Σημεία από τον χαιρετισμό του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης, Γιάννη Δραγασάκη
Η ανακαίνιση και αναβάθμιση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» συντελέστηκε με τη μεγάλη συμβολή των εργαζομένων, αλλά και τη συνεργασία και ανοχή των επισκεπτών∙ επομένως, αυτό το έργο έχει μια βιωματική σχέση με όλους μας και πραγματικά χαίρομαι και προσωπικά για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
Όταν μου είχε μιλήσει για το έργο ο κ. Βελέντζας, τον είχα ακούσει με κάποια επιφύλαξη, για το εάν θα ολοκληρωνόταν στην ώρα του. Αλλά τώρα βλέπω ότι είχε δίκιο. Και είμαστε, λοιπόν, εδώ ακριβώς για να εξάρουμε ορισμένα χαρακτηριστικά που έχει αυτό το έργο.
Το πρώτο είναι ότι αποτελεί μια επιτυχή σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα∙ και έχουμε ανάγκη από τέτοιες συμπράξεις, με ποικίλες μορφές. Έχουμε ανάγκη από τη συνεργασία όλων των φορέων που μπορούν να έχουν έναν εποικοδομητικό ρόλο στην εκτίμηση και την επίλυση των προβλημάτων της χώρας. Παλιά, εκθειάζαμε άλλοι το δημόσιο τομέα, άλλοι τον ιδιωτικό τομέα…. Σήμερα, έχουμε μια κυβέρνηση που είναι πλουραλιστική, είμαστε ανοιχτοί, δεν κάνουμε διακρίσεις, αξιοποιούμε κάθε φορέα που μπορεί να έχει δυνατότητα συνεισφοράς στην ανάπτυξη. Και πιστεύω ότι το μέλλον βρίσκεται στη συνεργασία όλων αυτών των θεσμών και των φορέων που μπορούν να συμβάλλουν σε αναπτυξιακή κατεύθυνση. Το ότι το έργο αυτό διεκπεραιώθηκε έγκαιρα, ενώ ήταν απαιτητικό από άποψη διαχείρισης, πιστεύω ότι ήταν αποτέλεσμα ακριβώς του ότι υπήρξε συνεργασία όλων εκείνων των φορέων που χρειαζόταν να συμπράξουν, για να υπάρξει επιτυχής έκβαση.
Το δεύτερο που θέλω να παρατηρήσω, με αφορμή αυτό το έργο, είναι ότι είναι μια ευκαιρία να σκεφτούμε γύρω από την έννοια του σχεδιασμού της ανάπτυξης. Επί πολλά χρόνια υπήρχε ένα δίλημμα -κι εγώ συμμετείχα κατά καιρούς σε συζητήσεις εδώ στα Επιμελητήρια∙ να επεκτείνουμε το αεροδρόμιο «Καζαντζάκης» ή να κάνουμε νέο αεροδρόμιο; Δεκαετίες πέρασαν γύρω από αυτά τα διλήμματα. Σήμερα, διαπιστώνουμε ότι στην πράξη πρέπει να σκεφτόμαστε με τους εξής όρους: σχεδιάζουμε το μέλλον, αλλά να παρεμβαίνουμε στο παρόν. Δεν μπορούμε να αφήνουμε το παρόν στην εγκατάλειψή του, στο όνομα μελλοντικών απλώς σχεδίων και από την άλλη μεριά δεν μπορούμε μόνο να δρούμε εμβαλωματικά, απλώς να επεκτείνουμε, να κάνουμε επιμέρους παρεμβάσεις κ.ο.κ, αν δεν έχουμε και ένα όραμα για το μέλλον. Εδώ, λοιπόν, όπως είπε και ο αρμόδιος Υπουργός, έχουμε ένα καλό παράδειγμα, ότι, ενώ σχεδιάζουμε τη μελλοντική και πιο οριστική λύση στο θέμα των αερομεταφορών, ταυτόχρονα ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου
Το τρίτο που θα ήθελα να σημειώσω, επειδή έγιναν αναφορές, είναι ότι για τη δική μας κυβέρνηση, τα πράγματα είναι κάπως πιο «απλά», τα προβλήματα είναι δύσκολα, αλλά η μεθοδολογία μάς βοηθά, διότι εμείς νιώθουμε ότι είμαστε ένα συλλογικό σώμα κυβέρνησης. Βεβαίως, κάθε Υπουργός έχει τη δική του αρμοδιότητα, αλλά λειτουργούμε ως σύνολο. Είναι και μια αξία η συλλογικότητα στην οποία πιστεύουμε από παλιά. Και δεν βρίσκουμε λόγους να μη συνεχίζουμε να την πιστεύουμε. Θέλω, λοιπόν, να πω, μιας και είναι εδώ και ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι, ότι για εμάς, για την Κρήτη, αφετηρία μας είναι το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο, το οποίο κάναμε και στο οποίο όχι απλώς καταγράψαμε, αλλά συμφωνήσαμε σε προτεραιότητες. Θέλω, λοιπόν, να ενημερώσω ότι ήδη στο αρμόδιο γραφείο του Υπουργού, του Χριστόφορου Βερναρδάκη, ο οποίος είναι αρμόδιος για το συντονισμό αυτών των έργων, υπάρχει ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχουν καταγραφεί όλες οι δράσεις που αναφέρθηκαν στο Περιφερειακό Συνέδριο. Και πιστεύω ότι όλοι οι Υπουργοί, στο τέλος της θητείας αυτής της Κυβέρνησης, θα θέλουν να κάνουν τον απολογισμό τους στο λαό της Κρήτης, δείχνοντας ότι όχι μόνο υλοποίησαν αυτά που είπαμε, αλλά υπερβήκαμε και πολλά απ’ αυτά. Και επομένως, σε αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε. Σωστά κάνετε και ρωτάτε τον κ. Σπίρτζη σήμερα, τον άλλο Υπουργό αύριο, αλλά όλο αυτό ακριβώς συνθέτει αυτό που λέμε κυβερνητικό έργο.
Τώρα, για να πω την αλήθεια, προσωπικά αποδέχθηκα με χαρά την πρόσκληση να έρθω σε αυτά τα εγκαίνια και για τον εξής λόγο: Θεωρώ ότι είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε και για το μέλλον. Βγαίνουμε από τα μνημόνια, βγαίνουμε χωρίς προαπαιτούμενα, βγαίνουμε με έναν τρόπο καθαρό, όχι ότι δεν θα έχουμε υποχρεώσεις στο μέλλον. Αντιθέτως, η ευθύνη όμως της ανάπτυξης, από εδώ και πέρα, είναι αποκλειστικά δική μας. Πλέον, βγαίνουμε απ’ αυτή τη φάση, της βαθιάς ύφεσης, της κρίσης, της λιτότητας και της επιτροπείας, η οποία περιόριζε ακόμα και τη λειτουργία της δημοκρατίας στη χώρα μας. Τώρα, λοιπόν, η ευθύνη είναι δική μας, τώρα πρέπει να πορευθούμε με τα δικά μας σχέδια, τώρα πρέπει να δημιουργήσουμε τους δικούς μας μηχανισμούς εποπτείας και ελέγχου των πράξεών μας και ακριβώς αυτό -όπως είπα – έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε, αρχίζοντας από τα Περιφερειακά Συνέδρια.
Στη θέση, λοιπόν, μιας δεκαετίας κρίσης καλούμαστε να σχεδιάσουμε μια δεκαετία ανάπτυξης, μια δεκαετία δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης, μια δεκαετία εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υποδομών, μια δεκαετία που θέλουμε να καταγραφεί στην ιστορία ως η δεκαετία που η χώρα αυτή άλλαξε παραγωγικό πρότυπο, μπήκε σε μια νέα λογική απαλλαγμένη από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Κι εδώ στην Κρήτη γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει αυτό. Σημαίνει ότι αντί να έχουμε αυθαίρετη δόμηση, να έχουμε οργανωμένη δόμηση. Σημαίνει ότι αντί να έχουμε άναρχη ανάπτυξη, να έχουμε σχεδιασμένη ανάπτυξη. Σημαίνει ότι αντί να έχουμε επιχειρηματικότητα παράτυπη ή και παράνομη, να έχουμε επιχειρηματικότητα μέσα σε συγκεκριμένες υποδομές υποδοχής. Σημαίνει ότι αντί να μιλούμε για έργα επί δεκαετίες και να μη γίνεται τίποτα, να σχεδιάζουμε έγκαιρα, να αποφασίζουμε έγκαιρα, να κάνουμε επιλογές -οι επιλογές έχουν και ρίσκο καμιά φορά αλλά πρέπει να τις κάνουμε- και να υλοποιούμε γρήγορα. Σημαίνει, όπως είπα στην αρχή, να παρεμβαίνουμε, να μην υποτιμούμε τα άμεσα μέτρα ανακούφισης, άμα σχεδιάζουμε το μέλλον. Και αυτό πρέπει να το δούμε στην κλίμακα όλης της Κρήτης.
Οι αποφάσεις που πήραμε στο Συνέδριο, η ιδέα δηλαδή ότι η Κρήτη προσφέρεται πιλοτικά να προηγηθεί σε αυτό που λέμε νέο πρότυπο ανάπτυξης για τη χώρα, νομίζω ότι επιβεβαιώνεται στην πράξη. Στην Κρήτη έχουμε τουρισμό με δυναμική ανάπτυξη, έχουμε όμως και αγροτική οικονομία και μεταποίηση, που μέσω του τουρισμού μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω και έχουμε όλους αυτούς τους τομείς οι οποίοι πρέπει να διασυνδεθούν με την έρευνα, την επιστήμη, την 4η βιομηχανική επανάσταση. Αυτό, λοιπόν, το σύμπλεγμα είναι που πρέπει να κινηθεί προς τα μπροστά, όλο μαζί.
Και θα ήθελα να τελειώσω και να κάνω εδώ μία αναφορά στον κ. Βελέντζα, για να υπογραμμίσω δύο στοιχεία τα οποία τα είπε, αλλά ίσως δεν είναι ευρύτερα γνωστά. Αυτό που έχει πετύχει η συγκεκριμένη εταιρεία στα αεροδρόμια, λοιπόν, δηλαδή την αύξηση της συμμετοχής των ελληνικών προϊόντων στο σύνολο από 5% στο 30%, όπως μας είπε, αυτό ήταν ένα καλό παράδειγμα που μας ενθάρρυνε ως κυβέρνηση να σχεδιάσουμε, να υλοποιήσουμε και να επενδύσουμε στην ιδέα ότι ο τουρισμός μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης της αγροτικής και της μεταποιητικής παραγωγής. Και αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα, αν το σκεφτούμε καλά, αν δηλαδή το μερίδιο της τουριστικής κατανάλωσης -η συμμετοχή δηλαδή των ελληνικών προϊόντων- αυξηθεί έως και διπλασιαστεί, αυτό από μόνο του θα αποτελέσει έναν παράγοντα ανάπτυξης της ποιοτικής γεωργίας και της σύγχρονης μεταποίησης. Για να το επεκτείνω, εάν και τα αιολικά πάρκα και οι ήπιες μορφές ενέργειας συνδεθούν με την ύπαρξη μιας εγχώριας προστιθέμενης αξίας, αυτός είναι ένας δεύτερος τρόπος να ενισχύσουμε μέσω της ενέργειας πάλι τη μεταποίηση και την πρωτογενή παραγωγή κ.ο.κ.. Άρα, αυτό το σχέδιο που διαμορφώσαμε, θέλω να πω είναι υλοποιήσιμο και το δείχνει και το συγκεκριμένο παράδειγμα που αντιπροσωπεύουν τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών.
Σχετικά με το δεύτερο, που αναφέρθηκε, είχε την καλοσύνη να μας φέρει σε επαφή με τοn Διευθύνοντα Σύμβουλο της πολυεθνικής Dufry, ο οποίος δέχτηκε χωρίς κανένα «αντάλλαγμα», πέρα από το ενδεχόμενο όφελος που θα έχει κι εκείνος, να προβληθούν τα ελληνικά προϊόντα, σε 30 αεροδρόμια διεθνώς, από το Σάο Πάολο μέχρι τη Μόσχα, μέχρι το Πεκίνο κι ελπίζουμε και πιο πέρα, παντού να υπάρχουν τα ελληνικά προϊόντα με την ελληνική τυποποίηση, το «made in Greece».
Έφερα, λοιπόν, δύο παραδείγματα για να δείξω ότι από οικονομοτεχνική άποψη αυτά τα οποία λέμε, για νέο πρότυπο ανάπτυξης είναι εφικτά, είναι ρεαλιστικά. Αυτήν τη θετική προοπτική, τη βλέπουμε κι εδώ στην Κρήτη, όπου αρχίζει και ωριμάζει η ιδέα του Παγκρήτιου σχεδιασμού. Βλέπουμε κι εδώ στην Κρήτη να υποχωρούν οι ακραίοι τοπικισμοί, που στο παρελθόν έκαναν ζημιά, να υποχωρούν οι βραχυπρόθεσμες θεωρήσεις και να ενισχύονται εκείνες οι φωνές, εκείνες οι απόψεις, οι υπερτοπικές, οι οποίες ακριβώς βλέπουν το μέλλον σ’ ένα σχεδιασμό για την Κρήτη για το 2030, την Κρήτη της επόμενης δεκαετίας. Αυτά, λοιπόν, είναι που μας κάνουν αισιόδοξους, ότι όλοι μαζί μπορούμε να προχωρήσουμε.
Θα ήθελα, λοιπόν, να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν σ’ αυτό το έργο, να ευχαριστήσω ειδικότερα τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο, οι οποίοι προσφέρουν ένα τιτάνιο έργο εξυπηρετώντας εκατομμύρια επισκέπτες που έρχονται κάθε χρόνο στην πατρίδα μας.
Ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην τελετή εγκαινίων του ανακαινισμένου αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»
Σεβασμιότατε, κύριε Αντιπρόεδρε της Κυβέρνησης, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί Συνάδελφοι των κομμάτων και εκπρόσωποι των κομμάτων, κύριοι Βουλευτές, Εκπρόσωποι των παραγωγικών δυνάμεων της Κρήτης και των Εταιρειών που είναι στην οικογένεια του Τουρισμού, στην οικογένεια της Αεροπλοΐας και των Αεροδρομίων.
Όπως είναι γνωστό, η Κρήτη στο σύνολο της δεν είχε και δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για τους πολίτες της, για τις παραγωγικές δομές, για την πρωτογενή παραγωγή, τη μεταποίηση και τον Τουρισμό.
Είμαστε πραγματικά περήφανοι, πού ένα-ένα τα θέματα που εκκρεμούσαν για χρόνια λύνονται, υλοποιούνται, μπαίνουν σε διαδικασία υλοποίησης και άλλαξαν την εικόνα εγκατάλειψης του νησιού. Μία από τις κρισιμότερες υποδομές με επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της οικονομικής και της κοινωνικής ζωής του Ηρακλείου, της Κρήτης, αλλά και της χώρας, είναι το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» που παραδίδεται σήμερα, ανακαινισμένο, έπειτα από τη δωρεά των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών.
