Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης έδωσε σήμερα στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του Κάθετου Αξονα 75, «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα», με το οποίο ολοκληρώνεται ο εν λόγω κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο πνοής, το οποίο θα ενισχύσει αποφασιστικά την εθνική στρατηγική στον τομέα των Μεταφορών.
Από την Κομοτηνή, σήμερα ο κ. Σπίρτζης, συνοδευόμενος από το γενικό διευθυντή του γραφείου του κ. Σταύρο Καραγκούνη και τον πρόεδρο της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολο Αντωνούδη, υπογράμμισε, ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «συνεχίζει την προσπάθεια ούτως ώστε η Θράκη να έχει τις απαραίτητες υποδομές, να έχει το πλεονέκτημα που ιστορικά είχε: Το πλεονέκτημα της θέσης της, για τις συνδυασμένες μεταφορές και για την παραγωγική της ανασυγκρότηση».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε και από τη Θράκη την πάγια θέση του για τα έργα που αποδίδονται στους πολίτες: «Τα έργα δεν ανήκουν σε κανένα. Δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Είναι μια εθνική προσπάθεια για να ολοκληρωθούν οι υποδομές της χώρας. Γι’ αυτό μας βλέπετε κι όλους μαζί εδώ. Όπως μαζί πρέπει να μας δείτε και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο που πρέπει να έχουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που αφορούν την εγκατάσταση και άλλων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός: «Να ρωτήσετε αυτούς που έβγαλαν τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Κι αυτούς που έκαναν την Εγνατία και δεν έβαλαν 15 χρόνια τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία τουριστική περιοχή, σε καμία βιομηχανική περιοχή σε καμία πόλη από αυτές που όφειλαν να κάνουν τις συνδέσεις. Με αποτέλεσμα, ένα τεράστιο κόστος να το πληρώνει όλος ο ελληνικός ο λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν».
Υπογράμμισε, επίσης, ότι η δική του εισήγηση είναι, «σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους να μπουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και για τους πολίτες που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζεται να τους στηρίξουμε».
Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση που αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων εξήγησε, ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία. Τόνισε δε, ότι κατόπιν επικοινωνίας που θα έχει άμεσα τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρεί, ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».
Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε επίσης τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσουν ταχύτατα τα έργα και στους άλλους δύο κάθετους άξονες στην περιοχή. Όπως ανακοίνωσε, θα πραγματοποιηθεί άμεσα η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή του κάθετου άξονα Ξάνθη – Εχινος – Ελληνοβουργαρικά Σύνορα».
Τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου Άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και το 2018 παραδίδεται ο άξονας στο σύνολο του.
Ακολούθως, ο Πρόεδρος Δ.Σ., κ Α. Αντωνούδης τόνισε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε τμήμα του Κάθετου άξονα 75 / Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα ο οποίος αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία οδό με τον συνοριακό σταθμό Μακάζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η κατασκευή του δρόμου συμβάλλει στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών από όπου διέρχεται και την ανάπτυξή τους. Το μήκος όλης της οδού είναι 22,5 χλμ, η ταχύτητα μελέτης 80km/h, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ. Υπάρχουν δύο ισόπεδοι κόμβοι, ένας ανισόπεδος και δύο ΧΣΑ, σήραγγες συνολικού μήκους 1,7 χλμ, μία γέφυρα, τέσσερις κάτω διαβάσεις και δύο άνω. Το έργο ολοκληρώθηκε μέσω 2 εργολαβιών και η συνολική δαπάνη του έργου ήταν 90.443,743,31 (με ΦΠΑ) + 13.141,351,00 (με ΦΠΑ)=103.585,094,31. Η κατασκευή του άρχισε στις 20/07/2007 όσον αφορά την πρώτη σύμβαση και αποδόθηκε στην κυκλοφορία στις 09/092013 και όσον αφορά τη 2η σύμβαση άρχισε την 20/04/2015 και αποδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία. Χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους».