Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με μια μικρή τοποθέτηση για την επικαιρότητα.
Δίνουμε πολυμέτωπο αγώνα για να βγει η χώρα από την επιτροπεία, στην οποία την καταδίκασαν τα έργα και οι ημέρες των προκατόχων μας.
Πορευόμαστε βήμα βήμα, παραμένοντας προσηλωμένοι στον στόχο που έχουμε θέσει από τον Σεπτέμβριο του 2015: να βγει η χώρα από την κρίση με την κοινωνία όρθια.
Ένα τέτοιο βήμα ήταν το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης, που στεναχώρησε πολύ την αντιπολίτευση, ένα τέτοιο βήμα ήταν η ενεργοποίηση των βραχυπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, που κι αυτό στεναχώρησε την αντιπολίτευση.
Το Eurogroup της περασμένης εβδομάδας αποτυπώσε για άλλη μια φορά η θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Από την Πορτογαλία, οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου έστειλαν μήνυμα αλληλεγγύης στην Ελλάδα.
Κόντρα σε παράλογες απαιτήσεις που οδηγούν στην διαίρεση της Ευρώπης, ζήτησαν το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, μέσα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κεκτημένου, με σεβασμό στους κανόνες και στις αξίες που απορρέουν από τις δημοκρατικές αρχές και το Σύνταγμα της Ελλάδας.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για κινδυνολογία γύρω από την αξιολόγηση, ανέφερε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που μαζί με την ΕΚΤ ζητούν ολοκλήρωση της αξιολόγησης το συντομότερο δυνατό.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαίων εταίρων έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν επιθυμεί μια τεχνητή αναζωπύρωση της κρίσης.
Δεν θα έλεγα το ίδιο για την αντιπολίτευση και, κυρίως, την αξιωματική αντιπολίτευση.
Κάθε φορά που ο κ. Σόιμπλε ζητά δηλώσεις υποταγής από την ελληνική κυβέρνηση, ζητάτε κι εσείς δηλώσεις υποταγής από την ελληνική κοινωνία, καλώντας την να πάει όπισθεν ολοταχώς.
Η όποια καθυστέρηση για το κλείσιμο της αξιολόγησης δεν βαρύνει την ελληνική κυβέρνηση, όπως προσπαθείτε απεγνωσμένα να πείτε, αλλά ξέρετε ότι πρόκειται για διάσταση μεταξύ του ΔΝΤ και των ευρωπαϊκών θεσμών όσων αφορά τη δημοσιονομική πορεία για μετά το 2018.
Όσο εσείς έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας τη δογματική λιτότητα, εμείς λέμε ότι προϋποθέσεις για πολιτική συμφωνία υπάρχουν και εργαζόμαστε εντατικά μαζί με τους εταίρους σε αυτήν την κατεύθυνση, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει το πρόγραμμα της ποσοτικής χαλάρωσης.
Και φυσικά, για όλα αυτά θα κριθούμε στο τέλος της τετραετίας. Στο μεσοδιάστημα, όμως, θα έχουμε βάλει τέλος σε όλες τις πρακτικές του παρελθόντος.
Όπως τα διάφορα κατασκευασμένα σενάρια, με τελευταίο αυτό ότι ψάχνουμε 180 βουλευτές για να ψηφίσουν τα μέτρα. Οι 153 βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας δεν πρόκειται να ψηφίσουν προληπτικά μέτρα και, ευτυχώς, οι υπόλοιποι πρόθυμοι δεν επαρκούν γι’ αυτό.
Ο ελληνικός λαός δεν κάνει θυσίες για να ξαναδεί το «ναι σε όλα» στην ημερήσια διάταξη.
Κυρία Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Σ’ αυτήν την αίθουσα, αρκετά συχνά, αναπτύσσεται μια ρητορική, η οποία εστιάζει κυρίως στην πολιτική των εντυπώσεων και όχι στην πολιτική των λύσεων.
Μια ρητορική, η οποία επικεντρώνεται στην πολιτική της διαφοροποίησης και της σύγκρουσης και όχι στην πολιτική της εξεύρεσης λύσης.
