Ομάδες χορού

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ενισχύει την ελληνική χορογραφική δημιουργία και την ελληνική χορευτική κοινότητα, επιχορηγώντας  τριάντα ομάδες χορού από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και περιφερειακές πόλεις με το συνολικό ποσό των 529.000 ευρώ για την περίοδο 2017-18.

 

Η επιλογή έγινε από την Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού που συστήθηκε για τον σκοπό αυτόν από την Υπουργό Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε διακοπεί εδώ και επτά χρόνια.

 

Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού με πρόεδρο την Βίκυ Μαραγκοπούλου, καθηγήτρια πρώην Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, και μέλη: την Πηνελόπη Ηλιάσκου, υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγράμματος του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρα Ντάνκαν, την Χριστιάνα Γαλανοπούλου ιστορικό τέχνης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του MIR Festival, τη Μαριέλα Νέστορα, χορογράφο, και τη Φρόσω Τρούσα, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Arc for Dance Festival και Dance Cultural Centre, κινήθηκε με βάση την από 21ης Απριλίου 2017 προκήρυξη του Υπουργείου Πολιτισμού που έθετε σαφή κριτήρια στις ενδιαφερόμενες ομάδες, αποτιμώντας ταυτόχρονα την κατάσταση του τοπίου του σύγχρονου χορού αλλά και το υλικό των προτάσεων που κατατέθηκαν.

 

Όπως αναφέρει στο σκεπτικό της,  η Επιτροπή «προσπάθησε να αξιοποιήσει το ποσόν που διαθέτει το Υπουργείο Πολιτισμού με τρόπο που να αγκαλιάζει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αισθητικών τάσεων, ηλικιών και εμπειρίας ανάμεσα στις προτάσεις που πληρούσαν τα κριτήρια. Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του τοπίου του χορού στην Ελλάδα σήμερα και ενθαρρύνοντας τη συνέχιση και την ανάπτυξή του, η Επιτροπή προσπάθησε να υποστηρίξει τις διαφορετικές του εκφάνσεις επιχειρώντας μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση των κοινοτήτων του χορού που δραστηριοποιούνται εντός και εκτός της Αττικής. Προτεραιότητα δόθηκε σε αιτήσεις που αφορούσαν νέες παραγωγές και όχι σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν.»

 

Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού επεξεργάστηκε ενδελεχώς τις κατατεθειμένες προτάσεις και κατέληξε στη λίστα των επιχορηγούμενων ομάδων που ακολουθεί:

 

 

α/α Ομάδα Χορού/ Εκπρόσωπος Πρόταση ποσόν επιχορήγησης
1 ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ/ ΑΜΚΕ/              Ίρις Καραγιάν THE LOOP PIECE 30.000
2 ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΕΡΙΤΕΣ /ΑΜΚΕ/             Πατρίτσια Απέργη ResisDance 30.000
3 Griffon ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Πορτόλου Risk 25.000
4 FINGERSIX/ΑΜΚΕ/                Σοφία Μαυραγάνη SPEECHLESS 25.000
5 ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΠΡΟΣΧΗΜΑ/ΑΜΚΕ/                                     Μαρία Κολιοπούλου Αυτό που πρόκειται να είναι 25.000
6 ROOTLESSROOT/ΑΜΚΕ/ Ευαγγελία  Καπετανέα ΤΟΤΕΜ 25.000
7 ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΟΚΤΑΝΑ/ΑΜΚΕ/ Κωνσταντίνος Ρήγος Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ/ Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΕΝΩΝ ΠΕΠΡΩΜΕΝΩΝ 25.000
8 QUASI STELLAR DANCE THEATER Αποστολία Παπαδαμάκη ΑΠ΄ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΣΤΟ ΦΩΣ/ FROM DARKNESS TO LIGHT\ μέρος του The Dream Series 25.000
9 SYNTHESIS 748 ΑΜΚΕ        Σπύρος Κουβαράς ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ-ΜΕΤΑ 20.000
10 ΑΜΑΓΑΛΜΑ /ΣΩΜΑΤΕΙΟ    Μαρία  Γοργία  Λίγα παγάκια στη μελαγχολία μου (από ποίημα του Ν. Καρούζου) 20.000
11 ΟΜΑΔΑ-ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ/ΣΩΜΑΤΕΙΟ

Χριστίνα-  Αικατερίνη Σουγιουλτζή

Ο ΜΕΤΡ ΚΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ 20.000
12 ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΠΕΡΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ/ΑΜΚΕ/ Πέρσα Σταματοπούλου ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ –RELATIVES 20.000
13 ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ KLOKWORKS /ΑΜΚΕ                                        Μαριάννα Καβαλλιεράτου        BELLE EPOQUE 20.000
14 ΛΑΘΟΣ ΚΙΝΗΣΗ /ΑΜΚΕ/

Κωνσταντίνος Μίχος

ΨΙΧΑ 15.000
15 ΑΜΟΡΦΗ /ΑΜΚΕ

Πολυξένη Αργυρίου,                     Βασίλης Γεροδήμος

LIVE PERFORMING EXHIBITION 15.000
16 ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΝΑΤΑΣΣΑΣ  ΖΟΥΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΝατάσσα Ζούκα,

Κωνσταντίνος Σακκάς

HAIKU / ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΗ  ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ή ΛΕΞΗ ΕΠΟΧΗΣ 15.000
17 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΟΡΟΘΕΑΜΑ (ΟΜΑΔΑ ΓΑΒ)/ΑΜΚΕ

Αντιγόνη Γύρα

ΒΑΘΥΣ ΑΝΑΣΤΕΝΑΓΜΟΣ 15.000
18 ΚΙΝΑΙΣΘΗΣΗ/ΑΜΚΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αικατερίνη Αντωνιάδου

    HUBRIS-ΥΒΡΙΣ 15.000
19 ΑΚΡΟΠΟΔΗΤΙ/ΑΜΚΕ

ΣΥΡΟΣ

Αγγελική Σιγούρου

GLOSSA 12.000
20 DITTO /ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Βασιλακοπούλου

Χορογράφοι: Αποστολέλλη – Ρωσσέτου

ΔΩΜΑΤΙΑ (ROOMS) 12.000
21 ΟΜΑΔΑ MAN/ΑΜΚΕ

Άρτεμις Λαμπίρη

ANY ONE 12.000
22 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ Ανδρονίκη Μαραθάκη/ ΑΜΚΕΑλέξιος Κατσαρός ΕΡΩΤΑΣ &ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΜΕΡΟΣ ΙΙ, «ΈΝΑ MASTURDATING” 12.000
23 ΟΜΑΔΑ ΡΕΟΝ/ΑΜΚΕ (CREO DANCE COMPANY)

Ορέστης Τάτσης

Πωλίνα Κρεμαστά

          Βορεάδες 12.000

 

24 ANIMA-SOMA
Τέτη Νικολοπούλου
Meet me there II 12.000
25 ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΕΡΕΟ ΝΕΡΟ

Παρασκευή Σούλη

DALGA 12.000
26 ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜΚΕ

Ιωάννα Αγγελοπούλου

Μέγαρο Αθηνογένους  movement within the city 12.000
27 ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ JUKSTAPOZ  Χριστίνα Γουζέλη THE ART OF DYING 12.000
28 A PRIORI DANCE/ΑΜΚΕ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Ελεονώρα Ηλία

FORMAT 12.000
29 Β+6  Βήτα συν 6

Βερονίκη Τσουγκράνη

Δελτίο Ειδήσεων 12.000
30 ARTIUS DANCE THEATRE /ΑΜΚΕΡΟΔΟΣ

Μύριαμ Πεκμεστζή

ΣΩΜΑΤ(Ι)ΔΙΟ 12.000
Συνολικό ποσό που διατίθεται 529.000

 

Τα κριτήρια πάνω στα οποία βασίστηκε η αξιολόγηση σύμφωνα με την προκήρυξη είναι τα εξής:

 

1.     Καλλιτεχνικά κριτήρια

 

• Η επαρκής ανάπτυξη της ιδέας και ο τεκμηριωμένος σχεδιασμός της παραγωγής και των προβλεπόμενων σταδίων της

• Η διερεύνηση του κινητικού λεξιλογίου, της δραματουργίας, της δομής, του ύφους, καθώς και άλλων μέσων

•  Η ερευνητική ή/και πειραματική προσέγγιση στην Τέχνη του Χορού

• Η δυνατότητα της πρότασης να προωθήσει τον διάλογο, τον προβληματισμό και την επικοινωνία ανάμεσα στους καλλιτέχνες, αλλά και ανάμεσα στον χορό και το κοινό του.

• Ο ολοκληρωμένος και εφικτός χρονικός προγραμματισμός

• Η διάθεση της ομάδας να προσεγγίσει το κοινό και να μελετήσει τρόπους διεύρυνσής του.

Συνεκτιμήθηκαν

• Η συσπείρωση νέων ή/και καταξιωμένων συνεργατών

• Η ανταπόκριση του κοινού στη μέχρι τώρα δραστηριότητα των σχημάτων και η δημιουργία πυρήνα κοινού από τα παλαιότερα ιδίως σχήματα.

• Η προηγούμενη επαγγελματική παρουσία του σχήματος και των άλλων συντελεστών στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας και η συμμετοχή της ομάδας σε αναγνωρισμένες διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό

 

2. Θέσεις εργασίας

Η προσφορά θέσεων εργασίας τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε άλλους συντελεστές.

 

3. Ενθάρρυνση συνεργασιών

•     Η συνεργασία με άλλους φορείς της Ελλάδας

•     Η συνεργασία με φορείς του εξωτερικού

•     Η  οικονομική συμβολή αυτών των φορέων στην υλοποίηση της παραγωγής.

 

4. Κοινωνική προσφορά

Η πραγματοποίηση  δράσεων  κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που απευθύνονται σε  κοινωνικές ομάδες ή αξιοποιούν το δημόσιο χώρο.

 

Επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του Ελεύθερου Θεάτρου

Ογδόντα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του Ελεύθερου Θεάτρου επέλεξε να επιχορηγήσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με το συνολικό ποσό του 1.005.0000 ευρώ, με το σκεπτικό ότι σε καιρούς οικονομικών και κοινωνικών δυσκολιών όπως οι σημερινοί, η σχετική διάχυση αυτού του ποσού θα συμβάλει στην ενίσχυση της θεατρικής δημιουργίας και στη στήριξη του καλλιτεχνικού δυναμικού.

Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου την οποία σύστησε για τον σκοπό αυτόν η Υπουργός Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε ανασταλεί από το 2011.

Η Επιτροπή αποτελείται από την Θεατρολόγο, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου και δημιουργό του Greek Play Project,  Ειρήνη Μουντράκη (Πρόεδρος) και ως μέλη: τον Εικαστικό, Επισκέπτη  Καθηγητή  της TISCH School of the Arts/New York University, Αντώνη Βολανάκη, τον Κριτικό Θεάτρου και Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών  Γρηγόρη Ιωαννίδη, τον δημοσιογράφο Γιώργο Μητρόπουλο, τον Καθηγητή Θεατρολογίας ΑΠΘ και Κριτικό Θεάτρου Σάββα Πατσαλίδη, την Θεατρολογο και creative producer, Ιδρύτρια του Μεσογειακού φεστβάλ Between the Seas ) και Ειδική Σύμβουλο της Υπουργού Πολιτισμού Ακτίνα Σταθάκη και τον Σκηνοθέτη και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών Τάκη Τζαμαργιά.

 

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της, «η Επιτροπή μελέτησε κάθε μία πρόταση διεξοδικά και με μεγάλη προσοχή, εστιάζοντας στη δυναμική της κάθε πρότασης και την άποψη που προτείνει ή καταθέτει το σχήμα. Ιδιαίτερα βάρυνε η συνδιαλλαγή της πρότασης με το παρόν και τις μεγάλες αγωνίες που χαρακτηρίζουν το θέατρο της εποχής μας, η ανανεωτική ματιά και η διάκριση ενός ευρύτερου καλλιτεχνικού οράματος.» Από τις αιτήσεις εξαιρέθηκαν αυτές που αφορούσαν σε «θέατρο για παιδιά» ή «εφηβικό θέατρο» καθώς, σύμφωνα και με τη βούληση του Υπουργείου, θα πρέπει το είδος να τύχει ειδικής προσοχής. Επίσης, από τη διαδικασία αποκλείστηκαν «οι αιτήσεις θεατρικών σχημάτων που δεν είχαν παρουσιάσει δουλειές τους στο πρόσφατο παρελθόν όπως ρητά αναφερόταν στην προκήρυξη, προσωποκεντρικές παραγωγές, καθώς και οι αιτήσεις που αφορούσαν σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στις σκηνές στο πρόσφατο παρελθόν».

Οι τελικές αποφάσεις της Επιτροπής έχουν ως εξής:

 

 

  

 

Α/Α ΦΟΡΕΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΟΣΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ
1 Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν – Μαριάννα Κάλμπαρη Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης
Του Έντεν Φον Χόρβατ
35000
2 Ανοιχτή Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου – συμπαραγωγή με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης Καντίντ ή Η αισιοδοξίατου Βολταίρου σε διασκευή Μοσχόπουλου 35000
3 Δόλιχος – Δημήτρης Τάρλοου Η αγριόπαπια του Ίψεν 30000
4 Μνήμη – Μιχ. Βιρβιδάκης

( Χανιά)

Το κατεστραμμένο δωμάτιο κείμενο του Μάθιου Λέντον 25000
5 Εταιρεία θεάτρου Sforaris

Γιάννης Καλαβριανός

Ιωάννα η τρελή ή ισπανικά νεκροταφείατου Καλαβριανού 25000
6 Ιδέα – Κωνσταντίνος  Μπιμπής Υπηρέτης 2 αφεντάδωντου Γκολντόνι 25000
7 Δραματικό Θέατρο -Ρούλας Πατεράκη Η επίκληση της γοητείας του Γιάννη Μαυριτσάκη 25000
8 Θέατρο Δωματίου – Άντζελα Μπρούσκου Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν 20000
9 Θεατρικό σχήμα ΠΥΡ –

Αργύρης Ξάφης

Molly Sweeney Μπράιαν Φρίελ 20000
10 ΟΠΕΡΑ –  Δανάη Σαριδάκη Εδώ εμείς οι νεκροίβασισμένο  στη νουβέλα «Πέδρο Πάραμο» του Χουάν Ρούλφο 20000
11 Hands Upσε συνεργασία με την ομάδα  Χρώμα –

Ιωάν. Κουκουράκη

(Χανιά)

Ο γλάρος του Τσέχωφ 20000
12 4Frontal – Αθανάσιος Ζερίτης Ο μισ@νθρωπος – Μια διασκευή στο έργο του Μολιέρου 20000
13 Στοά – Θανάσης Παπαγεωργίου Εμείς οι δυο των Θ. Παπαγεωργίου –Κ. Καμπούρη 20000
14 Πράξη – Βασίλης Πουλαντζάς Φθινοπωρινή Σονάτατου Μπέργκμαν 20000
15 Θέατρο του Νέου Κόσμου

Μίλτος Σωτηριάδης

Με δύναμη από την Κηφισιά των Κεχαΐδη – Χαβιαρά 20000
16 Anagnorisis -ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας –Δήμος Αβδελιώδης Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Σολωμού 20000
17 Νέα Σκηνή – Ειρήνη Λεβίδη Μετά την πρόβα του Μπέργκμαν 15000
18 Κανιγκούντα – Μαρία Μαγκανάρη Τριστάνος του Τόμας Μαν 15000
19 Odc Ensemble – Έλλη Παπακωνσταντίνου Το σπήλαιο 15000
20 Σημείο ΜΗΔΕΝ – Σάββας Στρούμπος Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ 15000
21 Fratres collectiva – Αριστείδης Σερβετάλης Δον Κιχώτης του Θερβάντες 15000
22 The Helter Skelter Company – Θάνος Παπακωνσταντίνου Wannsee του Θ. Παπακωνσταντίνου 15000
23 Nova Melancholia

Βασίλης  Νούλας

Spleen του Σαρλ Μπωντλαίρ 15000
24 Νάμα – Γ. Χατζηνικολάου Night alive Conor McPherson’s 15000
25 Vasistas – Αργυρώ Χιώτη Ο αληθινόςπαραδοσιακό παραμύθι 15000
26 Νέο ελληνικό θέατρο

Γ. Αρμένης

Ο πατέρας του Στρίντμπεργκ 15000
27 Τόπος Αλλού – Νίκος Καμτσής Οι δρόμοι του χιονιού των Αλφρέντο Σαλαντίνι, Νίκου Καμτσή και Marek Kosciolek 15000
28 Πειραματική Σκηνή Τέχνης – Νικηφόρος Παπανδρέου (Θεσσαλονίκη) Η επανένωση της Κορέας του Ζοέλ Πομερά 12000
29 Elephas Tiliensis

Δημ. Αγαρτζίδης

Η κυρία από τη θάλασσα/Είναι η θάλασσα ανοιχτή του Ίψεν 12000
30 Ομάδα Cartel – Βασίλης Μπισμπίκης Αγγέλα του Σεβαστίκογλου 12000
31 Anima, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη

Κάσσυ του Ανδρέα Φλουράκη 12000
32 Θέατρο Σημείο – Ιωάννα Μακρή Φαίδρα ένα βλέμμα πάνω στον παραβατικό έρωτα της Τσβετάγιεβα 12000
33 ΘΕ.ΑΜ.Α.( θέατρο ατόμων με αναπηρία)

Βασίλης Οικονόμου

Νεκράσοφ του Σαρτρ 12000
34 Θέση – ΝικόλαοςΑδαμαντίδης Δον Κιχώτης του Θερβάντες 10000
35 Εν δράσει – Δημ. Μυλωνάς Ράφτης κυριών του Φεϋντώ 10000
36 Θεατρική Ομάδα Κωφών Τρελά Χρώματα

