Παραδόθηκε σε πλήρη λειτουργία και ανάπτυξη ο Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας». Με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος που εκτείνεται από τον Ανισόπεδο Κόμβο Λευκώνα μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κάτω Χριστού, η Εγνατία οδός αποκτά έναν ακόμη κάθετο άξονα που σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους έξι, ενώνουν την Εγνατία με τα μεγάλα οικονομικά κέντρα της δυτικής, κεντρικής και βόρειας Ευρώπης αλλά και των βαλκανικών χωρών, ενισχύοντας τις διεθνείς μεταφορές και την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Ο Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας έχει συνολικό μήκος  96 χιλιόμετρα. Αποτελεί το νοτιότερο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα – Βουδαπέστη – Σόφια – Θεσσαλονίκη) και είναι η  βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της  Ελλάδας με τη Βουλγαρία.

Στα σπουδαιότερα κοινωνικοοινομικά οφέλη που προκύπτουν από την ολοκλήρωση του εν λόγω Κάθετου Άξονα συγκαταλέγονται τα εξής:

  • Βελτίωση στην εξυπηρέτηση της διεθνούς ροής κυκλοφορίας από και προς στην Ελλάδα και στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Διευκόλυνση της ενδοπεριφερειακής και διασυνοριακής Συνεργασίας και συμβολή στην τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Βόρειας Ελλάδας.
  • Βελτίωση της σύνδεσης χερσαίων/θαλάσσιων οδών και οδών συνδυασμένης μεταφοράς, μέσω της πρόσβασης που εξασφαλίζει ο Κάθετος άξονας προς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  • Άμεση προσπέλαση σε βιομηχανικές και τουριστικές περιοχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Συμβολή στην ενδυνάμωση της στρατηγικής θέσης της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή επιρροής της.
  • Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και συμβολή στη περαιτέρω ανάπτυξη του Νομού Σερρών.
  • Εξοικονόμηση του χρόνου μετακίνησης, λόγω αύξησης της ταχύτητας κυκλοφορίας. Η χρονοαπόσταση ολόκληρου του κάθετου άξονα μειώνεται κατά 18 λεπτά.
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και μείωση του κοινωνικού κόστους των ατυχημάτων.
  • Περιβαλλοντικά οφέλη από τη μείωση των εξωτερικών επιπτώσεων της οδικής κυκλοφορίας.