Καλό μεσημέρι.
Καθώς συνεχίζονται οι έρευνες για τον αγνοούμενο Σμηναγό, θα ήθελα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μας στους οικείους του νεκρού Υποσμηναγού και στην Πολεμική μας Αεροπορία. Το δυσάρεστο αυτό γεγονός συνέπεσε με τη συμπλήρωση 27 χρόνων από την κρίση των Ιμίων και τη θυσία στο βωμό του καθήκοντος τριών Ελλήνων Αξιωματικών. Η Πολιτεία και το Έθνος αποτίουν φόρο τιμής στους πεσόντες και αναγνωρίζουν τη θυσία, την αυτοθυσία και την αυταπάρνηση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.
Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Τόκιο
Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ολοκληρώνει σήμερα την επίσημη επίσκεψή του στην Ιαπωνία. Χθες, είχε διαδοχικές συναντήσεις με τον διάδοχο του ιαπωνικού θρόνου, τον Πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων και τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, ενώ συναντήθηκε και με στελέχη του εθνικού φορέα επιχειρήσεων και ομίλων της Ιαπωνίας. Σήμερα συναντήθηκε με θεσμικούς επενδυτές, απηύθυνε χαιρετισμό σε ελληνο-ιαπωνική επιχειρηματική ημερίδα και έδωσε διάλεξη στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο.
Ο Πρωθυπουργός και ο Ιάπωνας ομόλογός του υπέγραψαν Κοινή Δήλωση Στρατηγικής Συνεργασίας Ελλάδας και Ιαπωνίας, η οποία αναβαθμίζει τις διμερείς σχέσεις και τη συνεργασία των δύο χωρών σε μια σειρά από τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Υπογράφηκαν επίσης:
-Μνημόνιο Συνεργασίας στον τομέα του Τουρισμού.
-Διακανονισμός μεταξύ Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών & Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και αντίστοιχου φορέα της Ιαπωνίας.
-Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ Ελληνικής Εταιρείας Εξαγωγικών Πιστώσεων και του αντίστοιχου ιαπωνικού Nippon Export & Investment Insurance (NEXI).
-Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ Enterprise Greece και αντίστοιχου φορέα Japan External Trade Organisation (JETRO).
-Επιτεύχθηκε, επίσης, συμφωνία επί του κειμένου Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας, η οποία αναμένεται να υπογραφεί εντός του έτους.
Μιλώντας σε στελέχη του εθνικού φορέα επιχειρήσεων και ομίλων της Ιαπωνίας, ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και κάλεσε τους Ιάπωνες επιχειρηματίες να επενδύσουν στη χώρα μας.
Ανέφερε, ανάμεσα, στα άλλα ότι:
-Η ελληνική οικονομία βρίσκεται τώρα σε δυναμική πορεία και σε τροχιά υψηλής ανάπτυξης.
-Αναπτύχθηκε σχεδόν 5,6% το 2022, ρυθμός σχεδόν διπλάσιος του μέσου όρου ανάπτυξης στην υπόλοιπη Ευρωζώνη.
-Οι εξαγωγές ως ποσοστό του Α.Ε.Π. σήμερα ξεπερνούν ήδη το 40%.
-Είχαμε σημαντική αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, καταγράφοντας ρεκόρ το 2021 και το 2022, γεγονός που αποδεικνύει ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν πολύ ελκυστικό προορισμό για άμεσες ξένες επενδύσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, τον πιο ελκυστικό επενδυτικό προορισμό στην Ανατολική Μεσόγειο. Και αυτό διότι ακολουθούμε μια συνετή δημοσιονομική πολιτική. Μειώσαμε τους φόρους, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα μας, ενώ ταυτόχρονα προχώρησαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε όλα τα μέτωπα και έχει εξυγιανθεί το τραπεζικό σύστημα.
Υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός ότι εντός του 2023 θα φτάσουμε στην επενδυτική βαθμίδα και αυτό θα ανοίξει νέες δυνατότητες για τα ιαπωνικά κεφάλαια, έτσι ώστε να επανατοποθετηθούν στην Ελλάδα.
Με αυτά τα δεδομένα κάλεσε τους Ιάπωνες επενδυτές που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην περιοχή μας, να εξετάσουν την Ελλάδα ως πρωταρχικό επενδυτικό προορισμό τους.
Η ακτινοβολία της Ελλάδας δεν περιορίζεται πια μόνο στον άμεσο περίγυρό της ή στους παραδοσιακούς συμμάχους της. Το πεδίο της εξωτερικής μας πολιτικής διευρύνεται και επεκτείνεται, με άμεσο αντίκτυπο στην ισχυροποίηση της Πατρίδας μας σε όλους τους τομείς.
Για την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας μας από τον οίκο αξιολόγησης Fitch Ratings.
Ο Πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας μας από τον οίκο αξιολόγησης Fitch Ratings. Πρόκειται, άλλωστε, για μία εξέλιξη που φέρνει την οικονομία μας μόλις ένα σκαλί από την επενδυτική βαθμίδα και συνιστά άλλη μια επιβεβαίωση της ορθότητας, της υπευθυνότητας, αλλά και της αποτελεσματικότητας της πολιτικής μας.
Είναι η 12η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας στα 3,5 χρόνια διακυβέρνησης και -όπως επισημαίνει ο διεθνής οίκος- οφείλεται στην καλύτερη εκτέλεση του Προϋπολογισμού, στις προβλέψεις για καλύτερα αποτελέσματα στο δημοσιονομικό έλλειμμα και το δημόσιο χρέος της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη, και βέβαια στο γεγονός -όπως σημειώνει η ίδια η Έκθεση- ότι «οι Αρχές συνεχίζουν να σημειώνουν πρόοδο στη μεταρρυθμιστική ατζέντα».
Πρόκειται δηλαδή για καρπό των προσπαθειών μας, τον καρπό των μεταρρυθμίσεων και των διαρθρωτικών αλλαγών που προωθήσαμε σε αυτή την πρώτη μας τετραετία. Της συρρίκνωσης της ανεργίας και της εμπροσθοβαρούς αξιοποίησης των ευρωπαϊκών πόρων, πρωτίστως από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση αυτή, συνεχίζουμε και θα πετύχουμε περισσότερα και καλύτερα, μέσω των οποίων θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε τους μισθούς και το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων πολιτών, της ελληνικής κοινωνίας.
