Ομάδες χορού
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ενισχύει την ελληνική χορογραφική δημιουργία και την ελληνική χορευτική κοινότητα, επιχορηγώντας τριάντα ομάδες χορού από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και περιφερειακές πόλεις με το συνολικό ποσό των 529.000 ευρώ για την περίοδο 2017-18.
Η επιλογή έγινε από την Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού που συστήθηκε για τον σκοπό αυτόν από την Υπουργό Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε διακοπεί εδώ και επτά χρόνια.
Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού με πρόεδρο την Βίκυ Μαραγκοπούλου, καθηγήτρια πρώην Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, και μέλη: την Πηνελόπη Ηλιάσκου, υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγράμματος του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρα Ντάνκαν, την Χριστιάνα Γαλανοπούλου ιστορικό τέχνης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του MIR Festival, τη Μαριέλα Νέστορα, χορογράφο, και τη Φρόσω Τρούσα, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Arc for Dance Festival και Dance Cultural Centre, κινήθηκε με βάση την από 21ης Απριλίου 2017 προκήρυξη του Υπουργείου Πολιτισμού που έθετε σαφή κριτήρια στις ενδιαφερόμενες ομάδες, αποτιμώντας ταυτόχρονα την κατάσταση του τοπίου του σύγχρονου χορού αλλά και το υλικό των προτάσεων που κατατέθηκαν.
Όπως αναφέρει στο σκεπτικό της, η Επιτροπή «προσπάθησε να αξιοποιήσει το ποσόν που διαθέτει το Υπουργείο Πολιτισμού με τρόπο που να αγκαλιάζει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αισθητικών τάσεων, ηλικιών και εμπειρίας ανάμεσα στις προτάσεις που πληρούσαν τα κριτήρια. Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του τοπίου του χορού στην Ελλάδα σήμερα και ενθαρρύνοντας τη συνέχιση και την ανάπτυξή του, η Επιτροπή προσπάθησε να υποστηρίξει τις διαφορετικές του εκφάνσεις επιχειρώντας μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση των κοινοτήτων του χορού που δραστηριοποιούνται εντός και εκτός της Αττικής. Προτεραιότητα δόθηκε σε αιτήσεις που αφορούσαν νέες παραγωγές και όχι σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν.»
Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού επεξεργάστηκε ενδελεχώς τις κατατεθειμένες προτάσεις και κατέληξε στη λίστα των επιχορηγούμενων ομάδων που ακολουθεί:
α/α | Ομάδα Χορού/ Εκπρόσωπος | Πρόταση | ποσόν επιχορήγησης |
1 | ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ/ ΑΜΚΕ/ Ίρις Καραγιάν | THE LOOP PIECE | 30.000 |
2 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΕΡΙΤΕΣ /ΑΜΚΕ/ Πατρίτσια Απέργη | ResisDance | 30.000 |
3 | Griffon ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Πορτόλου | Risk | 25.000 |
4 | FINGERSIX/ΑΜΚΕ/ Σοφία Μαυραγάνη | SPEECHLESS | 25.000 |
5 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΠΡΟΣΧΗΜΑ/ΑΜΚΕ/ Μαρία Κολιοπούλου | Αυτό που πρόκειται να είναι | 25.000 |
6 | ROOTLESSROOT/ΑΜΚΕ/ Ευαγγελία Καπετανέα | ΤΟΤΕΜ | 25.000 |
7 | ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΟΚΤΑΝΑ/ΑΜΚΕ/ Κωνσταντίνος Ρήγος | Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ/ Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΕΝΩΝ ΠΕΠΡΩΜΕΝΩΝ | 25.000 |
8 | QUASI STELLAR DANCE THEATER Αποστολία Παπαδαμάκη | ΑΠ΄ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΣΤΟ ΦΩΣ/ FROM DARKNESS TO LIGHT\ μέρος του The Dream Series | 25.000 |
9 | SYNTHESIS 748 ΑΜΚΕ Σπύρος Κουβαράς | ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ-ΜΕΤΑ | 20.000 |
10 | ΑΜΑΓΑΛΜΑ /ΣΩΜΑΤΕΙΟ Μαρία Γοργία | Λίγα παγάκια στη μελαγχολία μου (από ποίημα του Ν. Καρούζου) | 20.000 |
11 | ΟΜΑΔΑ-ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ/ΣΩΜΑΤΕΙΟ
Χριστίνα- Αικατερίνη Σουγιουλτζή |
Ο ΜΕΤΡ ΚΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ | 20.000 |
12 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΠΕΡΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ/ΑΜΚΕ/ Πέρσα Σταματοπούλου | ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ –RELATIVES | 20.000 |
13 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ KLOKWORKS /ΑΜΚΕ Μαριάννα Καβαλλιεράτου | BELLE EPOQUE | 20.000 |
14 | ΛΑΘΟΣ ΚΙΝΗΣΗ /ΑΜΚΕ/
Κωνσταντίνος Μίχος |
ΨΙΧΑ | 15.000 |
15 | ΑΜΟΡΦΗ /ΑΜΚΕ
Πολυξένη Αργυρίου, Βασίλης Γεροδήμος |
LIVE PERFORMING EXHIBITION | 15.000 |
16 | ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΝΑΤΑΣΣΑΣ ΖΟΥΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΝατάσσα Ζούκα,
Κωνσταντίνος Σακκάς |
HAIKU / ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ή ΛΕΞΗ ΕΠΟΧΗΣ | 15.000 |
17 | ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΟΡΟΘΕΑΜΑ (ΟΜΑΔΑ ΓΑΒ)/ΑΜΚΕ
Αντιγόνη Γύρα |
ΒΑΘΥΣ ΑΝΑΣΤΕΝΑΓΜΟΣ | 15.000 |
18 | ΚΙΝΑΙΣΘΗΣΗ/ΑΜΚΕ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Αικατερίνη Αντωνιάδου |
HUBRIS-ΥΒΡΙΣ | 15.000 |
19 | ΑΚΡΟΠΟΔΗΤΙ/ΑΜΚΕ
ΣΥΡΟΣ Αγγελική Σιγούρου |
GLOSSA | 12.000 |
20 | DITTO /ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Χορογράφοι: Αποστολέλλη – Ρωσσέτου |
ΔΩΜΑΤΙΑ (ROOMS) | 12.000 |
21 | ΟΜΑΔΑ MAN/ΑΜΚΕ
Άρτεμις Λαμπίρη |
ANY ONE | 12.000 |
22 | ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ Ανδρονίκη Μαραθάκη/ ΑΜΚΕΑλέξιος Κατσαρός | ΕΡΩΤΑΣ &ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΜΕΡΟΣ ΙΙ, «ΈΝΑ MASTURDATING” | 12.000 |
23 | ΟΜΑΔΑ ΡΕΟΝ/ΑΜΚΕ (CREO DANCE COMPANY)
Ορέστης Τάτσης Πωλίνα Κρεμαστά |
Βορεάδες | 12.000
|
24 | ANIMA-SOMA Τέτη Νικολοπούλου |
Meet me there II | 12.000 |
25 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΕΡΕΟ ΝΕΡΟ
Παρασκευή Σούλη |
DALGA | 12.000 |
26 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜΚΕ
Ιωάννα Αγγελοπούλου |
Μέγαρο Αθηνογένους movement within the city | 12.000 |
27 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ JUKSTAPOZ Χριστίνα Γουζέλη | THE ART OF DYING | 12.000 |
28 | A PRIORI DANCE/ΑΜΚΕ
ΙΩΑΝΝΙΝΑ Ελεονώρα Ηλία |
FORMAT | 12.000 |
29 | Β+6 Βήτα συν 6
Βερονίκη Τσουγκράνη |
Δελτίο Ειδήσεων | 12.000 |
30 | ARTIUS DANCE THEATRE /ΑΜΚΕΡΟΔΟΣ
Μύριαμ Πεκμεστζή |
ΣΩΜΑΤ(Ι)ΔΙΟ | 12.000 |
Συνολικό ποσό που διατίθεται | 529.000 |
Τα κριτήρια πάνω στα οποία βασίστηκε η αξιολόγηση σύμφωνα με την προκήρυξη είναι τα εξής:
1. Καλλιτεχνικά κριτήρια
• Η επαρκής ανάπτυξη της ιδέας και ο τεκμηριωμένος σχεδιασμός της παραγωγής και των προβλεπόμενων σταδίων της
• Η διερεύνηση του κινητικού λεξιλογίου, της δραματουργίας, της δομής, του ύφους, καθώς και άλλων μέσων
• Η ερευνητική ή/και πειραματική προσέγγιση στην Τέχνη του Χορού
• Η δυνατότητα της πρότασης να προωθήσει τον διάλογο, τον προβληματισμό και την επικοινωνία ανάμεσα στους καλλιτέχνες, αλλά και ανάμεσα στον χορό και το κοινό του.