Όλοι γνωρίζουν, οι πολίτες, οι εταιρείες, οι εργαζόμενοι, οι επισκέπτες, ότι ο κορεσμός του αεροδρομίου αλλά και η κατάσταση των κτιριακών υποδομών του αεροδρομίου, δεν τιμούσε ούτε τη χώρα, ούτε την Κρήτη.
Αξίζει τον κόπο να σας ενημερώσουμε για την εξέλιξη της κίνησης στο αεροδρόμιο, για να έχουμε όλοι τα αντίστοιχα στοιχεία. Το 2010 υπήρχαν 3.887.040 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών. Το 2017 έχουν ανέλθει στις 7.484.490. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση των κινήσεων των αεροσκαφών. Το 2010 ήταν στα 26.003 αεροσκάφη, το 2017 έφτασαν τα 54.587 αεροσκάφη.
Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω τα ΚΑΕ, όλα τα στελέχη του και ιδιαίτερα τον Διευθύνοντα Σύμβουλο των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών, τον κ. Γιώργο Βελέντζα για τρεις λόγους:
Ο πρώτος, είναι η προσπάθεια στήριξης των ελληνικών προϊόντων, δηλαδή η προσπάθεια που κάνει η χώρα να αποκτήσει παραγωγική δομή, να σταθεί στα δικά της πόδια και να στηριχθούν αυτές οι δομές. Η παραγωγή μας.
Το δεύτερο είναι για τη δωρεά που μας φέρνει την προσθήκη 3.000 τ.μ. και την ανακαίνιση 8.000 τ.μ. Μία άλλη εικόνα. Καταλαβαίνουμε όλοι τις ευεργετικές συνέπειες και για τη χώρα και για την Κρήτη.
Το τρίτο που είναι επίσης σημαντικό, είναι, ότι δείχνει το δρόμο στην υγιή επιχειρηματικότητα. Στη συνείδηση του καθένα μας, όταν ωφελούνται κάποιοι από τις δημόσιες υποδομές και ιδιαίτερα κάποιες εταιρείες, ότι αυτές πρέπει να εισφέρουν. Είναι ένα σήμα στις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, στις εταιρείες του τουριστικού τομέα, ότι όταν κάποιοι κλάδοι ωφελούνται, πρέπει να εισφέρουν κιόλας στο κοινωνικό σύνολο. Και θα ήθελα εδώ να πω, ότι είναι το δεύτερο αεροδρόμιο που υλοποιούνται οι αναγκαίες υποδομές του, από δωρεά. Το πρώτο είναι το αεροδρόμιο της Πάρου από την Ολυμπιακή Αεροπορία, είναι εδώ ο κ. Βασιλάκης. Το δεύτερο είναι το σημερινό, που είναι μία ακόμη μεγαλύτερη δωρεά και με ακόμη καλύτερη σημασία για την Κρήτη και τη χώρα.
Έχει λοιπόν τη δική του αξία να αναλογιστούμε γιατί τέτοιες διαδικασίες ή τέτοιες ενέργειες, δεν έγιναν τόσα χρόνια, δεν κινητοποιήθηκαν αυτές οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της χώρας να βάλουν πλάτη στην προσπάθεια για να συμπληρωθούν οι αναγκαίες υποδομές.
Θα ήθελα επίσης να δώσω συγχαρητήρια στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αφού μέσα σε ένα χρόνο εγκαινίασε δύο αεροδρόμια με τη συνεργασία που είχε τόσο με τους δύο δωρητές, όσο και με τη συνεργασία που είχαν τα στελέχη της και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια, το αεροδρόμιο των Χανίων και το αεροδρόμιο στη Σητεία πριν από 3 χρόνια, που εγκαινιάσαμε, μόλις είχαμε αναλάβει την κυβέρνηση και το είχε υλοποιήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Να συγχαρούμε και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τα στελέχη, τον Διοικητή, τον Αερολιμενάρχη μας, την ομάδα μηχανικών που συνεργάστηκε με τις κατασκευαστικές εταιρείες και τις κατασκευαστικές εταιρείες, που μπόρεσαν να κάνουν τόσο γρήγορα το έργο.
