Οι «Κασσάνδρες» που προέβλεπαν μεγάλη μείωση των μαθητών στα ΕΠΑΛ διαψεύδονται πανηγυρικά. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, παρατηρείται αύξηση του μαθητικού δυναμικού, τόσο στη βασική δομή των ΕΠΑΛ όσο και στο νέο θεσμό του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης μαθητείας, που αναπτύσσεται από την προηγούμενη σχολική χρονιά και έχει ήδη τεράστια αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ & ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ | ||||||||
ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ | Α’ ΤΑΞΗ | Β’ ΤΑΞΗ | Γ’ ΤΑΞΗ | Δ’ ΤΑΞΗ | ΣΥΝΟΛΟ | ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ | ΓΕΝ. ΣΥΝΟΛΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ |
2016-17 | 19782 | 34876 | 29314 | 2669 | 86641 | 1175 | 87816 | |
2017-18 | 19917 | 36551 | 27337 | 4144 | 87949 | 2800 | 90749 | +3,3% |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΠΕΘ | ||||||||
ΣΗΜ.: ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΣ ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ |
Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει, για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, γεγονός που αποδεικνύεται από το σύνολο των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που έχουμε δρομολογήσει για την ουσιαστική της αναβάθμιση.
Στόχος μας είναι η ΕΕΚ να καταστεί από μια επιλογή ανάγκης, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, μια συνειδητή επιλογή για τους μαθητές/-τριες και τους νέους κι ως προς αυτό καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια.
Στην κατεύθυνση αυτή προωθήθηκαν οι θεσμικές αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ και η λειτουργία του μεταλυκειακού έτους, διευρύνθηκαν οι δυνατότητες πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΤΕΙ, Πανεπιστήμια, Στρατιωτικές σχολές, νέες διετείς δομές).
Από την τρέχουσα σχολική χρονιά προωθείται η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών και η συγγραφή νεών βιβλίων, η ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού, η διεύρυνση των προγραμμάτων μαθητείας. Επίσης εξελίσσεται ήδη μια φιλόδοξη δράση που στοχεύει στην αναβάθμιση των ΕΠΑΛ με τίτλο «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», με την οποία επιδιώκουμε την ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου του σχολείου, την καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής και την υποστήριξη των μαθητών (πρόσληψη αναπληρωτών για εναλλακτικής μορφής ενισχυτική διδασκαλία, καθώς και πρόσληψη ψυχολόγων για ψυχοκοινωνική στήριξη).
Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι για το Υπουργείο Παιδείας, η επιλογή της ουσιαστικής στήριξης και της ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι μια συνειδητή και διαρκής πολιτική που ξεκίνησε το 2015 και ξεδιπλώνεται σταδιακά. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε και τα επόμενα χρόνια.