• Ο ολοκληρωμένος και εφικτός χρονικός προγραμματισμός
• Η διάθεση της ομάδας να προσεγγίσει το κοινό και να μελετήσει τρόπους διεύρυνσής του.
Συνεκτιμήθηκαν
• Η συσπείρωση νέων ή/και καταξιωμένων συνεργατών
• Η ανταπόκριση του κοινού στη μέχρι τώρα δραστηριότητα των σχημάτων και η δημιουργία πυρήνα κοινού από τα παλαιότερα ιδίως σχήματα.
• Η προηγούμενη επαγγελματική παρουσία του σχήματος και των άλλων συντελεστών στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας και η συμμετοχή της ομάδας σε αναγνωρισμένες διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
2. Θέσεις εργασίας
Η προσφορά θέσεων εργασίας τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε άλλους συντελεστές.
3. Ενθάρρυνση συνεργασιών
• Η συνεργασία με άλλους φορείς της Ελλάδας
• Η συνεργασία με φορείς του εξωτερικού
• Η οικονομική συμβολή αυτών των φορέων στην υλοποίηση της παραγωγής.
4. Κοινωνική προσφορά
Η πραγματοποίηση δράσεων κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που απευθύνονται σε κοινωνικές ομάδες ή αξιοποιούν το δημόσιο χώρο.
Επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του Ελεύθερου Θεάτρου
Ογδόντα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του Ελεύθερου Θεάτρου επέλεξε να επιχορηγήσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με το συνολικό ποσό του 1.005.0000 ευρώ, με το σκεπτικό ότι σε καιρούς οικονομικών και κοινωνικών δυσκολιών όπως οι σημερινοί, η σχετική διάχυση αυτού του ποσού θα συμβάλει στην ενίσχυση της θεατρικής δημιουργίας και στη στήριξη του καλλιτεχνικού δυναμικού.
Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου την οποία σύστησε για τον σκοπό αυτόν η Υπουργός Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε ανασταλεί από το 2011.
Η Επιτροπή αποτελείται από την Θεατρολόγο, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου και δημιουργό του Greek Play Project, Ειρήνη Μουντράκη (Πρόεδρος) και ως μέλη: τον Εικαστικό, Επισκέπτη Καθηγητή της TISCH School of the Arts/New York University, Αντώνη Βολανάκη, τον Κριτικό Θεάτρου και Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Γρηγόρη Ιωαννίδη, τον δημοσιογράφο Γιώργο Μητρόπουλο, τον Καθηγητή Θεατρολογίας ΑΠΘ και Κριτικό Θεάτρου Σάββα Πατσαλίδη, την Θεατρολογο και creative producer, Ιδρύτρια του Μεσογειακού φεστβάλ Between the Seas ) και Ειδική Σύμβουλο της Υπουργού Πολιτισμού Ακτίνα Σταθάκη και τον Σκηνοθέτη και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών Τάκη Τζαμαργιά.
Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της, «η Επιτροπή μελέτησε κάθε μία πρόταση διεξοδικά και με μεγάλη προσοχή, εστιάζοντας στη δυναμική της κάθε πρότασης και την άποψη που προτείνει ή καταθέτει το σχήμα. Ιδιαίτερα βάρυνε η συνδιαλλαγή της πρότασης με το παρόν και τις μεγάλες αγωνίες που χαρακτηρίζουν το θέατρο της εποχής μας, η ανανεωτική ματιά και η διάκριση ενός ευρύτερου καλλιτεχνικού οράματος.» Από τις αιτήσεις εξαιρέθηκαν αυτές που αφορούσαν σε «θέατρο για παιδιά» ή «εφηβικό θέατρο» καθώς, σύμφωνα και με τη βούληση του Υπουργείου, θα πρέπει το είδος να τύχει ειδικής προσοχής. Επίσης, από τη διαδικασία αποκλείστηκαν «οι αιτήσεις θεατρικών σχημάτων που δεν είχαν παρουσιάσει δουλειές τους στο πρόσφατο παρελθόν όπως ρητά αναφερόταν στην προκήρυξη, προσωποκεντρικές παραγωγές, καθώς και οι αιτήσεις που αφορούσαν σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στις σκηνές στο πρόσφατο παρελθόν».
Οι τελικές αποφάσεις της Επιτροπής έχουν ως εξής:
Α/Α | ΦΟΡΕΑΣ | ΠΑΡΑΓΩΓΗ | ΠΟΣΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ |
1 | Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν – Μαριάννα Κάλμπαρη | Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης Του Έντεν Φον Χόρβατ |
35000 |
2 | Ανοιχτή Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου – συμπαραγωγή με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης | Καντίντ ή Η αισιοδοξίατου Βολταίρου σε διασκευή Μοσχόπουλου | 35000 |
3 | Δόλιχος – Δημήτρης Τάρλοου | Η αγριόπαπια του Ίψεν | 30000 |
4 | Μνήμη – Μιχ. Βιρβιδάκης
( Χανιά) |
Το κατεστραμμένο δωμάτιο κείμενο του Μάθιου Λέντον | 25000 |
5 | Εταιρεία θεάτρου Sforaris
Γιάννης Καλαβριανός |
Ιωάννα η τρελή ή ισπανικά νεκροταφείατου Καλαβριανού | 25000 |
6 | Ιδέα – Κωνσταντίνος Μπιμπής | Υπηρέτης 2 αφεντάδωντου Γκολντόνι | 25000 |
7 | Δραματικό Θέατρο -Ρούλας Πατεράκη | Η επίκληση της γοητείας του Γιάννη Μαυριτσάκη | 25000 |
8 | Θέατρο Δωματίου – Άντζελα Μπρούσκου | Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν | 20000 |
9 | Θεατρικό σχήμα ΠΥΡ –
Αργύρης Ξάφης |
Molly Sweeney Μπράιαν Φρίελ | 20000 |
10 | ΟΠΕΡΑ – Δανάη Σαριδάκη | Εδώ εμείς οι νεκροίβασισμένο στη νουβέλα «Πέδρο Πάραμο» του Χουάν Ρούλφο | 20000 |
11 | Hands Upσε συνεργασία με την ομάδα Χρώμα –
Ιωάν. Κουκουράκη (Χανιά) |
Ο γλάρος του Τσέχωφ | 20000 |
12 | 4Frontal – Αθανάσιος Ζερίτης | Ο μισ@νθρωπος – Μια διασκευή στο έργο του Μολιέρου | 20000 |
13 | Στοά – Θανάσης Παπαγεωργίου | Εμείς οι δυο των Θ. Παπαγεωργίου –Κ. Καμπούρη | 20000 |
14 | Πράξη – Βασίλης Πουλαντζάς | Φθινοπωρινή Σονάτατου Μπέργκμαν | 20000 |