Η Κυβέρνηση δίπλα στον καλλιτεχνικό κόσμο
Σε ό,τι αφορά τις ανησυχίες καλλιτεχνών που εκδηλώθηκαν μετά το πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 η θέση της Κυβέρνησης ήταν σαφής από την πρώτη στιγμή. Το Προεδρικό Διάταγμα ρυθμίζει τα προσόντα όλων των κλάδων για προσλήψεις σε θέσεις διοικητικού -και όχι καλλιτεχνικού- χαρακτήρα στο Δημόσιο. Δεν ρυθμίζει, δηλαδή, και συνεπώς δεν αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες προσλαμβάνονται και αμείβονται στο Δημόσιο Τομέα για οτιδήποτε έχει να κάνει με την καλλιτεχνική τους ιδιότητα.
Παρόλα αυτά, για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία αλλά κυρίως για να γίνει απολύτως ξεκάθαρη η βούληση της Κυβέρνησης για στήριξη, αναβάθμιση και όχι υποβάθμιση του κλάδου, η Κυβέρνηση -όπως ανακοίνωσε με σχετική ανάρτησή του ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- καταρτίζει και θα προωθήσει πολύ σύντομα στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που θα εξαιρεί ρητά τις προσλήψεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο σε σχέση με το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα. Ξεκαθαρίζει, έτσι, το μισθολογικό τοπίο για τους καλλιτέχνες, ώστε να είναι απολύτως σαφές ότι εξαιρούνται από τον ΑΣΕΠ και πληρώνονται με άλλον τρόπο.
Προκειμένου, μάλιστα, να διορθωθούν αστοχίες και λάθη που παρατηρήθηκαν διαχρονικά σε Ο.Τ.Α., επεκτείνεται και στους Δήμους η υποχρέωση για τη χρήση ειδικού και όχι ενιαίου μισθολογίου, έτσι ώστε οι καλλιτέχνες να προσλαμβάνονται και να αμείβονται με δίκαιο τρόπο που αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της φύσης του καλλιτεχνικού επαγγέλματος.
Παράλληλα, η Κυβέρνηση -όπως έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός- είναι αποφασισμένη να δώσει καθαρές λύσεις, έτσι ώστε η χώρα μας να αποκτήσει ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα για τις παραστατικές τέχνες. Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει ήδη από το 2021 ξεκινήσει, σε συνεργασία με τις κρατικές σχολές, την απαραίτητη προεργασία. Τώρα, η Κυβέρνηση είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα, ικανοποιώντας ένα διαρκές, ένα δίκαιο αίτημα δεκαετιών: Προχωρά άμεσα στην κατάρτιση οδικού χάρτη, με τον οποίο η χώρα μας θα αποκτήσει ως το 2025 δημόσιες, πανεπιστημιακού επιπέδου, σπουδές για τις παραστατικές τέχνες.
Προχωρά, επίσης, στη διαβάθμιση της ωδειακής εκπαίδευσης που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της μουσικής παιδείας στην Πατρίδα μας, καθώς η ωδειακή παιδεία στη χώρα μας διέπεται ακόμα από Βασιλικό Διάταγμα του 1957.
Για το σκοπό αυτό δημιουργούνται τρεις διυπουργικές Ομάδες Εργασίας, μία για το θέατρο και τη δραματική τέχνη, μία για το χορό και μία για τη μουσική, με τη συμμετοχή μεταξύ άλλων των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού, φορέων όπως η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, των διευθυντών των κρατικών σχολών, με τη συμμετοχή καταξιωμένων καλλιτεχνών και από τις τρεις μορφές παραστατικών τεχνών που ανέφερα προηγουμένως, και φυσικά, σε εκτενή τακτική διαβούλευση με τα αντιπροσωπευτικά κλαδικά και σπουδαστικά σωματεία. Και σε αυτήν την περίπτωση, η Κυβέρνησή μας αποδεικνύει με πράξεις και όχι με λόγια ότι δεν είναι δογματική, αποδεικνύει με πράξεις και όχι με ευχολόγια, την αποφασιστικότητά της να βρεθεί λύση σε ένα πρόβλημα που χρονίζει εδώ και πολλές δεκαετίες.
Δρομολογούνται άλλα τέσσερα προγράμματα προληπτικής ιατρικής
Θέλω να υπογραμμίζω ότι η Κυβέρνηση έδωσε και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προληπτική ιατρική. Αποτελεί, άλλωστε, επιστημονική διαπίστωση, αλλά και κοινή πλέον πεποίθηση ότι η πρόληψη σώζει ζωές. Αυτό ακριβώς επιβεβαιώνεται και από την εφαρμογή του προγράμματος πρόληψης κατά του καρκίνου του μαστού, «Φώφη Γεννηματά», που μπήκε πρόσφατα σε εφαρμογή. Αφορά συνολικά 1,3 εκατομμύρια γυναίκες ηλικίας 50-69 ετών και περιλαμβάνει δωρεάν ψηφιακή μαστογραφία, υπερηχογράφημα και κλινική εξέταση από γιατρό.
Ήδη, 4.700 από τις 80.000 γυναίκες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα αυτό, κατάφεραν να εντοπίσουν γρήγορα, έγκαιρα ευρήματα σε πρώιμο στάδιο.
–Επιλογή της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στην κατάρτιση και εφαρμογή σειράς άλλων προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής. Το επόμενο βήμα γίνεται σήμερα, καθώς στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για την κύρωση σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Δημοσίου και του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, που ψηφίζεται στη Βουλή, περιλαμβάνεται πρόγραμμα δωρεάν προληπτικής οδοντιατρικής φροντίδας για όλα τα παιδιά της χώρας, ηλικίας 6 έως 12 ετών. Αφορά 660.000 παιδιά και το κόστος καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σημειώνεται ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή τρία ακόμη προγράμματα στην κατεύθυνση αυτή, στην κατεύθυνση της προληπτικής ιατρικής:
–Το πρόγραμμα πρόληψης του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας που αφορά 2,5 εκατομμύρια γυναίκες ηλικίας 21-65 ετών.
–Το πρόγραμμα πρόληψης καρκίνου παχέος εντέρου που αφορά 3,8 εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 50-70 ετών.
–Το πρόγραμμα για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων που αφορά 5,5 εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 30-70 ετών.
Η υγεία είναι το πλέον κρίσιμο αγαθό, είναι το πλέον κρίσιμο και σημαντικό ζήτημα για τον πληθυσμό και η Κυβέρνηση, σταθερά, ακλόνητα, αγωνίζεται για να βελτιώσει και το Ε.Σ.Υ. και όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες που αφορούν στην υγεία του ελληνικού λαού.
