Στόχος, έτοιμος να κατακτηθεί, είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας. Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα της Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας Ικανοποίησης Τουριστών που πραγματοποίησε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ, σε 13 Πύλες Εισόδου.
Η έρευνα υλοποιήθηκε 12-24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια: Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Καλαμάτας, Μυτιλήνης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Σαντορίνης και τρεις συνοριακούς σταθμούς: Ευζώνων, Κήπων και Προμαχώνα. Οι συμμετέχοντες ήταν άντρες και γυναίκες, σε αναλογία 52/48, ηλικίας 20-60 ετών. Το ερωτηματολόγιο ήταν διαθέσιμο σε πέντε γλώσσες: αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, γαλλικά και ρωσικά.
Από τα συμπεράσματα της Έρευνας, προκύπτει :
Ικανοποίηση
- 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα Πολύ καλή έως Άριστη . Αποκλειστικά με Άριστα την βαθμολογούν οι 4 στους 10 είτε αεροπορικών πτήσεων (36%) είτε οδικής μετακίνησης (35%)
- Το 36% των αεροπορικών και το 31% των οδικών τουριστών, δηλώνει ότι η χώρα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν
- 6 στους 10 συνολικά δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη χώρα ως προορισμό.
- Πάνω από τους μισούς (54% των αεροπορικών και 56% των οδικών τουριστών) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθουν στη χώρα.
- 7 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 5 στους 10 οδικούς δηλώνουν ότι θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τη χώρα.
Διαμονή
- Ο μέσος όρος διαμονής για τους αεροπορικούς τουρίστες ήταν 8.2 ημέρες ενώ των οδικών τουριστών λιγότερο από 3 ημέρες (με ένα σημαντικό ποσοστό 47% να δηλώνει ότι έρχεται αυθημερόν πχ. για φαγητό/ ψώνια κλπ.).
- 5 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι προτίμησαν καταλύματα 4 αστέρων και άνω ενώ το οδικό κοινό προτιμά οικονομικότερα καταλύματα .
Λόγοι επιλογής της Ελλάδας:
Ο ήπιος καιρός, οι καλύτερες τιμές και ο λιγότερος κόσμος αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας για φθινοπωρινό προορισμό, έναντι άλλων προορισμών που θεωρούνται ανταγωνιστικοί.
- 6 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες, αναφέρουν το δίπτυχο ήλιος/ θάλασσα και η ελληνική γαστρονομία ως βασικό πόλο έλξης στη χώρα.
- 5 στους 10 τουρίστες αναφέρουν τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά της χώρας και την αίσθηση χαλάρωσης που η χώρα αποπνέει.
- 5 στους 10 οδικούς τουρίστες αναφέρουν τις αγορές και το φαγητό.
- 9 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 6 στους 10 οδικούς , επισκέφτηκαν την Ελλάδα τον Οκτώβριο καθαρά για λόγους αναψυχής.
- 1 στους 4 οδικούς τουρίστες δήλωσε ότι επισκέφθηκε τη χώρα για επαγγελματικούς λόγους.
Ελλάδα και Ανταγωνισμός
Τέσσερις (4) στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι είχαν σκεφθεί, εναλλακτικά της Ελλάδας, την Ισπανία ως προορισμό διακοπών, ωστόσο ο καιρός και οι καλύτερες τιμές αποτέλεσαν τα βασικά κίνητρα για να προτιμήσουν τη χώρα.
Η σημασία του last minute campaign
Σημαντικό ποσοστό (37%) των αεροπορικών τουριστών άρχισε να ψάχνει για φθινοπωρινό προορισμό διακοπών, ένα μήνα περίπου πριν ταξιδέψει. Στον οδικό τουρισμό είναι ακόμα πιο σύντομο το διάστημα αναζήτησης προορισμού αφού 8 στους 10 απαντούν ότι άρχισαν να ψάχνουν τον τελευταίο μήνα.
Περιθώρια βελτίωσης
Το πολιτιστικό υπόβαθρο ως λόγος επιλογής της Ελλάδας, αξιολογείται επίσης πολύ θετικά. Ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του ποσοστού των ατόμων που έρχονται σε επαφή με μουσεία/ αρχαιολογικούς χώρους. Σημεία που χρήζουν βελτίωσης αφορούν τις υποστηρικτικές δομές του τουριστικού προϊόντος, όπως πχ. υποδομές, οδικό δίκτυο, καθαριότητα.
Σημαντικές διακρίσεις για την Ελλάδα και τον ΕΟΤ
Ως μία ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά για τον Eλληνικό τουρισμό στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας, αποδείχθηκε το 2016, καθώς για τρίτο συνεχόμενο έτος σημειώθηκε αύξηση των επισκεπτών από τις χώρες αυτές,(+10,3% 10μηνο 2016), ενώ τόσο η Ελλάδα όσο και ο ΕΟΤ απέσπασαν σημαντικές διακρίσεις σε βραβεία ταξιδιωτικών και επαγγελματικών περιοδικών καθώς και βραβεία κοινού.
