Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη, ορίζεται νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών –που θα είναι και η καταληκτική- μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε προς το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ η συντριπτική πλειοψηφία από τις κοινοπραξίες εγχώριων και ξένων εταιρειών, οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό και την υλοποίηση του έργου.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης, για την απόφαση που αφορά το έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης σημειώνει:
- Είναι αποτέλεσμα της ενεργής και αποτελεσματικής διαβούλευσης που διενεργεί του ΥΠΟΜΕΔΙ με τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες.
- Διασφαλίζει με ακόμη καλύτερους όρους, τον υγιή ανταγωνισμό των συμμετεχόντων και την προσέλκυση ( ήδη εκδηλωμένου) επενδυτικού ενδιαφέροντος υψηλών προδιαγραφών
- Προστατεύει τα συμφέροντα του Δημοσίου ούτως ώστε να υλοποιηθεί και να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, ως έργο και επένδυση καταλύτης, για την Κρήτη και την εθνική οικονομία.
Στην ίδια απόφαση περιλαμβάνονται δύο σημαντικές αλλαγές των όρων στα τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες, στοχεύουν στη βελτίωση των όρων συνεργασίας του Δημοσίου με τα πιθανά επενδυτικά σχήματα και την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού.
Ειδικότερα:
– Η πρώτη αλλαγή αφορά θέματα διαιτησίας στο έργο ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι.
– Η δεύτερη αλλαγή θωρακίζει το δημόσιο χαρακτήρα του έργου αποκλείοντας ακόμη και μελλοντική παράδοση του αεροδρομίου του Καστελίου σε ιδιώτες. Μάλιστα, εξασφαλίζει για το Δημόσιο δεσπόζουσα θέση: Στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% της Εταιρείας Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα και σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δε θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη την διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης.
Εν κατακλείδι, η αίσια έκβαση της εν λόγω διαγωνιστικής διαδικασίας, θα αποτυπώσει μία σύμβαση παραχώρησης, η οποία δε θα θυμίζει σε τίποτα, όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση. Αντιθέτως διασφαλίζονται πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου, των τοπικών κοινωνιών και των πολιτών, αλλά και οι αναπτυξιακές προοπτικές για την Κρήτη και την εθνική οικονομία.