Έλλη Μερκούρη

Τρωάδες του Ευριπίδη 10000
37 Ομάδα de novo –  Γιάννης Στεφόπουλος Επτά κόρες της Εύας – Η περιπέτεια του ανθρώπου (επηρεασμένο από το ομότιτλο έργο του Μπράιαν Σάικς) 10000
38 Me We –  Κ. Μπερδέκα Υστερόγραφο της Κ. Μπερδέκα 10000
39 Χώρος – Σίμος Κακάλας Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλυ Μπροντέ 10000
40 Λυκόφως – Γ. Λυκιαρδόπουλος Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν του Φασμπίντερ 10000
41 Σφενδόνη – Άννα Κοκκίνου Ο κήπος των Γιέιτς, Έλιοτ, Βιζυηνού, Έντγκαρ Λη Μάστερς, Προυστ, Χατζή 10000
42 Θέατρο της Γης –  Νικόλαος Μάκας ώρες και 35 λεπτά – Φωτεινή Τσαλίκογλου 10000
43 Ιανός – Κων/νος Αρβανιτάκης Together we stand/divided we fall του Μάξιμου Μουμούρη και Γ. Τζαβαρά 10000
44 Angelus Novus – Δαμιανός Κωνσταντινίδης (Θεσσαλονίκη) Η θυσία του Αβραάμτου Κορνάρου 10000
45 The Kompany – Χρήστος Πασσαλής Το βιβλίο του εαυτού μου, κεφ. 1  Παράδεισος 10000
46 Ηθικόν Ακμαιότατον – Θανάσης Σαράντος Χειμωνιάτικο Παραμύθιτου Σαίξπηρ 10000
47 Kart Productions – Μαρία Ξανθοπουλίδου Ο αμπιγιέρ του Χάουαρντ 10000
48 Αργώ – Αιμιλία Υψηλάντη Η αγάπη άργησε μια μέρα της Λιλή Ζωγράφου 10000
49 Blind Spot – Μιχάλης Κωνσταντάτος Βρυκόλακες του Ίψεν 10000
50 Μυθωδία – Νίκος Χανιωτάκης Λυσσασμένη γάτα του Ουίλιαμς 10000
51 Αξάνα – Τατιάνα Λύγαρη Στανμπουλ τρέιν του Γκράχαμ Γκρην 10000
52 Inkal – Βασίλης Μαυρογεωργίου Τα μάτια του έρωταβασισμένο στο Όνειροτου Σαίξπηρ 10000
53 Τ3χνη – Σοφία Φιλιππίδου Η ιστορία του πρίγκιπα της κούμπα Ντάμπι του Lenz 10000
54 Playroom ΑΜΚΕ – Αρ. Σομπότης Δεσποινίς Δυστυχία του Τσιμάρα Τζανάτου 10000
55 Διασπορά – Γιούλα Μπούνταλη Καπνοτόπια του Έρνεστ Κάλντγουελ 10000
56 Νέος Λόγος – Φώτης Μακρής Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ του Χάινριχ Μπελ 10000
57 Κάτω από τη Γέφυρα –

Νίκος Δαφνής

Η γραμμή του Ίσραελ Χόροβιτς 10000
58 Passatempo και Θέατρο Τ

Γλυκερία Καλαϊτζή   (Θεσσαλονίκη)

Ο γυάλινος κόσμος του Ουίλιαμς 10000
59 Ars Moriendi –

Αθανάσιος Νίκας (Θεσσαλονίκη)

Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος της Μπίλιανα Σερμπλιάνοβιτς 10000
60 Ομάδα Κρίσης – Γεράσιμος Αρβανιτάκης Αμαρτωλό των Γ. Αρβανιτάκη – Ιωάννας Μαστοράκη 8000
61 Helix

Νίκος Χατζηπαπάς

Illusion comic –θέαμα για δημόσιο χώρο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Κορνέιγ 8000
62 Εντροπία

Μαρίλλη Μαστραντώνη

Camp Europe – Μαρίλλη Μαστραντώνη 8000
63 Όχι παίζουμε

Γιώργος Σαχίνης

Ανοιχτή πόρτα με υπότιτλο ποιος σκότωσε τη Γαβριέλα της Π. Πανταζή 8000
64 Νοητή Γραμμή – Όλγα Ποζέλη Karaoke night των Όλγα Ποζέλη και Γιώργου Τζεδόπουλου 7000
65 Hippo theater group – Φώτης Δούσος Μellonia του Φ. Δούσου και Αλ. Ράπτη 7000
66 Plays2place – Βασίλης Χρυσανθόπουλος Ντελίβερι – Θέατρο Ντοκουμέντο 7000
67 Μηχανή Τέχνης –

Χρήστος Στρέπκος (Πάτρα)

Woyzeck – Η πτώση του ανθρώπουGeorg Buchner 7000
68 Per Theater Formance  –

Δημ. Τσιάμης

In-A-Gadda-Da-Vida(της ομάδας Per Theater Formance) 6000
69 Η άλλη πλευρά – Μίνα Χειμώνα Το αίμα του Σ. Μπελμπέλ 6000
70 Μορφές Έκφρασης – Θωμάς Κινδύνης EUGENIA της Άννας Σεβαστής Τζίμα 6000
71 ΟΜΜΑ – Αντώνης Διαμαντής (Ηράκλειο Κρήτης ) Διαχωριστική γραμμήτων Κρίστοφ Φάλκε και Α. Διαμαντή 5000
72 Fly Theatre – Κατερίνα Δαμβόγλου Φρίντα Κάλο η δική μου πραγματικότητατης Δαμβόγλου 5000
73 Ομάδα UBUNTU – Άρης Λάσκος Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε του Ράινερ Μαρία Ρίλκε 5000
74 Ανέμη – Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου (Ζάκυνθος) Προς Ελευσίνα – Συμμετοχική παράσταση Divised 5000
75 Πρώτες Ύλες – Χρήστος Πέγιογλου Σπλέντουρ – Το μεγαλείο της Άμπυ Μόργκαν 5000
76 Προσεχώς subway – Παύλος Παναγιωτίδης (Θεσσαλονίκη) Μηχανή Άμλετ του Μύλλερ 5000
77 Gaff – Σοφία Καραγιάννη Διγενής Ακρίτας στα όρια 5000
78 Ένα συν ένα – Δέσποινα Σαραφίδου Μικρή χορεύτρια υπέρ αδυνάτου 5000
79 This famous tiny Circus Theater Group – Κων/νος Μάρκελλος Καλό αίμα, κακό αίματης Ελεωνόρας Σταθακοπούλου 5000
80 Θέατρο της ημέρας – Ανδρομάχη Μοντζολή Μικρά τίποτα- μεγάλα κάτι του Κουρεντζή 5000
 

ΣΥΝΟΛΟ:

 

1005000

 

 

 

Η Επιτροπή λειτούργησε αμερόληπτα και με αίσθημα ευθύνης, και τα βασικά κριτήρια που έπαιξαν ρόλο στις τελικές αποφάσεις της ήταν τα εξής:

1.     Η ολοκληρωμένη και σαφής παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του προϋπολογισμού.

2.     Η σύμπραξη και η συνεργασία των σχημάτων, – η οποία είναι επιτακτική ανάγκη ως μέτρο αντιμετώπισης της πολυδιάσπασης του ελληνικού θεάτρου.

3.     Ο αριθμός των θέσεων εργασίας και οι εργασιακές συνθήκες και σχέσεις όπως διαφαίνονταν από την κατατεθειμένη πρόταση.

4.     Η κινητικότητά των σχημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η οποία πρέπει να ενισχυθεί.

5.     Η πρωτοποριακή και ερευνητική δουλειά θεατρικών ομάδων και η ανάπτυξη νέων εκφραστικών μέσων, όπως και συμβολή τους στην ποικιλία του καλλιτεχνικού τοπίου της χώρας.

6.     Η στήριξη της ελληνικής δραματουργίας.

7.     Η κοινωνική δράση των σχημάτων απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα που αποδεικνύεται είτε από την κύρια πρόταση είτε από τις προβλεπόμενες παράλληλες δράσεις.

8.     Η δραστηριοποίηση των σχημάτων και η ενεργός παρουσία τους κατά το πρόσφατο παρελθόν.

 

Τα προτεινόμενα ποσά όπως σημειώνει η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου, δεν έρχονται να καλύψουν το συνολικό κόστος μιας παραγωγής, αλλά λειτουργούν ως μερική στήριξη των παραγωγών, και κυρίως του ανθρώπινου καλλιτεχνικού δυναμικού.