Έφτασε στα Μανιατικα ο «Μετροπόντικας»

Σε 55' η διαδρομη Πειραιάς- Ελ. Βενιζέλος με το Μετρό το 2020.

Έφτασε σήμερα πρωί στο σταθμό «Μανιάτικα» το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους για ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τον δήμο Πειραιά, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο.

«Το 2019, οι συνοικίες μας, η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός, η Νίκαια θα έχουν μετρό. Τέλος του 2020 το έργο παραδίδεται ολοκληρωμένο στους πολίτες» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζης και προσέθεσε:

«Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν σελίδα στις αστικές συγκοινωνίες.  Τελειώνουμε με την ολοκλήρωση των βαλτωμένων έργων που κληρονομήσαμε. Ξεκινάει η υλοποίηση των νέων μεγάλων έργων».

 

Με την άφιξη του ΤΒΜ στα Μανιάτικα ολοκληρώνονται τα 2/3 της σήραγγας έχοντας διασχίσει το μεγαλύτερο μέρος του προβληματικού ασβεστολιθικού πετρώματος. Στο τέλος του έτους υπολογίζεται η ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας και η απεμπλοκή όλων των σταθμών από το ΤΒΜ.

Με τα σημερινά δεδομένα,  οι τρεις (3) πρώτοι Σταθμοί («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια») μπορούν να δοθούν στην κυκλοφορία το πρώτο τρίμηνο του 2019 ενώ το υπόλοιπο Έργο μέχρι το τέλος του 2020.

Ο σταθμός στα Μανιάτικα θα είναι έτοιμος στις αρχές του 2020
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Όταν ολοκληρωθεί  τα έργο η Γραμμή 3 θα έχει μήκος 50χλμ και 27 σταθμούς ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και το αεροδρόμιo

Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Αεροδρόμιο και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.

Στην ουσία η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου-εξόδου στη χώρα

Επίσης η λειτουργία της επέκτασης στο σύνολο της θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να διασχίζουν τους δήμους που θα εξυπηρετεί η επέκταση (Αγ. Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Πειραιάς) και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό.

http://www.yme.gr/?aid=5433&tid=21