Να σας ενημερώσω, ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε την προμελέτη τον Μάιο του 2017, τον Ιούλιο του 2017 ενέκρινε τη μελέτη εφαρμογής και σήμερα η επέκταση και ανακαίνιση του αεροδρομίου είναι έτοιμη. Είναι πραγματικά χρόνοι ρεκόρ και είναι πραγματικά και η συγκυρία τέτοια, που 4 αεροδρόμια μπόρεσαν μέσα σε τρία χρόνια να τεθούν στην υπηρεσία της χώρας.
Επομένως περιμένουμε να συνεχίσετε τις προσπάθειες, την ολοκλήρωση των κλιματιστικών συστημάτων που τρέχουνε, μιας που ρωτήσατε, των απαραίτητων εξοπλισμών για τις αποσκευές, των ιμάντων, που επίσης ολοκληρώνετε και βέβαια να βγάλετε μέσα στην εβδομάδα κύριε Διοικητά το διαγωνισμό για τους χώρους στάθμευσης, για τα 26 στρέμματα, για να ανασάνει το αεροδρόμιο και σε σχέση με τις μεταφορές και τις συνδέσεις του. Έχει γίνει ενοποίηση του χώρου αφίξεων. Και ακολουθούν και άλλα.
Φίλες και φίλοι,
Η Κρήτη μπορεί να έχει πλέον αεροδρόμιο για το οποίο δε ντρεπόμαστε πια. Ενα σύγχρονο αεροδρόμιο, το οποίο θα λειτουργήσει για αρκετά χρόνια μέχρι να υλοποιηθεί το Καστέλι. Εδώ θα ήθελα να βάλω μία άνω τελεία. Σεβόμαστε κάθε φωνή που έχει αντίθετη άποψη από μας, αρκεί να μην έχει άλλες σκοπιμότητες από πίσω. Οι κάτοικοι, οι πολίτες, που θα απαλλοτριωθούν οι περιουσίες τους στο Καστέλι, έχουν δίκιο. Πρέπει να πάρουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις ιδιαίτερα όσοι ζουν από αυτές τις εκτάσεις, έχουν τις ελιές, την πρωτογενή τους παραγωγή.
Και εκεί είμαστε μαζί τους, να συνηγορήσουμε ώστε οι δικαστικές αποφάσεις, καθώς φαντάζομαι, ότι είναι και κοινός τόπος όλων των πολιτικών δυνάμεων να μην αποζημιωθούν μόνο για την έκταση, αλλά και για τη δραστηριότητα που έχουν.
Το αεροδρόμιο στο Καστέλι από τα στοιχεία που ακούσατε είναι μία Υποδομή που τη χρειαζόταν η Κρήτη. Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς ειδικός, συγκοινωνιολόγος ή ειδικός στα αεροδρόμια, για να καταλάβει, ότι η Κρήτη και το Ηράκλειο, χρειάζεται ένα πολύ μεγαλύτερο αεροδρόμιο. Είναι ένας διαγωνισμός που γίνεται στο πλαίσιο της νέας γενιάς των ΣΔΙΤ. Θα υπάρχει 2% από τον τζίρο του αεροδρομίου ανταποδοτικά στο Δήμο και στην Περιφέρεια της Κρήτης, με σεβασμό και στο περιβάλλον, στην ενεργειακή αναβάθμιση.
Πρέπει κατά τη γνώμη μου αυτά τα θετικά να αναδειχθούν. Εμείς, το έχουμε αποδείξει ότι δεν κάνουμε διακρίσεις αν οι Περιφερειάρχες ανήκουν στο ΣΥΡΙΖΑ ή αν ανήκουν σε άλλη παράταξη και αυτό μπορούν να σας το πουν και οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες σε όλη τη χώρα.
