Τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία στο internet το νέο ηλεκτρονικό σύστημα της ΥΠΑ για την υποστήριξη του Κανονισμού Πτήσεων Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) γνωστών ως drones, όπως αυτός δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ-Β-3152-30.9.2016. Το σύστημα αυτό μπορείτε να το βρείτε στο κεντρικό site της Υπηρεσίας www.hcaa.gr ή www.ypa.gr

Είναι η πρώτη φορά που η ΥΠΑ διαθέτει ένα σύστημα με τόσο υψηλές προδιαγραφές τόσο στον τομέα της διαδικτυακής ασφάλειας όσο και της άμεσης και με απόλυτη διαφάνεια στην επικοινωνία εξυπηρέτησης του πολίτη.

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα της ΥΠΑ για τα ΣμηΕΑ προσφέρει τα εξής σύγχρονα χαρακτηριστικά:

  1. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ TAXIS: Η είσοδος στο νέο σύστημα γίνεται με το “όνομα χρήστη” και το “συνθηματικό” (USERNAME/PASSWORD) που χρησιμοποιεί ο πολίτης για την είσοδό του στο Taxis. Έτσι, η ΥΠΑ (μέσω της Γ.Γ.Π.Σ.) πιστοποιεί άμεσα και χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες τον πολίτη που επιθυμεί να εγγραφεί στο Μητρώο ή να υποβάλει ένα αίτημα, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται ο πολίτης να έρθει αυτοπροσώπως στα γραφεία της Υπηρεσίας με την ταυτότητά του ή να μεσολαβήσουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ή άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο για την πιστοποίησή του.
  2. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ: Η καταχώριση των στοιχείων ενός χειριστή ή κατόχου ΣμηΕΑ καθώς και των μηχανημάτων του γίνεται απευθείας “online” στο νέο αυτό σύστημα, συμπληρώνοντας δηλαδή απλά τα σχετικά πεδία στην ιστοσελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή ή του tablet του (ή και του κινητού) και τα στοιχεία αυτά είναι άμεσα διαθέσιμα μετά την υποβολή τους, προς διεκπεραίωση. Αποτελεί λοιπόν παρελθόν ο χρονοβόρος παραδοσιακός τρόπος, σύμφωνα με τον οποίο ο πολίτης έπρεπε να “κατεβάσει” τις φόρμες αιτήσεων από το site της ΥΠΑ, να τις εκτυπώσει, να τις συμπληρώσει, να τις σαρώσει (με scanner) και να τις στείλει συμπληρωμένες πίσω στην ΥΠΑ με email ή με fax (ή με το ταχυδρομείο) ή και να τις προσκομίσει αυτοπροσώπως.
  3. ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Εκτός από τη χρονική αμεσότητα, η παραπάνω μέθοδος προσφέρει στους πολίτες μεγαλύτερη αξιοπιστία (γιατί δεν μεσολαβεί υπάλληλος που θα μεταφέρει τα στοιχεία τους από το χαρτί στον υπολογιστή) και ασφάλεια στα προσωπικά τους δεδομένα σε σχέση με τα απλά email ή τα fax, καθώς η νέα αυτή ειδική ιστοσελίδα για τα ΣμηΕΑ είναι κρυπτογραφημένη με σύγχρονο πρωτόκολλο TLS και έτσι τυχόν προσωπικά δεδομένα πολιτών που υποβάλλονται μέσα από την ιστοσελίδα αυτή, μεταφέρονται με διαδικτυακή ασφάλεια στις βάσεις δεδομένων του Υπολογιστικού Κέντρου της ΥΠΑ, όπου και η πρόσβαση είναι ελεγχόμενη και διασφαλισμένη.
  4. ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ: Το νέο σύστημα προσφέρει επίσης τη δυνατότητα να επισυνάψει ο πολίτης στην κάθε αίτησή του “online” ηλεκτρονικά αντίγραφα των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ώστε να κερδίσει χρόνο στη διεκπεραίωση (έως ότου παραληφθούν τα πρωτότυπα από την Υπηρεσία, εάν αυτό απαιτείται για την υπόθεσή του), αλλά και να αποφύγει την αποστολή συνημμένων μέσω email, διαδικασία, που δεν παρέχει ασφάλεια υψηλού επιπέδου.
  5. ONLINE ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Το νέο σύστημα δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνει ο πολίτης απλά μηνύματα με σύντομες οδηγίες και υποδείξεις συνδεδεμένα με κάθε αίτηση που υποβάλλει στην ΥΠΑ. Τα μηνύματα αυτά ανταλλάσσονται όχι μόνο με email αλλά και απευθείας μέσω της κρυπτογραφημένης ιστοσελίδας, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ασφάλεια της επικοινωνίας.
  6. ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Επίσης ο πολίτης γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, μέσω ειδικών δεικτών (status) που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα, σε ποιο στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται η αίτησή του και εάν απαιτούνται κάποια πρόσθετα δικαιολογητικά για την διεκπεραίωσή της. Έτσι ο πολίτης είναι συνεχώς ενημερωμένος για την υπόθεσή του χωρίς να απαιτείται τηλεφώνημα στην ΥΠΑ ή και επίσκεψη στα γραφεία της Υπηρεσίας.
  7. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ:  Όλα τα αιτήματα, όλες οι φόρμες που συμπληρώνονται στην νέα ιστοσελίδα και τα συνημμένα δικαιολογητικά που υποβάλλονται από τους πολίτες με κάθε αίτημά τους, καθώς και οι ενέργειες, απαντήσεις ή υποδείξεις των υπαλλήλων της ΥΠΑ που αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν τα αιτήματα αυτά, λαμβάνουν χρονική σήμανση. Με αυτό τον τρόπο όλες οι ενέργειες πολιτών και υπαλλήλων θα μπορούν να αναζητηθούν άμεσα και σε πλήρη ιστορική σειρά, ώστε να επιτυγχάνεται μια διαφανής και ισότιμη διαδικασία που δεν επιδέχεται αλλοιώσεις.
  8. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: Το νέο σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες ακόμη και χωρίς Εγγραφή στο Μητρώο της ΥΠΑ, να ενημερώνονται άμεσα με έναν πολύ φιλικό και εύκολο τρόπο (μέσω της γεωγραφικής εφαρμογής “DRONE AWARE”) για τις περιοχές όπου απαγορεύονται πτήσεις ΣμηΕΑ. Η ενημέρωση αυτή γίνεται με λεπτομερείς και αναλυτικούς χάρτες όπου φαίνονται ως απλά σχήματα οι βασικοί περιορισμοί και προειδοποιήσεις που ισχύουν για τα ΣμηΕΑ στον Ελληνικό εναέριο χώρο βάσει του Κανονισμού. Η εφαρμογή είναι “δυναμική”, δηλαδή παρέχει συνεχώς την τρέχουσα πληροφόρηση.
  9. ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ: Το νέο σύστημα προσφέρει επίσης τη δυνατότητα, σε όσους πολίτες / χειριστές ΣμηΕΑ απαιτείται (από τον Κανονισμό) να υποβάλουν ένα Σχέδιο Πτήσης στην ΥΠΑ πριν πετάξουν το ΣμηΕΑ τους, να το κάνουν με έναν απλό και εύκολο τρόπο, είτε καθορίζοντας οπτικά  την περιοχή ενδιαφέροντος πάνω σε χάρτη (σχεδιάζοντας με το ποντίκι του υπολογιστή ή με το δάκτυλο στο κινητό ή το tablet), είτε δίνοντας τις αριθμητικές συντεταγμένες για την κάθε πτήση τους.
  10. ΑΜΕΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΗΣΗ: Ταυτόχρονα, το νέο σύστημα, τους βοηθάει να προσδιορίσουν αν η πτήση τους είναι επιτρεπτή στο συγκεκριμένο χώρο και κατά τη χρονική περίοδο μέσα στην οποία θα διεξαχθεί και σε αντίθετη περίπτωση τους ενημερώνει για τις απαγορεύσεις ή τις προειδοποιήσεις που ισχύουν στην περιοχή ενδιαφέροντος με τρόπο άμεσο, απλό και εμφανή.
  11. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ: Το νέο σύστημα παρέχει την δυνατότητα χωρο-χρονικής συνδιαχείρισης του Εναερίου Χώρου ΣμηΕΑ με Αρχές και Φορείς, που σύμφωνα με τον Κανονισμό μπορούν να θέτουν διάφορους ειδικούς περιορισμούς στην Ελληνική Επικράτεια, όπως πχ. Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΛ.ΑΣ, κ.α.
  12. ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Με απλά λόγια, για πρώτη φορά η ΥΠΑ “γυρίζει το κλειδί” βάζοντας μπροστά ένα σύγχρονο σύστημα συνεργασίας με τους πολίτες. Μέχρι τώρα η ΥΠΑ ήταν μια Υπηρεσία με “πελατολόγιο” περιορισμένο στους λίγους και ειδικούς αερομεταφορείς, όμως τα drones αλλάζουν τους κανόνες του παιγνιδιού, καθώς είναι για τον καθένα!

Πρόκειται  για ένα σύγχρονο σύστημα “online, real-time”, που δίνει σε όλους τους ενδιαφερόμενους, πολίτες και αρχές, τη δυνατότητα να είναι συντονισμένοι και αλληλοενημερωμένοι κάθε στιγμή. Το νέο αυτό σύστημα, μέσω της άμεσης και ευρείας διάθεσης των αναγκαίων πληροφοριών για τα ΣμηΕΑ προς όλους, στοχεύει να βάλει τις βάσεις ώστε να αναπτυχθούν και στην Ελλάδα οι καινοτόμες δυνατότητες που παρέχουν τα ΣμηΕΑ, προς όφελος μεταξύ άλλων και της εγχώριας επιχειρηματικότητας. Κυρίως όμως θα κάνει τις πτήσεις των ΣμηΕΑ ασφαλέστερες για τα επανδρωμένα αεροσκάφη και για όλους τους πολίτες γενικά.
Σε πρώτη φάση το σύστημα διατίθεται στη βασική του έκδοση, ενώ η πλήρως ανεπτυγμένη, σε δυνατότητες και λειτουργία, επέκτασή του, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σταδιακά εντός του 2017.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.