Ειδικότερα:
- Την Ελλάδα ψήφισαν, ως τον κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως για το 2016 στην κατηγορία «Καλύτερη Χώρα» («Best Country in the world»),οι αναγνώστες του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού περιοδικού στον κόσμο «Conde Nast Traveller», στο πλαίσιο των ετήσιων βραβείων Reader’s Travel Awards 2016, τα οποία έλαβαν χώρα στο Λονδίνο στις 30 Αυγούστου. Ταυτόχρονα, τα ελληνικά νησιά ψηφίστηκαν ως ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός στον κόσμο για το 2016, στην κατηγορία «Καλύτερα Νησιά» («Best Islands in the world»).
- Η Ελλάδα ανακηρύχτηκε, επίσης, «Καλύτερος Προορισμός για Οικογενειακές Διακοπές» («Star Destination for Family Holidays») στα βραβεία των Βρετανών ταξιδιωτικών πρακτόρων και επαγγελματιών του τουρισμού Star Awards 2016, που διοργανώνει επί μία 20ετία το travel trade περιοδικό «Travel Bulletin» και φέτος απονεμήθηκαν στις 5 Σεπτεμβρίου στο Λονδίνο.
- Η χώρα μας κατέλαβε τέλος, τη δεύτερη θέση στην κατηγορία «Καλύτερη Χώρα για Διακοπές Ήλιου και Θάλασσας» («Best Destination for Beach – Highly Commended: Greece») στα Agents Choice Awards 2016 του επίσης επαγγελματικού περιοδικού για τον τουρισμό «Selling Travel», σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 7 Νοεμβρίου στη βρετανική πρωτεύουσα.
Παράλληλα, το Γραφείο ΕΟΤ Μεγάλης Βρετανίας & Ιρλανδίας ήταν ένας από τους τέσσερις υποψήφιους εθνικούς οργανισμούς τουρισμού στην κατηγορία «Καλύτερο Εθνικό Γραφείο Τουρισμού» στα The Irish Travel Trade Awards, που διοργανώνονται από το travel trade περιοδικό «Irish Travel Trade News», ενώ είναι επίσης υποψήφιο για το βραβείο του «Καλύτερου Γραφείου Τουρισμού» («Best Tourist Board Nominee») στα Globe Travel Awards 2017 του μεγαλύτερου travel trade περιοδικού της χώρας «Travel Weekly», που θα πραγματοποιηθούν τον Ιανουάριο του 2017 στο Λονδίνο.
Βραβεία για τα κοινωνικά δίκτυα ΕΟΤ
Επίσης , τριπλή διάκριση για τον ΕΟΤ προέκυψε στα βραβεία Social Media Awards , επιβραβεύειοντας για μία ακόμη φορά τη στρατηγική του Οργανισμού να αξιοποιεί με τον καλυτερο δυνατό τρόπο τις ανεξάντλητες δυνατοτήτες του διαδικτύου με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή της χώρας μας διεθνώς .
Δύο αργυρά και ένα χάλκινο μετάλιο κατέκτησε ο ΕΟΤ στην τελετή απονομής των Social Media Awards, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, στην Αθήνα από το περιοδικό Marketing Week .
Η εκδήλωση πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά με στόχο την επιβράβευση των πιο καινοτόμων και αποτελεσματικών ενεργειών στα social media των brands και των agencies.
Φέτος ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα έντονος , με τις υποψηφιότητες να ξεπερνούν τις 600.
Ο ΕΟΤ συμμετείχε σε δύο Κατηγορίες / Ενότητες Βράβευσης και έλαβε:
- Ενότητα «All other Social Media Platforms»
- Αργυρό Βραβείο για την καλύτερη χρήση του Instagram στην προβολή της Ελλάδας (Best use of Instagram for promoting Greece: SILVER βραβείο)
- Αργυρό Βραβείο για την καλύτερη χρήση του Google+ στην προβολή της Ελλάδας (Best Use of Google+ for promoting Greece : SILVER βραβείο)
- Ενότητα «YouTube»:
- Χάλκινο Βραβείο για το βίντεο της Πελοποννήσου με τις περισσότερες προβολές στο YouTube (Most Visited Video in YouTube:Visit Greece Account – Video Peloponnese: https://www.youtube.com/watch?v=Gr5p4-GV_gk&app=desktop)
Σημειώνεται, ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μετέχει δυναμικά και οργανώνει με επιτυχία καμπάνιες στις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές πλατφόρμες του κόσμου, έχοντας ως γνώμονα την προσέγγιση του υποψηφίου ταξιδιώτη μέσα από τα εργαλεία (ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κ.α.) που ο ίδιος χρησιμοποιεί για να σχεδιάσει τις διακοπές του.