Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου. Συνδέει τρεις Περιφέρειες και την Πρωτεύουσα της χώρας με μία από τις σημαντικότερες πύλες της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας. Ο νέος, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος αναβαθμίζει τη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας και δίνει νέα ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη, την πρόσβαση στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της ευρύτερης περιοχής.
Η παράδοση του Αυτοκινητοδρόμου στις 11/04/2017 περιλαμβάνει την παράδοση σε κυκλοφορία του συνόλου του Αυτοκινητοδρόμου μήκους 120 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και πλήρως αποπερατωμένες και σε λειτουργία τις 12 νέες σήραγγες. Να σημειωθεί, ότι η πρόοδος και η ένταση των εργασιών ήταν τόσο μεγάλη, που ακόμη και τα περισσότερα σημεία που είχαν συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παραδοθούν τον Αύγουστο του 2017, σήμερα είναι λειτουργικώς ολοκληρωμένα. Κι αυτό γιατί, ακόμη και στις παρακάτω θέσεις που εξαιρούνται της λειτουργικής παράδοσης, οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια, καθώς ήδη περιλαμβάνουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και πλήρως διαχωρισμένο οδόστρωμα. Πρόκειται ουσιαστικά για έξι χιλιόμετρα συνολικά και προσδιορίζονται στα παρακάτω σημεία:
- Του Βόρειου κλάδου του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή μεταξύ της Ανατολικής και Δυτικής διασταύρωσης με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Σ.Γ.Υ.Τ.) στην περιοχή Δερβένι σε μήκος 2,5 χλμ. περίπου όπου όμως η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Η ολοκλήρωση του κλάδου αυτού θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το τεχνικό εξόδου της σιδηροδρομικής σήραγγας που βρίσκεται κάτω από τον Αυτοκινητόδρομο
- Της περιοχής διασταύρωσης του αυτοκινητοδρόμου με την Σ.Γ.Υ.Τ στην περιοχή Καμάρες Αιγιαλείας σε μήκος 1,0 χλμ. περίπου, όπου επίσης η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μέχρι την ολοκλήρωση του τεχνικού Άνω Διάβασης της σιδηροδρομικής γραμμής
- Της περιοχής Αραχωβίτικων σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου
- Ορισμένων κλάδων του Ανισόπεδου Κόμβου του Ρίου, στον οποίο θα είναι ολοκληρωμένοι και σε κυκλοφορία οι δύο κύριοι υπόγειοι κλάδοι που συνδέουν την Αθήνα με τη γέφυρα του Ρίου Αντιρρίου
- Της περιοχής Καμαρίου Κορινθίας όπου ο κλάδος του αυτοκινητοδρόμου από Πάτρα προς Αθήνα θα είναι ολοκληρωμένος και σε λειτουργία ενώ ο κλάδος από Αθήνα προς Πάτρα θα κυκλοφορείται επί της ΝΕΟ σε μήκος περίπου 1 χλμ.
- Επίσης δεν θα έχει ολοκληρωθεί η διάστρωση της αντιολισθηρής στρώσης σε κάποια τμήματα μεταξύ του κόμβου Ακράτας και Ρίου. Στα τμήματα αυτά θα υπάρχουν ολοκληρωμένες τέσσερεις ασφαλτικές στρώσεις γεγονός που καθιστά απόλυτα λειτουργικό και ασφαλή τον αυτοκινητόδρομο για τους χρήστες.
Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας έχει συνολικό μήκος 202 χλμ. Στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται:
- H Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση του Νέου Τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου από την Κόρινθο έως την Πάτρα μήκους 120χλμ.
- H Κατασκευαστική και λειτουργική αναβάθμιση των 82 χλμ. του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου, από την Ελευσίνα στην Κόρινθο και την παράκαμψη Πάτρας. Οι υπόψη εργασίες αναβάθμισης των υφιστάμενων τμημάτων περιλαμβανόμενης και της κατασκευής του Νέου Κέντρου Εκμετάλλευσης και Συντήρησης του Αυτοκινητοδρόμου ολοκληρώθηκαν στο σύνολο τους το Φεβρουάριο του 2016.