Αυτό, κάποιες φορές, οι καταστάσεις το επιτρέπουν ή, τουλάχιστον, μπορούν να το ανεχτούν.
Είναι άλλες, όμως, όπως η εποχή που ζούμε, που η συνέχιση μια τέτοιας πρακτικής προσφέρει πολύ κακές υπηρεσίες.
Διαβάζοντας την επίκαιρη επερώτηση που κατέθεσαν οι συνάδελφοι της ΝΔ, σκέφτηκα αρχικά ότι επιτέλους αντιλαμβάνονται οι συνάδελφοι την κρισιμότητα της κατάστασης.
Και επιθυμούν να ελέγξουν, να πάρουν εξηγήσεις, να ενημερωθούν για το τι συμβαίνει στο δημόσιο τομέα και τις αλλαγές που συντελούνται.
Ακούγοντας, όμως, όλα αυτά, διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά, ότι αβασάνιστα συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο.
Έρχεστε, σήμερα, εδώ για να μιλήσετε για δήθεν αναξιοκρατία, αδιαφάνεια και κομματικούς διορισμούς από την κυβέρνησή μας.
Την ίδια στιγμή, πετάτε από πάνω σας τη γνωστή σε όλους προβιά του λύκου, της ρουσφετολογικής αντιμετώπισης του πολίτη, και φοράτε αμφίεση αθώων αμνών.
Μόνο που πια κανείς δεν σας πιστεύει.
Κυρίες και κύριοι της δεξιάς παράταξης,
Θα απαντήσω αναλυτικά και με λεπτομέρειες και ως οφείλω για όλα αυτά που μας ρωτάτε και μας εγκαλείτε.
Ωστόσο, θα ήθελα να σας επισημάνω, φιλικά χωρίς δόλο, ότι θα πρέπει να επιβάλετε μομφή στα κομματικά σας όργανα.
Σε όλους εκείνους που είχαν την ιδέα να καταθέσετε μια ερώτηση με αυτά τα στοιχεία.
Όπως θα γνωρίζετε από την ιστορία, παλιότερα τιμωρούσαν αυστηρά και έβαζαν πρόστιμο σε όσους θύμιζαν οικεία κακά.
Γιατί, οι φαυλοκρατικοί διορισμοί, το πελατειακό κράτος, η αδιαφάνεια, η αναξιοκρατία, τα ρουσφέτια, είναι λέξεις και έννοιες που παραπέμπουν πάραυτα σε άλλες εποχές και σε άλλες κυβερνήσεις, δηλαδή της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ.
Από την μεταπολίτευση και μετά, και επί σαράντα και πλέον χρόνια, οι κυβερνήσεις που εναλλάσσονταν στην εξουσία στάθηκαν ανίκανες για το προφανές.
Να οργανώσουν, δηλαδή, μια δημόσια διοίκηση που να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου κράτους.
Ενός κράτους, που με αξιοκρατία, διαφάνεια, και σεβασμό στον πολίτη θα μπορεί να ανταποκριθεί στις αξίες, τις αξιώσεις και τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικονομίας και κοινωνίας.
Τα υλικά που χρησιμοποιήσατε για τη δημόσια διοίκηση ήταν το ρουσφέτι, η πελατειακή λογική, η φαυλοκρατία, η αναξιοκρατία και όλα τα συναφή.
Ουρές στις υπηρεσίες, ατέλειωτα χαρτιά και δικαιολογητικά, ταλαιπωρία και αγανάκτηση, σχεδόν κακομεταχείριση του πολίτη.
Ένα κράτος αντπαραγωγικό και δυσκίνητο.
Παρόλα αυτά, και αφού πνίξατε την χώρα στο χρέος, τις τελευταίες μέρες της Πομπηίας σας, όταν η Τρόικα απαιτούσε μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, τι έκανε η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ;
Χωρίς κανένα συνολικό σχεδιασμό, ερμήνευσε σε μια λογική φασόν κοπτοραπτικής τις απαιτήσεις για μείωση του αριθμού του προσωπικού του δημόσιου τομέα.
