Την τελευταία τετραετία σπαταλήθηκαν στην άγονη γραμμή Πάρου επιδοτήσεις συνολικού ύψους, όσο το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου. Μεγάλα τα οφέλη του δημοσίου από το νέο έργο

Τετραπλασιάζεται η αεροπορική κίνηση της Πάρου, με οφέλη για την οικονομία, τον τουρισμό και την απασχόληση.

Νέο μεγάλο έργο αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.

Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  κ. Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στην Πάρο, που έγινε την Τρίτη 26 Απριλίου 2016 ανακοίνωσε ότι:

-Η Πάρος από τη φετινή θερινή περίοδο επιτέλους αποκτά νέο αεροδρόμιο, με όλες τις προβλεπόμενες υποδομές και πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία, η οποία θα αρχίσει κανονικά από τις 16 Ιουλίου 2016.

Με την ευκαιρία της επίσκεψης του στην Πάρο ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Κων/νο Λιντζεράκο, σε συνάντηση που πραγματοποίησε στο Δημαρχείο Πάρου, με βουλευτές Κυκλάδων, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων της τοπικής κοινωνίας ανακοίνωσε επίσης ότι:

•    Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ, με χρηματοδότηση μέσω του Επενδυτικού Σχεδίου για την Ευρώπη («Πακέτο Γιούνκερ») νέο ολοκληρωμένο έργο περαιτέρω αναβάθμισης των αερολιμένων Κυκλάδων, στα νησιά Μήλος, Νάξος, Πάρος και Σύρος.

•    Δρομολογούνται άμεσα από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.

•    Προωθείται από το ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ Χρήστος Σπίρτζης, κατά την παρουσία του στην Πάρο αναφέρθηκε επίσης  στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΟΜΕΔΙ και η ΥΠΑ για την αναμόρφωση των συμβάσεων των άγονων γραμμών, στις οποίες τόνισε ότι είχαμε για πολλές δεκαετίες σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού. Επισήμανε ότι με την διαπραγμάτευση που έγινε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33%, από την  Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες, καθώς επίσης ότι με το νέο διαγωνισμό που προωθείται για τις άγονες γραμμές προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση της τάξης του 75%. Με την ευκαιρία των διαπραγματεύσεων για τις άγονες γραμμές είπε ό Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ότι συζητήθηκαν και άλλα θέματα.

Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε ειδικά στο γεγονός ότι η αεροπορική εταιρία Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της, να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και συνοδά έργα (δρόμους, parking περιβάλλοντα χώρο κλπ), εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για αυτή την πρωτοβουλία της Olympic Air. Επίσης ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ευχαρίστησε και τους πολίτες που συνέδραμαν ή πρόκειται να συνδράμουν, προσφέροντας οικονομική βοήθεια στο πλαίσιο σχετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο δήμος Πάρου, για την ενίσχυση της χρηματοδότησης έργων του νέου αεροδρομίου.

Η ολοκλήρωση των έργων του νέου αεροδρομίου Πάρου φέρνει παράλληλα πολύ μεγάλο όφελος στο ελληνικό δημόσιο. Η Πάρος εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι τώρα δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους.

Σημείωσε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ότι η επιδότηση της γραμμής Αθήνας- Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκ ευρώ ετησίως. Όσο  για την περίοδο της περασμένης τετραετίας, που με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων καθυστέρησαν τα έργα του νέου αεροδρομίου Πάρου, η λειτουργία της  γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό  ποσό των 16,8 εκατ. ευρώ, με ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, που αντί να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο προτίμησε να πληρώνει άγονες γραμμές.

Δηλαδή πλήρωσε το κράτος σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου. Βεβαίως το νέο αεροδρόμιο Πάρου θα συμβάλλει καταλυτικά στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης.

Για να γίνει πραγματικότητα το νέο αεροδρόμιο Πάρου χρειάστηκε συνολικός σχεδιασμός ολοκλήρωσης της κατασκευής όλων των απαιτούμενων εγκαταστάσεων με συντονισμένες ενέργειες και παρεμβάσεις του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ και της ΥΠΑ. Παράλληλα χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν  αστοχίες και παλινωδίες σχεδιασμού των προηγούμενων κυβερνήσεων. Στην Πάρο αντί για αεροδρόμιο είχε σχεδιαστεί  και δρομολογήθηκε από το 2011 να γίνει μόνον ένας διάδρομος, στην κατασκευή του οποίου σημειώθηκαν επιπροσθέτως τεχνικές και οικονομικές εμπλοκές αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις σε βάθος χρόνου της προηγούμενης πενταετίας.

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε επίσης την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως αναγκαιότητα των αεροπορικών μεταφορών αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.

Η εξέλιξη και η ταυτότητα των έργων

 

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης για την εξέλιξη των έργων στο νέο αερολιμένα Πάρου ανακοίνωσε ότι:

-ΝΕΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ: Το έργο νέου διαδρόμου μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου Πάρου, ύψους 15,2 εκ ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στις 15 Μαΐου 2016.

Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου ξεκίνησαν από το 1996, ενώ η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1400 μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας και σύνδεσης της Πάρου, με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού.  Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κ.λπ.).

-ΝΕΟΣ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΣ: Βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα κατασκευής του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τετραγωνικών μέτρων και συνοδά έργα, τα οποία ολοκληρώνονται έως στις 16 Ιούλιου 2016, για να αρχίσει η κανονική επιχειρησιακή λειτουργία του νέου αεροδρομίου Πάρου.

Στα εκτελούμενα έργα περιλαμβάνονται  επίσης η οδός πρόσβασης στο αεροδρόμιο, ο περιβάλλοντας χώρος με το parking εκτός του αεροσταθμού και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου (πίστας) εντός αυτού.

Εξάλλου σχεδιάζεται να προωθηθεί και 2η φάση εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος 4ετιας. Παράλληλα προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί ο μεγάλος αεροσταθμός επιφανείας 5000 τ.μ. οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

-ΣΥΡΟΣ: Δρομολογούνται άμεσα από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου στα οποία περιλαμβάνονται:

-Επέκταση του  διαδρόμου, ώστε το συνολικό μήκος του να ανέλθει σε 1200 μέτρα, βελτιώνοντας θεαματικά την επιχειρησιακή δραστηριότητα του αεροδρομίου και να επιχειρούν μεγαλύτερα αεροπλάνα για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.

-Απαλλοτρίωση παρακείμενης του αεροδρομίου ιδιωτικής έκτασης σε λόφο, ο οποίος λειτουργεί ως φυσικό εμπόδιο. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2016 ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες. Προβλέπεται έργο το οποίο θα έχει κόστος περίπου 540.000 ευρώ, για χωματουργικές εργασίες περίπου 33.000 κυβικών μέτρων για την καθαίρεση λόφου που αποτελεί εμπόδιο, για την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.