Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε εγκύκλιο με τις οδηγίες εφαρμογής της υπ’ αριθ. 45231/20-04-2017 (Β’ 1445) Κοινής Υπουργικής Απόφασης “Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240)” (επισυνάπτεται). Στην εγκύκλιο αποσαφηνίζονται, μεταξύ άλλων, ότι:
  • Από την υποχρέωση απόκτησης τερματικού POS εξαιρούνται οι δικαιούχοι πληρωμής που πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες αποκλειστικά σε άλλες επιχειρήσεις (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
  • Οι δικαιούχοι πληρωμής οφείλουν να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα, τα οποία έχουν εκδοθεί από τετραμερές σύστημα πληρωμής (VISA, MASTER CARD, MAESTRO, UNION PAY) και να συμβάλλονται υποχρεωτικά με νομίμως αδειοδοτημένους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών.
  • Ως τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα προς εκπλήρωση της οριζόμενης υποχρέωσης νοούνται όλες οι διαθέσιμες συσκευές (πχ. ασύρματο και ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), μέθοδοι και εφαρμογές (πχ. Virtual POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (πωλήσεις εξ’ αποστάσεως).

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι ως αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση των ανωτέρω παραβάσεων έχουν οριστεί η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας με το ύψος του διοικητικού προστίμου επιβολής να ανέρχεται στα 1.500 ευρώ.

Τέλος, επισημαίνεται ότι απαλλάσσονται της επιβολής προστίμου κατά τη διενέργεια ελέγχου όσοι υπόχρεοι: α) δύνανται να αποδείξουν την αντικειμενική αδυναμία απόκτησης τερματικού αποδοχής καρτών επιδεικνύοντας στα ελεγκτικά όργανα την έγγραφη απόρριψη του αιτήματος χορήγησης από αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών, και β) δεν έχουν παραλάβει τερματικό αποδοχής μέσων πληρωμών με κάρτα μετά την παρέλευση της προθεσμίας παρότι έχουν υποβάλει έγκαιρα αίτηση σε πιστωτικό ίδρυμα.

Κλικ εδώ για την εγκύκλιο.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.