Σαν να μην είχε να κάνει με εργαζόμενους, με οικογενειάρχες, με ανθρώπους που προσπαθούν και παλεύουν να κερδίσουν την καθημερινή τους ζωή.
Κόψε 40% στις δομές, κόψε δασκάλους και καθηγητές, κόψε σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, δημοτική αστυνομία.
Κλείσατε την ΕΡΤ και βγάλατε στο δρόμο, μέσα σε μια νύκτα χιλιάδες εργαζόμενους.
Αφού πρώτα τους συκοφαντήσατε ως τεμπέληδες και διαπλεκόμενους.
Αλλά, δεν σταματήσατε εκεί.
Όταν πια είχατε αντιληφθεί ότι χάνετε την εξουσία, ο κύριος Μητσοτάκης ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σε μια αντίληψη κόψε και διώξε, επιχείρησε δήθεν να οικοδομήσει ένα σύστημα αξιολόγησης.
Στην πραγματικότητα, και στο όνομα των διαρθρωτικών παρεμβάσεων, οργάνωσε ένα σύστημα στοχοποίησης και εκκαθάρισης, ένα πογκρόμ απολύσεων και εργασιακών διώξεων.
Τα σχέδιά του, όμως, αυτά ο ελληνικός λαός τα ανέτρεψε.
Γιατί, λοιπόν, επιμένετε να επαναφέρετε στη μνήμη του κόσμου οικεία κακά;
Να είστε βέβαιοι πως έτσι δεν θα αποκομίσετε πολιτικά οφέλη. Διότι το ψέμα, το οποίο σήμερα ονομάζετε «συμφωνία αλήθειας», έχει πολύ κοντά ποδάρια.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Με την αξιωματική αντιπολίτευση μας χωρίζει μια θεμελιώδης διαφορά προσέγγισης.
Μια διαφορά ιδεολογίας.
Γιατί, εμείς δεν είμαστε κυβέρνηση του ελαχίστου κράτους.
Είμαστε κυβέρνηση του αναγκαίου κράτους.
Του κράτους που λειτουργεί ως ρυθμιστής των οικονομικών και κοινωνικών σχέσεων.
Η δημόσια διοίκηση είναι για εμάς πρώτον εργαλείο Δημοκρατίας και, δεύτερον, εργαλείο Ανάπτυξης.
Και εξηγούμαι.
Εργαλείο Δημοκρατίας, γιατί είναι το μέσον από το οποίο διοχετεύονται οι οριζόμενες από το Σύνταγμα και τους νόμους παροχές και υπηρεσίες στους πολίτες μας.
Επιπλέον, γιατί στο πλαίσιο της διακυβέρνησης, γίνεται ανοιχτή και επιδιώκει τη συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Μια αξιοκρατική, διαφανής και συμμετοχική δημόσια διοίκηση, κυρίες και κύριοι βουλευτές της αντιπολίτευσης, είναι το αναγκαίο συστατικό ενός δημοκρατικού κράτους και κάνει τους πολίτες να αισθάνονται πιο κοντά στα μεγάλα, κρίσιμα ζητήματα.
Η δημόσια διοίκηση είναι, όμως, και ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης.
Ένα εργαλείο που μπορεί να τονώσει την επιχειρηματικότητα, να δώσει ώθηση σε νέες, στοχευμένες επενδύσεις, να δημιουργήσει καινοτόμες υπηρεσίες.
Να στηρίξει δηλαδή τον υγιή ιδιωτικό τομέα, προασπίζοντας πάντοτε το δημόσιο συμφέρον.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το 2017 είναι έτος εφαρμογής τέτοιων μεταρρυθμίσεων.
Με σταθερά και στοχευόμενα βήματα, αλλάζουμε την εικόνα του Δημοσίου.
Αυτήν την περίοδο είμαστε στην φάση κατάρτισης των οργανισμών των Υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων και των περιγραμμάτων εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων.
Θα γνωρίζουμε πού «χωλαίνει» η διοίκηση, που απαιτείται νέο προσωπικό και πού ενδεχομένως υπάρχει υπερκάλυψη των θέσεων.
Επιπλέον, δρομολογούμε σε συνέργεια με όλους τους φορείς απλουστεύσεις διαδικασιών, προκειμένου να μην χρειάζεσαι 20 δικαιολογητικά και άλλες τόσες υπογραφές για να διεκπεραιώσεις μια υπόθεση.
Στο πλαίσιο αυτό γίνεται πράξη και η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων και η ψηφιακή υπογραφή, προκειμένου να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να μην σπαταλούνται ατέλειωτες ώρες εργασίας.
Ο στόχος ήταν και είναι ένας:
Να πάψει επιτέλους ο πολίτης να ταλαιπωρείται και να μπορεί να κάνει με αξιοπρέπεια τη δουλειά του.
Η αντιπολίτευση για ακόμη μια φορά βρίσκεται σε σύγχυση.
Από τη μια πλευρά δεν ψηφίζει τα μέτρα μας, και από την άλλη μας κατηγορεί ότι έχουμε καθυστερήσει.
Σας απαντούμε.
Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών:
Το μητρώο συμβάλλει στην αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης.
Πλέον, δεν θα τοποθετούνται οι εκλεκτοί και αρεστοί της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά οι καταλληλότεροι.
Κι εσείς, κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, εσείς που έχετε κάνει καραμέλα την «αριστεία», δεν είδαμε να υπερψηφίζετε το εν λόγω νομοσχέδιο.
Σε ό,τι αφορά το νέο σύστημα κινητικότητας:
Η καθιέρωση του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, όπως ψηφίστηκε με το ν. 4440/2016, είναι αδιαμφισβήτητα μία σημαντική καινοτομία για τη Δημόσια Διοίκηση.
Και αυτό, γιατί το συγκεκριμένο σύστημα καλύπτει το σύνολο των διοικητικών θέσεων του Δημοσίου Τομέα.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα έχουν –για πρώτη φορά– πρόσβαση στις κενές θέσεις των υπηρεσιών που θα προκηρύσσονται τρεις (3) φορές το χρόνο και θα αναρτώνται στο site του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Με αυτόν τον τρόπο, η μετακίνηση των δημοσίων υπαλλήλων από μία δημόσια υπηρεσία σε άλλη θα γίνεται με όρους αξιοκρατίας και διαφάνειας και βάσει των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους.
Βάζουμε, δηλαδή, τέλος στις πελατειακές πρακτικές του παρελθόντος.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η διαδικασία σύστασης του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙΣΕΠ).
Σε σύντομο, δηλαδή, χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να διενεργηθούν οι κρίσεις για την στελέχωση των θέσεων ευθύνης.
Βλέπετε, εμείς δεν ακολουθήσαμε τον δικό σας δρόμο.
Που μέσα σε μια νύχτα και ενώ γνωρίζατε ότι οι εκλογές επίκεινται και τις χάνετε, ξηλώσατε οριζόντια Γενικούς Διευθυντές και τοποθετήσατε τους «δικούς» σας.
Με ποια κριτήρια, σας ρωτώ.
Αυτοί, κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, ήταν οι άριστοι ή οι αρεστοί;
Είτε το θέλετε, επομένως, κύριοι βουλευτές της αντιπολίτευσης, είτε όχι, η Δημόσια Διοίκηση βρίσκεται σε διαδικασία μεταρρύθμισης.
Και, βεβαίως, θα πρέπει να το αντιληφθείτε και να αφήσετε την κριτική στους πολίτες.
Πάμε τώρα στο φλέγον.
Την απόπειρα της πολιτικής παραπλάνησης.
Επικαλείστε διόγκωση του κράτους και επικαλείστε στοιχεία για αυτό.
Πρώτο ερώτημα: Πώς από 690.425 υπαλλήλους τον Οκτώβριο του 2015 το σύνολο των υπαλλήλων όλου του δημοσίου τομέα (συν ΝΠΙΔ) ανήλθε τον Οκτώβριο του 2016 σε 697.226;
Απάντηση: Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν είστε καλά διαβασμένοι.
Ο αριθμός του τακτικού προσωπικού του δημοσίου, εκτός των Ν.Π.Ι.Δ. δεν εμφανίζει αύξηση, αλλά μείωση κατά 2.195 υπαλλήλους.
Οι συνολικές προσλήψεις τακτικού προσωπικού που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Οκτώβριο του 2016, ανέρχονται σε 8.215.
Από αυτές, οι 1.304 αφορούν προσλήψεις σε εφαρμογή αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων.
Επιπλέον, 501 είναι προσλήψεις σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα των Ο.Τ.Α..
Σύμφωνα με τον Νόμο, οι διορισμοί σε εφαρμογή αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων και σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα δεν υπολογίζονται στον κανόνα 1 προς 5, 1 προς 4 για φέτος και 1 προς 3 για του χρόνου.
Ως εκ τούτου, η αναφορά περί αύξησης του προσωπικού παρά τον κανόνα 1 προς 5 είναι ψευδής.
Από την άλλη πλευρά, η αύξηση στο συνολικό έκτακτο προσωπικό του δημοσίου ανέρχεται στα 5.095 άτομα.
Η αύξηση του έκτακτου προσωπικού που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό είναι 2.111 άτομα, από τους οποίους οι 1.781 εντοπίζονται σε φορείς του Υπουργείου Υγείας.
Οι υπόλοιποι 2.954 εργαζόμενοι αφορούν σε υπηρεσίες που εκτελούν συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
Να ρωτήσω τώρα εγώ με τη σειρά μου, τι θα έπρεπε λοιπόν να πράξουμε κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας;
Να μην τους προσλάβουμε; Ή μήπως να τους απολύσουμε;
Πάμε σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ζήτημα που εμείς, σε αντίθεση με εσάς, όσο κυβερνούσατε, έχουμε όλη την καλή θέληση και διάθεση να ανοίξουμε για συζήτηση.
Αριθμός των μετακλητών:
Έως και την 31 Οκτωβρίου 2016 ο αριθμός των μετακλητών υπαλλήλων ήταν 2099 και αφορά το σύνολο των μετακλητών υπαλλήλων του Κράτους.
Από αυτούς μόνο οι 885 υπάγονται σε κυβερνητικούς και πολιτειακούς φορείς.
Οι υπόλοιποι 1.214 αφορούν μετακλητούς σε δήμους και περιφέρειες, καθώς και μετακλητούς υπαλλήλους σε βουλευτές και υπηρεσίες της Βουλής.
Τον Νοέμβριο λόγω του ανασχηματισμού ο αριθμός μειώθηκε, ενώ τον Δεκέμβριο πάλι εξαιτίας του ανασχηματισμού αναμένεται να παρουσιάσει μικρή αύξηση, αλλά όχι όπως το περιγράφετε.
Κανείς δεν νομιμοποιείται να μιλά για «δικά μας παιδιά» ή «στρατό κομματικών».
Πού στηρίζεστε, όμως, και μιλάτε για αύξηση των μετακλητών;
Νομίζω πως, απλώς, στηρίζεστε στα δικά σας τερτίπια.
Γιατί, εσείς δεν καταγράφατε το σύνολο των μετακλητών.
Για την ακρίβεια δεν καταγράφατε ούτε το 1/3 αυτών από αυτούς που πραγματικά ήταν στις κυβερνήσεις σας.
Έως και τον Νοέμβριο του 2015 στο μητρώο μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου, στην εργασιακή σχέση «μετακλητοί» καταγράφονταν μόνο οι απλοί μετακλητοί υπάλληλοι.
Και όχι οι πάσης φύσεως ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες, επιστημονικοί συνεργάτες, υπουργών, υφυπουργών, γενικών και ειδικών γραμματέων, και πάει λέγοντας.
Όλοι αυτοί δεν φαίνονταν ότι μισθοδοτούνται από το κράτος.
Με απλά λόγια, όλα τα προηγούμενα χρόνια, «καταγραφόταν» μια «εικονική πραγματικότητα» που απέκρυπτε τον συνολικό αριθμό των μετακλητών από τους πολίτες.
Θα αναφέρω μόνο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της «εικονικής πραγματικότητας».
Στο γραφείο υπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης, μόνο στον Υπουργό και όχι και σε αναπληρωτή Υφυπουργό, Γενικούς Γραμματείς, κ.λπ., υπηρετούσαν:
14 Ειδικοί σύμβουλοι, 8 Μετακλητοί, 4 άτομα ειδικό επιστημονικό προσωπικό, 2 δημοσιογράφοι, 14 αποσπασμένοι, και 11 υπάλληλοι με Διάθεση από το ΚΕΛΠΝΟ. Σύνολο 53 άτομα.
Από αυτά τα 53 άτομα, πόσοι εμφανίζονταν; μόνο 8 μετακλητούς υπαλλήλους. Οι άλλοι κρυμμένοι.
Με τις ρυθμίσεις της σημερινής κυβέρνησης θα εμφανίζονταν και οι 53.
Εμείς αλλάξαμε συνειδητά τη μεθοδολογία, προκειμένου να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.
Αλήθεια, εσείς γιατί δεν το είχατε κάνει;
Δεύτερο ερώτημα: Διερωτάται η αντιπολίτευση πώς εξηγείται η αύξηση των μισθολογικών δαπανών το πρώτο 9μηνο του 2016 κατά 146 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2015.
Γιατί αυξήθηκαν οι μισθολογικές δαπάνες;
Για δύο λόγους:
1ον: λόγω της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών και
2ον: λόγω της εφαρμογή νέας μεθοδολογίας λογιστικής αποτύπωσης (σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών από το ΓΛΚ).
Το αποτέλεσμα είναι να ταξινομούνται (καταγράφονται) πλέον διάφορες δαπάνες αποζημιώσεων, ως Μισθοί και Ημερομίσθια.
Σε κάθε περίπτωση η αύξηση που προκύπτει από το δελτίο γενικής κυβέρνησης για το 9μηνο, ανέρχεται σε 68 εκατομμύρια ευρώ και όχι σε 146, όπως υποστηρίζετε στην ερώτηση.
Οι πληροφορίες σας και εδώ είναι λανθασμένες και, σκοπίμως μάλλον, δεν προέρχονται από τα επικαιροποιημένα στοιχεία.
Ερώτημα τρίτο: Περιπτώσεις προσλήψεων προσωπικού μετά από αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
Κυρίες και κύριοι συνάδερφοι,
Επειδή εμείς όταν καθόμαστε στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, διαπραγματευόμαστε, καταφέραμε να εξαιρέσουμε από τον κανόνα 1 προς 5 τις προσλήψεις που προκύπτουν από αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
Εμείς δεν κρατάμε ομήρους τους ανθρώπους για να στοιβάζονται έξω από τα γραφεία μας και να μας παρακαλάνε.
Επειδή, λοιπόν, εσείς εκεί αποτύχατε ή δεν προσπαθήσατε καν να διαπραγματευτείτε, έρχεστε τώρα και μας κατηγορήσετε για τα ένδικα μέσα.
Ξανά η προπαγάνδα.
Εμείς δεν είπαμε τίποτα περισσότερο από το ότι οι Δήμοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τι θα πράξουν.
Η ίδια ευχέρεια που έχουν οι ΟΤΑ στον καθορισμό των ένδικων μέσων για τους εργολάβους τους, πρέπει να υπάρχει και για τις εργασιακές σχέσεις.
Τι σχέση έχει αυτό με μονιμοποίηση; Μόνο η επιστημονική φαντασία της αντιπολίτευσης μπορεί να μας εξηγήσει.
Αν οι ΟΤΑ αποδέχονται μια πρωτόδικη δικαστική απόφαση, γιατί να μην μπορούν να την υιοθετήσουν;
Δεν είναι στην ευχέρειά τους ως διάδικοι;
Τα πρωτοβάθμια δικαστήρια δεν είναι δικαστήρια;
Ή μήπως εσείς δεν έχετε εμπιστοσύνη στις δικαστικές αποφάσεις;
Ερώτημα τέταρτο, σχετικά με τον τρόπο κάλυψης των αναγκών καθαριότητας των Δήμων:
Εδώ αξίζει να κάνουμε μια ενδοσκόπηση στο θέμα των παρατάσεων.
Σας απασχόλησε τόσο πολύ αυτά τα χρόνια που μας παραδώσατε ένα διαλυμένο σύστημα από εργασιακές σχέσεις ορισμένου χρόνου, εργολαβίες και ένα σωρό άλλες πατέντες που μόνο σε ένα πράγμα αποσκοπούσαν: στον έλεγχο των διορισμών.
Για να το ξεκαθαρίσουμε.
Δεν θέλουμε κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων.
Δεν θέλουμε εργασιακή ομηρία.
Θέλουμε σταθερές εργασιακές σχέσεις όχι μόνο στο δημόσιο τομέα, αλλά γενικότερα.
Θέλουμε διαφάνεια προσλήψεων και ένα ορθολογικό σύστημα, που εσείς ούτε κατά διάνοια σκεφτήκατε να διαμορφώσετε.
Η κυβέρνηση, με απόλυτο σεβασμό στο Σύνταγμα και στη σχετική ενωσιακή νομοθεσία, επεξεργάζεται συνολική, δίκαιη και οριστική λύση στο πρόβλημα της κατάχρησης των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
Αυτές που όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιούργησαν, κρατώντας σε ομηρεία επί σειρά ετών εργαζόμενους σε ευαίσθητους τομείς κοινωνικών υπηρεσιών.
Όσοι δημιούργησαν το τεράστιο αυτό πρόβλημα δεν μπορούν να εμφανίζονται σήμερα ως υπέρμαχοι δήθεν της νομιμότητας και της αξιοκρατίας.
Πόσο μάλλον, να γίνονται αι τιμητές κάθε προσπάθειας που γίνεται για τη διαχείριση με όρους προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων, αλλά και του δημοσίου συμφέροντος και εντέλει την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Κυρίες και κύριοι,
Πριν κλείσω την πρωτολογία μου, θα ήθελα εδώ, μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο και ενώπιον του ελληνικού λαού, να αναφερθώ σε ένα θέμα που επιχειρήθηκε να αναδειχθεί ως προσωπικό.
Αναφέρομαι σε δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας σύμφωνα με το οποίο παρανόμως διετέλεσα βουλευτής, επί τρία –μάλιστα– χρόνια.
Το όλο μύθευμα, γιατί περί μυθεύματος επρόκειτο, υποστήριζε ότι υπήρχε ασυμβίβαστο στο ίδιο πρόσωπο, της ιδιότητας του βουλευτή και του γιατρού, ομόρρυθμου μέλους Ο.Ε., η εταιρεία του οποίου είναι συμβεβλημένη να παρέχει υπηρεσίες υγείας στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ.
Αυτό το μύθευμα έσπευσαν να υιοθετήσουν και κόμματα της αντιπολίτευσης, η Νέα Δημοκρατία, το Ποτάμι και λιγότερο το ΠΑΣΟΚ.
Σας θυμίζω ότι επί μέρες συνεπικουρούσατε στην επίθεση λάσπης στο πρόσωπό μου.
Προσπαθήσατε μέσα από την επίθεση που γινόταν στο πρόσωπό μου, να στηρίξετε το αφήγημά σας περί ανύπαρκτου ηθικού πλεονεκτήματος της Αριστεράς.
Πολλοί συνάδελφοι, γιατροί και φαρμακοποιοί, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οι οποίοι επίσης είχαν και έχουν αντίστοιχες συβάσεις, δεν όρθωσαν το ανάστημά τους και δεν μίλησαν την στιγμή που έπρεπε.
Θα καταθέσω, λοιπόν, σήμερα στα πρακτικά της Βουλής τρία κείμενα.
Τη γνωμοδότηση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, ο οποίος αποφαίνεται μετά από δικό μου ερώτημα, και σε ένα κείμενο 72 σελίδων, ότι δεν προκύπτει ασυμβίβαστο στο ίδιο πρόσωπο της ιδιότητας του βουλευτή και ιατρού, ομόρρυθμου μέλους Ο.Ε., η εταιρεία του οποίου είναι συμβεβλημένη να παρέχει υπηρεσίες υγείας στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ.
Επιπλέον, καταθέτω στα πρακτικά δύο γνωμοδοτήσεις διακεκριμένων νομικών.
Του Ακρίτα Καϊδατζή, επίκουρου καθηγητή Νομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και του συνταγματολόγου Σπυρίδωνα Φλογαΐτη, καθηγητή Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
Όλες οι γνωμοδοτήσεις αποφαίνονται το ίδιο.
Συνειδητά δεν προσέξατε σε ποια δημοσιεύματα βάλατε τις υπογραφές σας.
Το κάνατε, γιατί σας βόλεψε να δηλτηριάσετε άλλη μια φορά την κοινή γνώμη με ψέματα από κατασκευασμένα δημοσιεύματα.
Δεν προσφέρατε υπηρεσία, ούτε στη Βουλή ούτε στα κόμματά σας.
Τελειώνοντας, κύριες και κυρίοι συνάδελφοι, θέλω να πω ότι οι ισχυρισμοί της Νέας Δημοκρατίας περί διόγκωσης του κράτους είναι το γνωστό τροπάριο του παρελθόντος.
Η αντιπολίτευση δεν ήθελε, ούτε θέλει, ένα αποτελεσματικό κράτος.
Η αντιπολίτευση απλά δεν θέλει κράτος.
Σπεύσατε να συνεργαστείτε με κόμματα, όπως η Δράση. Δεν μας είπατε με ποια προγραμματική συμφωνία μαζί τους.
Διαβάζω στις θέσεις της Δράσης για την οικονομία τα ακόλουθα:
Διακηρυγμένη πολιτική της ΔΡΑΣΗΣ είναι: «η δημιουργία ενός μικρότερου καλύτερου και πιο ευέλικτου κράτους μέσω της δραματικής μείωσης των περιττών δαπανών του Δημοσίου».
Και πώς θα γίνει αυτή η μείωση των δαπανών;
Διαβάζω: «Με ουσιαστική μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, με καταργήσεις άχρηστων δομών, σπάταλων φορέων και απόλυση του προσωπικού τους».
Λένε καθαρά αυτό που εσείς προσπαθείτε με πολλούς τρόπους να αποκρύψετε.
Και μετά θα έρχεται ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να λέει ότι είχε χάσει τον ύπνο του και δεν κοιμόταν τα βράδια.
Μάλλον γιατί δεν είχε απολύσει αρκετούς.
Ποιο από αυτά εμπεριέχεται στην «συμφωνία αλήθειας»;
Κυρίες και κύριοι,
Ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα.
Θέλουμε δημόσια νοσοκομεία;
Θέλουμε δημόσια παιδεία;
Θέλουμε πυροσβεστικές υπηρεσίες;
Ή μήπως να τα πάρουν όλα οι ιδιώτες;
Μιλάμε λοιπόν για διόγκωση; Όχι.
Μιλάμε για ένα κράτος που θέλει ανασχεδιασμό διαδικασιών, ταχύτητα, διαφάνεια.
Μιλάμε για ένα κράτος που στα χρόνια της κρίσης, αντί να το διορθώσουν, αποφάσισαν να το εξαφανίσουν.
Μιλάμε για ένα κράτος που έχει παθογένειες, αλλά αλλάζει γιατί αυτός είναι και θα είναι ο ρόλος του.
Να προασπίζει πάντα το δημόσιο συμφέρον και να αποδίδει στους πολίτες της απαραίτητες υπηρεσίες για να ευημερούν.