Για τη συζήτηση στην Βουλή
Η συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή, μετά την υποβολή πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, κατέληξε σε μια δεινή κοινοβουλευτική -όχι όμως μόνο κοινοβουλευτική, αλλά και πολιτική- ήττα του κ. Τσίπρα προσωπικά, ο οποίος πήρε πάνω του όλη τη διαδικασία, από την αρχή μέχρι το τέλος. Και αποτελεί δεινή ήττα όχι μόνο επειδή η πρόταση απορρίφθηκε πανηγυρικά, αλλά γιατί φάνηκε ολοκάθαρα η γύμνια θέσεων και επιχειρημάτων τόσο του κ. Τσίπρα προσωπικά, όσο και του ΣΥΡΙΖΑ συνολικά.
Ο κ. Τσίπρας επεδίωξε και επιδιώκει να προηγηθεί η πολιτική διαχείριση της δικαστικής διερεύνησης. Το κάνει γιατί αυτό ευνοεί τη συκοφαντία και τη σπέκουλα, οι οποίες αποτελούν τη μοναδική αντιπολιτευτική ύλη του ΣΥΡΙΖΑ, αφού δεν έχει τίποτα ουσιαστικό, πρακτικό και ωφέλιμο να πει. Επενδύει στις μυθοπλασίες, στους εξωφρενικούς ισχυρισμούς και την τοξικότητα. Θυμίζω απλώς ότι στο παρελθόν η Δικαιοσύνη αποδόμησε και ανέτρεψε τις συκοφαντικές εκστρατείες του ΣΥΡΙΖΑ, στα υποτιθέμενα μεγάλα ή μεγαλύτερα σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης που κατασκεύασε, με αποτέλεσμα ο κ. Τσίπρας να βρεθεί έκθετος. Με την ολοκλήρωση της δικαστικής διερεύνησης και της συγκεκριμένης υπόθεσης, θα έλθει για άλλη μια φορά η πικρή, για τον κ. Τσίπρα, ώρα της πολιτικής αποτίμησης.
Επιπλέον, ο λόγος του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης αυτής, αποκάλυψε τον αφόρητο ερασιτεχνισμό που τους διέπει σε όλα τα ζητήματα. Είπαν διάφορα ασύνδετα για το τι θα ήθελαν να γίνει, χωρίς να έχουν ιδέα αν αυτά πραγματικά γίνονται και χωρίς λέξη για ένα εφαρμοστικό πλάνο για το πώς θα μπορούσαν να γίνουν και να πραγματοποιηθούν. Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει εγκλωβισμένος στον πολιτικό βολονταρισμό που τον διακρίνει από την εποχή που δημιουργήθηκε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αλλάξει, αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να αλλάξει και δεν θέλει να αλλάξει, παρότι ο κόσμος γύρω μας μεταβάλλεται ταχύτατα. Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει δέσμιος μιας ιδεολογίας που χρεοκόπησε στον 20ο αιώνα και δεν έχει τίποτα να πει στον κόσμο του 21ου αιώνα. Είναι ανίκανος να καταλάβει τις προκλήσεις, τις προοπτικές του σήμερα, να προτείνει πράγματα χρήσιμα. Είναι ένα κόμμα που κινείται με τον τρόπο, τη λογική, την ατζέντα του χθες: Δεν ανανέωσε το στελεχιακό του δυναμικό, επιμένει σε ιδέες όχι του χθες αλλά του προχθές. Ακόμα και σε επίπεδο ηγεσίας, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τον ίδιο Πρόεδρο εδώ και 15 χρόνια. Το ίδιο πρόσωπο στην ηγεσία επί 15 χρόνια δεν το συναντά κανείς συχνά σε ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα. Ίσως και αυτό να αποκαλύπτει την λογική και την κουλτούρα του ΣΥΡΙΖΑ, της οποίας έκφανση είναι και η ασύδοτη έκφραση σκανδαλολογίας και λάσπης. Όμως, δεν κατανοούν ότι διαχειριζόμενοι τόση τοξικότητα, οι πρώτοι που δηλητηριάζονται είναι οι ίδιοι.
Στον αντίποδα η δική μας προτεραιότητα το επόμενο διάστημα και μέχρι τις εκλογές είναι να περιγράψουμε αναλυτικά τις μεγάλες προκλήσεις του αύριο και να παρουσιάσουμε το λεπτομερές, αλλά και τεκμηριωμένο σχέδιό μας για το πώς θα πετύχουμε ακόμα περισσότερα: Περισσότερα και καλύτερα για όλους. Με πραγματισμό, με γνώση, με επαγγελματισμό, παραμένουμε προσηλωμένοι στο βασικό στόχο. Ο βασικός στόχος είναι η βελτίωση της ζωής των πολιτών. Στην καθημερινότητα, στις ανάγκες των ανθρώπων, στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Πατρίδα. Αυτά είναι τα σημαντικά για εμάς και σε αυτά θα μείνουμε προσηλωμένοι.
Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, εξετάζει η Κυβέρνηση το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει στην επιταγή ακρίβειας ή να δώσει κάποιο εφάπαξ βοήθημα και στους 700.000 περίπου συνταξιούχους, που δεν είδαν αυξήσεις λόγω της προσωπικής διαφοράς; Κι αν ναι, σε τι ύψος θα είναι αυτό το βοήθημα;
Γ. ΟΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως γνωρίζετε, η Κυβέρνηση όταν επεξεργάζεται μέτρα τα οποία ζυγίζει σε ό,τι αφορά την αντοχή της οικονομίας, την αποτελεσματικότητά τους και τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής τους, προβαίνει σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Μέχρι στιγμής, ισχύουν για την υποστήριξη που έχουμε πει ότι θα ξεκινήσει από το Μάρτιο για τη συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών νοικοκυριών, αυτά που έχουμε ανακοινώσει. Για οτιδήποτε νεότερο, ζυγισμένο, μετρημένο, σταθμισμένο σε ό,τι αφορά στην αποτελεσματικότητά του, όταν έρθει η ώρα -αν έρθει η ώρα- θα υπάρξουν ανακοινώσεις.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Χθες, η κυρία Τσαπανίδου άφησε να εννοηθεί ότι αν σχηματίσετε μία Κυβέρνηση σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, αυτό θα είναι αποτέλεσμα εκβιασμού από την πλευρά τη δική σας προς τον κ. Ανδρουλάκη. Υπάρχει κάποιο σχόλιο από την πλευρά της Κυβέρνησης;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η δήλωση της κυρίας Τσαπανίδου, η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, γιατί περί αυτού πρόκειται, εδράζεται σε δύο λαθεμένες, εντελώς αυθαίρετες και αναπόδεικτες παραδοχές. Η πρώτη ότι υπάρχει οποιαδήποτε σύνδεση του Πρωθυπουργού με όλη αυτή την υπόθεση των επισυνδέσεων, του υλικού και της παραφιλολογίας που έχει αναπτυχθεί, κυρίως μέσω των ρυπαρών δικτύων για την ιστορία αυτή, απολύτως ανυπόστατη. Έχουμε ξεκαθαρίσει πάρα πολλές φορές ότι οι επισυνδέσεις αυτές δεν τελούσαν σε γνώση του Πρωθυπουργού και κανενός είδους υλικό δεν έχει φτάσει ποτέ στην κατοχή ή στην γνώση ούτε του Πρωθυπουργού ούτε στο Μέγαρο Μαξίμου. Και η δεύτερη παραδοχή που κάνει η κυρία Τσαπανίδου είναι ότι ο κ. Ανδρουλάκης έχει ζητήματα για τα οποία μπορεί να εκβιαστεί. Θεωρώ ότι και οι δύο αυτές παραδοχές είναι εντελώς ανυπόστατες και ανούσιες, οπότε δεν μπορώ να έχω κάποιο επιπλέον σχόλιο ή ερμηνεία.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Τις τελευταίες μέρες, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Θεοδωρικάκος, βρίσκεται στο επίκεντρο δύο σοβαρών υποθέσεων. Από τη μία είναι εκτεθειμένος για τα όσα αποκαλύπτονται για σχέσεις Αξιωματικών, αλλά και ερωτήματα για το γραφείο του για σχέσεις με τη Greek Mafia και από την άλλη, για κατάχρηση εξουσίας στην περίπτωση μέλους της οικογένείας του, σύμφωνα με αποκαλύψεις του «Documento» και στη συνέχεια, με στοιχεία που έφερε το «MEGA» στη δημοσιότητα, που έδειξαν ότι ο Υπουργός δεν είπε την αλήθεια για την υπόθεσή του. Για ποιο λόγο είναι ακόμα στη θέση του ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως γνωρίζετε, από ανακοινώσεις που έχουν γίνει από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και για τις δύο υποθέσεις αυτές, έχουν επιληφθεί και η Ελληνική Αστυνομία, το Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων και η Ελληνική Δικαιοσύνη. Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζοντας τα δύο πράγματα, σε ό,τι αφορά στο οργανωμένο έγκλημα, προφανώς και η ΕΛ.ΑΣ. οφείλει να δείξει καλύτερες επιδόσεις. Υπάρχουν μια σειρά από ανεξιχνίαστες υποθέσεις στο οργανωμένο έγκλημα εδώ και πάνω από μία δεκαετία και, νομίζω, εκεί όλοι απαιτούμε ταχύτερα, γρηγορότερα και πιο ουσιαστικά αποτελέσματα. Εάν υπάρχει το οποιοδήποτε κύκλωμα μέσα στην ΕΛ.ΑΣ. αυτό είναι βέβαιο ότι θα παταχθεί χωρίς κανένα συμβιβασμό. Η υπόθεση, άλλωστε, άμεσα, μόλις ήρθαν στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες παραπέμφθηκε και στο Τμήμα Εσωτερικών Υποθέσεων, αλλά και στην ελληνική Δικαιοσύνη. Δεν υπάρχει περίπτωση να συμβιβαστούμε καθ’ οιονδήποτε τρόπο, με την ανοχή τέτοιου είδους συμπεριφορών ή κυκλωμάτων που, ενδεχομένως, υπάρχουν ή η έρευνα θα αναδείξει ότι υπάρχουν στην ΕΛ.ΑΣ.. Και, επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά ότι στο κομμάτι αυτό του οργανωμένου εγκλήματος, το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και η ελληνική Πολιτεία απαιτεί γρηγορότερα, ταχύτερα και πιο ουσιαστικά αποτελέσματα, αποτελέσματα που, δυστυχώς, δεν έχουμε δει εδώ και μια δεκαετία.
Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο ζήτημα, εδώ έχουμε δύο ξεχωριστά θέματα. Έχουμε ένα περιστατικό τον Νοέμβριο του 2021 όπου έγινε έλεγχος σε τέσσερα νεαρά παιδιά, ανάμεσα στα οποία ήταν και συγγενικό πρόσωπο του κ. Θεοδωρικάκου. Η ΕΛ.ΑΣ. με εντολή του κ. Θεοδωρικάκου διερευνά άμεσα το αν υπήρξε κάτι μεμπτό συνολικά στην υπόθεση αυτή, στη διαχείρισή της, μέσα από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ., που έτσι και αλλιώς έχει ξεκινήσει και στο Εσωτερικών Υποθέσεων, οπότε δεν θα μείνει η παραμικρή σκιά στην υπόθεση αυτή. Στο δεύτερο περιστατικό που έχουμε, για το οποίο νομίζω δεν υπάρχουν αμφιβολίες -γιατί είναι εξαιρετικά αυταπόδεικτο- είναι το γεγονός ότι ένας Αξιωματικός ισχυρίζεται ότι ήταν σε γνώση του παρεμβάσεις για ένα περιστατικό που συνέβη το Νοέμβριο του 2021. Πέρασε ο Νοέμβριος του 2021, πέρασε ο Δεκέμβριος του 2021, μπήκαμε στο 2022, πέρασε ολόκληρο το 2022, φτάσαμε στον Ιανουάριο του 2023 -συμπτωματικά, τη μέρα που έγιναν οι κρίσεις, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες του- και ενάμιση χρόνο μετά από αυτό το περιστατικό, εμφανίζεται να καταγγείλει κάτι. Αυτό νομίζω ότι δεν επιδέχεται διαφορετικής ερμηνείας για τους σκοπούς και για τις προθέσεις που είχε στο μυαλό του, ανεξαρτήτως του αν το περιστατικό ήταν αληθινό, που ήταν αληθινό, τι ακριβώς είχε συμβεί, που επαναλαμβάνω και πάλι ότι αυτό κατόπιν εντολής του ιδίου του κ. Θεοδωρικάκου στην ΕΛ.ΑΣ., αλλά και της πορείας που θα πάρει πλέον μέσω του Εσωτερικών Υποθέσεων η υπόθεση αυτή, θα έρθει γρήγορα στην επιφάνεια για να δούμε αν υπήρξε το παραμικρό μεμπτό ή αν κάτι έπρεπε να είχε γίνει διαφορετικά.
ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Με αφορμή την υπόθεση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, πιστεύετε πως κάποιοι κύκλοι, εκδοτικοί ή επιχειρηματικοί, έχουν στοχοποιήσει την Κυβέρνηση, προκειμένου να αποκομίσουν προσωπικά οφέλη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση κάνει τη δουλειά της για να εμπνεύσει το καλύτερο δυνατό αίσθημα ασφάλειας στον Έλληνα πολίτη, ακούει την κριτική, αναγνωρίζει αδυναμίες και χρησιμοποιώντας τα θεσμικά εργαλεία της συντεταγμένης Πολιτείας, διορθώνει καταστάσεις. Και είναι αμείλικτη σε οποιεσδήποτε περιπτώσεις διαπιστώνεται παραβίαση καθήκοντος παντού, πολλώ δε μάλλον, σε τέτοιου είδους υπηρεσίες.
Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ο Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ ανέφερε, μιλώντας στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματος, ότι είναι πρόθυμος μετά τις εκλογές να προχωρήσει -και το διαβάζω ακριβώς- σε έναν διάλογο με πεδίο συγκλίσεων και όχι ένα πεδίο συγκρούσεων και διχασμού, χωρίς κανένα παζάρι εξουσίας. Καταρχάς, η Κυβέρνηση διαπιστώνει αλλαγή στάσης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με πιθανές μετεκλογικές συγκλίσεις και ίσως και μία συγκυβέρνηση, αν αυτό ισχύει; Και πώς σκοπεύει να απαντήσει σε αυτό το «κάλεσμα» του κ. Ανδρουλάκη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο κ. Ανδρουλάκης έχει κατά καιρούς πει διάφορα στη διάσταση αυτή. Έχει πει, καταρχήν, ότι σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί μία Κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Πρόεδρο του πρώτου ή του δεύτερου κόμματος. Αργότερα είπε ότι στόχος του είναι να στείλουμε τη Νέα Δημοκρατία στην Αντιπολίτευση και να συγκροτηθεί μία προοδευτική διακυβέρνηση, προφανώς με τον κ. Βαρουφάκη και τον κ. Τσίπρα. Τώρα μου λέτε ότι είπε αυτά. Δεν ξέρω αν τα συμπλήρωσε, αν έχει προσθέσει και κάτι ακόμη. Εγώ αυτό που έχω να πω είναι ότι βασικός προσανατολισμός και στόχος της Νέας Δημοκρατίας, δεδομένου του πολιτικού σκηνικού και της αρχιτεκτονικής του πολιτικού σκηνικού στην Ελλάδα, είναι να επιδιώξει μια καθαρή εντολή αυτοδύναμης διακυβέρνησης. Είναι πολύ σαφής η θέση μας, το έχουμε πει από την πρώτη στιγμή. Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διακυβέρνησης της χώρας, για να παίρνονται με έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό τρόπο οι αναγκαίες αποφάσεις. Γρήγορα, έγκαιρα, προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις ενός ταραγμένου κόσμου και να ξεδιπλώσουμε το σχέδιό μας για την Ελλάδα της επόμενης μέρας.
Από την άλλη, κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης μας νέας τετραετίας, έχουμε αποδείξει ότι αξιοποιούμε ανθρώπους, ιδέες, ρεύματα, σκέψεις, δημιουργικές δυνάμεις, που δεν ανήκουν στον στενό κομματικό πυρήνα της Νέας Δημοκρατίας, προς όφελος της πολιτικής που είναι χρήσιμη και ωφέλιμη για την ελληνική κοινωνία. Και σε αυτό το τέμπο, σε αυτό τον ρυθμό θα συνεχίσουμε και στην δεύτερη τετραετία, εφόσον οι Έλληνες πολίτες μας δώσουν μια καθαρή εντολή αυτοδύναμης διακυβέρνησης.
ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα ήθελα να μου πείτε αν έχει ληφθεί η απόφαση για το χρόνο των εκλογών, πότε θα ανακοινωθεί και εάν είναι πιθανό το σενάριο για 9 Απριλίου. Δεδομένου ότι θα χρειαστεί να γίνουν διερευνητικές μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα και να συγκληθεί η Βουλή μετά τη Δευτέρα του Πάσχα. Πόσο πιθανά είναι όλα αυτά;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω τίποτα καινούργιο να σας προσθέσω στην ερώτηση αυτή.
ΧΡ. ΚΟΣΕΛΟΓΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να σας ρωτήσω σχετικά με την τροπολογία για το μπλόκο στο κόμμα Κασιδιάρη. Τελικά πότε θα την φέρετε; Τελικά ποια χαρακτηριστικά θα έχει, αν θα έχετε ενσωματώσει κάποιες από τις προτάσεις που ακούσαμε από κόμματα της Αντιπολίτευσης και τελικά αν χρειαστεί, αν θα την περάσετε μόνο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η τροπολογία θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα και εξαντλείται κάθε προσπάθεια προκειμένου να έχει την ευρύτερη δυνατή συναίνεση και κυρίως να είναι μία τροπολογία απολύτως καθαρή και εφαρμόσιμη στη διάσταση του να επιτύχει τον σκοπό της. Ο σκοπός της ποιος είναι; Να μην μπορούν άνθρωποι που έχουν καταδικαστεί για συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις να ηγούνται, είτε φανερά είτε κρυφά, πολιτικών κινήσεων, επιχειρώντας να πάρουν παραπλανητικά την ψήφο του ελληνικού εκλογικού σώματος.
Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Υπό το φόντο των δηλώσεων της κυρίας Τσαπανίδου, υπάρχει στην Κυβέρνηση σκέψη να δοθεί στη δημοσιότητα ο λόγος για τη νόμιμη, αλλά πολιτικά μη αποδεκτή, όπως λέτε, επισύνδεση του τηλεφώνου του κ. Ανδρουλάκη, ώστε να μην υπάρχουν σκιές, να μάθουμε πια, για να μην αιωρείται αυτή η συζήτηση περί δήθεν εκβιασμού;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η υπόθεση δεν είναι στα χέρια της Κυβέρνησης. Η υπόθεση είναι στα χέρια της Δικαιοσύνης. Το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό πάρα πολλές φορές.
Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Να μείνω κι εγώ στο ίδιο θέμα. Μετά την αποκάλυψη της παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη από την ΕΥΠ, ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι ήταν λάθος αυτή η παρακολούθηση. Τώρα που έχουμε την επιβεβαίωση των παρακολουθήσεων έξι ονομάτων, μεταξύ των οποίων ο κ. Χατζηδάκης και ο κ. Φλώρος, ο Πρωθυπουργός θεωρεί ότι ήταν λάθος ή όχι;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Επαναλαμβάνω. Θα προηγηθεί η δικαστική διερεύνηση της πολιτικής αποτίμησης. Η διαφορά του τώρα, σε σχέση με την περίπτωση του κ. Ανδρουλάκη, είναι ότι τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική διερεύνηση, τότε δεν βρισκόταν. Θα γίνει δικαστική διερεύνηση και θα υπάρξει πολιτική αποτίμηση.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μια διευκρίνιση όσον αφορά σε αυτό που απαντήσατε και μια ερώτηση. Δηλαδή, ο Πρωθυπουργός το Καλοκαίρι είπε ότι ήταν λάθος του κ. Ανδρουλάκη επειδή δεν υπήρχε ανοιχτή δικαστική έρευνα, ενώ τώρα που υπάρχει δεν μπορεί να εκφέρει άποψη; Ένα. Και δύο, θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με το κυριακάτικο δημοσίευμα του Documento για την παγίδευση των τηλεφώνων της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη, του κ. Κώστα Μπακογιάννη και της κυρίας Αλεξίας Μπακογιάννη με Predator. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρέθηκαν παγιδευμένα τα τηλέφωνά τους. Και επίσης σύμφωνα με τις πληροφορίες του δημοσιεύματος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης γνώριζε για τα τηλεφωνήματά τους. Δεν υπήρξε διάψευση από πουθενά. Ακούσαμε και την κυρία Μπακογιάννη σήμερα στην τηλεόραση. Υπάρχει κάποιος λόγος που μπορεί ο Πρωθυπουργός να παρακολουθούσε μέλη της οικογένειάς του;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι ένα ξαναζεσταμένο φαγητό. Νομίζω ξαναείχατε αναλυτικά γύρω στα εκατό ονόματα που ισχυρίζεστε ότι μέσω των παράνομων λογισμικών παρακολουθούνταν…
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είναι νέες πληροφορίες αυτές. Δεν υπήρχαν.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Λέω, είναι ένα ξαναζεσταμένο φαγητό το οποίο έχει και κανά δυο-τρία καινούργια πράγματα. Είχατε μια σειρά ονομάτων, που ισχυρίζεστε ότι παρακολουθούνταν μέσω των παράνομων λογισμικών, η εμφάνιση των οποίων στην Ελλάδα χρονολογείται από το 2016. Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι καμία ελληνική δημόσια Αρχή δεν έχει την παραμικρή σχέση με αυτού του είδους τα παράνομα κακόβουλα λογισμικά. Βρίσκεται και εκεί σε εξέλιξη δικαστική έρευνα. Οπότε, δεν έχω κάτι παραπάνω να πω για το συγκεκριμένο.
ΔΗΜ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μιας και αναφερθήκατε στη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας, θα ήθελα μια διευκρίνιση εκ μέρους σας και θα διαβάσω πάλι. Στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός, αναφέρει σε κάποιο σημείο, απευθυνόμενος στον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ: «να μας πείτε κάποια στιγμή ή να μας εξηγήσετε τη σχέση σας με τον κ. Καλογρίτσα και με τον κ. Αρτεμίου και με τη Βενεζουέλα. Αναρωτιέμαι αν μπορείτε να διαβεβαιώσετε το Ελληνικό Κοινοβούλιο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πάρει ποτέ χρηματοδότηση από τη Βενεζουέλα». Δεδομένου ότι αυτή η υπόθεση έρχεται από πολύ παλιά, τουλάχιστον -αν δεν με απατά η μνήμη μου- από το 2014, 2013, δεν είμαι σίγουρος, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν κάποια νέα στοιχεία, τα οποία έχει στη διάθεσή της η Κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και επαναφέρει αυτό το ζήτημα;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός ζήτησε μια ρητή διαβεβαίωση και δεν την πήρε. Δεν έχω κάτι άλλο να πω. Ρώτησε, ζήτησε μια καθαρή απάντηση και δεν του δόθηκε.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Δεδομένου ότι -όπως το αναμένουμε- δεν μας αποκαλύπτετε, φυσικά, ημερομηνία εκλογών, θα ήθελα να σας ρωτήσω: Το ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε τα ψηφοδέλτια και το ΚΚΕ. Πότε αναμένουμε την ανακοίνωση των ψηφοδελτίων της Νέας Δημοκρατίας και ποια νέα χαρακτηριστικά θα έχουν;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όσο πλησιάζουμε προς τις κάλπες, θα υπάρχουν και ανακοινώσεις ονομάτων. Ήδη το προηγούμενο διάστημα υπήρχαν ανακοινώσεις ονομάτων. Μάλιστα, όταν ανακοινώναμε ονόματα κάποιοι τα θεωρούσαν ως προάγγελο πρόωρων εκλογών και λέγαμε ότι δεν πρόκειται να γίνουν οι εκλογές νωρίτερα, θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, στην ώρα τους. Όσο περνά ο καιρός και πλησιάζουμε προς τις κάλπες, θα έχουμε και τις ανακοινώσεις υποψηφιοτήτων. Οι υποψηφιότητες θα αφορούν πρόσωπα τα οποία εκφράζουν, αποτελούν την ταυτότητα, τα χαρακτηριστικά της πρότασης που έχει η Νέα Δημοκρατία για την επόμενη μέρα της χώρας. Πρότασης, που υπηρέτησε και κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης τετραετίας.
Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Για το θέμα των υποκλοπών, επιστρέφω. Ανεξάρτητα με την έρευνα που κάνει η Δικαιοσύνη για το ζήτημα αυτό, ο Πρωθυπουργός ως πολιτικός προϊστάμενος της ΕΥΠ, προτίθεται να κάνει κάποια διοικητική έρευνα για το θέμα; Κάποια ΕΔΕ;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ήδη μέσα στην ΕΥΠ, από την πρώτη στιγμή, από τον περασμένο Αύγουστο, κιόλας, λήφθηκαν μέτρα, υπήρξαν αντικαταστάσεις προσώπων, με το νόμο που ψηφίσαμε υπήρξαν αλλαγές και στις δομές. Σε θεσμικό επίπεδο, παράλληλα με τις έρευνες που γίνονται από τη Δικαιοσύνη, πάρθηκαν και αντίστοιχες πρωτοβουλίες στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το προηγούμενο διάστημα.