15 | Θέατρο του Νέου Κόσμου
Μίλτος Σωτηριάδης |
Με δύναμη από την Κηφισιά των Κεχαΐδη – Χαβιαρά | 20000 |
16 | Anagnorisis -ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας –Δήμος Αβδελιώδης | Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Σολωμού | 20000 |
17 | Νέα Σκηνή – Ειρήνη Λεβίδη | Μετά την πρόβα του Μπέργκμαν | 15000 |
18 | Κανιγκούντα – Μαρία Μαγκανάρη | Τριστάνος του Τόμας Μαν | 15000 |
19 | Odc Ensemble – Έλλη Παπακωνσταντίνου | Το σπήλαιο | 15000 |
20 | Σημείο ΜΗΔΕΝ – Σάββας Στρούμπος | Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ | 15000 |
21 | Fratres collectiva – Αριστείδης Σερβετάλης | Δον Κιχώτης του Θερβάντες | 15000 |
22 | The Helter Skelter Company – Θάνος Παπακωνσταντίνου | Wannsee του Θ. Παπακωνσταντίνου | 15000 |
23 | Nova Melancholia
Βασίλης Νούλας |
Spleen του Σαρλ Μπωντλαίρ | 15000 |
24 | Νάμα – Γ. Χατζηνικολάου | Night alive Conor McPherson’s | 15000 |
25 | Vasistas – Αργυρώ Χιώτη | Ο αληθινόςπαραδοσιακό παραμύθι | 15000 |
26 | Νέο ελληνικό θέατρο
Γ. Αρμένης |
Ο πατέρας του Στρίντμπεργκ | 15000 |
27 | Τόπος Αλλού – Νίκος Καμτσής | Οι δρόμοι του χιονιού των Αλφρέντο Σαλαντίνι, Νίκου Καμτσή και Marek Kosciolek | 15000 |
28 | Πειραματική Σκηνή Τέχνης – Νικηφόρος Παπανδρέου (Θεσσαλονίκη) | Η επανένωση της Κορέας του Ζοέλ Πομερά | 12000 |
29 | Elephas Tiliensis
Δημ. Αγαρτζίδης |
Η κυρία από τη θάλασσα/Είναι η θάλασσα ανοιχτή του Ίψεν | 12000 |
30 | Ομάδα Cartel – Βασίλης Μπισμπίκης | Αγγέλα του Σεβαστίκογλου | 12000 |
31 | Anima, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη |
Κάσσυ του Ανδρέα Φλουράκη | 12000 |
32 | Θέατρο Σημείο – Ιωάννα Μακρή | Φαίδρα ένα βλέμμα πάνω στον παραβατικό έρωτα της Τσβετάγιεβα | 12000 |
33 | ΘΕ.ΑΜ.Α.( θέατρο ατόμων με αναπηρία)
Βασίλης Οικονόμου |
Νεκράσοφ του Σαρτρ | 12000 |
34 | Θέση – ΝικόλαοςΑδαμαντίδης | Δον Κιχώτης του Θερβάντες | 10000 |
35 | Εν δράσει – Δημ. Μυλωνάς | Ράφτης κυριών του Φεϋντώ | 10000 |
36 | Θεατρική Ομάδα Κωφών Τρελά Χρώματα
Έλλη Μερκούρη |
Τρωάδες του Ευριπίδη | 10000 |
37 | Ομάδα de novo – Γιάννης Στεφόπουλος | Επτά κόρες της Εύας – Η περιπέτεια του ανθρώπου (επηρεασμένο από το ομότιτλο έργο του Μπράιαν Σάικς) | 10000 |
38 | Me We – Κ. Μπερδέκα | Υστερόγραφο της Κ. Μπερδέκα | 10000 |
39 | Χώρος – Σίμος Κακάλας | Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλυ Μπροντέ | 10000 |
40 | Λυκόφως – Γ. Λυκιαρδόπουλος | Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν του Φασμπίντερ | 10000 |
41 | Σφενδόνη – Άννα Κοκκίνου | Ο κήπος των Γιέιτς, Έλιοτ, Βιζυηνού, Έντγκαρ Λη Μάστερς, Προυστ, Χατζή | 10000 |
42 | Θέατρο της Γης – Νικόλαος Μάκας | 8 ώρες και 35 λεπτά – Φωτεινή Τσαλίκογλου | 10000 |
43 | Ιανός – Κων/νος Αρβανιτάκης | Together we stand/divided we fall του Μάξιμου Μουμούρη και Γ. Τζαβαρά | 10000 |
44 | Angelus Novus – Δαμιανός Κωνσταντινίδης (Θεσσαλονίκη) | Η θυσία του Αβραάμτου Κορνάρου | 10000 |
45 | The Kompany – Χρήστος Πασσαλής | Το βιβλίο του εαυτού μου, κεφ. 1 Παράδεισος | 10000 |
46 | Ηθικόν Ακμαιότατον – Θανάσης Σαράντος | Χειμωνιάτικο Παραμύθιτου Σαίξπηρ | 10000 |
47 | Kart Productions – Μαρία Ξανθοπουλίδου | Ο αμπιγιέρ του Χάουαρντ | 10000 |
48 | Αργώ – Αιμιλία Υψηλάντη | Η αγάπη άργησε μια μέρα της Λιλή Ζωγράφου | 10000 |
49 | Blind Spot – Μιχάλης Κωνσταντάτος | Βρυκόλακες του Ίψεν | 10000 |
50 | Μυθωδία – Νίκος Χανιωτάκης | Λυσσασμένη γάτα του Ουίλιαμς | 10000 |
51 | Αξάνα – Τατιάνα Λύγαρη | Στανμπουλ τρέιν του Γκράχαμ Γκρην | 10000 |
52 | Inkal – Βασίλης Μαυρογεωργίου | Τα μάτια του έρωταβασισμένο στο Όνειροτου Σαίξπηρ | 10000 |
53 | Τ3χνη – Σοφία Φιλιππίδου | Η ιστορία του πρίγκιπα της κούμπα Ντάμπι του Lenz | 10000 |
54 | Playroom ΑΜΚΕ – Αρ. Σομπότης | Δεσποινίς Δυστυχία του Τσιμάρα Τζανάτου | 10000 |
55 | Διασπορά – Γιούλα Μπούνταλη | Καπνοτόπια του Έρνεστ Κάλντγουελ | 10000 |
56 | Νέος Λόγος – Φώτης Μακρής | Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ του Χάινριχ Μπελ | 10000 |
57 | Κάτω από τη Γέφυρα –
Νίκος Δαφνής |
Η γραμμή του Ίσραελ Χόροβιτς | 10000 |
58 | Passatempo και Θέατρο Τ
Γλυκερία Καλαϊτζή (Θεσσαλονίκη) |
Ο γυάλινος κόσμος του Ουίλιαμς | 10000 |
59 | Ars Moriendi –
Αθανάσιος Νίκας (Θεσσαλονίκη) |
Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος της Μπίλιανα Σερμπλιάνοβιτς | 10000 |
60 | Ομάδα Κρίσης – Γεράσιμος Αρβανιτάκης | Αμαρτωλό των Γ. Αρβανιτάκη – Ιωάννας Μαστοράκη | 8000 |
61 | Helix
Νίκος Χατζηπαπάς |
Illusion comic –θέαμα για δημόσιο χώρο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Κορνέιγ | 8000 |
62 | Εντροπία
Μαρίλλη Μαστραντώνη |
Camp Europe – Μαρίλλη Μαστραντώνη | 8000 |
63 | Όχι παίζουμε
Γιώργος Σαχίνης |
Ανοιχτή πόρτα με υπότιτλο ποιος σκότωσε τη Γαβριέλα της Π. Πανταζή | 8000 |
64 | Νοητή Γραμμή – Όλγα Ποζέλη | Karaoke night των Όλγα Ποζέλη και Γιώργου Τζεδόπουλου | 7000 |
65 | Hippo theater group – Φώτης Δούσος | Μellonia του Φ. Δούσου και Αλ. Ράπτη | 7000 |
66 | Plays2place – Βασίλης Χρυσανθόπουλος | Ντελίβερι – Θέατρο Ντοκουμέντο | 7000 |
67 | Μηχανή Τέχνης –
Χρήστος Στρέπκος (Πάτρα) |
Woyzeck – Η πτώση του ανθρώπουGeorg Buchner | 7000 |
68 | Per Theater Formance –
Δημ. Τσιάμης |
In-A-Gadda-Da-Vida(της ομάδας Per Theater Formance) | 6000 |
69 | Η άλλη πλευρά – Μίνα Χειμώνα | Το αίμα του Σ. Μπελμπέλ | 6000 |
70 | Μορφές Έκφρασης – Θωμάς Κινδύνης | EUGENIA της Άννας Σεβαστής Τζίμα | 6000 |
71 | ΟΜΜΑ – Αντώνης Διαμαντής (Ηράκλειο Κρήτης ) | Διαχωριστική γραμμήτων Κρίστοφ Φάλκε και Α. Διαμαντή | 5000 |
72 | Fly Theatre – Κατερίνα Δαμβόγλου | Φρίντα Κάλο η δική μου πραγματικότητατης Δαμβόγλου | 5000 |
73 | Ομάδα UBUNTU – Άρης Λάσκος | Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε του Ράινερ Μαρία Ρίλκε | 5000 |
74 | Ανέμη – Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου (Ζάκυνθος) | Προς Ελευσίνα – Συμμετοχική παράσταση Divised | 5000 |
75 | Πρώτες Ύλες – Χρήστος Πέγιογλου | Σπλέντουρ – Το μεγαλείο της Άμπυ Μόργκαν | 5000 |
76 | Προσεχώς subway – Παύλος Παναγιωτίδης (Θεσσαλονίκη) | Μηχανή Άμλετ του Μύλλερ | 5000 |
77 | Gaff – Σοφία Καραγιάννη | Διγενής Ακρίτας στα όρια | 5000 |
78 | Ένα συν ένα – Δέσποινα Σαραφίδου | Μικρή χορεύτρια υπέρ αδυνάτου | 5000 |
79 | This famous tiny Circus Theater Group – Κων/νος Μάρκελλος | Καλό αίμα, κακό αίματης Ελεωνόρας Σταθακοπούλου | 5000 |
80 | Θέατρο της ημέρας – Ανδρομάχη Μοντζολή | Μικρά τίποτα- μεγάλα κάτι του Κουρεντζή | 5000 |
ΣΥΝΟΛΟ: |
1005000 |
Η Επιτροπή λειτούργησε αμερόληπτα και με αίσθημα ευθύνης, και τα βασικά κριτήρια που έπαιξαν ρόλο στις τελικές αποφάσεις της ήταν τα εξής:
1. Η ολοκληρωμένη και σαφής παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του προϋπολογισμού.
2. Η σύμπραξη και η συνεργασία των σχημάτων, – η οποία είναι επιτακτική ανάγκη ως μέτρο αντιμετώπισης της πολυδιάσπασης του ελληνικού θεάτρου.
3. Ο αριθμός των θέσεων εργασίας και οι εργασιακές συνθήκες και σχέσεις όπως διαφαίνονταν από την κατατεθειμένη πρόταση.
4. Η κινητικότητά των σχημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η οποία πρέπει να ενισχυθεί.
5. Η πρωτοποριακή και ερευνητική δουλειά θεατρικών ομάδων και η ανάπτυξη νέων εκφραστικών μέσων, όπως και συμβολή τους στην ποικιλία του καλλιτεχνικού τοπίου της χώρας.
6. Η στήριξη της ελληνικής δραματουργίας.
7. Η κοινωνική δράση των σχημάτων απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα που αποδεικνύεται είτε από την κύρια πρόταση είτε από τις προβλεπόμενες παράλληλες δράσεις.
8. Η δραστηριοποίηση των σχημάτων και η ενεργός παρουσία τους κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Τα προτεινόμενα ποσά όπως σημειώνει η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου, δεν έρχονται να καλύψουν το συνολικό κόστος μιας παραγωγής, αλλά λειτουργούν ως μερική στήριξη των παραγωγών, και κυρίως του ανθρώπινου καλλιτεχνικού δυναμικού.