Η πρόοδος του έργου από την επανεκκίνησή του, τον Μάρτιο του 2016, μέχρι και σήμερα, έχει ως ακολούθως:
·Αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το 100% της διάνοιξης των σηράγγων στη βασική γραμμή, τη στιγμή που όταν επανεκκίνησε το έργο ήταν ολοκληρωμένο μόλις το 70%, (30% πρόοδος),
·έχει ολοκληρωθεί το 92% των αρχαιολογικών εργασιών (πρόοδος 20%),
·έχει ολοκληρωθεί το 70% των έργων Πολιτικού Μηχανικού, (πρόοδος 14% από πέρσι).
·Από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί πλήρως στους 8, ενώ σε 3 σταθμούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Μάλιστα, σε 5 σταθμούς έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της τοιχοποιίας, βαίνοντας προς την ολοκλήρωσή τους.
Τον Φεβρουάριο του 2016 το εκτελεσθέν ποσοστό της βασικής γραμμής του έργου ήταν 41%. Τον Μάιο του 2017 το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 52%. Δηλαδή η πρόοδος που καταγράφηκε στο φυσικό αντικείμενο του έργου ήταν 11% μέσα σε μια χρονιά, γεγονός που σημαίνει ότι ο ρυθμός προόδου από τον Μάρτιο του 2016 κι εντεύθεν ήταν σχεδόν τριπλάσιος από τον μέσο ετήσιο ρυθμό προόδου της προηγούμενης δεκαετίας.
Συνολικά, περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ, περισσότερες από 1.500 θέσεις εργασίας και περισσότερες από 300 τοπικές επιχειρήσεις, συνθέτουν σήμερα τον κύκλο εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης συνοπτικά:
·συμβάλλει στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας και στην ενίσχυση των κρατικών ταμείων σε μια δύσκολη εποχή οικονομικής κρίσης,
·προσφέρει νέες θέσεις εργασίας,
·δίνει αντικείμενο σε δεκάδες τοπικές επιχειρήσεις,
·δημιουργεί δυναμικές υπεραξίες στην κτηματαγορά στις περιοχές πέριξ των σταθμών με τις αναπλάσεις,
·και αναβαθμίζει τη λειτουργία της πόλης της Θεσσαλονίκης, κατατάσσοντάς την στις σύγχρονες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.
Κυρίως, όμως το Μετρό Θεσσαλονίκης με την ολοκλήρωσή του προκαλεί κοσμογονία στο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, στην κατεύθυνση του συνδυασμού των μέσων μαζικής μεταφοράς και της προσφοράς σύγχρονων υπηρεσιών στην καθημερινότητα του πολίτη.
Στην κατεύθυνση αυτή, ήδη μελετώνται από την Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις του έργου προς Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία με 5 σταθμούς, προς Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς καθώς φυσικά και η σύνδεση του Αεροδρομίου με την επέκταση της Γραμμής της Καλαμαριάς.