ΔΗΜ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή κάνατε σχόλιο χθες το βράδυ, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι. Δεδομένου ότι τα αδικήματα Τύπου έχουν το χαρακτηριστικό ότι πάνε σε αυτόφωρο, με αφορμή την περίπτωση του κ. Τατσόπουλου, μήπως η Κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει αυτόν τον νόμο;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι διαφορετικά πράγματα αυτά. Σε σχέση με το χθεσινό, αυτό που έχω να πω, όπως λέει και ο Πλάτωνας, για τα ζητήματα επιστημονικού τύπου, καλό είναι να εκφράζουν άποψη ειδικοί επιστήμονες, δεδομένου ότι η άποψή τους θα έχει μεγαλύτερο βάθος και τεκμηρίωση. Για τα πολιτικά ζητήματα μπορεί να μιλούν όλοι. Ασχέτως, όμως, από αυτό, το Σύνταγμά μας, οι εθνικοί μας νόμοι, οι συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα, δεν επιτρέπουν να μπαίνει κανείς σε αστυνομικές ή σε δικαστικές περιπέτειες για τις απόψεις που εκφράζει. Με τις απόψεις που εκφράζει κανείς -και συγκεκριμένα και τις απόψεις που εκφράστηκαν χθες- μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί. Επιστημονικά υπάρχει πολύ μεγάλος αντίλογος για τις συγκεκριμένες απόψεις, πόσο μάλλον για τους εξής χαρακτηρισμούς. Άλλο, όμως, αυτό και άλλο κάποιος για αυτά που λέει να μπλέκει σε αστυνομικές και σε δικαστικές περιπέτειες. Τις απόψεις τις αντιμάχεσαι μόνο με απόψεις. Και επιτρέψτε μου να πω και μια κουβέντα παραπάνω, την είπα και χθες. Κυρίως, σε ό,τι αφορά ζητήματα πίστης και ιδιαίτερα χριστιανικής πίστης, νομίζω ότι δεν χωρά ούτε το μίσος, ούτε η μισαλλοδοξία, ούτε η εκδικητικότητα και πολύ περισσότερο δεν χωρά η εργαλειοποίηση της πίστης, για να αποκομίζουν κάποιοι προσωπικά οφέλη, είτε προσωπικής προβολής, είτε εκλογικά οφέλη. Γιατί αυτό είναι ο ορισμός του φαρισαϊσμού και κανείς δεν είναι αφελής.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μιλήσατε προηγουμένως για τη δέσμευση του Πρωθυπουργού στους καλλιτέχνες. Από ό,τι βλέπουμε, δεν πείθονται και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Για ποιο λόγο δεν πιστεύουν τον Πρωθυπουργό οι καλλιτέχνες;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν μπορώ να το ξέρω. Οι θέσεις μας είναι πάρα πολύ καθαρές, συγκεκριμένες. Αποδείξαμε ότι δεν είμαστε δογματικοί, προκειμένου να μην υπάρχει οποιαδήποτε υπόνοια, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν επηρέαζε σε τίποτα την εξέλιξη και τα μισθοδοτικά τους. Για να το καταλάβει ο κόσμος που μας ακούει, δεν αφορούσε τη δυνατότητα πρόσληψης στο Δημόσιο των καλλιτεχνών, με βάση την καλλιτεχνική τους ιδιότητα, οπότε να έμπαινε θέμα υποβάθμισης ή υποτίμησης των σπουδών τους. Συζητούσαμε για θέσεις στο Δημόσιο, άσχετες με το αν κάποιος έχει τελειώσει μια Δραματική Σχολή ή έχει τελειώσει μια άλλη καλλιτεχνική Σχολή στη χώρα μας. Συζητούσαμε για θέσεις διοικητικού τομέα στο ελληνικό Δημόσιο. Έτσι κι αλλιώς, δεν επηρέαζαν. Παρ’ όλα αυτά, δημιουργήθηκε ένα κλίμα καχυποψίας. Για να μην υπάρχει αυτό το κλίμα καχυποψίας και για να δούμε ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν και την καλλιτεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας, αλλά και τον τρόπο αμοιβής των καλλιτεχνών σε διάφορες δομές του Δημοσίου, όπως είναι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η Κυβέρνηση πήρε μια γενναία πρωτοβουλία να τους εξαιρέσει τελείως από το Προεδρικό Διάταγμα πρόσληψης του ΑΣΕΠ, για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι εδώ αλλάζει κάτι σε σχέση με αυτό που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Πραγματικά πρέπει να αντιληφθούν και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες τη μεγάλη παρεξήγηση που υπάρχει στο κομμάτι αυτό. Και νομίζω ότι, έχοντας φύγει από το τραπέζι πλέον και η αυτή η υπόνοια, ότι το Προεδρικό Διάταγμα κάτι αλλάζει, κάπως τους υποτιμά, κάτι γίνεται, που σε καμία περίπτωση δεν συνέβαινε, να αξιοποιήσουμε το μομέντουμ, την πρόθεση, την ειλικρινή πρόθεση της Κυβέρνησης και να κοιτάξουμε πώς θα λύσουμε ζητήματα δεκαετιών που αφορούν και στην εκπαίδευσή τους -δεν είναι εύκολο, δεν είναι απλό ζήτημα- αλλά και στην αντιμετώπιση στρεβλώσεων σε ό,τι αφορούσε τις αποδοχές τους, κυρίως στους Ο.Τ.Α..
ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Χθες, την ώρα που είχαμε αυτό το τραγικό περιστατικό στη θάλασσα της Ανδραβίδας, οι Τούρκοι στο Αιγαίο συνέχιζαν το βιολί των παραβιάσεων. Έχετε κάποιο σχόλιο γι΄’ αυτό;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η χώρα μας απέναντι σε κάθε πρόκληση, πάντοτε θα απαντά με ψυχραιμία, με νηφαλιότητα και με αποτελεσματικότητα, προσηλωμένη στη διεθνή νομιμότητα και ανυποχώρητη στα κυριαρχικά μας δικαιώματα και στην εθνική μας κυριαρχία.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Επιβεβαιώνετε την επίσκεψη του κ. Blinken το Φεβρουάριο στη χώρας μας και αν η περιοδεία που θα κάνει σε Αθήνα, Άγκυρα, Λευκωσία, έχει να κάνει και με το προεκλογικό κλίμα στις δύο χώρες και την επίτευξη ήρεμων νερών κατά τη διάρκεια αυτής της προεκλογικής περιόδου;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σε ό,τι αφορά στην επίσκεψη, όταν έχουμε συγκεκριμένα πράγματα να πούμε, θα τα ανακοινώσουμε. Από εκεί και πέρα, η χώρα μας είναι ένας σημαντικός σύμμαχος των Η.Π.Α. και είναι ένας παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή. Εμείς πάντοτε επιδιώκουμε τη σταθερότητα και τη συνεννόηση. Με το παράλογο δεν συνομιλούμε και βεβαίως δεν είμαστε διατεθειμένοι, όπως είναι γνωστό, να υποχωρήσουμε βήμα πίσω στην υπεράσπιση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, της εθνικής μας κυριαρχίας, ζητήματα που είναι απολύτως ταυτόσημα και με τη διεθνή νομιμότητα. Έχουμε την ικανότητα, έχουμε τον τρόπο, έχουμε τους συμμάχους, έχουμε τη βούληση. Έχουμε φροντίσει να διαμορφώσουμε το κατάλληλο πολιτικό, αλλά και αποτρεπτικό πλαίσιο, για να είμαστε απολύτως αποτελεσματικοί στη διαχείριση κάθε πρόκλησης, σε κάθε περίοδο.
