα έχουμε τελειώσει, θα έχουν ολοκληρωθεί όλα; Στο Eurogroup, δηλαδή, του Ιουνίου, πιστεύετε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Φασουλά, ξέρετε ότι βρισκόμαστε στην αρχή της τελικής διαπραγμάτευσης. Έχουμε στις 14 Μαΐου, όπως ανακοινώθηκε, την έλευση της τρόικας στην Ελλάδα, των θεσμών, όπου θα συζητηθούν τα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης και θα καταλήξουμε, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σε μία τεχνική συμφωνία, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί από το Eurogroup της 21ης Ιουνίου. Ταυτόχρονα, συζητάμε και για δύο άλλα ζητήματα. Το πρώτο είναι η ρύθμιση του ελληνικού χρέους, που, όπως ξέρετε, με βάση τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να επιτρέπει στην Ελλάδα να μην έχει χρηματοδοτικές ανάγκες στο μεσοπρόθεσμο διάστημα μεγαλύτερες από το 15% του ΑΕΠ και το δεύτερο ζήτημα που συζητάμε, είναι η μεταπρογραμματική εποπτεία, που  -όπως σας είπα- αυτό που συζητείται είναι ότι θα προσομοιάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό με το καθεστώς της μεταπρογραμματικής εποπτείας, το οποίο έχουν και οι υπόλοιπες χώρες που εξήλθαν από προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής. Δηλαδή, η Ιρλανδία, η Κύπρος και η Πορτογαλία. Θα πρόκειται δηλαδή για ένα καθεστώς συγκεκριμένο, το οποίο προβλέπεται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, με αποστολές των θεσμών, που, όμως, δεν θα συνεπάγονται και αξιολόγηση, όπως την ξέρουμε σήμερα. Διότι σήμερα ξέρετε πώς λειτουργεί η διαδικασία της αξιολόγησης. Οι θεσμοί έρχονται. Για να υπάρξει εκταμίευση από τη δανειακή σύμβαση, θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης. Αυτή η διαδικασία, αυτό το καθεστώς, τελειώνει τον Αύγουστο του 2018. Και από εκεί και πέρα, βεβαίως, θα υπάρχουν αποστολές, όπως υπάρχουν και στις άλλες χώρες, στην Κύπρο, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία, οι οποίες θα καταγράφουν σε μια έκθεσή τους την πορεία της ελληνικής οικονομίας, έτσι ώστε να ενημερώνεται το Eurogroup. 

ΤΣΙΚΡΙΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, πολλές φορές σας έχουμε ακούσει να λέτε ότι βρίσκεστε σε αγαστή συνεργασία με τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ κ.τ.λ., με τον κυβερνητικό σας εταίρο, όμως βλέπουμε βουλευτές των δύο κομμάτων της συγκυβέρνησης, τους είδαμε χθες για άλλη μια φορά, δημόσια να προβαίνουν σε ένα επεισόδιο το οποίο πραγματικά προκαλεί αίσθηση. Εσείς σαν κυβέρνηση τι συστάσεις έχετε να κάνετε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε δεν… πάντοτε εγώ ήμουν της άποψης ότι ο δημοκρατικός διάλογος είναι και εύλογος και θεμιτός, ωστόσο πρέπει να σας πω ότι το τελευταίο διάστημα μου κάνουν εντύπωση τοποθετήσεις, οι οποίες θα μπορούσε κανείς να πει ότι σε αρκετά μεγάλο βαθμό ταυτίζονται με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Νομίζω ότι ως προς αυτό, καλό θα ήταν όλοι οι βουλευτές να είναι λίγο πιο προσεκτικοί. 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, δύο οικονομικά θέματα θα ήθελα να ρωτήσω. Το πρώτο είναι ότι γράφτηκε στον κυριακάτικο τύπο σχετικά με τις επιβαρύνσεις στους ελεύθερους επαγγελματίες ότι υπάρχει ένα σχέδιο από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας για επιβολή ανώτατου πλαφόν 50% όσον αφορά το άθροισμα φόρων και εισφορών. Το δεύτερο είναι τι θα γίνει με τα κέρδη των κρατών μελών και της ΕκΤ από τα ελληνικά ομόλογα. Θα αποδοθούν ή αυτά μπορεί αργότερα να συμψηφιστούν με το χρέος;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, σε ότι αφορά τις ελαφρύνσεις για τις οποίες διαβάσατε, πρέπει να σας πω ότι δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο σχέδιο σε γνώση, τουλάχιστον δική μου. Αυτό το οποίο υπάρχει και το δήλωσε και ο πρωθυπουργός πριν από λίγο, το συζητήσαμε και στη βάση μιας ερώτησης η οποία έγινε από την κ. Ζορμπά, είναι η πολιτική βούληση εφόσον το επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας να ελαφρύνουμε τους πολίτες από τις συνέπειες της λιτότητας, πάντοτε ξαναλέω, εντός των ορίων των πρωτογενών πλεονασμάτων που έχουν τεθεί σε συμφωνία με τους δανειστές μας. Τώρα σε ότι αφορά το ζήτημα, το δεύτερο ζήτημα που θέσατε, δηλαδή, αν δεν κάνω λάθος θυμίστε μου ήταν το, α ναι, για τα κέρδη των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών αλλά και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από τα ομόλογα, τα οποία έχουν αγοράσει του ελληνικού δημοσίου. Στο βαθμό που μπορώ να μπω σε τέτοιες τεχνικές λεπτομέρειες, πρέπει να σας πω ότι τα λεγόμενα SMPs και ANFAs θα χρησιμοποιηθούν για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους ή και για επενδύσεις αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να συμφωνηθεί στην πορεία των διαπραγματεύσεων για την τελική έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα, ωστόσο, νομίζω ότι είναι από τα, όχι νομίζω, είναι δεδομένο ότι είναι ένα από τα ζητήματα τα οποία συζητάμε με τους δανειστές μας, στο πλαίσιο ακριβώς αυτών διαπραγματεύσεων.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.