Το πλέγμα των δράσεων που έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται για την αποτελεσματική λειτουργία των δημοτικών βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών παρουσίασαν στη Βουλή ο Υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης και η Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις που κατέθεσαν οι βουλευτές, Μανώλης Συντυχάκηςκαι Στάθης Παναγούλης.

Ο κ. Χαρίτσης τόνισε ότι η ολοκληρωμένη εφαρμογή του προγράμματος «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής», η χρηματοδότηση για την ίδρυση νέων τμημάτων βρεφικής , παιδικής και βρεφονηπιακής φροντίδας και η θέσπιση νέου σύγχρονου θεσμικού πλαισίου αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και επεσήμανε ότι φέτος θα δοθούν συνολικά 126 χιλιάδες voucher (αύξηση 6,5% σε σχέση με πέρυσι) ενώ η χρηματοδότηση του προγράμματος «Εναρμόνιση Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής», από τους από Εθνικούς πόρους θα ανέλθει στα 167 εκατ. ευρώ.

Η κ. Φωτίου υπογράμμισε ότι θα καλυφθούν όλες οι προσφερόμενες θέσεις με voucher σε δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς με την ολοκλήρωση της 2ης φάσης κατανομής των επιταγών τοποθέτησης και παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, συγκριτικά με το 2014-2015 οι προσφερόμενες θέσεις voucher αυξήθηκαν κατά 50% και δόθηκαν 30% περισσότερα κονδύλια.

 

Ομιλία του Υπουργού Εσωτερικών:

 

«Κύριε Συντυχάκη, σας ευχαριστώ για την ερώτησή σας, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα σε σχέση με ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα, το οποίο, δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα έχει δει τα φώτα της δημοσιότητας με στρεβλό τρόπο, κατά τη γνώμη μας, και θα εξηγήσω ακριβώς τι εννοώ βάσει στοιχείων.

Κατ’ αρχάς, να πω ότι η Κυβέρνηση έχει αναγάγει αυτό το θέμα σε ύψιστη προτεραιότητα και έχει προχωρήσει στην υλοποίηση ενός πλέγματος δράσεων για να καλύψουμε αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα. Θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ όσο πιο συνοπτικά μπορώ σε αυτές τις δράσεις.

Κατ’ αρχάς, θα αναφερθώ στο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω των voucher, το γνωστό Πρόγραμμα Εναρμόνισης Επαγγελματικής και Οικογενειακής Ζωής, το οποίο, όπως γνωρίζετε, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επιτρέψτε μου εδώ να αξιοποιήσω και την εμπειρία από την προηγούμενη ιδιότητά μου στο Υπουργείο Οικονομίας.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, λοιπόν, το οποίο χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους, από εθνικούς και από πόρους από τις δεκατρείς περιφέρειες, κατ’ αρχάς να πω ότι προχωρήσαμε σε μια συνολική αναμόρφωση αυτού του προγράμματος, έτσι ώστε να αλλάξουν τα κριτήρια για την πρόσβαση των παιδιών σ’ αυτές τις δομές, τα οποία ίσχυαν σε προηγούμενες περιόδους.

Με το νέο, λοιπόν, σύστημα μέσω της κοινής υπουργικής απόφασης, την οποία υπογράψαμε τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Οικονομικών, συνεπάγονται σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς είναι κοινωνικά πιο δίκαιο και σε πρακτικό επίπεδο πιο αποδοτικό. Συγκεκριμένα, εξασφαλίζεται η υιοθέτηση συστήματος μοριοδότησης που ευνοεί την περαιτέρω ενίσχυση συγκεκριμένων κατηγοριών οικογενειών, κυρίως οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και οικογενειών με παιδιά με αναπηρία, η παροχή δικαιώματος ελεύθερης επιλογής στους γονείς μεταξύ των διαθέσιμων δομών χωρίς απώλεια του voucher σε περίπτωση αλλαγής δομής, καθώς, επίσης, και η θέσπιση ενός λιγότερου γραφειοκρατικού και απλοποιημένου συστήματος.

Φέτος, λοιπόν, βάσει αυτού του νέου τρόπου λειτουργίας του προγράμματος, ενενήντα τέσσερις χιλιάδες είναι ο αριθμός των voucher τα οποία δόθηκαν. Αυτά, όμως, αφορούν την πρώτη κατανομή. Όπως γίνεται κάθε χρόνο και όπως γνωρίζετε κι εσείς πάρα πολύ καλά, ακολουθεί δεύτερη κατανομή, η οποία, μάλιστα, φέτος επιταχύνεται και θα γίνει μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα, του Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε να γίνει κατανομή και των υπολοίπων voucher.

Μέσω ήδη της πρώτης κατανομής καλύφθηκαν όλα τα παιδιά οικογενειών που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας και το σύνολο των αιτούντων για ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ, ανεξάρτητα από εισόδημα ή ηλικία, όπως προέβλεπε η κοινή υπουργική απόφαση, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως.

Δέσμευσή μας είναι ότι με τη δεύτερη κατανομή, η οποία, όπως είπα, θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα, θα χορηγηθούν voucher σε όλες τις οικογένειες που θα βρουν θέση σε βρεφικούς, παιδικούς ή βρεφονηπιακούς σταθμούς. Φέτος θα διατεθούν συνολικά εκατόν είκοσι πέντε με εκατόν είκοσι έξι χιλιάδες voucher. Δηλαδή, θα έχουμε μια αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, το 2017-2018, κατά 6,5% περίπου.

Να επισημάνω, επίσης, σε σχέση με τη χρηματοδότηση, επειδή αναφερθήκατε και στο ζήτημα των κονδυλίων, το 2014 οι εθνικοί πόροι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ανέρχονταν στα 12 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι στιγμής φέτος έχουμε φτάσει τα 138 εκατομμύρια ευρώ -επαναλαμβάνω από εθνικούς πόρους το πρόγραμμα της εναρμόνισης- ενώ με τη δεύτερη κατανομή εκτιμάται ότι το ποσό θα ανέλθει στα 167 εκατομμύρια ευρώ, ενώ παράλληλα η συνολική χρηματοδότηση του προγράμματος, δηλαδή εθνικοί και ευρωπαϊκοί πόροι, βαίνει διαρκώς αυξανόμενη. Από το σχολικό έτος 2013-2014, που ανερχόταν στα 173 εκατομμύρια ευρώ, φέτος θα φτάσει στα 235 εκατομμύρια ευρώ.

Θα καταθέσω εδώ στα Πρακτικά τον σχετικό πίνακα που δείχνει την κατανομή των κονδυλίων από την περίοδο 2013-2014 μέχρι και την τελική εκτίμηση που έχουμε για τη φετινή περίοδο, η οποία αποδεικνύει ότι αφ’ ενός τα συνολικά κονδύλια έχουν αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό σε σχέση με πριν από μερικά χρόνια και αφ’ ετέρου –και ακόμα πιο σημαντικό, κατά τη γνώμη μας και αυτό ήταν πολιτική επιλογή της παρούσας Κυβέρνησης- ότι έχουν εκτοξευθεί τα κονδύλια τα οποία αφορούν εθνικούς πόρους και όχι ευρωπαϊκούς. Μειώνονται οι ευρωπαϊκοί πόροι, αυξάνονται οι εθνικοί. Αυτή είναι η τάση. Φέτος θα φθάσουμε στα 167 εκατομμύρια ευρώ εθνικών πόρων στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα που σας είπα.

Δεύτερο πολύ σημαντικό ζήτημα, το οποίο επισημαίνετε και στην ερώτησή σας, είναι ένα δομικό πρόβλημα αυτού του συστήματος –το έχουμε αναφέρει κατ’ επανάληψη- είναι η έλλειψη δομών, η έλλειψη θέσεων στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Είναι ένα δομικό πρόβλημα, βεβαίως, το οποίο δεν προέκυψε την τελευταία τριετία. Δεν υπήρξε η πρόνοια, όταν έπρεπε, πριν από την κρίση, να έχουν κατασκευαστεί οι απαραίτητες δομές.

