Η ένταξη του συνόλου των προσφυγοπαίδων στο εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί βασική προτεραιότητα και υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας.

Σήμερα, και δεδομένης της μεγάλης προσπάθειας που έχει καταβληθεί για την ένταξη του συνόλου των προσφυγοπαίδων στο εκπαιδευτικό σύστημα, και παρά τις κάθε λογής αντιδράσεις, παρακολουθούν την υποχρεωτική εκπαίδευση πάνω από 2.000 προσφυγόπαιδα σε όλη την Ελλάδα με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης.

Το Πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί και για το επόμενο εκπαιδευτικό έτος.

Στο πλαίσιο αυτό και σε συνέχεια των παραπάνω παρεμβάσεων, το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης χρηματοδοτεί το Πρόγραμμα «Εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος αγροτικής εκπαίδευσης σε πρόσφυγες 15-18 ετών, που σχεδιάστηκε από το Υπουργείο Παιδείας».

Οι βασικοί στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών αυτών και η απόκτηση δεξιοτήτων σε πεδία αγροτικής εκπαίδευσης, οι οποίες να μπορούν να συμβάλλουν ως γνώση, μεταξύ άλλων, στην ενδεχόμενη επαγγελματική πορεία των παιδιών που βρίσκονται κοντά στην ενηλικίωση, είτε στη χώρα μας, εφόσον παραμείνουν, είτε σε χώρα που θα μετεγκατασταθούν.

Το πιλοτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε χώρους και από διδακτικό προσωπικό των δυο Γεωπονικών Πανεπιστημίων της Αθήνας και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, με θεωρητική όσο και πρακτική άσκηση κατ’ αναλογία με την πρακτική άσκηση των φοιτητών των αντίστοιχων Ιδρυμάτων.

Για τα παιδιά, ηλικίας 15-18 ετών, τα οποία δεν μπορούν εύκολα να ενταχθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση, αφενός λόγω της απομάκρυνσής τους από την εκπαιδευτική διαδικασία στις χώρες προέλευσής τους, εξαιτίας των συνθηκών/εξελίξεων που επικρατούν σε αυτές, αφετέρου δε λόγω ηλικίας, σχεδιάστηκε η συγκεκριμένη πρόσκληση για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος αγροτικής εκπαίδευσης.

Η επιλογή αυτή έγινε γιατί κανένα υπάρχον εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες των ευάλωτων αυτών παιδιών. Μέριμνά μας είναι όχι μόνο η προστασία τους από κινδύνους εκμετάλλευσης, αλλά και η εκπαίδευσή τους από Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, στοιχεία που δηλώνουν τη μεροληψία μας υπέρ των παιδιών αυτών.

Τα παιδιά που συμμετέχουν δεν αποκλείονται από τη συμμετοχή τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά τους δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα συμμετοχής στην αγροτική ή τεχνική εκπαίδευση, όπως ακριβώς γίνεται και με τα παιδιά ελληνικής καταγωγής. Οι εν λόγω εκπαιδεύσεις και όσοι συμμετέχουν σε αυτές, είτε Έλληνες είτε μετανάστες και πρόσφυγες, δεν υστερούν σε ποιότητα και αξία από τους αποφοίτους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

.

Υποβολή Θέματος

Με την συμβολή των ίδιων των πολιτών μπορούμε να βελτιώσουμε τα κακώς κείμενα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όλων μας.

Μπορείτε να μας αποστείλετε θέματα τα οποία βρίσκετε μπροστά σας, όχι με την έννοια της εξυπηρέτησης μεμονωμένων προσωπικών δυσκολιών, αλλά με κύριο σκοπό τη γενίκευση και αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτίων.

Η καταγραφή των θεμάτων που δυσκολεύουν την συλλογική μας καθημερινότητα θα γίνει αντικείμενο αξιολόγησης, ομαδοποίησης και επεξεργασίας, με κύριο σκοπό να χαρτογραφήσουμε τις ελλείψεις, να διερευνήσουμε τις δυνατότητες παρέμβασης και να οδηγηθούμε σε ευρύτερες κυβερνητικές πρωτοβουλίες και δράσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής.

Πριν να υποβάλετε το θέμα σας, δείτε τη σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις.

Για την υποβολή των θεμάτων καθημερινότητάς σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα.