Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ)

Ο επιβάτης απαιτείται να προσκομίσει:

– επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,

– την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο.

– έγγραφο απόδειξης του δικαιώματος μετακίνησης, εφόσον ανήκει σε ειδική κατηγορία.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο, καθώς και το μήνα και έτος γέννησης και την ειδική κατηγορία, εφόσον υπάρχει.

Στη συνέχεια  προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη,  ο οποίος εισάγει τον κωδικό ασφαλείας.

Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ (ή αριθμού διαβατηρίου) και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.

Σε περίπτωση έκδοσης κάρτας ειδικής κατηγορίας αποθηκεύεται σε ξεχωριστό αρχείο δεδομένων ο αριθμός ΑΜΚΑ και η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος μόνο.

Αντικατάσταση Απολεσθείσας Προσωποποιημένης Κάρτας

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ (ή τον αριθμό διαβατηρίου) και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό.  Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στη περίπτωση ταύτισης, με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.

Τι λειτουργεί έως τώρα

Όλες οι πύλες των γραμμών 1,2,3 της ΣΤΑΣΥ και του αεροδρομίου και επικυρώνουν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Όλα τα Αυτόματα Μηχανήματα και εκδίδουν και επαναφορτίζουν εισιτήρια και κάρτες.

Όλα τα εκδοτήρια της σταθμών 1,2,3 εκδίδουν και επαναφορτίζουν εισιτήρια και κάρτες.

Σε όλα τα Λεωφορεία, τρόλεϊ και ΤΡΑΜ έχει εγκατασταθεί εξοπλισμός επικύρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οποίος βρίσκεται σε λειτουργία

Όλες οι γραμμές της ΟΣΥ από το ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ (γραμμές Χ) εκδίδουν μόνο ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το εκδοτήριο της ΣΤΑΣΥ στο Αεροδρόμιο εκδίδει μόνο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Έχει υλοποιηθεί και διατίθεται από τον παραπάνω εξοπλισμό, η βάση προϊόντων του ΟΑΣΑ (ανώνυμες κάρτες, εισιτήρια 5 διαδρομών 90 λεπτών, αποθηκευμένη αξία).

Από την έναρξη λειτουργίας του ΑΣΣΚ διατίθενται από τα εκδοτήρια του συστήματος «έξυπνα» εισιτήρια και ανώνυμες «έξυπνες» κάρτες (πακέτο 5 εισιτηρίων αξίας 1,40 ευρώ, ημερήσιο αξίας 4,5 ευρώ, 3 ημερών/τουριστικό, 5 ημερών, όλα τα εισιτήρια αεροδρομίου λεωφορείου ή Μετρό, τα ομαδικά εισιτήρια αεροδρομίου Μετρό 2-3 ατόμων και μετ’ επιστροφής).

Για την εξυπηρέτηση των επιβατών, στις ανώνυμες κάρτες υπάρχει η δυνατότητα φόρτωσης και αποθηκευμένης αξίας.

Με την έκδοση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που έχει προταθεί από τον ΟΑΣΑ, θα διατίθεται από τον εξοπλισμό πώλησης του ΑΣΣΚ το πακέτο εισιτηρίων 10 + 1 δώρο.

Πόσες πωλήσεις ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν πραγματοποιηθεί

Μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί από την ΟΣΥ 400.000 και από τη ΣΤΑΣΥ 110.000 (εκ των οποίων τα 15.000 από το Αεροδρόμιο) «έξυπνα» εισιτήρια και κάρτες.

Στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εισιτηρίου (Ιουνίου 2017) παρουσιάζεται αύξηση 14,6%, σε σχέση με τις πωλήσεις του προηγούμενου μήνα (Μάιος 2017)

Τα συνολικά έσοδα (χάρτινου και ηλεκτρονικού) προϊόντων κομίστρου, μηνός Ιουνίου 2017, εμφάνισαν αύξηση 3,22%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγουμένου έτους.

Τα συνολικά έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέχρι τώρα ανέρχονται σε 2 εκατ. ευρώ.

Σε λειτουργία βρίσκεται όλος ο εξοπλισμός πώλησης στο δίκτυο ΟΑΣΑ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών, Τερματικές Συσκευές Έκδοσης Εισιτήριων και Καρτών, Φορητές Συσκευές Επαναφόρτισης και Πώλησης).

Σημεία έκδοσης «έξυπνων» εισιτηρίων και καρτών

Οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν στα παρακάτω σημεία των ΟΣΥ & ΣΤΑΣΥ, από τα οποία διατίθενται & επαναφορτίζονται «έξυπνα» εισιτήρια κάρτες:

Α. Αυτόματα Μηχανήματα

Γραμμή 1, 2 και 3 Δίκτυο Τραμ ΔίκτυοΛεωφορείων – Τρόλλεϋ
Σε όλους τους σταθμούς Σε όλες τις στάσεις ΚΤΕΛ Κηφισού (εντός)ΚΤΕΛ Λιοσίων (εντός)ΚΤΕΛ Αττικής (επί οδού Μαυρομματαίων, αριστερά εποπτείου ΚΤΕΛ)

Κηφισιά (Πλ.Πλατάνου – στάση προς Αθήνα)

Πέραμα (Τέρμα λεωφ. – πλησίον εκδοτηρ.)

Αγ. Ανάργυροι (πλατεία – πλησίον εκδοτ.)

Κυψέλη (πλατεία – πλησίον εκδοτηρίου)

Χαλάνδρι (Κολοκοτρώνη – Τέρμα τρόλ.18)

Ευελπίδων (έναντι εισόδου- πλησίον εκδ.)

Πειραιάς (Λιμάνι – έξω σπό Πύλες 3, 8, 12)

Αεροδρόμιο

Σπάτα (Πλατεία Δημαρχείου)

 

 

Β. Εκδοτήρια

Γραμμή 1 Ηλεκτρικός Γραμμή 2 Μετρό Γραμμή 3 Μετρό Δίκτυο Τραμ ΔίκτυοΛεωφορείων – Τρόλλεϋ
Σε όλους τους σταθμούς (εκτός των Στ. Ειρήνη & Χαλάνδρι), ήτοι σε 59 σταθμούς Σύνταγμα(οδ. Αμαλίας),Αγ. Φωτεινή –  Πλατεία Αεροδρόμιο – Αφίξεις    (πύλη 4-5),Σύνταγμα (οδ. Όθωνος)

Επίσης, εγκαθίστανται σταδιακά, με βάση τη ζήτηση, 600 συσκευές POS σε επιλεγμένα σημεία πώλησης

Από τα σημεία αυτά, θα διατίθενται έξυπνα εισιτήρια και θα επαναφορτίζονται και οι «έξυπνες» κάρτες με τα διαθέσιμα προϊόντα κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.