Σ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Με αφορμή αυτό που είπε ο συνάδελφος, θα ενεργοποιηθεί και πάλι η συμφωνία τρία συν ένα μεταξύ της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ με τη συμμετοχή και των Η.Π.Α., σχετικά με την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου που θα ξεκινά από τα κοιτάσματα Λεβιάθαν του Ισραήλ; Θα υλοποιηθεί τελικά; Γιατί ακούγονται και γράφονται διάφορα το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω κάτι καινούργιο να εισφέρω στη συζήτηση αυτή. Όταν έχουμε κάτι να πούμε, θα το πούμε συγκεκριμένα. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε, είναι ότι η χώρα μας πάντοτε με σχέδιο και με προσήλωση στα σημαντικά και τα ουσιαστικά, αντιμετωπίζει αυτού του είδους τα θέματα.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Τα έξι κόμματα της Αντιπολίτευσης στην Τουρκία εξέδωσαν χθες ένα μανιφέστο, το οποίο απέχει πολύ από τις θέσεις του Tayyip Erdoğan. Πώς το σχολιάζετε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Ελλάδα προσδοκά, μετά τις τουρκικές εκλογές, το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας στην Τουρκία να επανέλθει στο φάσμα της λογικής και να αντιληφθεί ότι οι προκλήσεις και κυρίως η παραχάραξη της πραγματικότητας διευρύνει τα αδιέξοδα της απέναντι πλευράς και δεν έχει να εισφέρει τίποτα. Ούτε στην Τουρκία και ούτε και στην επιδίωξη που όλοι πρέπει να έχουμε, για ένα κλίμα συνεννόησης, με βάση το Διεθνές Δίκαιο -αυτό είναι για εμάς απαράβατος κανόνας- στην ευρύτερη περιοχή μας.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, την ώρα που μιλάγατε νωρίτερα για την ανάγκη της ΕΛ.ΑΣ. να δείξει αποτελεσματικότητα όσον αφορά την υπόθεση της Greek mafia, βγήκε η απόφαση του Δικαστηρίου για τα πλημμελήματα και κηρύσσονται όλοι αθώοι. Τη στιγμή που βαρύνεται ο Υπουργός από τη σκιά των δημοσιευμάτων των τελευταίων ημερών, είστε ικανοποιημένοι, πώς κρίνετε την αποτελεσματικότητά του; Του Υπουργείου, της ΕΛ.ΑΣ., του ίδιου του Υπουργού και αν συνεχίζει να μην υπάρχει θέμα με τον Υπουργό.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πώς ακριβώς συνδέεται η ευθύνη του Υπουργού με την απόφαση της Δικαιοσύνης, δεν μπορώ να καταλάβω. Τι να απαντήσω; Μου επικαλείστε μια απόφαση ενός Δικαστηρίου που βγήκε πριν από λίγο, δεν την έχω υπόψη μου. Και μου λέτε εάν έχει ευθύνη ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη για την απόφαση του Δικαστηρίου.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν είναι αυτή η ερώτησή μου.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ποια είναι;
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Απλώς, επειδή τώρα τα δημοσιεύματα που θέλουν να βρίσκονται, ακόμα και στο άμεσο περιβάλλον του, εμπλεκόμενα άτομα με την υπόθεση, εάν θεωρείτε ότι το ένα είναι άσχετο από το άλλο και δεν υπάρχει ζήτημα;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Να ξεκαθαρίσω, η απόφαση του Δικαστηρίου είναι απόφαση του Δικαστηρίου. Δεν βλέπω πώς μπορεί να τα συνδέσουμε και πώς μπορεί να έχει ένας Υπουργός της Κυβέρνησης ευθύνη για μια απόφαση του Δικαστηρίου.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είναι σε γνώση σας τα δημοσιεύματα παρ’ όλα αυτά. Για τους ανθρώπους που παρέμειναν στις θέσεις τους και φτάσαμε μέχρι το Δικαστήριο και το σημερινό αποτέλεσμα;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα σας πω. Είναι μια απόφαση της Δικαιοσύνης. Μου ζητάτε να κρίνω μια απόφαση της Δικαιοσύνης, σε σχέση με έναν Υπουργό της Κυβέρνησης. Η Δικαιοσύνη στη χώρα μας είναι ανεξάρτητη και αποφασίζει όπως αποφασίζει. Βεβαίως, τις αποφάσεις της κανείς μπορεί να τις κρίνει, αλλά είναι μια απόφαση της Δικαιοσύνης, δεν την έχω υπόψη μου, δεν ξέρω καν το σκεπτικό, θα τη δούμε και θα μιλήσουμε. Τώρα, από κει και πέρα, για το ζήτημα αυτό που με ρωτάτε, σας είπα και πριν, δεν υπάρχει περίπτωση τίποτα από όλα αυτά που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας να μείνει στη σκιά. Με πρωτοβουλία του ίδιου του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και της -κατόπιν της πρωτοβουλίας αυτής- ενεργοποίησης της ελληνικής Δικαιοσύνης, καθότι όλο αυτό το υλικό που έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας εστάλη και στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών, είναι απολύτως σαφές ότι θα υπάρξουν κινήσεις, έρευνες και θα φθάσουμε σε συμπεράσματα. Πολύ περισσότερο που αυτά αφορούν σε μία υπόθεση, που το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και η Πολιτεία και η Κυβέρνηση δεν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι από τη συνολική του διαχείριση. Στο οργανωμένο έγκλημα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δεν υπάρχουν απαντήσεις που η κοινωνία απαιτεί και που νομίζω ότι η ικανότητα της Ελληνικής Αστυνομίας στη διαχείριση και άλλων δύσκολων υποθέσεων, μας έχει δείξει ότι θα μπορούσαμε να είχαμε. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για αυτού του είδους τις απαντήσεις και σε περίπτωση που μέσα στους κόλπους της Αστυνομίας υπήρχαν οποιαδήποτε δίκτυα επικοινωνίας σκοτεινά με τις δομές του οργανωμένου εγκλήματος, η Κυβέρνηση θα τα πατάξει απολύτως, με τη συνδρομή της δικαστικής έρευνας και της έρευνας της Υπηρεσιακής που θα γίνει στην Ελληνική Αστυνομία, χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό.
Σας ευχαριστώ.