Παρ’ όλα αυτά και για αυτό το έλλειμμα, όμως –αν θέλετε- γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια με μέριμνα της ΕΕΤΑΑ, μετά από προγραμματική σύμβαση του Υπουργείου Εσωτερικών με το Υπουργείο Εργασίας, προχωρά η χρηματοδότηση προς τους δήμους για την ίδρυση νέων τμημάτων.

Για το 2018, λοιπόν, κατόπιν προτάσεων εκατόν τεσσάρων δήμων για τμήματα συνολικής δυναμικότητας περίπου δυόμισι χιλιάδων παιδιών, έχει προσδιοριστεί ένας προϋπολογισμός 15 εκατομμυρίων ευρώ και πάλι από εθνικούς πόρους, από πόρους του Υπουργείου Εργασίας. Και η αρμόδια Υπουργός -συνάδελφός μου- η κυρία Φωτίου, φαντάζομαι ότι στη συνέχεια θα έχει να πει περισσότερα πάνω σε αυτό.

Έρχομαι και στην τρίτη πρωτοβουλία, την οποία έχουμε αναλάβει σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα, που αφορά τη θέσπιση ενός νέου σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

Εδώ έγινε ένα πολύ σημαντικό βήμα τον Σεπτέμβριο του 2017 με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που ορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές, τους ειδικούς όρους καταλληλότητας, καθώς και τη διαδικασία ελέγχου των σταθμών.

Ήδη έχουν εμφανιστεί πάρα πολλές περιπτώσεις σταθμών, οι οποίοι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου, ενώ τον Δεκέμβριο του 2017 εκδόθηκε και απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, της κυρίας Φωτίου, για τον νέο πρότυπο κανονισμό λειτουργίας των δημοτικών σταθμών. Θα πει στη συνέχεια περισσότερα η Υπουργός. Ως προς τη χρηματοδότηση, όμως και αυτού του Προγράμματος, για την αλλαγή δηλαδή του πλαισίου λειτουργίας των σταθμών, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση με προϋπολογισμό ύψους 95 εκατομμυρίων ευρώ, προερχόμενη και πάλι από εθνικούς πόρους και με χρηματοδότηση ανά σταθμό και όχι ανά δήμο, όπως αναγράφεται στην ερώτησή σας, μέχρι 50.000 ευρώ. Στη βάση αυτή οι δήμοι καλούνται να υποβάλλουν αιτήσεις επιχορήγησης για αυτό το συγκεκριμένο Πρόγραμμα μέχρι τις 31-12-2018.

Συνολικά, λοιπόν, το ποσό χρηματοδότησης που διατίθεται για φέτος, για το 2018, από εθνικούς πόρους –και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη, που δεν έχει, αν θέλετε, καμία σχέση με το τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια- για τα τρία αυτά Προγράμματα και για την εναρμόνιση και για τα νέα τμήματα και για το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας θα ανέλθει συνολικά για τη φετινή χρονιά στα 277 εκατομμύρια ευρώ. Είναι ένα ποσό το οποίο δεν έχει ξαναδοθεί ποτέ για αντίστοιχα προγράμματα.

Θα έλεγα, λοιπόν, ότι και ως προς τα κριτήρια επιλογής των παιδιών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα με κοινωνικά, εισοδηματικά κριτήρια και ως προς το ύψος της χρηματοδότησης και ως προς τον συνολικό αριθμό των ωφελούμενων, που για φέτος θα φθάσουν για πρώτη φορά τα εκατόν είκοσι πέντε, εκατόν είκοσι έξι χιλιάδες παιδιά, υπάρχει μία σημαντική πρόοδος.

Βεβαίως, για να απαντήσω και ειλικρινώς στο ερώτημα του αν είμαστε σε κάποια ιδανική κατάσταση, λέω ότι προφανώς δεν είμαστε. Όμως, δεδομένων των οικονομικών δυνατοτήτων των δημόσιων ταμείων, του δημοσιονομικού περιορισμού που έχουμε, νομίζω ότι η πολιτική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να ενισχύσει τους εθνικούς πόρους σε αυτό το πολύ σημαντικό Πρόγραμμα αποτυπώνεται στα νούμερα τα οποία μόλις σας ανέφερα.

Η πολιτική βούληση, βεβαίως, είναι τα επόμενα χρόνια να αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι σχετικοί πόροι τόσο για την κάλυψη των vouchers όσο και για τη δημιουργία νέων δομών».

 

 Ομιλία της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης:

 

«Κύριε Παναγούλη, το τέλος σας με εξέπληξε. Δεν περίμενα να υιοθετήσετε τη ρητορική της Νέας Δημοκρατίας. Όμως, ψύχραιμα θα απαντήσω επί της ουσίας του ερωτήματός σας.

Το παιδί, κύριε Παναγούλη, είναι η φροντίδα μας, όχι μόνο γιατί είναι το μέλλον της χώρας, όχι μόνο γιατί από αυτό εξαρτάται η επίλυση του δημογραφικού της χώρας, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι η καταγωγή του δεν πρέπει να καθορίζει το μέλλον του, δηλαδή φτωχός γεννιέται, φτωχός θα πεθάνει.

Το αποδείξαμε, κύριε Παναγούλη. Οι τρεις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στο Συνέδριο της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ ήταν για το επίδομα παιδιού –και χαίρομαι που το αναφέρατε, γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να σας απαντήσω- για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και για τα σχολικά γεύματα. Αναφερθήκατε και στα τρία και θα σας απαντήσω.

Πρώτον, μέσα σε ένα χρόνο, κύριε Παναγούλη –δεν είστε καλά ενημερωμένος, αλλά δεν πειράζει- αυξήσαμε το επίδομα του ενός τέκνου από 40 ευρώ που ήταν στα 70 ευρώ, των δύο τέκνων από 80 ευρώ που ήταν στα 140 ευρώ και πάει λέγοντας. Το αποτέλεσμα είναι ότι από 650 εκατομμύρια ευρώ που δίνονταν για οικογενειακά επιδόματα, το φτάσαμε στα 910 εκατομμύρια ευρώ και δεν επαρκούν.

Μάλιστα, εκεί που μας λέγατε όλοι ότι κόβουμε τα επιδόματα των παιδιών, όχι μόνο δεν τα κόψαμε και τα αυξήσαμε, αλλά συνέβη και κάτι καταπληκτικό. Επειδή η καινούργια αρχιτεκτονική είναι ελκυστική –επιτέλους- για τους γονείς, ενώ μέχρι τώρα δεν ενδιαφέρονταν για την προηγούμενη αρχιτεκτονική και, δεύτερον, επειδή δίνεται ψηφιακά, χωρίς χαρτιά και τα παίρνουν τα χρήματα κάθε δύο μήνες, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο μέσα στο 2018 οι οικογένειες από οκτακόσιες χιλιάδες που έπαιρναν πέρυσι το επίδομα παιδιού αυξήθηκαν στις εννιακόσιες χιλιάδες που θα το πάρουν φέτος και από ένα εκατομμύριο τετρακόσιες χιλιάδες παιδιά που το έπαιρναν, το φτάσαμε στο ένα εκατομμύριο πεντακόσιες πενήντα χιλιάδες παιδιά που θα το πάρουν φέτος. Άρα, ως προς αυτόν τον τομέα ο Πρωθυπουργός είχε δίκιο και το κάναμε πράξη.

Στον δεύτερο τομέα, ως προς τα σχολικά γεύματα, φτάσαμε στις εκατόν πενήντα δύο χιλιάδες φέτος. Από 1η Οκτωβρίου θα δίνονται σχολικά γεύματα σε εννιακόσια εξήντα τρία σχολεία της χώρας, με στόχο σιγά-σιγά να τα δώσουμε για όλα τα παιδιά του δημοτικού σχολείου. Όπως ακριβώς το εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, το κάναμε πράξη.

Τρίτον, για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, κύριε Παναγούλη, σας είπε και ο Υπουργός Εσωτερικών τι παραλάβαμε, πόσα voucher έδιναν το 2014 –ήταν εβδομήντα εννέα χιλιάδες εκατόν πενήντα επτά ακριβώς- και πόσα δώσαμε πέρυσι, γιατί φέτος δεν έχει λήξει η διαδικασία. Δεν έχει νόημα να επικαλείσθε ψευδείς ειδήσεις και να δημιουργείτε μια πολιτική πόλωση στην πλάτη των μητέρων και των παιδιών. Δεν έχει νόημα.

Πέρυσι, λοιπόν, δώσαμε εκατόν δεκαοκτώ χιλιάδες voucher έναντι των εβδομήντα εννέα χιλιάδων voucher που παραλάβαμε. Η αύξηση ήταν 50%! Τι έγινε; Γέννησαν παραπάνω παιδιά οι γονείς; Όχι. Το λέω γιατί μας λέτε ότι υπάρχει μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα.

Αντίθετα, για πρώτη φορά αλλάξαμε την αρχιτεκτονική του voucherκαι το δώσαμε στην άνεργη και στη φτωχή γυναίκα. Και έτσι απεκαλύφθη το πρόβλημα που κρύβατε τόσα χρόνια κάτω από το τραπέζι. Τόσα χρόνια, λοιπόν, μέχρι να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπήρχε το πρόβλημα; Γιατί εκτινάχθηκε αυτό το θέμα; Δεύτερον, για τα χρήματα σας είπε ο Υπουργός, παραπάνω 30% χρήματα και όλα από εθνικούς πόρους. Δεν θα επαναλάβω.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά και από αυτό το Βήμα, για να τελειώσει αυτή η σπέκουλα, ότι θα καλυφθούν όλες οι προσφερόμενες θέσεις σε δημοτικούς και ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης με voucher, δηλαδή δωρεάν.

Εμείς από το 2017 με αναλυτικά στοιχεία ανά δήμο -γιατί βεβαίως δεν ήμασταν σαράντα χρόνια Κυβέρνηση για να έχουμε προνοήσει ώστε να υπάρχουν βρεφονηπιακοί σταθμοί σε όλη τη χώρα- κάναμε καταγραφή όλων των δήμων. Τριάντα τρεις δήμοι, λοιπόν, έχουν πλεόνασμα θέσεων από 0% έως 100%, δηλαδή έχουν παραπάνω θέσεις από αυτές που προσφέρουν. Ογδόντα τρεις δήμοι έχουν απόκλιση. Δηλαδή δίνουν 100% έως 200% λιγότερες θέσεις στο πρόγραμμα. Και σαράντα οχτώ δήμοι έχουν ζήτηση διπλάσια από τις προσφερόμενες θέσεις, δηλαδή έχουν πάνω από 200% λιγότερες θέσεις στο πρόγραμμα. Εκατόν εξήντα ένας δήμοι -γιατί τριακόσιοι είκοσι πέντε είναι οι δήμοι ως γνωστόν- δεν έχουν ούτε έναν βρεφικό σταθμό, ούτε έναν. Και εκεί βεβαίως η ζήτηση δεν καταγράφεται, γιατί οι μάνες ξέρουν ότι δεν έχουν βρεφικό σταθμό, άρα, δεν κάνουν αίτηση.

Επομένως, το πρόβλημα που εμείς βρήκαμε είναι τεραστίων διαστάσεων ως προς αυτό το σκέλος. Τι κάναμε, λοιπόν, τον Ιανουάριο του 2018; Καλέσαμε τους δήμους της χώρας, γιατί μας είχαν δώσει, μέσα σε συνθήκες μεγάλης ασφυξίας, 15 εκατομμύρια ευρώ στο Υπουργείο Εργασίας γι’ αυτόν τον σκοπό -15 εκατομμύρια- και τους είπαμε «Θα σας δώσουμε 50.000 ευρώ για κάθε βρεφικό ή νηπιακό σταθμό που θα φτιάχνετε, σε υφιστάμενα κτήρια δικά σας ή που θα τα έχετε ενοικιάσει, να κάνετε τις αλλαγές τις εσωτερικές ή και τον εξοπλισμό -τα είχαμε κοστολογήσει- ή 75.000 ευρώ για δυο, αντιστοίχως». Γιατί όπως ξέρετε, μετά τις 75.000 ευρώ, κύριε Πρόεδρε, γίνεται διεθνής διαγωνισμός και θα πηγαίναμε μετά από εκατό χρόνια.

Είχαμε υπολογίσει, λοιπόν -και λυπάμαι που έφυγε ο κ. Συντυχάκης- τετρακόσιες δομές με αυτά τα 15 εκατομμύρια ευρώ ή δέκα χιλιάδες παιδιά. Ανταποκρίθηκαν οι δήμοι. Κάναμε νόμο, κάναμε ΚΥΑ για να υλοποιηθεί αυτό. Ανταποκρίθηκαν εκατόν τέσσερις δήμοι και σήμερα ιδρύουν δυόμισι χιλιάδες νέες θέσεις. Θα ήθελα να πηγαίνει πιο γρήγορα το πράγμα, να μπορούν οι δήμοι να φτιάξουν τις δέκα χιλιάδες, όπως νόμιζα ότι θα μπορούσαν. Δεν μπορούν, γιατί δεν είναι εύκολη η διαδικασία φαίνεται, η γραφειοκρατία.

Όμως, αυτή η Κυβέρνηση βρήκε τα χρήματα αυτά. Θα τα εξαντλήσουμε. Είναι 10.000 ευρώ το 2018-2019, άλλα τόσα το 2019-2020 και άλλα τόσα. Θα το φτάσουμε αυτό το επιθυμητό νούμερο. Διότι, κύριε Παναγούλη, εμείς δεν κλείσαμε τα μάτια σε τίποτα. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να τα κλείσουμε. Και τι θα κάνει ο ελληνικός λαός είναι δική του δουλειά όταν θα έρθει η ώρα του. Αυτά τώρα που λέτε ότι εμείς δεν θα προλάβουμε να κάνουμε τίποτα, γιατί θα φύγουμε και θα έρθουν οι άλλοι που θα τα κάνουν όλα, να τα σκεφθείτε ξανά όταν τα λέτε. Ιδρύουμε, λοιπόν, αυτές τις θέσεις ανάλογα με την ικανότητα των δήμων.

Θέλω, όμως, να πω το εξής και να τελειώσω εδώ, κύριε Πρόεδρε: Κάθε Αύγουστο, ενώ δεν έχουν τελειώσει οι δυο φάσεις του προγράμματος, και είναι γνωστό, γίνεται αυτή η τεράστια κοινωνική αναταραχή και η τεράστια τρομοκράτηση των μητέρων, που δεν τους φτάνουν τα προβλήματα που έχουν, έχουν κι αυτό το βάσανο. Δυστυχώς, υπάρχει επαναλαμβανόμενος πολιτικός δόλος που δημιουργεί αγωνία στις μητέρες. Θα κάνουμε τα πάντα και το ξέρουν οι μητέρες. Γι’ αυτό αυξήσαμε τα ποσοστά, ώστε να ανταποκριθούμε σ’ αυτό που εμείς νομίζουμε ότι είναι το άλφα και το ωμέγα της παιδικής προστασίας, δηλαδή οι βρεφονηπιακοί σταθμοί».

 

Επισυνάπτονται σχετικοί Πίνακες :

Πίνακες_ΥΠ.Εργασίας

 

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.