Στην πλήρη δικαίωση των θέσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέληξε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφαιρώντας από τη σιδηροδρομική οικογένεια αλλά κυρίως από τον Ελληνα φορολογούμενο το βάρος χρέους και προστίμων άνω των 16 δις ευρώ.
Στην απόφαση της της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μεταξύ άλλων αναφέρονται:
- Όσον αφορά στον ΟΣΕ:
Τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης μέσω (i) της διαγραφής χρέους ύψους 14,3 δισ. ευρώ, (ii) της μεταφοράς 757 υπαλλήλων διαχείρισης υποδομής, και (iii) των ετήσιων επιχορηγήσεων, που τέθηκαν σε εφαρμογή μετά τις 22 Οκτωβρίου 2014, δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι αφορούν δραστηριότητες που εκτελεί ο ΟΣΕ ως εθνικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό ούτε να επηρεάσουν τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών.
Η μεταφορά 217 υπαλλήλων συντήρησης και οι ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους έως 340 εκ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν πριν από τις 22 Οκτωβρίου 2014 συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
- Όσον αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα που ελήφθησαν υπέρ της εταιρείας (συγκεκριμένα, διαγραφή του χρέους και ετήσια αύξηση των ετήσιων επιχορηγήσεων), συνολικής αξίας 1.079 εκατ. ευρώ, είναι επίσης σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Με την οριστική κοινοποίηση του τελικού κειμένου της Επιτροπής το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επεξεργαστεί και θα παρουσιάσει αναλυτικά τις νέες πρωτοβουλίες και δράσεις που θα αναληφθούν για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο με γνώμονα πάντα την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά και αποφασιστικά στη νέα αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας .