Σας ενημερώνουμε ότι από την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017 ξεκινούν οι καταθέσεις αιτήσεων για τη χορήγηση της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης που αφορά τις πληγείσες επιχειρήσεις από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017, σύμφωνα με την Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./οικ. 1720/Α32/28.11.2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Η ενίσχυση θα χορηγηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη μορφή επιδόματος, ύψους 8.000€.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, η κατάθεση των αιτήσεων θα γίνεται στον 1ο όροφο του Δημαρχείου Μάνδρας και στο ΚΕΠ Ν. Περάμου.
Για την κατάθεση των αιτήσεων, θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις με βάση το αρχικό γράμμα του ονόματος της επιχείρησης, ως κάτωθι:
ΗΜ/ΝΙΑ | ΜΑΝΔΡΑ | ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ |
(ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ:) | ||
07/12/2017 | Α – Ι | Α – Γ |
08/12/2017 | Κ – Λ | Δ – Κ |
09/12/2017 | Μ – Ο | Λ – Π |
10/12/2017 | Π – Ρ | Ρ – Ω |
11/12/2017 | Σ – Ω |
Οι επιχειρήσεις των οποίων οι επωνυμίες απαρτίζονται από λατινικούς χαρακτήρες θα εξυπηρετηθούν σύμφωνα με την αντιστοιχία τους στο ελληνικό αλφάβητο.
Για την υποβολή των αιτήσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης των πληγέντων.
Ακολουθούν συνημμένα πίνακες με το έντυπο της αίτησης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση:
Πραγματοποιήθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου οι πρώτες εκταμιεύσεις του έκτακτου επιδόματος των 5.000 ευρώ, στους δικαιούχους πλημμυροπαθείς της Δυτικής Αττικής, όπως ανακοίνωσε και δεσμεύτηκε για την άμεση καταβολή τους, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας .
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έναρξη του προγράμματος κατάθεσης αιτήσεων ξεκίνησε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου και οι πρώτες εκταμιεύσεις ξεκίνησαν ένα μόλις 24ωρο μετά την ανακοίνωση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποβολή των αιτήσεων.
Προς αποφυγή σκόπιμης παραπληροφόρησης στους πληγέντες συμπολίτες μας, συγκεκριμένων μέσων μαζικής ενημέρωσης, που χθες μιλούσαν για πλήθος δικαιολογητικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών επαναλαμβάνουμε ότι για την κατάθεση της αίτησης (το έντυπο της αίτησης είναι τυποποιημένο και δίνεται στους πολίτες) με τα στοιχεία του αιτούντα (στα στοιχεία περιλαμβάνεται το ΑΦΜ του αιτούντα και το IBAN του λογαριασμού του) απαιτούνται :
- Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής (για την ταυτοποίηση του αιτούντα).
- Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας ή του/της ενοικιαστή/-τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα. (προκειμένου να αποφευχθεί 2η αυτοψία).
- Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου, κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας και του χρήστη της κατοικίας.
Σημειώνεται ότι τα υπόλοιπα στοιχεία αναζητούνται και διασταυρώνονται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των πολιτών και του πλήθους των απαιτούμενων δικαιολογητικών, που συνήθως απαιτούνται.
Στην περίπτωση που κάποιος αιτών δεν έχει συμπληρώσει στοιχεία της αίτησης ή δεν έχει καταθέσει ένα από τα τρία παραπάνω δικαιολογητικά ειδοποιείται τηλεφωνικά από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, για να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία.
Παρακαλούμε για την υπεύθυνη ενημέρωση των πλημμυροπαθών συμπολιτών μας, που δοκιμάζονται.
Υπενθυμίζουμε ότι η κατάθεση των αιτήσεων γίνεται στον 1ο όροφο του Δημαρχείου Μάνδρας και στο ΚΕΠ Ν. Περάμου. Για την κατάθεση των αιτήσεων, θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις με βάση το αρχικό γράμμα του επωνύμου του πληγέντος, ως κάτωθι:
ΗΜ/ΝΙΑ | ΜΑΝΔΡΑ | ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ |
(ΕΠΙΘΕΤΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΌ:) | ||
29/11/2017 | Α – Ι | Α – Γ |
30/11/2017 | Κ – Λ | Δ – Κ |
1/12/2017 | Μ – Ο | Λ – Π |
2/12/2017 | Π – Ρ | Ρ – Ω |
3/12/2017 | Σ – Ω |
Για την υποβολή των αιτήσεων τηρείται σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης των πληγέντων.
Για τους πληγέντες οι οποίοι δεν πρόλαβαν ή δεν θα μπορέσουν να καταθέσουν την αίτησή τους σύμφωνα με το ανωτέρω πρόγραμμα, θα ανακοινωθούν νέες ημερομηνίες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου κατάθεσης των αιτημάτων των πολιτών.
Μετά την ολοκλήρωση υποβολής αιτήσεων για τη χορήγηση του επιδόματος για τις κατοικίες, θα ξεκινήσει άμεσα η αντίστοιχη διαδικασία που θα αφορά στους δικαιούχους του επιδόματος των 8.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις.
Σημειώνεται ότι οι πληγέντες , πέραν του έκτακτου επιδόματος των 5.000 ευρώ για τις κατοικίες, που ήδη ξεκίνησε να καταβάλλεται στους δικαιούχους, και των 8.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις, θα αποζημιωθούν πρόσθετα για τις ζημιές που υπέστησαν με βάση την κείμενη νομοθεσία ως εξής:
– 1.000 ευρώ ανά τ.μ. για ανακατασκευή κατοικιών
– 500 ευρώ ανά τ.μ. για ανακατασκευή επαγγελματικού χώρου
– 300 ευρώ ανά τ.μ. για ανακατασκευή αποθήκης
– 60 ευρώ ανά τ.μ. για επιδιορθώσεις κατοικιών
– 40 ευρώ ανά τ.μ. για επιδιορθώσεις επαγγελματικών χώρων
– 20 ευρώ ανά τ.μ. για επιδιορθώσεις αποθηκών
Σημειώνεται ότι η αποζημίωση, μέχρι 150 τμ, αποτελείται από 60% δωρεάν κρατική αρωγή και 40% άτοκο δάνειο ενώ τυχόν υπόλοιπο καλύπτεται από άτοκο δάνειο.
Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με την Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./οικ. 1720/Α32/28.11.2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση, τα πληγέντα φυσικά πρόσωπα (ιδιοκτήτες/ ενοικιαστές/ με δωρεάν παραχώρηση) από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017, δύνανται να καταθέσουν σχετική αίτηση για τη χορήγηση της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης για τις κατοικίες τους (συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών που εξυπηρετούν την κατοικία) που έχουν πληγεί. Η ενίσχυση θα χορηγηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη μορφή επιδόματος, ύψους 5.000€, στους δικαιούχους των κατοικιών.
Η αίτηση (με τα συνημμένα δικαιολογητικά, όπως αυτά περιγράφονται παρακάτω) θα πρέπει να απευθύνεται προς τη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδας (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.), οδός Ι. Κόνιαρη 43, 114 71, Αθήνα.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, η κατάθεση των αιτήσεων θα γίνεται στον 1ο όροφο του Δημαρχείου Μάνδρας και στο ΚΕΠ Ν. Περάμου. Για την κατάθεση των αιτήσεων, θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις με βάση το αρχικό γράμμα του επωνύμου του πληγέντος, ως κάτωθι:
ΗΜ/ΝΙΑ | ΜΑΝΔΡΑ | ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ |
(ΕΠΙΘΕΤΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΌ:) | ||
29/11/2017 | Α – Ι | Α – Γ |
30/11/2017 | Κ – Λ | Δ – Κ |
1/12/2017 | Μ – Ο | Λ – Π |
2/12/2017 | Π – Ρ | Ρ – Ω |
3/12/2017 | Σ – Ω |
Για την υποβολή των αιτήσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ώρα προσέλευσης των πληγέντων.
Για τους πληγέντες οι οποίοι δεν θα μπορέσουν να καταθέσουν την αίτησή τους σύμφωνα με το ανωτέρω πρόγραμμα, θα ανακοινωθούν σύντομα νέες ημερομηνίες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου κατάθεσης των αιτημάτων των πολιτών.
Για την υποβολή της αίτησης απαιτείται φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας, ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής, φωτογραφίες της όψεως και των χώρων μετά την πλημμύρα και λογαριασμό της ΔΕΗ ή ύδρευσης ή τηλεφώνου.
Μετά την ολοκλήρωση υποβολής αιτήσεων για χορήγηση επιδόματος για κατοικίες, θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση που θα αφορά στις επιχειρήσεις.
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση, είναι τα παρακάτω:
- Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.
- Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/-τριας ή του/της ενοικιαστή/-τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα. (προκειμένου να αποφευχθεί 2η αυτοψία).
- Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου, κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας και του χρήστη της κατοικίας.