Κυρίες και Κύριοι,

Η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και η εκταμίευση της δόσης, έκλεισαν ένα διαπραγματευτικό κύκλο. Η ελληνική οικονομία, είναι πλέον σαφές ότι έχει περάσει σε φάση δυναμικής ανάκαμψης, γεγονός που αποδεικνύεται όχι μόνο από τις εκτιμήσεις για την μελλοντική πορεία, αλλά και από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους.

Συγκεκριμένα, ήδη μέσα στο 2017:

Το ΑΕΠ έχει αυξηθεί κατά 0,4%, για το πρώτο τρίμηνο, παρά την αρχική πρόβλεψη για ύφεση 0,5%.

Η ανεργία καταγράφει διαρκή και σταθερή μείωση, φθάνοντας στο 21,7%. Ενώ πρέπει να τονίσουμε ότι πρόκειται για μείωση της τάξης των 6 μονάδων από το δυσθεώρητο 27,2% στα μέσα του 2014.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, δημιουργήθηκαν 256.000 νέες θέσεις εργασίας, γεγονός που συνιστά την υψηλότερη επίδοση από το 2001.

Οι επενδύσεις, για το πρώτο τρίμηνο, κατέγραψαν αύξηση κατά 11,9%.

Ενώ και οι εξαγωγές κινούνται σε διαρκή ανοδική τροχιά. Το Μάιο, η συνολική τους αξία αυξήθηκε κατά 25,3%.

Είναι λοιπόν σαφές ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο που διαμορφώνεται ένα θετικό μομέντουμ για την ελληνική οικονομία. Στόχος της κυβέρνησης, είναι να αξιοποιηθεί στο έπακρο αυτή η θετική συνθήκη ώστε να ολοκληρωθεί με ασφάλεια το Πρόγραμμα, όπως προβλέπεται, τον Αύγουστο του 2018.

Να κλείσει δηλαδή οριστικά και αμετάκλητα, η περίοδος της μνημονιακής επιτροπείας, που έφερε τη χώρα και την κοινωνία πάρα πολλά χρόνια πίσω.

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ξεδιπλώνεται σε πέντε πεδία:

1. Την επιστροφή της χώρας στις αγορές χρήματος, ώστε να σταματήσουμε να βρισκόμαστε στο καθεστώς εξαίρεσης και να έχουμε τη δυνατότητα να αναχρηματοδοτούμε τα δάνειά μας δίχως τη στήριξη του επίσημου τομέα.

2. Τις παρεμβάσεις για την τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας και την ενίσχυση της εργασίας, με μέριμνα για τη δημιουργία θέσεων πλήρους εργασίας καθώς και την απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας στην αγορά.

3. Τις παρεμβάσεις που αφορούν την κοινωνική προστασία. Στους τομείς της Δημόσιας Υγείας, της Πρόνοιας αλλά και της στήριξης των πλέον αδύναμων τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας.

4. Τη διαρκή μέριμνα για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της διαπλοκής που διάβρωσαν την πολιτική και οικονομική ζωή.

5. Τον περαιτέρω εκδημοκρατισμό των θεσμών και των λειτουργιών του κράτους, καθώς και την ενίσχυση της αναλογικότητας στην λαϊκή εκπροσώπηση.

Χθες, το Υπουργικό Συμβούλιο συζήτησε υπό το πρίσμα του παραπάνω σχεδιασμού, για μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών που είτε έχουν ψηφιστεί και τίθενται άμεσα σε εφαρμογή είτε άλλες που θα έρθουν το επόμενο διάστημα στη Βουλή.

Συγκεκριμένα:

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο εισάγονται θετικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, τους εργαζόμενους, τους πολίτες και την Πολιτεία.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο μεταξύ άλλων ρυθμίζει την υποχρεωτική αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών στον τομέα της φορολογίας ενώ προσπαθεί να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής. Περιλαμβάνει όμως και μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων, όπως τη διεύρυνση του ορίου του ακατάσχετου λογαριασμού στα 1250 ευρώ.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον ΟΑΣΘ.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, που θα κατατεθεί προς ψήφιση μέσα στο επόμενο διάστημα.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας που αφορά αφενός στην πρωτοβάθμια Υγεία και αφετέρου στην επίλυση ευρύτερων προβλημάτων του Εθνικού Συστήματος.

Τέλος το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, που θα έρθει προς ψήφιση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, έχει ήδη ξεκινήσει η εξαγγελθείσα από τον Πρωθυπουργό πρωτοβουλία, των Περιφερειακών Αναπτυξιακών Συνεδρίων ανά την επικράτεια.

Ο πρώτος σταθμός ήταν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, και η πλούσια συζήτηση που διεξήχθη, μας δίνει τη δυνατότητα να αισιοδοξούμε για την επιτυχία και των υπολοίπων συνεδρίων. Σειρά έχει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με το Συνέδριο που θα διεξαχθεί στη Λαμία την ερχόμενη Πέμπτη 27 Ιουλίου.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας

ΚΑΡΑΛΗΣ: Θα ξεκινήσω κύριε Εκπρόσωπε από τον τέταρτο άξονα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, αυτών δηλαδή, της διαφθοράς και της διαπλοκής. Θα ήθελα να σχολιάσετε –αν θέλετε φυσικά- την αναίρεση του απαλλακτικού βουλεύματος  για τον Ανδρέα Γεωργίου από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, δεδομένου ότι υπήρξαν σχολιασμοί δικαστικών αποφάσεων τις τελευταίες ημέρες και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό όσον αφορά την απόφαση του Αρείου Πάγου για την απλήρωτη εργασία και βεβαίως την υπόθεση της Ηριάννας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, όπως γνωρίζετε στις περιπτώσεις της αναίρεσης είτε πρόκειται για βούλευμα, είτε πρόκειται για δικαστική απόφαση, δεν κρίνονται πραγματικά ζητήματα. Αυτό το οποίο κρίνει το δικαστήριο, είναι εάν και κατά πόσο έχει ερμηνευθεί ορθά ο νόμος από το δικαστήριο το οποίο εκδίδει την απόφαση, είτε από το Συμβούλιο το οποίο βγάζει το βούλευμα. Επομένως η απόφαση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, αφορά σε κάθε περίπτωση και αυτό είναι απολύτως δεδομένο, αποκλειστικά και μόνο νομικά ζητήματα και όχι πραγματικά ζητήματα. Από εκεί και πέρα η ελληνική Δικαιοσύνη θα κάνει αυτό το οποίο θεωρεί ορθό και στην περίπτωση του κ. Γεωργίου. Επομένως δεν μπορώ να κάνω κάποιο περαιτέρω σχολιασμό.

ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Επ’ αυτού κύριε Εκπρόσωπε. Θέλω να ρωτήσω, εάν η χθεσινή απόφαση εντάσσεται στα θεσμικά εμπόδια τα οποία περιέγραψε ο Πρωθυπουργός προ ημερών αναφερόμενος και στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Το ρωτώ αυτό, γιατί ο κύριος Τσίπρας στη Θεσσαλονίκη και υποδεχόμενος τον κ. Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ είπε δημοσίως πως το έλλειμμα του 2009 ήταν 15,1%. Τον ευχαρίστησε για τη διαδικασία απένταξης της χώρας από τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος.

Και ένα συναφές ερώτημα αν μου επιτρέπεται: Η κυβέρνηση θεωρεί ότι διογκώθηκε το έλλειμμα του 2009 ή όχι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, το ζήτημα που αφορά το έλλειμμα του 2009 νομίζω ότι δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να μας απασχολεί, καθώς, όπως γνωρίζετε το σύνολο των προγραμμάτων προσαρμογής βασίστηκαν σε εκείνη την απόφαση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αλλά και της Eurostat. Όλη η δημοσιονομική προσαρμογή που έχει ακολουθηθεί τα επόμενα χρόνια στηρίχθηκε στο έλλειμμα το οποίο καταγράφηκε το 2009. Το ίδιο ισχύει και για το τρίτο πρόγραμμα. Όλα αυτά τα ζητήματα έχουν καταληχθεί στις σχετικές συμφωνίες με τους δανειστές. Επομένως δεν θεωρώ ότι υπάρχει κανένα νόημα περαιτέρω συζήτησης. Από εκεί και πέρα είναι μια διαδικασία που θα συνεχιστεί στη Δικαιοσύνη και η Ελληνική Δικαιοσύνη θα πάρει τις αποφάσεις της, όπως κάνει και σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ: Διάβασα σήμερα, σε ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», ότι στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο υπήρξε μια κόντρα του κυρίου Τσακαλώτου με τον κύριο Παππά σε σχέση με το νομοσχέδιο για την ψηφιακή πολιτική και τη συγκρότηση της ελληνικής διαστημικής υπηρεσίας. Μήπως μπορείτε να μας πείτε που ακριβώς διαφώνησαν;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει ούτε κόντρα, ούτε αντιπαράθεση μεταξύ των κυρίων Τσακαλώτου και Παππά. Υπήρξε συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο για το συγκεκριμένο ζήτημα. Τα τεχνικά θέματα, μικρές τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν το νομοσχέδιο της διαστημικής υπηρεσίας έχουν επιλυθεί και πολύ σύντομα το νομοσχέδιο αυτό θα πάρει το δρόμο του για ψήφιση στην ελληνική Βουλή.

ΑΝΤΖΟΛΕΤΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικό με τις αγορές. Έχετε κάτι καινούριο να μας πείτε όσον αφορά την έξοδο; Πολλά έχουν γραφτεί, πολλά έχουν ειπωθεί. Είναι κάτι, το οποίο πρέπει να περιμένουμε την ερχόμενη εβδομάδα, με δεδομένο ότι τον Αύγουστο δεν μπορεί η χώρα να βγει στις αγορές;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η φιλολογία και η φημολογία περί πιθανής εξόδου στις αγορές δεν προκλήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση. Προκλήθηκε από δημοσιεύματα, τόσο του ελληνικού, όσο και του διεθνούς Τύπου. Εμείς δεν θα παίρνουμε τις αποφάσεις μας με βάση τις φημολογίες και τα δημοσιεύματα. Αντιθέτως, παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη στην αγορά των ομολόγων. Παρακολουθούμε τις τάσεις και όταν θεωρήσουμε ότι η στιγμή είναι η κατάλληλη, θα κάνουμε το πρώτο βήμα για έξοδο στις αγορές, πάντοτε έχοντας στο μυαλό μας δύο πράγματα: Πρώτον, τη βέλτιστη διαχείριση του ελληνικού δημόσιου χρέους στην παρούσα στιγμή και δεύτερον την προετοιμασία του εδάφους, έτσι ώστε τον Αύγουστο του 2018 να είμαστε σε θέση οριστικά να επανακτήσουμε την πρόσβασή μας στις αγορές χρήματος. Επομένως, όλη η στρατηγική της κυβέρνησης δεν έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα. Δηλαδή, δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε μια έξοδο στις αγορές για να πούμε ότι την κάναμε. Μας ενδιαφέρει η έξοδος αυτή να αποτελέσει το πρώτο βήμα μιας σταδιακής πορείας απαγκίστρωσης από το δανεισμό του επίσημου τομέα. Με βάση αυτά τα κριτήρια θα αποφασίσουμε και νομίζω ότι είναι και η ορθή τακτική και στρατηγική για μια χώρα, η οποία έχει αποκλειστεί από την αγορά ομολόγων για περισσότερο από επτά χρόνια.

ΓΚΑΝΤΩΝΑ: Ενόψει και της αυριανής συζήτησης στη Βουλή, ήθελα να ρωτήσω, κύριε Εκπρόσωπε, αφού η κυβέρνηση δεν έχει να φοβηθεί κάτι για το θέμα του κ. Καμμένου, για ποιο λόγο επιμένετε να είστε αρνητικοί στο αίτημα να συσταθεί Εξεταστική Επιτροπή;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία, μετά την 15η Ιουνίου και την απόφαση του Eurogroup και μετά τις θετικές ειδήσεις που διαδέχονται η μία την άλλη σε σχέση με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, έχει αποφασίσει να υλοποιήσει μια αντιπολιτευτική τακτική διαρκών αντιπερισπασμών. Τη μία είναι οι προβοκάτσιες, τις οποίες οργανώνει ή εν πάση περιπτώσει υποστηρίζει σε σχέση με εκείνη την περίφημη, τη διαβόητη εκδήλωση της ΠΟΑΣΥ στα Εξάρχεια. Την επόμενη φορά, προσπαθεί να πυροδοτήσει κλίμα έντασης με τους συμβασιούχους. Το τρίτο επεισόδιο αυτών των αντιπολιτευτικών ιδεών της Ν.Δ. αφορά τη δημιουργία ενός «σκανδάλου», που έχει να κάνει με τη συνομιλία του κ. Καμμένου με τον κ. Γιαννουσάκη. Εμείς, αυτό το παιχνίδι των αντιπερισπασμών της Ν.Δ. δεν πρόκειται να το παίξουμε, ούτε πρόκειται να αποδεχθούμε να συζητήσουμε στο terrain που η Ν.Δ. επιλέγει. Εμείς είμαστε προσηλωμένοι στην προσπάθειά μας για την ανασύνταξη της ελληνικής οικονομίας. Είμαστε προσηλωμένοι στην προσπάθειά μας για την καταπολέμηση της πραγματικής διαφθοράς. Είμαστε προσηλωμένοι στην προσπάθειά μας για τη διεύρυνση των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Είμαστε προσηλωμένοι στην προσπάθειά μας να ξαναστήσουμε τη χώρα στα πόδια της. Δεν πρόκειται να ασχοληθούμε και να βάλουμε και το Κοινοβούλιο να ασχολείται με τις ανοησίες του κ. Μητσοτάκη και της ηγεσίας της Ν.Δ..

ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ: Ήθελα να ρωτήσω, κύριε Εκπρόσωπε, αν θεωρείτε ότι στα πλαίσια της προβοκάτσιας που περιγράψατε, εντάσσεται και η τακτική που ακολουθεί η Ν.Δ., με αφορμή το θέμα της Ηριάννας. Δηλαδή, η ταύτιση με τους «μπαχαλάκηδες», η χθεσινή προσπάθεια να βρουν συγγένεια με τον κ. Βασιλειάδη κ.τ.λ.. Και ένα δεύτερο σκέλος: Αν υπάρχει προβληματισμός στην κυβέρνηση σχετικά με το πλαίσιο, το οποίο, ας πούμε, επιτρέπει στους δικαστές να προβαίνουν σε αυτές τις αποφάσεις, όπως στην περίπτωση της Ηριάννας. Δηλαδή, σας κατηγορούν ότι, ας πούμε, εφαρμόζετε τον τρομονόμο και δεν τον έχετε αλλάξει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι πολλά και διαφορετικά τα ζητήματα που θέτετε. Κατ’ αρχάς, η Ν.Δ. έχει φτιάξει ένα αφήγημα, σε σχέση με υποτιθέμενες παρεμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης στη Δικαιοσύνη, το οποίο δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να σταθεί στα πόδια του. Τι θεωρεί η Ν.Δ. παρέμβαση στην ελληνική Δικαιοσύνη; Τον σχολιασμό αποφάσεων των δικαστηρίων. Ξέρετε ότι στις φιλελεύθερες Δημοκρατίες, πάρα πολλές φορές η δημόσια συζήτηση έχει περιστραφεί γύρω από τοποθετήσεις που αφορούν αποφάσεις δικαστηρίων, είτε πρωτοβάθμιων, είτε πολύ περισσότερο Ανωτάτων Δικαστηρίων. Ξέρετε η δημόσια συζήτηση, για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, πάρα πολλές φορές περιστρέφεται γύρω από τον σχολιασμό ή την κριτική επί αποφάσεων του Ανωτάτου Δικαστηρίου, του Ανωτάτου Συνταγματικού Δικαστηρίου της χώρας. Το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές άλλες Δημοκρατίες του κόσμου. Σκεφτείτε τη συζήτηση που είχε προκύψει στη Γαλλία, σχετικά με αποφάσεις δικαστηρίων που αφορούσαν ατομικά δικαιώματα και λοιπά. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και εδώ. Από πότε ο πολιτικός, κοινωνικός, ηθικός ή νομικός σχολιασμός μιας δικαστικής απόφασης αποτελεί και προσπάθεια παρέμβασης στη Δικαιοσύνη, είναι κάτι το οποίο πρέπει να το απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης. Ένα πράγμα είναι αυτό.

Το δεύτερο: Σε ό,τι αφορά αυτή καθ΄ αυτή την υπόθεση, είπαμε με όλους τους δυνατούς τρόπους ότι κατά τη γνώμη μας αποτελεί μια αρνητική εξέλιξη. Δεν θέλω να κάνω κάποιο περαιτέρω σχόλιο. Νομίζω ότι σε ό,τι αφορά την πολιτική θέση της κυβέρνησης σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα, έχουμε υπάρξει απολύτως σαφείς.

Τώρα, σε ό,τι αφορά το άρθρο 187Α, είναι ζήτημα του Υπουργείου Δικαιοσύνης και οφείλω να σας πω ότι έχει απασχολήσει την κυβέρνηση η συγκεκριμένη διάταξη. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι το οποίο αυτή τη στιγμή είμαι σε θέση να ανακοινώσω.

ΒΙΤΑΛΗΣ: Ενεπλάκη με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο στην υπόθεση της Ηριάννας, όνομα μέλους της κυβέρνησης. Τι ακριβώς έχει γίνει;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αν δεν κάνω λάθος, υπήρξε και ανακοίνωση, υπήρξαν και κάποια υπονοούμενα από στέλεχος του ΠΑΣΟΚ σε χθεσινή δημόσια τοποθέτησή του. Ο κ. Βασιλειάδης, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους -δεν έχει κανένα νόημα αυτή τη στιγμή- έβγαλε μια σαφέστατη απάντηση χθες και μπορώ να την επαναλάβω: Το γεγονός, είπε, ότι δεν έχει καμία συγγενική σχέση με την Ηριάννα, δεν καθιστά την απόφαση του δικαστηρίου λιγότερο προβληματική. Αυτή ήταν η τοποθέτησή του και νομίζω ότι ξεκαθαρίζει απολύτως το ζήτημα. Νομίζω ότι η προσπάθεια αυτή, είτε από πολιτικά κόμματα, είτε από συγκεκριμένους βουλευτές ή πολιτικά στελέχη να εμπλέξουν κατ΄ αυτόν τον τρόπο ένα μέλος της κυβέρνησης, χωρίς να διασταυρώσουν την πληροφορία ή μάλλον όχι να εμπλέξουν, να υπονοήσουν ότι υπάρχει κάποια συγγενική σχέση μέλους της κυβέρνησης με την Ηριάννα και γι’  αυτό το λόγο, υποτίθεται, η κυβέρνηση αυτή ασκεί κριτική στην απόφαση του δικαστηρίου, αποτελεί το λιγότερο πολιτική χυδαιότητα.

ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ: Θα ήθελα να επαναδιατυπώσω το ερώτημα σε σχέση με τις αγορές. Θεωρεί η κυβέρνηση ότι αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται μια ευκαιρία για την έξοδο, εφόσον και η ίδια, πολλές φορές, έχει διαπιστώσει θετική αντίδραση των αγορών μετά τη Συμφωνία της 15ηςΙουνίου; Και εφόσον διαπιστώνει αυτή την ευκαιρία, μήπως ανησυχεί ότι έχει καθυστερήσει και μπορεί να χαθεί;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μετά την 15η Ιουνίου είναι σαφές και δεδομένο ότι η αγορά των ελληνικών ομολόγων έχει κινηθεί με πάρα πολύ θετικό τρόπο. Μάλιστα και σε μια περίοδο που ομόλογα της Ευρωζώνης δέχονταν πιέσεις ως προς τις αποδόσεις τους και είδαμε να αυξάνονται οι αποδόσεις ομολόγων του σκληρού πυρήνα της Ευρωζώνης, αλλά και άλλων κρατών-μελών. Αντιθέτως, τα ελληνικά ομόλογα μείωσαν τα spreads, μείωσαν τις αποδόσεις τους, πράγμα το οποίο θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά θετικό. Όμως, θέλω να επαναλάβω ότι η απόφαση της κυβέρνησης δεν σχετίζεται μόνο με τις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων, αλλά έχει να κάνει με μια συνολική στρατηγική προετοιμασίας, έτσι ώστε τον Αύγουστο του 2018 να επανακτήσουμε την οριστική πρόσβασή μας στις αγορές. Αυτή, λοιπόν, η στρατηγική επιλογή είναι που θα καθορίσει και το συγκεκριμένο timing μιας εξόδου.

ΦΑΣΟΥΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει μια φημολογία, φιλολογία πάλι για ανασχηματισμό της κυβέρνησης και θέλω το δικό σας το σχόλιο.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κάθε φορά που η Ν.Δ. ή μερίδα, εν πάση περιπτώσει, του Τύπου δεν έχει κάτι καινούργιο να προσάψει στην κυβέρνηση ή δεν έχει κάτι καινούργιο να γράψει για να γεμίσει τα φύλλα των εφημερίδων, ανακαλύπτει και έναν ανασχηματισμό. Ξέρετε ότι οι ανασχηματισμοί, ούτε διαψεύδονται, ούτε μπορεί κανείς να τους ανακοινώσει, καθώς είναι ευθεία παρέμβαση σε μια προνομία του Πρωθυπουργού. Επομένως, δεν έχει κανένα νόημα να ρωτάμε ή να συζητάμε για ζητήματα ανασχηματισμού.

Σας ευχαριστώ.