Επομένως, έχει τα πλεονεκτήματα που για πρώτη φορά υπάρχουν σε Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και θα προχωρήσει πάντα σε συνεργασία με τον Δήμο και την Περιφέρεια, για να έχουμε τα βέλτιστα οφέλη. Δεν είναι δημοτικό το αεροδρόμιο. Είναι ένα διεθνές αεροδρόμιο, που θα φιλοξενήσει το Ηράκλειο και θα αναπτύξει και την Κρήτη και τη χώρα.
Θα βρεθούμε λοιπόν σύντομα μαζί. Το Καστέλι έχει και δύο δρόμους. Δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο. Τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και με τη Νότια Κρήτη. Θα βρεθούμε λοιπόν πολύ σύντομα μαζί, γιατί τον Μάιο έχουμε πολλή δουλειά.
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του ΒΟΑΚ, μετά από δεκαετίες. Άρα, οφείλουμε, αμέσως μετά, να ενημερώσουμε τους πολίτες για το πλήρες χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, τις φάσεις, για την κάθε λεπτομέρεια. Οχι για κανένα άλλο λόγο, όχι μόνο γιατί το αισθανόμαστε υποχρέωση μας, αλλά γιατί δεν πρέπει να αφεθεί κανένα περιθώριο σε όσους για κάθε έργο και για κάθε δράση παραπληροφορούν τους πολίτες στην αρχή και στη συνέχεια, θέλουν να οικειοποιηθούν αυτές τις δουλειές.
Ο υπάρχων δρόμος, όπως και το αεροδρόμιο το ίδιο, είναι το ίδιο ακριβώς μοντέλο. Μέχρι να κατασκευαστούν, δε μπορούν να είναι στη σημερινή κατάντια. Δε μπορεί να θρηνούμε θύματα και δικών μας ανθρώπων και επισκεπτών κάθε βδομάδα. Ως το τέλος Μαΐου λοιπόν, θα γίνουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τους κόμβους. Δεν είναι δύο οι κόμβοι, είναι τρεις οι κόμβοι. Είναι και στα Χανιά ένας πρόσθετος.
Δυστυχώς, οι δομές που υπήρχαν για τα οδικά έργα στην Κρήτη, για να εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες, δεν απέδιδαν. Και το λέω αυτό, γιατί οι κόμβοι δεν είχαν ωριμότητα προκειμένου να δημοπρατηθούν από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Τις πήρε το Υπουργείο, ωρίμασε τις ελλείψεις που υπήρχαν και τέλος Μαΐου θα είμαστε έτοιμοι για να δημοπρατήσουμε.
Επειδή στην αίθουσα είναι εκτός από τους Βουλευτές του νομού και ο Γιάννης Δραγασάκης, πού κατάγεται από την Ιεράπετρα και ακολουθεί και στην ομιλία, αλλά μας εποπτεύει κιόλας ως Αντιπρόεδρος, δε γίνεται να μη θυμηθούμε τα αρδευτικά έργα, που πρέπει να γίνουν στην Κρήτη. Αυτά που έχουμε δεσμευτεί τόσο για την Ιεράπετρα, όσο και για το Οροπέδιο, όσο και για τα φράγματα και τις άλλες υποδομές, τις αρδευτικές, αλλά και της ύδρευσης που πρέπει να ολοκληρωθούν.
Να ευχαριστήσω ξανά τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ειδικά, τον Γιώργο Βελέντζα και όχι απλώς να τον παροτρύνω, να του πω να ετοιμάζεται και εκείνος και ο κ. Βασιλάκης και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των εταιρειών, -που δεν θα τη γλιτώσουν-, για την επόμενη δωρεά που πρέπει να κάνουν, για το επόμενο αεροδρόμιο της χώρας.
Να είστε καλά.